eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.4هزار عکس
29.1هزار ویدیو
35.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-1 💠تحقق صد درصدی اهداف یک نظام یا حکومت در این دنیا عملا امکان پذیر نیست 🔸تجربه تاریخی همه انسانها در همه زمانها و همه اقوام نشان می دهد این هدف ایده آل (تحقق صد درصدی اهداف) بسیار کم و شاید اصلا تحقق پیدا نمی کند. یعنی اینگونه نیست که هر طور برنامه ریزی کنیم، صد درصد آن محقق شود. 🔸جدای از متون تاریخی، قطعیات قرآن هم همین مساله را تایید می کند. اراده خدا بر این تعلق گرفته که انسانها به وسیله انبیا هدایت شوند و زندگی خوبی در دنیا داشته باشند تا مقدمه ای باشد برای سعادت ابدی در آخرت اما در طول تاریخ، قرآن کجا را نشان می دهد که یک پیغمبر یا رهبر یا جامعه ای به طور صد درصد به خواسته های خودش رسیده باشد؟ بنده که سراغ ندارم؛ برعکس غالبا هر جا صحبت از انبیا و نهضت و قیام انبیا هست، از مخالفت اقوام و شخصیتها با آن پیامبر سخن گفته است. 🔸بنابراین اینکه انتظار داشته باشیم یک پدیده اجتماعی شایسته ای در صورت داشتن طرح صحیح و اجرای درست حتما و صد درصد به نتیجه مطلوب برسد، انتظار واقع بینانه ای نیست و تا کنون هم در طول تاریخ چنین چیزی محقق نشده است. 🔸بنابراین اگر در حکومت اسلامی ای که برای آن شهید داده ایم و یاران امام برای پیروزی اش چنین و چنان کرده اند و فداکاریها و از خودگشتگیهای زیادی کرده اند، وقتی یک نقصی پیدا شود تعجب کنیم، نه؛ تعجب ندارد کار انسان و دنیا همین است. 🔸اتفاقا اگر موفقیتی پیدا شده باید تعجب کنیم. مخصوصا با توجه به نقصها و کمبود امکانات و کمبود معلومات و کمبودهای علمی و تکنولوژی اگر پیروزی ای به دست آمد، جای تعجب دارد. وگرنه اگر جامعه ای به هدفی که برایش ترسیم شده است نرسد، تعجبی ندارد. تاریخ بشر همیشه همینطور بوده است. 🔸بنابراین این انتظار که ممکن است در جوانها و افرادی که کم تجربه هستند وجود داشته باشد که وقتی انقلاب کردیم باید ظرف چند سال تمام خواسته هایمان به طور کامل تحقق پیداکند، نابجاست و خیال است؛ عالم اینگونه نیست و خدا هم اینگونه نیافریده است. 🔸ما باید در راستای اهدافمان تلاش کنیم و خدا هم حکمت و سر این نوع آفرینش را گفته است؛ عالم را برای این نیافریده است که ما در اینجا زندگی آرامی داشته باشیم؛ اینجا یک آزمایشگاه است و جلسه امتحان. 🔸این نکته را بنده کمتر دیدم در نوشته ها و بیانات بهش توجه شود؛ همه ناراحت اند که چرا فلان جور شد؟ مثلا چرا انقلاب آنگونه که باید به اهدافش نرسید؟ آیا در برنامه اشکالی بود؟ یا در مجری اشکالی بود؟ 🔸آیا برنامه ای بهتر از قرآن می شود پیدا کرد؟ مجری ای هم بهتر از پیغمبر و امیرالمؤمنین می توان یافت؟ اما چقدر اهداف اسلامی در زمان حضور پیغمبر و امیرالمؤمنین تحقق پیدا کرد؟ پس باید همیشه این نکته را در نظر گرفت که اساسا این دنیا برای این نیست که همه اهداف تحقق صد درصدی پیدا کند، اینجا برای امتحان است. 🔸قطعا باید فکر کنیم نقطه ضعفهایش را بشناسیم و به اندازه ای که ما می توانیم کمک کنیم. این وظیفه و امتحان بعدی ما بعد از تلاش برای برقراری نظام اسلامی، می شود. حالا که فهمیدیم اشکالی وجود دارد چه کار کردیم؟ باید بشناسیم نقطه های ضعف را، اما نه فقط برای اینکه توهین کنیم. برای اینکه خودمان ببینیم چه کار می توانیم بکنیم که مشکل حل شود. 