eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🗞 نشریه #عهد_58 منتشر شد 🖊 #حجاب و #چهل_سالگی_انقلاب 💠رضاشاه بین المللی 💠نامسئله حجاب 💠آیا بدحجاب‌تر شده ایم؟ 💠شیطنت‌های آماری کاری از خانه طلاب جوان #نشریه_عهد #عهد_58 〰〰〰〰〰 @KhaneTolab 〰〰〰〰〰 دانلود👇👇👇👇
58.pdf
5.66M
⬇️ دانلود نشریه #عهد_58 🖊 #حجاب و #چهل_سالگی_انقلاب 💠رضاشاه بین‌المللی 💠نامسئله حجاب 💠آیا بدحجاب‌تر شده ایم؟ 💠شیطنت‌های آماری #نشریه_عهد #عهد_58 @KhaneTolab
هدایت شده از محمدعلی قدس
جلسه2 - 01 دی.mp3
13.63M
سلسه نشت های #چهل_سالگی، #بعثت_انقلاب #صوت_جلسه #جلسه_دوم شنبه، 1 دی ۱۳۹۷ باحضور استاد #مهدیان #قراگاه_جنت_انقلاب_اسلامی @KhaneTolab
🔆 (۱۰) 🔆 🔴عملکرد مسئولین، خوب است🔴 🌿امّا در مورد کارکردهاي مسئولان کشور؛ کارنامه در باب عملکرد اجرائی مسئولان. در باب و ، کارکرد، کارکرد است؛ در باب و ، کارکردها است؛ در باب کشور -یعنی راه هاي ارتباطی، سدها، نیروگاه ها، بنادر و امثال اینها- کارکرد، است؛ در باب ،در باب ، سرانه ي ناخالص ملّی نسبت به دوران قبل از انقلاب، تقریباً به دو برابر رسیده است، یک کارنامه ي مطلوبی در این زمینه ها وجود دارد؛ در باب همین جور؛ یعنی در عملکردها، در بخشهاي مختلف، آمارهاي خرسندکننده اي وجود دارد. 🔴 البتّه ، غیر از این را نشان میدهد؛ در تبلیغات، دشمنان سعی میکنند مردم را از دور کنند، براي اینکه دلهاي آنها را نسبت به انقلاب اسلامی و نسبت به نظام و نسبت به اسلام چرکین کنند؛ واقعیّت این است که عرض کردیم. 🔊۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ⚪️⚫️🔴🔵کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
⬛️ رحلت فقیه مجاهد حضرت آیت الله شاهرودی را تسلیت عرض می نماییم.
🔴 خط کلی نظام اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است...دو عنصر تمدن اسلامی...در تمدن اسلامی نقش علمای دین برجسته تر است 🔴 💠 خط کلّی چیست؟ اگر بخواهیم پاسخ این سؤال را در یک جمله ادا کنیم، خواهیم گفت خط کلّی نظام اسلامی، رسیدن به تمدن_اسلامی است. 🔴 برای ایجاد یک تمدّن اسلامی - مانند هر تمدّن دیگر - دو لازم است: 1⃣ یکی 2⃣یکی . 🏷 مثل یک دریای عمیق است؛ یک اقیانوس است. هر کس که لب اقیانوس رفت، نمیتواند ادّعا کند که اقیانوس را شناخته است. هر کس هم که نزدیک ساحل پیش رفت و یا چند متری در آب در یک نقطه‌ای فرو رفت، نمیتواند بگوید اقیانوس را شناخته است. سیْر در این اقیانوس عظیم و رسیدن به اعماق آن و کشف آن - که از کتاب و سنّت همه‌ی اینها استفاده میشود - کاری است که همگان باید بکنند؛ کاری است که در طول زمان باید انجام گیرد. در هر زمانی متناسب با آن زمان از این اقیانوس عظیم معارف ممکن است. یک روزی حرفهای مرحوم که مطرح میشد، به گوش بعضی ناآشنا می آمد. حرفهای شهید مطهّری، حرفهای دین بود؛ حرفهای قرآن بود؛ حرفهای اسلامی بود؛ اما بسیاری از کسانی که با دین و قرآن و اسلام هم سر و کار داشتند، با آن حرفها آشنایی نداشتند! در همه‌ی زمانها این امکان برای متفکّران آگاه، قرآن‌شناسان، حدیث‌شناسان، آشنایان با شیوه‌ی استنباط از قرآن و حدیث، آشنایان با معارف اسلامی و مطالبی که در قرآن و در حدیث اسلامی و در سنّت اسلامی هست، وجود دارد که اگر به آشنا باشند، سؤال زمانه را بدانند، درخواست بشریّت را بدانند، میتوانند سخن روز را از معارف اسلامی بیرون بیاورند. همیشه وجود دارد؛ تولید فکر، تولید اندیشه‌ی راهنما و راهگشا برای بشریّت.   