eitaa logo
بیداری طلاب
66.2هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 مناظره با موضوع محاربه در فقه و قانون با حضور جلیل محبی و محسن برهانی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) ▫️چند روزی هست که بحث بر سر صحت بکارگیری عنوان محارب در مورد برخی اغتشاشگران بعد از اجرای حکم اعدام محسن شکاری بالا گرفته است و محسن برهانی مدعی است آشوبگران سلاح به دست، به دنبال تشجیع مردم بوده اند! ➖این روزها وقت ورود پرقدرت حوزوی به این موضوع و روشنگری و همچنین تلاش در جهت رفع افکار عمومی با کمک گرفتن از رسانه های رسمی و غیر رسمی حوزوی می باشد، آیا گوش شنوایی در مراکز تخصصی و رسانه ای متعدد حوزه هست؟! 🔻کرسیهای آزاد اندیشی که از مطالبات رهبری است و نیاز امروز چرا تعطیل است چرا مدیر حوزه و شورای عالی برای احیای این کرسیها کاری نمیکنند‌. این کارها که بودجه خاصی نمی‌خواهد چرا تعطیل است⁉️ اگر برگزار می‌شود چرا انعکاس لازم رسانه‌ای ندارد برگزاری کرسی در پستوهای حوزه علمیه چه فایده ای برای جامعه دارد⁉️⁉️ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️برنامه وداع و تشییع طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده در قم اعلام شد 🔸مراسم وداع با پیکر مطهر شهید 🔸امروز یکشنبه ۲۰ آذرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء، شبستان امام خمینی(ره)، حرم مطهر 🔸اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید توسط آیت الله احمد عابدی 🔸دوشنبه ۲۱ آذرماه، ساعت ۱۴:۳۰، صحن امام رضا(ع)، حرم مطهر حضرت معصومه(س) 🔸تشییع پیکر مطهر شهید 🔸ساعت ۱۵ (بلافاصله بعد از اقامه نماز) از حرم مطهر به سمت گلزار مطهر علی بن جعفر(ع) 🔸مراسم گرامیداشت شب اول 🔸همان شب، شبستان امام خمینی(ره)، حرم مطهر بانوی کرامت (س) ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻حجت الاسلام دژاکام امام جمعه شیراز: نسبت به وضعیت حجاب نگرانی‌هایی داریم 🔻نظرسنجی‌ها نشان داده بیش از ۸۰ درصد مردم طرفدار حجاب هستند 🔹دژکام: در موضوع حجاب نگرانی و دغدغه زیاد است؛ لذا باید درخواست‌های عمومی را سازماندهی و عملیاتی کنیم و مدیران از حمایت‌های گوناگون نسبت به مسئله حجاب دریغ نکنند. 🔹اینکه نظرسنجی‌ها نشان داده که بیش از ۸۰ درصد مردم طرفدار حجاب هستند باید نمود پیدا کند که در این بخش خوب عمل نکرده‌ایم، چرا که مطالبه را باید عمومی کرد. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻 امام حسین علیه السلام میفرمایند: النَّاسَ عَبِیدُ اَلدُّنْیَا وَ اَلدِّینُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ قَلَّ اَلدَّیَّانُونَ 🔹مردم بنده ی دنیایند و دین، چیزی است که بر زبانشان می چرخد و تا وقتی زندگی هاشان به خوبی می گذرد، دم از دین می زنند. پس هر گاه با بلا آزموده شوند، دینداران اندک می شوند 📗بحار الأنوار ج 75 ص 116 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «همه‌ی ارزشهای معنوی را میتوان از درون کانون گرم خانواده -که محور آن، زنِ خانواده است؛ کدخدای این مجموعه، آن مجسمه‌ی عاطفه است- بیرون کشید و معنویّات را در سطح جامعه گستراند. امیدواریم دختران جوان و زنان جامعه‌ی ما در الگوی زینب کبرا دقّت کنند و هویّت و شخصیّت خود را در آن ببینند؛ بقیّه‌ی چیزها فرعی است. جوهر ذات یک انسان اگر تعالی و روشنایی و شفّافیّت پیدا کند، همه‌چیز در مقابل او کوچک میشود و قدرت او بر همه‌ی کارهای دیگر، برای او تأمین میگردد.» ۱۳۸۴/۳/۲۵ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️آقای مقتدایی که فرموده بودید دشمنان نظام‌و امریکا از اغتشاشگران می‌کنند و قاطعانه با آنها باید برخورد شود، امروز رادیو فردا از حرفهای جنابعالی حمایت کرده است! ❗️ امروز رادیو فردا که دشمن قسم خورده انقلاب است، از بیانات شما خوشحال شده است. 🔻طلاب انقلابی توقع دارند که با تذکر به رسانه مغرض دانشگاه آزاد بیاناتتان را اصلاح نمایید و آنان را ملزم به نشر اصلاحیه بنمایید! هرچند‌ اصلاح بسیار سخت است. گرچه شما سابقه چنین حرفهایی دارید و چن بار در اوج اغتشاشات هم حرفهایی زدید که سواستفاده شد.