#یادداشت
🌀 ماجرای «من وکالت میدهم» برخی سلبریتیها، پرسشی نظری با خود دارد. پرسشی نه چندان جدید اما مهم!
❓#سلبریتی پدیدهای به شدت مدرن است و نظم پادشاهی و «حکومت مبتنی بر رابطه موروثی» هم پدیدهای از اساس پیشامدرن چطور ممکن است پیامد مدرنیته، تقاضای پیشامدرن داشته باشد و این هر دو به یک نقطه مشترک برسند؟
▫️ این تنها نمونه نیست. مورد دیگرش ماجرای ترویست متحجر «#عبدالمالک_ریگی» و روشنفکر سکولار «#رامین_جهانبگلو» است. چه عجیب بود زمانی که عبدالمالک ریگی در جریان یکی از گروگانگیریهایش اعلام کرد که شرط رهایی سربازان وطن، آزادی رامینجهانبگلو است. چهطور یک تکفیری و تروریست، آزادی یک روشنفکر سکولار را شرط رهایی گروگانهایش میکند؟ چه نقطه مشترکی این هر دو با هم دارند؟
▫️ نمونه دیگر این ماجرا نقطهای است که #مهدی_نصیری غربستیز با #مصطفی_تاجزاده غربگرا روی آن ایستادهاند.
یکی از مخالفت با غرب و پروژه اخباریگری آمده و دیگری از موافقت با غرب و پروژه دینپیرایی و اصلاح دینی، این هر دو نیز در یک نقطه به اشتراک رسیدهاند.
▫️ نمونه منطقهای و فراسرزمینی هم، در اینباره کم نیست. همه جریانهای متحجر و متجدد منطقه در مخالفت با جمهوریاسلامی همنظرند. نه روشنفکران سکولار «اسلامسیاسی» را میخواهند و نه علمای سلفی و متحجر.
نه «فتح الله گولن» که دامنه رواداریاش حتی اسرائیل را هم شامل میشود، سرسازش با جمهوریاسلامی دارد. نه «ابوبکر بغدادی» که دامنه ستیزهجویاش هیچگاه اسرائیل را شامل نشد، سرسازش با جمهوری اسلامیداشت.
▫️ به نظر میرسد «#تحجر» و «#تجدد» در مواجهه با «#اسلام_سیاسی» همواره به یک نقطه مشترک میرسند؛ مخالفت.
▫️درباره این همایندی باید فکر کرد. باید فکر کرد که «اسلام سیاسی» چه دارد که این دو قطب به ظاهر مخالف را کنار هم مینشاند؟
▫️ اسلام سیاسی نو است، اما مدرن نیست. قِدمت دارد و وابسته به تراث خود است، اما متحجر نیست.
✍ نویسنده: جعفر حسنخانی
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
🔻 انقلاب اسلامــی،بستر رشــد 🔻
🔸(مصاحبه اختصاصی نشریه خط با دکتر سهیل اسعد):
🔹شما با یک، انقلاب میخواهید چه کار کنید؟
میخواهید معجزه کنید و قلوب مردم را متحول کنید؟
🔹 نه انقلاب آمده یک ساختاری را ایجاد کرده که هرکسی میخواهد در این ساختار رشد پیدا کند و به درجات عالی انسانیت و ایمان و عرفان و اخلاق
برسد، میتواند مانند امثال حاج قاسم و غیره باشد و لذا ارزیابی ما باید روی این ساختار باشد که آیا ما چنین
ساختاری داریم؟
بله داریم.
🔹 حالا این ساختار برای هشتاد میلیون جواب داده؟ نه
چرا؟ چون دنیا این است یعنی آدمهای بد همیشه هستند، آدمهای کافر همیشه هستند، ما که معجزه نمیکنیم ما میگوییم انسان برای رشد خودش به یک بستر نیاز دارد قبل از انقلاب این بستر در ایران خیلی کم بود؛ خیلی پیچیده بود؛ خیلی سخت بود اما الآن در کل ایران این بستر فراهم است که اگر شما میخواهید عالم شوید، مجاهد شوید عارف شوید، میشود و میتوانید از این بستر استفاده کنید مثل خیلیها که استفاده کردند و ... شدند و جذب هزاران نفر امثال بنده از ۱۲۰ کشور به این نقطه به همین خاطر بود یعنی اگر این نبود ما که احمق نیستیم که یک چیزی بهتر از ایران را رها کردیم و آمدیم اینجا ما با یک فکر کامل و مطالعه با یک تأمل، با یک عمق این را انتخاب کردیم. خب این خودش دلیل است، یعنی شما که بچه ایرانید اگر نفهمیدید در ایران چه خبر است خب بیایید از ما بفهمید ، ما که ایران نبودیم و ایران را انتخاب کردیم، ایران مملکت ما نیست؛ وطن ما نیست؛ فرهنگ ما نیست و انتخابش کردیم برای اینکه آن بسترها فراهم است... .
