eitaa logo
بیداری طلاب
59.9هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
3.7هزار ویدیو
87 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی و درخواست تبلیغ 🆔 @hhh111 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️نقدهای کانال مناهج بر ۵ 🔻🔻🔻 ♨️ضرورت نظارت استصوابی بر مرجعیت 🖋 رضا حسینی 🔹 در همه جوامع انسانی امروز، این مسئله پذیرفته شده و روشن است که امور تخصصی نیاز به مرجعی برای نظارت، تایید و مجوز دارد. و هرچه امر تخصصی‌تر و مهم‌تر، اهمیت نظارت برآن بیشتر. به طور مثال در امر طبابت، حتما باید مرجعی بالادستی بر کار پزشکان نظارت داشته باشد؛ این اصل به قدری بدیهی است که اگر شنیده شود در فلان روستا کسی بدون اخذ مجوز و مراحل قانونی مطبی باز کرده، و محل رجوع مردم شده، سریعا نهادهای مربوط، -به‌حق- آن شخص را توقیف و بازخواست می‌کنند. بدیهی است این بازخواست به این علت نیست که شخص توانایی طبابت ندارد (چه بسا از حاذق‌ترین اطباء باشد) بلکه دلیل اصلی این است که این، باب نشود که هر کس به صرف «رجوع مردم» برای خود بساط طبابت محیا کند؛ چرا که فساد این امر واضح است و شیوع این مسئله به طور جبران‌ناپذیری سلامت مردم را تهدید می‌کند 🔹 این هم مسلم است که هیچ‌کس نمی‌پذیرد به بهانه اینکه مردم خودشان می‌فهمند، مجوزات قانونی را لغو کنیم!! یا پزشکان به بهانه اینکه این مرا حاذق می‌دانند از اخذ مجوز سر باز بزنند!! این مثال منحصر در طبابت هم نیست؛ در وکالت، سیاست و هر امری که در آن رجوع به متخصص موضوعیت داشته باشد عقلا این حکم را مسلم می‌دانند که: «در موارد رجوع مردم به متخصص، مرجعی برای تشخیص و معرفی متخصص الزامی است و نمی‌توان امر تشخیص را به عهده مردم گذاشت. بلکه انتخاب مردم، پس از تایید صلاحیت خواهد بود!» 🔹 حال که تخصصی بسیار مشکل و ذو ابعاد است و با دین و دنیای مردم سروکار دارد، به طریق اولی باید مورد اهتمام باشد. نبودن مرجعی برای تشخیص و معرفی مجتهد جامع الشرایط، قبل از انقلاب اسلامی، آنچنان آسیب مهمی نبود؛ زیرا از طرفی ابزارهای ارتباطی محدود بود و از طرف دیگر تعداد مراجع بسیار کم بودند، به طور مثال: زمان آیت‌الله بروجردی(ره) ایشان مرجع تام بودند و مجتهدین دیگر با بزرگواری از مرجعیت کناره‌گیری کرده بودند. و یا قبل‌تر در زمان میرزای شیرازی(ره)، ایشان به تنهایی مرجع عام بودند، و یا در زمانهای دیگر نهایتا دو یا سه مرجع مسئول امور مردم بودند 🔹 اما در دوران نزدیک انقلاب و علی‌الخصوص بعد از انقلاب، به علت واردشدن فقها در مسائل اجتماعی از یک‌سو و سرازیر شدن توجهات، نفوذ و مسائل مالی به سمت حوزه علمیه، ورود به مرجعیت (که در بسیاری موارد بر اساس وظیفه شرعی صورت می‌گرفت) به طرز چشمگیری افزایش یافت!! و متأسفانه فکر بایسته‌ای هم به حال این مسئله نشد. هرچند جامعه مدرسین اقدامات مهمی در کارنامه خویش دارد: مثل برکناری آقایان شریعتمداری یا صانعی از مرجعیت؛ اما به رویه جامعه مدرسین نقدهایی نیز وارد است که در یادداشتی جداگانه به تفصیل خواهد آمد 🔻🔻🔻 ♨️لزوم یا عدم لزوم نهادی برای معرفی مراجع 🖋 هادی چیت‌ساز ❓ یکی از مسائل مهم درباره مرجعیت، این است که آیا مرجعیت منصبی است که نهادی بتواند آن را تعیین کند، یا اینکه خود مردم باید به کسی روی بیاورند و آن را به عنوان عالم دینی بپذیرند؟ 🔰دو نظریه در این باره وجود دارد: 1⃣ نظر اول، مقبولیت و استقبال مردمی به مجتهد را شرط لازم مرجعیت می‌داند، ولی اینکه نهادی بخواهد آن را به کسی تحکم کند، قبول ندارد. به اعتقادشان، وقتی مردم کسی را به لحاظ علمی و تقوایی قبول داشته باشند، دیگر کافیست که او رساله بنویسد و مقلد داشته باشد. و نهاد بالادستی هم حق دخالت ندارد و نمی‌تواند تعیین تکلیف کند 2⃣ نظر دوم، مقبولیت مردمی را قبول دارند، اما برای تعیین مرجعیت، ساز و کار مشخص می‌کنند و وجود نهادی برای تعیین مرجعیت را ضروری می‌دانند. مردم در مسائل دینی نیاز به مرجع دارند. اگر نهادی نباشد که مرجعیت را تعیین کند، اکثر مردم متحیر می‌شوند که از چه کسی تقلید کنند. بنابراین باید نهادی متشکل از متخصصان باشد تا یک نفر یا چند نفر را به عنوان اعلم مشخص کند، نه اینکه هرکس با استقبال عده‌ای از مردم، اعلام مرجعیت کند. در این صورت، تشتت آراء و اختلاف سلیقه‌ها باعث وهن مرجعیت می‌شود و آن را متزلزل می‌کند. 