نشاط_زن□رمز_شهیده_شدن.mp3
21.6M
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 🌸
💠آیازندگی با نشاط در اوج سختی ها امکان دارد؟
✅مقام شهادت برای زنان کجا بدست می آید؟
🌸اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم الشریف و اهلک اعدائهم🌸
هدایت شده از احمدحسین شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اطْلُبُوا الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْد
چنین گفت پیغمبر راستگویی
ز گهواره تا گور دانش بجوی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ناکافی بودن روش اجتهادی مرسوم از نگاه امام خمینی
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روش اجتهادي رايج و مرسوم در مسائل فقهي، ارزشهاي بيبديلي داشته و دارد. و به نظر ميرسد در طول تاريخ چند صد سالة فقاهت نيز در کشف و استنباط احکام فردي کارآمدي خود را نشان داده است. معالاسف اين روش، در بسياري از حوزهها و قلمروهاي علمي مورد نياز جامعه از کارآيي و کارآمدي لازم برخوردار نيست. توضيح آنکه اين روش، به شکل موجود نميتواند در حوزة فقه اجتماعي، فقه نظام و فقه حکومت کارآيي داشته باشد. بلکه بر اساس روش اجتهادي مرسوم اساساً چيزي به نام فقه نظام و فقه سياسي و فقه اجتماعي و فقه تربیتی و فقه مديريتي بيمعناست. به همین دلیل، بعضاً از فقیهان سنتی شنیده میشود که ما چیزی به نام «فقه نظام» نداریم. آنان درست میگویند زیرا بر اساس روش اجتهادی مرسوم و متعارفی که آموختهاند، «فقه نظام» و «فقه الاجتماع» و امثال آن معنایی ندارد.
به عقیده ما روش اجتهادي مرسوم، براي اکتشاف نظرية اسلامي در حوزههاي علوم انساني سترون است. اين حقيقتي است که #امام_خميني(ره)، به عنوان يک مجتهد و نظريهپرداز بزرگ و تاريخساز در عالم اسلام، در پايان دهة اول انقلاب آن را به صراحت بيان کرد و دگرگوني و بازنگري در #روش_اجتهادي را از عالمان ديني مطالبه نمود. ايشان در تاريخ 10 آبان 1367 در نامهاي به يکي از اعضاي دفتر خود، که بعداً با عنوان «منشور برادري» مشهور شد، ميفرمايد:
«اجتهاد مصطلح در حوزهها كافى نمىباشد. بلكه يك فرد اگر اعلم در علوم معهود حوزهها هم باشد ولى نتواند مصلحت جامعه را تشخيص دهد و يا نتواند افراد صالح و مفيد را از افراد ناصالح تشخيص دهد و به طور كلى در زمينه اجتماعى و سياسى فاقد بينش صحيح و قدرت تصميمگيرى باشد، اين فرد در مسائل اجتماعى و حكومتى مجتهد نيست و نمىتواند زمام جامعه را به دست گيرد.»
در نامة مشهور به «منشور روحانيت» که خطاب به #حوزههای_علميه نوشتند، ميفرمايد:
«روحانيت تا در همه مسائل و مشكلات حضور فعال نداشته باشد، نمىتواند درك كند كه اجتهاد مصطلح براى اداره جامعه كافى نيست.»
در جايي ديگر از همين نامه نيز به نقشآفريني دو عنصر مهم زمان و مکان در اجتهاد توجه داده و نوشتند:
«در مورد دروس تحصيل و تحقيق حوزهها، اينجانب معتقد به فقه سنتى و اجتهاد جواهرى هستم و تخلف از آن را جايز نمىدانم. اجتهاد به همان سبك صحيح است ولى اين بدان معنا نيست كه فقه اسلام پويا نيست، زمان و مكان دو عنصر تعيينكننده در اجتهادند. مسئلهاى كه در قديم داراى حكمى بوده است به ظاهر همان مسأله در روابط حاكم بر سياست و اجتماع و اقتصاد يك نظام ممكن است حكم جديدى پيدا كند، بدان معنا كه با شناخت دقيق روابط اقتصادى و اجتماعى و سياسى همان موضوع اول كه از نظر ظاهر با قديم فرقى نكرده است، واقعاً موضوع جديدى شده است كه قهراً حكم جديدى مىطلبد. مجتهد بايد به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد.»
در تاريخ 17 ارديبهشت سال 1368، کمتر از یک ماه پایانی عمر مبارکشان، در پيامي خطاب به شوراي مديريت حوزة علمية قم، ضمن تأکيد بر حفظ ارکان محکم فقه و اصول رايج در حوزهها، نوشتند:
«در عين اينكه از اجتهاد «جواهرى» به صورتى محكم و استوار ترويج مىشود، از محاسن روشهاى جديد و علوم مورد احتياج حوزههاى اسلامى استفاده گردد.»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از Anti_liberal🚩
4_5807396379533774364.mp3
9.98M
📀 نفوذ دو ساعته تکاوران مقاومت در پایگاه اسرائیل
همه خواب بودند ، ماموریت با موفقیت انجام شد
◼️در روز پنجشنبه گروهی از تکاوران #مقاومت به مدت دو ساعت در یکی از پایگاه های نظامی #رژیم_صهیونیستی حضور پیدا می کنند.