🔸پس پیگیری اشتباهات، ضعف ها و کمبودها لازم است اما به این انگیزه که من بدانم کدامش را میتوانم رفع کنم اما صرف این که به جان هم بیفتیم و به این و آن اهانت کنیم می شود همان کاری که دنیا پرست ها هم می کنند، هیچ مشکلی هم حل نمیشود به مشکلات هم می افزاید. اما انسان مؤمن، صادقانه بررسی می کند چه نقصهایی وجود دارد و من کجایش را میتوانم حل کنم؛ اینگونه اگر باشد خدا هم کمکش میکند. 👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-2 💠 امام معطل کمک بقیه نماند؛ به وظیفه خودش عمل کرد و این معجزه عظیم رقم خورد 🔸حضرت امام خیلی انتظار نداشت که بقیه علما و مراجع به کمکش بیایند؛ این عین تعبیر امام است که به مراجع فرمود بیایید هفته ای یک شب جلسه تشکیل بدهید چای بخورید. در واقع آن اخلاصی که امام داشت و آن اعتمادی که به سنت های الهی داشت موجب شد این معجزه عظیم رقم بخورد. اتفاقی که ما نظیرش را در دنیا سراغ نداریم و نمیدانم تا زمان ظهور حضرت ولیعصر شبیهی برای این اتفاق پیدا بشود یا نه. 🔸خب این برای ما بچه ها درس می شود. امام از این دنیا چی داشت؟ اگر آن روز شخصیت امام را ترسیم می کردند و یک بیوگرافی از زندگی امام می نوشتند اینگونه بود که یک آخوندی هست که از نظر مادی به زحمت نان و آب زن و بچه خودش را می تواند تأمین کند. 🔸امام آدمی نبود که دنبال این باشد که ریاست درست کند و پول یا بودجه ای برای این کار در نظر بگیرد و ...؛ می گفت من وظیفه ام را انجام می دهم. بعد از 15 سال که به ایران برمیگشتند در هواپیما از ایشان پرسیدند چه احساسی دارید؟ گفت وظیفه ای دارم که در حال انجامش هستم. پرسیدند احتمال نمیدهید خطر شدیدی در ورود به فرودگاه تهران شما را تهدید کند؟ گفت ممکن است؛ من وظیفه ام این است که بروم بعد هم راحت خوابید. 🔰شاگرد موفق امام 🔸وجود امام و زندگی امام بهترین درس آموزنده برای هر مسلمانی است که می خواهد به وظیفه اش عمل کند و الحمد الله خداوند یک شاگرد کاملاً موفق هم نصیبش کرد. 🔸شاگرد الحمدالله زیاد داشت اما آن نفری که صد در صد شبیه خودش باشد که زیر دست او تربیت شد، بعد از خودش جانشین او شد. هرچقدر شکر خدا بکنیم به خاطر رهبری امام و رهبری جانشینش کم است. 🔸یکی از وظایف شما به عنوان کسی که در زمینه رهبری فکری مردم کار می کنید این است که این فکر را جا بیندازید که ما فقط برای شکست دادن رقیب کار نمی کنیم؛ ما میخواهیم اهداف الهی تحقق پیدا کند. 👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-3 💠 القاء ناکارآمدی انقلاب چهل ساله، تصویرسازی غلط دشمن است/ کارآمدی نسبی است؛ در مجموع برایند کارآمدی انقلاب اسلامی مثبت است 🔸کارآمدی مراتب دارد؛ اما اگر بگوییم کارآمدی بین صفر یا صد است؛ یا هست یا نیست، خب در جواب یا باید بگوییم بله یا نه؛ ولی اینطوری نیست، کارآمدی نسبی است. بین صفر تا صد، صد درجه هست ممکن است در جایی کارآمدی صد نباشد، اما 99 باشد یا 80 باشد یا 50 باشد؛ همین که از نصف بیشتر باشد این یک موفقیتی است. 🔸اگر ما در جایی انتقاد می کنیم باید ببینیم آیا می شد از این چیزی که محقق شده بهتر کار بکنند یا نه، کسانی غفلت کردند یا از روی هوای نفس کار نکردند؛ انتقاد کنیم شما چرا از این فرصت استفاده نکردید؟ بعد توجهشان دهیم به این نکته و خودمان تلاش کنیم جبران کنیم. 🔸بنابراین کارآمدی یک چیزی که مضبوطاً معین باشد و این اندازه درجه اش مشخص باشد و اگر بود، بگوییم کارآمد هست و اگر نبود، کارآمد نیست، اینطوری نیست. 