eitaa logo
خط حزب الله
2.7هزار دنبال‌کننده
372 عکس
25 ویدیو
510 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نسخه «تابلو اعلانات» شماره ۱۹۸ @Khattehezbollah 👇چاپ📇
از آغاز انقلاب اسلامی ادعاهایی اعلام می‌شد در حال حاضر چقدر به آن ادعاها رسیده‌ایم؟ @Khattehezbollah
🔔 شماره‌ی جدید نشریه‌ی منتشر شد: ♨️ : قطعا منتفی است؛ حالا آقای که هیچ، و عناصر وزارت خارجه هم همین‌جور 🔰 : چرانیروهای مؤمن و انقلابی باید نهج‌البلاغه بخوانند؛ آئین‌نامه‌ی انقلاب اسلامی است 🔶: آقا سید! جدت با ما است ♨️ : چرا نسبت به سکوت کرده‌اید؟ ❇️ : و کتاب ما را به جایی نمی‌رساند @Khattehezbollah
نسخه «تابلو اعلانات» شماره ۱۹۹ @Khattehezbollah 👇چاپ📇
❇️ 📝 قطعا منتفی است ⭕️ این روزها موضوع «مذاکره» مجددا در رسانه‌ها مطرح شده است و برخی افراد معتقدند که تنها گزینه‌‌ای که برای حل مشکلات کشور و تأمین وجود دارد مذاکره است. دراین‌باره اما چند نکته حائز اهمیت است: 1⃣ باید با دنیا ارتباطات وسیع داشته باشیم و مذاکره‌ی با کشورها، یکی از توصیه‌ها و سیاست‌خارجی همیشگی جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب، از دیرباز تاکنون بوده است. این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که رهبر انقلاب در روز حکم ریاست‌جمهوری ، یکی از سرفصل‌های لازم در دولت دوازدهم را همین مسأله مطرح کردند: تعامل گسترده‌ی با دنیا، توصیه‌ی همیشگی ما است که این درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که دشمنان ما و سلطه‌گران عالم دنبالش هستند. ما می‌توانیم با دنیا ارتباطات وسیع و گسترده‌ای داشته باشیم، هم به ملّت‌ها و دولت‌های دیگر کمک کنیم، هم از کمک آنها بهره‌مند بشویم.» 2⃣ مذاکره به تأمین‌کننده منافع ملی نیست مذاکره زمانی منتج به تأمین منافع ملی خواهد شد که کشور در شرایط مناسبی قرار داشته باشد. «آن‌وقتی که جمهوری اسلامی از لحاظ اقتصادی، از لحاظ فرهنگی، به آن که ما در نظر گرفته‌ایم برسد، آنجا برود مذاکره کند؛ حرفی نیست. امروز چنین چیزی وجود ندارد؛ ما اگر چنانچه برویم مذاکره کنیم، قطعاً این مذاکره به ما تمام خواهد شد؛ مذاکره با یک طرف این‌جوری، به ضرر ما تمام خواهد شد.» 3⃣ رابطه با ادامه پیدا کند گرچه اروپایی‌ها در تعامل با ایران تا به امروز، صرفا داده و اقدام عملی انجام نداده‌اند، اما این به معنای قطع رابطه یا مذاکره‌ی با آنها نیست. «بنده قبلاً هم گفته‌ام، الان هم می‌گویم که ارتباط با اروپا باید پیدا کند... امّا قطع امید کنید از اینها... این قطع امید به معنای قطع رابطه نیست، به معنای قطع مذاکره نیست؛ به معنای این است که ما خودمان را جور دیگری بگیریم.» 4⃣ با آمریکا و رژیم صهیونیستی مذاکره نمی‌کنیم و نهایتاذهم آنکه در این بین، دو استثناء وجود دارد: و . دلیل منع مذاکره با آمریکا نیز مبتنی بر است که ملت ایران در طول این چهل سال (و مخصوصا در سال‌های اخیر در ماجرای ) آن را کسب کرده است. اگر هدف از مذاکره تأمین منافع ملی کشور است، مذاکره با آمریکا به‌وضوح نشان داده که نه تنها در بردارنده‌ی منافع ملی نیست، بلکه فراوانی برای کشور دارد. وگرنه «آن روزی که رابطه‌ی با آمریکا مفید باشد، اول کسی که بگوید رابطه را ایجاد بکنند، خود بنده هستم.» ♨️ بنابراین «اینکه حالا باز بعضی زمزمه شروع کرده‌اند که «در حاشیه‌ی ، ممکن است مذاکره انجام بگیرد»، این به طور قطع است؛ یعنی معنی ندارد یک چنین چیزی. آنها که آن ظاهرسازها بودند، آن‌جوری عمل کردند با ما؛ اینها که آدم‌های شمشیر از رو بندند؛ با اینها چه مذاکره‌ای؟ اصلاً معنی ندارد. حالا آقای که هیچ، و عناصر وزارت خارجه هم همین‌جور؛ هیچ معنی ندارد با اینها مذاکره کردن.» @khattehezbollah
🔶جوری برنامه‌ریزی کن که انگار تا آخر دنیا زنده‌ای @Khattehezbollah
🔔 شماره‌ی جدید نشریه‌ی منتشر شد: «ملت حسین (ع)» ♨️ : خط حزب‌الله در یادداشت این هفته‌ی خود، به این سؤال پاسخ می‌دهد که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، آیا سکه‌ی دین همچنان در جامعه‌ی ایران رایج است یا نه؟ آیا جامعه‌ی ایران، جامعه‌ای دیندار است یا آنچنان‌که بعضی تصور می‌کنند جامعه‌ی ایران شاهد افول دینداری است؟ 🔰 : 6 تصمیم در 14 خرداد 68 🔶 : پنج درس از به روایت رهبر انقلاب؛ کار تمام است اگر... ♨️ : مطالبه‌ی رهبر انقلاب از مداحان و هیئت‌های مذهبی؛ روی مسئله تکیه کنید @Khattehezbollah
نسخه «تابلو اعلانات» شماره ۲۰۰ @Khattehezbollah 👇چاپ📇
مطابق با پژوهش‌های معتبر درباره وضعیت دینداری مردم ایران، شرکت در مناسک دینی رشد چشمگیری داشته است 📝ملت حسین 💢انقلابی به نام دین 14 قرن بعد از آنکه کارخانه‌ی انسان‌سازی پیامبر در مدینه‌النبی آغاز به کار کرد، در گوشه‌ای دیگر از جهان، در کشوری به نام ایران، و به رهبری فردی پیامبرگونه، «انقلابی به نام دین» به ثمر رسید که بطلان همه‌ی معاصر بود. در زمان‌های که تصور بر این بود مقوله‌ای به نام «دین» توانایی در جامعه ندارد، انقلاب اسلامی ایران، به تعبیر فوکو «روح یک جهان بی‌روح» شد و نشان داد که کماکان، عنصر «دین»، مهمترین عامل محرک انسان‌ها است و همچنان این کارخانه‌ی عظیم، در حال انسان‌سازی است. 🔶آیا جامعه ایران، جامعه‌ای دیندار است؟ حال سؤال آن است که بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، آیا سکه‌ی دین همچنان در جامعه‌ی ایران رایج است یا نه؟ به زبان دیگر، آیا ، جامعه‌ای دیندار است یا آنچنان‌که بعضی تصور می‌کنند جامعه‌ی ایران شاهد است؟ پرسش مهمی است که پاسخ درست به آن می‌تواند ما را به فهم درست از جامعه‌ی ایران رهنمون کند. ⭕️برای مثال مطابق با پیمایش‌ها و پژوهش‌های معتبر انجام‌شده درباره‌ی وضعیت دینداری در ایران از ابتدای انقلاب تا به امروز، این نتیجه مشخص می‌شود که در بعد مسائل اصلی دین، مانند اعتقاد به خدا، پیامبر و معصومین(ع)، معاد و آخرت و نظایر این، شاهد ثبات در دینداری بوده و حدود 98درصد مردم ایران به این اصول دینی اعتقاد دارند. بیش از 80 درصد مردم ایران نیز اهل نماز (دائم یا گاهی) و روزه گرفتن هستند. نکته‌ی قابل توجه آن است که ابعاد بیرونی رفتار مردم مانند شرکت در مراسم عزاداری سیدالشهداء، شرکت در مراسم اعتکاف، زیارت اماکن مقدسه به شدت افزایش یافته است. در مقایسه‌ای که بین سال‌های 1374 تا 1388 دراین‌باره انجام گرفته است، میزان شرکت در از حدود 57 درصد در سال 1374 به 75 درصد در سال 1388 افزایش پیدا کرده است. میزان زیارت اماکن مقدس نیز از 70 درصد در سال 1374 به 78 درصد در سال 1388 افزایش پیدا کرده است. مثلا در حالیکه در اوایل دهه‌ی 80، یک میلیون نفر به مشهد مقدس سفر می‌کردند، این آمار در حال حاضر به بیش از 20 میلیون نفر رسیده است. 