eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 (٢)🔆 💠 واقعا امام(ره) انسان عجیبی بود، اصلا پیدایش و وجود این انسان با آن ابعاد، هیچ قابل تحلیل نیست جز اینکه بگوییم بود برای اینکه در تاریخ و در حرکت قافله عظیم بشری بوجود آورد، دستی باید از ظاهر می شد، خدای متعال این دست را ظاهر کرد. ⚜۱۳۶۹/۰۳/۰۱ 📖📖کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌅 (۷) 🌅 🎞 روایت سلوک انقلابی (ره) 🎞 🔴 حساسیت نسبت به مشکلات جهان اسلام ❇️ ارتباط با حزب الله لبنان 📡📡 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانه طلاب جوان
🔆 #پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما (٢)🔆 💠 واقعا امام(ره) انسان عجیبی بود، اصلا پیدایش و وجود این انسان
💠 (٣) 🌀 از نوع کار انبیا نه از نوع کار علما 🌀 💠 در طول تاریخ اسلام، بعد از زمان ائمه(علیهم السلام) تا امروز، بنده هیچ یک از علما و بزرگان را سراغ ندارم که به قدر امام (رضوان الله علیه و اعلی الله مقامه الشریف) به جامعه اسلامی عموما، و به شیعه خصوصا، خدمت کرده باشد. 💠 در طول تاریخ، علمای بزرگی بوده اند. بنده تا حدودی به شرح حال این بزرگان وقوف دارم و تا اندازه ای قدر کارهایشان را می دانم، اما کاری که این بزرگوار انجام داد، از نوعِ کار بود، نه از نوعِ کارِ . اگرچه علما ورثه ی انبیا هستند، اما غیر از این بزرگوار، عالمی که توانسته باشد شأن را بخشد، نداشته ایم. 🔗از دیدارهای کمتر منتشرشده: ۱۳۷۲/۰۲/۲۷ 🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌅 (۸) 🌅 🎞 روایت سلوک انقلابی (ره) 🎞 ⬛️ پایان دوستی قدیمی ❇️ امام (ره) را دیدم که از کار خودشان راضی هستند 📡📡 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانه طلاب جوان
💠 #پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما (٣) 🌀 از نوع کار انبیا نه از نوع کار علما 🌀 💠 در طول تاریخ اسلام،
🔅 (۴) 🔅 🌀 فاصله معنوی بین امام و سایر علما/ چه کسی را در این زمینه ها می شود با امام(ره) مقایسه کرد؟ 🌀 💠 یادم می‌آید در گذشته‌ها، در دلم به دو نفر از علما افتخار می‌کردم. یکی بود...چون در دنیای اسلام، تنها مذاهب رسمی، همین مذاهب اربعه‌ اهل تسنّن بود؛ نقل شده که این بزرگوار گفته بود: «هشتادهزار دینار از مال خودم می‌دهم، برای اینکه شیعه را هم رسمی کنند». این، قدم بسیار بزرگی بود که البته عملی نشد. آنها قیمت را بالا برده بودند و ایشان هم نتوانسته بود بدهد و این کار، انجام نگرفت. من همیشه در دلم، به این مرد که این‌گونه بوده که می‌خواسته شیعه را به رسمیت برساند، افتخار می‌کردم و از جوانی، در قلبم هیجانی نسبت به او داشتم. 💠 یکی هم مرحوم (رضوان‌ا...‌علیه) بود. ایشان در یکی از کتاب‌هایش می‌نویسد: «مردی از بنی‌هاشم و آل علی، قبل از قیام قائم، به خواهد رسید. من، از جهات مختلف که به خودم نگاه می‌کنم، می‌بینم آن شخص، باید من باشم». ابن‌طاووس یک است. کسانی‌که ابن‌طاووس را می‌شناسند، می‌دانند که ابن‌طاووس مظهر زهد است و کسی است که با همه‌ عالی‌ که داشته، از ترس خدا و به‌خاطر تقوا، فتوا نمی‌داده است. این مرد که چهره و وجهه‌ او در بین علمای ما، وجهه‌ زهد و تقوا و تعبّد و محو شدن در وظیفه‌ شرعی است، اهل دنیا نبوده است. اما همین آدم، که این‌گونه فانی فی‌الله و اهل عبادت است، می‌گوید: «به نظرم می‌رسد آن‌کسی‌که باید به این مقام دست پیدا کند -مقام حکومت شیعه و اسلام- قاعدتاً باید من باشم». یعنی خودش را برای این قضیه آماده می‌کرد. من همیشه افتخار می‌کردم که فکر یک عالم، این‌گونه بیرون از آفاق مدرسه و کتاب سیر کند و در این عوالم باشد. معیارهای ما اینها بود. در تاریخ اسلام و علمای شیعه، وقتی آدم‌هایی را در این حد می‌دیدیم که چنین فکر و آرزویی را در سرشان می‌گذراندند، به آنها افتخار می‌کردیم. ✅ حال شما اینها را با مقایسه کنید. این فاصله را، فاصله‌ زمین و آسمان بگوییم؟! فاصله‌ بین انسان‌های معمولی با پیغمبران بگوییم؟! این فاصله را چگونه تعبیر کنیم؟ اصلاً این بین امام و سایر علما را چگونه می‌شود ترسیم کرد و چه کسی را می‌شود در این زمینه‌ها با امام مقایسه کرد؟! اصلاً یک چیز عجیب و واقعاً است. نه پیش از او چنین کسی آمده و نه گمان می‌کنم بعد از او، چنین کسی بتواند بیاید، یا تا آن حدود پرواز کند. مثل او که هیچ؛ تا آن حدود هم کسی نمی‌تواند پرواز کند. شخصیت امام، چنین شخصیتی است.  📕عبد صالح خدا/نشر صهبا/ص۹۹ 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تجربه انقلاب و تاریخ انقلاب را بدانید 🌀 ⁉️ چرا رادیوهای بیگانه تلاش می کنند ضعفهای کوچک ما را در چشم ما ١٠ برابر بزرگ کنند؟ (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🚚 ارسال کتابهای سیر مطالعاتی صراط (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🚚 🌸 با ما همراه باشید... 🆔 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانه طلاب جوان
💠 شأن پایانی انبیاء و انسان کامل، حکومت است/باطن قوی تر، به خلافت به سیف می رسد 💠 ✅ واقعیت این است اصل عرفان به لحاظ مبانی ای که در خود دارد، عارف را به سوی رهنمون میکند. بسیاری از مبانی عرفان چنین نتیجه ای به همراه دارد. ♨️ یکی دیگر از مسائلی که می تواند به عنوان مبنا در عرفان مطرح گردد، مسئلۀ بقا و فنا، یا فنا و بقای بعد فنا است. معمولا ناظر به است که نگاه به دارد. در مقام فنا تنها توحید مدنظر است؛ اما در مقام بقاء بعد الفنا هم حقّ حق و هم حق خلق را ادا میکند. ❇️ مسئلۀ دیگر، خلافت به سیف یعنی است، که معمولا برای انبیا و انسان کامل در نظر میگیرند. همین تعبیر خلافت به سیف (خلافت با شمشیر) نشان دهندۀ مبنایی است که عارف را به سوی اجتماع و عمل اجتماعی دعوت میکند. ✴️ نکتۀ دیگر اینکه همۀ عرفا در یک حد نیستند. برخی در حد فنا متوقف شده و اصلا به بقاءبعدالفناء نمی رسند، که البته از به اصطلاح وجودی او خبر می دهد. به تعبیری آنچه که در سنت اسلامی متولد شده است براساس آموزۀ بقاء بعد الفناء است و برخی میگویند تمام قرآن کریم بر اساس همین آموزه است یعنی در عین حال که مرحلۀ فنا (توحید) در آن موج میزند، به حق خلق نیز توجه دارد. پس گاهی این مسئله به بازمی گردد و گاهی نیز امکان چنین به او داده نمیشود. به تعبیری این آموزه در عرفان هست ولی احتیاج به استعدادی قوی که بتواند آن مراحل را طی کند و به بقاء بعدالفنا برسد و لازم را نیز داشته باشد، دارد که این استعداد و تیزبینی در حضرت امام(ره) وجود داشت. ✳️ ...خلافت به سیف که به آن اشاره کردم یعنی شخص چنان قدرتمند است که شأن خلافت به سیف و پیدا میکند. این ناشی از است یعنی عرفا معتقد هستند هرچه باطن قوی تر باشد از مرحلۀ به مرحلۀ و از آنجا به میرسد. 📎 منبع: نقش عرفان در منظومه فکری و رفتاری امام خمینی(ره)/خرداد ۱۳۸۶ ✅✅ خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
🎥 هم اکنون ضبط پنجمین جلسه از ((پای درس خمینیِ مشهد)) با حضور #استاد_رهدار #سیر_مطالعاتی_صراط (منظو
🎥 از پنجمین جلسهٔ ((پای درس خمینیِ مشهد)) با حضور 1⃣ ✅ ارائه گزارش و فعالیتهای خانه طلاب جوان (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🆔 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
🎥 #گزارش_تصویری از پنجمین جلسهٔ ((پای درس خمینیِ مشهد)) با حضور #استاد_رهدار 1⃣ ✅ ارائه گزارش و فعا
🎥 از پنجمین جلسهٔ ((پای درس خمینیِ مشهد)) با حضور 2⃣ ✅ ارائه گزارش و فعالیتهای خانه طلاب جوان (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🆔 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
🎥 #گزارش_تصویری از پنجمین جلسهٔ ((پای درس خمینیِ مشهد)) با حضور #استاد_رهدار 2⃣ ✅ ارائه گزارش و فعا
📸 از پنجمین جلسهٔ ((پای درس خمینیِ مشهد)) با حضور 3⃣ 🎥 ضبط بیانات استاد با موضوع: ((فقه القرآن حکومتی در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن)) (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🆔 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌅 (۹) 🌅 🎞 روایت سلوک انقلابی (ره) 🎞 ❓سئوالی که رهبر انقلاب از آیت الله بهجت پرسیدند⁉️ ❇️ رهبری فرمودند: آیت الله بهجت هر چه بگویند چشم بسته قبول می کنم 📡📡 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانه طلاب جوان
🔅 #پرونده_ویژه_امام_بزرگوار_ما (۴) 🔅 🌀 فاصله معنوی بین امام و سایر علما/ چه کسی را در این زمینه ها
🔅 (۵) 🔅 🌀 کاری که امام کرد قابل مقایسه با کار بقیه ی فقهای شیعه نیست 🌀 💠 ...برای این‌که شما آقایان تعجب نکنید، یک نمونه می‌آورم و آن، امام راحل است که کار او حقاً و انصافاً، قابل مقایسه با کار بقیه‌ی فقهای شیعه نیست. آنها همه نوشتند و گفتند، تا تربیت شوند. اما این امید که بتوانند بر اساس این مکتب تشکیل دهند، اکثراً حتی در دلهایشان هم نبود. 💠 شما به «کتاب‌الجهاد» در کتب فقهیه‌ی ما نگاه کنید. متأخرین، غالباً «کتاب الجهاد» را مختصر بحث کرده‌اند و حتی بعضی تصریح کرده‌اند که «ما چرا درباره‌ی جهاد بحث کنیم!؟ خود آقا امام زمان می‌آید؛ جهاد مال زمان ایشان است! خود ایشان هم که مسأله را بهتر از ما می‌داند!» یعنی تصور این را هم نمی‌کردند که یک‌وقت ممکن است دولت حقی بر اساس این مکتب تشکیل شود. (قاعدتاً اگر دولت حقی تشکیل شد، دشمن دارد و جنگ دارد. مگر می‌شود دولت بی‌جنگ تصور کرد!؟ اداره‌ی حکومت، بدون مبارزه، مگر ممکن است؟ در کجای دنیا بوده؟ چه وقت بوده، که حالا بشود؟) حتی فرضش را هم نمی‌کردند. ✅ در بین علمای گذشته‌ی خودمان، شاید یکی، یا دو، سه نفری را انسان بتواند پیدا کند که در ذهنشان بوده است، شاید بشود حاکمیت مکتب اهل بیت در عالم خارج تحقق پیدا کند. یکی از آنها مثلاً مرحوم رضوان‌الله تعالی علیه است که حکومت اسلامی بر مبنای تشیع را فرض می‌کند و این‌طور به ذهن شریفش می‌رسد که وجود شریف ایشان به این حاکمیت، در زمان خودش، اولی و احق از دیگران است. یا (رضوان‌الله تعالی) علیه، شاید از بعضی اشعار و کلماتش، چنین نکاتی استفاده شود. اما بقیه، اصلاً به ذهنشان هم نمی‌آمد. امام، این رؤیای بی‌تعبیر را، در عالم خارج و واقعیت، محقق کرد. یعنی آنها نوشتند تا افراد در زندگی و و خودشان مسلمان شوند؛ اما ایشان کاری کرد تا انسانها در همه‌ی ، در یک زندگی کنند. آنها استنباط کردند تا بتواند خود را مسلمان نگه‌دارد؛ اما امام استنباط کرد تا بتواند با زندگی کند. ببینید فرقش چقدر است! آنها همت گماشتند که همین اقلیت شیعه را حفظ کنند؛ اما امام همت گماشت که پیام اسلام و حق را به آفاق عالم بگستراند؛ و تا حدود زیادی هم توانست. هرچه بعد از این هم بشود، از برکات حرکت آن بزرگواراست. 🔆۱۳۷۱/۰۷/۱۵ 💠💠 خانه طلاب جوان ⬇️⬇️ http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f