🔸شاید الان دشمن اینگونه دوست داشته باشد که القا کند این نظام کارآمد نیست و به گونه ای مطرح می کنند که یک پاسخ بله یا خیر بدهیم؛اگر قاطعانه بگویند ناکارآمد است این تصویرسازیِ غلط است؛ درست این است که بگوییم بله، نسبت به بعضی از نظام ها کارآمد بود نسبت به آن چیزی که ما انتظار داریم، مثلاً 70% کارآمدی را داشت؛ ضمن اینکه در بخش های مختلف هم تفاوت دارد. در یک بخشی ما موفق بودیم یک بخشی نبودیم اما سرجمع کارآمدی میشود آن 70، یا 75 یا 80 درصدی که گفتیم. اما اگر بخواهیم یکجا بگوییم کارآمد است یا ناکارآمد، به نظر من صحیح نیست. 🔰اینکه بگوییم مردم بی دین تر شده اند و این بی دین محصول حکومت اسلامی است، حرف بچه گانه ای است 🔸آیا امیرالمؤمنین وقتی به شهادت رسید مردم دیندارتر شده بودند از روز اولی که با او بیعت کرده بودند یا بی دین تر شده بودند؟ اگر بگوییم بی دین تر شده بودند، پس باید بگوییم حکومت علی بی دینی آورد! بنابراین این حرفها دلیل نمیشود برای ناکارآمد نشان دادن حکومت؛ اینها حرف های بچه گانه است. 🔸یک حکومت مخصوصاً حکومت اسلامی ساحت های مختلفی دارد. انگیزه های مختلفی دارد، شرایط مختلف جامعه داخل و جامعه جهانی تفاوت می کند. اینکه گفتیم نسبی است یعنی باید مجموع اینها را با هم سنجید، میگوییم در این شرایط، با این موانع، با این دشمنی ها، ما چقدر به اهدافمان رسیدیم؟ 🔸یک درصدی را مثلا نشان بدهیم، فرض کنید اگر بتوانیم کیفیت را تبدیل به کمیت کنیم، باید بگوییم در این سطح ما موفق هستیم؛ ولی اگر جواب حقیقی بخواهیم باید بخشها را از هم تفکیک کنیم، بگوییم این بخشش موفق بودیم؛ مثلاً 100% در یک بخشی هم ضعیف بودیم زیر 50% در یک بخشی هم نسبی بوده، اشکال از یک شخص بوده، اشکال از طرز تفکر بوده، از حزب یا از جناح بوده است. 🔸اما اگر بگوییم ملت اینجور بودند و شما جامعه تشکیل دادید و این جامعه الان خراب شده، اینها حرف های بچه گانه است. عین همین مساله را اگر به حکومت علی (علیه السلام) یا خود پیغمبر نسبت دهید، آیا مردم دیندارتر شدند یا بی دین تر؟ بنی اسرائیل وقتی آمدند گفتند اجعل لنا الها کما لهم آلهه یا وقتی رفتند گوساله پرست شدند، دین دار تر شدند یا بی دین تر؟ پس حضرت موسی چه کاره بود؟ 👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-4 💠 وقتی جنگ تمام شد خواستند کمبودهای دیگر را جبران کنند از اهداف اصلی انقلاب غفلت کردند/ برای فهم مواضع رهبری باید همه سخنان ایشان را توجه کنیم نه فقط سخنانی که به مزاجمان می سازد 🔸بنابراین کارآمدی، نسبی است. اما حالا این نسبت در این زمان بیشتر بوده یا زمان دیگری؟ مختلف است و نوسان دارد. دریک قسمتی ما در زمان امام خیلی پیشرفت کردیم اما در یک قسمتی نه. یعنی نیروها صرف یک بخش هایی شد و از جای دیگر غفلت شد یا غفلت هم نشد اما نیرو نداشتند برای آن جای دیگر؛ 🔸آن زمانی که 8 سال مردم باید بروند در جبهه و بجنگند و به صورت های مختلف یا پشت جبهه باید پشتیبانی کنند، امام فرمودند جبهه ها را پرکنید. دیگر نمی شد به درس اخلاق و تربیت و روان شناسی اولویت دهیم؛ 🔸وقتی جنگ تمام شد نوبت این شد که ما کمبود های دیگر را جبران کنیم که متأسفانه غفلت شد. فقط توجه مسئولین به این مساله معطوف شد که کمبودهای جنگ و خرابیها را جبران کنند. اسمش را هم گذاشتند دولت آبادانی؛ 🔸غافل از اینکه اصلاً اصل این نهضت و اصل تشکیل این حکومت برای کار فرهنگی است، برای آدم سازی است؛ برای این است که در این امتحان پیروز بشویم برای سعادت ابدی. اما رفتیم دیدیم آمریکا چه کار کرده ما هم برویم یاد بگیریم انجام دهیم، ببینیم ژاپن چه کار کرده، گروهی را فرستادند ژاپن کار بکنند که بعد از جنگ جهانی چه کار کرده و کلی هزینه شد، مطالعات شد و روی آن تئوری ساختند، نیروهایی تربیت کردند که ما از روش های ژاپن برای آبادانی کشور استفاده کنیم. 