فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یمنی های آخرالزمانی محکم پای کار ایستاده اند.
▪️ یمنی ها فیلم هدف قرار دادن نفتکش چیئوس لیون متعلق به صهیونیست (تحت پوشش پرچم لیبریا) را منتشر کردند
✍درود خداوند بر دلاورمردان یمنی
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خون شدن تربت اصل سیدالشهداء سلام الله در روز عاشورا که از شبکه کربلا پخش شد.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدئو منتشر شده از هنجارشکنی بهت آور گروهی عزادار نما در دسته عزاداری در کرج
چرا مسئولان مراقب نفوذ بهاییت و یهودی ها به هیئتها نیستن؟
✍برخی میگویند هیأت امام حسین علیه السلام جای گناهکاران هم هست بله درست است، ولی جای گناه نیست اینها به دنبال ترویج گناه و رسمی کردن بی حجابی هستند اگر جلوی این کارها گرفته نشود طولی نخواهد کشید که بساط مشروب خواری و بدتر از آن نیز به راه خواهند انداخت .
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
.
🔻ما دوست داريم بوق را از سر گشادش بزنيم! اين صدا به جايى نمىرسد. دوست داريم زود به مقصد برسيم. اين است كه هيچ وقت نمىرسيم! ما داغ مىكنيم، گرم مىكنيم و افراد را با شعارها راه مىاندازيم، درحالىكه شعورها خوابند و مردهاند! اين است كه به راهى نمىرويم و طرفى نمىبنديم؛ اما اگر ريشه آمد، ميوهها مىآيد؛ اگر روشنى آمد، روشنگرى مىآيد؛ اگر عشق آمد، تحمل مىآيد...
🔻مادام كه تلقى ما از انسان و برداشت ما از خويشتن دگرگون نشده، مادام كه نقش انسان مجهول مانده و بينش او از اين نقش در حد تنوع، در حد زندگى تكرارى و مدار بسته، در حد خوشىها و سرگرمىها، در حد بازيگر شدن و بازيچه ماندن و تماشاچى بودن، خلاصه شده،
مادام كه زندگى جز نمايش و بازى، بارى ندارد، ناچار سنگينى حجاب طبيعى است...
🔻زيربناى حجاب، همين دگرگون كردن بينش و عوض كردن تلقى و برداشتهاست. آن وقت آنچه سخت و رنج آلود است شيرين و مطلوب خواهد شد و راحت و آسان خواهد گرديد...
🔻اگر نقش من تحرك باشد و كار من حركت، ناچار دنيا راه من خواهد بود و در اين راه من نبايد گردى به پا كنم و دلى را بگندانم و كسى را به خود جلب كنم و خودم را در چشمها بنشانم.
✍ #استاد_صفایی_حائری | حجاب و آزادی روابط، صفحات ۴۶، ۵۵ و ۵۷.
💢 به مناسبت ۲۱ تیرماه، روز عفاف و #حجاب.
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
.
🔻اسلام مسلمانی میخواهد مثل امامحسین(ع)، مثل شهدای کربلا. پس باید تربیتی داشته باشید که این چنین انسانهایی یا شبیه اینچنین انسانهایی را به ما بدهد. ما باید افکار اینها را بدانیم. بدانیم اینها از طفولیت چگونه تربیت شدند که اینچنین ایستادگی کردند.
🔺بچه را اگر متملّق بار بیاورند در مقابل ظلم ایستادگی نمیکند. پدر اگر به بچه ظلم کرد و بعد او را وادار کرد که خودش را با این ظلم تطبیق بدهد، او دیگر با ظلم نمیجنگد، چون با ظلم رفیق شده است.
🔻اگر زندگی او یک زندگی مصرفی بود، در بزرگی نمیتواند با زندگی مصرفی بجنگد.
اگر شخصیت طفل خُرد شد، این شخصیت خُردشده دیگر قدرت مقابله و مبارزه ندارد. شما در مدرسه وقتی شاگرد را متملّق بار بیاورید از او توقع نداشته باشید که فردا یک مبارز شود، جبههرو شود، رزمنده خوب شود.
✍ #آیت_الله_حائری_شیرازی | راه رشد، جلد یک، صفحه ۱۳۴.
🌱 #تربیت_حسینی 9⃣
🔰 باور؛
خانه کنشگرانِ تربیت اسلامی.
