May 11
🌸توفیق انجام کار خیر
🍃🌹مرحوم کافی نقل می کرد که:
شبی خواب بودم که نیمه های شب صدای در خانه ام بلند شد از پنجره طبقه دوم از مردی که آمده بود به در خانه ام پرسیدم که چه میخواهد؛
🌸 گفت که فردا چکی دارد و آبرویش در خطر است.
میخواست کمکش کنم.
🌸لباس مناسب پوشیدم و به سمت در خانه رفتم، در حین پایین آمدن از پله ها فقط در ذهن خودم گفتم:
با خودت چکار کردی حاج احمد؟ نه آسایش داری و نه خواب و خوراک؛ همین.
🌸رفتم با روی خوش با آن مرد حرف زدم و کارش را هم راه انداختم و آمدم خوابیدم.
🌸همان شب حضرت حجه بن الحسن (عج) را خواب دیدم...
🍃🌹فرمود: شیخ احمد حالا دیگر غر میزنی؛ اگر ناراحتی حواله کنیم مردم بروند سراغ شخص دیگری؟
🌸آنجا بود که فهمیدم که راه انداختن کار مردم و کار خیر، لطف و محبت و عنایتی است که خداوند و حضرت حجت عج به من دارند...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
🍃🌹وقتی در دعاهایت از خدا توفیق کار خیر خواسته باشی،
وقتی از حجت زمان طلب کرده باشی که حوائجش بدست تو برآورده و برطرف گردد و این را خالصانه و از روی صفای باطن خواسته باشی؛ خدا هم توفیق عمل می دهد، هرجا که باشی گره ای باز میکنی؛
ولو به جواب دادن سوال رهگذری..
__
❤️امام حسین علیه السلام
نیاز های مردم که توسط شما
برطرف میشوند نعمتهای خداست🌸
از نعمتهای خدا خسته نشوید
@khanetolab
ایتا
https://eitaa.com/khanetolab
🔴 لزوم #تهذیب ... و الّا «ظلمات بعضها فوق بعض»
شهید علامه #مطهری:
آقای #طباطبایی میفرمودند:
من اوایل که #اسفار میخواندم خیلی کار میکردم و خیلی فکر میکردم و خیلی هم تجزیه و تحلیل میکردم. بعد کم کم در من این غرور پیدا شده بود که خود آخوند [ #ملاصدرا ] هم اگر بیاید دیگر بهتر از این نمیتواند این مطالب را تجزیه و تحلیل کند.
تا بعد میروند نزد استادشان مرحوم آقای قاضی که استاد سیر و سلوک و معنویت بوده است. آقای طباطبایی میفرمودند وقتی که ایشان وارد بحث مسائل وجود شد یکمرتبه معتقد شدم که من تا به حال یک کلمه از اسفار نمیفهمیدم.
اگر کسی بخواهد واقعاً #حکمت_متعالیه را بخواند باید زمینه قلبی و روحی و زمینه معنوی آن را هم فراهم کند و الّا «ظلمات بعضها فوق بعض» میشود.
📚 استاد مطهری، درسهای اسفار، ج۱، ص۱۳۷
#خانه طلاب
@khanetolab
#امام خمینی رحمت الله علیه:
و ...اگر در خود یافتی حلاوت مناجات حق را و شیرینی ذکر خدا راچشیدی و از جام رحمت و کراماتش نوشیدی و حسن اقبال و اجابتش را در خود دیدی ،بدان که سزاوار خدمت مقدسش شدی ؛ پس داخل شو که ماذونی و در امانی و اگر در خود این حالات را ندیدی ، به درگاه رحمتش وقوف کن همچون مضطری که تمام چاره ها از او منقطع است و از آرزوها دور و به اجل نزدیک است...
#آداب نماز ،ص 106
@khanetolab
امام کاظم علیه السلام میفرماید
ازما نیست کسی که هروزحساب خودرانکند اگرنیکی کرده است ازخدازیادی آنرابخواهداگردرآن کاربدی کرده,ازخدا آمرزش طلب نموده وبه سوی اوتوبه کند.
اصول کافی جلد ۴ ص ۱۹۱
.
.
.
.
مناجات موسی بن جعفر علیه السلام در زندان...
يَا سَيِّدِي نَجِّنِي مِنْ حَبْسِ هَارُونَ وَ خَلِّصْنِي مِنْ يَدِهِ يَا مُخَلِّصَ الشَّجَرِ مِنْ بَيْنِ رَمْلٍ وَ طِينٍ وَ يَا مُخَلِّصَ اللَّبَنِ مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَ دَمٍ وَ يَا مُخَلِّصَ الْوَلَدِ مِنْ بَيْنِ مَشِيمَةٍ وَ رَحِمٍ وَ يَا مُخَلِّصَ النَّارِ مِنَ الْحَدِيدِ وَ الْحَجَرِ وَ يَا مُخَلِّصَ الرُّوحِ مِنْ بَيْنِ الْأَحْشَاءِ وَ الْأَمْعَاءِ خَلِّصْنِي مِنْ يَدِ هَارُون
زیر دین چهارده معصومم اما گردنم
زیر دین حضرت موسی بن جعفر بیشتر....
