با اصحاب آخرالزمانی #حسین علیه السلام و یاران #خمینی و #خامنه_ای زمینه ساز ظهور حضرت خواهیم شد. ان شاءالله
#تقوا ،#عقلانیت_دینی و #سلاح راه نبرد با دشمن است.
نه ترساندن مردم از #جوجو و #دیاران و نه #افراط_های به ظاهر#سوپر_انقلابی_ها
https://eitaa.com/khaketeshneh
نه #خلیفه_اول توانست نبرد کند و نه #خلیفه_دوم .
#شیر_خدا،#علی علیه السلام انتخاب گردید و خیبر را فتح کرد.
لذا نه #اسلام_آمریکایی_سازش_گر تاب مقابله با صهیونیسم را دارد و نه #شیعه_انگلیسی
راه با #مقاومت و #اسلام_علوی پیش میرود.
https://eitaa.com/khaketeshneh
👈اما یک بحث علمی
تاریخ فتح خیبر در ماه رجب را مرحوم شیخ طوسی، سید بن طاوس و علامه مجلسی در ج ۹۷ بحار ذکر کرده است.
برخی اساتید درباره زمان نقدی دارند👇
هدایت شده از مُستَبین
تاریخ فتح خیبر!
به مناسبت این مصاحبه که خبرنگار، زمان فتح خیبر را ۲۴ رجب نوشته است، تعجب کردم و به تقویم رسمی کشور منتقل شدم.
دیدم چنین است و تقویم، این واقعه را در ۲۴ رجب سال ۷ هجرت ثبت کرده است.
به کتاب پیامبر و یهود حجاز مراجعه کردم که درباره تاریخ #غزوه_خیبر، سه صفحه و نیم بحث و بررسی کرده است.
هر چه گشتم ماه رجب را نیافتم.😳
اقوال مربوط به تاریخ فتح #خیبر به استناد #منابع معتبر و کهن تاریخ و حدیث شیعه و اهلسنت عبارتند از:
۱ـ محرم سال هفتم (ابناسحاق)
۲ـ صفر سال هفتم (واقدی و بلاذری)
⤴️ این دو قول با هم تنافی ندارند. #رسولالله در ماه محرم به سمت خیبر رفته و در ماه صفر آنجا را فتح کرده است.
۳ـ روز اول ربیع الاول (واقدی و بلاذری)
👆 این هم قابل توجیه است که پس از فتح خیبر در ماه صفر، #پیامبر در آغاز ماه ربیع به مدینه بازگشته است (تاریخ خلیفه).
۴ـ جمادیالاول سال هفتم
۵ـ ذیحجه سال ششم
۶ـ ماه رمضان.
در میان اینها حرفی از ماه رجب نیست!🤔
سؤال و ابهام بیشتر شد و سرانجام جستجوها نشان داد تنها کسی که ۲۴ ماه رجب را زمان فتح خیبر دانسته، سید ابن طاووس در کتاب دعائی اقبال الاعمال است.
🕰 سید به مناسبت اعمال ماه رجب و ذیل روز بیست و چهارم مینویسد:
روایت کردهاند در این روز فتح خیبر به دست مولای ما #امیرمؤمنان اتفاق افتاد.
از آنجا که بناست فرستههای #مستبین طولانی نباشد، توضیحات بیشتر را به فرصت دیگری واگذار میکنم.
دروس منبع شناسی حجت الاسلام و المسلمین مسلم کامیاب.(عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی).
✅ فایل های صوتی تمام دروس از طریق لینک زیر قابل دریافت است
https://eitaa.com/moslemkamyab/818
آدرس کانال
https://eitaa.com/moslemkamyab
🛑 توسل مشاهیر اهل سنت به امام موسی بن جعفر عليهماالسلام
🔻 حجتالاسلام رسول چگینی
💥 اسناد و مدارک معتبر، نشانگر آن است که در پویه تاریخ، مشاهیر اهل تسنّن باور داشتند که امام موسي بن جعفر عليهما السلام داراي مقام "باب الحوائجی" بوده و هر کس دست توسّل به دامان آن امام مهربان زند، حاجتش مستجاب میگردد. برخي از عالمان اهل تسنن نيز در کشاکش مشکلات به حضرت متوسل ميشدند و حاجت ميگرفتند که در اينجا به چند نمونه اشاره ميکنيم:
1️⃣ شافعی (م 204ق)
ابن سمعون (م 387ق) به نقل از شافعي مينويسد:
▫️كان الشافعي يقول قبر موسى الكاظم الترياق المجرب .
