eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
666 دنبال‌کننده
570 عکس
327 ویدیو
104 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ‌انسان جاری
ostad falsafian j6.mp3
17.91M
📝 شرح دعای ۴۲ صحیفه سجادیه 👤 استاد فلسفیان 📌 شب ششم @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
ostad falsafian j7.mp3
20.07M
📝 شرح دعای ۴۲ صحیفه سجادیه 👤 استاد فلسفیان 📌 شب هفتم و آخر @ensan_jari
هدایت شده از ‌انسان جاری
📣📣📣جلسه "نقد و بررسی هنر دینی از منظر استاد صفایی" به همراه پرسش و پاسخ ✅با حضور استادگرامی: جناب اقای تابش 🔸نویسنده کتاب مبانی زیبایی شناختی اسلامی 🔸سردبیر ماهنامه "فیلم نگار" ⏰زمان: پنجشنبه 8اردیبهشت.ساعت17 🏠مکان:بلواروکیل اباد صیاد شیرازی چهار پلاک 37 ،موسسه انسان جاری ‼️لطفا در صورتی که افتخار میزبانی تون رو داریم به آیدی زیر اطلاع دهید. @alireza_akbarzade
هدایت شده از ‌انسان جاری
ostad tabesh.mp3
29.77M
📝 هنر از منظر استاد صفایی حائری 👤 استاد تابش 📌 نویسنده کتاب "مبانی زیبایی شناختی اسلامی" و سردبیر ماهنامه "فیلم‌نگار" @ensan_jari
. جمله‌ای از مرحوم استاد علی صفایی رضوان‌الله‌علیه دربارۀ رهبری حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه بعد از ، خدا به ما داد... 🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و احترام بنیاد مادرانه حوراء در راستای آشنایی با نظریات تربیتی ، انشاء الله در نظر دارد سیر مطالعاتی کتاب های تربیت کودک و نوجوان را با همراهی استاد میرسبحان سادات برگزار نماید. ❇️این جلسات به صورت هفتگی، آنلاین و رایگان برگزار خواهد شد. 🔶مخاطب این سیر مطالعاتی، مشاوران، مربیان، معلمان و والدین دغدغه مند می باشند و حضور مستمر در این جلسات الزامی است. 📖این سیر مطالعاتی شامل کتاب های زیر می شود : ادب الهی (جلد سوم) - آقا مجتبی تهرانی تربیت دینی کودک - آیت الله حائری شیرازی نقش آزادی در تربیت کودکان - شهید بهشتی مجموعه کتاب های دکتر عبدالعظیم کریمی (اثرات پنهان تربیت آسیب زا -تربیت چه چیزی نیست؟ - کسب دین علیه کشف دین و ...) مجموعه کتاب های استاد صفایی حائری 💠فرصت ثبت نام : 20 خرداد 1401 ✅لینک ثبت نام : https://b2n.ir/tarbiatii آدرس صفحه بنیاد مادرانه حوراء در پیام رسان بله: https://ble.ir/madaranehowrair آدرس صفحه بنیاد مادرانه حوراء در اینستاگرام: https://instagram.com/madaranehowra.ir
آشنایی_با_اندیشه_استاد_صفایی_حائری.mp3
26.43M
💠 آشنایی با اندیشه‌ تربیتی استاد علی صفایی حائری"ره" 🏫 دانشگاه تهران، جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی 🗓️ شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ 🎙 آقای دکتر هاشم صابریان 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ چه کسی بهترین زندگی را دارد؟ ﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ ؟ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/kT2fr 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR ╭✤ @Einsad ✤╮
