eitaa logo
تجوید حفظ تفسیر تدبر ( ختم نور )
1.8هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
1.2هزار فایل
⚘﷽⚘ تقدیم محضر مولی صاحب الزمان علیه السلام #قرائت_تجوید_حفظ_تفسیر_تدبر #قرآن_ونهج_البلاغه با همکاری اساتید محترم تدبر، قرائت، تجوید و حفاظ کل قرآن کریم آیدی مدیر کانال⏬ @V012345 کانال های دیگر ما :کانال گیف استیکر⏬ https://eitaa.com/stikerrrr
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌺🍃 «راهکار عدم فراموشی محفوظات» 💠💠🔹💠💠 ☘آیات را طوطی وار حفظ و مرور نکنید. بادقت بخونید و وقتی بفهمید چی می خونید به تسلطتتون خیلی کمک می کند تا آیاتی را به خوبی حفظ نکردید سراغ ایات بعدی نروید. ☘بعد از حفظ، ایات را برای دیگران بخوانید و تحویل دهید و مباحثه انجام دهید ☘هر وقت خواستید آیات جدیدی را حفظ کنید حتما ابتدا آیاتی که در طول ۳ روز گذشته حفظ کردید را مرور کنید. ضمن اینکه ده درس رو هم دارید. ☘هنگام مرور محفوظات حتما قلم و کاغذ همراه خود داشته باشید و اشکالات خود را یادداشت کنید. وروز جمعه که استراحت دارید اشکالاتتون رو مرور کنید که براتون تثبیت بشه. ☘اگه زود تمرکزتون رو هنگام انجام مرورهاتون از دست می دهید. پشت ه مرورهاتون رو انجام ندهید هر پانزده دقیقه تا بیست دقیقه یکبار استراحت کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حکمت ۴۲ قسمت ۲ معیار شداقت و شجاعت و عفت ۰(1).mp3
1.55M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 47 2⃣ ⭕️ معیار صداقت و شجاعت و عفّت 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 2 ) 🔹 معیار صداقت و شجاعت و عفّت 🔰 اولین نکته بسیار مهم و جذابی که در حکمت ۴۷ به چشم می خورد؛ عبارت است از ارائه میزان ، معیار و شاخص برای اندازه پذیر کردن امور اخلاقی . مستحضرید که امروز یکی از جدیدترین تئوری ها و دانش ها در شاخه روانشناسی غربی، کمّی سازی امور کیفی است ؛ یعنی به اندازه کشیدن مسائل اخلاقی و معنوی. در حالیکه این دانش به شهادت نهج البلاغه، اوّلین بار در هزار و چهارصد سال قبل و توسط امیرالمؤمنین (علیه السلام) ارائه شده است. امروز و در این جلسه، ما می خواهیم مصادیق اندازه گیری و روش اندازه پذیر کردن امور اخلاقی را ارائه کنیم . 🔸۱. اندازه جزا و پاداش هر انسانی به اندازه بلایی است که در آن صبر کرده ( خطبه ۱۹۲) 🔸۲. ارزش و اندازه هر انسانی به اندازه همّتی است که دارد. ( حکمت ۴۷ ) 🔸۳. اندازه سختی مصیبتِ مصیبت زده به قدر ارزش آن چیزی است که در این مصیبت از دست می رود. ( حکمت ۲۷۵ ) 🔸۴. اندازه تفاوت مردم در رفتارهایشان بر اساس قدر اختلاف طینت آنهاست. ( خطبه ۹۱ ) 🔸۵. اندازه حسن ظنّ یک عبد به پروردگارش به مقدار خوفی است که از پروردگارش دارد.( نامه ۲۷) 🔸۶. میزان عطیه و عطای الهی، به قدر نیّت انسان است. ( نامه ۳۱) 🔸۷. اندازه صداقت هر انسان بستگی به اندازه مروّت و جوانمردی او دارد. ( حکمت ۴۷ ) 🔸۸. اندازه و قدر شجاعت هر کسی به مقدار احساس ننگ و عاری است که از ترسیدن میکند. ( حکمت ۴۷) 🔸۹. اندازه عفّت هر انسانی به مقدار غیرت اوست. ( حکمت ۴۷) 🔸۱۰. اندازه معونه و کمک و یاری خدا ، به قدر معونه و کمک و هزینه هایی است که انسان در زندگی لازم دارد. 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم درس ۹|کسب مهارت در خواندن حروف دارای یاء مدی ثانیه 0:30 👈🏻 کسره تو یه ضرب و کوتاه ادا میشه اما یاء مدی دو برابر کسره ثانیه 0:37 👈🏻به دو‌ مثال توجه کن دقیقه 1:02 👈🏻یاء مدی شبیه صدای «ای» تو زبان فارسیه دقیقه 1:07 👈🏻تو ساده‌‌خوانی قرآن، هر حرف با یاء مدی یه بخش از کلمه هستش دقیقه 2:01 👈🏻 حروف رو یه بار با کسره و یه بار با یاء مدی تمرین کنیم دقیقه 2:57 👈🏻چند کلمه از کلمات نورانی قرآن رو با هم بخونیم دقیقه 4:01 👈🏻کلماتی که به شکل یاء برگردان هست دقیقه 4:26 👈🏻تمرین پایانی ارسالش برای دوستات رو یادت نره مدرس: استاد ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @KhatmeNoor ┗━━🍃🌺━━━━━━━┛
