#گزارش_اردوی_مثل_خمینی
💠 سخنرانی #حجت_الاسلام_قاسمیان در هیأت انصار روح الله دوره"مثل خمینی"
🔻یکی از کارهای مهم انبیاء این بود که آینده امیدوار کننده میساختند. «و ما أرسلنا من قبلک من رسول و لا نبیّ إلا إذا تمنی ألقی الشیطان فی أمنیّتِه...»
انبیاء اُمنیّه میساختند؛ آینده امیدوار کننده. دشمن همیشه سعی میکند ما را در زمان کنونی نگه دارد و روایت خودش را برای ناامید کردن ما بیان میکند.
🔻ما هرچه خبر بد و منفی و ناامیدکننده میشنویم منتشر میکنیم ولی اخبار خوب و امیدوارکننده را منتشر نمیکنیم. به همین دلیل به مرور احساس می شود که خیلی فضا خراب است، باید حواسمان جمع باشد که مصداق «کالتی نقضت غزلها من بعد قوه انکاثاً» نشویم.
🔻ما باید پروژه ولیّ را جلوببریم. قرآن درباره اصحاب انبیاء میگوید: «و کأیّن من نبیٍّ قاتَلَ مَعَه...» این معیت مهم است، در معیت با ولی باید با دشمن جنگید.دست میاندار را نگاه کنید. اصلا معنی ندارد برای خودتان برنامه داشته باشید. باید با برنامه ولیّ پیش بروید اگر اینجور نباشید درتشخیص اولویت ها دچار خطا میشوید.
🔻در این وضعیت جهانی ما باید خودمان را طلبه آخرالزمان بدانیم. هر روز بگوییم «اللّهمّ إنّی أجدّد له فی صبیحه یومی هذا عهداً و عقداً و بیعتاً له فی عُنُقی»
🏷 مشروح سخنان در "سایت خانه طلاب جوان"
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی
💠 نشست معرفتی #حجت_الاسلام_والمسلمین_شجاعی
"مدیر موسسه منتظران منجی"
🔻امام زمان با انقلاب اسلامی ایران از مظلومیت ۱۲۰۰ ساله خارج شده است انقلاب اسلامی خود را به عنوان نقطه آغاز انقلاب مهدوی قرار داده است.
🏷 مشروح سخنان در "سایت خانه طلاب جوان"
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی
#مشق_روایت
▪️تماس می گیرد که می توانی بروی تهران دنبال حاج آقا قاسمیان. می گویم نیم ساعتی کارم طول می کشد اما پاسخم مثبت است. روح الله کارهایش متقن است و به قول بچهها دور ریز ندارد. خیالم راحت است که مثلا وسط راه بهم خبر نمی دهند که فلانی هم رفته و وسط راه برگرد؛ یا قرار تغییر کرد و مثلا حاج آقا خودش می آید یا هرچی. می دانم اگر روح الله کاری را می سپرد خودش قبلا بالا پایین هایش را کرده.
▪️قرارمان بقعه شیخ طرشتی است. از ماشین پیاده می شوم و راه شیر آب وسط حیاط را می گیرم. سرو صورتم را می شورم. باد افتاده توی درخت های چنار و درختهای باعظمت را خم و راست می کند. وارد بقعه میشوم. چند جوان یک گوشه گعده کردهاند. پیرمردی کنار ضریح ایستاده و میخواهد نماز بخواند. تا من را میبیند میگوید: می خواهی نماز بخوانی؟! می گویم نه. می گوید آهان فکر کردم میخواهی نماز بخوانی گفتم به این جوان ها بگویی سروصدا نکنند! جواب میدهم چشم پدرجان میگویم سروصدا نکنند.
▪️حاج آقا عبا و قبا و عمامه را میگذارد صندلی عقب؛ یک سطل شاتوت دستش است با یک قاشق. حرکت که میکنیم شروع میکند به خوردن. بعد میگوید نمیخوری؟! جواب میدهم نوش جان. سطل را میگذارد کنار و میگوید اینطور که نمی شود. گوشی اش را در میآورد و چند تماس میگیرد. از شهر خارج میشویم و میافتیم توی جاده. تا حالا تقریبا همه چیز به سکوت گذشته اما من احساس راحتی می کنم. هندزفریاش را توی گوشش می گذارد و کتابش را در میآورد. از هندزفری صدای نامفهومِ مستمری میآید. کتاب را نگاه میکنم. متن کتاب عربی است و پر از حاشیه های خود حاج آقا. جالب است! دارد درس می خواند. هرچقدر چشم تنگ میکنم نمیفهمم چه کتابی است. یک ساعتی همینطور میگذرد. بعد هندزفری را از گوشش در میآورد و کتاب را می بندد. هرچقدر پیش میرویم هوا خنک تر می شود و حالا کولر، توی ماشین را یخچال کرده. دلم میخواهد سوال هایم را بپرسم. یاد روایتی می افتم که استاد سال اول طلبگی اول کلاس نوشت و بچه ها تجزیه اش کردند. اول روایت این بود: «اِنَّ مِن حَق العالِم» یکی از حقوق عالم این بود که «اَن لا تُکثِر عَلیه السُوال». به خودم میگویم تو که اصلا سوالی نکردی که حالا نخواهی زیاد بپرسی! نزدیک یک مجتمع بین راهی میشویم. میپرسم حاجی نسکافه میخوری؟! میگوید اره. پیاده می شویم. میگویم حاجی چیپس و پفک هم بگیرم؟! باز جواب مثبت است. نسکافه را می خوریم و حرکت میکنیم. حالا دیگر یخم باز شده و سوال هایم را میپرسم. ماموریتم را برایش می گویم و نظرش را می خواهم. بعد میگویم قبل از طلبگی آزمون مشکات را دادم و قبول نشدم. بعد آمدم تهران مسجد دانشگاه شریف و هرچه اصرار کردم قبول نکردید که بیایم مشکات و باهم میخندیم. پفکها انگار کار خودش را کرده. دیگر نزدیک مقر شدیم. مقرمان مدرسه علمیه سجادیه دستجرد است. حاج آقا سطل شاتوت را می گذارد توی ماشین و تاکید میکند که بخورم. پیاده راه میوفتیم سمت در مدرسه. یکهو جوانی از پراید میپرد پایین و به حاج آقا می گوید خیلی خوشحال شدم دیدمتان و خیلی خوش آمدید دستجرد. جوان ته ریشی به صورت دارد و نورانی است.
▪️بچه ها دورهاش کردهاند. نزدیک میشوم. بحث لایحه عفاف و حجاب است. میگوید: اگر مردم نخواهند اتفاقی نمیافتد. میگوید علامه از کلمه «فاجلدوا» ذیل آیه تنبیه زناکار همین را برداشت کرده؛ خواست مردم. میگوید پنجاهوسه درصد از خانمهای مُکَشفه نمیدانند حجاب دستور خداست! و فکر میکنند مثلا ما آخوندها این چیزها را در آوردهایم. به این فکر میکنم که پس آموزش پرورش ما توی این دوازده سال چه گلی به سر بچههای مردم زده؟!
▪️سخنرانی حاج آقا طولانی شده و نمیتوانم تا آخر هیئت بنشینم. وسط روضه چشمم میافتد به جوانی که از پرایدش پیاده شد. نمیدانم از کجا و چطور وارد شده اما دمش گرم. حال خوشی دارد. بلند میشوم تا برگردم قم. از پله ها پایین میروم. علی حسین دارد حیاط را با پتوها فرش میکند تا بچه ها شام هیئت را توی حیاط بخورند. دست تنهاست. من را که میبیند میگوید وایستا تا شامت را بدهم. با غذای اضافه میآید. میگوید خانم یکی از بچه ها توراهی دارد و این یکی را برسان به او. بعد میگوید اگر سختت بود اسنپ بگیر و هزینه اش را حساب میکنم.
▪️هوا حسابی خنک است. شیشه ماشین پایین است و باد میافتد توی موهایم.
ادامه روایت حق عالم، این است که مَثل عالم مَثل درخت خرماست. باید در انتظار بنشینی تا چیزی از آن بر تو فرو افتد. از اینکه کنار حاج آقا بودم حال خوشی دارم. از اینکه درس خواندن او را دیدم. از اینکه باهم صحبت کردیم و نسکافه خوردیم. از اینکه به خانه طلاب کمک کردم. از اینکه رفیقی مثل علی حسین دارم.
✍️ نویسنده: محمد صالحی
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 در دوره غیبت دست میاندار یادتان نرود...
🔶سخنرانی #حجت_الاسلام_والمسلمین_قاسمیان در هیئت انصار روح الله دوره"مثل خمینی"
🔰در تاریخ اسلام بسیاری از بنی هاشم به دلیل تاسّیِ به حضرت سیدالشهدا اشتباه می کردند.
مشروح سخنان در "سایت خانه طلاب جوان"
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش #ویدئویی اردوی سالیانه «مثل خمینی»
اولین اردوی سالیانه هویت و سبک زندگی طلبه عصر انقلاب
🔻در میان طلبه هایی که عزمی مثل خمینی دارند
از نماز شب تا ورزش صبحگاهی، کلاس درس، گعده، هیات و ....
🔰تلاش می کنیم شبیه امام خمینی، "علم و عمل" را با هم جمع کنیم
📪قم المقدسه، مدرسه علمیه سجادیهی دستجرد
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
#مراسم_اختتامیه اردوی معرفتی تشکیلاتی
"مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"
● اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب ●
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
سخنران: حجت الاسلام والمسلمین #رحیمیان (تولیت محترم مسجد مقدس جمکران)
🗓 زمان: جمعه ۲۰ مرداد، ساعت ۱۵:۳۰
🔹 مکان: مسجد مقدس جمکران، سالن شهید سلیمانی
📌 شرکت عموم طلاب در این مراسم موجب امتنان است.
╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮
@ahd_ba_khomeini
╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی
💠 کارگاه #روایت_تشکیلات
"انتقال تجربیات کار گروهی و تشکیلاتی"
- اهداف و محورهای تشکیل گروه
- مشکلات و موانع کارگروهی و راهکارهای رفع آن
- رشد مضاعف اعضا در کار تشکیلاتی و گروهی
- جمع بین علم و عمل وتحصیل ابعاد مختلف رشد
- کار علمی در تشکیلات
- سربازی جمعی امام زمان(عج)
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔻 حجتالاسلام حسن مرادی؛حوزه علمیه امام خمینی تهران شعبه دوم
🔻 حجتالاسلام مهدیان؛ خانه طلاب جوان
🏷 مطالب تفصیلی کارگاه در"سایت خانه طلاب جوان"
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
#گزارش_اردوی_مثل_خمینی
💠 نشست معرفتی #حجت_الاسلام_والمسلمین_عالم_زاده
"معاون تهذیب حوزه های علمیه"
پیرامون سلوک معنوی طلبه عصر انقلاب
🔻ما که برای دیگران سخنرانی میکنیم برای آنها مفید است. آیا ما خودمان هم بهرهای میبریم؟ معلوم نیست.
🔻ما موظفیم به وظیفه الهی و همینطور موظفیم نسبت به جامعه پیرامونی خود لذا ما باید یک کاری بکنیم برای اسلامی سازی محیط پیرامون خود.
🏷 مشروح سخنان در "سایت خانه طلاب جوان"
⏳ با ما همراه باشید...
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🔰 رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
🔻برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون #جبهه_انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
🔻تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «#انقلابی_نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
شاید اولین برچسب را به این جماعت، #شهید_بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
🔻در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «#اسلام_رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «#لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
🔻برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
دربارهی «#برجام» و «#فضای_مجازی» و «#حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
🔻#حاج_قاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
🔻رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
🔻حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، از همهی اینها روایت غلط دارند.
🔻از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی #گفتمان_انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها
🔻به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
🔻جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی «قدرت» و وضع فکری «حقیقت»، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
🔻از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
🔻راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
✍ نویسنده: مهدی جمشیدی
•┈••✾🔹✾••┈•
🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
☑️ عمق شاهچراغ
🔰🔰🔰
▪️اینکه ملت ایران را #مظلوم_مقتدر، توصیف کردند، تعارف و غلو نیست.
یک واقعیت عمیق اما کاملا روشن است.
به او ظلم میشود، چون مقتدر است، قدرتمند است و این اقتدارش، خواب را از چشم ظالمان عالم ربوده.
حادثه دلخراش #شاهچراغ، صحنه مجدد همین اقتدار مظلومانه شد.
این عملیات را نباید صرفا دست پخت داعش یا گروههای تروریستی دانست.
#داعش نطفه شکل گیریاش و حالا که در آستانه زوال است، زاییده آمریکا بوده و هست.
▪️چه باید کرد با این ملتی که تحریمشان میکنی، قویتر میشوند، حمله نظامی می کنی، مقاومتر میشوند، شهیدشان میکنی تا بترسانی شان، بیدارتر میشوند.
#دشمن، نمی تواند قدرت ایمان این بنیه پولادین مردم ایران را درک و محاسبه کند.
▪️نمیداند آن خادم یا خادمانی که امشب برای دفاع از جان مردم، شهید یا مجروح شدند، به آرزویشان رسیدند.
خدا رحمت کند امام را که می فرمود: «ملتی که شهادت را سعادت میداند، شکست برایش معنا ندارد»
▪️#موفقیت های این روزهای ملت و دولت ایران، دشمن را عصبانی کرده، اما در ضعف دشمن همین بس که در برابر این حرکت همه جانبه مردم، با ۸ خشاب آمده تا جلوی حرکت شان را بگیرد.
✍ نویسنده: حجتالاسلام کاظمزاده
🌐 @tamardom
•┈••✾🔹✾••┈•
💠 خانه طلاب جوان را همراهی کنید 🔰
🆔 https://ble.ir/khanetolab
🆔 http://eitaa.com/Khanetolab
🆔 https://rubika.ir/khanetolab