eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓١٠ جمادی الاول ۳۶ق 🏴جنگ پرعبرت جمل/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️در ماجراهای آموزنده و عبرت انگیز زندگی امیرالمؤمنین(ع) یک عنوان اجتماعی اسلامی به ذهن میخورد، و آن عبارت است از «فتنه». یعنی وقتی ما زندگی چهار سال و ده ماه حکومت امیرالمؤمنین(ع) را مطالعه میکنیم، میبینیم که در این دوران کوتاه، فتنه های بزرگی بر فضای زندگی مردم سایه انداخته بود و قدرت بصیرت و آگاهی را از مردم میگرفت. ۶۵/۳/۱۲ ‼️در مقابلِ حکومت علوی، سه جبهه وجود داشت: قاسطین و مارقین و ناکثین. مارقین و ناکثین، جبهه داخلی و جبهه خودی بودند؛ منتها خودیهای فریب خورده و به دام افتاده - یا به دام ثروت طلبی و مقام‌خواهی و عقده‌های خودشان، یا به دام جهالتها و حماقتها و تعصّبهای خودشان افتاده اند! ۷۸/۹/۲۶ ‼️سه گروه با امیرالمؤمنین مواجه شدند: گروه قاسطین؛ یعنی بنی‌امیه و اهل شام. اینها اهل عملِ به ظلم و روش ظالمانه بودند؛ کارشان هم با امیرالمؤمنین به شدت ظالمانه بود. گروه دیگر ناکثین - بیعت‌شکنان - بودند؛ یعنی همرزمان و دوستان قدیمی امیرالمؤمنین که طاقت عدالت او را نیاوردند و با او درافتادند؛ کسانی‌که علی را می‌شناختند و به او اعتقاد داشتند. بعضی از آنها حتی در روی کارآمدن امیرالمؤمنین هم نقش داشتند و با او بیعت کرده بودند؛ اما طاقت عدالت امیرالمؤمنین را نیاوردند و با او درافتادند؛ چون دیدند آن حضرت به آشنایی و سابقه و رفاقت توجهی نمی‌کند. ۸۲/۸/۲۳ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓١٠ جمادی الاول ۳۶ق 🏴جنگ پرعبرت جمل/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️ناکثین، یعنی شکنندگان و در این جا یعنی شکنندگان بیعت. اینها اوّل با امیرالمؤمنین بیعت کردند، ولی بعد بیعت را شکستند. اینها مسلمان بودند منتها خودیهایی که حکومت علی بن ‌ابی طالب را تا آن جایی قبول داشتند که برای آنها سهم قابل قبولی در آن حکومت وجود داشته باشد؛ به آنها مسؤولیت داده شود، به اموالی که در اختیارشان هست - ثروتهای باد آورده - تعرّضی نشود؛ نگویند از کجا آورده‌اید! لذا اوّل هم آمدند و اکثرشان بیعت کردند. البته بعضی هم بیعت نکردند. لیکن جناب طلحه، جناب زبیر، بزرگان اصحاب و دیگران و دیگران با امیرالمؤمنین بیعت نمودند و تسلیم شدند و قبول کردند؛ منتها سه، چهار ماه که گذشت، دیدند نه، با این حکومت نمیشود ساخت؛ زیرا این حکومت، حکومتی است که دوست و آشنا نمیشناسد؛ برای خود حقّی قائل نیست؛ برای خانواده خود حقّی قائل نیست؛ برای کسانیکه سبقت در اسلام دارند، حقّی قائل نیست - هرچند خودش به اسلام از همه سابقتر است - ملاحظه‌ای در اجرای احکام الهی ندارد. اینها را که دیدند، دیدند نه، با این آدم نمیشود ساخت؛ لذا جدا شدند و رفتند و جنگ جمل به راه افتاد که واقعاً فتنه‌ای بود. امّ‌المؤمنین عایشه را هم با خودشان همراه کردند. چقدر در این جنگ کشته شدند. البته امیرالمؤمنین پیروز شد و قضایا را صاف کرد. این هم جبهه دوّم بود که مدّتی آن بزرگوار را مشغول کردند. ۷۷/۱۰/۱۸ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓١٠ جمادی الاول ۳۶ق 🏴جنگ پرعبرت جمل/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️جنگ جمل از موارد روشن فتنه است. عایشه، طلحه و زبیر شخصیتهای کوچک و کم اهمیتی نبودند. زبیر کسی بود که وقتی کشته شد، امیرالمؤمنين به شمشیر زبیر