eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
300 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ رهبر معظم انقلاب: "پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در جلسه پرسش و پاسخ در دیدار با رهبر معظم انقلاب" ⃣ 🔻 كه شما اشاره كرديد كه مراد همين خود ماست حقيقتاً حجاب برتر است؛ هيچ ترديدى در اين نبايد داشت. البته من هيچ‌وقت نگفتم كه چادر را در جايى كنند؛ اما هميشه گفته‌ام كه چادر يك است و زن ايرانى اين را انتخاب كرده و خوب حجابى هم هست و مى‌تواند كاملاً حفاظ و حجاب داشته باشد. 🔻 حالا بعضيها هستند كه از هرچه ايرانى و خودى است، ناراحتند و دلشان را مى‌زند؛ دلشان مى‌خواهد سراغ چيزهايى بروند كه از خودى بودن دورتر است! به‌هرحال اگر را حفظ كنند، بازهم خلاف شرعى انجام نداده‌اند؛ منتها چيز بهترى را از دست داده‌اند. 🔻 اما اينكه شما مى‌گوييد «ما چگونه برخورد كنيم‌؟» ببينيد؛ شما با كار كنيد. يعنى همان حربه‌اى را كه افراد مورد نظر شما براى سست كردن اعتقاد به حجاب به كار مى‌برند، شما هم به كار ببريد. يعنى شما در باره‌ى حجاب بنشينيد واقعاً تحقيق كنيد، فكر كنيد، از لحاظ هم مثلاً در باره‌اش بحث كنيد، يا از بحثهايى كه شده استفاده كنيد. از لحاظ هم روى همين مسأله‌ى كيفيّت حجاب تكيه كنيد؛ به ترويج ديدگاه خودتان بپردازيد؛ آن چيزى كه به نظرتان درست است، آن را بگوييد؛ اين دغدغه را هم كه اين‌ها مى‌آيند تمايل به حجاب را در دلِ مردم از بين مى‌برند، نداشته باشيد؛ حجاب از بين نمى‌رود. البته اگر قدرتى مثل قدرت رضاخانى بالاى سرش باشد، يا آن طور كه شنيدم در بعضى از كشورها مثل تونس كسى حق ندارد در خيابان با حجاب باشد و اصلاً حقوق بشر هم در اينجا ديگر مطرح نيست كه چرا مردم را مجبور كرديد بى‌حجاب باشند كسانى كه مسئول اين چيزها هستند، همين‌طور تماشا مى‌كنند و حرفى هم نمى‌زنند! بالاخره همان پيش مى‌آيد؛ اما به مجرّد آنكه اين زور برداشته شود، مردم به سمت حجاب برمى‌گردند. 🗓 بيانات در جلسه‌ى پرسش و پاسخ با مديران مسئول و سردبيران نشريات دانشجويى؛ ۱۳۷۷/۱۲/۰۴ 🔻🔻🔻🔻 •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
پاسخ رهبر معظم انقلاب: "پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در جلسه پرسش و پاسخ در دیدار با رهبر معظم انقلاب" ⃣ 🔻 حجاب، ارزشى است منطبق با طبيعت انسان. برهنگى و حركت به سمت اختلاطِ هرچه بيشتر دو جنس با يكديگر و افشاء شدن اين‌ها در مقابل يكديگر، يك حركت خلاف طبيعى و خلاف خواست انسانى است. اسلام هم براى اين حدودى را معيّن و مشخّص كرده و كسانى كه معتقد و مؤمن هستند، نمى‌شود كه اين‌طورى با حجاب برخورد كنند. 🔻 البته ممكن است كسانى بى‌خبر و بى‌اطّلاع باشند؛ بايستى اين‌ها را با حجاب آشنا كرد. من در همين سالهاى اوّلِ انقلاب به‌وضوح دريافتم كه بعضى از زنانى كه محجّب هستند و خيلى قدر حجاب را نمى‌دانند، اين‌ها اصلاً از و و فوايد حجاب اطّلاعى ندارند؛ يعنى با اين‌ها كمتر صحبت شده است. البته بعضيها چيزهايى نوشتند؛ سفارش كرديم، كارهايى كردند. الآن هم به نظر من همين‌طور است؛ بخصوص در محيط دانشگاه. 