هدایت شده از آبادانی و پیشرفت شیخ آباد
چندخطی از شیخ آباد به بهانه تشییع افتخار آمیز شهید گمنام
یادم نمی رود وقتی راننده ای قرار بود برای تدریس در تهران به دنبالم بیاید زنگ زد و پرسید: ((استاد واقعا شیخ آباد هستید و من واقعش می ترسم بیام دنبالتون ))و این راننده عزیز چقدر مقهور فضاسازی شده بود که بعد چند مرتبه رفت آمد گفت دکترجان نه فرقی هم باجاهای دیگر ندارد بله عزیزان این محل به خاطر موقعیت انتهایی جغرافیای شهر در همه چیز انتها به نظر می رسد و ضرب المثل کمترین ها
اماچه خوب گفت: ((رُبَّ مشهور لا اصل له)) چه بسا امور مشهوری که اصل و ریشه ای ندارد. در حالیکه در عرصه های مختلف دینی و معرفتی و نخبگانی جهانی همراه با حفظ سنت های گذشته و همسایه داری و ... در اوج اوج هم نباشد در انتها نیست.
شیخ آباد با داشتن قاریان و حافظان کشوری که تصاویرشان را بارها از شبکه های مختلف سیما دیده اید و لحظه های افطار از طنین دعایشان لذت برده اید. محله به محله و کوچه به کوچه ی این منطقه علم وفاداری به اهلبیت را در قالب حسینیه ها و کانون های فرهنگی و هیأت برافراشته اند که در ایام عزای اهلبیت از پرشورترین مناطق شهر به شمار می رود.که تربیت سخنرانان و مداحان کشوری از نمونه ی برکات این محافل است.
حضور اساتید بزرگ دانشگاه ههای معتبر کشور در رشته های مختلف و حضور روحانیون فرهیخته و ارزشمند در مساجد و حسینیه ها و دبیران و آموزگاران فراوان استان از دیگر افتخارات پنهان منطقه است که حتی ساکنین عزیز این منطقه نیز از آن اطلاع چندانی ندارند.
بله عزیزان شیخ آباد جایی است که از دل آن دانشجوی سوربون فرانسه بیرون آمده است، جایی است بچههایش بیش از 1000 ساعت از آنتن رسانه ملی را سردبیری و تولید کرده اند، و مجری برنامه های شبکه دو از آن برخواسته است. جایی است دانش آموزان سابقش الان در علم و صنعت و امام صادق(ع) و بهشتی و... استاد هستند.
حضور نیروهای عزیز مدافعین حرم و تقدیم شهدایی عزیز در دفاع از حرم آل الله در این منطقه از زرین ترین اوراق افتخارات این منطقه است که گمنامانه رفتند و شهید شدند و شاید کمتر کسی از آنان خبری داشته باشد
سخن از محل و منطقه ای است که با وجود محرومیت ها، سراپا ایستاده است، در عین گله مندی ها، وقتی پای قهرمان وطن پیش می آید 16 متری ولیعصرش رکورد حضور انسانی را می زند، خیابان خودش هم مبهوت این جمعیت میشود.
شیخ آباد فقط همین ها نیست،شیخ آباد کاپشن خلبانی پوش و شلوار شش جیب ها را هم دارد، همین هایی که در روز تاریخی شیخ آباد نشان دادند داش مجید سوزوکی و شاهرخ ها هنوز زنده اند، همان هایی که با ظاهر داش مشتی زیر تابوت یکی از بامرام گمنام وطن را گرفتند.
و این روزها حضور مردی گمنام از تبار آسمان زینت بخش منطقه و آرام جان همه ی مردمان شده است که از تشییع افتخار آمیز وفاداران به این مکتب دیگر نیازی به قلم فرسایی نخواهد بود.
یادمان باشد خداوند ولی خود را در بین فقیران مخفی کرده است و یاران آخرالزمانی حضرت حجت از جاهایی که کسی گمان نمی برد خواهند بود.
حرف آخر: آدمی را با آدرس منزل نه بلکه با منزلتش پیش خداوندخواهند خرید..