🔸این مسائل را ما باید بشناسیم که چه خطرهایی انسان را تهدید می کند؛ حتی آنوقت که حکومت اسلامی هست شیطان اینگونه راه را سراشیبی درست می کند رو به جهنم و به نام اسلام و به نام خدمت به نظام. 🔰فرهنگ همچنان اصل است؛ تاکید بر اقتصاد بنا به اقتضاءات و شرایط است 🔸امروز که آقا بر روی مسائل اقتصادی تکیه می کنند. این را میدانند اگر این مساله را نگویند دشمنان این را سوژه می کنند و این اهرم را از دست نظام می گیرند، میگویند شما خراب کردید حالا ما میخواهیم آبادش کنیم؛ پس ایشان تکیه می کنند روی این مساله که ما باید معیشت مردم را تأمین کنیم؛ برای اینکه مارکسیستها این شعار را از دست ما نگیرند؛ همین الان هم می بینید در جمهوری اسلامی در دانشگاه های تهران و دانشگاه های اسلامی، گرایشات مارکسیستی در حال شکل گیری است. 🔸این قبیل مسائل، جدی است و حتی اساتید در دانشگاه ها مطرح می کنند. می خواهند نسل جوان ما را از مسائل اصلی دین دور کنند. فردا یکوقت چشم باز می کنیم بچه های دبیرستانی ما بهشت و جهنم و شب اول قبر و این مسائل را مسخره می کنند. در حالیکه ما مشغول هستیم به اقتصاد و میخواهیم اقتصادمان را درست کنیم. 🔸باید بفهمیم رهبری لازم است در فلان موقعیت فلان شعار را بدهد تا آن شعار از دست دشمن بگیرد. مساله معیشت واقعاً نیاز مردم است و اکثر مردم تا حداقلهای زندگیشان تأمین نشود کار نمیکنند. این میشود مقدمه لازم؛ اما این هدف نیست. 🔸اصلاً هدف زندگی چیست؟ برای چه انقلاب کردیم؟ اینها فراموش میشود بعد کسانی هم که کمتر تجربه دارند یک جمله از فرمایشات آقا را یکجا می شنوند فکر میکنند اول تا آخر قضیه همین است؛ در حالی که همین آقا دیروز هم حرف دیگری زد، پریروز هم مطلب دیگری گفت چرا آن حرفها را فراموش می کنید؟ فلان حرفی از رهبری که با مزاجش میسازد را می گیرد و بقیه را فراموش میکند. 👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-5 💠 در ذهن برخی مسولان این است که شاه را کنار زدند حالا نوبت آنهاست که شاهی کنند/ درمجموع جوانان نسبت به سال 57 دیندارترند/ برخیها نهایت آرزویشان این است مثل یکی از ایالتهای آمریکا شویم! 🔸آدم احساس میکند بعضی از مسئولین، بعضی که میگویم میتواند یک در یک میلیون باشد عددش را هم در نظر نگیرید، بعضی از مسئولین در فکرشان اینگونه تصور می کنند؛ میگویند شاه را بیرون کردیم حالا نوبت ماست که شاهی کنیم. ما زندان رفتیم و شکنجه شدیم، حالا نوبت خودمان، بچه هایمان، دار و دسته و همشهریهایمان است. ارزش ها و اسلام، ابزاری بود. امام هم نعوذ بالله از فکر دینی مردم استفاده کرد برای اینکه یک حرکتی ایجاد کند! 🔸اگر فقط به این فکر باشیم که در تکنولوژی پیشرفت کنیم، جامعه درست میشود؟ با این نگاه نهایتا میشویم مثل یک ایالتی از ایالات آمریکا، یا یک اسرائیل دیگر. آیا ما برای همین انقلاب کردیم؟ 🔸بنده مطمئنم در ذهن بسیاری از مسئولین به عنوان بزرگترین آرزو این هست که خودشان را برسانند به حد یکی از ایالات آمریکا. بگویند ما آمریکا شدیم؛ ما که هیچ جا به حسابمان نمی آوردند، آمریکا شدیم. خدا، دین، ارزش ها و شهادت هم ابزاری بود برای همین. خب کی باید این نگاه را اصلاح کند؟ 🔸مسئولین فرهنگی کشور. تئوریش را هم آنها باید تهیه کنند و نشر هم به دست شماهاست. اونوقت برای اینکه این مسئولیت ها را انجام بدهیم خون دل باید بخوریم، فحش باید بخوریم، فقر باید بچشیم، تهمت باید بشنویم، بله جهاد یعنی همین. 