🔻 الحمد للَّه شنيدم كه محيط دانشگاه شما، محيط خوبى است. مسئولان دانشگاه هم، مسئولان مواظب و مقيدى هستند؛ اميدواريم كه هرچه هم مى‌گذرد، بهتر شود. در محيط دانشگاه خودتان، در نشريات خودتان، با نشريات زن كه الآن در ايران چند نشريه‌ى مربوط به زنان وجود دارد با ديگر نشريات رايج صحبت كنيد، چيزهايى بنويسيد، پخش كنيد، در جامعه فكر را بپراكنيد؛ منتها ، . بهترين راه تأمين حجاب هم همين است كه با منطق برخورد شود. 🔻 البته اگر چيزى جزو مقرّرات شد و كسى برخلاف آن مقرّرات رفتار كرد، ممكن است قوانينى وجود داشته باشد كه دولت برخورد كند؛ كه لا بد هم مى‌كند. درعين‌حال آن چيزى كه در اساس لازم است و مهم‌تر از همه است، اين است كه شما ذهن اين دختر جوان، يا اين زن جوان را كه عمده هم خانمهاى جوان هستند با اهميت حجاب آشنا كنيد؛ يعنى به او تفهيم كنيد كه حجاب از لحاظ شرعى و از لحاظ منطقى اين است. در ذهن او، استدلال صحيح را در مورد رعايت حجاب راسخ كنيد. اميدواريم كه إن شاء اللَّه روز به روز بهتر شود. 🗓 بيانات در جلسه‌ى پرسش و پاسخ با مديران مسئول و سردبيران نشريات دانشجويى؛ ۱۳۷۷/۱۲/۰۴ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
نظام اندیشۀ اسلامی که در «کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ارائه شده‌، یک طرح شفاف و منسجم و کارآمد است که دارای سه ویژگیِ «»، «» و «» است. 🔻 رهبر معظم انقلاب، سه خصوصیت برای طرح اندیشه اسلامی ذکر می کنند: 1⃣ اول: باید ناظر به و کارآمد باشد. یعنی مقیاس مطالعات اسلامی از فرد به جامعه و امت ارتقاء پیدا کند. 2⃣ دوم: باید داشته باشد یعنی نظام‌واره باشد. نظام اندیشه، صرفاً اندیشۀ توحیدی ذهنی نیست بلکه اندیشه اجتماعی هم هست. یعنی هم هدف می‌دهد هم راهبرد و هم اصول حرکت بر اساس آن راهبرد. یک سلسله از مفاهیم بنیادین تا مفاهیم کاربردی است که به صورت یک طرح منسجم ارائه شده نه به شکل گزاره‌هایی متشتت و بی‌ربط. 3⃣ سوم: باید از منابع اصیل اسلام به‌ویژه قرآن کریم به دست بیاید. این کلام در مقابل تفکر اخباری‌گری و تفکر اکتفاء به دانش‌های بشری و روش‌عقلی است که هم در مقدمه کتاب و هم متن کتاب به صورت مفصل هر دو نگاه، نقادی جدی شده است.» 🗓 آیت‌الله میرباقری؛ جلسه اولِ بازخوانیِ کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»؛ ۱۴‌۰۱/۱‌۲/۱۱ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
3⃣ ✅ دانشمندان نسبت به مسائل انسانها و عدالتخواهی مسئولیت دارند 🔻 جامعه‌ی باید متوجّه‌ هدفهای برتر هم باشد؛ هدفهای برتری وجود دارد: فرد نخبه نباید در فضای تخصّص خودش غرق بشود به‌طوری که از فضای پیرامونی، از فضای جامعه، از مردم غفلت پیدا بکند؛ این نباید اتّفاق بیفتد. 🔻 نخبه نباید مسائل انسانها را فراموش کند؛ مسائل عمده و مهمّ ملّتش را، استقلال را، عدالت را، پیشرفت را، مسائل عمده‌ی را نباید فراموش کرد. نخبه نباید صرفاً به دانشی که در آن نخبه است بپردازد. 