فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠#کلیپ_ویژه
🔆معجزه انقلاب حضرت روح الله «رضواناللهتعالیعلیه»
💎#استاد_طاهرزاده🔻
🌹هان ای همه متفکران عالَم! اگر تفکر، همان حاضرشدن در تاریخ است با افقهای دوری که هر روز جلوهای از حقیقت را به ظهور میآورد و اگر لازمه این نوع حضور و آن نوع تفکر، خود را با تمام وجود در آن تاریخ حاضر کردن است، در آن حدّ که نهتنها یک فرزند، حتی سه فرزند سلحشور خود را برای حضور در آن تاریخ هزینهکردن است؛ به من بگویید آیا شما متفکرتر از این مادران با اینهمه حضور و با نظر به افقی اینچنین روشن در تاریخ توحیدی امروزشان سراغ دارید؟!
چگونه میشود انسان تا این اندازه از خودبینی و خودخواهیهای خود بگذرد که در بدرقه بسیجیانی که پای در منزل شهادت خود میگذارند، همه آنها را پارههای تن خود بداند و مزه یگانگی با همه خوبان عالَم را در خود، آری! در خود احساس کند. این است معجزه انقلاب حضرت روح الله«رضواناللهتعالیعلیه»، و این است راهی که هر آن کس در آن قدم نگذاشت، باید خود را ملامت کند زیرا زندگی را گم کرده است.
چه اندازه زندگی در این زمانه می تواند شیرین و آسان و سهمگین باشد، وقتی بتوانیم همانند این مادران شهید در این تاریخ حاضر شویم🌹 🌹🌹🌹 به سخنان رهبرانقلاب در 14 خرداد امسال نظر کنید که فرمودن:«امام میفرمود : من مردم را بیشتر از شما و بهتر از شما میشناسم؛ و حق با او بود؛ میدانست که مردم اگر تشخیص بدهند که این راه، راه خدا است، همه مشکلات را در این راه تحمّل میکنند. خانوادههای شهیدداده این فهم امام را تصدیق کردند؛ »🙏
جلسه نود و یکم در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
47.48M
📅 21 خرداد ماه 1402
📍خانه طلاب
🎵#فایل_صوتی
#جلسه_نود_و_یکم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
👤باحضورآقایان
#استاد_طاهرزاده
موسویان
مرکزی
نجات بخش
متقی
@khanehtolab
نامه سروش به همایش داوری در ترتزوی داوری.pdf
32.6K
نامه سروش به همایش داوری در ترازوی داوری
شرح و گفت و گو کتاب
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
با حضور #استاد_طاهرزاده
یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰
جامعة المهدی(عج)
حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیرhttps://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir
نسبت حکمت متعالیه با عرفان.mp3
26.41M
#پیشنهاد_دانلود
🎧 نسبت حکمت متعالیه با عرفان
⏱ ۸۰ دقیقه
🎙 دکتر سید محمد تقی چاوشی
๛ وارَســتـِگـی ๛ @varastgi ๛
استاد طاهرزاده:
جناب آقای دکتر چاوشی تصوری از ملاصدرا دارند که با تصور حضرت امام خمینی و علامه طباطبایی متفاوت است و در همین رابطه تصوری که از ابن عربی دارند، تصوری است که با صدراییدیدنِ ابن عربی متفاوت میباشد. اینجا است که انسان تعجب میکند وقتی آقای چاوشی میفرمایند: «حکمتِ صدرایی، عرفانسوز است». باید از ایشان پرسید کدام صدرا؟! و کدام عرفان؟! سخنان اخیر جناب آقای استاد یزدانپناه در نشست «حکمت متعالیه و جهان امروز» نکات خوبی را نسبت به جایگاه حکمت صدرایی و عرفان ابن عربی و تعاملی که آن دو دارند را؛ به میان آوردهاند.https://eitaa.com/soha_sima/2474
@khanehtolab
جلسه نود و دوم_در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
58.61M
📅 28 خرداد ماه 1402
📍خانه طلاب
🎵#فایل_صوتی
#جلسه_نود_و_دوم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
👤باحضورآقایان
#استاد_طاهرزاده
موسویان
مرکزی
نجات بخش
متقی
@khanehtolab
شرح و گفت و گو کتاب
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
با حضور #استاد_طاهرزاده
یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰
جامعة المهدی(عج)
حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیرhttps://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir
هدایت شده از مجله الکترونیکی اخوت
⛔️رفتار شیخ مفید با مخالف مذهبی الگوی خوبی برای امروز نیست!