👇 https://eitaa.com/khabarehowzeh/64507 https://eitaa.com/khabarehowzeh/64508 ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️رئیس سابق دیوان عالی کشور در گفت وگو با ایلنا: 🔻درگیری یک نفر با یک نفر حکم محارب ندارد 🔻هر محاربی حکمش اعدام نیست 🔻با صرف ترساندن و تهدید کردن، کسی حکم محارب نمی گیرد https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1307853 ❗️یک سوال طلبگی از محضر شما داریم: اینکه رسانه دانشگاه آزاد راجع به حکم محارب از جنابعالی سوال میپرسد، نظر شخصی شما را می‌خواهد جویا شود یا نظر قانون را؟!! قطعا نظر شخصی شما برای این رسانه و بلکه مردم ذره‌ای اهمیت ندارد چون نه کسی مقلد جنابعالی است و اگر مقلد هم باشد هیچ دادگاهی طبق نظر یک مرجع حکم صادر نمی‌کند! ❗️ پس قطعا باید نظر قانون مصوب کشور را تبیین کنید! اگر قرار است نظر مصوب قانون را تبیین کنید بفرمایید به استناد کدام‌ ماده قانون فرمودید حتما باید محارب کسی را بکشد تا اعدام شود! اگر استنادی به ماده قانونی ندارید خواهشا تا اطلاع ثانوی مصاحبه نکنید چون فقط سبب بدبینی و تضعیف نظامی می‌شوید که به فتوای تمام مراجع، حرام شرعی است! ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
✍شیخ فرهاد فتحی 🔻همیشه سعی کردم در رسانه نظرات شخصی خودمو مطرح نکنم گرچه در درس حوزه به شدت قائل هستم که باید نظرات خودمون مطرح کنیم و اگرچه برخی جاها نظرات دیگری داریم ولی مطرح شدن نظرات مختلف را در رسانه درست نمیدانم و قائلم باید از قانونی که رهبری موید آن است طبق مبانی خودشان دفاع کنیم و نظرات تخصصی را در دروس تخصصی حوزه مطرح کنیم ولی چون این مطلب رسانه ای شده است لازم است نکاتی عرض کنیم وگرنه قائلم رسانه و مخاطب امروز دنبال این مباحث نیست و اصلا این مباحث برایش مهم هم نیست. 📌 استاد بزرگوار حاج آقای مقتدایی سلام علیکم، حضرتعالی از افرادی هستید که الحمدلله برای موضوع محاربه سال ۱۳۸۸ درس خارج داشتید و من فقط میخواهم در این نوشته نظرات خودتان را که در درس فرمودید برایتان یادآوری کنم که در آن درس شما قائل به نظریه تخییر یعنی اعدام محارب (اگرچه محارب کسی را نکشته باشد) بودید و نظریه ترتیب که برخی از بزرگان قائل هستند که حرف امروز شما است را به دلایل مختلف مردود اعلام کردید. 📌 سوال بنده این است شما از نظر سال ۱۳۸۸ که چند روز در درس خارج به صورت تخصصی مطرح و دفاع کردید عدول کردید یا امروز دچار فراموشی آن مطالب شده اید؟! 📌 بنده عین تقریر شما را در ادامه قرار میدهم و امیدوارم در این مورد توضیح بفرمایید تا بدانیم با چه ادله ای از نطریه سال ۱۳۸۸ عدول کردید. 📌 ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ در درس خارجتان بعد از بررسی تعاریف متعدد در جلسات قبل در تعریف محارب چنین فرمودید: تعریف محارب این بود که من شهّر یا جرّد جهّز سلاحه اسلحه بدست بگیرد لاخافه الناس و سعی در فساد فی الارض داشته باشد که در این مصاحبه هم به آن اشاره کردید و فرمودید چنین شخصی محارب است. 📌۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ بعد از بررسی تعاریف به حد محارب وارد شدید و در درس خارجتان فرمودید: با توجه به صریح حکم قرآن حد محارب منحصر در چهار چیز است قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّما جَزاءُ الَّذينَ يُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَساداً أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْديهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظيم» جزای کسانی که با خدا و رسول محاربه می‌کنند و فساد در زمین می‌کنند، چهار چیز است: 1-    قتل؛ «أَنْ يُقَتَّلُوا» اولین حکمی که در آیه آمده است آن است که در جا کشته شود 2-    دار زدن؛ «أَوْ يُصَلَّبُوا» یا به دار آویزان بشوند صلب با صاد همان داری است که برای آویزان کردن مجرم آماده می‌کنند. 3-   قطع دست و پا؛ «أَوْ تُقَطَّعَ أَيْديهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ» یا اینکه دست و پایش را قطع می‌کنند «من خلاف» یعنی دست راست و پای چپ؛ به همان کیفیت گفته شده در حد سرقت، از دست راست چهار انگشت قطع می‌شود و کف دست و انگشت ابهام می ماند و از پای چپ چنانچه در سرقت نیز گفتیم تا وسط کف پا قطع می‌شود منتهی در سرقت می‌گفتیم در مرحله اول دست راست و در مرحله دوم پای چپ اما اینجا در حد محارب هم دست و هم پا به همان کیفیت با هم قطع می‌شود. 4-  تبعید؛ «أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ»چهارم نفی بلد است که نفی می‌کنند من بلد الی بلد من مصر الی مصر از یک شهری به شهر دیگر تبعید می‌شود. 