eitaa logo
خانه طلاب(بنیان ها)
234 دنبال‌کننده
171 عکس
17 ویدیو
245 فایل
ارتباط با خانه طلاب ؛ @Ya_hoo_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
خانه طلاب(بنیان ها)
#رخداد_طوفان_الاقصی ما و قامت بلند سید مقاوت گفت و گو با استاد طاهرزاده با محوریت سخنرانی سید حسن ن
سخنرانی سید حسن نصر الله_شهدای راه قدس.mp3
29.82M
چشمان سید سید حسن نصر الله: تجربه‌ام از توصیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به یاد می‌آورم که در جنگ ۳۳ روزه و در روزهایی که مقاومت شرایط سختی داشت به ما بشارت دادند جنبش حزب‌الله در جنگ مقابل دشمن صهیونیست پیروز، و به یک جنبش تأثیرگذار در منطقه تبدیل خواهد شد. حالا خطاب به مردم غزه می‌گوییم که ایستادگی شما نتیجه‌اش پیروزی قطعی شماست @khanehtolab
ما و قامت بلند سید مقاومت.mp3
62.65M
ما و قامت بلند سید مقاوت گفت و گو با محوریت سخنان سید حسن نصرالله با حضور استاد طاهرزاده و آقایان متقی | موسویان شاهچراغی |جزینی انصاری | نجات بخش اصفا 📅15 آبانماه 1402 📍خانه طلاب @khanehtolab
جلسه دوم_ ما و قامت بلند سید مقاومت.MP3
43.14M
ما و قامت بلند سید مقاوت گفت و گو با محوریت سخنان سید حسن نصرالله با حضور استاد طاهرزاده و آقایان مکتوبیان | ویسی آقاجان |فیاض جزینی | فرهودفر 📅15 آبانماه 1402 📍خانه طلاب @khanehtolab
شرح و گفت و گو کتاب با حضور ⏱یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ 📍جامعة المهدی(عج) 📌حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @khanehtolab
تشکیل پایگاه فکری تهاجمی را باید از علامه طباطبائی یاد بگیریم ✏️ رهبر انقلاب: یک خصوصیّت جذاب... جهادِ فکریِ کم‌نظیرِ آقای طباطبائی در بحبوحه‌ی تهاجم اندیشه‌های وارداتی و بیگانه است... هم با اصول فلسفه و هم با بیانات تفسیری... این کتاب المیزان سرشار است از مسائل سیاسی و اجتماعی که... اینها امروز هم مسائلِ روزِ ما است؛ اینها در اختیار افراد قرار میگرفت. این پایگاه فکری تهاجمی را مرحوم آقای طباطبائی به وجود آورد؛ این، آن کاری است که به نظر من ماها باید این کار را از آقای طباطبائی یاد بگیریم: تشکیل پایگاه‌های فکری پُرکننده‌ی خلأ‌ها و دارای جنبه‌ی تهاجم، نه موضع انفعالی و تدافعی. ✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷ @khanehtolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره جالب رهبر انقلاب از مجلسی که علامه طباطبائی، امام خمینی(ره) را استاد خود خطاب کرد : چه اندازه زیباست آنگاه که آینه‌ها همدیگر را در افق انسانی‌شان درک می‌کنند. اینجا قصه ، قصه حضرت امام خمینی «رضوان الله تعالی علیه» و حضرت علامه طباطبایی «رضوان الله تعالی علیه» نیست . قصه دو کهکشانی است که همدیگر را در نور اسلام محمدی درک می‌کنند ، تا انسانیت بیش از پیش تجربه شود. @khanehtolab
آیت الله جوادی آملی درچهاردهمین همایش اساتید تفسیر حوزه به مناسبت سى و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایى « رحمه الله علیه » در نگاه تاریخی خود به علامه می فرمایند: علامه طباطبایی از مسائلی که در عالم اتفاق می افتاد در خدمت قرآن بهره برد؛ علامه حادثه های تاریخی را ورق زد، مشروطه را تشریح و خواسته های مشروطه را شناسایی کرد، جنگ جهانی اول ودوم را شناسایی کردوپس از فیش برداری از سؤالهای آن، وارد تفسیر شد، آن سؤالهارا به خدمت قرآن عرضه کرد و پاسخ گرفت که المیزان شد. @khanehtolab
علامه زمان.MP3
50.28M
. ...علامه زمان... 🔹 بزرگداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی(ره) با حضور؛ 📆 پنج‌شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ @khanehtolab
شرح و گفت و گو کتاب با حضور ⏱یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰ 📍جامعة المهدی(عج) 📌حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیر https://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir @khanehtolab
هدایت شده از اشاره های ناخوانا