نظامیان در خواب بوده و این تکاوران مشغول کارهای خود در درون پایگاه میشوند.
◾️ حدود ساعت پنج صبح بوده که این افراد پایگاه را ترک می کنند...
#آقای_تحلیلگر
@AntiLiberalism
هدایت شده از Anti_liberal🚩
🔵 بنت مدعی شد: دوره مصونیت ایران به سر آمده است!
🔹️نفتالی بنت، نخستوزیر رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی با اشاره به ترور اخیر فرمانده سپاه پاسداران ایران، مدعی شد دوره مصونیت تهران به سر آمده و اگر تحریک و حملهای به این رژیم انجام شود بیپاسخ نخواهد ماند.
🔹️خبرگزاری رویترز| نفتالی بنت روز یکشنبه در سخنانی خطاب به وزرای خود، ایران را به هدف قرار دادن مکرر منافع رژیم صهیونیستی متهم کرد و با توهین به ایران مدعی شد:
🔹️دوران مصونیت ایران به پایان رسیده است، آنها که از تروریستها حمایت مالی میکنند، آنها که تروریستها را مسلح میکنند و آنها که تروریستها را میفرستند، بهای کامل آن را خواهند پرداخت.
🔹️پنجشنبه هفته گذشته خبری در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد که در آن به نقش رژیم صهیونیستی در ترور شهید سردار صیادخدایی پرداخته بود.
🔹️براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به آمریکا اعلام کرده که ترور شهید «صیادخدایی» کار این رژیم بوده است.
@AntiLiberalism
هدایت شده از روزنه
تطهیر رضاشاه در ماجرای کتک زدن آیتالله بافقی
[صفحه 1 از 2]
#اختصاصی|| الفلام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد #الفلامخمینی/ یادداشت ۲
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️هدايت الله بهبودی در روايت ماجرای كشف حجاب زنان دربار پهلوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در نوروز 1307ه.ش.با تکیه بر نقلهای شفاهی سست (از جمله مصاحبه عصمتالملوک، زن چهارم رضاشاه) روحانيون متعهد و مجاهد اعترا ضكننده به اين اقدام ناشايست را تخطئه كرده و مقصر جلوه می دهد! اين سطح از تحريف رضاخان، در نوع خود كم سابقه و عجيب است.
▫️بهبودی كشف حجاب مورد اعتراض را به افتادن چادر از سر يك نفر از زنان دربار تقليل داده و آن را صرفا نتيجه سهل انگاری عصمت الملوك جلوه داده است.
🔻بهبودی در عین حال، با تکیه بر کتاب تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی به قلم غلامرضا کرباسچی مدعی میشود که سيدناظم تهرانی، واعظ مراسم حرم، با مشاهده وضعيت پوشش اين زن از زنان دربار، به زنان دربار فحاشی كرده است!
او در ادامه، مدعی شده حضور زنان با چادر سفيد در حرم، از منكرات محسوب می شده است!
🔻به روايت نويسنده، گرچه زنان دربار بعد از امر به معروف مرحوم بافقی، محيط حرم را ترك میكنند اما گزارش تند و تيز مأمورين موجب غضب رضاشاه و حركت او به سمت قم شد.