🆔 @Bavar_tarbiat
شهید مطهری رضوانالله تعالی علیه بیشتر نگران کدام تحریف های واقعه عاشورا بود؟
قسمت اول
همه ساله در نزدیکی ایام محرم، برخی حواشی از جانب بعضی جریانات معاند و دشمن ایجاد میشود تا به خیال خام ساده اندیشان، حرارت مردم برای وقایع کربلا تحتتأثیر قرار بگیرد. این را نیک میدانیم که خداوند در آیه ۳۲ سوره توبه میفرماید:
يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
مى خواهند نور خدا را با دهانهايشان خاموش سازند، ولى خداوند جزاين نمى خواهد كه نور خود را به كمال برساند، هرچند كفّار، ناراحت باشند.
در عین حال، ما موظف هستیم در برابر انحرافات موضع گیری و اقدام مناسب انجام دهیم.
امسال، برخی کج اندیشان، که نه امام حسین علیه السلام میشناسند و نه مطهری شناس (و بلکه مطهری خوان!) هستند، به اسم شهید مطهری رضوانالله تعالی علیه، حرفهائی مطرح کرده اند که مثلا فلان مورد که در برخی مجالس نقل میشود سندیت ندارد و ... . این بحث البته تازگی هم ندارد، اما برخی تازه به دوران رسیده ها! گویی تازه بعضی حرفها به گوششان خورده است و برای اولین بار است که آنها را شنیدهاند. خب، البته برای کسانی که مفتخر هستند در عمرشان یک کتاب غیردرسی را نیز نخواندهاند، چنین چیزی عجیب نیست!
امروز یکی از دوستانم در هیأت از من پرسید: راست است که میگویند در شب عاشورا آب هنوز در خیمهها بوده؟!
تا آخر ماجرا را رفتم!
برای من دانشگاهی، تأسف بار است که میبینم دغدغه هم سن و سال من چنین موضوعی است. چون متوجه میشوم از واقعه کربلا همین را فهم کرده و البته که اگر یک دور به خود زحمت داده بود و کتاب 《حماسه حسینی》شهید مطهری را خوانده بود، دلیل تأسف من را هم درک میکرد!
بگذریم...
اما، شهید مطهری رضوانالله تعالی علیه بیش از همه نگران کدام تحریف های واقعه کربلا بود؟
ان شاءالله ادامه خواهد داشت...
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بگریید در رثای یک قهرمان!
شهید مطهری نگران تحریف هدف امام حسین علیه السلام بود
قسمت دوم
شهید مطهری رضوانالله تعالی علیه پس از بیان این مطلب که: 《من نمیدانم کدام جانی یا جانیهایی جنایت را به شکل دیگری بر حسین بن علی وارد کردند و آن اینکه هدف حسین بن علی را مورد تحریف قرار دادند و همان چرندی را که مسیحیها در مورد مسیح گفتند درباره حسین گفتند که حسین کشته شد برای آنکه بار گناه امّت را به دوش بگیرد، برای اینکه ما گناه بکنیم و خیالمان راحت باشد، حسین کشته شد برای اینکه گنهکار تا آن زمان کم بود، بیشتر بشود.》(حماسه حسینی، ص ۲۱).