✨🎁تحف العقول عن عليِّ بنِ شُعَيب : دَخلتُ على أبي الحَسنِ الرِّضا عليه السلام ، فقالَ لي : يا عَلِيُّ ، مَن أحسَنُ النّاسِ مَعاشا ؟ قُلتُ : أنتَ يا سَيِّدي أعلَمُ بِه مِنّي ، فقالَ عليه السلام : يا عَلِيُّ ، مَن حَسُنَ مَعاشُ غَيرِهِ في مَعاشِهِ يا عَلِيُّ ، مَن أسوَأُ النّاسِ مَعاشا ؟ قُلتُ : أنتَ أعلَمُ ، قالَ : مَن لَم يَعِشْ غَيرُهُ في مَعاشِهِ .[تحف العقول : 448.] تحف العقول ـ به نقل از على بن شعيب ـ : خدمت امام رضا عليه السلام مشرف شدم حضرت به من فرمود : اى على! بهترين زندگى را چه كسى دارد؟ عرض كردم : سرورم! شما بهتر از من مى دانيد. حضرت فرمود : اى على! كسى كه زندگى ديگرى در زندگى او خوش و خرّم باشد. (کسی که زندگی دیگران در زندگی او بهبودی پیدا کند و افراد دیگر سر سفره دانش یا ایمان یا کسب و کار او بهره مند شوند.) اى على! بدترين زندگى را چه كسى دارد؟ عرض كردم : شما بهتر مى دانيد. فرمود : كسى كه ديگرى در زندگى او [خوش و خرّم ] نباشد. 🌷
‏ 12- 💫كسى كه می خواهد 🍯آش بپزد 🚗يا رانندگى كند، بدون آموزش وارد نمی شود. 💫آيا می ‏شود عمرى از دو طرف را بدون 📚 آموزش و شناخت ضعف‏ها و نيازها و شناخت روش برخوردها و گفت و گوها به تباهى كشيد؟ 🌿@ravabetmotekamel
هدایت شده از چشمه جاری
🔷👈 یار باش بار نباش ✅ سالهای اول طلبگی خیلی پرخاطره و با ابتلاءات زیادی همراه بود خود را عاشق امام زمان علیه السلام می‌دانستیم و به دنبال دیدن روی چون ماهش هر هفته پیاده به اتّفاق چند تن از دوستان به بیابانهای جمکران رفته و تا صبح با ناله و زاری به دنبال آقا و مولایمان بودیم. ✅ شبی در جمکران استاد صفایی را با جمعی یافتم، شنیده بود چه می‌کنیم، پرسید: اگر الان آقا را ملاقات کنی چه می‌کنی؟ گفتم به دست و پایش می‌افتم چون پروانه به دورش می گردم و ... ✅ گفت: اگر پرسید در راه ما چه کرده‌ای چه؟ چه بارهایی برداشتی؟ با شیعیان و دوستان گرفتار ما چه کردی؟ چه جوابی داری⁉️ ✅ به چشمانم نگاهی سرشار از محبت نمود و ادامه داد خودت باری بر دوش مولا نباشی؟! این را گفت و رفت، به دنبالش دویدم، پس چه کنیم؟ ✅ فرمود مالک اشترها به دنبال علی علیه السلام نبودند که فقط رویش را ببینند بلکه عهده‌دار اموری می‌شدند که رضایت علی‌ علیه السلام در آن بود و‌لو فرسنگ‌ها از او دور بودند و زبیرها در کنار علی علیه السلام بودند ولی طاقت امر او را نداشتند و در مقابل او لشگر‌کشی کردند! 🆔 کانال👈 https://eitaa.com/cheshmeyejarie
هدایت شده از چشمه جاری
🔷 پس از فوت آیت الله اراکی رحمة الله علیه، مهدی ماندگاری که از علاقه مندان به استاد صفایی رحمة الله علیه بود به دیدن ایشان آمد و پرسید: به نظر شما از کدام یک از کسانی که جامعه مدرسین نام آنها را اعلام کرده، تقلید کنیم؟ 🔷 ایشان گفت: از هر کدام تقلید کنید کفایت مى‏ كند و با تفکیک رهبری از مرجعیت در قانون اساسی مشکلی پیش نمى‏ آيد. 🔷 او دوباره پرسید: کدام از بقیه اولی تر است؟ 🔷 حاج شیخ گفت: آقای خامنه ای حفظه الله. ایشان به خاطر نگاه جامع و دید جهانی که دارد، اگر وقت بگذارد از بقیه اگر جلوتر نباشد کمتر نیست. من با ایشان از نزدیک گفت و گو داشته ام، بسیار باهوش است. 📚 حکایت ها و هدایت ها، ص ۴۴ 🆔 کانال👈 https://eitaa.com/cheshmeyejarie
هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 موضوع کار 💠 ما ياد گرفته‏ايم فقط بهانه بياوريم و غُر بزنيم كه نمى‏گذارند كار كنيم يا جامعه منحرف شده و ديگر نمى‏شود كارى انجام داد و ... در حالى كه هر چه مشكلات زيادتر شود، تكاليف بيشتر مى‏شود. واقعيت امر اين است كه بايد از موانع و مشكلات مَرْكَب ساخت. 💠 در جامعه‏اى كه ابتلاءها آمده، امراض آمده، سياهى‏ها آمده، همين‏ها موضوع كار تو هستند. مشكلات، بدى‏ها و سياهى‏ها، موضوع كار رسول است، نه مانع كار او. 