نگاه کرد و فرمود: این شمشیر چه روزهایی که غبار غم را از چهره ی پیامبر زدوده بود! جنگ جمل قابل مقایسه با جنگ بدر هم نیست. در جنگ بدر آنهایی که در اطراف پیامبر بودند، میفهمیدند که افرادی که در نقطهی مقابل قرار دارند، چه کسانی هستند. آنها کافر بودند و میگفتند: «أعل هبل، أعل هبل» یعنی سربلند باد هبل ! سربلند باد هبل! معلوم بود کسانی که برای هبل و بت شعار میدهند، با کسانی که برای الله زندگی میکنند، جنگ دارند، مسئله کاملا واضح بود. اما آن کسانی که اطراف طلحه و زبیر بودند، أعل هبل که نمیگفتند. آنها میدیدند که زبیر پسر عمه ی پیامبر و طلحه یار دیرین پیامبر و جزء اولین مسلمانهایی است که به پیامبر ایمان آوردند و با پیامبر هجرت کردند و در جنگها با پیامبر شمشیر زدند، و در دوران خلفای سه گانه همیشه از عزت و احترام و عظمت برخوردار بودند. اینها در مقابل علی ایستاده اند. طبیعی است که یک آدم سطحی که قدرت تحلیل ندارد، اینجا گیر میکند. اگر به دام دشمنان علی نیفتد، حداقل به انزوا خواهد افتاد، و به قول امروزیها میبرد و کنار میرود! این خاصیت آدم سطحی است. ۶۵/۳/۹ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓١٠ جمادی الاول ۳۶ق 🏴جنگ پرعبرت جمل/۴ 💠رهبرانقلاب ‼️جنگ جمل فتنه بزرگی بود اما آیا در فتنه ها راه برای فهمیدن حقیقت وجود ندارد؟ چرا. اصولی که باید به آنها توجه شود تبیین شده است. باید شخصیت علی را که الآن در مقابل طلحه و زبیر است، با این دو نفر مقایسه کنیم و بسنجیم تا حق معلوم گردد. جناب طلحه و جناب زبیر از شمارش ثروتهای بی حساب خودشان عاجزند! و علی بن ابی طالب همچنان در زندگی ساده و سربازی دوران پیامبر زندگی میکند. آیا این یک میزان و یک معیار نیست؟ علی بن ابی طالب کسی است که وقتی مردم می آیند خلافت را دودستی به وی تسلیم کنند، قبول نمیکند و میگوید: یک نفر را خلیفه کنید و بگذارید همینطور که من در این ۲۵ سال مشاور خلفا بودم، باز هم مشاور باشم! او حرص به مقام ندارد و دوان دوان با به دنبال قدرت و مقام نمیرود. اما طلحه و زبیر به دنبال قدرت و مقام از مدینه به مکه و از آنجا به بصره دوان دوان آمدند؛ هزاران انسان را هم با به خودشان آوردند. آیا اینها نمیتواند فارق باشد؟ امیر المؤمنين کسی بود که برای رسیدن به قدرت و وجهه و محبوبیت هیچ تلاش شخصی نکرد. اما وقتی طلحه و زبیر به بصره رسیدند، با هم دعوا کردند که کدام یک امام جماعت شوند، و این اختلاف تا آنجا پیش رفت که عایشه از پراکندگی لشکر هراسان شد. این را مردم میدیدند. آیا نباید مردم بفهمند و درک کنند!؟ ۶۵/۳/۹ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓١٠ جمادی الاول ۳۶ق 🏴جنگ پرعبرت جمل/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️در جنگ جمل که امیرالمومنین در مقابل طلحه و زبیر و دیگران که قرار میگرفتند، مسئله‌اش مقابله با جاه طلبی و باندبازی‌ها بود! ۶۳/۴/۱ ‼️امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام در مقابله با خطرها آن‌چنان شجاعانه عمل میکند که میگوید کسی نمیتوانست با فتنه‌ای که من چشم آن را درآوردم - منظور، فتنه خوارج و ناکثین است- آن معنویّت و دین و اخلاق و فضیلت از یک طرف، آن بینش عمیق و شجاعت و فداکاری و عواطف رقیق انسانی در کنار صلابت و استحکام معنوی و روحی از طرف دیگر؛ همه اینها ناشی از عصمت است! ٨٠/١٢/١٢ ‼️یک نمونه ی روشن از قاطعیت علی (علیه السلام) مقابله با کسانی است که