#شهادت موسی بن جعفر علیه السلام
#تسلیت باد شهادت جانسوز ...
@khanetolab
اگر ما عمامهایها درست نقش خود را بشناسیم و بتوانیم آن را ایفا کنیم، دنیا را آباد خواهیم کرد. ماها گاهی کوتاهی میکنیم؛ سراغ همان راههایی میرویم که اهل دنیا رفتهاند؛ آنگاه کار ما خراب میشود. یک تاجر، یک زمیندار، یک زمینخوار، یک مقاطعهکار، چه عمامه سرش باشد، چه شاپو سرش باشد، چه کراوات ببندد، چه تسبیح دست بگیرد؛ بالاخره حقیقت او که فرق نمیکند. اما اگر عمامه سرمان گذاشتیم و دنبال همان کارهایی بودیم که پاپیون زنها و کراوات زنها و بقیهی اهل دنیا دنبال آن هستند، ما هم مثل آنها هستیم. لباس که تغییر اساسی ایجاد نمیکند؛ باید دید دل، جایگاهِ چیست. «دِه بُود آن، نه دِل، که اندر وی گاو و خر بینی و ضیاع و عقار». دلی که به دنبال تجملات و زخارف دنیاست، دیگر دل نیست؛ دکان زرگری است؛ هرچند شاعر میگوید دِه است. ۱۳۸۳/۱۰/۲۳
#آیتالله خامنه ای
#طلبه و روحانیون
@khanetolab
📌با دو قطره اشک فکر می کنیم جای ما در بهشت است
🔷گاهی با حرف زدن با خدا ، با دو قطره اشکی که از چشمان ما جاری می شود می خواهیم به ما بهشت را بدهند و اسرافیل و عزراییل و مکاییل و جبرئیل چهارگوشه زندگی ما را بگیرند یکی بچه ام را بزرگ کندیکی نازم را بکشد و یکی هم ...اینجاست که متوقع می شویم
🔶یکی از گرفتارهایی که در چنین سلوکی بعد از ریاضت ها شکل می گیرد، اغترار و طلبکاری است؛ یعنی انسان از خدا متوقع و طلبکار می شود و خدا را بدهکار می داند. متوقع و منتظر است. و اینجاست که اگر دری هم به رویدری هم به رویش باز کنند، جز اینکه دور شود چیزی دیگری برایش نخواهد بود
🌿 #استاد_صفائی
📚اخبات صفحه ۴۹ و ۵۰
@khanetolab
🔴ایمان،استحکام،مقاومت🔴
💠 ابوطالب این ایمان، این استقامت(ایمان واستقامت پیامبر اکرم(ص)) را وقتی که دید، منقلب شد و گفت: «یابن اخی اذهب و قل ما احببت»؛ برو هرکاری که میخواهی بکن؛ هدفت را دنبال کن. «واللَّه لا اسلّمنّک بشیء»؛ سوگند به خدا من تو را با هیچ چیز عوض نمیکنم. این ایستادگی، ایستادگی میآفریند. این استقامت از پیغمبر، ریشهی استقامت را در ابوطالب مستحکم میکند. این پایبندی به هدف، نترسیدن از دشمن، طمع نورزیدن در آنچه که در دست دشمن است، دل نبستن به امتیازی که دشمن میخواهد بدهد در مقابل متوقف کردن این راه، ایستادگی میآفریند، آرامش به وجود میآورد.
💠 لذا سی، چهل نفر بیشتر نبودند. همین سی، چهل نفر در مقابل آن همه مشکلات، آن همه دشواریها ایستادند و روز به روز زیاد شدند. روز به روز در مکه میدیدند که با عمار چه میکنند، با بلال چه معاملهای میشود، سمیه و یاسر چه جور زیر شکنجه قرار میگیرند و شهید میشوند؛ اینها را میدیدند، در عین حال ایمان میآوردند. پیشرفت حق اینجوری است. صرفاً در حالت آسایش، در حالت امن و امان پرچم حق را بلند کردن و پای آن سینه زدن، حق پیش نمیرود. حق آن وقتی پیش میرود که صاحب حق، پیرو حق، در راه پیشرفت حق از خود استقامت و استحکام نشان بدهد.
💠 آیهی قرآن میفرماید: (محمّد رسول اللَّه و الّذین معه اشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم). اشداء بر کفار معنایش این نیست که با کفار دائم در حال جنگند. اشداء، شدت، یعنی استحکام، استواری، خورده نشدن.
💠 یک فلزی زنگ میزند، خورده میشود، پوک میشود، از بین میرود؛ یک فلز هم قرنهای متمادی که بگذرد، دچار خوردگی و زنگزدگی و پوسیدگی و پوکی نمیشود. اشداء یعنی این. شدت یعنی استحکام.
💠 استحکام یک وقت در میدان جنگ است، یک جور بروز میکند؛ یک وقت در میدان گفتگوی با دشمن است، یک جور بروز میکند. شما ببینید پیغمبر در جنگهای خود...سر تا پای نقشهی پیغمبر استحکام است.
🎙بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۸۷/۰۵/۰۹
#وفات حضرت ابوطالب
@khanetolab