🔻 اگر چنانچه شما کار نخبگی را زیر پرچم انجام بدهید، ارزشش مضاعف میشود؛ زیر پرچم استقلال ملّی و هویّت ملّی انجام بدهید ارزشش مضاعف میشود؛ یک و سیاسی و امنیّتی علیه ما در جریان است؛ شما نمیتوانید در این جنگ بی‌تفاوت باشید؛ نمیتوانید. 🔻 آن‌وقتی که آمدند اطراف امیرالمؤمنین (علیه ‌السّلام) را گرفتند که حتماً شما بیایید خلافت را قبول کنید، فرمود: "لَو لا حُضورُ الحاضِرِ وَ قیامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ النّاصِرِ وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماءِ اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم‌"؛(خطبه۳) اگر این مسئولیّتها نبود، من قبول نمیکردم، امّا این مسئولیّت هست. چیست این مسئولیّت؟ "اَلّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِم"؛ «کِظَّة» در عربی به معنای زیاده‌خواری و افزون‌خواری‌ای است که آدم را از کار می‌اندازد -البتّه این کنایه است دیگر، خوردن به معنای غذاخوردن مورد نظر نیست؛ یعنی برخورداری‌ها، یعنی پاداش نجومی، حقوق نجومی- اینها نباید باشد؛ "وَ لا سَغَبِ مَظلوم" -«سَغَب» یعنی گرسنگی- امیرالمؤمنین میگوید اگر نگرانی من و دغدغه‌ی من درباره‌ی مسئولیّت در برابر زیاده‌خواران، ویژه‌خواران از یک سو و محرومان از یک سوی دیگر نبود، قبول نمیکردم؛ 🔻 آن‌وقت میفرماید: "وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماء"؛ یعنی مسئولیّت شما دانشمندها فقط درس‌ دادن و درس‌ خواندن و تحقیق‌ کردن نیست؛ یکی از مسئولیّتهایتان هم این است که «اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم»؛ توجّه کردید؟ 🗓 بیانات در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی؛ ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 صدای صدر 🌀 خودمان را ارزیابی کنیم، محبت دلهایمان برای کیست؟ 🔺 بخشی از سخنرانی شهید صدر در رجب ۱۳۹۹ ه.ق ◼ ۱۹ فروردین| چهل و سومین سالگرد شهادت سید محمدباقر صدر و شهیده بنت‌الهدی صدر، یاد و خاطرشان گرامی باد. •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🔰 سوره مبارکه حمد 🔸 سوره مبارکه حمد در آغاز جزء اول و اولین سوره قرآن کریم که فاتحه الکتاب و ام الکتاب هم خوانده می شود دلالت های تدبری تشکیلاتی زیادی دارد. 1⃣ اولین نکته شروع به بسم الله الرحمن دد الرحیم است همانند سایر سور قرآن در روایات آمده است که هر امر مهمی با بسم الله باید شروع شود و گرنه ابتر خواهد بود. به تعبیر امام خمینی(ره) همه کارها برای اینکه ماندگار باشند و اثر گذار باید به اسم رب و با بسم الله انجام شوند. و این شروع با بسم الله هم باید یک حقیقت برای آن عمل باشد نه صرفا یک قیل و قال. امور تشکیلاتی و فرهنگی هم از این امر مستثنی نیست. اگر بخواهیم فعالیت تشکیلاتی و فرهنگی ما ابتر نباشد باید حقیقتا به اسم الله و با صبغه و رنگ الهی باشد. و این همانند بسم الله سوره که در همه آیات جاری می شود، باید در همه اجزای پیاده شود. 2⃣ نکته دیگر تشکیلاتی این سوره ایاک