موفق و پیروز و سربلند باشید
م.ش
استاد دانشگاه علم و صنعت ایران
۳دی ماه ۱۴۰۲
#شهید_گمنام
#شیخ_آباد
#بوستان_گلها
💠کانال: #آبادانی_و_پیشرفت_شیخ_آباد
@abadani_pishraft
هدایت شده از پابرهنگان||محمد زارع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔷🔶تلك القضية
قطعه ی بي نظیر "امیر عید" خواننده ی مصری که این روز ها میلیون ها بار دیده شد.
این قطعه درباره رفتار متناقض غرب در قبال غزه است.
ترجمه متن شعر
#نوای_ناب
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
💬 #یادداشت| مردم ایستاده پای کار انقلاب
👈🏼 انقلاب اسلامی ایران چگونه با حضور مردم، در عرصه های مختلف پیروز شده است
📝ابوالفضل شهبازی
🔸مردم، میدان دار انقلاب
🔹تاریخ پرماجرای مسیر انقلاب اسلامی از ابتدای نهضت تا همین امروز، پر از ردپای زنان و مردان پیر و جوانی است که در برهه های گوناگون، نقش برجسته ای برای سربلندی وطن ایفاء کرده اند؛ مردمی که یک روز با از جان گذشتگی و خون سرخ خود، انقلاب را پیروز کرده و روز دیگر با جوهر آبی نقش بسته بر روی انگشت، حکم به بقا و بالندگی آن داده اند. صفحات تاریخ ایران از اوایل دهه چهل تا همین ایام برچیده شدن فتنه در سال ۱۴۰۱، همگی گواه ایستادگی، حضور و اثرگذاری مردم است، مردمی که به ویژگی های غیرت دینی، بصیرت و عمیق بودن اعتقادات دینی متصف هستند. مردمی که پای مرجعیت دینی، انقلاب اسلامی و اقامه شعائر دینی محکم و استوار مانده اند و قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲، قیام ۱۹دی۱۳۵۶مردم قم ، قیام ۲۹بهمن مردم تبریز، تظاهرات هفده شهریور ۱۷ شهریور ۱۳۵۷و...جلوه هایی از این حضور مردم در صحنه مبارزه برای تحقق نهضت اسلامی است.
🔸معجزه حضور مردم
🔹در حالی که جهانیان در عین ناباوری پیروزی انقلاب مردم ایران را به نظاره نشسته بودند، برخی انتظار داشتند مردم به خانه هایشان برگردند اما «این انقلاب بر پایهی ارادهی مردم و خواست مردم در تشکیل حکومت و ادارهی حکومت باقى ماند. یعنى اهمّیّت نقش مردم پس از پیروزى انقلاب از مردم سلب نشد و براى انقلاب بهعنوان یک عنصر باقى ماند.» ۱۳۶۸/۱۱/۲۰مردمی که برای سالیان متمادی در دوران حکومت پهلوی، هیچ انگاشته شده بودند، حالا با سربرآوردن مردم سالاری دینی در ایران، خود را صاحب اختیار و اراده می دیدند و در اولین قدم در همه پرسی تعیین نوع حکومت شرکت کرده و نظام جمهوری اسلامی را انتخاب کردند؛ از آن روز تاکنون به طور متوسط هر یک سال و چند ماه، یک انتخابات در کشور برگزار شده که مردم پای ثابت آن بوده اند تا از این طریق هم از حق مشارکت در سرنوشت خود استفاده کنند و هم تکلیفشان را نسبت به انقلاب اسلامی ادا کنند. مشارکت مستمر و پرشور مردم ایران اسلامی در انتخابات مختلف همه پرسی، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا، نشان دهنده فهم دقیق آحاد مردم است که راه اصلاح امور، رفع نواقص و برطرف کردن مشکلات از مسیر صندوق رای، دست یافتنی است.