🔰نسبت رشدها به دشمنی‌ها اما رشد وضعیت دینداری در ایران درحالی است که «ما مواجه هستیم با یک حمله‌ی همه‌جانبه؛ یک جبهه‌ی عظیمی از لحاظ فرهنگی دارند به ما تهاجم می‌کنند؛ این هم در خلال حرفهایشان هست، البتّه ما می‌د‌انستیم این حرف را، امّا حالا دیگر خودشان هم صریحاً می‌گویند که «غلبه‌ی بر جمهوری اسلامی و غلبه‌ی بر حاکمیت اسلام، با جنگ نظامی و با تحریم اقتصادی موفّقیت‌آمیز نیست، [بلکه] با کار فرهنگی و نفوذ فرهنگی موفّقیت‌آمیز است؛ ذهن‌ها را باید تغییر داد، روی مغزها باید کار کرد، هوس‌ها را باید تحریک کرد»؛ این را الان صریح می‌گویند.» 30/5/98 در حقیقت نسبت رشد دینداری را باید با تضادها و دشمنی‌هایی که پیرامون آن وجود دارد مقایسه کرد. ✅ و عزاداری بر سیدالشهداء، یکی از آن مقاطعی در سال است که به خوبی مردم ایران است. فرهنگ آن نقطه‌ی ثقلی است که هم «علت محدثه»ی انقلاب اسلامی بوده است و هم «علت مبقیه»ی آن. و تا عاشورا زنده است، این انقلاب زنده است. @Khattehezbollah
🔶جوان مسئولیت‌شناس کربلا ‌ 🔰رهبر انقلاب: ‌تا وقتی اصحاب بودند، می‌گفتند جانمان را قربان شما می‌کنیم و اجازه نمی‌دادند کسی از بنی‌هاشم به میدان بروند. می‌گفتند اول ما می‌رویم و کشته می‌شویم، اگر بعد از آن خواستید به میدان بروید. ‌ وقتی نوبت به جانبازی و شهادت بنی‌هاشم رسید، اول‌کسی که درخواست اجازه برای میدان می‌کند، همین جوان مسئولیت‌شناس است. ‌ او علیّ‌اکبر، پسر آقا و پسر امام و از همه به امام نزدیک‌تر است؛ پس از همه برای فداکاری شایسته‌تر است. این یک مظهر امامت اسلامی است. ۸۱/۱/۹ ‌
✅او بیش از همه شهدای کربلا، بصیرت را نشان داد ‌‌ 🔰رهبر انقلاب: 🏴در زیارات و كلماتی كه از ائمه علیهم‌السّلام راجع به اباالفضل العبّاس رسیده است، روی دو جمله تأكید شده است: یكی بصیرت، یكی . بصیرت كجاست؟ همه‌ی ، صاحبان بصیرت بودند؛ اما او بصیرت را بیشتر نشان داد. در روز تاسوعا... وقتی كه فرصتی پیدا شد كه او خود را از این بلا نجات دهد؛ یعنی آمدند به او پیشنهاد و كردند و گفتند ما تو را امان می‌دهیم؛ چنان برخورد جوانمردانه‌ای كرد كه دشمن را پشیمان نمود. گفت: من از حسین جدا شوم؟! وای بر شما! اف بر شما و امان‌نامه‌ی شما! ‌‌ نمونه‌ی دیگرِ او این بود كه به سه نفر از برادرانش هم كه با او بودند، دستور داد كه قبل از او به میدان بروند و مجاهدت كنند؛ تا این‌كه به شهادت رسیدند. می‌دانید كه آنها از یك مادر بودند: اباالفضل العبّاس - برادر بزرگ‌تر - جعفر، عبدالله و عثمان. انسان برادرانش را در مقابل چشم خود برای حسین‌بن‌علی قربانی كند؛ به فكر مادر داغدارش هم نباشد كه بگوید یكی از برادران برود تا این‌كه مادرم دلخوش باشد؛ به فكر سرپرستی فرزندان صغیر خودش هم نباشد كه در مدینه هستند؛ این همان بصیرت است. ‌ وفاداری حضرت اباالفضل العبّاس هم از همه جا بیشتر در همین قضیه‌ی وارد شدن در شریعه‌ی فرات و است. ۷۹/۱/۲۶