📌توصیهی مؤکّد من به علماء و اندیشمندان حاضر در این اجتماع فرهنگی است که با همهی توان بکوشند این لقاء علمی را وسیلهی نزدیکی فکری و اتحاد عملی میان مذاهب اسلامی قرار دهند. چگونگی برخورد شیخ مفید با خصم مذهبی زمانش بیگمان متأثر از حوادث تلخ اجتماع و مصائبی است که شیعهی مظلوم آن روز با آن مواجه بوده و آتش تعصبهای کور آن را بر میانگیخته است. آنگونه رفتار نمیتواند امروزه الگویی برای برخورد فرق اسلامی با یکدیگر حتی در صحنههای کلامی باشد. امروز همهی فرق اسلامی باید با مشاهدهی آن صحنههای دردناک تاریخ، تجربهی مسالمت و مهربانی بیاموزند و در زمانی که اصول اسلام - که مفیدها در هر مذهبی برای احیاء آن، چنان رنجهایی را متحمل شدهاند - از سوی دشمنان جهانی در معرض خطر است، به وحدت و اقتراب و همکاری همهی فرقهها و همهی متفکران آنها بیندیشند، و این درس بزرگ انقلاب ما و رهنمود همیشگی امام راحل ما (قدساللهنفسهالزکیه) است.
📚پیام رهبر انقلاب به کنگرهی جهانی هزارهی شیخ مفید- 72/1/28
@okhowahmag
جلسه نود و سوم در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
57.71M
📅 4 تیر ماه 1402
📍خانه طلاب
🎵#فایل_صوتی
#جلسه_نود_و_سوم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
👤باحضورآقایان
#استاد_طاهرزاده
موسویان
مرکزی
نجات بخش
انصاری
@khanehtolab
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
میدانید که حرف در رابطه با میدانی که «وجود» در مقابل انسان میگشاید بسی فراوان است. صحبت همان بود که جناب ملاهادی سبزواری میفرماید که: «يا مَنْ هُوَ اخْتَفَى لِفَرْطِ نورِهِ» بدین معنا که او به جهت نورانیت محض اش ظاهر نیست به همان معنایی که از بس هست، نیست. یعنی چیزی نیست و فضای جلسات اخیر که به نظر میآید منازل اصیل حضور در تاریخ انقلاب اسلامی است، چنین فضایی است. خواستم عرض کنم این جلسات به یک معنا چیز خاصی به مخاطب نمی دهد مگر حضوری بعد از حضور و یا به تعبیری وجودی که می توان در شدت بیشتری خود را احساس کرد. تا آخر از همین جنس و حضور و وجود است...
مطالعه کامل پرسش و پاسخ
@khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان میدانید که حرف در رابطه با میدانی که «وجود» در مقابل ا
پرسش:
سلام استادِ جان، الحمدلله سالها در طلب اندیشه ناب سوختم و در جستجوی تفکری حقیقی و عقلی و قلبی بودم که خدا شما را بر سر راهم قرار داد، میخواهم بدانید که نسبتم واقعی است. پیرو بحث راستای بنیانهای حکمت انقلاب اسلامی دیروز که شماره های 168-169 را خواندید، متنی نوشتم که خدمت تان میفرستم و سوالی هم میپرسم:
بسم الله الرحمن الرحیم وقتی در کوچه پس کوچه های کلام به دنبال او میگشتم و در نوای کلام تاریخی تان از حضور بیکرانه ای که هم اکنون جاودانه ام میکند و تا ابدیت مرا میبرد گفتید و در آناتی که در مسیر زندگی بی تابانه سرگشته ی او و در جستجوی خویشتن خویش بودم؛ گاه حیران عظمت بی همتای اویم تا قرار بیقراری هایم شود و گاه حیران مواجهه با تجلیات مختلف و متفاوت اویم و خویش را در آنان جستجو میکنم و در هر دو حال فقیرترین میشوم و مضطرانه در آغوش او قرار مییابم. گویا این احوال همه ماست و از آن دم که این امتِ حیرانِ خداییِ او، از جامِ میِ ربِ بیهمتا مینوشند، به دنبالِ بودنِ با او و نشان دادنِ نابترین عشق به همه میشوند و به ناگاه که سر میچرخانند دیگران را تکه آینههایی میبینند که هم او را در تک تک آینهها میبینند و هم در هر آینه رخی از خویش را و آنجا عاشقی اش در نسبت با هستی به نقطه ی ایجاد مدینه میرسند. در پس آن قرار باز هم حیران است، آری اینک است که در جستجوی قوام و چراغ راه است و سرگشته ی جوانمردی میشود که وحدت بخش و حیات بخش باشد و در انتظار الهام تازه ای از او و تجلی ای از او که اسوه و راهبر کامل روزگار خویش است، آری گویا امتی که به این نگاه برسند، در میقات خویش طالب ملاقات و دیدار و مشتاق اطاعت و تبعیت و حتی با جان شنیدن و با سر دویدن میشوند که از صف ولایت او بشنود و آنچه را در مأوای او چشیدند