عین. صاد؛ حرف های دیروز برای زندگی امروز
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۲۲
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997915
۸۰ کیلومتر پایانی
حرف های سیدرضا میرکریمی درباره مرحوم علی صفایی
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۳۲
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997917
جایگاه هنر و زیبایی درا ندیشه صفایی
نویسنده:
نصرت الله تابش
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۳۴
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997918
حرفه ای نقد می کرد
محمدمهدی عسگرپور از حجت الاسلام علی صفایی می گوید
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۳۷
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997919
فوتبال؛ لب ساحل با شیخ
نویسنده:
علیرضا داوودنژا د
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۳۸
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997920
سخت گیر نبود
گفت وگو با ربابه حق بین همسر استاد علی صفایی درباره سبک زندگی و تربیتی او
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۴۰
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997921
طرح مذهب اصیل، استوار، روز آمد
نویسنده:
حجت الاسلام والمسلمین عزیزالله حیدر ی
زبان:
فارسی
انتشار در:
ماهنامه خیمه، پیاپی ۱۳۱ (تیر ۱۳۹۸)
صفحه:
۴۴
لینک کوتاه:
magiran.com/p1997922
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
❇️ شیخ رمانخوان دو سال قبل از انقلاب با روحانی وارستهای آشنا شدم که همتی کوهسان در تعلیم و تربی
حاج آقا لاجوردی:
حسین جان سلام من به اقای حیدری عرض کردم اگر حد مشترک ها و تفاوتها شفاف نشود این تشابهات جریان فکری شیخ و نثر منحصر بفرد ایشان با مکاتب و نثرهای دیگران یا عینیت باوری یا اقتباس فکر و نثر مطرح میشود سالی باتفاق دوستان پزشک قاسمی و حقیر عازم مشهد شدیم حاج شیخ رومان قطوری از منزل اقای پزشک شروع کرد به خواندن تا مشهد تمام کرد وتوصیح و نقد کتاب رو هم در انتها نوشت دوستی از همین گروه که خود داستان و رمان خوان قهار هست صحبت از نثر شیخ کرد و گفت نثر داستان گویی شیخ متاثر از جلال ال احمد است!
من در گفتگو باشیخ از قلم ایشون و تاثیر گرفتن رو مطرح کردم و گفتم فلانی معتقد است شما از ال احمد الهام گرفتید ایشون تبسمی کردن و گفتن نه من همه این نثر ها و سبک ها رو خوندم اما تاثیر نه گفتم پس این نثر موثر از کجاست ایشون فرمودن نثر من و نثر داستانی من متاثر از قرانه و شروع کردن توضیح دادن و نمونه اوردن ودر جای دیگر تاثیر ادبیات نهج البلاغه و نوع بیان صحیفه رو خیلی دخالت میدادن.
هم نثر شیخ و هم جریان ومکتب فکری شیخ با مکتب تفکیک فرهنگستان موسسه امام خمینی و مکاتب اهل سنت باید کاملا تفکیک شود و تشابهات و مشترکات ما رو و مخاطب رو به اشتباه نیندازد مثلا بگوییم خب این حرف رو هم شهید مطهری و این نوع قلم رو هم شریعتی داشته این ظلم به شیخ است و بگفته شما باید دوستان زحمت این کار رو بکشن
پرسش و پاسخ زنده مجازی
با حضور استاد سید عباس لاجوردی
با موضوع :
معیت حق در نگاه فاطمه سلام الله
( با محوریت کتاب «روزهای فاطمه» )
زمان جمعه ۲۶ دی ماه ۹۹
ساعت ۱۹
از طریق اینستاگرام موسسه راز انسان
https://instagram.com/raz_e_ensan?igshid=1y2cf8ccfmagk
موسسه راز انسان شیراز
پرسش و پاسخ زنده مجازی
با حضور استاد هادی زاده شیرازی
(از شاگردان استاد صفایی حائری ره)
با موضوع :
شرح کتاب صراط «مبحث جهاد و مبارزه»
زمان یکشنبه ۲۸ دی ماه ۹۹
ساعت ۱۸:۳۰
لینک ورود به جلسه https://b2n.ir/Razeensan
موسسه راز انسان شیراز
عمق انقلاب اسلامی ،
در این است که انسان را دگرگون میکند. مادامی که انسان دگرگونی نشده باشد ،هیچ نوع دگرگونی را در سطح جامعه اش نمیتواند تحمل کند.
#کتاب حرکت، ص ۲۲
#عین_صاد
#استادعلیصفاییحائری
29.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی حجت الاسلام #استاد_مسعود_عالی
دهه فاطمیه
شب شهادت
۲۷ دی ۹۹
حسینیه امام خمینی(ره)
✨ نقل از مرحوم #استاد_صفایی البته بینام!
مداحی و روضه بعد منبر هم استاد #سید_بها_ضیائی از شاگردان مرحوم #استاد_صفایی
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از تربیت ولایی
✨«اللَّهُمَ صَلِّ عَلى🌷فاطمة و أبیها و...🌷
بر فاطمه و پدرش و.... درود فراوان باد «بعدد ما أحاط به علمک»
✨اين درودها پاداش زحماتى است كه حضرت صدیقه طاهره و پدر مهربانش رسول اکرم و... صلوات الله علیهم براى شكستن محدودههاى وجودى كشيده اند! مزد رنجهايى است كه در راه وسعت وجودى ما برداشتهاند! اين دعا دعايى است كه با تمام وجود ما پيوند خورده، این درود و صلوات، يك دعاى فرمى و بسته بندى شده نیست! تنها يك كلمه نيست! كه يك خواسته است آن هم از طرف كسى كه از رسول و دخت گرامیش بهرهها گرفته و در برابر #رنجهاى_فاطمه و پدرش، پاداشى و مزدى را برگردن خويش احساس میکند!» بشنو از نى ؛ ص۸۵
#مقایسه
#رنجهای_فاطمه سلام الله علیها
#رنجهای_من!