«انتخابــــات در کشـور تحوّل ایجاد میکند.» ۱۴۰۲/۱۰/۲ و مشارکت مردم در انتخابات نه تنها برای پیشرفت کشور معجزه آفرین است بلکه انتخابات با مفاهیم اصلی انقلابی که مردم آن را، با نثار خون خود و با فداکاری های بسیار آن را به پیروزی رساندند، گره خورده است:«هم جمهوریّت و هم اسلامیّت، متّکی به انتخابات است. بنابراین، در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات ضروری است.»۱۴۰۲/۱۰/۲
🔸مردم نقش آفرینان دفاع از کشور در جنگ تحمیلی
🔹در حالی که رد خون قربانیان ترورهای منافقین از کوچه و خیابان های شهر پاک نشده بود، با پشتیبانی همه جانبه غرب و هجوم وحشیانه صدام و رژیم بعثی به مرزهای ایران، میدان دیگری برای دفاع از ارزش های انقلاب برای مردم باز شد؛ غیورمردان و جوانان این سرزمین اسلحه به دست راهی مناطق جنگی شدند و زنان و دختران ایرانی هم کار پشتیبانی از جنگ را بر عهده گرفتند؛ در واقع «جنگ به وسیلهی مردم اداره شد. هم ارتش و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم نیروهای گوناگون، متکی به مردم بودند؛ به ایمان مردم، به عشق مردم، به صفای مردم. از خط مقدم تا همهی صفوف عملیاتی، تا پشت جبهه و پشتیبانی، مردم با صفا و صداقتی مثالزدنی و فراموشنشدنی، برای فداکاری آمادگی داشتند.»۱۳۹۰/۷/۲۰ در این میان، مادران و همسران شهدا با نشان دادن الگوی اجتماعی زن مسلمان ایرانی، با فداکاری و رشادتی وصف ناشدنی، نقش ویژه ای در دفاع مقدس ایفا کردند؛ مادرانی که با تربیت صحیح و با فداکاری تمام، جوانان خویش را فرزندان روح الله خوانده و با صبوری و ایثار در پشت جبهه، پشتیبان و یار و مددکار بودند.
🔍 ادامه👇🏻
🔸مقابله مردم با فتنه۸۸ و برهم ریختن محاسبات دشمن
🔹جنگ تحمیلی با همه دشواری ها پس از هشت سال و بدون آنکه ذره ای از خاک کشور جدا شود، به پایان رسید اما چشم طمع دشمن بر روی خرمشهرهای ایران بسته نشد؛ دشمن این بار نه به صورت مستقیم بلکه با نقشه ای پیچیده به سراغ مردم ایران آمد، در نقشه جدید باید فضا غبار آلود می شد تا از طریق فتنه انگیزی به اهداف خودش برسد. مقابله با فتنه سال های ۷۸ و ۸۸ به این سادگی ها نبود. بصیرت، غیرت دینی، عمل هوشمندانه و به هنگام نیاز داشت. مردم ایران هم به خوبی از این ویژگی ها برخوردار بودند و با برهم زدن محاسبات دشمن، نقشه های چندین ساله آن ها را در ۲۳ تیر ۷۸ و ۹ دی ۸۸ نقش برآب کردند. «در سال ۸۸ خطا کردند و آن فتنه را راه انداختند و کار را به جاهایی رساندند که به خیال خودشان جاهای بسیار باریک و حسّاس و دقیقی بود، [امّا] ناگهان حرکت عمومی نهم دی همه را مبهوت کرد. این حرکت نهم دیِ سال ۸۸ از جنس همان حرکت نوزدهم دی شماها در سال ۵۶ است.»۱۳۹۵/۱۰/۱۹ حرکت مردمی ۹دی به گونه ای نقشه های فتنه گران داخلی را برهم زد و حامیان خارجی آنها را مبهوت کرد که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یکی از سر مقاله های آن روزهای خود به قلم "فیلینت لورت" نوشت "اصلاً تصور اینکه جمهوری اسلامی از درون منفجر شود، تصور اشتباهی است و باراک اوباما رئیس جمهور[وقت] آمریکا از آن برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در محقق ساختن وعده هایی که در خصوص تعامل با ایران از طریق هرگونه پیشنهاد استراتژیک و جدی مطرح کرده بود، بهره گرفته است."
🔸مردم بر فتنه ۱۴۰۱ مهر باطل زدند
🔹تازه ترین نمونه به شکست کشاندن طرح های دشمن توسط مردم نیز به ماجرای فتنه پائیز سال گذشته برمی گردد؛ در حالی که دشمن، ایران را در یک جنگ ترکیبی آمیخته از جنگ سیاسی، ادراکی و مجازی همراه با خبررسانی جعلی نشانه رفته بود، زنان و دختران ایرانی با عدم همراهی و ابراز انزجار خود از آشوب ها، این نقشه دشمن را که در بیرون از مرزهای ایران طراحی شده بود، به شکست کشاندند و هزینه های گزاف آمریکا و حیله گری های برخی دولت های غربی را بر هم زدند.