جاری کنند و جهانی بسازند که همه اش ظهوری است در خور شأن او... با ایستادن در صف ولایت تاریخ قدسی که شما متذکر آن هستید! و در این وانفسای پوچی، با گرمای تفکر، یخ عقل و قلبم آب شد تا از سرمای زمستان گونه روزگار نجات یابم، بدون اینکه شما مرا دعوت به جایی و کسی بکنید، وجودم در جستجوگریهایش آن راهبر راه دید و به یقین رسید که اگر در انتظار خورشید آخرالزمان است، در صف انسانیت تاریخ باید قدم نهد و باور کند آن عرشی ترین حقایق، جاری شدنی است در ارض و انسان خلیفه الله همین زمین است و نیازمند و فقیر اوست و محتاج آن ستاره های روشنگر راه و آن ولیِ آسمانی که بشر است و دستگیر و راهگشا و تک تک انسانهای عاشق حیران... متذکر شدیم، آن دم که در میدان توحیدِ تاریخساز ایستادیم و آنگاه که متوجه موانعی چون استکبار و دیوان سالاری گشتیم، باید امیدوار بود به نیاز انسان این تاریخ، آن هم با تفکر توحیدی وسیع تا پای ملزومات حکیمانه و خردمندانه و خلاقانه آن بایستیم و معنای واقعی انقلاب اسلامی را به صحنه آوریم. آری در این میدان است که تمنای ایجاد مدینه و ایجاد بستری برای ظهور آن یارغایب جان میگیرد و طالب رهبر و راهبر میشویم و عزم لازمه آن است. واقعا در میدان است که استاد ما محتاج حضور در فضای اندیشه میشویم و این جلسات معنا و حیات مییابد.
سوال: استاد هیچی بودنِ «وجود» که در جلسه فرمودید، مسلّماً به معنای نفی عزم و اراده و مسولیت پذیری که نیست، چون در کلام شما دعوت به تفکر و یافت عهد و عزم و ایستادن پای کار بسیار است، فرمودید موضوع سختی است، کاش وقتی میدادید و در حد توان روی آن صحبت میکرديم که فهمی متناسب وظیفه یمان در نسبت با انقلاب اسلامی و خون شهدا به صحنه بیاید و فرصت را دریابیم و رو سفید شویم، امکان دارد منظورتان را بیان کنید؟
پاسخ استاد طاهرزاده:
باسمه تعالی: سلام علیکم: میدانید که حرف در رابطه با میدانی که «وجود» در مقابل انسان میگشاید بسی فراوان است. صحبت همان بود که جناب ملاهادی سبزواری میفرماید که: «یا من هو اختفی لفرط نوره» بدین معنا که او به جهت نورانیت محض اش ظاهر نیست به همان معنایی که از بس هست، نیست. یعنی چیزی نیست و فضای جلسات اخیر که به نظر میآید منازل اصیل حضور در تاریخ انقلاب اسلامی است، چنین فضایی است. خواستم عرض کنم این جلسات به یک معنا چیز خاصی به مخاطب نمی دهد مگر حضوری بعد از حضور و یا به تعبیری وجودی که می توان در شدت بیشتری خود را احساس کرد. تا آخر از همین جنس و حضور و وجود است. 2- با حضور در تاریخی که فردای آن همه معنایی است که بشریت به دنبال آن بوده و شهدا دواندوان رفتند تا راه را صاف کنند، مسلّماً فردایی است بیشتر از امروز. فعلاً به این جمله حضرت امام فکر کنید که میفرمایند: «ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصله طولانی را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم.» مطمئن باشید شرط زندگی و زندهماندنی که سؤالکننده محترم شماره 35461 متذکر آن شد از این قرار است. موفق باشید
@khanehtolab
شرح و گفت و گو کتاب
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
با حضور #استاد_طاهرزاده
یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰
جامعة المهدی(عج)
حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیرhttps://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir
جلسه نود و چهارم در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
61.54M
📅 11 تیر ماه 1402
📍خانه طلاب
🎵#فایل_صوتی
#جلسه_نود_و_چهارم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
👤باحضورآقایان
#استاد_طاهرزاده
موسویان
مرکزی
نجات بخش
انصاری
@khanehtolab
شرح و گفت و گو کتاب
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
با حضور #استاد_طاهرزاده
یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰
جامعة المهدی(عج)
حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیرhttps://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir