eitaa logo
خانه طلاب(بنیان ها)
250 دنبال‌کننده
177 عکس
18 ویدیو
247 فایل
ارتباط با خانه طلاب ؛ @Ya_hoo_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح و گفت و گو کتاب با حضور ⏱یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ 📍جامعة المهدی(عج) 📌حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @khanehtolab
هدایت شده از اشاره های ناخوانا
قیصر: هوای ناحیه ی ما همیشه بارانی است ______________________________________ هوای ناحیه ی غزه باز بارانی ست در آن حوالی و جغرافیا چه طوفانیست! به دست هر مَلَکی چند قطره ی باران و قدس منزل این آیه های قرآنی ست چقدر سروِ بلند و چقدر لاله ی سرخ که گفته غزه خراب و که گفته ویرانی ست؟ چه سفره ای شده پهن و چه عید قربانی تمام جمعیت شهر گرمِ مهمانی ست بهشتِ دوست مساویِ امتحان و بلاست و غزه_کربُبَلا_ آن بهشت، آیا نیست؟ ۲۹/آبان/۱۴۰۲ @esharenakhana
به بهانه ی برگزاری آخرین جلسات بحث ِ در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان با جست و جوی عنوان های زیر سیر اجمالی از آغاز تا امروز داشته باشید. این جلسات از خرداد ۱۳۹۹ شروع و تا آذر ۱۴۰۲ ادامه داشت. ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ با توجه به محدودیت زمانی ِ فایل های صوتی در ایتا جهت دریافت صوت جلسات از طریق +سایت لب المیزان اقدام فرمایید. @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 23مرداد ماه 1401 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_شصت ودوم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_
زینبی بگو که غزه،کربلا چه شد.mp3
3.8M
زینبی بگو که غزه، کربلا چه شد... حضور نرم حضرت زینب «سلام الله علیه» بعد از عاشورا بخواب دخترم بخواب فاطمه! به زیر سقف خانه در سکوت شب و زیر سایه ی پدر کنار مادرت به راحتی بخواب نه نترس که تکان نمی خورد به هیچ وجه در دل تو آب ولی بدان که بچه های غزه زیر سقفی از بلا و دود و آتش و موج بمب های پر صدا به زیر خاک تا ابد غریب آرمیده اند و تو به راحتی درون رخت خواب خود می آرمی و نیستَت غمی بخواب دخترم بخواب ولی زِ یاد خود نبر در این زمانه ی بلا چه شد برای بچه های خویش زینبی بگو که غزه-کربلا چه شد ۲۵/مهر/۱۴۰۲ @esharenakhana @tashakole_esharat @khanehtolab
جایگاه «وجود» در حکمت متعالیه و «وجود» در تفکر هایدگر.pdf
106.9K
🔻گفت و گوی جناب اقای سید حسین حسینی با استاد طاهرزاده در آخرین روزهای قرون وسطی، آرام‌آرام  این حالت برای انسان پیش آمد که گویا برای درخشش ایمان، باید را بیشتر احساس کند... در همین دوران یعنی در سال‌های(۱۶۴۰-۱۵۷۱م) (۱۰۴۵-۹۷۹ق) جناب  در تاریخ حاضر است و این یعنی نوعی معاصرت بین جناب ملاصدرا و جناب دکارت و تاریخی که انسان نسبت به هستی خود و جهانی که در نزد خود دارد توجهی ویژه کرده است.... @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
#جایگاه_وجود_در_حکمت_متعالیه_و_وجود_در_تفکر_هایدگر 🔻گفت و گوی جناب اقای سید حسین حسینی با استاد طاهر
آقای سید حسین حسینی: با سلام خدمت استاد گرامی این روزها در جلسات رفقا فکرها معطوف به این شده که چرا ؟ نمی دانم عالم تغییر کرده یا معرفت نفس تاریخش به پایان رسیده است؟ ولی می دانم که برای من هنوز معرفت نفس تاریخی به وسعت وجود دارد. نمی دانم معرفت نفس باید زبانش تغییر کند یا مواجهه ما در معرفت نفس باید تغییر کند؟ آنچنان که فهمیده و یافته ام معرفت نفس راهی برای مواجهه ما با وجود بود. متقدم با کتاب وجود و زمان بسیار تلاش کرد تا وجود را با دازاین بیابد ولی نتوانست، علتش چه بود شاید خالی بودن دست هایدگر از منابع گسترده ای بود که امثال مالصدرا در دست داشت....(ادامه) استاد طاهرزاده: .....بنده مقدمه‌ای را که تحت عنوان « طلوع و نسبت آن با اصالت وجود در » بنا شد خدمت رفقا عرض کنم، در جواب سؤال‌های جنابعالی تقدیم می‌کنم. به امید آن‌که بابی از تفکر نسبت به پرسش‌هایی که فرمودید؛ گشوده شود. البته بحث همچنان قابل تفکر و اندیشه است. بسم الله الرّحمن الرّحیم در آخرین روزهای تاریخ قرون وسطی، آرام‌آرام  این حالت برای انسان پیش آمد که گویا برای درخشش ایمان باید خود را بیشتر احساس کند و این‌جا بود که به بودنِ خود و این‌که باید به آن بودن فکر کرد یا نه توجه کرد، توجهی که رنه دکارت(۱۵۹۶-1650) در شک دستوری خود پیش کشید که: «من شک می‌کنم پس هستم»  و این شروعی بود برای آن‌که انسان بیش از پیش، خود را مدّ نظر آورد و با نظر به بودنِ خود راهی برای ایمانی زنده‌تر بیابد.....(ادامه،) @khanehtolab