🔸ایران مظهر مردم سالاری دینی
🔹نقش آفرینی مردم در وسط میدان، در طول سالهای نهضت و انقلاب اسلامی، صحنه های پر افتخاری از تبلور مردم سالاری دینی را رقم زده است. حضور مردم در راهپیمایی های روز ۲۲ بهمن ماه، روز قدس، ۱۳ آبان ماه، نمازهای جمعه، تشییع پیکر پاک شهیدان، حرکت جهادی در تمامی عرصه های مورد نیاز کشور همچون کرونا و رفع محرومیت و... نشانه ای از حضور همیشگی و مستمر مردم ایران اسلامی در دفاع از انقلاب و ارزش های آن است. حضوری که نقشه های دشمنان را برای بر هم زدن امنیت و نظم کشور را درهم شکسته است؛ مردمی که با تشخیص دقیق صحنه، آمریکا و اذناب آنان را در اهداف خویش ناکام گذاشته اند؛ مردمی که با حضور خویش در خیابان ها و کوچه ها و میادین شهرهای بزرگ و کوچک، فرصت جولان به ضد انقلاب را نداده و فتنه ها ی مختلف از جنگ علیه جمهوریت در سال ۱۳۸۸ تا جنگ ترکیبی علیه کیان انقلاب و فرهنگ دینی را شکست داده اند.
👈🏼 سخن پایانی اینکه امروز ملت ایران، عرصه دیگری برای زورآزمایی با دشمن پیش روی خود دارد؛ حضور در پای صندوق های رای برای دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه می تواند به تقویت ایران قوی کمک کرده و زمینه ساز حل مشکلات و تحول در کشور شود. از همین روست که وظیفه همه به خصوص مجاهدان عرصه تبیین، دعوت مردم به مشارکت در عرصه پیش رو است: «همهی کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند. علمای اَعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صداوسیما، مطبوعاتیها، جوانها، افراد در داخل خانواده، اینها همه میتوانند منادی انتخابات باشند و مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند؛ آنوقت انتخابات، انتخابات پُرشوری خواهد شد.» ۱۴۰۲/۱۰/۲
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
🌱@khaterparishan
30.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تبریک به علی اکبر شهبازی برای تولید مستند "نقدعلی" 💎👏
اکران بزودی در جشنواره فیلم عمار📽
#انسان_انقلاب
#انسان_خمینی
🌱@khaterparishan
💎فهم امام، لازمه فهم رهبر
📝ابوالفضل شهبازی
🔺در سالروز قیامِ مردمِ قم در ۱۹ دی ۵۶، «مردم» کلید واژه اصلی سخنان رهبر انقلاب، در دیدار با مردمِ قم در ۱۹ دی ۰۲ بود؛ رهبر در تبیین قدرت نقش آفرینی مردم، زمان و جغرافیا را مقهور ملت ها دانست؛ از این منظر، چهل و شش سال قبل با امروز و قم با غزه، فرقی ندارند؛ هر کجا مردم میدان دار شوند، معجزه متولد و پهلوی یا اسرائیل آویزان به آمریکا را رفتنی می کند.
🔥نکته مهم دیگر در سخنان رهبر اما معرفی کاشف قدرت معجزه آسای مردمی در عصر ما بود؛ رهبر، امام خمینی(ره) را کاشف این منبع تمام نشدنی معرفی کرد؛ اگر چه در میراث روایی ما همچون فرمان حکومتی امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر، عامه مردم، تکیه گاه دین و ذخیره روز مبادا معرفی شده اند اما تا قبل از به صحنه عمل آوردن این معارف توسط امام، غباری از غفلت بر روی این معارف نشسته بود؛ رهبر تصریح داشت که این مهم را امام به ما و به مردم یاد داده است.
