هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
سلوک سالم مربی – تفاوت سلوک تربیتی رسول ص با سلوک تربیتی ما؟!docx.pdf
417.8K
✨سلوک سالم مربی – تفاوت سلوک تربیتی رسول ص با سلوک تربیتی ما؟! 🔸رسول بزرگ و مربى آگاه اين گونه ( درمتن میدانِ زندگی نه سر کلاس و نشست و ....) خلق را رهبرى مىنمود و پيش مىبرد.... #استاد_مرحوم_علی_صفایی
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
استاد امیر غنوی- مراحل فقهآموزی.pdf
245.1K
استاد امیر غنوی- مراحل فقهآموزی
مشکلات مطالعه و فهم کتاب مسولیت و سازندگی استاد هادیزاده.pdf
283.8K
مشکلات مطالعه و فهم کتاب مسولیت و سازندگی استاد هادیزاده زید عزه
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
✨مرحوم امام خمینی در 5 بهمن 1365 در سخنرانى ای در جمع شوراى مدیریت حوزه علمیه قم می فرماید: «من چن
حالا كه اين دردها در اجتماع ما هست و اين درمان هم در دسترس ما هست، بايد افرادى را از ميان خود آماده كنيم تا در دين، تفقه بگيرند و درمانها را بشناسند و راهها را بيابند.
ما براى اصلاح اجتماع خود، به اصلاح روحانيت نيازمنديم و اصلاح روحانيت به اين نيست كه با بدها روبهرو شويم و به مبارزه برخيزيم؛ چون اين مبارزهها فساد را زيادتر مىكند و اختلاف را بالاتر مىبرد و اين چوب وَر كردنها در لجن زار، عَفَن و گند را بالاتر مىآورد.
بلكه بايد خوبهايى تهيّه كنيم و آنها را زياد كنيم و همين كه خوبها رو آمدند، در دلها جا باز مىكنند و همين كه نور آمد، تاريكى مىرمد. و در نتيجه بدها هم مجبور مىشوند تغيير مسير بدهند و يا اينكه فرار كنند.
ما امروز به فكر تهيّه متفقه آگاه نيستيم، حداكثر اينكه تخطئه كنيم و نفى كنيم و بگوييم ولشان كن، خودشان هم گند گرفتهاند. در حالى كه با اين منطق، وظيفه ما سنگينتر مىشود؛ چون وقتى كه مرض اينقدر شيوع يافت و گسترده شد كه حتى طبيبها آلوده شدند، بدگويى از وبازدگان مرا نجات نمىدهد؛ چه بسا كه در همان مجلسِ گفت و شنود به سراغ من هم بيايد و حلق و حنجره مرا هم در بياورد.
وظيفه اين است كه با شتاب، از اين وبازدهها كناره بگيرم و خودم راه مبارزه و درمان را بيابم و فرزند و خويش و نزديك و دور را وادار كنم كه درمان را بيابند و به درمان برخيزند. 📕روحانيت و حوزه: مشكلات و راهكارها، ص: 174
هنگامى كه من وارد حوزه شده بودم، افرادى كه دلسوزى مىكردند و استعداد مرا مىشناختند، مىگفتند: «پسرم! آخر آخوندى چه فايدهاى دارد؟ اصلًا آخوندى دورهاش گذشته».
و گاهى مىگفتند: «ببين آخوندها چقدر بد هستند و چه كارها كه نكردهاند!» و شروع مىكردند دادِ سخن دادن در اين زمينهها- و چقدر براى من خوب بود كه مسائل و گرفتارىها را از اول برايم مىشمردند تا با آگاهى و آمادگى شروع كنم- و هنگامى كه خطابه طولانى آنها تمام مىشد، مىگفتم:
«اين حرفها را قبول دارم و بهتر از شما هم مىدانم و چون اينها را دانستهام مجبور شدم كه در اين راه بيايم. اگر به اندازه احتياج، آخوند و روحانى داشتيم، كه به من احتياج نبود. اما حالا شما هم بايد بياييد تا اين زمينه پر شود و به اندازه احتياج و نياز اجتماع، فقيه در دين تهيّه شود و آنگاه به كارهاى ديگر بپردازيم؛ چون اجتماعى كه مغز و قلبش گرفتار است، فكر و روحش عليل است، نمىتوان برايش لباس قشنگ و وسايل قشنگ و مدرن و تكنيك پيشرفته درست كرد؛ چون اين تكنيك پيشرفته با اين فكر مسموم و قلب آلوده، جز به نابودى و هلاكت ما خدمت نمىكند، جز تيغ دادن در كف زنگى مست نيست!»
و در اينجا بود كه همان خطابهسرايان زبردست، با بيچارگى مىگفتند: «آخر ما كار داريم و بار داريم و فلان داريم و بَهمان داريم». و من مىگفتم: «وقتى كه انسان كارهاى زيادى پيش رو دارد، بايد به ترتيب «الأَهَمُّ فَالأَهَم» شروع كند و با ملاك اهميت جلو بيايد. مگر اين تربيتها و آدمسازىها و درمان دردها، بيكارى است؟! اين بزرگترين نياز و بزرگترين احتياج و در نتيجه بالاترين كار است».