اینگونه ادامه میدهند:
👈 لذا بعد از این انحراف، چارهای نبود جز اینکه ما فقط صفحه سیاه و تاریک این حادثه را بخوانیم، فقط رثاء و مرثیه ببینیم. من نمیگویم آن صفحه تاریک را نباید دید بلکه باید آن را دید و خواند، اما این مرثیه همیشه باید مخلوط با حماسه باشد. اینکه گفتهاند رثای حسین بن علی باید همیشه زنده بماند، حقیقتی است و از خود پیغمبر گرفتهاند و ائمه اطهار نیز به آن توصیه کردهاند. این رثاء و مصیبت نباید فراموش بشود، این ذکری، این یادآوری نباید فراموش بشود و باید اشک مردم را همیشه بگیرید، اما در رثای یک قهرمان. پس اول باید قهرمان بودنش برای شما مشخص بشود و بعد در رثای قهرمان بگریید، وگرنه رثای یک آدم نفله شده بیچاره بیدست و پای مظلوم که دیگر گریه ندارد، و گریه ملتی برای او معنی ندارد. در رثای قهرمان بگریید برای اینکه احساسات قهرمانی پیدا کنید، برای اینکه پرتوی از روح قهرمان در روح شما پیدا شود و شما هم تا اندازهای نسبت به حق و حقیقت غیرت پیدا کنید، شما هم عدالتخواه بشوید، شما هم با ظلم و ظالم نبرد کنید، شما هم آزادیخواه باشید، برای آزادی احترام قائل باشید، شما هم سرتان بشود که عزت نفس یعنی چه، شرف و انسانیت یعنی چه، کرامت یعنی چه. اگر ما صفحه نورانی تاریخ حسینی را خواندیم، آن وقت از جنبه رثائیاش میتوانیم استفاده کنیم وگرنه بیهوده است. خیال میکنیم حسین بن علی در آن دنیا منتظر است که مردم برایش دلسوزی کنند یا- العیاذبالله- حضرت زهرا علیه السلام بعد از هزار و سیصد سال، آنهم در جوار رحمت الهی منتظر است که چهار تا آدم فکسنی برای او گریه کنند تا تسلّی خاطر پیدا کند! (حماسه حسینی، ص ۲۱).
ان شاءالله ادامه خواهد داشت...
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری نگران بود واقعه عاشورا فقط از جنبه فردی مورد بررسی قرار بگیرد!
قسمت سوم
بر خلاف بسیاری یا دست کم برخی افراد که کاری به جنبههای اجتماعی واقعه کربلا ندارند، شهید مطهری دقیقا نگران بود که قیام امام حسین علیه السلام فقط از جنبه فردی دیده شود!
وی مینویسد: 《این همان فرق اسلام و مسیحیت تحریف شده است که اسلام یک دین اجتماعی و مسیحیت دینی است که همه آن چیزی که دارد اندرز اخلاقی است. گاه به یک حادثه از نظر فردی نگاه میکنیم و گاه از نظر اجتماعی. از نظر اسلام، شهادت حسین بن علی از دیدگاه فردی یک موفقیت بود. برای شخص حسین بن علی این شهادت شکست بود یا موفقیت؟ هر مسلمانی میگوید موفقیت، و خود حضرت هم روز اول فرمود: «خُطَّ الْمَوْتُ عَلی وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلی جیدِ الْفَتاةِ، وَ ما اوْلَهَنی الی اسْلافی اشْتِیاقَ یعْقوبَ الی یوسُفَ» [بحارالانوار، ج ۴۴/ ص ۳۶۶]. از نظر یک انسان و از نظر خود شهید، شهادت موفقیت است. لازم نیست مسیحیها بگویند؛ در هزاروسیصدوپنجاه سال پیش، خود پیشوایان اسلام گفتهاند. علی بن ابیطالب آن وقتی که تیغ بر فرقش فرود آمده و تا نزدیک ابرویش شکافته است، این طور حرف میزند: «وَاللهِ ما فَجَأَنی مِنَ الْمَوْتِ واردٌ کرِهْتُهُ اوْطالِعٌ انْکرْتُهُ، وَ ما کنْتُ الَّا کقارِبٍ وَرَدَ وَ طالِبٍ وَجَدَ» [نهج البلاغه فیض الاسلام، ص ۸۷۵] به خدا قسم، مرگ ناگهانی و ضربت ناگهانیای که بر من خورد، یک ذره مورد کراهت من نیست. من افتخار میکنم و آرزوی چنین روزی را داشتم. به خدا قسم، مثَل من مثَل آن عاشقی است که به معشوق خود رسیده باشد. به قول شاعر:
دیدار یار غایب، دانی چه ذوق دارد
ابری که در بیابان بر تشنهای ببارد
مثَل من در حال این ضربت خوردن مثَل همان مردمی است که در شبهای تاریک دنبال آب میگردند و ناگهان به آب میرسند.