🗓 برشی از نشریه خط؛ شماره هجدهم؛ (ویژه نامه ی رشد معنویت) صفحه ۱۵۲.
#رشد_معنویت
#نشریه_خط
#ایران_بستر_رشد
_ 🖇 کانال نشریه خط 🔰 __
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
🔰پژوهشکدهی تمدن توحیدی با همکاری
پژوهشکدهی تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیهالسلام
برگزار میکند:
🔆زن، زندگی، آزادی🔆
🔅به روایت بانوی فعال حقوق بشر در امریکا🔅
✅روایت زندگی و تجربهی:
✅سرکار خانم نهلة النجار
🔸فعال حقوق بشر در امریکا
🔸کارشناس مطالعات تطبیقی ادیان و علوم سیاسی
⏰ دوشنبه، ۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۶
📌قم، جنب مصلی قدس، سالن اجتماعات پژوهشکدهی باقرالعلوم علیهالسلام
🌐 پخش مجازی از طریق نشانی:
http://rbo.ir/t-webinar
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🇮🇷 پژوهشکدهی تمدن توحیدی
🔗 https://eitaa.com/tamaddontohidi
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
✅ مردم سالاری یعنی مردم در همه امور زندگی صاحب تدبیر و تصمیم هستند
🔸 ...جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، #نظام_الهی را معنا کرد به #نظام_مردمسالاری_دینی؛ جمهوری اسلامی یعنی این؛ تبدیل کرد نظام طاغوتی را به نظام مردمسالار؛ این مهمترین کار است.
🔸 #مردمسالاری یعنی مردمْ اصلند؛ اصلْ مردمند؛ نه فقط در تعیین حاکم؛ چون تا میگوییم مردمسالاری، ذهن همه میرود به صندوقهای رأی -که خب درست هم هست، تعیین رئیس جمهور، تعیین خبرگان رهبری و در واقع تعیین رهبر، تعیین دستگاههای مختلف، همه درواقع به وسیلهی مردم انجام میگیرد- این تعیینکننده است، این درست است امّا فقط این نیست؛ آنچه مهم است، این است که #مردمسالاری یعنی مردم را در همهی امور زندگی، صاحب رأی و صاحب تدبیر و صاحب تصمیم قراردادن.
🔸 ...این مردمسالاری فقط در ادارهی سیاسی کشور نیست، در خدمات شهر و روستا است؛ در #زنده_کردن روحیّهی کارهای بزرگ در کشور است -که شما نمونهی آن را، مصداق واقعی آن را در تشکیل #سپاه پاسداران، در تشکیل #جهاد_سازندگی، در تشکیل #بسیج مشاهده میکنید؛ ناگهان در کشور یک حقیقتی مثل جهاد سازندگی به وجود میآید و آنهمه کارهای بزرگ را در طول چند سال انجام میدهد؛ [همینطور] سپاه پاسداران یا بسیج؛ این، ناشی از #حضور_مردم است- در #پرورش و بروز استعدادهای مردمی، [یعنی] ظرفیتهای انسانی کشور...اثر مردمسالاری زنده کردن استعدادها هم هست؛ وقتی مردم وارد میدان شدند، به مردم اعتماد شد، به مردم اعتنا شد، اینجوری میشود. حسّ اعتماد به نفس ملّی در مردم زنده میشود؛ آنوقت در میدانهای علمی پیشرفت میکنند، در میدانهای صنعتی پیشرفت میکنند، در دانشهای نوپدید پیشرفت میکنند، در تأثیرگذاری سیاسی در منطقه پیشرفت میکنند؛ اینها همه ناشی از حضور مردم و تأثیرگذاری مردم بر حوادث کشور است؛ کشور و ملّت #عظمت پیدا میکند.
🗓 ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
#امام_خامنه_ای
#مردم_سالاری
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
💠 اردوی جهادی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
🔻 در روستای گرهون استان هرمزگان
▫️ اهدای ۱۱۰ جهزیه به زوجهای جوان
▫️ ساخت حیاط و تکمیل مدرسه شبانهروزی
🎁 واریز هدایا به حساب گروه محبین ائمه (ع) به شماره کارت زیر:
💳 ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۰۹-۱۷۵۲
🔻 لطفا محل هزینهکرد و رسید خود را به شماره ۰۹۰۵۸۷۶۷۸۳۳ و یا به آیدی ایتا @jahadi_mohebin ارسال نمایید.