برخورد با آنها کار هیچ کس جز علی بن ابی طالب نبود! طلحه، زبیر و بالاتر از اینها عایشه از موقعیت ویژه ای برخوردار بودند؛ اما چنین نیست که وقتی به امیرالمؤمنین میگویند: عایشه در مقابل تو پرچم مخالفت برافراشته است، حضرت متزلزل شود و تردید پیدا کند، و درصدد برآید که به یک نحوی از میدان فرار کند و یا به یک سازشی برسد. منطق حضرت این بود که او کار خلافی کرده و باطل است و من بر حقم، لذا میروم و مبارزه میکنم، ولو بلغ ما بلغ، به هرجا رسید برسد! ۶۷/۲/۱۷ @Jahade_tabeini
شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) تاریخ شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) چه زمانی است؟ تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) به سه روایت اصلی نقل شده است. همواره این پرسش مطرح بوده است که کدام نقل از ایام شهادت آن حضرت به لحاظ تاریخی معتبر تر است؟ بر اساس منابع تاریخی، ایام فاطمیه به حسب روایات بیش از ده تا پانزده قول بوده ولی آنچه شهرت دارد، سه قول اصلی است: 1.روایت «40» روز که دهه اول گرفته می شود، بعد از شهادت رسول الله صلی الله علیه وآله که مصادف با 8 تا 10 ربیع الثانی است. 2.روایت «75» روز که دهه دوم گرفته می شود، مصادف با 13 تا 15 جمادی الاولی است. 3.روایت سوم «95» روز که دهه سوم گرفته می شود، مصادف با 1 تا 3 جمادی الآخر است که بیشتر مورد تاکید است. محققان تاریخ اسلام معتقدند آنچه بیشتر مورد توجه و سندیت تاریخی است روایت سوم یعنی 95 روز است. البته مراجع تقلید و اهل معرفت به مومنان توصیه می کنند که هر سه قول را به برپایی عزاداری همت گمارند. در هر صورت روایت دوم شهادت حضرت زهرا(س) برابر 13 جمادی الاول که است و روایت سوم برابر سوم جمادی الثانی خواهد بود. این دو روایت در تقویم رسمی ثبت شده است. البته عموما پس از انقلاب اسلامی مرسوم شده است که این ایام را در سه دهه مجزا برگزار می کنند که برگزاری دهه اول بیشتر در میان بخشی از مذهبی ها و هیاتی ها مرسوم است و دهه دوم و سوم در جامعه ما عمومیت بیشتری دارد این اختلاف علل متفاوتی دارد: - خلفای اول و دوم اجازه تدوین و نقل احادیث پیامبر (ص) را نمی دادند. - احادیث در دوران حکومت بنی امیه جعل و تحریف می شدند. - زبیریان و عباسیان به شدت علویان را سرکوب می کردند. - در فرهنگ عرب تاریخ تولد و مرگ زنان اهمیت نداشت. - بسیاری از منابع مکتوب شیعیان در طول تاریخ توسط دشمنان از بین رفته است. یکی از علت های مهم این اختلاف نظر می تواند جابجایی نقطه در متن حدیث باشد؛ در حدیث ممکن است «خمس و سبعون» آمده باشد که معنای 75 روز را می دهد و یا ممکن است «خمس و تسعون» آمده باشد که معنای 95 روز را می دهد. روایاتی که تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) را 95 روز بعد از رحلت پیامبر (ص) ذکر کرده اند به شرح زیر است: امام باقر (ع): «حضرت صدیقه طاهره (ع) در ماه جمادی الاخر سال یازده هجری از دنیا رفتند و مدت زمان حیات فاطمه زهرا (س) پس از پیامبر (ص) 95 روز بود.» امام صادق (ع): «فاطمه زهرا (س) در ماه جمادی الاخر روز سه شنبه، سه روز از ماه گذشته در سال یازده هجری از دنیا رفتند.» امام صادق (ع) درباره شهادت حضرت زهرا فرمودند: «حضرت فاطمه اطهر (س) بعد از حضرت محمد (ص) مدت 75 روز زنده بود و کسی در این مدت ایشان را خندان و خوشحال ندید! در هر هفته دو مرتبه، روزهای دوشنبه و پنجشنبه کنار قبر شهیدان می آمد و می فرمود: پیامبر خدا در اینجا بود و مشرکین در آنجا بودند.» @irc_ir