🔹 بعد از فوت آیت‌الله‌العظمی اراکی، جامعه مدرسین، هفت نفر را به عنوان مرجع اعلام کرد. مردم نیز دیگر می‌دانستند از بین همه مجتهدین باید به این افراد مراجعه کنند اکنون برخی با وجود اینکه هنوز مراجع اعلام شده زنده‌اند، اعلام مرجعیت کرده‌اند. وظیفه جامعه مدرسین است که از اقدام خود حمایت کرده و از تشتت مرجعیت جلوگیری کند. نمی‌توان از سویی به مرجعیت اهتمام داشت و از سویی دیگر، بر اعلام دیگران نظارت نداشت البته مسئله به اینجا ختم نمی‌شود. اینکه نهاد تعیین کننده باید چه ویژگی هایی داشته باشد، و چه افرادی با چه شرایطی در آن حضور پیدا کنند، خودش نیاز به بحث مفصل دارد که در این یادداشت نمی‌گنجد ♨️رسانه مستقل خبر حوزه @khabarehowzeh
♨️نقدهای کانال مناهج بر ۶ از فقه فردی تا اخلاق و تقوای فردی علی مهدوی 1️⃣ «افتاء و اخذ خمس برای هر مجتهدی جایز است.» 2️⃣ «از مجتهد غیر اعلم نیز می‌توان تقلید کرد.» 🔹 اندک تأملی در دو گزاره فوق برای هر انسان منصف و دوراندیشی ده‌ها سؤال بوجود خواهد آورد و نه تنها سؤال، بلکه زمینه‌ساز سراسیمگی از بحرانی نوپیدا در جهان تشیع خواهد شد. اگر قرار باشد مجتهدین از سیره سلف صالح عدول کنند و هریک افتاء و اخذ خمس را برای خود جایز برشمارند، آیا دیگر قدرتی برای مرجعیت شیعی باقی خواهد ماند؟ چه چیزی بدتر از تکثر مرجعیت برای تضعیف نهاد مرجعیت؟ این‌ها نه تهمت است و نه افترا! این‌ها آینده‌اندیشی است و پیشگیری از خطری بزرگ. 🔹 بله فقه فردی می‌گوید: هر مجتهدی جایز است ادعای مرجعیت کند، خمس بگیرد و فتوا دهد. اخلاق فردی هم می‌گوید: کاری به هیچ مجتهدی نداشته باشید؛ هرکسی آزاد است اعلام مرجعیت کند و اگر به وی انتقادی کردی یا نسبت به آینده به وی تذکر دادی، این دخالت در کار دیگران است. 🔹 اما نه فقه نظام و نه اخلاق اجتماعی و نه حتی سیره متداول سلف گرانقدر، هیچ‌یک جواز گزاره‌های فوق را ثابت نمی‌داند. اخلاق و تقوای اجتماعی، هر انسان مؤمنی را مکلف می‌داند که نسبت به آینده تشیع هوشیار باشد و تذکر دهد که اگر اینچنین نکند از دستور «کلکم راع و کلکم مسؤول» تخطی کرده است. آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله شب‌زنده‌دار، دیگر اعضای جامعه مدرسین بارها تذکرات مختلفی داده‌اند مبنی بر تعطیلی دفاتر مراجع تقلید متوفی، رعایت احتیاط و عدم اخذ خمس توسط بیوت ایشان؛ چراکه اخلاق حقیقی رعایت این موارد و پرهیز از ورود به دایره مرجعیت است؛ مگر در شرایط خاصی که مطابق سیره سلف صالح است. آیا این دستورات اخلاقی بزرگان لازم‌الاجرا نیست؟! 🔹 فارغ از همه این حرفها اگر فرزند هر مرجعی پس از ارتحال آن مرجع اقدام به استمرار بازبودن دفاتر کند، این هم گزینه دیگری است که پیامدهای بسیاری دارد. مردم از اینکه حوزه از درون خود، دست به تذکر و اصلاح بزند هیچ ملول و ناراحت و زده نخواهند شد؛ اما از اینکه حس کنند بنیاد استوار مرجعیت از مدار سابق خود خارج شده و در حال تبدیل به نهادی موروثی است، بسیار احساس پریشانی می‌کنند که مبادا اعلمیت و اصلحیت نیز چون امور ملوکانه موروثی شود!! 🔹 نگارنده باز تأکید می‌کند که هیچ‌یک از این سخنان به معنای افترا نیست؛ بلکه همه از سر دغدغه آینده تشیع است؛ آینده‌ای که بزرگان نیز بارها پدرانه و مشفقانه نسبت به آن هشدار داده‌اند؛ اما هشدارها و تذکرات کارگر نیفتاده و دغدغه‌ها باقی است. سؤالاتی که هیچ جواب قانع‌کننده‌ای تابحال بدان داده نشده است. پس بهتر است بجای عصبانیت و پرخاش با استدلال و منطق به این سؤالات پاسخ مناسب داده شود. 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/1876819984C877fd4ab65