#جهادی
#گروه_جهادی
#محبین_اهلائمه ع
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
#هماکنون
💠 پای درس اخلاق #استاد_مؤیدی
🏘 خانه طلاب جوان
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
#شرح_دعا 1⃣
▫️"یا مَن اَرجوُه لِکُلّ خَیر"؛ یعنی، ای کسی که اگر کار خیری از من سر بزند، به او امید دارم! یعنی به ثواب او امیدوارم.
شما هر کار خوبی که میکنید امیدوارید خدای متعال به شما اجر بدهد.
▫️امّا در مقابل، "وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِندَ کُلِّ شَرّ"؛ کار شرّی که از شما سر میزند، خودتان را از خشم خدا ایمن میبینید. اگر انسان خودش را از خشم خدا ایمن نبیند که کار خلاف نمیکند؛ مثلاً غیبت میکند، حرف خلاف میزند،دروغ میگوید امّا خود را از خشم خدا ایمن میبیند. آمَنُ سَخَطَه، من احساس ایمنی میکنم؛ آمَنُ، یعنی احساس ایمنی میکنم از سَخَط او، از خشم او؛عِندَ کُلِّ شَرّ، در هر کار بدی، در هر کار زشتی؛یعنی در هر بدیای و کار زشتی که از من سر زده.
▫️ ببینید اینجوری است: هر کار خیری میکنیم امید داریم که خدا به ما کمک کند، خدا از ما قبول کند، خدا به ما پاداش بدهد، خدا این کار ما را حساب کند؛ [مثلاً] دو رکعت نماز میخوانیم، یک اعتکافی میکنیم، یک روزهای میگیریم، یک پولی صدقه میدهیم، در همهی اینها امید داریم که خدا به خاطر این کار به ما تفضّل کند. خب شما که برای کارهای خوبتان از خدا توقّع و انتظار و رجاءِ لطف و محبّت دارید، برای کارهای بدتان هم از خشم او ترس داشته باشید! این را ندارید. ببینید، این نشان میدهد که نسبت ما با خدای متعال، نسبت یک بندهی لوس و بندهی نُنُر است در مقابل پروردگار که از او توقّع داریم کارهای خوب را نگاه کند، ببیند؛ [امّا] دلمان میخواهد کارهای بد را نبیند و توجّه نکند.
🌐 https://khl.ink/f/51809
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
#گزارش_تصویری
💠 درس اخلاق #استاد_مؤیدی (حفظهالله) در جمع اعضای خانه طلاب جوان قم
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"
May 11
خانه طلاب جوان
#شرح_دعا 1⃣ ▫️"یا مَن اَرجوُه لِکُلّ خَیر"؛ یعنی، ای کسی که اگر کار خیری از من سر بزند، به او امید
#شرح_دعا 2⃣
▫️نسبتِ ما و خدا، یک نسبتِ #مولای_کریمِ بزرگوارِ بخشندهای است که یک چنین امیدی را برای کارهای خوبمان در دل ما و یک چنین ایمنیای را برای کارهای بدمان در ما به وجود آورده؛ یعنی از بس کار بد کردهایم و به ما خشم نگرفته، ما دیگر خاطرمان جمع است که [اگر] کار بدی میکنیم، از خشم او ایمنیم. نسبت ما و خدا، نسبت بخشندگیِ فراوان و لطف فراوان خدا در حقّ ما است. این فقرهی اوّل.
▫️"یا مَن یُعطِی الکَثیرَ بِالقَلیل"؛ این هم همان مضمون را دارد؛ [یعنی] ای کسی که به یک کار کوچک، یک پاداش بزرگ میدهی! فرض کنید که آنچه ما در راه خدا انجام میدهیم، میبخشیم، تلاش میکنیم، خب اینها اهمّیّتی ندارد؛ در مقابل نعمتهای الهی چه اهمّیّتی دارد، امّا خدا در مقابل آن به ما چه میدهد؟ #بهشت، رضایت خودش، نعمتهای اخروی که اینها خب خیلی بزرگ است، خیلی اهمّیّت دارد. یا مَن یُعطِی الکَثیرَ بِالقَلیل؛ در مقابل کار قلیل ما، عطای کثیر میدهد. این هم فقرهی دوم.
🌐 https://khl.ink/f/51809
-----------------------
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" و "بلــه" "روبیـکا"