eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ورزش صبحگاهی «مثل خمینی»، از ساعت ۶.۱۵ صبح با ورزش صبحگاهی شروع و ادامه پیدا کرده است... 🎥 بخشی از ورزش صبحگاهی مثل خمینی را ببینید... ⏳ با ما همراه باشید... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
💠 طرح بحث "نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه" «مثل خمینی» "بازخوانی هویت و مأموریت طلبه‌ای که می‌خواهد انقلابی بماند" 🔻یکی از دلایل گسترش فتوای تحریم توتون و تنباکو در ایران این بود که میرزای شیرازی شاگردان خودش را به شهرهای مختلف میفرستاد و آنها تکثیر کننده حکم میرزا بودند. 🔻اگر تبیین نمی‌شد مردم نمی‌پذیرفتند. شاگردان میرزا با خود حکم میرزا را در گفتگوها و تجمعات کردند. 🔻حتی گستردگی تبیین این حکم به دربار شاه رسید. حتی عرق خورها، عرق می‌خوردند ولی تنباکو نمی‌کشیدند. 🔻 که علیه استبداد قیام کرده بود، بعد از مدتی که از گذشت با اتهام طرفداری استبداد به دار آویخته شد. این نتیجه عدم انسجام و تشکّل علما بود. اختلاف افتاد و نتیجه این شد. 🔻یک تشکل دیگر، تشکل شاگردان امام است. جمعی از شاگردان امام و طلاب که معروف شد به تشکل یازده نفره. یکی از کارهایشان اطلاع رسانی به علما و مراجع بود که بر علیه شاه و به نفع مبارزان موضع گیری کنند. ⏳ با ما همراه باشید... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
"روایتی از حاشیه دوره مثل خمینی" بسم الله الرحمن الرحیم ▪️ کلاس حاج آقا فلاح دارد تمام میشود. یک سوال روشن دارد. می گوید ما طلبه‌ها اصلا کجاییم؟! چرا هیچ اثری از ما توی شهر نیست؟! این را به عنوان یک استفهام حقیقی مطرح می کند. اینکه چرا اثر ما طلبه‌ها اینقدر کم است. حاج آقا را دوست دارم. لاتیش پر است. از آنهایی است که اگر طلبه نمی‌شد لات خوبی می‌شد. ▪️پنجشنبه است. لب تاب را می‌بندم و راه می‌افتم سمت گلزار. احتمالا هر کسی بهشتی دارد و بهشت من آنجاست. یک بطری کوچک آب معدنی پیدا می کنم تا سنگ مزار ابوی را بشورم. یک فاتحه می‌خوانم و دوازده تا انا انزلنا. بعد طوری که از کنار مزار شهدا رد شوم از گلزار خارج می‌شوم و دوباره بر میگردم پیش بچه‌ها. شیشه ماشین را می‌دهم پایین. هوای بهار می‌خورد توی صورتم. حاج آقا توی سخنرانی‌اش گفت: این "واو" در "اَن تَقوموا للّه مثنی و فرادی" یعنی هم جمع هم فرد. توی مسیر به همین فکر می‌کنم. انسان باید کند و تا حالا به این قسمتش فکر نکرده بودم به قیام همزمان علیه خودش. انگار انسان با ایمان دو جور باید حرکت کند. قیام در ساحت اجتماع می‌شود حرکت به سمت جمع و حرکت در ساحت فردی‌اش می‌شود قیام علیه خودش، می‌شود تزکیه. ▪️ماشین را پارک می کنم. یک راست میروم طبقه بالا و پیش بچه‌های تدارکات. دور هم نشسته‌اند و سیب زمینی پوست می‌کنند. احمد هم آب جوش می‌ریزد توی تیریموس تا چای درست کند. توی دلم می‌گویم اینجا هم بچه ها دارند "رشد جامع" می کنند! معمولا رشد جامع جوابی است در پاسخ اینکه چرا ما طلبه‌ها باید این کارها را بکنیم. جامع بود و ما در خانه طلاب می‌خواهیم امام شویم. می‌خواهیم "" شویم. ما خودمان هم می‌دانیم که امام نمی‌شویم. ما هرکدام پر از ضعفیم، پر از نداشته‌هایی که باید می‌داشتیم. اما این را هم می‌دانیم که جمع ضعفهایمان را جبران می‌کند. ما در جمع داشته‌هایمان را به هم می‌دهیم و نداشته‌هایمان را با جمع جبران می‌کنیم. ▪️هیئت شروع می شود. لامپ‌ها را خاموش می‌کنند. می‌خزم یک گوشه و یک خلوتی برای خودم دست و پا می‌کنم. گوشی را از جیبم در می‌آورم. نور گوشی را کم می‌کنم تا توی تاریکی نورش چشمی را نزند. توی فضای ذخیره سازی ایتا می نویسم: "زندگی ما طلبه‌ها باید خیلی جذاب باشد. اینطور هم خودمان کیف می‌کنیم هم به چشم می‌آییم که لازمه زندگی امروز جامعه‌ست." این را آقا توی سخنرانی‌اش گفت. بعد می‌نویسم: "کلید واژه ذکر در صحبت‌های امام" این را هم حاج آقا در جمع گعده‌ای که با بچه ها گرفته بود گفت. مداح مهتی تدینی است. دوستش دارم خوش صدا و بامعرفت است. آرام زمزمه می‌کند: آبروی دو عالم. بعد طولانی مکث می‌کند. دوباره زمزمه می کند: آبروی دو عالم... از هر گوشه مجلس هق هق و ناله گریه‌ای بلند می‌شود و بعد آرام می‌گیرد. دلم گرم می‌شود. لرزه‌ای به لب و چشمم می‌افتد. یاد سوال خودم می‌افتم. اگر از من بپرسند که چرا ما یا خودمان باید جمع بزنیم یا توی یک جمعی باشیم؟! من اینطور پاسخ می دهم که شما تنها راحت‌تر اشک می‌ریزید یا با جمع؟!!