دوش وقت سحر از غصّه نجاتم دادند
واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند
این از نظر شخصی و فردی. اما اسلام یک طرف دیگر هم دارد؛ قضایا را همیشه از جنبه شخصی مطالعه نمیکند، از جنبه اجتماعی هم مطالعه میکند. حادثه عاشورا از جنبه اجتماعی و نسبت به کسانی که مرتکب آن شدند، مظهر یک انحطاط در جامعه اسلامی بود. لذا دائماً باید یادآوری بشود که دیگر چنین کاری را مرتکب نشوند. این همان «آخی» است که یک ملت میگوید: ما مسلمانها چنین کاری کردیم؟! لعنت به کسانی که چنین کاری کردند، پس دیگر چنین کاری نکنیم. ثالثاً این موضوع برای صیقل دادن احساسات اسلامی و انسانی است، اما به شرط اینکه ما این را درست درک بکنیم. امروز روزی نیست که آدم سرش را زیر آب بکند.
ما باید در اوضاع مذهبی خودمان رفرم ایجاد کنیم؛ البته نه در مذهب بلکه در کار خودمان. اشتباهات ما که به مذهب مربوط نیست...》(حماسه حسینی، صص ۲۴_۲۳).
ان شاءالله ادامه خواهد داشت...
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری نگران بود شخصیت یاران امام حسین علیه السلام بود، درست مانند خود امام!
قسمت چهارم
شهید مطهری از کسانی که خواسته یا ناخواسته یاران امام علیه السلام را ضعیف جلوه میدادند انتقاد میکرد.
وی مینویسد: 《امام حسین در شب عاشورا اصحاب خودش را ستایش کرد؛ نگفت یک عده مردم بیگناه و بیچاره فردا کشته میشوید و به عمر شما خاتمه داده میشود، بلکه آنها را ستایش کرد و فرمود: «فَانّی لا اعْلَمُ اصْحاباً اوْفی وَلا خَیراً مِنْ اصْحابی» [ارشاد شیخ مفید، ص ۲۳۱] من یارانی در جهان بهتر از یاران خودم سراغ ندارم؛ یعنی من شما را بر یاران «بدر» (که یاران پیغمبر بودند) ترجیح میدهم، بر یاران پدرم علی ترجیح میدهم، بر یارانی که قرآن کریم برای انبیاء ذکر میکند (وَ کاینْ مِنْ نَبِی قاتَلَ مَعَهُ رِبِّیونَ کثیرٌ فَما وَهَنوا لِما اصابَهُمْ فی سَبیلِ اللهِ وَ ما ضَعُفوا وَ مَا اسْتَکانوا وَاللهُ یحِبُّ الصّابِرینَ) [آل عمران، ۱۴۶] ترجیح میدهم، یعنی اعتراف میکنم که همه شما قهرمان هستید. سخنش اینطور آغاز میشود: «مرحبا، مرحبا به گروه قهرمانان!».
بنابراین حالا که فهمیدیم این داستان دو صفحه دارد، میخواهیم صفحه دوم آن را هم مورد مطالعه قرار دهیم و اعتراف کنیم که ما در گذشته این اشتباه را مرتکب شدهایم که این داستان را فقط از یک طرف آن مطالعه کردهایم و غالباً آن طرف دیگر داستان را مسکوتٌ عنه گذاشتهایم؛ یعنی ما نمایشگر قهرمانیهای جنایتکارانه پسر معاویه و پسر زیاد و پسر سعد بوده و هستیم.》(حماسه حسینی، ص ۲۶).
ان شاءالله ادامه خواهد داشت...
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری نگران روانشناسانی بود که شخصیت امام حسین علیه السلام را اشتباه فهم کردهاند!
قسمت پنجم
روانشناسها، خصوصاً کسانی که بیوگرافی مینویسند، کوشش میکنند برای روحیهها یک کلید شخصیت پیدا کنند. میگویند شخصیت هرکس یک کلید معین دارد؛ اگر آن را پیدا کنید سراسر زندگی او را میتوانید توجیه کنید. البته به دست آوردن کلید شخصیت افراد خیلی مشکل است، خصوصاً شخصیتهای خیلی بزرگ (حماسه حسینی، ص ۳۳).