او بدون اشاره به كيفيت ورود هتاكانه، بی ادبانه و بی سابقه رضاخان به حرم حضرت معصوم (سلام الله علیها) روايتی جانبدارانه از ماجرا ارايه داده است (الف لام، صص63-62)
🔹در برخی منابع متقدم اما، حضور مكشفه زن رضاخان و زنان همراه او به تصريح درج شــده، و كيفيت امر به معروف آيت الله بافقی و نوع مواجهه هتاكانه رضاخان با ایشان به تفصیل آمده که با روایت بهبودی کاملا متعارض است.(تأملی درباره رضاشاه و نحوه به سلطنت رسیدن او (شرایط تاریخی-اقلیمی و تأثیر آن در پیدایش سلطنت پهلوی، یاد ش36-35، پاییز و زمستان1373، صص73-69)، ستارگان حرم: مجاهد بافقی، مردی از تبار سجاده و شمشیر، فرهنگ کوثر، ش13، فروردین1377، صص21-19، خاطرات سیاسی بهلول، صص15-14، قهرمان امر به معروف و نهی از منکر: سیری در زندگی و مبارزات آیتالله شیخ محمدتقی بافقی، پاسدار اسلام، ش199، تیر1377، صص42-40، چهره بینقاب رضاخان(قسمت دوم) مصاحبه با قاسم تبریزی، مطالعات تاریخی، ش53، تابستان1395، ص180)
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
تطهیر رضاشاه در ماجرای کتک زدن آیتالله بافقی
[صفحه 2 از 2]
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹جالب آنکه بهبودی که در بخشی از نوشتار خود به منابع سست و روايتهای ناروا تمسك جسته، ساير منابع كه روايت درست را منعكس كرده اند را نیز کاملا مشاهده كرده اما از درج واقعيت ماجرا استنكاف نموده است. به عنوان نمونه جلد چهارم از تاريخ بيست ساله مكی، شرح مظالم رضاخان عليه بافقی را انعكاس داده ولی او برای بر هم نخوردن روايت نادرست خود، روايت مكی را ناديده گرفته اما در ادامه، به مناسبت، به همین منبع ارجاع داده است! (ر.ک: تاریخ بیست ساله، ج4، صص267-263، الف لام، ص64)
🔻مكی در دو بخش به روايت ماجرا پرداخته است؛ بخش نخست روايت خود نويسنده است كه با تيتر مجزا درج شده است. و بخش دوم گزيده ای است از گزارش روزنامه شرق که با تیتر مجزا درج شده است. دليل جهتدارنويسی روزنامه شرق مشخص است. از مطبوعات وابسته به دربار انتظار نيست كه تمام حقايق را بنويسند و از ديگرسو جو خفقانبار عصر پهلوی نيز اجازه چيزی غير از مجيزگويی را نمیداده است. جالب آنكه بهبودی در بخشی از كتاب (كه مربوط به منع چادر سفيد در قم است) را برگزيده است!
در كتاب حسين مكی كه در سال 61 منتشر شده و از منابع مهم تاريخ پهلوی است، تصريح شده كه «اعضای خانواده پهلوی كه همسر رضاشاه (محمدرضا) جزو آنان بود، به قم آمده و در غرفه بالای ايوان آئينه بدون حجاب كامل نشسته بودند. به طوری جلب نظر میكرد كه صدای اعتراض مردم از هر سو بلند شده بود و اين طرز حضور در مكانی مقدس را بی احترامی به حضرت معصومه (س) می دانستند ولی هيچ كس جرأت نم یكرد قدم پيش بگذارد و به آنها تعرض نماید.»(تاریخ بیست ساله، ج4، ص282)
▫️اين طور كه از اين متن برمی آيد مسئله كنار رفتن لحظه ای چادر عصمت الملوك در ميان نيست بلكه وضع زننده حجاب همراهان همسر رضاشــان آنچنان بوده كه موجب اعتراض عمومی طولانی مدت شده و آنان با بیتوجهی به اعتراضات و تذكرات، به حضور خود با همان هيئت ادامه میداده اند.
🔹حضرت آيتالله نوری همدانی از مراجع قم و از متخصصان فن ترجمهنگاری، در يكی از آثار خويش جزئيات ماجرا را اين گونه انعكاس داده است: اعضای خانواده رضاخان از جمله همسرش (مادر محمدرضا) به قم آمده و در غرفه بالای ايوان آئينه بدون حجاب (با سر و صورت باز) نشسته بودند و اين موضوع به طوری جلبنظر می كرد كه صدای اعتراض مردم از هر سو بلند شد و بسياری میگفتند اگر از مردم شرم نمیكنند، دستكم از حضرت معصومه(س) شرم كنند و بالأخره صدای اعتراض مردم كم كم اوج گرفت.(اسلام مجسم، ج1، ص238)
🔹جالب آن كه در يكی از منابع تاريخی انتشاريافته توسط همان ناشر كتاب ماجرای كشف حجاب در حرم، از نقل گزارشات سفارت انگليس، متعارض با روايت بهبودی آمده است. در گزارش مزبور چنين می خوانيم:
به گزارش سفارت بریتانیا در تهران عصر امروز (29اسفند1306ه.ش.) ملكه عصمت الملوك دولت شاهی همسر رضاشاه، برای زيارت وارد حرم حضرت معصومه(س) وارد قم شد. او به داخل حرم شلوغ رفت و در رديف نخست نشست. ليكن به جای حجاب متعارف، عبايی پوشيده بود و سر و چهرهاش برای زوار دیگر باز بود.(روزشمار تاریخ معاصر ایران، ج7، ص571)
در روایت الف لام هم زنان مکشفه دربار پهلوی تطهیر شدهاند و هم شخص او تطهیر شده و در عوض ناهيان از منكر مانند سيد نظام تهرانی و آيتالله بافقی مقصر جلوه داده شدهاند. عجيب آنكه در هيچ كدام از منابع معتبر،از فحاشی سيد ناظم سخنی به ميان نيامده است.
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053