📌بعد فرمودید: دلیل انحصار حکم محارب در چهار چیز لاشبهه و لااشکال در اینکه حد محارب یکی از این چهار چیز است و ادله ذیل بر آن دلالت دارد: 1- قرآن همین آیه ای که خواندیم انما جزاء الذین یحاربون. به صراحت و با حصر انما چهار چیز را مطرح می‌کند. 2- روایات احادیث داله بر حصر جزای محارب در چهار چیز در ضمن بحث روایات خوانده می‌شود. 3- اجماع اتفاق فریقین است و هیچ مخالفی ندارد و شیعه و سنی قائلند حد محارب منحصر در چهار چیز است. 👇ادامه مطلب @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
📌 بحث اصلی ما با حضرتعالی از اینجا شروع میشود: شما در همین جلسه فرمودید: یک اختلافی بین علما است در اینکه این چهار چیز که حد محارب است آیا به نحو تخییر است یعنی قاضی مخیر است یکی از این چهار تا را انتخاب بکند یعنی برای یک نفر که در محکمه ثابت می‌شود محارب است دستور می دهد او را بکشید و برای نفر دیگر که در محکمه دیگر محارب شناخته شد دستور می‌دهد او را نفی بلد کنید و یا برای مورد دیگر دستور دهد دار بزنند و یا برای مورد دیگر مثلا قطع من خلاف را دستور می‌دهد. به هر حال پرسش این است که آیا تخییر به نظر الحاکم ملاک است یا ترتیب ملاک است؟ 📌معنای تخییر: یعنی اختیار با حاکم است هریک از چهار مجازات را که خواست انتخاب می‌کند حتی کسی که تشهیر سلاح کرد و اسلحه بدست گرفته و بین مردم ایجاد خوف و وحشت کرد ولی قبل از آنکه کسی را بکشد یا مالی را ببرد دستگیر شد قاضی می‌تواند یکی از آن چهار مجازات را در مورد او انتخاب کند گرچه آدم نکشته و کسی را مجروح نکرده و مال نبرده است اما چون مصداق محارب است قاضی می‌تواند او را بکشد. 📌معنای ترتیب یعنی باید تناسب بین جرم و مجازات رعایت شود و لذا اجرای حکم مراحل خاصی دارد. مرحله اول: کشتن یا به دار آویختن اگر شمشیر دست گرفته در یک منطقه‌ای ایجاد خوف و وحشت کرد و امنیت را بهم زد و آدم هم کشته است مجازاتش قتل یا به دار آویختن است. مرحله دوم: قطع من خلاف اگر اخافه کرد و فقط مال را برد و آدم نکشته است مجازاتش قطع من خلاف است دست و پایش را قطع می‌کنیم. مرحله سوم: تبعید اگر نه آدم کشت و نه مال برده است نفی بلد می‌شود وقتی ترتیب باشد باید تناسب باشد و کسی که آدم نکشته است را نمی‌توانند بکشند. 📌 بعد فرمودید: مرحوم شیخ صدوق و مرحوم شیخ مفید و ابن ادریس از قدما و اکثر متأخرین احتمال اول را قبول دارند و می‌گویند قاضی مخیر است ولو آنجایی که آدم هم نکشته می‌تواند دستور دهد او را بکشند مرحوم محقق در شرایع  می‌گوید علی نحو التخییر مرحوم امام(ره) در همین مسئله می‌فرماید الاقوی فی الحد تخییر الحاکم اقوی این است که در حد محارب حاکم مخیر است بین انتخاب یکی از این چهار حد. 📌ولی برخی از فقها مثل مرحوم شیخ طوسی در نهایه و در مبسوط  و همچنین جمع دیگری از بزرگان فقها از جمله صاحب جواهر از متأخرین مرحوم آقای خویی در مبانی تکمله  قائل به ترتیب هستند. می‌گویند این چهار چیز علی نحو الترتیب حد محارب است و قاضی موظف است به تناسب جنایت مجازات کند. 📌 بعد از بررسی ادله هر دوطرف بعد از چند جلسه در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ فرمودید: گفتیم در اجرای حکم بر کسی که عنوان محارب بر او صادق باشد؛ قاضی باید یکی از چهار حکم را اجراء کند. و بحث کردیم که آیا قاضی علی التخییر یکی از احکام چهارگانه را انتخاب می‌کند یا علی الترتیب؟ و ما تخییر را از آیه استفاده کردیم و بعد این فرع را مطرح کردید که امام خمینی (ره) در مسئله 6 می‌فرماید «ما ذکرنا فی مسئله السابقه حد المحارب» آنچه در مسئله قبل بیان کردیم حد محارب بود «سواء قتل شخصا او لا» می‌خواهد شخصی را کشته باشد یا کسی را نکشته باشد حکم همان تخییر احد امور اربعه است و بعد شما همین قول امام را اختیار کردید. 