سپس مینویسد: 《ادعای اینکه کسی بگوید من کلید شخصیت کسی مانند علی یا حسین بن علی را به دست آوردهام، انصافاً ادعای گزافی است و من جرأت نمیکنم چنین سخنی بگویم، اما این قدر میتوانم ادعا کنم که در حدودی که من حسین را شناخته و تاریخچه زندگی او را خواندهام و سخنان او را- که متأسفانه بسیار کم به دست ما رسیده است - به دست آوردهام، و در حدودی که تاریخ عاشورا را- که خوشبختانه این تاریخ مضبوط است- مطالعه کرده و خطابهها و نصایح و شعارهای حسین را به دست آوردهام، میتوانم این طور بگویم که از نظر من کلید شخصیت حسین حماسه است، شور است، عظمت است، صلابت است، شدت است، ایستادگی است، حقپرستی است. سخنانی که از حسین بن علی علیه السلام نقل شده نادر است ولی همان مقداری که هست از همین روح حکایت میکند. از حسین بن علی پرسیدند: شما سخنی را که با گوش خودت از پیغمبر شنیده باشی، برای ما نقل کن. ببینید انتخاب حسین از سخنان پیغمبر چگونه است! از همین جا شما میتوانید مقدار شخصیت او را به دست آورید. حسین علیه السلام گفت آنچه که من از پیغمبر شنیدهام این است: «انَّ اللهَ تَعالی یحِبُّ مَعالِی الْامورِ وَ اشْرافَها وَ یکرِهُ سَفْسافَها» [بحارالانوار، ج ۴۴/ ص ۱۹۴] خدا کارهای بزرگ و مرتفع را دوست میدارد، از چیزهای پست بدش میآید. رفعت و عظمت را ببینید که وقتی میخواهد سخنی از پیغمبر نقل کند این چنین سخنی را انتخاب میکند؛ درواقع دارد خودش را نشان میدهد. از حسین علیه السلام اشعاری هم به دست ما رسیده است که باز همین روح در آن متجلّی است:
سَبِقَتِ الْعالَمینَ الَی الْمَعانی
بِحُسْنِ خَلیقَةٍ وَ عُلُوِّ هَمِّهِ
وَ لاحَ بِحِکمَتی نورُ الْهُدی فی
لَیالٍ فِی الضَّلالَةِ مُدْلِهَمَّه
یریدُ الْجاحِدونَ لِیطْفِؤُنَ
وَ یأْبَی اللهُ الّا انْ یتِمَّه [لمعة من بلاغة الحسین، ص ۹۵، به نقل از نفَس المهموم حاج شیخ عباس قمی]
سخنان بسیار محدودی که از حسین علیه السلام به ما رسیده همینطور است. اینها مربوط به حادثه عاشورا هم نیست، مربوط به قبل از آن است و ربطی به آنجا ندارد.
سخن دیگر از او این است: «مَوْتٌ فی عِزٍّ خَیرٌ مِنْ حَیاةٍ فی ذُلٍّ» مردن با عزت و شرافت، از زندگی با ذلت بهتر است.
جمله دیگری که باز از او نقل کردهاند این است: «انَّ جَمیعَ ما طَلَعَتْ عَلَیهِ الشَّمْسُ فی مَشارِقِ الْأرْضِ وَ مَغارِبِها، بَحْرِها وَ بَرِّها وَ سَهْلِها وَ جَبَلِها عِنْدَ وَلِی مِنْ اوْلِیاءِ اللهِ وَ اهْلِ الْمَعْرِفَةِ بِحَقِّ اللهِ کفَیئِ الظِّلالِ». ضمناً شما از اینجا بفهمید یک مردی که حماسه الهی است فرقش با دیگران چیست. میگوید: جمیع آنچه خورشید بر آن طلوع میکند، تمام دنیا و مافیها، دریای آن و خشکی آن، کوه و دشت آن در نزد کسی که با خدای خودش آشنایی دارد و عظمت الهی را درک کرده و در پیشگاه الهی سر سپرده است، مثل یک سایه است. بعد اینطور ادامه میدهد: «الا حُرٌّ یدَعُ هذِهِ اللُّماظَةَ لِاهْلِها» [جامع الصغیر، ج ۱/ ص ۷۵] آیا یک آزادمرد پیدا نمیشود که به دنیا و مافیهای آن بیاعتنا باشد؟ دنیا و مافیها برای انسانی که بخواهد خود را برده و بنده آن کند، به آن طمع داشته باشد و آن را هدف کار خودش قرار بدهد، مثل لُماظَه است》(حماسه حسینی، صص ۳۴_۳۳).
ان شاءالله ادامه خواهد داشت...
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری نگران احساس شخصیت جامعه اسلامی بود!