🌕 شرط دوم، است. حال در آن‌جایی که فکر و انسان باید تولید شود، ببینید نقش‌آفرینان چه کسانی هستند. این کسانی هستند که باید بتوانند افکار را کنند. این یک بُعد قضیه است. چون این راه جز با پای ایمان و نیروی ایمان و عشق طی شدنی نیست، باید کسانی باشند که بتوانند را در انسانها پرورش دهند. بدون شک جامعه جزو نقش‌آفرینانند؛ جزو نقش‌آفرینانند؛ و جزو نقش‌آفرینانند؛ هر کدام به نحوی میتوانند در خور استعداد خود نقش‌آفرینی کنند. 🔴اما نقش ، نقش کسانی که در راه پرورش ایمان مردم از روش دین استفاده میکنند، یک است؛ نقش است. مدیران جامعه هم برای این‌که بتوانند درست نقش‌آفرینی کنند، به علمای دین احتیاج دارند. سیاستمداران و فعّالان سیاسی در جامعه نیز همین‌طور. محیطهای گوناگون علمی و روشنفکری نیز همین‌طور. برقی از سخن یک عالمِ دینِ پارسا و زمان‌شناس ممکن است بجهد، ظلماتی را از دلی یا دلهایی بزداید؛ چقدر هدایتها به این ترتیب اتّفاق افتاده است. این نقش، نقش یگانه است. نقش‌آفرینی را به علمای دین منحصر نمیکنیم؛ اما جایگاه نقش‌آفرینی علمای دین را از همه‌ی جایگاههای دیگر میبینیم؛ به این دلیل روشن که در این راه، اندیشه‌ی دینی و ایمان دینی برای انسانها لازم است؛ تولید فکر اسلامی برای این راه ضروری و لازم است و اگر علمای دین سر صحنه نباشند، دیگری نمیتواند این کار را انجام دهد. البته عالم دین با آن شرایطی که نیاز به آن شرایط هست، ای بسا نتواند این نقش را ایفا کند؛ او هم اگر این شرایط را نداشته باشد، نخواهد توانست؛..البته در آحاد مردم هم نقش‌آفرینىِ دینی هست؛ از راه امر به معروف و نهی از منکر؛ از راه آماده‌سازی خود برای این‌که در یک جایگاه نقش‌آفرین قرار گیرند. 🔗۱۳۷۹/۰۷/۱۴ ✳️❇️✳️❇️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
✴️ کانال خانه طلاب جوان را به دوستانتان معرفی کنید... @khaneTolab
✴️ با سلام ✴️ 🔆 به همت خانه طلاب جوان و هیئت امام حسن مجتبی(علیه السلام) سلسله جلسات شرح آداب الصلاه امام خمینی(ره) با تدریس استاد عابدینی در هر ماه یک جلسه برگزار می گردد🔆 ✳️ تاکنون دو جلسه برگزار شده است که صوت آن تقدیم می گردد🔰🔰🔰
13970718 _ شرح آداب الصلاة_ استاد عابدینی_ هیات امام حسن مجتبی ع _ ج1.mp3
11.09M
🔈 #صوت_هیأت 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_624 🎙 #سخنران: حجة الاسلام و المسلمین #عابدینی ⏱ #زمان: 18 مهر ۱۳۹۷ جلسات #شرح_آداب_الصلاه امام خمینی(ره) جلسه اول: 🔆مقدمات بحث: 🔶 حقیقت اخلاق رفتن و رسیدن است 🔶 ملاک، اخلاق الهیست، نه اخلاق انسانی 🔶 در اخلاق، اصالت با "من شامل" است 🔶 هرچه نیاز بیشتر، حرکت سریع تر @KhaneTolab
حاج آقا عابدینی2.mp3
8.7M
🔈 #صوت_هیأت 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_628 🎙 #سخنران: حجة الاسلام و المسلمین #عابدینی ⏱ #زمان: 7 آذر ۱۳۹۷ جلسات #شرح_آداب_الصلاه امام خمینی(ره) #جلسه_دوم: 🔆موضوع بحث: 🔶جایگاه واجبات الهی 🔶حقیقت عمل چیست؟ 🔶نماز، ستون مرکزی برای اعمال دیگر 🔶عمل، حقیقتِ حیّ ذی شعور 🔶اولین ادب قلبیه اعمال: عزت ربوبیت و ذلت عبودیت @KhaneTolab
فنای درحدود دنیا یا فنای درخدای بی انتها-آداب۲.mp3
4.35M