📌حضرت استاد شما در درس خارجتان حرفهای امروزتان را مردود و ضعیف خواندید حال چه شده است که امروز حرفها و استدلالهای خودتان را فراموش کرده اید؟! 📌امیدوارم سهوالقلم از نویسنده مصاحبه باشد یا حداقل بفرمایید نظرتان عوض شده است که اگر هم عوض شده باشد نظر امام،رهبری و قانون ملاک است که همان تخییر قاضی و حکم اعدام محارب است اگرچه کسی را نکشته باشد. منبع درس خارج 📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️ @sheikh_farhad_fathi ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔴 ‏آقای ‎ رئیس قوه قضاییه در همایش ملی ارتقای شفافیت گفته: "اگر اجازه می‌‌دادیم دوربین‌ها محاکم، دادسراها و زندان‌های ما را بببیند وضع ما از امروز بهتر بود." 🔹بله آقای اژه‌ای؛ علنی بودن دادگاه‌ها(مگر در موارد اخلاقی و خاص) جزو ‎ بود. اگر به آن عمل می‌کردید حالا اینقدر مردم ناراضی نبودند و قطعاً وضع جامعه بهتر بود. 🔸آقای اژه‌ای؛ اگر به قانون اساسی و سایر قوانین عمل می‌کردید و دست دزدان بیت‌المال و مفسدین اقتصادی را قطع و برخی‌شان را طبق قانون در نماز جمعه و مجامع عمومی شلاق می‌زدید و بی‌آبرو می‌کردید و برخی دیگر را سریعاً اعدام می‌کردید امروز همه مردم از اعدام یک قمه‌کش استقبال می‌کردند. 🔹در عوض، شما که آمدید نهضت تبرئه راه افتاد و خیلی از مفسدین تبرئه شدند یا مجازات‌شان کاهش یافت... 🔸حالا ببینیم بعد از این چه می‌کنید ... شعار می‌دهید یا عمل می‌کنید؟ ✅ : @modaresian ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🏴مراسم عزاداری ایام شهادت صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها 🔻سخنران حجت‌الاسلام و المسلمین میرهاشم حسینی 🔰با مرثیه خوانی حاج حسن شالبافان 🕰 از دوشنبه ۲۱ آذرذساعت ۱۹:۳۰ 🕌 دانشگاه قم ، مسجد الغدیر «درب شهرک قدس » (با حضور برادران و خواهران) 🔰 هیئت محبین الحسین علیه‌السلام «دانشگاه قم »و هیئت کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس «ره» و آیت‌الله مجتهدی «ره» ⏪ لطفاً اطلاع رسانی فرمایید. ❇️ تشریف فرمایی سروران موجب افتخار است . ✳️ لطفاً از درب شهرک قدس وارد شوید ✳️ امکان پارک ماشین هم نزدیک مسجد فراهم شده است ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️از برجسته‌ترین فقیه نظام به آقای سروش محلاتی! 🖋محمدصادق احمدی 🔸 آقای سروش محلاتی در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده از مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان برجسته‌ترین فقیه نظام یاد کرده است. 🔹 لذا بد نیست نظر مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را در مورد برخی ادعاهای قبلی آقای سروش محلاتی بررسی کنیم: 🔺 آقای سروش محلاتی مشروعیت حکم اعدام صادر شده برای برخی اغتشاش‌گران را به بهانه سازمان‌یافته‌نبودن، مورد تردید قرار داده‌اند. 🔻 با توجه به مطالبی که توسط دادگاه مطرح‌شده حکم اعدام از باب محاربه است و لذا سؤال این است که آیا محاربه اختصاص به جایی دارد که توسط سازمان و گروه سازمان یافته انجام شود؟ ✅ پاسخ مرحوم هاشمی شاهرودی به سؤال مذکور این است: «ظاهر آیه محاربه این است که جرم مذکور از نوع جرمهای انفرادی است که گاهی ممکن است یک شخص آن را انجام دهد و از این رو فقها گفته‌اند که در تحقق محاربه، وجود گروه و ارعاب دسته جمعی شرط نیست.»۱ 🔺 در جای دیگر آقای سروش محلاتی به جدابودن حکم باغی و محارب در فقه اشاره کرده‌اند و بیان داشته‌اند که باغی کسی است که با حکومت طرف شده و به معارضه با حکومت پرداخته در حالی که محارب کسی است که می‌خواهد رعب و وحشتی ایجاد کند که مصداق فساد در زمین باشد و لذا مجازاتی هم که برای باغی وجود دارد با مجازات محارب متفاوت است و به همین جهت حکم اعدام برای کسانی که در اغتشاشات حضور داشته اندوجهی ندارد. ✅ مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی گرچه با اصل این ادعا موافق است ولی استثنائی در این باره می‌زند که قابل توجه است: «بدین ترتیب روشن می‌شود که عنوان محارب در آیه مبارکه، اختصاص دارد به کسی که به قصد افساد در زمین سلاح می‌کشد و معنای افساد در زمین عبارت است از اخلال در امنیت مردم و ترساندن آنها و تجاوز به مال و جان و ناموسشان، و این معنا، شامل باغی یا کافری که به جنگ با دولت اسلامی و قیام در برابر آن برخاسته است، مادام که مرتکب محاربه به معنی مذکور نشده باشد نمی‌شود، و در این صورت نیز از آن جهت که مرتکب این قسم از محاربه شده مصداق آیه خواهد بود و در آن هیچ بحثی نیست.»