♨️ابراهیم فیاض استاد جامعه شناسی و عضو گروه مردم‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به جای حوزویان به انتقاد از فرهنگ سازی صدا و سیما پرداخت ⚠️انتقاد از نوع و روش فرهنگ سازی صدا و سیما متاسفانه از هیچ جای حوزه به گوش نمی رسد 🔻🔻🔻 ♨️صداوسیما متاسفانه با فرهنگ کازینویی، با مسابقات متعدد، بخت آزمایی‌ها و جوایز میلیونی و تشویق به شرکت در جوایز به شکلی عجیبی در مسیر سقوط اخلاقی است. ♨️شما تصور کنید همه برنامه‌های صدا و سیما تبدیل شده به برنامه‌های سرگرمی، آن هم چه سرگرمی‌هایی چهارتا سلبریتی دور هم جمع می‌شوند و سبک بازی در می آورند و مردم هم به واسطه همین بها دادن صداوسیما به سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی از چپ و راست آنها را دنبال می‌کنند ♨️در واقع این صداوسیما بود که پای سلبریتی‌ها را به زندگی مردم باز کرد و پای مردم را به زندگی سلبریتی‌ها. می‌گوییم چرا سلبریتی‌ می‌آورید، می‌گویند چون اسپانسر دارد، پس بودجه‌ها خرج چه می‌شوند؟ ♨️صدا و سیمای ایران مثل شبکه‌های آمریکایی، تبدیل به شبکه‌های تجاری شده است ♨️اسپانسر قصد دارد کالایی را بفروشد و متناسب با آن هر تبلیغی انجام می‌دهد و ارزش کالا و ارزش‌گذاری آن که به خورد مخاطب داده می‌شود اصلا مطرح نمی‌شود ♨️این اتفاق ساختار جامعه را به شدت به سوی غیراخلاقی شدن و غیراخلاقی بودن سوق می‌دهد در این تجارتی که صداوسیما راه انداخته مهم نیست که آن شرکت چه شرکتی است، فردی که در معرض تبلیغ قرار می‌گیرد چه کسی است و حتی اسپانسر آنقدر دستش باز است که بیشترین هنجار شکنی را با هدف تبلیغ کالای خود انجام می‌دهد. 🌐خبرآنلاین @khabarehowze
♨️پاسخ به یک شبهه 🔻اجمالی بر بودجه حوزه‌های علمیه 🔹 بودجه‌های پیشنهادی مربوط به در سال‌های اخیر مورد مناقشه‌ی برخی جریانات خاص قرار گرفته است. در این میان برخی که روند سکولاریزه شدن دولت را در قالب مسئولیت نداشتن او در امور دینی و فرهنگی دنبال می‌کنند، معتقدند میزان بودجه‌ی دریافتی حوزه‌های علمیه بسیار زیاد است و اساساً نباید چنین هزینه‌ای برای چنین مراکزی صورت بگیرد. در پاسخ، ذکر چند نکته ضروری است: ۱️⃣ همانند یک مرکز علمی محسوب می‌شود و بالاتر از آن، خاستگاه و تداوم ایده‌ی است. این مرکز علمی در واقع ایران نسبت به سایر مراکز علمی کشورهای دیگر است. ۲️⃣ حوزه‌ی علمیه یک مرکز اختصاصی برای طبقه‌ای خاص از جامعه نیست و برای آحاد مردم امکان ورود در آن فراهم است. ۳️⃣ کل بودجه‌ی پیشنهادی در سال ۹۸ با بیش از ۲۶۰ هزار طلبه و کارمند در سراسر کشور، رقمی معادل ۶۹۶ میلیارد تومان و کمی بیشتر از با حدود ۶۰۳ میلیارد تومان است. علاوه بر اینکه این مبلغ صرف بیمه‌ی طلابِ غیرشاغل شده و در امور دیگر هزینه نمی‌شود. بنابراین به سادگی می‌توان پیش‌بینی کرد که بخش قابل توجهی از این مبلغ، مجدداً به حساب دولت (بیمه‌های دولتی) بازمی‌گردد. ۴️⃣ بودجه‌ی (برادران و خواهران کل کشور) با ۲۶۰ هزار طلبه، رقمی در حدود ۵۶۳ میلیارد تومان است که کمتر از بودجه‌ی ۷۷۵ میلیاردی دو دانشگاه شهید بهشتی و فردوسی مشهد با جمع حدوداً ۴۰ هزار دانشجو است. ۵️⃣ در این خصوص معاون حوزه‌های علمیه کشور معتقد است: «گاهی ۵۰ % بودجه‌ی مصوب حوزه علمیه، تخصیص داده می‌شود. در دولت طاغوت بسیاری از موقوفات حوزوی به زور تملک شده است؛ اگر عایدات حوزه از موقوفات خودش به شکل کامل تأمین شود، هیچ نیازی به بودجه حمایتی هم ندارد؛ برای کل حوزه‌های علمیه سراسر کشور اگر نصف بودجه یک دانشگاه مثل دانشگاه تهران ارائه شود، حاضر به گرفتن هیچ کمکی نیستیم.»[۱] ۶️⃣ گزارش نشان می‌دهد حوزه‌های علمیه تنها ۱.۳ درصد از اعتبارات را در کشور دریافت می‌کنند و ۹۸.۷ درصد دیگر متعلق به مراکز دانشگاهی است.[۲] 📚 مراجع: ۱. https://www.asriran.com/fa/news/581609 ۲. http://rc.majlis.ir/fa/report/download/1103577 👤مرتضی خانجانی✍️ @Peirovir 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/1876819984C877fd4ab65