🔸وقتی می گوییم جوانان دیندارتر شده اند، جوان را باید معنا کنیم؛ جوان یعنی برآیند جوان ها، وگرنه بعضی ها هستند که بی دینتر هستند، بعضی های دیگر خیلی عالی تر هستند؛ اما مجموعاً میگوییم برایند جوانها نسبت به آنها بهترند. 🔸یک مساله مهم هم اینجا وجود دارد که نباید آن را فراموش کرد و آن اینکه وقتی در مورد دینداری جوانان اینگونه سخن می گوییم باید مراقب باشیم دچار این آفت نشویم که خب پس دیگر نسبت به جوان ها وظیفه ای نداریم و این جوان ها دیندارتر از قبلیها هستند. نه؛ دینداری این جوانان را هم باید حفظ کرد و هم باید رشد داد، و هم آنهایی که کمبود دارند باید کمبودهایشان را برطرف کرد. 🔰باید آرمانی فکر کنیم اما در عمل، عملگرا باشیم 🔸اگر خیال پردازی کنیم و آرمان گرایی صرف پیشه کنیم و مدام بگوییم باید چنین شود و باید چنان شود، به هدف نخواهیم رسید و باز همین جایی خواهیم بود که هستیم. ما باید آرمانی فکر کنیم اما در عمل، باید عمل گرا باشیم. باید فکر کنیم این آرمان را در این شرایط، چگونه و تا چه اندازه میشود محقق کرد. وقتی ما مسائل را قاطی میکنیم، یا خیلی ناامید میشویم یا راه را عوضی میرویم. 👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-6 💠 سیاری از مسائل هست که با هم تزاحم دارد و ما درک نمی کنیم/ رهبر اولویتها را تشخیص می دهد/ برای برخی متدینین مساله ولایت فقیه هنوز حل نشده است/ احترامشان به رهبری از باب احترام به عالم است نه ولیّ واجب الاطاعه 🔸برای برخی از کسانی که نسبت به رفتارهای رهبری شبهه و سوال دارند، از اول مسائل مربوط به ولایت فقیه و رهبری حل نشده است. همانطور که قبل از حضرت امام برای اکثر متدینین تصوری نسبت به حکومت اسلامی نبود، و برای آنها دین در نماز و روزه و سینه زنی و این مسائل خلاصه میشد، امروز هم برای بسیاری از اقشار، دینداری شامل این مسائل حکومتی نمی شود. اینها را مسائل سیاسی میدانند. 🔸در ذهن اینها این است که حضرت آقا سمبل و نماد یک حزب و جناح سیاسی است، فرد دیگری هم سمبل و نماد جناح دیگر است؛ گاهی این روی کار است و گاهی او! این نقصی معرفتی درباره اصل ولایت فقیه، شان ولی فقیه، و لزوم اطاعت از ولی فقیه در اسلام است. این نکته اتفاقا در میان متدینین بیشتر است. به رهبری هم از باب احترام به علما، احترام می گذارند نه ولی فقیهی که باید از او اطاعت کرد 🔸از سوی دیگر بسیاری از مسائل هست که با هم تزاحم دارد و ما درک نمی کنیم. یک روی سکه را می بینیم، اما جهات دیگری دارد که ما متوجه آن نیستیم. این مسأله در صدر اسلام هم سابقه دارد. 🔸بهترین نمونه آن در زمان امام حسن (علیه السلام) اتفاق افتاد. عدهای از شیعیان حضرت آمدند و سجاده از زیر پای حضرت کشیدند، و گفتند: السلام علیک یا مذلّ المومنین! آنها اصحاب خاص خود حضرت بودند؛ گفتند: تو مومنین را ذلیل کردی. آیا واقعا اینگونه بود؟ این رفتار آنها به خاطر این بود که حضرت مصالح و مسائلی را درک می کرد که آنها درک نمی کردند. او می دید که اگر این کار را نکند اصل اسلام برچیده می شود. 🔸این نکته هم باز بر می گردد به کمبود معرفت ما نسبت به وظایف رهبر. او هم مصالح امت را و هم تکلیف شرعیاش را می فهمد، اما مسائلی را می بیند که ما نمی بینیم. حالا فرض کنید خدای نکرده شرایط جامعه ما به گونه ای شود که یا امام حسن باید با معاویه صلح کند، یا باید اصل اسلام در معرض خطر قرار بگیرد؛ چه باید کرد؟ 