کلیپ صوتی👆 🔸فنا در حدود دنیا، یا فنا در خدای بی انتها | #استادعابدینی 🔻بخشی از جلسه دوم درس شرح کتاب آداب الصلاة امام خمینی (رضوان ‌الله‌ تعالی علیه) 🔻نشر صوت فورواردشده از کانال هیئت در همینجا👇 eitaa.com/abedini 👌موضوعات طرح شده در دو جلسه ای که تاکنون برگزار شده👇 🔶حقیقت اخلاق رفتن و رسیدن است 🔶ملاک، اخلاق الهیست، نه اخلاق انسانی 🔶در اخلاق، اصالت با "من شامل" است 🔶هرچه نیاز بیشتر، حرکت سریع تر 🔶جایگاه واجبات الهی 🔶حقیقت عمل چیست؟ 🔶نماز، ستون مرکزی برای اعمال دیگر 🔶عمل، حقیقتِ حیّ ذی شعور 🔶اولین ادب قلبیه اعمال: عزت ربوبیت و ذلت عبودیت 🔶 @abedini
🔴فقه شیعه، فقه فردی بود، امام فقه را به سمت فقه حکومتی کشاند🔴 ⭕️ فقه شیعه، یک فقهِ و فقهِ بود، همچنان که اهل فن اطلاع دارند، در میان کتب فقهی شیعه، بسیاری از مباحثی که مربوط به اداره کشورند، مثل مسئله حکومت، مسئله حِسبه و چیزهایی که با و داشتن ارتباط پیدا می کند، چند قرن است که جایشان خالی است. بعضی از آنها، از اوایل هم در کتب فقهی شیعه، مورد تعرض قرار نگرفته است، مثل همین مسئله . بعضی مسائل مثل مسئله که یک مسئله اساسی در فقه اسلام است، چند قرن است که از کتب فقهی استدلالی شیعه، به تدریج کنار گذاشته شده و در اغلب کتب فقهی استدلالی، مورد توجه قرار نگرفته، ❌ علت هم معلوم است. فقهای شیعه، در این مورد تقصیر یا قصوری نکرده اند. برای آنها، این مسائل مطرح نبوده است. شیعه نداشته است. فقه شیعه نمی خواسته است جامعه سیاسی را اداره کند، حکومتی در اختیار او نبوده است که جهاد آن حکومت را بخواهد اداره کند، تا بخواهد احکام آنها را از کتاب و سنت استنباط کند. لذا فقه شیعه و کتب فقهی شیعه، بیشتر بود، فقهی که برای اداره امور دینی یک فرد، یا حداکثر دایره های محدودی از زندگی اجتماعی، مثل مسائل مربوط به و امثال آن کاربرد داشت. 💢 شاید بشود به جرات گفت که فقه شیعه، عمیق ترین فقه های اسلامی است. یعنی کتب فقهی فقهای امامیه، از لحاظ ، از همه ی کتب فقهی ای که ما دیده ایم، به طور معدل عمیق تر و دقیق تر است، اما این مباحث و این گرایش در زمینه های مختلف، در آن وجود نداشته است. 🔴 امام بزرگوار، فقه شیعه را از دورانی که خود در تبعید بود، به سمت و و فقهی که می خواهد نظام زندگی ملتها را کند و باید پاسخگوی مسائل کوچک و بزرگ ملتها باشد، کشاند. 📕عبد صالح خدا/نشر صهبا/ صص۱۰۳ و ۱۰۴ 🔴⭕️❌🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) دادیم به حکاک عقیق دل و گفتیم/ حک کن به عقیق دل ما «حضرت زهرا» : چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ 🔻شروع: ۱۹:۳۰ 🔺پایان: ۲۱:۳۰ 🏠 : قم ، بلوار امین به سمت بلوار الغدیر بعداز میدان ارتش،کوچه ۱(اولین کوچه سمت راست)، فرعی اول،مدرسه صهبا ‼️ نکته: عزیزانی که از پردیسان می آیند،از دور برگردان قبل از میدان ارتش دور نزنند؛بلکه بعد از دوربرگردان یعنی از پشت چراغ قرمز وارد بلوار الغدیر شوند. 🎙 : حجةاالاسلام و المسلمین ⬅️جلسات امام خمینی(ره) 🎙 : حاج مهدی ‼️ توجه: مرثیه و مداحی ابتدای مراسم میباشد. @KhaneTolab
🔆🌿 آینده روشن ایران 🌿🔆 #جوانها_به_چشم_خود_خواهند_دید @khaneTolab
سخنرانی-حاج آقا ناصری.mp3
6.82M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #سخنرانی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_731 🎙 سخنران: حجةالاسلام و المسلمین #شیخ_جعفر_ناصری ⏱ زمان: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ @KhaneTolab
