eitaa logo
خانواده امن من|کوثرموسوی
110 دنبال‌کننده
68 عکس
7 ویدیو
1 فایل
من کوثرموسوی اینجا هستم تا شما را با روش کارآمد رواندرمانی با روش هیجان مدار آشنا کنم. @cocomosawi مشاوره با كوثرموسوى با زبان عربی و فارسی @Salih_Counselling_Clinic +989926711369 +989961239540 ⛔️مطالب كانال فقط با ذكر منبع بازنشر شود!
مشاهده در ایتا
دانلود
🔊از خطراتی که نوجوانان ما را تهدید میکند و راهکار های والدین و مراقبان کودک و نوجوان برایتان مطلبی تهیه کردم. خواهش مندم ☑️این پست را خوب بخوانید عزیزان👇👇👇👇👇👇👇👇👇
💌💌💌💌💌💌💌💌💌💌 مراقب نوجوانان‌مان باشیم؛ آگاهی، بهترین سپر دفاعی است نوجوانی دوره‌ای حساس و آسیب‌پذیر است. متأسفانه افراد بیمار و اغواگر بزرگسال گاهی با ظاهر دلسوز، آشنا یا قابل اعتماد نزدیک می‌شوند. سکوت و ناآگاهی، بزرگ‌ترین فرصت برای آن‌هاست. 🔹 با نوجوانان‌مان حرف بزنیم، نه از بالا، بلکه با احترام و اعتماد. 🔹 به آن‌ها یاد بدهیم بدن، احساسات و حریم شخصی‌شان محترم است و هیچ‌کس حق عبور از آن را ندارد. 🔹 مهارت «نه گفتن» و «کمک خواستن» را آموزش دهیم؛ بدون ترس، بدون خجالت. 🔹 به آن‌ها اطمینان بدهیم که اگر چیزی ناراحت‌کننده دیدند یا تجربه کردند، همیشه شنیده می‌شوند و مقصر نیستند. 👨‍👩‍👧‍👦 خانواده‌ای که گفت‌وگو دارد، نوجوانی امن‌تر می‌سازد. آموزش امروز، پیشگیری از آسیب‌های فرداست.
شعار من همیشه همینه به خودم و شما روزانه یادآوری کنم بچه های ما جز ما در این دنیا کسی را ندارند. مراقب فرزندانمان باشیم. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔺🟡همیشه باید بدانیم بچه های ما کجا هستند. چه میکنند. و با چه کسی در حال گذراندن وقت هستند. 🔴این به معنی کنترل افراطی نیست. 🟣گاهی مراقبت نامحسوس نیاز است 🟢گاهی باید دست از بدخلقی بکشیم تا فرزندمان به ما اطمینان کند. ⚪️گاهی لازم است وقت بگذاریم و صمیمانه و بدون امر و نهی با بچه های خودمان گفتگو کنیم. 🟤گاهی هم باید به خودمان رجوع کنیم و از رفتارهای نامناسب خودمان لیستی تهیه کنیم و به سوی اصلاح خودمان قدم برداریم. ❤️همیشه باید مراقب خودمان باشیم تا مراقبان بهتری برای بچه های خودمان بشویم. کوثرموسوی
حس خوشحالی … در لحظه های کوتاه زندگی موج میزند خوشحالم از اینکه کنارم نشسته ای خوشحالم از اینکه چای را در کنار هم می نوشیم خوشحالم که هم صحبت هستیم خوشحالم از اینکه چشم هامان در یک افق خورشید را می بیند خوشحالم از اینکه … در یک پیاده رو مسیر را باهم قدم می زنیم خوشحالم از اینکه … هنوز لبخند روی لبانمان جان می گیرد زندگی پر از حس هایی ست که بی تفاوت از کنارشان رد می شویم رعنا ابراهیمی فرد
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
پست جدید🌷🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷🌷 اول چطور بفهمم نوجوان من افسرده است؟ افسردگی در نوجوانان همیشه مثل بزرگسالان ظاهر نمی‌شود و گاهی با «بدخلقی» یا «بی‌حوصلگی» اشتباه گرفته می‌شود. اگر چند مورد از نشانه‌های زیر حداقل دو هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد و روی درس، روابط یا زندگی روزمره اثر بگذارد، ممکن است نشانه افسردگی باشد. ### نشانه‌های رایج افسردگی در نوجوانان - غم یا تحریک‌پذیری مداوم (زود عصبانی شدن، بی‌حوصله بودن) - از دست دادن علاقه به کارهایی که قبلاً دوست داشت (دوستان، بازی، ورزش) - انزوا و دوری از خانواده یا دوستان - تغییر در خواب (خیلی کم یا خیلی زیاد) - تغییر در اشتها یا وزن - خستگی و بی‌انرژی بودن - افت تحصیلی یا بی‌علاقگی به مدرسه - احساس بی‌ارزشی یا گناه زیاد - مشکل در تمرکز یا تصمیم‌گیری - صحبت درباره مرگ یا خودآسیبی (این علامت بسیار جدی است)
خانواده امن من|کوثرموسوی
پست جدید🌷🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷🌷 اول چطور بفهمم نوجوان من افسرده است؟ #کوثرموسوی افسردگی در نوجوانان همیشه مثل بز
دوم 🌷والدین عزیز اگر نشانه های فوق دو هفته یا بیشتر ادامه پیدا کرد در این صورت بهتر است با روانشناس یا روانپزشک کودک و نوجوان مشورت کنید. 💌 والدین چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟ - با او بدون قضاوت و با آرامش صحبت کنید - بیشتر گوش دهید تا نصیحت کنید - او را به فعالیت بدنی، خواب منظم و ارتباط با دوستان سالم تشویق کنید - احساساتش را کم‌اهمیت جلوه ندهید (مثلاً نگویید «چیزی نیست»)
من کوثرموسوی اینجا هستم تا شما را با روش کارآمد رواندرمانی با روش هیجان مدار آشنا کنم. @cocomosswi مشاوره با كوثرموسوى مشاوره به فارسی و عربی @Salih_Counselling_Clinic +989926711369 +989961239540 ⛔️مطالب كانال فقط با ذكر منبع بازنشر شود! https://eitaa.com/khanevadeye_amn
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
*عبارت شفابخش* *"خدای خوبم سپاسگزارم از تو به خاطر همه نعمت هایت که به من داده ای و قدر دان آن هستم سپاسگزارم به خاطر سرپناهی که دارم سپاسگزارم به خاطر دیدن حال خوب خانواده ام سپاسگزارم به خاطر شنیدن صدای خنده های از ته دلِ فرزندانم سپاسگزارم به خاطر در آغوش کشیدن عزیزانم سپاسگزارم به خاطر لذت طعم دلنشین چای در کنار همسفرم خدا یا نگهدار دلخوشی هایم باش و رهایم نکن🙏"*