🔸شافعي هميشه مي گفت : قبر موسي كاظم نوشداروي مجرب است.
📚ابن سمعون ، أبو الحسن محمد بن أحمد بن إسماعيل بن عنبس البغدادي ، أمالي ابن سمعون ، ج 1 ، ص125 .
2️⃣ الدميري (م 808ق)
او نيز همانند ابن سمعون نقل مي كند كه امام شافعي قبر آن حضرت را نوشدارويي مجرب مي دانست.
▫️كان الشافعي يقول قبر موسى الكاظم الترياق المجرب .
🔸شافعي هميشه مي گفت : قبر موسي كاظم نوشداروي مجرب است.
📚الدميري، كمال الدين محمد بن موسى بن عيسى، الوفاة: 808 هـ ، حياة الحيوان الكبرى ج1، ص 189، ناشر : دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان - 1424 هـ - 2003م ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : أحمد حسن بسج.
3️⃣ ابن صباغ مالکي (م 855ق)
وی در کتاب الفصول المهمة مي نويسد:
▫️وهو المعروف عند أهل العراق بباب الحوائج إلى اللَّه ، وذلك لنجح قضاء حوائج المسلمين ونيل مطالبهم وبلوغ مآربهم وحصول مقاصدهم.
🔸و او [موسي بن جعفر عليهاالسلام] نزد اهالي عراق به باب حوائج الي الله معروف بود چرا که در بر آورده شدن حاجات مسلمانان و رسيدن به مطلوب آنان و بر آورده شدن نيازمندي آنان و رسيدن به مقاصد آنان نتيجه حاصل مي شد.
📚ابن صباغ المالكي المكي، علي بن محمد بن أحمد (متوفاى855 هـ)، الفصول المهمة في معرفة الأئمة، ج 2 ص 932 ، تحقيق: سامي الغريري، ناشر : دار الحديث للطباعة والنشر ـ قم ، الطبعة : الأولى، 1422هـ .
4️⃣ ابن حجر هيثمي (م 973ق)
ابن حجر هيثمي نيز در کتاب الصواعق المحرقه خود که رد بر مذهب و مکتب شيعه مي باشد، پيرامون شخصيت موسي بن جعفر سلام الله عليهما مي نويسد:
▫️وكان معروفا عند أهل العراق بباب قضاء الحوائج عند الله.
🔸موسي کاظم علم و معرفت و فضل و کمال را از پدرش به ارث برد و در اثر عفو و گذشت و بردباري که از خود نشان مي داد، ملقب به «کاظم» شد؛ نزد عراقي ها به «باب الحوائج نزد خدا» معروف بود و در زمان خودش عابدترين، عالم ترين و بخشنده ترين فرد بود.
📚الهيثمي، ابوالعباس أحمد بن محمد بن علي ابن حجر (متوفاى973هـ)، الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة، ج 2 ص 590 ، تحقيق عبد الرحمن بن عبد الله التركي - كامل محمد الخراط، ناشر: مؤسسة الرسالة - لبنان، الطبعة: الأولى، 1417هـ - 1997م.
5️⃣ توسل ابا علي خلال
ابا علي خلال، از علماي بزرگ اهل سنت از جمله کساني است که به قبر موسي بن جعفر عليهماالسلام توسل جسته است چنانچه خطيب بغدادي و ابن جوزي با سند صحيح مي نويسند:
▫️اخبرنا احمد بن جعفر بن حمدان القطيعي قال :سمعت الحسن بن ابراهيم الخلاّل يقول : ما اهمّني امر، فقصدت قبر موسي بن جعفر (عليه السلام) . فتوسلت به إلا سهل الله لي ما احب .
🔸احمد بن جعفر بن حمدان القطيعي خبر داد که شنيدم حسن بن ابراهيم خلال مي گفت : هيچ مشکلي پيش نيامد مگر اين که به موسي بن جعفر (عليه السلام) توسل کردم وخداوند هماني را که دوست داشتم به من داد .