💠 اينجاست كه خدا نيز با رسول خود وداع نمى‏گويد و او را رها نمى‏كند:«وَ الضُّحى‏ وَ اللَّيْلِ اذا سَجى‏ ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ وَ ما قَلى‏»؛ كه وداع و رهايى آنجاست كه رسول كار خود را رها كرده باشد. 💠 مرض براى مريض، مشكل و سخت است، ولى براى طبيب، موضوع كار اوست. وقتى مريضى را پيش دكترى مى‏آورند، طبيب نمى‏گويد چرا مريض را پيش من آورده‏ايد؟! 💠 نمى‏تواند فرار كند، كه بايد از مريض استقبال كند. بايد سعى كند ريشه مرض را بيابد و تمام عواملى كه اين مرض را ايجاد كرده، بررسى كند تا او را درمان نمايد. پس مرض موضوع كار است، نه عامل فرار! 📚 اخبات، ص ۱۰۷ 🆔 کانال👈 https://eitaa.com/cheshmeyejarie
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جا داره چندین مرتبه این کلیپو ببینید
هدایت شده از صفاییه
💠 در راه مشهد 🔻نمی دانستم شیخ تازه صبح از مشهد رسیده. گفتم «می آیید برویم مشهد؟» نگفت صبح رسیدم! گفت «برویم!» و دو نفری راه افتادیم با اتوبوس بیاییم سمت مشهد. 🔺کلیه هایم مشکل داشت. تا اتوبوس نگه داشت پیاده شدم که بروم سرویس بهداشتی. در توالت را که باز کردم حالم داشت به هم می خورد؛ چاه توالت گرفته بود و کاسه توالت پر از... 🔻برگشتم داخل اتوبوس. شیخ گفت چه زود برگشتی!؟ قضیه را گفتم. شیخ چیزی نگفت و از اتوبوس پیاده شد. 🔺بعد یک ربع شیخ برگشت. گفت «برو تا کلیه هات از کار نیفتاده.» توالت را برایم تمیزِ تمیز کرده بود! می شد عاشق این آدم نشد؟ خاطره از آقای حبیب نیاکان @Safaeiyeh
هدایت شده از صفاییه
🔰بخشی از مقاله سالها پیش پیرامون استناد و استدلال در آثار ♦️امروز از اندیشه¬ای سخن می¬گوییم که از شروع انتشار آن حدود چهل سال گذشته و پس از فراز و فرود¬ها و پس از رحلت صاحب اندیشه اکنون مورد استقبال قرار گرفته است. آنچه امروز شاهدیم پذیرش این تفکر نه فقط از سوی نسل نو بلکه از سوی کسانی است که در زمان حیات مرحوم استاد به این اندیشه به دیده تردید و حتی انکار می¬نگریستند. ♦️توجه روز افزون نسل امروز به آثار استاد حکایت از ارتباط مناسبی دارد که نوشته¬ها و گفتارهای او با مخاطب امروز برقرار کرده است. این ارتباط مناسب حاصل توجه و وقوف این اندیشه به مشکلات امروز ما بوده و در این میان نثر قوی و اثر گذار صاحب این اندیشه بر قوت این ارتباط افزوده است. ♦️اما امروزه و در دوره استقبال با سؤالات تازه و پرسش¬های متفاوتی نیز روبرو می¬شویم که پرداختی تازه به این تفکر را می¬طلبد. در میان این سؤالات آنچه بیشتر مطرح می¬شود میزان قوت این اندیشه از حیث اتکاء بر و استفاده از متون دینی است. نکته کلیدی در کتب استاد استفاده ایشان از نثری تأثیر گذار برای القاء مطالب خویش است که البته با هدف ایشان یعنی ایجاد حس و حرکت در مخاطب کاملاً سازگار می¬باشد. اما این نثر تأثیر گذار و این شیوه در بیان که مزایای برهان و خطابه را در خود جمع کرده می¬تواند آسیب¬های را هم به دنبال داشته باشد. ♦️گزینش این نثر برای بیان مطالب گذشته از تناسب آن با مباحث اخلاقی و تربیتی نوعی پاسخ¬گویی به نیاز روانی مخاطب نیز بوده و می¬تواند با خواننده ارتباطی قوی بجای گذارده و لطافت بیان ماندگاری و اثر گذاری دراز مدت آن را تضمین می¬کند. اما این بیان برای خواننده دشواری¬های را نیز ایجاد می¬کند. اولین مشکل صعوبت در استدلال¬های استاد و فهم ایشان است. بیان شفاف و استدلالی بار فهم را بر خواننده سبک کرده ولی آنجا برهان و خطابه به هم ¬می¬آمیزد درک دقیق