نویسنده: محمد صالحی 🌐 @talabenegasht •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برگزاری گعده‌های گفتگو محور «مثل خمینی» "بازخوانی هویت و مأموریت طلبه‌ای که می‌خواهد انقلابی بماند" 🔻 این گعده‌ها در سه نوبت برگزار و به موانع شکل‌گیری در حوزه پرداخته شد: 1⃣ غلبه فرهنگ کار فردی در حوزه 2⃣ نبود الگوی تشکیلاتی مناسب حوزوی 3⃣ عدم درک از مسائل عینی کشور 4⃣ روشن نبودن سبک کار جمعی با توجه به شرایط فعلی 5⃣ رذائل نفسانی‌ای که اجازه دست دادن به دیگران را نمی‌دهد ⏪ و دیگر موانعی که ان‌شاءالله متن تفصیلی‌اش منتشر خواهد شد... ⏳ با ما همراه باشید... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 طرح بحث «مثل خمینی» "بازخوانی هویت و مأموریت طلبه‌ای که می‌خواهد انقلابی بماند" 🔻جایگاه انقلاب اسلامی کجاست؟ سه جریان در انقلاب هست: لیبرال، تحجر، انقلابی؛ امام و آقا هم با غربگرا و هم با متحجرها درگیر بود. 🔻برخی دنبال ماهیت انقلابند و کاری با نظام جمهوری اسلامی ندارند! اما امام و آقا به دنبال نظام انقلابی اند. 🔻۱۲ فروردین سالروز آغاز حکومت الله بر زمین است. 🔻در نگاه تحجر دانشگاه بد است! اما در نگاه انقلابی دانشگاه ذیل پیشرفت است اما دنبال غرب نرود. 🔻دو تفکر سر نظام سازی با هم نزاع دارند: تفکر امام و امت که تجلی مردم سالاری دینی است؛ تفکر دولت ملت 🔻امروز اگر می‌خواهیم به دولت اسلامی برسیم پایه کار ما است. ⏳ با ما همراه باشید... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
💠 روایت تشکیلات؛ روایتی از چَم و خَم‌های تشکیلات با حضور تعدادی از مسئولان تشکیلات «مثل خمینی» "بازخوانی هویت و مأموریت طلبه‌ای که می‌خواهد انقلابی بماند" 1. فکر اولیه که باعث ایجاد گروه شد چه بود؟ 2. چگونه به عضو گیری و به اشتراک گذاشتن این فکر با بقیه افتادید؟ 3. ماموریت ابتدایی که انتخاب کردید چه بود؟ ۴. عامل انسجام گروه در هر برهه‌ای چه بود و چطور انسجام بخشی میکرد؟ ۵. ریزش‌ها و رویش‌ها در گروه‌تون چطور بود؟ ۶. جاهایی که حیات گروه به مو میرسید و در حال از هم پاشیدن بود چه کارهایی کردید و چه نتایجی گرفتید؟ ۷. چگونه تامین مالی و تامین مکان برای گروه داشتید؟ ۸. از گروه شدن چه امکانات و مواهب و ظرفیت‌ها و قدرتهایی بدست آوردید؟ ۹. دعواهای داخل گروهتون به کجاها می‌انجامید؟ ۱۰. به نظرتون گروهتون تا کجا تاریخ مصرف دارد و شما درونش خواهید بود؟ ۱۱. پیشنهادات و تجربیات خاصی که دارید را بیان کنید. ⏳ با ما همراه باشید... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
💠 طرح بحث فعالین تشکیلاتی در روایت تشکیلات - چرا و چگونه جمع شدیم؟ - بر چه محور و هدفی پیش رفتیم؟ - چه مشکلات و معضلاتی بر سر راهمان بود و برای کنار زدن‌شان چه کردیم؟ - الان کجاییم و چه می‌کنیم؟ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔻 حجت‌الاسلام قاسمی؛ گروه صرات 🔻 آقای رئوفی؛ گروه یازهرا 🔻 حجت‌الاسلام محسنی؛ مرکز مطالعات راهبردی حوزه و انقلاب اسلامی 🔻 حجت‌الاسلام کاظم‌زاده؛ خانه طلاب جوان •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 طرح بحث «مثل خمینی» "بازخوانی هویت و مأموریت طلبه‌ای که می‌خواهد انقلابی بماند" 🔻کار تشکیلاتی، مشترک بین خیلی از جمع‌هاست. غربی‌ها هم کار تشکیلاتی دارند در جمع‌های متفاوت. اما کارهای تشکیلاتی در فضای دینی خودمان تقاوت عمده‌ای با تشکیلات غربی دارد. اگر دقت نکنیم گرفتار همان مدل‌ها و رفتارهای غربی می‌شویم. 🔻در ساخت ، نباید آلوده به آلودگی‌های تشکیلات غربی بشویم. 🔻وقتی تقریر ما این شد که ، امام زمان است، این قلب انسان را به سمتش می‌کشد. 🔻کار تشکیلاتی پر است از محبت. اصلا تشکیلات با رفاقت شروع می‌شود. 🔻کسانی که شانه زیر بار می‌برند سرعت رشدشان زیاد می‌شود. اگر رفیقت اخم کرد، گذاشتی رفتی، رشد نمی‌کنی. ⏳ با ما همراه باشید... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"