📚البغدادي، ابوبكر أحمد بن علي بن ثابت الخطيب (متوفاى463هـ)، تاريخ بغداد، ج 1 ص 120 ، ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت.
6️⃣ عبدالباقي العمري الفاروقي (م 1279ق)
عبدالباقي العمري الفاروقي صاحب کتاب «الترياق الفاروقي في منشأت الفاروقي» که از نوادگان خليفه دوم نيز مي باشد، در قضيه توسل و گره گشايي با توسل به موسي بن جعفر عليهماالسلام مي نويسد:
▫️لذو استجر متوسلا ان ضاق امرک او تعسر
بأبي الرضا جدالجواد محمد موسي بن جعفر.
🔸اگر کارت تنگ يا مشکل شد، به پدر امام رضا و جد محمد جواد، موسي بن جعفر عليهالسلام توسل کن.
📚الترياق الفاروقي في منشأت الفاروقي، ص 98-99.
7️⃣ قرماني (م 1019ق)
احمد بن يوسف قرماني نيز مي نويسد:
▫️هوالمعروف عند أهل العراق بباب الحوائج، لأنه ما خاب المتوسل به في قضاء حجاة قط.
🔸او نزد مردم عراق به باب الحوائج مشهور بود چرا که هر کسي در بر آورده شدن حاجاتش به او متوسل مي شد به دست مي آورد.
📚القرماني، أحمد بن يوسف، أخبار الدول و آثار الأول في التاريخ، ج 1 ص 337 ، (المتوفى: 1019هـ)، المحقق، الدکتور فهمي سعد، الدکتور أحمد حطيط، عالم الکتاب.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از فرقه نیوز
📷 تصویر #اختصاصی_فرقه_نیوز از علی یعقوبی در جلسه روز گذشته
🛑 علی یعقوبی قطب معنوی یکی از این جریانهای انحرافی است که در اواخر دهه هفتاد شمسی شکل گرفته و هنوز هم کم و بیش به حیات خود ادامه میدهد. فحوای بیشتر سخنرانیهای علی یعقوبی در راستای نظریههای «آخرالزمانی» و راهکارهای «فراهم آوردن شرایط ظهور» است.
💢 پروژه ترس بهعنوان تاکتیک نرم براندازی، راهبردی بلندمدت برای تضعیف و خالی کردن دل مردم است که این روزها توسط علی یعقوبی کلید خورده است. وی با معرفی دشمنان خیالی و ماورائی، این پروژه را بازیگردانی میکند.
@ferghenews_com
#علی_یعقوبی در کتاب نظام بشر پروژه #جن_هراسی خود را تاکید میکند و باز به سبک #سینمای_هالیوود و#هری_پاتر تلاش دارد #آمریکا و #جنیان را به گونه ای قدرتمند نشانداده که حتی 👈سیاست های نظام و تدابیر نظامی نمی تواند آنها را از بین ببرد.
و در این وا نفسا فقط یک منجی باید جلوی این جنیان را بگیرد.
آنهم کسی نیست جز #علی_آقای_یعقوبی
جالب نیست.🤔
#پروژه_جن_هراسی
https://eitaa.com/khaketeshneh
🔶 #اندیشکده_مهدویت_و_انقلاب_اسلامی موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران برگزار می کند:
🔶سلسله نشستهای مهدوی #طلوع_تا_ظهور
🔹با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه
🔹به همراه ارائه گواهینامه شرکت در دوره
🗓زمان برگزاری: ۱۵ بهمن الی ۴ اسفند ۱۴۰۳
🕦ساعت ۱۵ - ۱۷
⏳مهلت ثبتنام: ۱۲بهمن ۱۴۰۳
📌محل برگزاری: قم، خیابان دورشهر، کوچه ۲۸، ساختمان انتشارات کتاب جمکران
📲جهت ثبت نام مشخصات خود را در پیام رسان ایتا به آیدی زیر ارسال کنید:
@ketabejamkaran_admin
و یا به شماره ۰۹۰۵۵۹۹۰۳۱۳ پیامک دهید.
☀️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
🪴اندیشکده مهدویت و انقلاب اسلامی مسجد مقدس جمکران