eitaa logo
خانه طلاب(بنیان ها)
230 دنبال‌کننده
171 عکس
16 ویدیو
245 فایل
ارتباط با خانه طلاب ؛ @Ya_hoo_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح و گفت و گو کتاب با حضور ⏱یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ 📍جامعة المهدی(عج) 📌حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @khanehtolab
هدایت شده از اشارت
ما و آغازی دیگر در محرم.pdf
108.2K
برای جناب حافظ در مسیری که رو به سوی آن داشت و می‌توان آن را افق حضور او نامید، با چه امری روبرو می‌شود که زبانش برای سرودن این غزل به گفت ‌آمد؟ ولی بنده در این روزها و در این از این غزل چنین افقی را مقابل خود یافته‌ام که ذیلاً عرض می‌کنم. حال این شما و این غزل وآنچه در دل این کلمات در مقابل شما گشوده می‌شود.... @tashakole_esharat
هدایت شده از لَعلنَا
آخر که خواست از او ما را بیافریند؟ آدم بیافریند، حوا بیافریند خود آفرید و خود نیز بر خویش آفرین گفت می خواست هر چه خوبی ست یک جا بیافریند خود آفرید و آن گاه از خویش راند ما را تا بلکه بر زمین هم غوغا بیافریند از خویش راند ما را، آنگاه خواند از نو! خوش داشت آدمی را شیدا بیافریند خوش داشت آدمی را ویلان کوه و صحرا یا در شلوغی شهر تنها بیافریند ... غوغا شدیم غوغا ... شیدا شدیم شیدا ... تنها شدیم تنها ... ها، تا بیافریند باری، چنان که پیداست، می خواست بی کم و کاست مجنون بیافریند ... لیلا بیافریند ... (محمد مهدی سیار)
شرح و گفت و گو کتاب با حضور ⏱یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ 📍جامعة المهدی(عج) 📌حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @khanehtolab
❓سوال: می‌خواهم بدانم امام حسین (ع) برای فیلسوفی چون رضا داوری اردکانی چه بهره‌ای دارد؟ 🔸 دکتر داوری اردکانی: بهره به زندگی عادی تعلق دارد. وقتی در برابر عظمت قرار می‌گیریم، سودای سود و زیان از میان برمی‌خیزد. 🔹 شما یک‌بار از نسبت علم و عمل پرسیدید. در کربلا علم و عمل یکی شد و حقیقت و خیر و جمال یک‌جا جلوه کردند و شاهدش اینکه بانوی کربلا «ما رایت الا جمیلا» گفت. 🔸 برای من که سرم در کتاب و درس و فلسفه است و قدری هم به سیاست نزدیک شده‌ام، مسئله این است که کار امام حسین (ع) نجات تاریخ است و نجات تاریخ به همه‌ی ما مربوط می‌شود. 🔹 وقتی زمان و تاریخ به تباهی و تبهکاری می‌افتد، باید تاریخ را نجات داد. در این اوقات کسانی پیدا می‌شوند که رشته‌ای را که در حال گسیختن است، نگاه می‌دارند. امام حسین (ع) منجی تاریخ اسلام است؛ 🔸 به این دلیل نه فقط یک مسلمان شیعه، بلکه هیچکس نمی‌تواند نسبت به عاشورا بی‌تفاوت باشد و آن را ندیده بگیرد؛ 🔹 اما برای اینکه اشاره‌ای به بهره و بهره‌مندی هم کرده باشیم، می‌گویم که اگر کسی عظمت عاشورا را درک کند، از برکات آن نیز بهره‌مند می‌شود. ‌ ‌ ๛ وارَســتـِگـی ๛ @varastgi ๛‌ ‌ ‌ ‌
شرح و گفت و گو کتاب با حضور ⏱یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ 📍جامعة المهدی(عج) 📌حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
اولویت حوزه‌ها تبلیغ است. در همه‌ی دوره‌ها این جور بوده، اما در دوره‌ی ما بالخصوص مضاعف است این اهمی
جایگاه تبلیغ در جهان جدید و بشر جدید در سه جلسه این موضوع مورد بحث قرار گرفته است! ذیلا فایل صوتی جلسات خدمت شما ارسال می شود.