📚اما این تنها درس اختصاصی امام از نگاه رهبر نیست؛ رهبر دائما در طول این سال ها و خصوصا در سخنرانی های ۱۴ خرداد، سعی کرده محور «امام به ما یاد داد» را برای مخاطبانش گسترده تر و روشن تر کند؛ اما امام دیگر چه چیزهایی به ما یاد داده؟
🔻«حالت تحرّک میدانداری، وارد میدان شدن، مطالبه کردن، آن هم مطالبهی چیزهای بزرگ و مهم، در رفتار ملّت و در خُلق و خوی ملّت ما مطلقاً وجود نداشت؛ این را امام ایجاد کردند» ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
🔻«ملّت ایران نسبت به خود یک نگاه حقارتپندارانه داشت... احساس حقارت میکردند، احساس توانایی نمیکردند؛ امام این را تبدیل کرد به احساس عزّت، احساس اعتماد به نفْس،... تبدیل کردند به انسانهایی که خودشان نوع حکومت را تعیین میکنند.» ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
🔻«آن وقت هیچ کس تصوّر نمیکرد که بشود روی حرف آمریکا حرفی زد، بر خلاف ارادهی آمریکا بشود حرکتی انجام داد؛ امام کاری کردند که خود رؤسای جمهور آمریکا گفتند که خمینی ما را تحقیر کرد» ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
🔻«امام راحل به همه یاد داد که خطوط فاصل موجود میان آحاد جوامع اسلامی را کنار بگذارند؛ فقط یک خطّ فاصل وجود دارد و آن خطّ فاصل میان ایمان و اسلام از یک طرف و کفر و استکبار از طرف دیگر است.» ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
🔻«عدالت به معنای واقعی کلمه، چیزی است که امام به ما یاد داده است.» ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
و...
💎نتیجه؟ با این اصرار رهبر برای شناساندن امام، به نظر می رسد برای فهم بهتر حرف های امروز رهبر، باید امام را فهم کرد و برای فهم امام چه کسی بهتر از خود امام؟ ۲۲جلد صحیفه امام، پیش روی دغدغه مندان انقلاب برای فهم انقلاب است؛ زیاد است؟ حداقل جلد ۲۱ را باید خواند، آن جا که امام در سال آخر حیات، یک بار دیگر اصول انقلاب را یادآوری می کند.
🔗https://rasanews.ir/0038zS
🌱@khaterparishan
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#حاشیه_نگاری ا #گزارش_تصویری
▫️نخستین نشست نخبگانی فکرت؛
🖌با حضور کنشگران رسانهای
☑️ "مردم سالاری دینی" در کلام راویان دیدار
🔻روایت سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم
✔️ بررسی مفاهیم قدرت و مردم
✔️ مردم در گفتمان امامین انقلاب
✔️ لوازم توانبخشی معرفتی مردم
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامه گلایهآمیز از مدرسه پولی را در رادیو خواندیم
▪️امام تقدیر کرد
🔹اصغر پورمحمدی در گفتوگو با مجله تصویری قاف ماجرای جالبی از نامه گلایهآمیز یک دختر روستایی از مدارس پولی شده و واکنش امام خمینی نقل کرده است.
🔹«نامه یک دختر روستایی را خواندیم. میگفت آقای وزیر چرا باید من که ازدواج کردم برای به مدرسه رفتن شهریه بپردازم؟ به من گفتهاند روزانه نیا و شبانه بیا، برای شبانه هم من گوشوارهام را فروختهام تا بتوانم به مدرسه بروم. این عدالت نیست...»
🔹«بههرحال احمدآقا از دفتر امام به من زنگ زدند و گفتند امام نامه این خانم را گوش دادند و رادیوی واقعی همین است. هر روز باید این نامهها خوانده شوند.»
@TasnimNews
🌱@khaterparishan
امروز
۱۴ رجب ۱۴۴۵
۶ بهمن ۱۴۰۲
۲۶ ژانویه ۲۰۲۴
یک کودک بر اثر گرسنگی در غزه به شهادت رسید
زیاده عرضی نیست
🌱@khaterparishan
30.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این حرف میان حزب اللهی ها هم غریب است...!