قسمت ششم
اگر شهادت حسین بن علی صرفاً یک جریان حزنآور میبود، اگر صرفاً یک مصیبت میبود، اگر صرفاً این میبود که خونی بناحق ریخته شده است و به تعبیر دیگر صرفاً نفله شدن یک شخصیت میبود ولو شخصیت بسیار بزرگی، هرگز چنین آثاری را به دنبال خود نمیآورد. شهادت حسین بن علی از آن جهت این آثار را به دنبال خود آورد که- به تعبیری که عرض کردیم- نهضت او یک حماسه بزرگ اسلامی و الهی بود؛ از این جهت که این داستان و تاریخچه، تنها یک مصیبت و یک جنایت و ستمگری از طرف عدهای جنایتگر و ستمگر نبود، بلکه یک قهرمانی بسیاربسیار بزرگ از طرف همان کسی بود که جنایتها را بر او وارد کردند.
شهادت حسین بن علی حیات تازهای در عالم اسلام دمید و- همانطور که در گفتار اول گفتیم- اثر و خاصیت یک سخن یا تاریخچه و یا شخصیت حماسی این است که در روح موج به وجود میآورد، حمیت و غیرت به وجود میآورد، شجاعت و صلابت به وجود میآورد؛ در بدنها، خونها را به حرکت و جوشش درمیآورد و تنها را از رخوت و سستی خارج میکند و چابک و چالاک مینماید (حماسه حسینی، ص ۴۱).
سپس میگوید: 《مسئله احساس شخصیت مسئله بسیار مهمی است. از این سرمایه بالاتر برای اجتماع وجود ندارد که در خودش احساس شخصیت و منش کند، برای خودش ایدهآل داشته باشد و نسبت به اجتماعهای دیگر حس استغنا و بینیازی داشته باشد، یک اجتماع این طور فکر کند که خودش و برای خودش فلسفه مستقلّی در زندگی دارد و به آن فلسفه مستقلّ زندگی خودش افتخار و مباهات کند، و اساساً حفظ حماسه در اجتماع یعنی همین که اجتماع از خودش فلسفهای در زندگی داشته باشد و به آن فلسفه ایمان و اعتقاد داشته باشد و او را برتر و بهتر و بالاتر بداند و به آن ببالد. وای به حال آن اجتماعی که این حس را از دست بدهد! این یک مرض اجتماعی است، و این غیر از آن «خودی» اخلاقی است که بد است و نفسپرستی و شهوتپرستی است.
اگر اجتماعی این منش را از دست داد و احساس نکرد که خودش فلسفه مستقلّی دارد که باید به آن فلسفه متکی باشد، و اگر به فلسفه مستقلّ زندگی خودش ایمان نداشته باشد، هرچه داشته باشد از دست میدهد، ولی اگر این یکی را داشته باشد ولی همه چیزهای دیگر را از او بگیرند، باز روی پای خودش میایستد؛ یعنی یگانه نیرویی که مانع جذب شدن ملتی در ملت دیگر و یا فردی در فرد دیگر میشود، همین احساس منش و شخصیت است.》(همان، ص ۴۳).
ان شاءالله ادامه خواهد داشت...
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
شهید مطهری نگران بود مبادا درسهای حماسه حسینی به درستی انتقال داده نشود!
قسمت پایانی
بله. شهید مطهری دغدغه داشت که اهداف قیام حماسی امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش تحتتأثیر برخی صحبتهای دیگر فراموش شود.
کدام اهداف؟
وی درباره درسهای آموزنده قیام حسینی میگوید: 《حسین بن علی در سخنان و خطابههای خودش، آنجا که از امر به معروف و نهی از منکر صحبت میکند، همواره صحبتش این است: «وَ عَلَی الْاسْلامِ السَّلامُ اذْ قَدْ بُلِیتِ الْامَّةُ بِراعٍ مِثْلِ یزیدَ» [اللهوف، ص ۱۱]، «انّی لَمْ اخْرُجْ اشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفْسِداً وَ لا ظالِماً وَ انَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْاصْلاحِ فی امَّةِ جَدّی» [مقتل الحسین مقرم، ص ۱۵۶].》(حماسه حسینی، ص ۴۶).