📌تواضع و فروتني در كلام و سیره حضرت امام خميني (ره) ايشان در ترغيب به صفت تواضع و مذمّت و تكبّر مي فرمايند: «...خودخواهي هميشه اسباب اين است كه انسان را به فساد بكشد ـ تمام فسادهائي كه در عالم پيدا مي شود از خودخواهي پيدا مي شود، از حبّ جاه، از حبّ قدرت، از حبّ مال از امثال اينها ست و همه اش بر مي گردد به حب نفس و اين «بت »از همه بزرگتر است و شكستنش هم از همه مشكل تر است. تعقيب كنيد كه اگر نمي توانيد به تمام معني بشكنيد ـ كه مي توانيد ان شاءالله ـ مشغول باشيد به شكستن دست و پاي يك همچو بتي»[1] ايشان در مقام فرق بين تواضع واقعي و تملق مي فرمايد: «يك وقت رذيلة حبّ دنيا و جذبة طلب شرف و جاه انسان را به تواضع وا مي دارد، اين خلق تواضع نيست، اين تملّق و چاپلوسي است و از رذايل نفسانيه است... . يك وقت، خلقِ تواضع انسان را دعوت به احترام و فروتني مي كند، غني باشد يا فقير،مطمح نظر باشد يا نباشد يعني تواضع او بي آلايش است، روح او پاك و پاكيزه است.»[2] حضرت امام متواضع به معناي واقعي كلمه بودند. با آن همه مقام و عظمت و علم و دانش كه جهانيان را خيره كرده است،خود را تنها،يك طلبه مي دانست و با اين همه خدمت به اسلام و زنده كردن تشيّع هيچ گونه حريمي براي خويش قايل نبود و با كمال فروتني، خطاب به جوانان رزمندة جبهه ها مي گويد: «من دست و بازوي شما را كه دست خدا بالاي آن است مي بوسم و بر اين بوسه افتخار مي كنم»[3] حجة الاسلام و المسلمين سيد محمّد باقر حجّتي نقل كردند: «حضرت امام با اينكه در زمان آقاي بروجردي يكي از استوانه هاي حوزه بودند در مجلس روضه اي كه در ايّام فاطميّه در بيت آقاي بروجردي برقرار شده بود ايشان متواضعانه از اوّل تا آخر مجلس دو زانو در بين مردم عادي دورتر از آقا نشسته و به سخنان مرحوم تربتي كه منبر رفته بودند، گوش فرا مي دادند.»[ 4] [1] . صحفية نور ـ22 جلدي ـ ج 19- ص 156- 157- 286-64- سازمان مدارك فرهنگي انقلاب اسلامي -13 [2] . شرح اربعين حديث ص 100 ـ امام خميني (ره) مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره)- اوّل/ 71 [3] . سيماي فرزانگان ـ ص 286 رضا مختاري/ انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزة قم ـ 1374/ چاپ هشتم [4] . جلوه هاي معلمي امام خميني (ره ) - ص154/ امير رضا ستوده،احمد برادري/ مؤسسه نشر پنجره/ چاپ اول/ 1379/ تهران @irc_ir
📌خاطراتی از آیت اللّه احمدی میانجی - رحمةاللّه علیه ▫️امسال، سال آخر است از داماد ایشان نقل شده است که: «آیت اللّه احمدی میانجی بعد از غلطگیری نهایی جلد چهارم کتاب معروف شان - مکاتیب الرّسول - در عالم رؤیا خدمت رسول اکرم(ص) شرفیاب شدند و حضرت رسول(ص) با دست مبارک خود، شال منبری را به گردن ایشان انداختند، فرموده بودند: «امسال، سال آخر شماست. ▫️درِ نیمه سوخته روزی به مناسبت ایام فاطمیه، ایشان جهت سخنرانی به مجلسی دعوت شده بودند؛ همین که وارد آن مجلس شدند و ماکتِ در نیمه سوخته ی را - که به یاد واقعه ی دلخراش آتش زدن خانه ی فاطمه زهرا(س) درست کرده بودند - دیدند، بی اختیار به شدت گریستند؛ همه ی اهل مجلس نیز با ایشان گریستند. آخرالامر، ایشان در آن شب، نتوانست منبر برود. ز ایشان کار مکروه ندیده ام! یکی از نزدیکان ایشان می گوید: «حدود پنجاه سال با آیت اللّه احمدی میانجی از نزدیک آشنا و با ایشان هم بحث بوده ام؛ در این مدت