🎙حجت الاسلام قنبریان
#حرفِ_نو_انقلاب
#انتخابات
#مردم_سالاری_دینی
🔰@ali_samimi71
🌱@khaterparishan
طبق تحقیق دوستان مورد اعتماد، دیدگاه های این سه نامزد بیشترین نزدیکی با مبانی انقلاب و دفاع از مستضعفین رو در بین نامزدهای #قم داشته
اگه میخواید تصمیم ساز باشید و بقیه رو راهنمایی کنید، معرفی این سه نفر به خانواده، دوستان و آشنایان پیشنهاد میشه
🌱@khaterparishan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشتار آرد؛ بیش از ۱۰۰ فلسطینی در شلیک ارتش اسرائیل به سمت افرادی که برای دریافت آرد در غزه تجمع کرده بودن، کشته شدن
خاک تو سرت دنیا
🌱@khaterparishan
🔴 امشب؛ برنامه زنده #ثریا | منتخبان ملت و حل مسائل کشور؛ رویشهای جوان و امیدبخش
🔺با تمرکز با دو مسئله اساسی زمین و مسکن و حقوق کارگران
🔻باحضور:
🔹دکتر محمدمنان رئیسی
🔹دکتر میثم ظهوریان
🕰 امشب؛ یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
ساعت ۲۳:۲۰
📺 شبکه یک سیما
🌱@khaterparishan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ خداوندا تو میدانی که من در چه حالی هستم
😔 به احترام سی هزار جانِ محترم فلسطینی که شهید شدند
✅ @EMAM_COM
🌱@khaterparishan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنج ماه است که روزه ایم...
🌱@khaterparishan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلم برای نون سفید تنگ شده
🌱@khaterparishan
🔶🔷🔶کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟
⏰مدت تقریبی مطالعه:۳دقیقه
🔶می گویند حسن ع کریم است اما چرا کسی نمی پرسد در جامعه ی پس از انقلابِ #عدالتخواهانه ی پیامبر ص چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا حسن بخواهد به او ببخشد؟! و حسن ع که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ #فقیر بودن(و شدن) این جامعه دارد؟
🔷#اسلام_آمریکایی با اِغفالی مشمئز کننده می گوید حسن آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاست های ظالمانه،#دائم تولید فقر کند و حسن هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد #کریم!؛همین!
🔶 #اسلام_ناب اما،می پرسد اگر حسن خلاصه در کرمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه حسن ع براه بیاندازد؟!مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری می تواند برای معاویه داشته باشد؟!
اسلام ناب می پرسد مگر حسن میراث دار وصیت علی ع نیست که به او و برادرش حسین ع فرمود:«کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟!
آیا حسن آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمه ی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟!
آیا کرم حسن آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که کنار معلولِ ظلم(فقر) بایستد بی آنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟
آیا این همان امام حسن ع است که یاران کربلاییِ حسین ع برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟!
🔷بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی حسن ع را مرور کنیم:
1.شکل گیری خیریه ی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریه ی ریاکارانه و ستم پوش معاویه.
۲.لشکرکشی و آمادگی صددرصدی حسن ع بلافاصله بعد از شهادت علی ع به منظور حذف همیشگی معاویه.
۳.رویارویی در جنگ صفین با معاویه ای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفته.
۴. مصاف رسواگرانه با بدعت های معاویه در بدرقه ی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف،اشرافی گری و کاخ سازی معاویه بر نمی تابد.
🔶 این صحنه ها همه و همه نمایانگر #مبارزی_کریم نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در #عدم_همراهی نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سخت تر می کند تا جایی که #حکومت_عدل_نبوی رسماً به #سلطنت_ظلم_اُموی بدل می شود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و #مواسات حسن ع هم نمی تواند چاره سازش باشد.
🔷جامعه ای را تصور کنید اهل کَرَم شده ی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛ در آن جامعه معاویه ی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس #خیریه می شوند؛رانت خوار،سرمایه دارِ زالوصفت،تصمیم ساز و تصمیم گیر سیاست های فقرآفرین هم.
خیریه که چه عرض شود؛ #شَرّیه ای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهم تر وسیله ی #استحمار و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایه داری می شود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد!
راستی امام حسن ما کدام کریم است؟!
✍ #محمد_زارع
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین
@paberahnegan
📌پیوند همراهی در شبکه های اجتماعی👇
Yek.link/paberahnegan
🌱@khaterparishan
هدایت شده از برای فردا...