استدلال¬ها و استخراج آن از متن دشوار خواهد بود. ♦️البته دقت در نوشته¬های استاد ما را به این نکته واقف می¬کند که رویه نوشتاری آن مرحوم ارائه یک بیان شفاف و استدلالی در آغاز بحث است و در ادامه به تبیین و توضیح و استفاده بیشتر از بیانات تأثیر گذار می¬پردازد. این حد از تفکیک اگر چه در صورت توجه خواننده از صعوبت کار می¬کاهد ولی آنچه عملاً شاهد آن هستیم نیاز مبرم خوانندگان نوشته¬ها به توضیح ساختار استدلالی سخن استاد است. ♦️آسیب دیگری که در این شیوه می¬تواند رخ بنماید فاصله گرفتن از فضای تدقیق و نقد و اکتفا به نوعی اقناع حسی ، عقلی است. در این فضا دیگر به سخن نویسنده سخت¬گیرانه نگریسته نشده و سخن بدون توجه کافی و ارزیابی درست از ادله پذیرفته می¬شود آسیبی که در میان بسیاری از دوست¬داران این اندیشه می¬توان یافت. ♦️این شیوه در ارائه مطالب از سوی استاد موجب شده تا برخی این نوشته¬ها را خطابی تلقی کرده و لااقل آنها را فاقد استدلال و و بدانند. اگر چه صاحبان این ادعا بر خود زحمت تحلیل و فهم عمیق متن را نداده و بدون دریافتی درست از ساختار استدلالی کتب و اندیشه استاد به نقد آن پرداخته اند. ♨️شاید بیراه نباشد که ذوقی و من عندی خواندن امروز این نوشته¬ها و سکوت و بی¬توجهی عامدانه¬ی دیروز و هجوم¬ها و اتهام¬های گذشته¬ها را در یک چیز همسان می¬توان دید و آن نبریده گز کردن و نخوانده نقد کردن است. آنچه شیوه¬ها را در برخورد متفاوت کرده نه انصاف بیشتر ناقدین امروز بلکه فضای متفاوت پریروز و دیروز و امروز است و ⬅️در حقیقت این تغییر فضا است که شکل بی¬انصافی¬ و کم توجهی را متفاوت کرده است. ♨️دوستانی که تا دیروز به عنوان احتیاط، کم لطفی¬ها و را به نوعی تقریر می¬کردند اکنون ⬅️با مشاهده¬ی رشد طبیعی و استقبال فزاینده از این فکر و با رحلت استاد و رفع دغدغه¬ی طرح شخصیت او ، همچنان بجای برخورد شفاف و نشان دادن ضعف¬ها و قوت¬های این اندیشه با تعابیری مبهم عملاً ⬅️راه را بر استفاده درست و کامل از این تفکر می¬بندند. ♦️این حد از احتیاط آن هم در شرایطی که از گزینه¬های بسیار محدودی در عرصه برخورداریم و در غرقاب و سؤالات غوطه¬ورند چه توجیهی دارد و چگونه بجای و تعیین نقاط ضعف و قوت یک اندیشه، با القاء این نوع بیانات به دست اندر کاران عملاً همچنان راه را بر استفاده کامل از این تفکر می¬بندیم، آن هم در شرایطی که متفکرین مورد اعتماد ما در شان از ابتکارات و ذوقیاتشان بهره برده و بر منابع استناد چندانی ندارند. @Safaeiyeh
هدایت شده از پرسمان اعتقادی
✨﷽✨ 🌼تلنگر ✍مغازه‏اى كه قفسه‏ بندى شده و تنظيم گرديده، جنس‏ هاى زياد آن به راحتى در دسترس قرار مى‏ گيرند، اما دكهّ‏ هاى درهم و شلوغ كه اجناس‏شان پخش و رها و زير پا افتاده است، دست و پاگير و خستگى‏ زا و وقت كش هستند. دل‏هايى كه بر اساس اهميت حادثه‏ ها، كارها را رده‏ بندى كرده‏ اند ... در حالى كه هزار كار دارند، بيش از يك گرفتارى برايشان نيست؛ 👈🏻 چون در يك لحظه، گرفتارى ما فقط مربوط به آن كار و آن حادثه‏اى است كه اهميت زيادترى دارد و ضرورت بيشترى. اگر تمام كارها را انجام بدهيم و اين يك كار بماند، كارى انجام نداده‏ ايم و بار خود را نگذاشته‏ ايم و اگر آن يك كار را، فقط همان را، بياوريم ديگر حرفى براى ما نيست و بازخواستى نيست. و همين است كه ديگر سيل حادثه‏ ها و انبوه كارها، ما را خُرد نمى‏ كند و به بازى نمى‏ گيرد. 📚کتاب رشد،استاد علی صفایی حائری، ص 14 🔰 @p_eteghadi 🔰