مداحی-مهدی تدینی.mp3
7.37M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #مداحی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_731 🎙 مداح: حاج مهدی #تدینی ⏱ زمان: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ @KhaneTolab
🔆ثواب این چایی کمتر از آن زیارت نیست🔆 📎آفات زندگی خانوادگی طلاب ... منبع: دو هفته نامه عهد/شماره۵۸ 💢💢کانال خانه طلاب جوان🔻🔻 @KhaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔆 (۱) 🔆 🔴مفهوم ((خودی)) در نظر اقبال لاهوری/ ((خودی)) جایش در دنیای اسلام خالی بود/به نظر من، ((خودی)) اول به عنوان یک تفکر انقلابی به ذهن اقبال می آید بعد سراغ فلسفی کردن این تفکر می رود. 🔆...اولین کاری که اقبال لاهوری لازم بود بکند، این بود که جامعه ی هندی را به اش، به ((من)) اسلامی اش، به اش، بلکه به اش متوجه کند. بگوید: تو، هستی؛ چرا این قدر غرقی؟! چرا این قدر مجذوبی؟! چرا این قدر خودباخته ای؟! ! 🔴...اقبال طرح یک را ریخت. (( )) فلسفه ای از نوع مورد نظر ما نیست؛ مفهوم ((خودی)) یک مفهوم است که در پوشش تعبیرات فلسفی و با آهنگ یک تبیین فلسفی بیان شده. برای اینکه اقبال بتواند در شعر خودش، در غزل خودش، در مثنوی خودش، به ((خودی)) به عنوان یک اصل، به عنوان یک مفهوم، تکیه بکند، احتیاج به این دارد که این ((خودی)) را تبیین فلسفی بکند. ⭕️ خودی در مفهوم مورد نظر اقبال، عبارت است از ، ، ، ، . درک خود، مفهوم خودیِ اقبال است؛ منتها این را در شکل یک بیان فلسفی، یک مفهوم فلسفی بیان می کند. 💢♨️... به نظر من، اول به عنوان یک به ذهن اقبال می آید بعد سراغ فلسفی کردن این تفکر می رود. خودی، همین چیزی است که جایش در خالی بود، و در یک دید کلی، در جایش خالی بود. یعنی ملت های اسلامی، در حالی که نظام ارزشی اسلام را داشتند، به کل آن را فراموش کرده بودند، پاک باخته بودند، و به یک نظام ارزشی ، مومن، معتقد، فریفته و علاقه مند شده بودند. لازم بود به برگردند، یعنی به . 📖 منبع: اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلابی/نشر صهبا/ ص۵۹_۵۷ 📖📖📖📖کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
راه پختگی سیاسی .MP3
1.29M
↖️ چگونه می‌توانید به یک «تحلیل‌گرِ پُختهٔ سیاسی» تبدیل شوید؟ راهکار استاد میرباقری را بشنوید. (۵۳ ثانیه) ☑️ @mirbaqeri
🔆امام خمینی(ره) داغ دین داشت🔆 🔴 آیت الله جوادی آملی: اگر می بینیم حرف یک روحانی مانند حضرت امام(ره) اینچنین در جامعه اثر داشت و حرف دیگران نه، به همان دلیل است که وقتی مادر کودک از دست داده ناله میزند ناله او بیش از هر مداح دیگری در همه اثر می گذارد و همه را به گریه می اندازد چون این مادر، داغ دیده است و از ناله می زند. 🔆 امام رضوان الله تعالی علیه، نیز داشت و به همین دلیل سخنش در دل ملت اثر می گذاشت. @khaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔆 (۲) 🔆 🔴فلسفه 《بی خودی》 اقبال/ نبوت را به عنوان مایه ی اصلی می داند🔴 ✳️ دنباله خودی، (( )) است. فلسفه بی خودی، یعنی وقتی که ما درباره خود و تقویت هویّت یک انسان بحث می کنیم، معنایش این نباید باشد که انسان ها، ، به دور خودشان یک حصاری بکشند و زندگی بکنند، نه؛ این خودها باید در مجموعه ی یک ، بشوند و فرد بایستی ارتباط پیدا کند با جامعه، و این (( )) است. 