«آخر آدمهايى كه از درون پوك و فاسد شدهاند، طبيب و مهندس مىخواهند چه كار؟! يا مربّى مىخواهند و يا جلّاد. و تازه اينقدر داوطلب در آنطرف هست كه هر سال پشت ديوار كنكور روى هم كپك مىزنند و گند مىگيرند. پس براى اين طرف هم بايد كارى كرد و با اين توجه شروع به كار كرد، كه همه فاسد و بد هستند و همانطور كه مىگوييد فلان و بَهمان هستند».
و در اينجا بود كه مىگفتند: «آخر اين كارها هم نتيجه ندارد. اين همه آخوند، مگر چه كردهاند؟!» و در اينجا بود كه مشتشان باز مىشد، مىگفتم: «تا به حال مىگفتيد همه بد هستند و فلان و بيسار هستند. خب، از بدها چه توقع داريد و چه كارى مىخواهيد؟!»
و مىگفتم: «بر فرض اينها كارى نكرده باشند، اين وسيله تبرئه شما نمىشود و دليل نشدنِ كار نمىشود. شما دستها را بالا بزنيد و مريضها را درمان كنيد و از غرق شدهها دستگيرى نماييد و لااقل دارو و درمان را در دسترس بگذاريد تا هر كس بخواهد نجات بيابد و هر كس نخواست و از روى نخوت و عناد درمان نپذيرفت، با حجت تمام جان بكند و بميرد». 📕روحانيت و حوزه: مشكلات و راهكارها، ص: 177
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
🔰 بايد حق آن گونه مطرح شود كه باطل بهره نگيرد.
استاد علی صفایی حائری (عینصاد)
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی
✅ تفکّراسلامی.
ما با #ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم؛ باید #دلها قانع بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمیافتد، جسمها به کار نمیافتد. این فرقِ بین #تفکّراسلامی و تفکّرات غیر اسلامیاست.۱۳۹۵/۱۱/۹
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔 eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
🔰اگر آرام نگرفتیم
رنج ها غالبا مربوط به هواى نفس است. در واقع ما اگر عمل به تكليف كرده باشيم همان ما را آرام مى كند.
اگر امر حق محرك ما باشد، امتثال آن امر بايد ما را آرام كند، اگر امتثال كرديم و آرام نگرفتيم و هنوز بحرانى هستيم، هنوز در رنجيم، نشان مى دهد محرك ها چيزهاى ديگر بوده است. عبادت صحت مى آورد. چيزى تحريك نشده و ارضاء و اغناء نشده در ما باقى نمى گذارد كه اعصاب ما را خرد كند و ما را از بين ببرد.
📚شرح دعای مکارم الاخلاق | ص ۱۳۷
استاد #علی_صفایی (عین-صاد)
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰 حجم عمل مهم نيست، مهم ريشه هاى عمل و توجه ها و عنايت هايى است كه يك عمل را همراهى مى کنند.
❞ عینصاد
📚 #قیام
#️⃣ #جمله_کوتاه
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
╭✤ @Einsad ✤╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ قدمی برداریم ﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #استوری #قدمی_برداریم
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله| |توییتر|
🔗 لینک دانلود کیفیتهای مختلف از آپارات:
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://www.aparat.com/v/3UHNG
🌐سایت انتشارات لیله القدر
WWW.EINSAD.IR
╭✤ @Einsad ✤╮
صفایی اکنون در میان ما نیست، چه خوب و البته خوش بود اگر آنها که دل در گرو انسان دارند، پیش از اینکه هستی و موجودیشان تبدیل به خاک شود، از دانایی و دارایی و از خانه و خانواده و از تمام نعمتهایی که نزد آنهاست، سهمی برای دیگران میگذاشتند. به راستی کجا هستند مردان و زنانی که در عصر غریب غیبت، زیر بار تنهایی آدمها بروند و سفرهای باز کنند که در کنار آن دلضعفهها و دلخوریها و دلمردگیهای مردمان علاج شود و در امتداد آن راهی به ملکوت خدا بیابند؟
متن کامل این یادکرد را در لینک زیر بخوانید:
https://www.ettelaat.com/?p=630555
یادکرد استاد علی صفایی حائری_ تیرماه ۱۴۰۱_ روزنامه اطلاعات
هدایت شده از ذکری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 به زودی میفهمی! مفت نداند نعمت ها را!
✳️ یه سوال ✳️
❓با نعمت هامون چه کردیم...
❓بهره ای برای مقصد نهایی امون گرفته ایم؟
🎙 عینصاد
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
کانال یادداشت های تربیتی ذکری
🆔 https://eitaa.com/zeekra