#وسعت_وجودی!
🌱 🇮🇷 🌱
اگر طلبه فهمید که باید "رشد" کند
در نتیجه با کسانی مینشیند
که یا به آنها رشد بدهد
و یا از آنها رشد بگیرد
با یکی از دوستانم گفتم : با کسانی باش که تو را زیاد کنند و گفتم : هرکس، جز حق؛ از تو می کاهد و گفتم: ببین هنگامی که با فلان شخص یا بهمان نفر مینشینی او چه چیزی را در تو بزرگ میکند؟ خودش را و یا خودت را و یا دنیا را
و یا "خدا " را ..
استاد علی صفایی حائری
#کتاب استاد و درس ص ۴۳
دشمن با چه سرسختیای کوشاست برای باطلش!
تو چرا از پا نشستهای برای حق؟
#عین.صاد
هدایت شده از گنجینه
انسان نمیتواند
غمهایش را کم کند
پس باید خودش را زیاد کند
و همین است که رنجها
میشوند زمینهساز ..
«استاد علی صفایی»
#عکس_نوشته
#رنج
#درد
#غم
#دوخط_منبر
@ganjinehasar
هدایت شده از گنجینه
آه از توشه کم و راه دور ...
علی (ع)راهی دارد تا بی نهایت و این است که هرچه توشه بردارد چیزی نیست...
چون هر مقدار در برابر بینهایت، صفر است و هیچ است و کم...
استادعلی صفایی حائری
#عکس_نوشته
#توشه_آخرت
#عین_صاد
@ganjinehasar
هدایت شده از گنجینه
کسی که روز را با خلق می گذارند، باید شب را با حق باشد وگرنه کم می آورد و شکسته و خسته می شود و می ماند..
استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب بشنو از نی
#عکس_نوشته
#برشی_از_کتاب
#تلاوت_قرآن
#نیایش
@ganjinehasar
هدایت شده از چشمه جاری
🔶 ما هنگامى كه مى گوييم دين فطرى است؛ يعنى خدا و دين با ساخت و بافت انسان هماهنگ است.
🔶 انسان به گونه اى است كه نمى تواند در دنيا محبوس شود و به ثروت و قدرت و لذت و تنوعها دلخوش كند.
🔶 هنگامى كه مى گوييم فطرت و ساخت اين ماشين بنزينى است، اين نكته را نفى نمى كنيم كه مى توان در آن آب ريخت و يا آن را به نفت بست.
🔶 ولى مى گوييم كه در اين صورت به بن بست مى رسد و در بحران مى سوزد.
🔶 و همين بن بست و بحران، به بازگشت و اعتقاد به مذهب و خدا دلالت مى نمايد.
📚 نقدى بر هرمنوتيك، ص 38
🆔👉 @cheshmeyejarie
هدایت شده از چشمه جاری
🔷 مذهب نه يك راه بهتر كه تنها راه است.
🔷 و آدمى اگر بخواهد براى تمامى وجود خود در تمامى طول راه خود و در تمامى دنياهاى خود برنامه اى داشته باشد، ناچار از اين گرايش و محتاج اين روشهاى دينى است.
📚 وارثان عاشورا، ص 114
🆔👉 @cheshmeyejarie
در رابطه با معجزه هم، اين نكته را توضيح دهم تا بين معجزه و سحر اشتباه نكنيم. مسأله معجزه احتياج به توجيه ندارد كه تمامى هستى معجزه است.
طبيعت، معجزهاى است كه ما با آن مأنوس شدهايم و معجزه، طبيعتى است كه هنوز با آن مأنوس نشدهايم.
معجزه، طبيعت نامأنوس است و طبيعت، معجزه مأنوس.
ما هميشه مىپرسيم: چرا آتش ابراهيم را نسوزاند؟ در حالى كه سؤال اين است چرا آتش بايد بسوزاند؟ اين پيوست و علّيت از كجا به وجود آمده است؟ چرا عصاى موسى مار شد؟
ما مىبينيم در هستى مولكولها مار مىشوند، فيل مىشوند، كرگدن مىشوند. اينها در اثر نظامى به وجود آمدهاند. مگر اينها اعجاز نيستند؟ اينها هم اعجازند. با اين تفاوت كه ما با آنها مأنوس شدهايم و به خاطر همين است كه راحت مىپذيريم وگرنه پرواز پشهها هم اعجاز است. در اين آيه آمده است: «آنهايى كه غير از خدا هستند و شما آنها را مىخوانيد، حتى مگسى را نيافريدهاند. اگر همين مگسها از آنها چيزى بدزدند، نمىتوانند آن را
بگيرند.» اين عجز است، اين اعجاز است.
کتاب حرکت، ص 87
🗞 «جرعه اول» از ماهنامه «چشمه جاری آسمان» تقدیم میشود...
🗂 پرونده ویژه این شماره:
زندگی و سازندگی به سبک صفائی (به مناسبت بیستمین سالگرد رحلت استاد علی صفائی حائری)
📌 مسئولیت و سازندگی در بیانات رهبر انقلاب
📌 «پارتو»، راهکاری برای مدیریت زمان
📌 گام های آغازین در تحلیل فیلم
📌 هیئتی برای کتاب
📌 تازه های نشر و...
📬 به منظور دریافت رایگان نشریه با ادمین کانال 👇مجموعه فرهنگی تربیتی چشمه جاری آسمان در ارتباط باشید:
🌿 @CheshmeJari