۲ 🔹 در این تعبیر ایشان کسانی که به مخالفت با حکومت پرداخته باشند را در صورتی که مرتکب جرم محاربه شوند مشمول مجازات محارب می‌داند و در جای دیگر در توضیح فسادی که در تحقق محاربه شرط است می‌فرماید: «بلكه تجاوز به حقوق یک نفر نيز اگر به گونه‌اى باشد كه موجب اخلال در امنيّت محل شود، مصداق «فساد در زمين» خواهد بود.»۳ ♨️ در نتیجه طبق ظاهر این فرمایشات اگر کسانی بر علیه حکومت اقدام کرده‌اند ولی در ضمن آن اقدام به ایجاد ترس و ناامنی در بین مردم کنند و با سلاح راه بر مردم ببندند و سبب ترس آنها شوند داخل در معیار محاربه خواهند بود و صرف اینکه در حال مبارزه با حکومت هستند توجیهی برای محارب‌نبودن آنها نخواهد بود. ➖➖➖➖➖ ۱.مجله فقه اهل بیت جلد، ۱۱-۱۲ ص ۱۷۴ ۲. همان، ص ۱۷۷ ۳. همان، ص ۱۸۶ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🌷سیل جمعیت در تشییع پیکر شهید امنیت 🌷مراسم تشییع پیکر طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده با حضور باشکوه مردم قم از مصلای قدس به سمت حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و تدفین شد. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام صادق علیه ‏السلام: یَعیشُ النّاسُ بِاِحْسانِهِمْ اَکْثَرَ مِمّا یَعیشونَ بِاَعْمارِهِمْ وَ یَموتون بِذُنوبِهِمْ اَکْثَرَ مِمّا یَموتونَ بِآجالِهِمْ ✳️ مردم، بیشتر از آن‏که با عمر خود زندگی کنند، با احسان و نیکوکاری خود زندگی می‏ کنند و بیشتر از آن‏که با اجل خود بمیرند، بر اثر گناهان خود می‏ میرند. 📚دعوات الراوندی: ص ۲۹۱، ح ۳۳ ✅روی پای خودمان بایستیم ✍رهبر انقلاب: «دنیا بزرگ است؛ دنیا که فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست؛ دنیا خیلی وسیع است؛ بروند ارتباطات را برقرار کنند به آن مقداری که لازم هست امّا چشم ندوزند به هیچ نیروی خارجی؛ چشم بدوزند به عنصر داخلی، چشم بدوزند به این ارزش بزرگ: نیروی انسانی داخل. وقتی مردم ببینند که ما مسئولین اصرار داریم بر اینکه مشکلاتمان را در داخل حل کنیم و از ظرفیّتهای داخلی استفاده کنیم، ولو یک سختی‌ای هم برایشان پیش بیاید، تحمّل میکنند، کمکمان میکنند؛ این را مسئولین محترم کشور باید توجّه داشته باشند که تکیه‌ی به خارج نبایستی کرد.» ۹۷/۲/۱۰ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جانباز مدافع امنیت: در بعضی اغتشاشات خیابانی، صحنه جنایات داعش جلویم چشمم ظاهر شد حجت‌الاسلام والمسلمین کارخانه، جانباز مدافع امنیت: 🔸در شبی که مجروح شدم، دیدم گروهی از بانوان محجبه مورد تعرض قرار گرفته و چادر از سر آنها کشیده بودند. 🔹خیابان را بسته بودند، سلاح سرد داشتند و سنگ هم که از همه طرف می‌بارید، یک لحظه صحنه‌های مربوط به داعش را در خیابان دیدم. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
👩‍🎓سه الگو در مواجه با کشف حجاب دانشجویی 1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی! • در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد! • این الگو را: - حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند! - مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند! - برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند! • این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...! لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد. 2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو! • در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند! • این الگو را: - مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند! • این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است‌. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد. • نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و... • شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند. 3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!) • در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید! اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود! • الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند. - بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند. - پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد. • مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود. • هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند. الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است. *⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است. هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است. با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲ ☑️ @m_ghanbarian ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻چند عکس خوب 🔹‏در روزهایی که ظاهرا برخی از مسئولین کشور به بهانه اتفاقات اخیر قید پیگیری مشکلات اساسی مردم را زدند، دیدن این تصاویر امید بخش بود؛ تولیت آستان قدس رضوی به اتفاق تعدادی از فعالان حاشیه شهر مشهد رفته در منزل چند خانواده کم بضاعت و کنارشون نشسته و حرف‌هاشون رو شنیده 🔻پ ن: این کارها با هر نیتی باشد خوبست ولی شفافیت مالی در آستان قدس بسیار مهمتر و از اهم وظایف تولیت است. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻تقدیر از پژوهشگران برتر آستان قدس رضوی در هفته پژوهش 🔹آیین تقدیر از پژوهشگران برتر آستان قدس رضوی، با حضور حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت این آستان، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد 🔸 فرامرز قراملکی، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر این آستان: 🔺 این سازمان در یک سال گذشته از مدارس تا دانشگاه، اقدامات متنوعی را اعم از یک هزار و ۹۷۰ اقدام پژوهشی، شامل ۱۱۰ طرح پژوهشی، انتشار ۳۰۲ جلد کتاب و مقاله، ۲۸۹ نشست علمی،۳۲۶ برنامه توانمندسازی،۴۰ هزار نفر آموزش اخلاق خدمت، ۱۲۰طر ح پژوهشی توسط نخبگان برای پاسخ به مسائل پژوهشی آستان قدس رضوی و جذب ۱۵۰ نفر از استادان حوزه و دانشگاه‌ به سرانجام رسانده است. 🔺 حاصل این فعالیت‌ها، راه‌اندازی پژوهش‌سرا در بنیاد فرهنگی امام رضا(ع)، حرکت به سوی جایگاه برتر علمی، کسب رتبه‌های برتر پژوهشی، اخذ جوایز ملی در دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع) و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، راهیابی دستگاه جمع کننده سطح در جشنواره جوان خوارزمی و... است. 🔻پژوهش‌ها باید منطبق بر مسائل و پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند 🔻حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری: 🔺 یکی از مهمترین مسائل پیرامون موضوع پژوهش انطباق آن با مسئله نیازهای روز جامعه است که این امر می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تعالی و رشد جامعه داشته باشد. 🔺 اندیشمندان، علما و قشر فرهیخته جامعه اگر بخواهند در قبال جامعه به درستی ایفای نقش کنند باید ابتدا مسائل روز جامعه را بشناسند، پیرامون آن تحقیق و پژوهش انجام دهند و برای آنها راهکار و راه حل ارائه دهند. 🔺 امروز با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان و وسایل ارتباطی نوین، دیگر فرصتی برای پرداختند به پژوهش‌های انتزاعی وجود ندارد؛ امروز حتی لحظات برای پاسخگویی به مسائل اهمیت دارد و تعیین کننده است. 🔻رونمایی از پژوهش‌ها و اختراعات جدید آستان قدس رضوی 🔺 همزمان با هفته پژوهش، طی مراسمی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، از پژوهش‌ها و اختراعات جدید آستان قدس رضوی رونمایی شد. 