ذَٰلِكَالْكِتَابُلَارَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًىلِلْمُتَّقِينَ
••••❁••••
ایمهربان پروردگارم❣
قلبم را آرامشی دِه
و رحلی کن برای کتاب آسمانیتــ📖...
همراهی کنیم کلمات دلنشین آیاتش را
و بخواهیمــ🤲🏻 از درگاهش
تعجیل در فرج صاحبالزمان ‹عجلاللهتعالیفرجهالشریف›🌸• را
و دعاکنیم برای عافیت همه مؤمنان
و آمرزش همه درگذشتگان...
❁به نیابت از شهدا🕊و یکایک اهل ایمان تقدیم به روح مطهر ولی نعمتمان حضرت فاطمهمعصومه‹سلاماللهعلیها›🍃🌺
🦋•|صفحهـ ۳۴۶ ,قرآنڪریم❁.•
┄┅═❁.❖.❁═┅┄
@khadem_astan
┄┅═❁.❖.❁═┅┄
51.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سلسله_کلیپ_های_انتخاب_اصلح_آستان_ مقدس_فاطمی
#دکتر_میرزایی
#بخش_یازدهم
#معیارهای_گزینش_علوی
┄┅═❁.💠.❁═┅┄
@khadem_astan
┄┅═❁.💠.❁═┅┄
⊰❁﷽❁⊱
#ولایت
#ولایت_سیام
#مردمسالاری_دینی
#انتخابات
┄❁ ⃟🌿 ⃟❁┄
در #مردم_سالاری_دینی و در شریعت الهی این موضوع مطرح است که مردم باید حاکم را بخواهند، تا او مورد قبول باشد و حق داشته باشد که حکومت کند. در منطق اسلام، #رأی_مردم بر اساس کرامت انسان پیش خدای متعال معتبر است.
#حکومت_اسلامی بایستی متکی به آرای ملت باشد؛ به گونه ای که تمامی آحاد ملت در انتخاب فرد و یا افرادی که باید مسئولیت و زمام امور را در دست بگیرند؛ شرکت داشته باشند. دیگر اینکه در مورد این افراد نیز خط مشی سیاسی و اقتصادی و سایر شئون اجتماعی و کلیه قواعد و موازین اسلامی مراعات شود. در این حکومت به طور قطع باید زمامداران امور دائمأ با #نمایندگان_ملت در تصمیم گیری ها مشورت کنند و اگر نمایندگان موافقت نکنند، نمی توانند به تنهایی تصمیم گیرنده باشند.
خطوط اصلی در قانون اساسیِ حکومت اسلامی را، اصول مسلم اسلام - که در قرآن و سنت بیان شده - تشکیل میدهد.
#میزان؛ #رأی_ملت است. ملت یکوقت خودش رأي میدهد، یکوقت یک عده ای را تعیین می کند که آنها رأی بدهند؛ آن در مرتبه دوم صحیح است. و الا مرتبه اول، حق مال خود ملت است.
در انتخاب دستگاه اجرایی و رئیس قوه مجریه، مردم خودشان دخالت می کنند. حتی در انتخاب رهبر _با این که رهبری یک منصب الهی است و تابع ملاکهای الهی و معنوی و واقعی است_ باز مردم نقش دارند؛ کما این که مشاهده کردید، مجلس خبرگان که نمایندگان مردمند، مینشینند کسی را معین و انتخاب می کنند. اگر همان کسی که مجلس خبرگان انتخاب کرد، مورد قبول مردم نباشد، باز رهبری او، جا نخواهد افتاد. پس، آحاد و عامه مردم، علاوه بر این که به صورت غیرمستقیم _از طریق مجلس خبرگان_ رهبر را معین می کنند، مستقیما هم نسبت به شخص رهبر، نظر و تصمیم دارند و نظر و تصمیم و خواست و اراده آنهاست که در حقیقت یک رهبر را رهبر می کند و به او امکان تصرف و قدرت امر و نهی و قبض و بسط میدهد.
📚: ولایتفقیه کانون عزت و اقتدار
(در بیان امام خمینی(رحمةاللهعلیه) و رهبرمعظم انقلاب(مدظلهالعالی) و علمای اعلام) ص۶۱ــ۶۳
#ادامه_دارد...
#وَأُوْلِيالأَمْرِمِنكُمْ
┄┅•|•⊰❁🌸〇⃟🎊❁⊱•|┅┄
➣ @khadem_astan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•°🌱
بی ذکر حسین...♥️
[شب زیارتی سیدالشهداء]
#شب_جمعه
#انتخابات
#من_رای_میدهم
#مشارکت_حداکثری
┅•|•⊰❁〇⃟🌸❁⊱•|┅
➣ @khadem_astan
ذَٰلِكَالْكِتَابُلَارَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًىلِلْمُتَّقِينَ
••••❁••••
ایمهربان پروردگارم❣
قلبم را آرامشی دِه
و رحلی کن برای کتاب آسمانیتــ📖...
همراهی کنیم کلمات دلنشین آیاتش را
و بخواهیمــ🤲🏻 از درگاهش
تعجیل در فرج صاحبالزمان ‹عجلاللهتعالیفرجهالشریف›🌸• را
و دعاکنیم برای عافیت همه مؤمنان
و آمرزش همه درگذشتگان...
❁به نیابت از شهدا🕊و یکایک اهل ایمان تقدیم به روح مطهر ولی نعمتمان حضرت فاطمهمعصومه‹سلاماللهعلیها›🍃🌺
🦋•|صفحهـ ۳۴۷ ,قرآنڪریم❁.•
┄┅═❁.❖.❁═┅┄
@khadem_astan
┄┅═❁.❖.❁═┅┄
#رهنمودولےّ
🔰 مجموعه لوح | گِلایه مردم درست است، اما راه حل قهر با انتخابات نیست.
🔻 رهبر انقلاب: بعضی از کسانی که در امر شرکت در انتخابات مردد یا دلسردند، اینها قشرهای ضعیف جامعهاند، گلایهمندند. به نظر من گلایهی اینها بجا است اما مشکلات به این صورت حل میشود که پای صندوق برویم و رای بدهیم به کسی که میتواند این مشکلات را حل بکند.۱۴۰۰/۳/۲۶
🗳 #انتخاب_درست_کار_درست
┄┅═❁.💠.❁═┅┄
@khadem_astan
┄┅═❁.💠.❁═┅┄
﷽⃟🍃⃟🌤
💠 انتظار و منتظران
📝 در فرهنگ اسلام و تشیّع ، انتظاری حقیقی است که سبب حرکت، عمل، مقاومت، سازندگی و آمادگی وسیع برای ظهور حضرت مهدی -عجل الله تعالی فرجه الشریف-می گردد.
☘در بحث انتظار دوجنبه مطرح است که عبارت رسیدن به هدف و دیگری در راه بودن است.شاید به همین دلیل هم زیباست و هم دشوار.
🔹 مفهوم انتظار و آثار فردی واجتماعی آن
مفهوم انتظار یعنی انتظار گشایش و پیروزی برای مومنان و نیز یعنی امیدواربودن به جهانی شدن اسلام .
از این رو در روایات به عنوان"بهترین اعمال"معرفی شده است.(پیامبراکرم-صلی الله علیه وآله-فرمودند:اَفضل اَعمال اُمّتی انتظار الفرج مِنَ الله عزّوجلّ)(۱)
۱.کمال الدین،ج۲،باب۵۵