جایگاه تبلیغ در جهان جدید و بشر جدید _ جلسه اول.mp3
10.66M
🔹جایگاه تبلیغ در جهان جدید و بشر جدید مروری بر بیانات رهبر انقلاب با روحانیون و طلاب | تیرماه 1402 📆 چهارشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ جلسه اول @khanehtolab
جایگاه تبلیغ در جهان جدید و بشر جدید _ جلسه دوم.mp3
11.41M
🔹جایگاه تبلیغ در جهان جدید و بشر جدید مروری بر بیانات رهبر انقلاب با روحانیون و طلاب | تیرماه 1402 📆 چهارشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ جلسه دوم @khanehtolab
جایگاه تبلیغ در جهان جدید و بشر جدید _ جلسه سوم.mp3
13.23M
🔹جایگاه تبلیغ در جهان جدید و بشر جدید مروری بر بیانات رهبر انقلاب با روحانیون و طلاب | تیرماه 1402 📆 چهارشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ جلسه سوم @khanehtolab
جایگاه تبلیغ در جهان جدید و بشر جدید.pdf
144.5K
🔹جایگاه تبلیغ در جهان جدید و بشر جدید مروری بر بیانات رهبر انقلاب با روحانیون و طلاب | تیرماه 1402 هم اکنون می توانید متن بحث را بصورت PDF دانلود نمایید. @khanehtolab
شرح و گفت و گو کتاب با حضور ⏱یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ 📍جامعة المهدی(عج) 📌حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @khanehtolab
هدایت شده از لَعلنَا
گفتم: "تبلیغ" گفت : "زبان تبلیغ" [قسمت اول] گفتم : چرا حوزه علمیه در قبال این سخنرانی اخیر آقا کاری نکرده و سکوت پیشه کرده است؟ گفت : از کجا می دانی سکوت کرده اند؟ شاید در اندیشه و تمهید کاری باشند. شاید هم تو انتظار داری دوباره همایش ها و گردهمایی ها برگزار کنند؟ گفتم : یعنی بعد از ده سال طلبگی هنوز نمیدانم در حوزه چه میگذرد؟ گفت : شاید کاری از دستشان بر نمی آید نه اینکه دغدغه نداشته باشند. گفتم: تو انگار حواست نیست و یا شاید هشدار جدی و نگرانی اقا را خوب نگرفته ای. اقا از سیلی خوردن اسلام سخن رانده اند. از وضعیت تبلیغ نگران است. گفت : شاید هم برخی با خودشان بگویند ما که دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات و سفیران هدایت و امیر بیان و ... را داریم و اینها سالهاست در حال فعالیت هستند. پس دیگر نگرانی از تبلیغ چه وجهی دارد؟ گفتم : شاید هم به حضرات آقایان برخورده که آقا اینگونه تبلیغ را به صدر نشانده اند. حتما می دانید که در حوزه معمولا طلاب مبلغ را به عنوان طلاب درس نخوان و بی سواد تلقی می کنند. اما حالا آقا تبلیغ را مقدم بر تحقیق و اجتهاد دانسته اند.برخی آقایان حوزه را با یک موسسه علمی، آموزشی و پژوهشی اشتباه گرفته اند. و البته این خلط تاریخی نیازمند توضیح بیشتر است که در ادامه شاید به ان پرداختم. گفت : حالا واقعا مگر ما در کشور تربیون تبلیغ کم داریم؟ دفتر و سازمان تبلیغات، امیر بیان، سفیران، ائمه جمعه، نهادهای نمایندگی رهبری در ارگان های مختلف و ...همه اینها علی الظاهر باید مشغول تبلیغ دین باشند؟! پس آقا چه می گویند؟ گفتم : تبلیغ از اصل معنای خود که همان رساندن پیام به مخاطب است دور افتاده و در طول مسیر زمانی و ... دچار معنای مشهوری شده است که این معنای مشهور خود تبلیغ را به حجاب برده است. آقا می خواستند تبلیغ را زنده کنند. همین معنای مشهور چون در اذهان خیلی از ماها رسوب کرده است لذا نمی توانیم به راحتی بپذیریم که دو معنا برای تبلیغ وجود دارد و معمولا با همان ذهنیت قبلی هم بیانات اقا را دیده یا شنیده یا خوانده ایم. و لذا خیلی جدی نگرفته ایم. گفت : حالا این دو معنا از تبلیغ را بیشتر توضیح بدهید. گفتم: یکی همین که الان رایج است. طلاب اغلب از سر بیکاری و بی پولی در ایام محرم و ماه مبارک و ... به جاهای مختلف می روند. و طبعا این معنا روزمره شده کاری از پیش نمیبرد و البته مراجع و فضلا و ... چنین تبلیغی را کسر شان خود دانسته و بیشتر ترجیح می دهند شمع وار در قم بنشینند و طلاب و برخی از زائرین پروانه گون به گردشان بچرخند. معنای دوم تبلیغ همین است که آقا در این سخنرانی بیان کردند ادامه دارد ...