☎️ ❌🚫🔯🔞🚺🚹 طرح اجرای طرح ابلاغی آموزش و پرورش به نام که برگرفته از سند 2030 می باشد، به بهانه ورزش، راه را برای به ابتذال کشاندن دانش آموزان و اجرای سند 2030 هموار کرده است. این طرح از سال 1393 توسط مهرزاد حمیدی(معاون تربیت‌ بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش) با شعار * ، حیات_پایا * به تمامی مدارس ابلاغ گردیده و تا الآن اجرا می شود. مفاهیمی مانند: آموزش برای توسعه پایدار، تساوی جنسیتی و ...که همگی از مفاهیم سند 2030 می باشند، در همان زمان توسط ایشان(به طور مثال در آدرس های زیر 👇) و در جهت توضیح طرح بیان می گردد. ⏪ارتباط رقص و آوازهای امروز دانش آموزان ما و طرح در اظهارات مخاطبین یکی از کانال ها(کانال پاسخ به شبهات و شایعات 👇)گویای این موضوع می باشد. ♨️مطالب در جهت ترند شدن این مطلب در فضای مجازی و فهم اهمیت مطلب برای مسئولین، هشدار باش نسبت به این قضیه، درک نگرانی رهبری نسبت به قضیه 2030 و سرباز سازی برای غرب در مدارس آموزش و پرورش و در نهایت ایجاد انگیزه برای واکنش فرهنگی در قبال تهاجم فرهنگی باز نشر داده می شود. هرگونه بی اهمیت جلوه دادن این مطلب و ساده انگاری آن، کمک به تکمیل پازل دشمن در جنگ نرم علیه ایران اسلامی است. ⛔ لطفا تمامی مطالب با هشتک در کانالها و گروه ها بارگذاری شود. @khabarehowzeh ♨️رسانه مستقل خبر حوزه
♨️ضرورت حضور پررنگ گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از گروه های تبلیغی استان: 🔹طبق ارزیابی های صورت گرفته فعالیت این گروه ها در در مناطق مختلف استان با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم نیز همراه بوده است. 🔹وضعیت فرهنگی جامعه به ویژه مسأله عفاف و حجاب در برخی مناطق توریستی استان نگران کننده است و حضور گروه های جهادی و تبلیغی در این مناطق را بسیار ضروری است. 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/1876819984C877fd4ab65
♨️روایت جالب محمود واعظی از خانواده رییس دفتر تبلیغات اسلامی حجت الاسلام احمد واعظی ♨️محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در گفتگوی با ویژه نامه نوروزی روزنامه سازندگی درباره اعضای خانواده به خصوص برادرانش گفت: نمی‌توانم بگویم برادرانم مبارز بودند، اما مذهبی بودند و مسائل سیاسی را می‌فهمیدند. وقتی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتم دو برادر دیگرم من را همراهی می‌کردند. ما ۶ برادر هستیم که ۳ نفرمان آمریکا بودیم و ۳ نفرمان در قم. واعظی گفت: یکی از برادرانم درحال‌حاضر رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است، یکی از برادرانم استاد دانشگاه و معاون فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی است، برادر دیگرم هم که درس خارج و علوم قدیمی خوانده، پزشک است. دوستان به شوخی می‌گفتند که حاج‌آقا خیلی آینده‌نگرند زیرا ۳ تا از پسرهایشان را به قم و ۳ تا را به آمریکا فرستاده‌اند @khabarehowzeh ♨️رسانه مستقل خبر حوزه
بیداری طلاب
♨️ضرورت حضور پررنگ گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، مدیر حوزه عل
♨️دستورات دادستان قم برای برخورد با مانکن های زننده ، پوشش نامناسب فروشندگان خانم و مردانی که در مشاغل مختص زنان فعالیت دارند ♨️کاهه دادستان عمومی و انقلاب قم طی دستورالعملی به پلیس اماکن ، سازمان صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف دستورات قضایی برخورد با واحدهای صنفی متخلف را در قم ابلاغ کرد. ♨️دادستان قم گفت: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن حفظ نظام خانواده که تامین کننده سعادت آدمی و منشاء قرب الهی و سبب نجات وی است ، بسیار ارزشمند بوده و احکام اخلاقی ، فقهی و دینی مربوط به پوشش به ویژه بانوان براساس این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده که باید جهت ارتقاء آن از هیچ تلاشی دریغ ننمود فلذا دستورات لازم جهت برخورد با معدود صنوف هنجار شکن به پلیس اماکن و اتاق اصناف صادر گردید. ♨️این مقام قضایی بیان داشت : به پلیس اماکن ابلاغ گردید با برخی از مغازه هایی که در پشت ویترین مبادرت به جانمایی مانکن و لباس های که عفت عمومی را جریحه دار می نمایند و مغایر با ارزش های دینی و اخلاقی مردم انقلابی قم بوده مقابله جدی و به منظور برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی گردد. ♨️وی ادامه داد : همچنین در مشاغل مختص امور بانوان و زنان جامعه ، چنانچه فروشندگان مرد اقدام به فروش می کنند که تخلف است اعمال قانون نمایند. ♨️دادستان قم به اتاق اصناف هم دستور داد با توجه به این که پوشش برخی از متصدیان و فروشندگان خانم در فروشگاه ها و پاساژهای شهر نامناسب می باشد فلذا باید کلیه اتحادیه های مربوطه ضمن بازرسی مستمر از واحد های زیر مجموعه خود و تذکر و در صورت عدم توجه صاحبان به وضعیت حجاب کارکنان با همکاری پلیس اماکن جهت پلمپ محل اقدام شود . ♨️بدیهی است در صورت عدم نظارت اتحادیه ها و انجام وظیفه قانونی ، عواقب کوتاهی و مسامحه در انجام وظیفه متوجه انان خواهد شد. 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/1876819984C877fd4ab65
بیداری طلاب
♨️دستورات دادستان قم برای برخورد با مانکن های زننده ، پوشش نامناسب فروشندگان خانم و مردانی که در مشا
♨️وقتی که صدای گلوله شنیده میشود ، همه فرار می کنند و فریاد می زنند و از پلیس امنیت می خواهند و کاری به نوع ایجاد امنیت ندارند. . ولی الان مهاجم گلوله تفنگش صدا دار نبود🔇 که همه بدانند و متوجه باشند . . ▪️در خیابانی از شهر رشت که شلوغ ترین خیابان شهر است و این شلوغی تا ۲ بامداد ادامه دارد زنی هرزه فریاد می زند که میخواهم ۵ دقیقه برقصم. . 💤باید به این زن گفت مگر دیوانه شدی ولی کسی نگفت چون مستی زن از حرکاتش معلوم بود و هرکس جلو می رفت با بی حیایی زن معلوم نبود چه کند. . فقط همه اسلحه به دست بودن کدام اسلحه؟؟؟؟ .📱 اسلحه ای به اسم دوربین که جدیدا مد شده حتی لحظه مرگ هم نجاتت نمی دهد ولی لحظاتت را ضبط می کند تا هر رسانه ای به نفع خود مرگت را نشان دهد.📷 . 👥شاهدین واقعه همه می دانند زن مقصر بود و حال طبیعی نداشت . و شاید کسی او را با ان حال به آن خیابان آورده بود هر چه بود قطعا سناریو بود برای تحت الشعاع قرار دادن واقعه بانوی خمام و غیرت بانوی خمامی. . طبق گفته شاهدین گشت دو بار به این هرزه خیابانی تذکر داد و ولی چون این زن حالش طبیعی نبود با الفاظی بابا بیخیال ، گمشو برو گشت را خطاب کرد و پلیس بین هنجار شکن و قانون ارامش در برخورد با هنجار شکن برای جلوگیری از تشنج مواجه بود. که بار سوم هجمه موقعیت بسی سخت امد و پلیس (یا غیر پلیس که در این مقوله شبهه است) در برابر بی حیایی زن دست به اقدام زد. . 👤 از دور منتظران چنین لحظه فیلم های لحظه اقدام پلیس را به شبکه های معاند مخابره کردند. و ان شبکه ها جریان ناقص را به نفع خود به سمع مستمعین رساندن. . آنکه دنبال حقیقت بود فقط اخبار یک رسانه را رصد نکرد ولی انکه فقط لحظه ای خبر را شنید شبهه در افکارش دمید.... . .پ.ن: حالا اگر کشف حجاب می کنید دیگر خیابان ها را کاباره نکنید . . پ.ن۲: مدافعان حقوق زن در ایران رقص در ملاعام چه برای زن و چه برای مرد ممنوع است. ان هم وسط خیابان کدام عاقلی می رقصد که راننده حواسش پرت شود و رقاصه را راهی قبرستان کند😂😂 . لطفا خودمان را مسخره جهانیان نکنیم. کمی با فرهنگ باشیم. 😊 . پ.ن۳: مطمئنم که قانون کشورم به گونه ای تنطیم شده که با هر بی قانونی برخورد میشود نه کم و نه زیاد و مطالبه گران تیز بینی هم وجود دارد که نظارت دارند بر عملکرد قانون. . پ.ن۴: همه باید اگاه باشیم تا فتنه ای جدید رقم نخورد. 🔻🔻🔻 ♨️رسانه مستقل خبر حوزه http://eitaa.com/joinchat/1876819984C877fd4ab65