📖 کتاب ((رموز بی خودی)) کتاب دوم اقبال است که بعد از ((اسرار خودی)) سروده شده و منتشر شده و نشان دهنده ایده ی اقبال در باب است، که افکار اقبال در باب تشکیل یک ، در رموز بی خودی از همه جای دیگر بیشتر است. ⭕️...ما امروز وقتی که نگاه می کنیم به آن مضامینی که در ذهن اقبال هست، در رموز بی خودی، می بینیم دقیقا همان معارفی است که امروز بر ذهنیت جامعه ی اسلامی ما حاکم است: 1⃣رسالت امتِ توحید در ، یکی از شورانگیزترین نظرات اقبال این است. معتقد است که مسلمان ها و امت اسلامی، بایستی را منتشر بکنند و بایستی نیاسایند، تا اینکه این کار را انجام بدهند. 2⃣یکی از مفاهیمی که در رموز بی خودی روی آن تکیه می کند، و است. ♨️ را به عنوان مایه ی اصلی می داند. می گوید این طور نیست که وقتی افراد دور هم جمع شدند، یک ملت به وجود بیاید، یک لازم است تا این تار و پود ملیت را مجتمع کند، و بهترین تفکرها و اساسی ترین آنها، است، که انبیای الهی آمدند و آن را مطرح کردند. این بهترین چیزی است که می تواند پایه ی تشکیل ملت را به وجود بیاورد، که به جمع، می بخشد، می بخشد، می بخشد، و می بخشد. 3⃣ یکی از مفاهیمی که باز روی آن تکیه می کند، است، بندگی خداوندان تخت و محراب. 📖منبع: اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلاب/نشر صهبا/ ص۷۷_۷۰ 📖📖📖📖کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
🔴باید عالم و با سواد شد... 🔵یکی از کارهای دیگر ما که مهم است، است. ما باید در رشته و حرفه‌ی خودمان مهارت پیدا کنیم. باید و با سواد بشویم؛ فارسی اش این است. در دوران مبارزات و بحبوحه‌ی مبارزات - که دائم ما را میگرفتند و آزاد میکردند - یک مشت طلبه‌ی جوان با ما مرتبط بودند و ما با اینها کار سیاسی میکردیم. من به اینها میگفتم: بی مایه فطیر است. باید را هم بخوانید. آن رفقایی که آن وقت ما در مشهد داشتیم - که از لحاظ سیاسی و انقلابی با ما مرتبط بودند - همه‌شان جزو طلبه‌های درسخوان بودند. باید با سواد شد و درس خواند. 🔴البته من اعتقادم بر این است که این درس خواندن، باید یک و وسیع و همه‌جانبه‌ای در کیفیت تدریس و تدرّس ما در سطح حوزه‌های کشور به وجود آورد، که حالا جای آن حرف اینجا نیست. ما نقصها و کمبودهای زیادی داریم که باید نظام درسی ما، آن کمبودها را جبران کند؛ نباید هم بگذاریم دیر بشود؛ اما به هر حال ، با سواد شدن، با کتاب و سنت آشنا شدن، با مبانی معرفت دینی آشنا شدن؛ چه فقه، چه فلسفه، را باید یاد گرفت. باید انسان بتواند در میدان چالشهای فکری امروزِ دنیا سینه سپر کند. ⚫️ امروز دنیا، دنیای و . یکی از دلایلی که انقلاب اسلامی توانسته است در مقابل کارشکنیهای غرب ایستادگی کند - که امروز هم پیش از ظهر اشاره‌ی مختصری کردم - همین است؛ ما به میدان آوردیم؛ ما مثل یک عمل نکردیم. امروز و جمهوری اسلامی، تفکرات سیاسی و اجتماعی غرب را به طور جد به چالش کشیده است؛ همین مسئله‌ی مردمسالاری دینی و مسئله‌ی پیگیری عدالت... ⚜۱۳۸۵/۰۸/۱۷ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
📖 کتاب #هنرمند_جهادگر 📎 روایت تصویری چهل سال حیات انقلابی #سید_محمد_ساجدی ✴️ جهت تهیه کتاب (خرید و پیش خرید) با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 1⃣ ۰۹۱۱۸۵۹۱۰۵۲ آقای حسین زاده 2⃣ ۰۹۱۳۳۱۱۲۵۹۱ آقای افراز