نعبد و ایاک نستعین است. عبودیت خداوند به صورت و استعانت از خداوند به صورت جمعی آمده است. اولین ایات قرآن دلالت بر این دارد که مسلمانان با همدیگر و به صورت جمعی باید به هدف افرینش که عبودیت است برسند. و وقتی این ایه شریفه ایاک نعبد و ایاک نستعین برای انسان جلوه می کند و معنای حقیقی پیدا می کند که در و کاروانی به سمت توحید و عبودیت قرار گرفته باشد. غایت رسیدن به این بندگی جمعی با استعانت جمعی از خداوند متعال است. و بعد از آن طلب هدایت به صراط مستقیم ان هم به صورت جمعی معنا می‌یابد. و برای شناخت مسیر درست الگوهای عینی و مصداقی را باید بعنوان شاخص در تشکیلات شناخت و الا بدون شاخص در شناخت مسیر حق و صراط مستقیم اختلاف ایجاد می شود. یعنی صراط الذین انعمت علیهم. توجه به وجه هدایتی فعالیت ها در تشکیلات بسیار مهم است. در هر فعلی هم توجه توحیدی و استعانت از حق لازم است و هم طلب راهگشایی و هدایت به صراط مستقیم. 3⃣ از طرفی هم ناظر به غایت و هدفگذاری عبودیت است‌‌. بدون هدفگداری، هدایت و حرکت در مسیر درست در تشکیلات محقق نمی شود. و بر اساس غایت و مسیر است که حیات فردی و اجتماعی انسان ها از یکدیگر متمایز می شود و اینجاست که جبهه بندی و صف بندی انبیا در عالم بر مدار صراط مستقیم شکل می گیرد. و مغضوب علیهم و ضالین از انعمت علیهم تفکیک می شوند... 🗓 تدبر در قرآن بر اساس آموزه های تشکیلاتی •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🔰 شب قدر معراج مومن 🔸 شب قدر معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه می‌توانیم، خود را دور کنیم. دلبستگی‌ها، بدخلقی‌ها، روحیات تجاوزگرانه، افزون خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله‌های روح انسانی است. این شبها باید بتواند ما را هرچه بیشتر از اینها دور و جدا کند. 🗓 ۱۳۸۳/۰۵/۱۵ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📄 معنای ولایت در جامعه 🎙 استاد، سید علی خامنه ای ⏰ جمعه ۱۳۵۳/۰۷/۱۹ - ۲۴ رمضان ۱۳۹۴ ✅ ولایت به معنای همبستگی و درهم تنیدگی اجتماعی است. ✅ مهمترین عامل برای حفظ جامعه ی دینی وجود، حفظ و گسترش ولایت بین مومنین است. ✅ در نهی از منکر هایی که این روز ها حتما انجام میدهیم، باید به حفظ ولایت بین مردم در عین انجام نهی از منکر توجه کنیم. ✅ طرح اصلی دشمن، از بین بردن ولایت اجتماعی و درهم تنیدگی مردم جامعه است. 🖋 این صوت بخشی از سلسله سخنرانی های رهبر انقلاب با عنوان " طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن " که قبل از انقلاب بیان شده و در کتابی با همین عنوان چاپ شده است. ⏰ مدت زمان صوت: ۵ دقیقه ۴ ثانیه 🌀🌀 دیده بان 🔰🔰 @talabedideban •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🔰 ایام قدر، قله ماه رمضان 🔸 قلّه‌ی ماه رمضان، ایّام قدر و لیالی مبارکه‌ی قدر است؛ ما به این قلّه رسیده‌ایم؛ از فرصت بی‌نظیر توسّل و تضرّع و دعا و طلبِ از پروردگار عالم [باید] استفاده کنیم... برای خودتان و همه‌ی برادران دینی‌تان و کشورتان و جامعه‌تان دعا کنید و از خدا مطالبه کنید، درخواست کنید و مطمئنّ به اجابت باشید. 🗓 ۱۳۷۶/۰۹/۰۵ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