🔺 پوستر جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص)، با موضوعات زیارت، نذر، وقف و سوغات فرهنگی زائر یکی از مواردی بود که از سوی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در این مراسم رونمایی شد.  🔺 کتاب‌های «اطلس تاریخی سادات ایران»، «ارزش های اسلامی در نظام آموزشی»، «پژوهش‌نامه مطالعات نسخ خطی»،امام رضا (ع) و مخالفان»، «نفایس حرم مطهر رضوی»، کتاب های صوتی «پند بیهوده» و «خادم تراز» و... از جمله آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است که در این مراسم رونمایی و معرفی شد. 🔺 همچنین از دو اختراع جدید دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و بنیاد فرهنگی رضوی با موضوع سامانه مراقبت از راه دور نوزاد که قابلیت ثبت علائم حیاتی نوزاد را دارد و همچنین اختراعی که در صنعت بسته‌بندی شرکت های صنعتی قابل استفاده است، رونمایی به عمل آمد. 🔻پ ن: چرا مقداری از این بودجه های میلیاردی برای پژوهش به پژوهشگران حوزوی تعلق نمی‌گیرد. آیا دو روحانی مدیر حوزه و معاونت پژوهش آن و تولیت آستان قدس نمی‌توانند یک قرارداد همکاری در این زمینه بنویسند⁉️⁉️⁉️ 🔻اگر نوشته اند اطلاع رسانی شده⁉️ اگر بودجه ای گرفته اند شفاف توضیح داده شده کجا خرج شده⁉️⁉️⁉️ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️ادعای نماینده مجلس: اینستاگرام و واتس‌اپ به اجمال شرایط ایران را پذیرفته‌اند 🔹حجت الاسلام «جواد نیک بین» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران گفته است: «طبق گزارش‌هایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.» 🔹چهارشنبه ۱۶ آذر مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده بود با ارسال نامه‌ای به شرکت متا و در راس آن «مارک زاکربرگ» ده روز به این شرکت مهلت داده تا نماینده رسمی در ایران معرفی کنند و قوانین کشور را بپذیرند. 🔹مدتی پیش هم، «علی‌اصغر عنابستانی» نماینده سبزوار به رسانه‌ها گفته بود که «بعد از فیلترینگ اینستاگرام، برای ما پیام فرستادند که شرایط شما چیست؟ دوستان در وزارت ارتباطات پیگیر این موضوع هستند.» مدتی بعد این گفته توسط وزارت ارتباطات تکذیب شد. باید دید سرنوشت تایید و تکذیب ادعای جدید درباره پذیرش شرایط ایران توسط متا چه خواهد بود. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
در راستای و در اقدامی ستودنی صورت گرفت؛ 🔻جمعی از روحانیون با متهمان حوادث اخیر در ارومیه دیدار کردند! ▫️حجت‌الاسلام جلیلی به نمایندگی از دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران ملبّس و روحانیون جهادی استان، به مدت 2 روز در بندهای نگهداری حوادث اخیر در مرکزی ارومیه حاضر شدند. 🔹در جریان این حضور، به دیدار با زندانیان و ارائه مشاوره و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی برای زندانیان پرداخته و نسبت به ارتقای فکری و ذهنی زندانیان اقدام کردند. 🔸این اقدام روحانیون و ملبّس با استقبال زندانیان همراه شد. @sedayehowzeh ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
سلام دخترم پنج سالشه وقتی بیست وسی فیلم اعترافات تیم تروریستی بمب گذار شیراز رو نشون میداد گفتم خدالعنتشون کنه یه زن هم باهاشون بوده گفت مامان این که با حجابه... آخه این چه کاریه می‌کنند چرا چادر سر این جونورا میندازن چرا متهمی که بی چادره تو دادگاه با چادر میارنش بخدا اینکارا رو ذهن بچه ها اثر بدی میذاره 🔻آقای اژه ای هزاران نفر را به میراث حضرت زهرا سلام الله علیها و چادریها بدبین میکنید و مسئولیتش با شماست ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام باقر عليه السلام: علَيكَ بالدعاءِ لإخوانِكَ بظَهْرِ الغَيبِ فإنّهُ يَهِيلُ الرِّزقَ. پشت سر برادرانت دعا كن، كه اين كار روزى را به طرف تو سرازير مى كند. 📙بحار الأنوار، ج76، ص60 🔰بصیرت، علاجِ فتنه ✍️رهبر انقلاب: بصیرت داشتن و بصیرت‌افزایی مهم‌ترین مسئله‌ در مواجهه صحیح با پدیده‌ها و رویدادهای مختلف سیاسی و رسانه‌ای و.. است. باید فتنه را شناخت، اسیر اوضاع تشبه حق و باطل نشد و سعی کرد با استفاده از عنصر بصیرت به سراغ رفع فتنه رفت. 🔹راهکار خنثی‌سازی فتنه، بصیرت و تبیین و روشنگری است و باید دانست یک ملّتی که بصیرت دارد، مجموعه جوانان یک کشور وقتی بصیرت دارند، آگاهانه حرکت می‌کنند و قدم برمی‌دارند، همه تیغ‌های دشمن در مقابل آن‌ها کند می‌شود. بصیرت این است. بصیرت وقتی بود، غبار آلودگی فتنه نمی‌تواند آن‌ها را گمراه کند. ۱۳۸۸/۷/۱۵ ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh
♨️اعدام کنید، اغتشاش می‌کنیم! تشکل اصلاح‌طلب موسوم به مجمع محققین و مدرسین حوزه اخیراً در بیانیه‌ای پیرامون اعدام محاربین نوشت: 🔸اجرای حکم اعدام یکی از معترضان، آن هم در شرایطی که اقتضا می‌کند حکومت با شنیدن صدای اعتراض مردم در راه آرام کردن اوضاع گام بردارد، بخش عظیمی از جامعه به ویژه فرهیختگان و دلسوزان کشور را شگفت زده و وجدان عمومی را جریحه دارتر کرد. بی‌تردید در شرایطی که به دلیل فقر، تورم، فلاکت و ناکارآمدی در اداره کشور، اکثریت مردم ناراضی و نسبت به آن اعتراض دارند، صدور و اجرای حکم اعدام آتش اعتراضات را شعله‌ورتر خواهد کرد. 🔸به گزارش جماران، در این بیانیه همچنین آمده است: صرف نظر از اشکالات فقهی و حقوقی که در روند دادرسی، صدور و اجرای ناگهانی این حکم وجود داشته است، اساساً اعدام راهکاری درست برای تأمین امنیت و کاستن از التهاب نیست؛ زیرا این کار به خشم و کینه جامعه می‌افزاید و ناآگاهی از فضای افکار عمومی جامعه و بی‌توجهی مسئولان امر به مصالح کشور را نشان می‌دهد. افزون بر این مشکل اصلی این است که روند قضائی این محاکمات نتوانسته است افکار عمومی را قانع کند. 🔸بیانیه مذکور تصریح می‌کند: اگر فرد معترض از سلاح سرد مانند چاقو استفاده و بدون خوف و با اراده اقرار کرده باشد، در صورتی که عمل او نه برای ترساندن مردم، بلکه از روی خشم و عصبانیت یا حتی درگیری با مأموران مسلح باشد، نمی‌توان او را محارب دانست، و دست کم اطلاق محارب به وی جای شبهه دارد. وانگهی اگر کسی سلاح بکشد، ولی در اثر ناتوانی موجب سلب امنیت نشود، یا به قصد دفاع شخصی از سلاح استفاده کند محارب محسوب نمی‌شود. 🔺مجمع محققین همان تشکلی است که در ایام اغتشاشات دیماه ۹۶ نیز در بیانیه دیگری صراحتا رهبر معظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام را مسئول اغتشاشات دانسته بود. 🔺در فقره اخیر نیز بدیهی بود که موضع اصلاح‌طلبان چه خواهد بود و عقلا می‌دانستند که "بانیان آشوب" در ادامه پروژه فریبکارانه خود در به خیابان کشاندن مردم و جوانان البته هرگز به فریب‌خوردگان نخواهند گفت که در انتهای این قضایا مجازات خواهد بود. ضمن اینکه در هنگام برپا شدن محکمه‌های مجازات نیز صراحتا به عرصه دفاع از اغتشاشگران و محاربان خواهند شتافت. 🔺کما اینکه باید بدانیم وقتی حجاریان در بحبوحه اغتشاشات ۷۰ روزه خواستار همدلی با اراذل و فریب‌خوردگان کف خیابان شد؛ نتیجه این فتوا حمایت از حرامیان و محاربین و قاتلین نیز خواهد بود. 🔺در بیانیه عجیب مجمع محققین می‌خوانیم که اینان از اعدام یک فرد که با رعب‌انگیزی و سلاح سرد اقدام به راهبندان و ضرب و جرح کرده است تعجب می‌کنند و خاصّه اینکه در حمایت از سربازان خود و تقلا برای ایجاد "فتنه اقتصادی" اینطور نوید می‌دهند که: "اجرای حکم اعدام آتش اعتراضات را شعله‌ورتر خواهد کرد"! 🔺اینان همچنین حذف قانونی یک محارب یا همان اعدام را هم امنیت‌ساز نمی‌دانند و استدلال می‌آورند کسی که در وسط خیابان راه مردم را بسته و مأموران امنیتی را زخمی کرده است؛ محارب نیست! 🔺جدای از اینکه عجیب نیست که این "جهان بی‌عقلی" در مقابل فرایندهای عقلانی جمهوری اسلامی ایران قد علم کند اما باید گفت که در اقاریر اینان عزم و اراده جدی برای "تکرار آشوب" دیده می‌شود. 🔺"بانیان آشوب" برنشسته در ستاد جبهه اصلاحات در پیش، حین و پس از اغتشاشات ۷۰ روزه صراحتا بر مسیر همراهی با اوباش قرار گرفته‌اند و سخنانی می‌گویند که مصداق اتمّ استخدام سرباز برای خیابان است. 🔺این زخم عفونت کرده اگر با کار تبیینی و امنیتی درمان نشود؛ باید منتظر فتنه‌ای بزرگتر در امتداد اغتشاشات دیماه ۹۶، آبان ۹۸، زاینده‌رود و مهر ۱۴۰۱ باشیم... ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh