هدایت شده از ویترین فعالیت مراکز علمی
888.9K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فقط حیدر امیرالمؤمنین است
هدایت شده از خانواده امن من|کوثرموسوی
💌💌💌💌💌💌💌💌💌💌
مراقب نوجوانانمان باشیم؛ آگاهی، بهترین سپر دفاعی است
نوجوانی دورهای حساس و آسیبپذیر است. متأسفانه افراد بیمار و اغواگر بزرگسال گاهی با ظاهر دلسوز، آشنا یا قابل اعتماد نزدیک میشوند. سکوت و ناآگاهی، بزرگترین فرصت برای آنهاست.
🔹 با نوجوانانمان حرف بزنیم، نه از بالا، بلکه با احترام و اعتماد.
🔹 به آنها یاد بدهیم بدن، احساسات و حریم شخصیشان محترم است و هیچکس حق عبور از آن را ندارد.
🔹 مهارت «نه گفتن» و «کمک خواستن» را آموزش دهیم؛ بدون ترس، بدون خجالت.
🔹 به آنها اطمینان بدهیم که اگر چیزی ناراحتکننده دیدند یا تجربه کردند، همیشه شنیده میشوند و مقصر نیستند.
👨👩👧👦 خانوادهای که گفتوگو دارد، نوجوانی امنتر میسازد.
آموزش امروز، پیشگیری از آسیبهای فرداست.
#چالش_خانوادگی #ارتباط #هیجان #خانواده_درمانی #هیجان_مدار #افزایش_آگاهی #مشکلات_خانوادگی #مشاوره #کوثرموسوی
نمونهای از مداخله EFT:
روانشناس: از جلسه قبل گفتی بعد از فوت مادرت، خیلی چیزها در زندگیات تغییر کرد. دوست دارم بدانم این روزها بیشتر چه چیزی اذیتت میکند؟
نوجوان: دلم برایش تنگ شده. بعضی وقتها هنوز باورم نمیشود که نیست.
روانشناس: انگار هنوز بخشی از وجودت منتظر است که مادرت برگردد.
نوجوان: آره... وقتی ناراحتم، ناخودآگاه میخواهم به او زنگ بزنم.
روانشناس: و بعد یادت میآید که دیگر نمیتوانی این کار را بکنی و دوباره آن درد برمیگردد.
نوجوان: دقیقاً.
روانشناس: میخواهم کمی درباره اتفاقهایی که قبل از فوت مادرت دیدی هم صحبت کنیم. گفته بودی شاهد بعضی رفتارهای جنسی پرخطر بودی. صحبت کردن درباره آن برایت چگونه است؟
نوجوان: سخت است... بعضی وقتها هنوز تصاویرش توی ذهنم میآید.
روانشناس: وقتی آن تصاویر میآیند، بیشتر چه احساسی داری؟ خشم؟ ترس؟ سردرگمی؟
نوجوان: بیشتر سردرگمی و ناراحتی.
روانشناس: پس یک نوجوان بودهای که هم دنبال امنیت و آرامش از طرف مادرش بوده و هم با صحنههایی روبهرو شده که برای سنش سنگین و گیجکننده بودهاند.
نوجوان: بله.
روانشناس: و حالا علاوه بر آن سردرگمی، غم از دست دادن مادرت را هم حمل میکنی.
نوجوان: احساس میکنم دیگر هیچکس را ندارم.
روانشناس: این جمله خیلی مهم است؛ «دیگر هیچکس را ندارم». زیر غم و ناراحتی، یک احساس تنهایی عمیق وجود دارد. انگار دلت به یک نفر نیاز دارد که کنارت باشد و احساس امنیت بدهد.
نوجوان: آره... همین است.
روانشناس: من میبینم که چقدر این نیاز طبیعی و انسانی است. شاید بخشی از درد تو فقط از دست دادن مادر نباشد؛ بلکه از دست دادن کسی باشد که قرار بود پناه و امنیتت باشد.
@khanevadeye_amn
#چالش_خانوادگی #ارتباط #هیجان #خانواده_درمانی #هیجان_مدار #افزایش_آگاهی #مشکلات_خانوادگی #مشاوره #کوثرموسوی
خانواده امن من|کوثرموسوی
#چالش_خانوادگی #ارتباط #هیجان #خانواده_درمانی #هیجان_مدار #افزایش_آگاهی #مشکلات_خانوادگی #مشاوره #ک
این نوع گفتوگو با رویکرد EFT به جای تمرکز مستقیم بر رفتار، به هیجانهای زیربنایی، نیازهای دلبستگی و تجربه سوگ نوجوان میپردازد.
«خانواده_امن_من♡کوثرموسوی»
من کوثرموسوی اینجا هستم تا شما را با روش کارآمد رواندرمانی با روش هیجان مدار آشنا کنم.
@cocomosawi
مشاوره با كوثرموسوى با زبان عربی و فارسی
@Salih_Counselling_Clinic +989926711369
+989961239540
⛔️مطالب كانال فقط با ذكر منبع بازنشر شود!
🆔 شناسه:
https://eitaa.com/khanevadeye_amn
https://ble.ir/khanevadeye_amn
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
هدایت شده از كلينيک مشاوره صالح
در EFT ما دو نوع هیجان داریم:
۱. هیجان ثانویه: همان خشم یا دفاعی که مراجع نشان میدهد (مثل سپر بلائه).
۲. هیجان اولیه: آن درد، ترس یا تنهایی عمیقی که زیر خشم قایم شده است
هدایت شده از كلينيک مشاوره صالح
.
کودک، رفتارِ او نیست! 🚫👶
چرا نباید کودک را تهدید کنیم؟
۱. سیستم عصبی آنها هنوز در حال رشد است و توان درک تهدید را ندارند.
۲. تهدید، «ترس» میکارد، نه «تغییر».
۳. پیوند عاطفی شما را خدشهدار میکند.
به جای برچسب زدن به کودک (که به هویت او آسیب میزند)، روی تغییر رفتار تمرکز کنید:
❌نگو: «تو بچه بدی هستی که دروغ میگویی»
✅ بگو:《من میدانم که الان ترسیدی، اما اگر راستش را بگویی میتوانیم با هم مشکل را حل کنیم》
#فرزندپروری
🆔️https://eitaa.com/Salih_clinic
هدایت شده از كلينيک مشاوره صالح
♥ ❍ㅤ ⎙ㅤ ⌲
ꪶⅈ𝕜ꫀ 𝓒ꪖₘₘꫀₙₜ ડꪖꪜꫀ ડꫝꪖ𝕣ꫀ
بیشتر دعواهای تو با فرزندت در واقع
دعوای تو با «کودکِ درونِ خودت» است⚠️
وقتی رفتاری از او تو را به هم میریزد، بدانید که دارید به «زخمهای درماننشدهی گذشتهی خودتان» نگاه میکنید
رابطه واقعی والدگری نه با تغییر بچه، بلکه با آشتی با خودتان شروع میشود
#فرزندپروری
🆔️https://eitaa.com/Salih_clinic