☑️ ذکر مصیبت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام 🏴 نقل میکند از حبیب‌‌‌‌‌بن‌‌‌‌‌عمرو که میگوید: در آن ساعات آخر، در همان شب بیست و یکم، رفتم دیدن ، دیدم یکی از دختران آن حضرت هم در آنجاست؛ آن دختر اشک میریخت، من هم گریه‌‌‌‌‌ام گرفت، بنا کردم گریه کردن؛ مردم هم بیرون اتاق بودند، صدای گریه‌‌‌‌‌ی این دختر را که شنیدند، آنها هم بنا کردند گریه کردن. 🏴 امیرالمؤمنین چشم باز کرد، گفت: اگر آنچه را که من می‌‌‌‌‌بینم، شما هم میدیدید، شما هم گریه نمیکردید. عرض کردم یا امیرالمؤمنین مگر شما چه می‌‌‌‌‌بینید؟ گفت: من ملائکه‌‌‌‌‌ی خدا را می‌‌‌‌‌بینم، فرشتگان آسمانها را می‌‌‌‌‌بینم، همه‌‌‌‌‌ی انبیاء و مرسلین را می‌‌‌‌‌بینم که صف کشیدند، به من سلام میکنند و به من خوشامد میگویند. 🏴 و پیغمبر را می‌‌‌‌‌بینم که پهلوی من نشسته است، اظهار میکنند که بیا ، زودتر بیا. میگوید: من اشک ریختم، بعد بلند شدم، هنوز از منزل خارج نشده بودم که از صدای فریاد خانواده، احساس کردم که علی از دنیا رفت. 🏴 صلّی اللَّه علیک یا امیرالمؤمنین، صلّی اللَّه علیک یا امیرالمؤمنین، صلّی اللَّه علیک یا امیرالمؤمنین. نسئلک اللّهمّ و ندعوک باسمک العظیم الاعظم الأعزّ الأجلّ الأکرم یا اللَّه... 🗓 ۱۳۸۸/۰۶/۲۰ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
4⃣ ☑️ ایمان عامل حقیر شدن مرگ در چشم مردم ▪️بدون هم ممکن نبود این بیداری [بیداری مردم در برای انقلاب] به وجود بیاید. ایمان مردم از درون مثل یک موتور فعال وجود آنها را به راه انداخت. اگر ایمان نبود، اینجور کوچک نمیشد در چشم مردم. آن چیزی که مرگ را حقیر میکند در مقابل چشم مردم، ایمان است. لذا هر چه ایمان بالاتر باشد، مرگ حقیرتر میشود. ایمانی مثل ایمان ، آنقدر مرگ را تحقیر میکند و کوچک میکند که میگوید من از مرگ نه فقط وحشت ندارم، بلکه با او انس دارم. ▪️«انس للموت من الطّفل بثدی امّه»(خطبه۵)؛ انس دارم، علاقه دارم، اصلاً نه اینکه نمیترسم، استقبال میکنم؛ این ناشی از ایمان است. وقتی ایمان هست، مرگ پایان زندگی نیست. وقت مردن آمد و جستن ز جو "کلّ شی‌ء هالک الّا وجهه" از جو انسان میپرد. یک خط فاصلی است بین این نشئه و آن نشئه؛ بعضیها را با زنجیر از این خط فاصل عبور میدهند؛ آنهائی که چسبیده‌اند به زندگی دنیا، بعضی خودشان جست میزنند، خودشان را پرتاب میکنند؛ چرا؟ چون می‌بینند آنجا چه خبر است. وعده‌ی الهی را مشاهده میکنند. ▪️لذا شهدای عزیزی که نام اینها را شنیده‌اید، بسیاری از اینها را میشناسید، بعضی از شماها با آنها همراه بوده‌اند، زندگی کرده‌اید، این از مرگ نمیترسیدند، اینها عاشق زندگی بوده‌اند. وصیتنامه‌ها را که انسان نگاه میکند، این را میفهمد. راه یک ملت این است. ملت ما این راه را شروع کرد. 🗓 ‌بیانات در دیدار مردم تبریز؛ ۱۳۸۶/۱۱/۲۸ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"