♨️برشی از خاطرات حجت الاسلام ناطق نوری درباره عزل آیت الله منتظری ۱ ⚠️کتاب خاطرات منتظری «دروغ» است ⚠️حقایق انقلاب قربانی هواپرستی‌ها و ملاحظات سیاسی شد؛ متاسفانه مرکز حفظ و نشر آثار امام‌ مردانه وارد میدان نشد ♨️ناطق نوری می گوید: با این کتاب خاطرات بعضاً دروغ که آقای منتظری نوشتند، من احساس کردم که همان جمله‌ی امام در مورد ایشان رخ می‌دهد و این حرف‌ها قعر جهنمی است‌. حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری در بخشی از خاطرات خود به شرح موضوع پرونده سید مهدی هاشمی و عزل آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری پرداخته است. ⚠️ناطق نوری در بخشی از خاطرات خود می‌نویسد: من نسبت به پرونده مهدی هاشمی‌، واقعاً حساسیت داشتم‌. زمانی که فرمان ۸ ماده‌ای امام صادر شد، گفتم اگر راست می‌گوئید پرونده سید مهدی هاشمی را بیاورید. من می‌دانستم این‌ها چه‌کاره هستند و زمانی که بحث او از سوی حضرت امام مطرح شد و او را گرفتند، آقای منتظری به عنوان اعتراض‌، درس خود را تعطیل کرد. این رفتار آقای منتظری خیلی به حضرت امام (ره) برخورد، زیرا وی کار بی‌ربطی انجام داد. کسی تخلف کرده و دستگیر شده است حال اگر فامیل تو هم باشد، نباید فرقی داشته باشد و این‌گونه برخورد کنی‌. ⚠️وی ادامه می‌دهد: زمانی یکی از پسران آیت‌الله مشکینی را گرفتند، ایشان اعلام کرد که هیچ فرقی نباید بین افراد باشد، هر کس تخلف کرد باید با او برخورد شود و تشکر هم کردند، ولی ایشان به عنوان قائم‌مقام رهبری نسبت به برخورد با یکی از وابستگانش به عنوان اعتراض درس را تعطیل کرد. ⚠️ناطق نوری می‌گوید: من همیشه موقعی که مشکلی به‌وجود می‌آمد، در پی حل آن بودم‌، لذا نزد اعضای جامعه مدرسین رفتم تا قضیه را به نحوی حل کنم‌. البته آقایان علما و جامعه مدرسین نیز به من لطف داشتند والّا من از نظر سن و سال‌، نسبت به آقایان علما، کوچک‌تر بودم‌، منتهی خدا لطف کرد و محاسن ما زود سفید شد و این‌جوری شد ریش سفیدی کردیم‌. ⚠️وی ادامه می‌دهد: پس از مذاکراتی که به عمل آمد، به اتفاق آقای «جوادی آملی‌» و آقای «یزدی‌» از طرف جامعه مدرسین انتخاب شدیم و نزد آقای منتظری رفتیم‌. البته آقای جوادی آملی‌، خیلی متین و سنگین صحبت کرد و آقای یزدی هم طبق معمول خیلی بلند و صریح و رشید حرف‌های خود را زد، نوبت که به من رسید، چون من با ایشان در زندان بودم و خودمانی بودم‌، گفتم‌: «آقای منتظری حالا یک فامیل شما را گرفتند، این خیلی بد است که قائم‌مقام رهبری بیاید و در حکومتی که متعلق به خود شماست‌، قهر کند و کنار بنشیند.» ایشان عوض اینکه استدلال کند و ما را قانع کند و یا بپذیرد گفت‌: «آخر شما شرایط من را درک نمی‌کنید، من زیر فشار داخل خانه هستم‌.» این پاسخ برای من خیلی سنگین بود که قائم‌مقام رهبری بگوید، من زیر فشار زن و بچه هستم‌. ⚠️ناطق نوری می‌گوید: در این جلسه به آقای منتظری گفتم‌: واقعاً این زیبنده آقای منتظری است‌؟ در حکومت که نمی‌شود زیر فشار عروس و دختر و داماد بود. خدا شاهد است که این عین عبارت ایشان است‌. او گفت‌: «من زیر فشار داخل خانه هستم‌.» خیلی مأیوسانه بیرون آمدیم‌. به آقایان گفتم‌: «واقع کسی که قائم‌مقام رهبری است‌، می‌تواند بگوید من زیر فشار زن و بچه هستم‌. این از یک فرد عادی پذیرفتنی نیست تا از یک قائم‌مقام‌. این رفتار او در واقع اعتراض به امام است‌.» ⚠️وی ادامه داد: ادامه ماجرا را آقای ری‌شهری تعقیب کردند. ایشان مستقیماً از امام دستور می‌گرفتند و می‌رفتند بتدریج مکاتبه بین امام و آقای منتظری شروع شد. امام گاهی تعبیرهای تندی به ایشان می‌فرمود. یک بار فرمود که در دنیای خارج‌، وقتی که می‌خواهند حرف بزنند در ابتدا مشاورین نظر می‌دهند، سپس خودشان دو تا جمله حرف می‌زنند. شما همین طوری حرف می‌زنید. خیلی عجیب بود، مکاتبات ادامه پیدا کرد تا در نهایت به نامه‌ی ۶ فروردین ۶۸ رسید. ⚠️ناطق با بیان اینکه اعتقاد من این است که در ماجرای آقای منتظری و نامه ۶ فروردین ماه ۶۸ بزرگان ما از روی حسن‌نیت غفلت بسیاری کردند، اظهار داشت: اگر می‌گذاشتند آن گونه که امام تشخیص می‌دادند، عمل می‌شد، همه چیز حل می‌شد. امام خیلی چیزها را حل کرد و رفت‌. امام اگر این مورد را هم حل نمی‌کرد، انقلاب آسیب بسیاری می‌دید، لذا ماجرای قائم‌مقامی را هم حل کردند. ⚠️وی افزود: امام ایشان را واقعاً خوب می‌شناختند و اگر به تشخیص ایشان عمل می‌شد، اکنون این کارشکنی‌ها و کارهای ضدانقلاب نبود. اندازه‌ای که ایشان (آقای منتظری‌) با این ماجرا و دروغ‌پردازی‌ها و افشای مصالح کاملاً سری نظام‌، به کشور و انقلاب خیانت کرد، هیچکس نکرده است و اگر می‌گذاشتند، این همه ضدانقلاب و وابستگان این‌ها این قدر جسور نمی‌شدند. اولاً امام ایشان را خوب شناخته بود و تصمیم گرفته بود که همان نامه‌ی ۶/۱/۶۸ از رادیو قرائت شود. @khabarehowzeh ♨️رسانه مستقل خبر حوزه
بیداری طلاب
♨️برشی از خاطرات حجت الاسلام ناطق نوری درباره عزل آیت الله منتظری ۱ ⚠️کتاب خاطرات منتظری «دروغ» است
♨️برشی از خاطرات حجت الاسلام ناطف نوری درباره عزل آیت الله منتظری ۲ ⚠️وی افزود: امام ایشان را واقعاً خوب می‌شناختند و اگر به تشخیص ایشان عمل می‌شد، اکنون این کارشکنی‌ها و کارهای ضدانقلاب نبود. اندازه‌ای که ایشان (آقای منتظری‌) با این ماجرا و دروغ‌پردازی‌ها و افشای مصالح کاملاً سری نظام‌، به کشور و انقلاب خیانت کرد، هیچکس نکرده است و اگر می‌گذاشتند، این همه ضدانقلاب و وابستگان این‌ها این قدر جسور نمی‌شدند. اولاً امام ایشان را خوب شناخته بود و تصمیم گرفته بود که همان نامه‌ی ۶/۱/۶۸ از رادیو قرائت شود. ⚠️ناطق نوری می‌گوید: آقای هاشمی و بعضی آقایان دیگر و خود مقام معظم رهبری‌، پیش امام رفتند تا جلوی پخش این نامه را از رسانه‌ها و رادیو بگیرند؛ حتی آقای هاشمی گریه کرده بود که اگر این نامه خوانده شود، خیلی وضع به هم می‌ریزد و امام را قانع کرده‌بود. البته حضرت امام به احترام این بزرگان کوتاه آمد والّا ایشان قلباً از این کار راضی نبود و معتقد بود که باید افشا بشود. در آن نامه امام عبارتی به این مضمون آورده است که من می‌بینم جای تو را که اگر این کارها را نکنی‌، در قعر جهنم هستی‌؟ ⚠️ناطق نوری در مورد کتاب خاطرات منتظری نیز می‌گوید: واقعاً با این کتاب خاطرات بعضاً دروغ که آقای منتظری نوشتند، من احساس کردم که همان جمله‌ی امام در مورد ایشان رخ می‌دهد و این حرف‌ها قعر جهنمی است‌. ⚠️البته در کنار تعلل مسئولان و بزرگان که البته از روی حسن‌نیت دچار غفلت شدند نسبت به عملکرد آقای منتظری معتقدم که مرکز حفظ و نشر آثار امام هم تعلل ورزیدند و الان هم متأسفانه به این تعلل ادامه می‌دهند. متأسفانه گاهی دستخوش جریانات سیاسی می‌شود و به دلیل ورود حب و بغض‌های سیاسی و نفسانی‌، حقایق مکتوم می‌ماند. به فرض ممکن است‌، بنده به خاطر اینکه با شخصی یک درگیری دارم‌، نفس من‌، اجازه ندهد که حقیقتی که نسبت به او هست ولو مثبت‌، اظهار کنم و به عکس حقیقتی که به ضرر اوست کتمان می‌کنم‌. به قول معروف (حب الشی‌ء یعمی و یصم‌) کتاب خاطرات ایشان‌، برای کسی چیزی باقی نگذاشته است‌. بیش‌تر از همه امام را مورد حمله قرار داده است‌. آقای هاشمی و حاج احمد آقا را بسیار کوبیده است‌. آقا و سایر بزرگان را