و ادامه میدهد: 《حسین بن علی درس غیرت به مردم داد، درس تحمل و بردباری به مردم داد، درس تحمل شداید و سختیها به مردم داد. اینها برای ملت مسلمان درسهای بسیار بزرگی بود. پس اینکه میگویند حسین بن علی چه کرد و چطور شد که دین اسلام زنده شد، جوابش همین است که حسین بن علی روح تازه دمید، خونها را به جوش آورد، غیرتها را تحریک کرد، عشق و ایدهآل به مردم داد، حس استغنا در مردم به وجود آورد، درس صبر و تحمل و بردباری و مقاومت و ایستادگی در مقابل شداید به مردم داد، ترس را ریخت؛ همان مردمی که تا آن مقدار میترسیدند، تبدیل به یک عده مردم شجاع و دلاور شدند.》(همان، صص ۴۷_۴۶).
آری؛ شهید مطهری نگران اینها بود.
او همچنین نگران بود مبادا مردم شمر امروز را نشناسند و به وقایعی چون فلسطین بی اعتنا باشند. قیام حسینی سیاسی است و نمیتوان از آن برداشت های سکولار داشت. اینجا را ببینید.
برای چنین امام قهرمانی، یک قطره اشک با معرفت ریختن، ارزشی وصف ناشدنی دارد...
اینجا را ببینید.
《اگر اشكى كه ما براى او مى ريزيم، در مسير هماهنگى روح ما باشد، پرواز كوچكى است كه روح ما با روح حسينى مى كند. اگر ذره اى از همت او، ذره اى از غيرت او، ذره اى از حريت او، ذره اى از ايمان او، ذره اى از تقواى او، ذره اى توحيد او در ما بيابد و چنين اشكى از چشم ما جارى شود، آن اشك بى نهايت قيمت دارد. اگر گفتند: به اندازه بال مگس هم باشد يك دنيا ارزش دارد، باور كنيد!!》
صلّی الله علیک یا اباعبدالله...
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
نمی دونم اصلاح طلبان بهشان فشار اومد و ناراحت شدند یا خیر، اما ما به اینکه اروپایی ها به پزشکیان تبریک نگفتند افتخار می کنیم و ارادتمان به ایشان بیشتر شد.
فرزندان امام هیچگاه منتظر لبخند مستکبران نبوده اند.
🗣 عبدالله گنجی
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اظهارات عجیب وهاب عزیزی عضو ارشد ستاد قالیباف:
قالیباف دلش با پزشکیان بود.
🔹هشتاد درصد از ستادهای آقای قالیباف به آقای پزشکیان رأی میدهند،
تحت فشار آن بیانیه صادر شد!
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📍حضور دکتر #پزشکیان در هیئت ها، منزل شهید رئیسی و برخی مواضع مثبت او در حوزه مقاومت را به فال نیک میگیریم اما #بصیرت اقتضا میکند که تمرکزمان بر اقدامات مثلث #ظریف، عارف و طیب نیا باشد.
🔹با در نظر گرفتن ظاهرسازیهای اولیه امثال #رضاشاه، قطعاً باید به پشت پردهها و رویکردهای اصلی افراد توجه بیشتری داشت.
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
در عاشورا نه کسی گفت اگر #صلح کنیم مشکل آب مان حل می شود
و نه حضرت ابالفضل(ع) امضای شمر را تضمین دانست.
همه اش اتمام حجت و دفاع از حق بود.
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
آقای #پزشکیان کار رو سپرده دست ظریف و رفقای عارف و طیب نیا و خودش دیدار هیات ها و علما میره❗️
بیچاره ایران که اسیر چنین رئیس و چنین کارشناس هایی شده و حیف بر مذهبیونی که در دام چنین فریبی بیافتند.
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab
رکورد کاهش نرخ بیکاری شکست
وزیر کار:
🔹در فصل بهار رکورد کاهش نرخ بیکاری شکست و این نرخ به ۷.۷ درصد رسیده است. نرخ بیکاری فارغالتحصیلان ۵ درصد کاهش و جمعیت بیکاران هم کاهش داشته است.
🔹نرخ بیکاری در ۱۹ استان روند کاهشی دارد و تقریباً در ۱۶ استان نرخ بیکاری تکرقمی شده است. ما در برنامه داشتیم نرخ بیکاری تا پایان سال در کانال ۶ درصد کاهش یابد.
✅ eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ splus.ir/safir_channel سروش
May 11