🔸فرض می کنیم رهبر جامعه درک کرد که مسیر جامعه با شرایط جهانی به گونه ای است که یا نسل آینده ای که روی کار می آید خواهد گفت: ما باید دموکراسی غربی با همه خصوصیاتش را داشته باشیم، ولو دین پایمال شود، یا رهبری باید از امروز در مسائلی دخالت نکند و خودش را محدود کند به آنچه در قانون اساسی که مردم رای داده اند آمده، تا از آن خطر محتمل در آینده جلوگیری شود. 🔸زیرا اگر بخواهد بیشتر از قانون دخالت کند، می گویند خلاف قانون عمل می کنی. پس اولا به لحاظ قانونی خلاف قانون عمل نمیکند، ثانیا در عمل اگر بخواهد فراتر از قانون اساسی عمل کند مردم طاقت نمی آورند. منظور از مردم یعنی ثروتمندان، صاحبان مقام و افراد موثرند که وقتی ببینند خواسته هایشان تامین نمی شود، اصل دین و نظام را زیر سوال میبرند و میگویند مردم به رئیس جمهور رأی داده اند؛ رهبری دیگر چیست؟ 🔸او باید مصالح را ببیند، جرح و تعدیل کند، اولویتها را رعایت کند، مصلحت اعم را مقدم بدارد، خط مشی را تعیین کند، و ما لازم است اطاعت کنیم. والا اگر اطاعت یعنی تکلیفی که در رساله نوشته شده، پس رهبر می خواهیم چه کار؟ او باید تصمیم بگیرد که امروز باید فلان کار را انجام دهید؛ ولایت فقیه یعنی این. 🔸ما عملاً باید اطاعت کنیم؛ البته سعی هم میکنیم فهممان را ارتقاء ببخشیم که مصلحت اش را بفهمیم، اما باید بدانیم و اطمینان داشته باشیم که او فهمش بهتر از ماست و مسائل را بهتر درک میکند، و نهایتاً برای انجام وظیفه اش هست که این رفتار را میکند و سرسوزنی هم حاضر نیست از این وظیفه تخطی کند. 👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-7 💠 در میان برخی مسئولین کشور رگه هایی از سکولاریسم وجود دارد/ در حوزه های ما ناخودآگاه، سکولاریسم دارد رسوخ می کند/ زمانی صفت رباخوار، فرد را در جامعه ساقط می کرد؛ اما الان کل اقتصاد با ربا اداره می شود، کسی هم نمی گوید بانکها رباخوارند/ برای تحول در علوم انسانی دانشگاهها باید از جلسات علمی و انجمنهای علمی شروع کرد 🔸در مورد تغییر محتوای علوم انسانی آرام و بدون اینکه واکنش تندی ایجاد کند و حساسیت برانگیز باشد می توان این تغییرات را ایجاد کرد. بهترین راهش این است که جلسات علمی برگزار شود. خیلی آرام مسائل را خودشان بنشینند و با هم نقد کنند؛ خود آنها مدعی نقد شوند، منتها با یک مدیریت صحیح. 🔸جلساتی تشکیل شود، انجمن هایی در دانشگاهها ایجاد شود که یکی دوتا شخصیت پخته متدین در بین اینها حضور داشته باشند، و با بحث و تحقیق بی طرفانه نقدهایشان را مطرح کنند. الان هم در بعضی دانشگاهها مانند دانشگاه تهران انجمن هایی وجود دارد که اساتید جامعه شناسی یا اقتصاد با هم جلساتی دارند. این کاری بود که دفتر همکاری حوزه و دانشگاه شروع کرد اما مسائل سیاسی و مسائل مربوط به جنگ نگذاشت که خوب پیشرفت کنیم. 🔸این کار باید با مشارکت خود اساتید دانشگاه ها و طرح بحث آزاد علمی و بی طرفانه انجام بگیرد. اول باید اصول این مسائل حل شود، و بعد گروه هایی تشکیل شود برای نوشتن کتابهای جدید. این طرحی است که از سال اول انقلاب بچه های حوزه پیشنهاد کردند و آن روز عملی هم شد. 🔸امروز هم بعد از چهل سال می بینیم بهترین راه همین است؛ اما اگر بگوییم ما طرح می دهیم و شما باید عمل کنید، یک زمینه ای می شود برای مانور ضد انقلاب. باید فکر کنیم چگونه فکر آنها را عوض کنیم؛ با حفظ آبرو و موقعیت استاد به گونه ای که به شخصیتش لطمه نخورد و منافعش محفوظ بماند، در فکرش اثر بگذاریم. 🔰برخی هرچه وعده می دهند ما ارزان می کنیم، در واقع در نهایت می خواهند با آمریکا سازش کنند 🔸از نظر جهانی، بزرگترین خطری که ما را تهدید می کند سکولاریسم است که می گوید اصلا دین میخواهید برای چه؟ بعد از این که معلوم شد شما دین می خواهید، آنوقت اگر بگویید کدام دین، خطر پلورالیسم مطرح می شود که میگوید هر دینی که باشد فرق نمیکند. 🔸خطر سکولاریسم الان کشورهای اسلامی را تهدید می کند. الان رگه هایی از سکولاریزم در مسئولین کشور ما هم وجود دارد، و حتی در حوزه های ما ناخودآگاه دارد رسوخ می کند و ما غافلیم. وقتی ارزش ها ی دینی کمرنگ می شود و بی احترامی به دین صورت می گیرد، این خطر پررنگ می شود. 🔸به عنوان یک مثال ساده عرض کنم، زمانی اگر می گفتند فلانی رباخوار است، همین کافی بود که او در یک محیط دینی اصلا ساقط شود. حالا ربا خوری او چه اندازه بود؟ مثلا تاجرهای متدینی بودند که من می شناختم؛ نماز اول وقتشان ترک نمی شد، اما معامله ای که می کردند یک کم نبات می فروختند به طرف و پولی هم قرض می دادند، و مثلا پنج درصد سود می گرفتند؛ آن هم با همین ظاهرهای دینی یا همان کلاه شرعی. 🔸اما الان کل اقتصاد ما به طور رسمی با سود بیست درصد و بیست وپنج درصد و سی درصد اداره می شود؛ هیچکس هم نمی گوید این ربا خوردن است و اینها رباخوار هستند؛ برعکس میگویند: مگر بدون این هم میشود؟! 🔸در سیاست هم میگویند ما فقط شعار میدهیم که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند، اما مگر ما در مقابل آمریکا چه داریم؟ اگر آمریکا فلان جنس را تحریم کند بیچاره می شویم. 🔸یعنی الان هرچه که وعده می دهند ما ارزان می کنیم، در واقع یعنی در نهایت می خواهند با آمریکا سازش کنند. اسمش این است که دولت می خواهد برنامه ریزی کند، و به مردم وعده می دهند که اجناس ارزان میشود، اما واقعیتش این است که میخواهند با آمریکا ببندند، و به آنها می گویند فلان امتیاز را به شما می دهیم و شما هم فلان تحریم را کم کنید و خیلی سختگیری نکنید. 🔸یا شعار می دهند، و از مردم نظر خواهی می کنند که آیا ارزانی میخواهید یا فلان ارزش اجتماعی را؟ خب مردم هم ارزانی میخواهند. ولی در واقع دارند طرحهایی را برنامه ریزی می کنند مبتنی بر سازش با آمریکا؛ معتقدند چاره ای جز سازش نداریم. در حرف وشعار چیزی میگویند (سنگ مفت و گنجشک مفت)؛ ولی اعتقادشان این است که مگر می شود با آمریکا در افتاد؟ ته دلشان این است که با آمریکا که هیچ، با نوکر آمریکا هم نمی توانیم دربیافتیم! 👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
343.pdf
11M
✍نسخه پی دی اف شماره هفته قبل 9دی (343) هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی.docx
49.3K
✍ متن کامل گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی در شماره 343 هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
انقلاب 40 ساله @chehlsal.pdf
4.07M
کتاب انقلاب چهل ساله؛ نگاهی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. 🇮🇷چهل سالگی انقلاب🇮🇷 📢 معاونت فرهنگی تربیتی حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام 🆔 @femamkazem
انقلاب شناسی @chehlsal.apk
7.27M
نرم افزار اندروید انقلاب شناسی شامل بخش های : شناخت مفاهیم تئوری های انقلاب عوامل دینی پیدایش انقلاب ماهیت و ویژگیهای انقلاب اسلامی ارکان انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی آسیب شناسی انقلاب راهکارهای حفظ انقلاب اسلامی نقاط عطف تاریخ ایران 🇮🇷چهل سالگی انقلاب🇮🇷 📢 معاونت فرهنگی تربیتی حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام 🆔 @femamkazem
فساد مالی پهلوی.pdf
9.62M