قیصر: هوای ناحیه ی ما همیشه بارانی است ______________________________________ هوای ناحیه ی غزه باز بارانی ست در آن حوالی و جغرافیا چه طوفانیست! به دست هر مَلَکی چند قطره ی باران و قدس منزل این آیه های قرآنی ست چقدر سروِ بلند و چقدر لاله ی سرخ که گفته غزه خراب و که گفته ویرانی ست؟ چه سفره ای شده پهن و چه عید قربانی تمام جمعیت شهر گرمِ مهمانی ست بهشتِ دوست مساویِ امتحان و بلاست و غزه_کربُبَلا_ آن بهشت، آیا نیست؟ ۲۹/آبان/۱۴۰۲ @esharenakhana
به بهانه ی برگزاری آخرین جلسات بحث ِ در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان با جست و جوی عنوان های زیر سیر اجمالی از آغاز تا امروز داشته باشید. این جلسات از خرداد ۱۳۹۹ شروع و تا آذر ۱۴۰۲ ادامه داشت. ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ با توجه به محدودیت زمانی ِ فایل های صوتی در ایتا جهت دریافت صوت جلسات از طریق +سایت لب المیزان اقدام فرمایید. @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 23مرداد ماه 1401 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_شصت ودوم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_
زینبی بگو که غزه،کربلا چه شد.mp3
3.8M
زینبی بگو که غزه، کربلا چه شد... حضور نرم حضرت زینب «سلام الله علیه» بعد از عاشورا بخواب دخترم بخواب فاطمه! به زیر سقف خانه در سکوت شب و زیر سایه ی پدر کنار مادرت به راحتی بخواب نه نترس که تکان نمی خورد به هیچ وجه در دل تو آب ولی بدان که بچه های غزه زیر سقفی از بلا و دود و آتش و موج بمب های پر صدا به زیر خاک تا ابد غریب آرمیده اند و تو به راحتی درون رخت خواب خود می آرمی و نیستَت غمی بخواب دخترم بخواب ولی زِ یاد خود نبر در این زمانه ی بلا چه شد برای بچه های خویش زینبی بگو که غزه-کربلا چه شد ۲۵/مهر/۱۴۰۲ @esharenakhana @tashakole_esharat @khanehtolab
جایگاه «وجود» در حکمت متعالیه و «وجود» در تفکر هایدگر.pdf
106.9K
🔻گفت و گوی جناب اقای سید حسین حسینی با استاد طاهرزاده در آخرین روزهای قرون وسطی، آرام‌آرام  این حالت برای انسان پیش آمد که گویا برای درخشش ایمان، باید را بیشتر احساس کند... در همین دوران یعنی در سال‌های(۱۶۴۰-۱۵۷۱م) (۱۰۴۵-۹۷۹ق) جناب  در تاریخ حاضر است و این یعنی نوعی معاصرت بین جناب ملاصدرا و جناب دکارت و تاریخی که انسان نسبت به هستی خود و جهانی که در نزد خود دارد توجهی ویژه کرده است.... @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
#جایگاه_وجود_در_حکمت_متعالیه_و_وجود_در_تفکر_هایدگر 🔻گفت و گوی جناب اقای سید حسین حسینی با استاد طاهر
آقای سید حسین حسینی: با سلام خدمت استاد گرامی این روزها در جلسات رفقا فکرها معطوف به این شده که چرا ؟ نمی دانم عالم تغییر کرده یا معرفت نفس تاریخش به پایان رسیده است؟ ولی می دانم که برای من هنوز معرفت نفس تاریخی به وسعت وجود دارد. نمی دانم معرفت نفس باید زبانش تغییر کند یا مواجهه ما در معرفت نفس باید تغییر کند؟ آنچنان که فهمیده و یافته ام معرفت نفس راهی برای مواجهه ما با وجود بود. متقدم با کتاب وجود و زمان بسیار تلاش کرد تا وجود را با دازاین بیابد ولی نتوانست، علتش چه بود شاید خالی بودن دست هایدگر از منابع گسترده ای بود که امثال مالصدرا در دست داشت....(ادامه) استاد طاهرزاده: .....بنده مقدمه‌ای را که تحت عنوان « طلوع و نسبت آن با اصالت وجود در » بنا شد خدمت رفقا عرض کنم، در جواب سؤال‌های جنابعالی تقدیم می‌کنم. به امید آن‌که بابی از تفکر نسبت به پرسش‌هایی که فرمودید؛ گشوده شود. البته بحث همچنان قابل تفکر و اندیشه است. بسم الله الرّحمن الرّحیم در آخرین روزهای تاریخ قرون وسطی، آرام‌آرام  این حالت برای انسان پیش آمد که گویا برای درخشش ایمان باید خود را بیشتر احساس کند و این‌جا بود که به بودنِ خود و این‌که باید به آن بودن فکر کرد یا نه توجه کرد، توجهی که رنه دکارت(۱۵۹۶-1650) در شک دستوری خود پیش کشید که: «من شک می‌کنم پس هستم»  و این شروعی بود برای آن‌که انسان بیش از پیش، خود را مدّ نظر آورد و با نظر به بودنِ خود راهی برای ایمانی زنده‌تر بیابد.....(ادامه،) @khanehtolab