طولانی، حتّی یک کار مکروه نیز از ایشان ندیده ام؛ چه برسد به اینکه از ایشان، کار حرام از قبیل غیبت و تهمت و... ببینم! در این مدت حتّی تصور انجام چنین کارهایی از ایشان را نداشتم». ▫️فقط برای خدا نقل شده است که: «آقا جعفر، فرزند آیت اللّه احمدی میانجی در کربلای پنج به مقام شامخ شهادت نایل آمد. ایشان در تشییع جنازه ی فرزندشان حضور پیدا کرده بودند، ولی ناگهان از نیمه ی راه بازگشتند. وقتی که علّت را از ایشان جویا شدیم، فرمودند: چیزی را که در راه خدا داده ام، نمی خواهم دنبالش راه بیفتم! ایشان در مجلس هفت نیز شرکت نکردند!» ▫️به مجلس شهدا می آیم بارها آیت اللّه احمدی میانجی را بری سخنرانی دعوت می کردیم. ولی ایشان نمی پذیرفتند؛ ولی هر بار وقتی که عرض می کردیم مجلس شهید است، مشتاقانه می پذیرفتند و می گفتند: «چشم می آیم!» @irc_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابلیت فوق العاده نرم افزار گوگل برای تبدیل دست نوشته و مطالب روی کاغذ به متن تایپی در گوشی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 خاطره‌ شنیدنیِ آیت‌الله طبسی (از اساتید مهدویت قم) از راننده سعودی! 🇸🇦 کارفرمای وهّابی دعوتم کرد برای شام؛ دویست نفر وهّابی چفیه قرمز دورهم جمع بودند. ناگهان ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*⚠️ با دقت تماشا کنید و برای هر کی ماشین داره لطفاً بفرستید* با من دقیقا تهران میدان کتاب سعادت آباد این کارو کردن که اول کمی نگران شدم و ترسیدم چیزی شده بعد شک کردم گفتم زنگ میزنم پلیس بیاد، فرار کردن! به نظرتون داشتن دوربین داشبورد خودرو ضرورت نداره؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثرات مخرّب کلمات منفی! در قالب طنز😁 حتما گوش کنید👌🏻
1_7421158046.mp3
5.27M
♨️دعایی برای عصر غیبت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ، لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ، لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ؛ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ، ضَلَلْتُ عَنْ دينى. خدایا خود را به من بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانی فرستاده‌ات را نشناخته‌ام، خدایا فرستاده‌ات را به من بشناسان، زیرا اگر فرستاده‌ات را به من نشناسانی حجّتت را نشناخته‌ام، خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه می‌شوم. 🎙آیت الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 روایت جالب سخنگوی دولت سیزدهم از اولین جلسه هیئت دولت سیزدهم با حضور رئیسی و وزرای دولت قبل.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ اعتراض رسایی به استفاده یک ائتلاف سیاسی از رانت اطلاعات کاندیداها 👈 لطفا پیام‌تان را به اینجا @Daftar_rasaee اعلام کنید. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
💠 شماره ۵۴۴ هفته‌نامه ۹دی منتشر شد 👈 فردا روی دكه‌های مطبوعات 🔻قوه قضاییه از خودش دفاع کند 🔹سوال و ابهام افکار عمومی درباره احکام قضایی خاص و آسوده‌خاطری سلاح‌ورزی 🔻اسرائیل ضربه فنی شد 🔹پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین و شکست تاریخی صهیونیستها پس از ۴۵ روز نبرد 🔸قوه قضاییه هم تایید کرد پسران مصدق آزاد هستند 🔸 جشنواره سگ‌کشی 🔸عبور مسکن از بحران ۸ساله ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
مجموعه محتوای همایش سفیران فاطمیه سلام الله علیها