⚠️فساد مالی خاندان پهلوی 🇮🇷چهل سالگی انقلاب🇮🇷 📢 معاونت فرهنگی تربیتی حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام 🆔 @femamkazem
آیت الله العظمی مکارم 97.11.10.mp3
9M
#فایل_صوتی #درس_اخلاق آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی (دامت برکاته) #چهارشنبه جلسه بیست و نهم 10 بهمن 97 ارتباط با معاونت فرهنگی: @MOAYEDI_qomi کانال رسمی معاونت فرهنگی: @femamkazem
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی آغوی 97.11.10.mp3
8.4M
#فایل_صوتی #مهارت‌های_زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی آغوی #چهارشنبه #جلسه بیست و نهم 10 بهمن 97 🌼🌷🌼 معاونت فرهنگی‌علمیه‌امام‌کاظم(ع): @femamkazem ادمین کانال: @MOAYEDI_qomi
جلسه 28.pdf
3.12M
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی (دامت برکاته) #چهارشنبه جلسه بیست و هشتم 10 بهمن 97 ارتباط با معاونت فرهنگی: @MOAYEDI_qomi کانال رسمی معاونت فرهنگی: @femamkazem
مهارت‌های زندگی-دکتر عباسی آغوی 1.pdf
656.4K
#فایل pdf صحبت های حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی آغوی #چهارشنبه جلسه بیست و نهم 10 بهمن 97 ارتباط با معاونت فرهنگی: @MOAYEDI_qomi کانال رسمی معاونت فرهنگی: @femamkazem
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
📚معرفی محتوای #بسته_فاطمیه_۹۷ 💿 #لوح_فشرده #نوای_هیأت_۱۱ #گزیده_نواهای_فاطمیه_۹۵_۹۶ 🔹این مجموعه گلچینی است از مداحی ستایشگران اهل بیت در فاطمیه سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ که به همت دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر گردآوری شده است. 🔗جهت تهیه این مجموعه به لینک زیر مراجعه نمایید. http://1542.org/l/xy1 💠جامعه‌ایمانی‌مشعر ✅ @www1542org
بسيار عالي توصيه ي دانلود
👆👆👆👆👆
هدایت شده از سخن سدید
🌺دومین دوره آموزشی کوتاه مدت «انسان شناسی تبلیغی»🌺 (بر اساس دیدگاه های استاد پناهیان) 🔸آشنائی با فنون و فرمول های انسان شناسانه تأثیرگذاری و تغییر در مخاطبین 🔹ایجاد مهارت در مشاوره دینی، اخلاقی و خانوادگی 🔸توانائی تبیین و ارائه دین، متناسب با نیازهای روز جامعه و مخاطبین 🔹ایجاد نظام فکری و تحوّل در غنای محتوای منبر و... ✳️مزایا: 1⃣اعطای گواهینامه پایان دوره 2⃣دعوت از برگزیدگان دوره برای شرکت در دوره تکمیلی 3⃣اولویت در استفاده از برگزیدگان دوره در فعالیت های علمی پژوهشی 📖مدرّس: استاد حجةالاسلام و المسلمین میری از اساتید مؤسسه بیان معنوی(ناشر آثار استاد پناهیان) ☝️"ویژه برادران طلبه" ⏱زمان ◀️پنجشنبه ها 8 تا 12 به مدت 5 هفته ◀️شروع دوره: 25 بهمن ◀️مهلت ثبت نام از : 8 بهمن تا 22 بهمن 👈مکان: پردیسان هزاره هشتم مسجد امام حسن عسکری(ع) 🌷ثبت نام: www.sokhanesadid.ir🌷 🚩راهنما: http://yon.ir/qT3sX ارتباط و اطلاعات بیشتر: https://eitaa.com/sokhanesadid
هدایت شده از سخن سدید
هدایت شده از سخن سدید
تبلیغ مؤثر به چه دانش هائی نیاز دارد.mp3
9.39M
#انسان_شناسی_تبلیغی #دانش_تبلیغ_دین https://eitaa.com/sokhanesadid ثبت نام در دوره انسان شناسی تبلیغی: http://www.sokhanesadid.ir
هدایت شده از سخن سدید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنظیم رفتار. اول درونم را اصلاح کنم تا رفتارم درست بشه؟ یا بالعکس؟ | نکته ای که صهیونیست ها خوب فهمیدند! #انسان_شناسی_تبلیغی #دانش_تبلیغ_دین ثبت نام در دوره انسان شناسی تبلیغی: http://www.sokhanesadid.ir https://eitaa.com/sokhanesadid