🥀سعدیا دیگر بنی آدم برادر نیستند
🖊افشین علا (بهمن ۱۴۰۲)
سعدیا دیگر بنی آدم برادر نیستند
جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند
عضوهای بی شماری را به درد آورده چرخ
عضوهای دیگر امّا یار و یاور نیستند
کودک چشم آبیِ غرب و سیه چشمِ عرب
در نگاه غربیان با هم برابر نیستند
شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زنده اند
تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند
از نگاه غربیان انگار در مشرق زمین
مادرانِ داغِ کودک دیده، مادر نیستند
نزد آنانی که می گریند در سوگِ سگان
صحنه های قتل انسان، گریه آور نیستند
کاش بیبیسی سؤال از باربی سازان کند؛
این عروسک ها که می سوزند، دختر نیستند؟
ای نتانیاهو! اگر مردی تو با مردان بجنگ
گرچه اسرائیلیان از دَم، مذکّر نیستند
بی مروّت! کودکند اینها نه مردان حماس
خانه اند اینها که شد ویرانه، سنگر نیستند
کودکان هر چند بسیارند در ویرانه ها
ساقه های تُردِ ریحانند، لشکر نیستند
خادمانِ کعبه سرگرمند در کاباره ها؟
یا که اهل جنگ، جز با رقص خنجر نیستند؟
بار دیگر خو گرفت این قوم با دختر کُشی؟
یا که غیرت داده از کف، یا دلاور نیستند؟
پشته ها از کشته ها پیداست، دنیا کور نیست؟
آسمان از ناله پر شد، گوش ها کر نیستند؟
تا به کِی کودک کُشی در غزّه؟ آیا غربیان
در هراس از انتقام اهل خاور نیستند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ تدوین شده «تلك قضية»
5 دقیقه طوفانی از آنچه در جهان می گذرد، از مرگ انسانیت و شرافت و رسانههایی که جان لاک پشت ها برایشان مهم است، اما جان صدها هزار انسان بیگناه برایشان اهمیتی ندارد.
عجب میکس و تدوین فوقالعادهای
✅@motaleaat_ejtemaei
🌱@khaterparishan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولاء طرفینی
ما نمیگوییم حجاب واجب الهی نیست
اما...
#حجاب
#امر_به_معروف_نهی_از_منکر
به #انقلاب_انسان بپیوندید:
https://eitaa.com/hamedyazdani3312
🌱@khaterparishan
هدایت شده از حمیم (صلح میرزایی)
🖼 اثر جدید حسن روحالامین؛ تقدیم به زنان غزه
🔸در کتاب فضائل آمده است روزی عمار پسر یاسر محضر مولا رسید و متوجه خشم و تعب مولایش شد. علت را از حضرت سوال نمود. حضرت امیر فرمودند: از کوچه عبور میکردم و متوجه شدم مردی در حال دعوا با زنی است و بر سر او فریاد میکشد. همین حالا سراغش برو و بگو اگر دست ازین کار نکشد علی با ذوالفقار میآید.
🔸عمار پیغام را رساند و مرد کوتاه آمد. بعد عمار با صدایی رسا گفت: بدانید که اگر کسی بر سر زنها فریاد بکشد؛ مولای من تحمل نمیکند و با ذوالفقار می آید...
https://eitaa.com/hamim1/1537
🔶🔷🔶از شما اصرار و از آنها انکار
مولای ما!
در دیدار ساعتی پیش با دانشجویان فرمودید:
یکی از دوستان گفتند که تصور شده که نظر رهبری در مورد مسأله ی عدالت با سال 80 فرق کرده! اگر فرقی کرده باشد در این جهت فرق کرده که #اصرارِ_بیشتر شده بر مسأله ی عدالت؛ چون پیشرفت هایمان در سمت عدالت کم بوده اصرار بیشتری ما داریم.از عدالت که کسی دست برنمیدارد.
بگذارید از همین جمله آخر شروع کنم؛
«از عدالت که کسی دست بر نمی دارد»
مولای ما!
نمیدانم مقصودتان از «کسی» غیر خودتان هم هست یا نه؟
ولی با کمال شرمندگی از مجاهدت بیش از نیم قرنی شما در گسترش عدالتخواهی باید بگویم:
اینجا در سطح نخبگان میانی از عدالت دست برمی دارند! خیلی خوب هم از عدالت دست برمی دارند!
آقا جان!
یادتان هست بعد از پذیرش قطعنامه 598می گفتید:ما عدالت طلبیم چه با جنگ؛ چهبی جنگ.
خاطرتان هست درسالگرد رحلت امام به همه سوگداران امام فرمودید:
دعوت به نظام اسلامی منهای اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راستای عدالت اجتماعی دعوتی ناقص بلکه غلط و دروغ است.