کوبیده و مورد حمله قرار داده است‌. چرا؟! ⚠️وی افزود: اگر این کشمکش‌های سیاسی بین جناح‌های داخلی و خودی نبود، همه برای پاسخگویی به این کتاب بسیج می‌شدند. البته اینکه الآن مرکز حفظ و نشر آثار امام چیزی می‌نویسد، آقای ری‌شهری نیز جدا چیزی می‌نویسد و دفتر امام هم چیزی دیگر می‌نویسد، پاسخ این حجم تهمت‌ها و افشاگری او را نمی‌دهد. ⚠️ناطق نوری ادامه داد: آن موقع هم متأسفانه دستخوش همین قضایا بودیم و حقایق انقلاب قربانی هواپرستی‌ها و ملاحظات سیاسی شد. زمانی که آقای فاکر در مجلس‌، نامه‌ی ۶/۱/۶۸ امام را خواندند و عده‌ای در آن تشکیک کردند، اگر مرکز حفظ و نشر آثار امام‌، مردانه وارد میدان می‌شد، در کتاب خاطرات (منتظری‌)، روی صحت آن تردید نمی‌شد و آن نامه پانصد نفری که نامه حضرت امام (ره‌) را ساختگی و منسوب به احمد آقا نموده بود، بیرون نمی آمد. @khabarehowzeh رسانه مستقل خبر حوزه
بیداری طلاب
♨️برشی از خاطرات حجت الاسلام ناطف نوری درباره عزل آیت الله منتظری ۲ ⚠️وی افزود: امام ایشان را واقعا
برشی از خاطرات حجت الاسلام ناطق نوری درباره عزل آیت الله منتظری ۳ ⚠️وی افزود: در یکی از شب‌نامه‌هایی که طرف‌داران آقای منتظری پخش کرده بودند، آمده است که امام در سال‌های آخر، کاری از ایشان برنمی‌آمد و همه‌ی کارها را احمد آقا به اسم امام تمام می‌کرد. بزرگ‌ترین خیانت به انقلاب و نظام این است که در دوره‌ای از حکومت که ولی فقیه در رأس است‌، بگوییم ولی فقیه مشاعر خود را از دست داده بود. معنای آن این است که در این مدت‌، اصلاً نظام و حکومت مشروعیت نداشته است‌. ⚠️ناطق نوری ادامه داد: درحالی‌که از الطاف خداوند تبارک و تعالی نسبت به حضرت امام این بود که تا آخرین دقایق زندگی‌، مشاعر او خوب کار می‌کرد. از جمله نامه‌هایی که از ایشان وجود دارد، تصمیماتی است که در مورد جنگ اخذ کرده‌اند. درباره قطع‌نامه‌، امام نامه‌ای نوشتند که بخشی از آن برای مردم خوانده نشد و حاج احمد آقا در یک جلسه غیرعلنی در مجلس‌، برای نماینده‌ها و مسئولان قرائت کردند. حضرت امام در این نامه آورده بودند که بعد از عملیات «مرصاد»، مسئولان نظامی و فرمانده سپاه را خواستم و گفتم اگر شما بخواهید جنگ را ادامه دهید و پیروز شوید، چه چیزهایی لازم دارید؟ فرمانده سپاه بعد از ۸ سال جنگ جواب داده است که ۳۰۰ هواپیما و ۳۰۰۰ تانک و ۷ سال دیگر وقت لازم است‌. ⚠️او می‌گوید: همچنین نیروی ارتش دو برابر و نیروی سپاه پنج برابر شود. حضرت امام از نخست‌وزیر جناب آقای مهندس موسوی سوال کردند: «چه‌قدر امکان دارد این بودجه را تأمین کنید». پاسخ منفی بود؛ البته فرمان‌دهی وقت سپاه عرض کرده بود: «در عین حال‌، حاضر به ادامه‌ی جنگ هستیم‌» که امام در نامه‌ی تاریخی خود فرمودند: «این دیگر شعار است‌»؛ لذا می‌فرماید: «در این شرایط برای حفظ اسلام و انقلاب آبرویم را معامله می‌کنم و جام زهر را سر می‌کشم‌.» ⚠️ناطق نوری افزود: شخصی نزدیک موت‌، این قدر هوشیار است که این نامه را برای تاریخ می‌نویسد تا هر کس به گردن دیگری نیندازد و در نهایت‌، همه این امر به گردن امام بیندازند. با این شرایط‌، آیا می‌توان پذیرفت که مشاعر خود را از دست داده‌؟ واقعاً من نه اسناد و مدارک در اختیار دارم و نه اهل قلم هستم‌، فقط از اینکه چرا این حرف‌ها تبیین نمی‌شود، رنج می‌برم‌. ⚠️وی ادامه می‌دهد: لازم بود همان موقع دفتر امام با تمام وجود وارد می‌شد، ولی متأسفانه با یک بیانیه در روزنامه و تکذیب و یا تأیید قسمتی از آن نامه‌، خیلی سطحی از کنار آن گذشتند. به طوری که من طلبه‌، آخر نفهمیدم که این‌ها چه گفتند؛ چه رسد به مردم‌. البته هنوز فرصت باقی است تا کسانی که مطلع هستند لجنه‌ای تشکیل بدهند و این خاطرات سراسر دروغ را جواب بدهند، تا در تاریخ بماند؛ اگر چه متأسفانه آن اکاذیب آثار خود را گذاشت‌. @khabarehowzeh ♨️رسانه مستقل خبر حوزه