‍ ‍ ✨ بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمِ✨ 🌹❣ بیست و پنجم ذی الحجه روز نزول هل أتی درشأن اهل بیت پیامبر اعظم گرامی باد 🌹❣ روز بيست و پنجم ماه ذى الحجّه، روزى است كه سوره «هل اتى» در آن روز نازل شد. در شأن نزول اين سوره جمع زيادى از علماى شيعه و سنّى نقل كرده اند كه امام حسن و امام حسين(عليهما السلام)بيمار شدند و پيامبر(صلى الله عليه وآله) به عيادتشان آمد و به على(عليه السلام) فرمود: چه خوب است براى شفاى آنان نذرى كنى. حضرت على(عليه السلام) و حضرت فاطمه(عليها السلام) و فضّه براى شفاى آنان سه روز روزه نذر كردند. وقتى كه حسنين(عليهما السلام) شفا يافتند، آنان براى اداى نذر روزه گرفتند - و مطابق برخى از روايات حسنين(عليهما السلام) نيز روزه گرفتند ـ در حالى كه از نظر موادّ غذايى در زحمت بودند. به هنگام افطار كه مقدارى نان را براى افطار آماده كرده بودند، صداى مسكينى را شنيدند كه تقاضاى كمك داشت. على(عليه السلام) و فاطمه(عليها السلام) و فضّه و حسن و حسين(عليهما السلام) نان خود را به آن مسكين دادند و خود در آن شب جز آب ننوشيدند. غروب فردا نيز به هنگام افطار يتيمى اظهار نياز كرد و بار ديگر جريان شب گذشته تكرار شد و آنان با مقدارى آب افطار كردند. روز سوم نيز به هنگام غروب اسيرى به در خانه آنان آمد و آن خانواده كرامت و بزرگوارى و ايثار، از سهم نان خود گذشتند و آن را به اسير دادند. فردا على(عليه السلام) دست حسن و حسين را گرفت و خدمت پيامبر(صلى الله عليه وآله) آمد، چشم پيامبر به بچّه ها افتاد كه از شدّت گرسنگى مى لرزيدند; علّت را جويا شد و على(عليه السلام) ماجرا را تعريف كرد. پيامبر(صلى الله عليه وآله)ناراحت شد و با هم به منزل حضرت زهرا(عليها السلام) آمدند، در اين حال جبرئيل فرود آمد و سوره هل أتى (انسان) را از جانب خداوند آورد. در اين سوره از ايثار توأم با اخلاص اهل بيت(عليهم السلام) به عظمت و بزرگى زياد ياد شده است. سوره انسان در مدح و شآن اهلبیت علیهم‌السلام نازل شده است. ایات ۱ الی ۸ گواه انفاق، ایثار، جود و سخاوت امیر مومنان علی علیه‌السلام و خانواده بزرگوارش هستند. @etekaf_hmd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شور - پای روضه ات گریه کردم من.mp3
4.37M
پای روضت گریه کردم من 🎙 کربلایی جواد مقدم
hossein_sotode_eshgho_mehmon.mp3
2.84M
🔸 عشقو مهمون دلم کردی 💔 🎤 کربلایی 🔻ویژه ۱۴۰۳
03(1).mp3
21.31M
🔸 | زمینه پیشواز محرم 🎤 کربلایی 🔻ویژه ۱۴۰۳
enc_16255128440944636691292.mp3
2.81M
🔸 | میزنه قلبم داره میاد دوباره باز بوی محرم... 🎤 کربلایی 🔻ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره البقرة آیه 94 قُلْ إِنْ كَانَتْ لَكُمُ الدَّارُ الْآخِرَةُ عِنْدَ اللَّهِ خَالِصَةً مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ بگو: اگر سراى آخرت در پيشگاه خدا تنها به شما اختصاص دارد نه ساير مردم، پس آرزوى مرگ كنيد اگر راست مى‌گوييد.
قُلْ = بگو إِن كَانَتْ = اگر باشد لَكُمُ = براي شما الدَّارُالْآخِرَةُ = خانه اخرت عِندَ اللَّهِ = نزد خدا خَالِصَةً = خالص ، ويژه مِّن دُونِ = از غير النَّاسِ = مردم فَتَمَنَّوُا = پس تمنا کنید ، آرزو كنيد الْمَوْتَ = مرگ را إِن = اگر كُنتُمْ صَادِقِينَ = هستيد از راستگويان