فرمودید: جمهوری اسلامی منهای عدالت معنا ندارد.
بعد از رحلت امام فریاد می زدید:
والله قسم! در جامعه اسلامی هم ممکن است مُترَف به وجود بیاید!
به خاطر دارید که از مخلصان انقلاب برای شکل نگرفتن طبقه ی مرفه جدید در دهه ۷۰ استمداد می طلبیدید: از دل نظام اسلامی دارد طبقه نو کیسه جدیدی به وجود می آید! مگر این شدنی است؟!مخلصان انقلاب نخواهند گذاشت...
در دهه هشتاد فرمودید:لب مطالبه من از شما جوان های دانشجو عدالتخواهی است.
حتی به دانشجویان فرمان دادید:
هر پدیده ضد عدالت در واقعیت کشور باید مورد سوال قرار بگیرد.
حتی به سران نظام، فرمان هشت ماده ای صادر فرمودید و هیچ کس را مبرا از سوال ندانستید.
با مسئولین نظام که می نشستید
"مشروعیت نظام" را "وابسته به عدالت خواهی" می دانستید.
در دهه ۹۰ از لزوم تشکیل "لشکر جوان مطالبه گر" گفتید؛ از "خطر بر زمین افتادن علم عدالت"؛ از "لزوم تطابق همه برنامه های حاکمیت با عدالت"؛از "پیوست عدالت داشتن همه برنامه ها"؛ از "لزوم انتخاب نماینده و رئیس جمهور طرفدار عدالت" وووو
اما
درست در هنگامه ای که در دهه گذشته بیش از ۱۰بار از عقب ماندگی در عدالت گفتید؛در دهه ای که "اصرار شما بیشتر شده بود"؛ عده ای نه تنها بر عدالت اصرار نداشتند که برای نخواستن عدالت، انواع و اقسام "معاذیر و قید های موهوم" را به دست و پای عدالت می انداختند؛ بی آنکه یکبار نشان مان دهد چگونه می شود عدالت مطلوب شان را خواست؟!
یکی عدالتخواهان را "خوارج" می دانست!
یکی از "تمام شدن دوران عدالت"می گفت!
همو از "تمام شدن دوران بحث درباره عدالت" سخن به میان می کشید!
شخص دیگری عدالت خواهان را "سگان بی قلاده" می خواند!
آن یکی از برچسب "خوارج پلاس و ۲پلاس"ش رونمایی می کرد!
ده ها تلاش مستمر و با رسانه های نفتی!!
با اینکه وضعیت عقب ماندگی در عدالت؛(توزیع ناعادلانه آزادی و ثروتها و فرصت ها و ابزار کار و منابع و اعتبارات بانکی،خصوصی سازی حراج کننده بیت المال و خانه مان سوز کارگران،بی اعتنایی عجیب نسبت به زنان سرپرست خانوار، تکون طبقه بانکدار خصوصی با خلق نقدینگی های افسانه ای،نانظام حقوق و دستمزد،نانظام مالیاتی، آموزش و پروش طبقاتی و پولی،انحصارات صادرات و واردات،احتکار زمین توسط برخی نهادها،رسانه های نارسانای صدای مردم و حافظ وضع موجود و ده ها مساله دیگر) فرصت نمایش عملی عدالتخواهی مطلوب را پیش پایشان گذارده بود؛ اما برخی از آنها قیدهایی که به عدالت و عدالت خواهی میزدند نه برای اصرار بر خط اصیل عدالت خواهی که برای انکار اساس عدالت خواهی بود.
خواستم بنویسم: «کاش یک بار دیگر برای شرمندگی ما هم که شده در ۸۵ سالگی روزی یک ساعت روی پای می ایستادید و برای مان یک بار دیگر از نسبت توحید و عدالت و آزادی می گفتید درست مثل ماه رمضان۵۰ سال پیش در مسجد امام حسن ع مشهد»؛اما خواب زده ها را بیدار نشاید!
شما نیم قرن است که مدام از عدالت می گویید؛ اما از شما #اصرار است و از برخی آنهایی که در پس و پیش نام مبارکتان القاب قطار میکنند؛ #انکار!
سایه تان مستدام
خط عدالت مدیون نام و مرام تان
✍🏼 #محمد_زارع
🔶پابرهنگان؛پنجره ای روبه اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan