eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
30.1هزار ویدیو
36هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
📌شَمِربن ذی الجوشن یا سَنان بن اَنس یا خولی؟ 📌کدامیک قاتل امام حسین علیه السلام هستند؟ بین و ، شهادت امام (ع) توسط ‏ذي_الجوشن شهرت دارد، اما برخلاف این شهرت، دیدگاه مورخان کهن و حتی معاصر بر اساس اسناد بر این است که قاتل سیدالشهدا، است. ◀️طبق گزارش ، آنگاه که دشمنان از اطراف امام (ع) پراکنده شدند در حاليکه او گاهي با صورت روي زمين مي‌افتاد و گاهي برمي‌خاست. در اين حال سنان بن‌اَنس به او نزديک شد و با ضربتي بر امام زد که در اثر آن، امام نقش بر زمين شد. سنان، به بن‌‌يزيد اصبحي گفت: سر حسین(ع) را از بدن جدا کن!. خولي خواست اين کار را بکند، امّا دچار سستي شد و بر اندامش افتاد. سنان به او گفت:‌ خدا بازوانت را سست و دستانت را از بدن جدا کند. آنگاه خودش از اسب فرود آمد و سر مبارک امام حسین(ع) را از تن جدا کرد. سِنان بن‌اَنس شخصي احمق و سبک مغز بود، او در صدد به دست آوردن سر مبارک امام حسین(ع) به اميد جايزه بود. طبق روايت از امام (ع)، او از ترس اينکه مبادا سر امام به دستش نيفتد، هر يک از سپاه کوفه را که به امام نزديک مي‌شد، مورد حمله قرار داده، به عقب مي‌راند، تا اينکه بالاخره نزد حضرت فرود آمد و گلوي [مبارک] آنحضرت را بريد و سر [مبارک] را جدا کرد و آن را به خَوْلي بن‌يزيد داد. ◀️طبق گزارش شیخ (م381ق) نیز، سِنان بن‌اَنس ايادي ـ كه لعنت خدا بر او باد ـ پياده شد و ‎سن امام حسين(ع) را گرفت و با شمشير بر گلوي وي مي‎زد و مي‎گفت: «به خدا سوگند، سرت را از تنت جدا مي‎كنم در حالي كه مي‎دانم تو پسر رسول خدايي و از جهت پدر و مادر برترين مردمان هستي.» اگرچه امام را شمر می داند، اما بسیاری از مورخان آن را صحیح نمی دانند. چنانکه: ◀️قاضي نُعمان تميمي مغربي (م 363 ق) صاحب کتاب شرحُ الاخبار في فَضائل الائمة الاطهار، قاتل امام سنان می داند؛ ◀️ابن‌اثير(م630ق) در کتاب اُسْدُالْغَابَة في معرفة الصَّحابة دربارة قاتل امام حسين(ع) پس از نقل چند قول، مي‎گويد: صحيح آن است كه سِنان بن‌اَنس، حسين بن‌علي(ع) را كشت. ◀️يوسف بن‌قُزَغْلِي بغدادي معروف به سِبْط ابن‌جُوْزي (م654ق) در کتاب تَذكرةالخواص من الامّة بذكر خَصائص الائمة(ع) نیز چندين قول را بيان كرده و سپس گفته است كه صحيح‌تر آن است كه سِنان بن‌اَنس نَخَعِي با مشاركت شمر، حضرت را كشتند. 📚طبري، تاريخ الامم و الملوک، ج 5، ص453، 454. 📚شيخ صدوق، الامالي، مجلس30، ص 226. 📚خوارزمي، مقتل‌الحسين، ج2، ص36؛ 📚ابن‌اثير، اُسْدُ‌الْغابَة في معرفة الصَّحابَة، ج1، ص498. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌مخالفت صریح با دستورات ابن عبدالبر(م463ق) از علمای سنی می نویسد: طبق ایه شریفه قرآن که می فرماید: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمين‏. به عنوان معرفی شده بود. 📚حجرات: 6 می دانستند که طبق این آیه، اکرم(ص) ولید را به عنوان معرفی کرده است، اما برخلاف دستور پیامبر(ص) و قرآن کریم، ولید را کرد و در دوران بنی امیه نیز مورد عنایت قرار گرفت. جریان نیز می دانستند که ولید فاسق است؛ اما برخی بی خیال بودند و برخی نیز در انتصاب وی چنین واکنش نشان دادند: ◀️ از او پرسيد: آيا تو بعد از ما خردمند و پاک شدى يا ما احمق شديم - كه تو به جاى ما آمدى و والی شده ای؟ او پاسخ داد: اى ابا اسحق هرگز ملول و تنگدل مباش؛ چيزى رخ نداده. اين مملكت و ملك دارى است. يكی آنرا به عنوان ناهار تناول میكند و ديگری شب به عنوان شام. ای ابواسحاق، ما خود را به خواب نزده و نپوشانده ایم و شما هم احمق نشدید، این خواست مردم بود. سعد گفت: من چنين می بينم كه شما را به ملك اختصاصی تبدیل كرده‏ ايد. ◀️ هم به ولید گفت: من نمیدانم تو بعد از ما به اين صلاحیت رسيده ایى يا - خلیفه و - مردم دچار فساد شده‏ اند كه تو به عنوان شخصی فاسد به امارت آنان شده ای؟ 📚ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، ج3، ص83؛ 📚ذهبی، تاريخ‏ اسلام،ج‏3،ص311؛ 📚ابن قتیبه، المعارف، ص242؛ 📚ابن عبدالبر، الاستیعاب، ج4، ص1554. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 امام (ع) در قتلگاه ◀️امام حسين(ع) آنقدر جنگيد تا آن كه پيكر پاکش دهها برداشت و در حالي كه از نبرد، ناتوان شده بود، ايستاد تا اندکي بياسايد. در همان حال كه ايستاده بود، سنگي آمد و بر او خورد و ‎ از پيشاني‎اش جاري گشت. ◀️ در ميان سپاهيانش ندا داد: چرا ايستاده‌ايد؟ دربارة او منتظر چه هستيد؟ تيرها او را از پا افکنده است، به او کنيد، مادرتان به عزايتان بنشيند!. به دنبال اين فرمان، از هر طرف به امام حمله کردند و زخم شمشيرها او را از پا درآورد. ◀️نخستين كسي كه سراغ امام حسين(ع) رفت، زُرْعَة بن‌شَريك تَميمي بود كه بر او ضربه‎اي زد. عمرو بن‌طلحه جُعْفي هم از پشت سر بر شانة حضرت ضربه محكمي زد. سنان بن‌انس هم تيري بر گلوي حضرت زد. صالح بن‌وَهَب يَزَني هم با ضربتي بر پشت امام وارد کرد،‌ بر اثر اين زخمها و ضربت‌ها امام حسين(ع) از اسب بر زمين افتاد. ◀️امام برخاست و نشست و از گلويش بيرون کشيد و دستانش را به هم وصل کرد و زير گلو گرفت و هر وقت پر از خون مي‌شد سر و محاسن خود را با آن آغشته مي‌کرد و مي‌فرمود: خدا را با اين وضع ملاقات مي‌کنم در حالي که حق من غصب شده است. آنگاه از اطراف امام پراکنده شدند در حاليکه او گاهي با صورت روي زمين مي‌افتاد و گاهي برمي‌خاست. در اين حال بن‌اَنس به او نزديک شد و با نيزه ضربتي بر او زد که در اثر آن، امام نقش بر زمين شد. سنان به بن‌‌يزيد اصبحي گفت: سر او را از بدن جدا کن!. خولي خواست اين کار را بکند امّا دچار سستي شد و لرزه بر اندامش افتاد. سنان به او گفت:‌ خدا بازوانت را سست و دستانت را از بدن جدا کند. آنگاه از اسب فرود آمد و سر مبارک امام را از تن جدا کرد و آن را به خولي داد. اين در حالي بود که قبلاً زخمهاي متعددي با شمشير بر آن حضرت وارد شده بود.(1) 📚(1)طبري، تاريخ الامم و الملوک، ج 5، ص453. 📚ابن‌اعثم، کتاب الفتوح، ج5، ص 118؛ 📚شيخ مفيد، الارشاد، ج2، ص 112؛ 📚ابن‌اعثم، کتاب الفتوح، ج5، ص 118؛ 📚خوارزمي، مقتل‌الحسين، ج2، ص35. 🌻 @ahlebait110
📌جنایات .... طبق دستور و به ذی الجوشن لعنت الله علیهم: اگر بن علی(ع) نکرد، او را بکش، همراهان امام را نیز بکش، اعضای بدن شهدا را قطع یا کن، بر بدن هم بر سینه و پشت امام اسب بتازان، زیرا حسین(ع) تفرقه افکن و ستمگر است. باخود عهده کرده ام هرگاه او را کشتم با وی چنین کنم. 📌این از علی(ع) پدر (ع) است به خاطر آنکه علی(ع) در جنگ بدر بستگان من را به جرم شرک کشت. و حال آنکه نه قبری هست و نه قیامتی. 📚طبری، تاریخ، ج5، 414-415، 📚بلاذری، انساب الاشراف،ج3، ص391، 📚مفید،الارشاد، ج2،ص88 👇👇 🌻 @ahlebait110
🏴 بدن امام حسین(ع) کی گردید؟ بیشتر نقل می کنند که بدن امام علیه السلام بعد از شهادت، شبانه روز زیر سوزان بود. اما، طبق گزارش تمامی منابع کهن و ، بجز گزارش که بدون سند است، ما گزارش سه شبانه روز نداریم و حتی به احتمال زیاد بدن مطهر امام یک روز بعد از (یوم بعد عاشورا) توسط امام (ع) و با یاری بنی اسد دیگر شهدا گردید. لذا گزارش سندی ندارد. 👇👇 🌻 @ahlebait110
AUD-20210821-WA0019.mp3
4.99M
📌پاسخ به یک فایل سخنرانی درباره عاشورا یکی از اساتید دانشگاه به نام دکتر در سال ۹۶ ادعاهایی را درخصوص حادثه کربلا مطرح و مطالب گزافی را به هم می بافد. متأسفانه هرساله در ایام دوباره این کلیپ در گروهها می چرخد. سال قبل، ملاحظاتی در خصوص این کلیپ نوشته شد و از باب احتمال سودمندی، دوباره نقدهایی در معرض ملاحظه سروران قرار می گیرد. دکتر پاسخ می دهد 👇👇 🌻 @ahlebait110
نقدی بر سخنان دکتر عبدالحمید ضیایی.docx
28.4K
📌پاسخ به یک فایل سخنرانی درباره عاشورا یکی از اساتید دانشگاه به نام دکتر در سال ۹۶ ادعاهایی را درخصوص حادثه کربلا مطرح و مطالب گزافی را به هم می بافد. متأسفانه هرساله در ایام دوباره این کلیپ در گروهها می چرخد. سال قبل، ملاحظاتی در خصوص این کلیپ نوشته شد و از باب احتمال سودمندی، دوباره نقدهایی در معرض ملاحظه سروران قرار می گیرد. دکتر پاسخ می دهد 👇👇 🌻 @ahlebait110
2⃣انگیزه های قیام امام حسین(ع) «اي مردم! اکرم(ص) فرمود: هر مسلماني با مواجه گردد كه خدا را نموده و پيمان الهي را در هم مي‏شكند و با سنّت [و قانون] پيامبر(ص) به مخالفت برخاسته و در ميان بندگان خدا، راه گناه و دشمني در پيش مي‏گيرد، ولي او در مقابل چنين حاكمي، با عمل و يا با گفتار، اظهار مخالفت ننمايد، بر خداوند است كه اين فرد (ساكت) را به جايگاه همان ، [در آتش جهنّم] داخل كند. [اي مردم] آگاه باشيد! اينان (بني‏اُمَيَّه) پيروي از را برخود لازم و اطاعت خدا را ترك نموده‏اند، را علني و حدود الهي را تعطيل نموده، [بخشي از بيت‏ المال] را به خود اختصاص داده‏اند، و حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام کرده‌اند و من براي اين وضعيّت شايسته‌ترم.» 📚طبري، تاريخ الامم و الملوك، ج5، ص403. 📚خوارزمی، مقتل‌الحسين، ج1، ص234 ـ 235. 👇👇 🌻 @ahlebait110
هدایت شده از gera
❌"تقدیم به همه هیئت های سکولار!!" 🔸خواندن این شعر را به همه هیات‌هایی که ۴۳ سال بعد از بزرگترین انقلاب قرن، هنوز رنگ و بوی "خمینی" نگرفته‌اند توصیه می‌کنیم 🔴هیئت ما عهدنامه نوشت علی را در چاه بگذارد تا مبادا کرسی قضا را به دست گیرد و حسن را برای صلح برای مذاکره تفسیر کند و حسین را در ظهر عاشورا به خاک بسپارد تا نشاید جایی به حکومت برسد و فقط میان در و دیوار فاطمه را شرح کند که نشورد بر سقیفه ای امروز! ❌ما تعهد دادیم به خزانه اموی تعرض نکنیم وقتی با ثامن الحجج و انصار و مهر رضا با عسکریّه و ملی و ملّت اسکناس نجس به پدرم می داد صدی چهل تا نان شبش را بخرد و برای خواهرم روسری آبی گلدار بدوزد! و مرجانه ها را بگذاریم تا عبیدالله ها را میان خیابان های سرد پس بیندازند! و بگذاریم پس از انقلاب معاویه ها با پول خون شهدای بدر در زعفرانیه کاخ خضرا بسازند! و طمع کاران تنگه اُحد قهرمان جنگ های چریکی باشند و نشستیم تا عثمان  بیت المال را به عدالت میان پسرخاله هایش تقسیم کند * ⚫️ما برای رسیدن به خدا اجازت دادیم سه هزار ملیارد از حلقوم کیپ حاج آقا پایین برود زمین های شمال قباله ریش مروان بشود و تعهد دادیم بابک و مهدی و خاوری را با الفبا صدا بزنیم و از آقای وزیر نپرسیم از کجا آوردی خانه لواسان را؟ ما با تسبیح بستیم دست ابوذرها را تا جای پرت استخوان چلّه ذکر بگیرد و مراتب عرفان را با سرعت نور طی کند! 🔴ما آنقدر در عطر حرم مست کردیم تا نبینیم راحله را که سر چهارراه بدنش را با گل دسته ای پنج تومان می فروخت و پسری که جعبه واکسش هنوز جلب سد معبر شهرداری است و بی بی صنمی که روزی در سطل زباله می جوید و مشتی کاظمی که در بیغوله آجر پزی می خوابد تا صبح * 🔸در عوض در هیئت ما به میمنت این صلح شگرف پای نذری بوقلمون داریم و آنقدر پول هست که جیب مداحمان پر باشد آنقدر که با بنز کاروان جمکران داریم و دعای فرج را بر داشبورد ماکسیما برچسب می کنیم * ❌شاکریم هیئت آنقدر جذب کرده است کافر مسلمان کرده است که عمر سعد میاندارست و ابن زیاد علمدار و اشعث اشک بر مدفنین کربلا می ریزد و حرمله دیگ نذری را با سه شعبه هم می زند و امیرالمومنین یزید بودجه تور عتبات مقدسه را برای سیاحت قبور متقبل شده است! و ابوسفیان در این اندیشه است که با اجازه "اوباما" شعبه ای در "لاس وگاس" افتتاح کند! * 🔺جای بسی شکر ریش بچه ها یکی دو گز بلندتر شده است! تسبیح شاه مقصود از دستشان نمی افتد از عقییق ساخت چین تبرّک می گیرند! و آنقدر سجده سهو کرده اند! که پینه پیشانیشان به هکتار می رسد * 🔸آنقدر کربلا را فهمیده ایم زینب را شناخته ایم که به هفت سبک هروله بلد هستیم و به ده مدل شور میگیریم و بهتر از «ساسی» آهنگ مداحی داریم! * 🔴آری ما حسین را بی خطر کردیم تا همه دوستش داشته باشند و هیچکس حتی اموی ها نترسند از او شمشیرش را گرفتیم برای خال لبش شعر گفتیم دردش را نگرفتیم و به زخمش گریستیم مقصدش را فاتحه دادیم و کمان ابرویش را ستودیم و ترجیح دادیم به جای حبیب سگ درگاهش باشیم! س.کدیور ❌در انتهای عهدنامه هم تبصره زدیم که: جای نماز اول وقت که حسین به آن عشق می ورزید ، نوحه بخوانیم شورانگیز تا هیأت سینه بزنند و زنجیر و باقی ملت هم در حال نوشیدن شربتهای خنک و گوارا سرگرم شوند به تماشای نمایش ""مرگ نماز اول وقت" 🚩gera.حسینیه🏴 @geranegar
هدایت شده از gera
▪️عاشورا، مظلومیتی مضاعف 🔴عاشورا یعنی نفی آنچه به نام اسلام جریان دارد اما خلاف اسلام است محمدرضا حکیمی توحید و عدالت را سرآمد ارزش ها می‌داند و عاشورا را فریاد دفاع حسین علیه السلام از این دو حقیقت ازلی و ابدی. عاشورا برای حکیمی، در بستر تاریخ و برای همیشه روزگاران جریان دارد و مانند رودی خروشان، ویرانگر موانع رسیدن جامعه مظلوم به حقوق خود است. در نگاه وی، مصیبت خوانی در رثای شهدای طف گرچه پیوند انسان با غم های بزرگ را صورت‌بندی می‌کند و این امر رشد دهنده روح انسان است اما در حقیقت عاشورا، پرچم اجرای عدالت است که بر قله خورشید نصب شده است، و اگر شیعه کوتاهی نکرده بود و عاشورا را به جهانیان شناسانده بود، امروز عاشورا همه محیط های انسانی را با عدالت و انصاف آشنا کرده بود. به شرط اینکه خود طرفداران عاشورا و حکومت های مدعی اعتقاد به عاشورا، به عدالت و انصاف معتقد باشند، و جامعه را بر اساس عدل و داد بسازند، و این همه تفاوت های جهنمی و «دره های فقر» و «قله های ثروت» وجود نداشته باشد، و یزیدیانی که در زیر نام حسین(ع) خود را پنهان کرده اند در میان نباشد. حکیمی رسالت اصلی عاشورا را جداسازی حق از باطل و عدل از ظلم به منظور پایداری حق و عدل و نابودی باطل و ظلم می‌داند. در نظر حکیمی قیامی جاودانه و زنده است،به همین دلیل در طول تاریخ است و همیشه پشتوانه حرکت های اصلاحی عظیم و سرود جهش های آزادی بخش در طول تاریخ بوده است. ⭕️شهادت عاشورا به تعبیر حکیمی: نفی است و اثبات. نفی آنچه به نام اسلام مطرح بود و اثبات آنچه از اسلام فراموش گشته و انکار شده بود. و این هر دو باهم یعنی احیای اسلام در دوران تاریکی‌ها و جهالت ها و انکار توحید و عدل. از این رو حکیمی با صراحت رسالت پیروان عاشورا را آگاهی بخشی و هشیار کردن مردم می‌داند تا مردم با اهداف عاشورا آشنا شوند و هرگز تسلیم طاغوتان سیاسی و اقتصادی نشوند و با موعظه های توجیه گرانه و تخدیرکننده منبرهای حکومتی تسلیم بی عدالتی ها نشوند. اما از نظر وی به دلیل سیر وقایع این بعد عاشورا کم رنگ شده است و حکیمی برای توجه دادن اذهان بیدار به این انحراف نوشت: «عاشورا، مظلومیتی مضاعف.» 🚩gera.حسینیه🏴 @geranegar
هدایت شده از gera
🔸خطای بزرگ یزید! *وارونه کردن انقلاب، gera و هشدار دیگری از بنیانگذار انقلاب اسلامی که اتفاق افتاده اما در تریبونها و منبرهای حکومتی جمهوری اسلامی جایی ندارد!* امام راحل، سخنرانی ای دارند در جمع وعاظ تهران، در تاریخ ۱۷ تیر۵۸ در این سخنرانی نکته ای درباره قیام حضرت سیدالشهدا مطرح میکند که منحصر به فرد است و مثل بسیاری از فرامین و فرمایشات ایشان و یاران شهیدش در انبوه دستگاه تبلیغاتی و رسانه ای جمهوری اسلامی برخوردار از بیت المال ازان خبری نیست! ⭕️« خطای یزید این نبود که سیدالشهدا را کشته، این یکی از خطاهای کوچکش بود، خطای بزرگ این بود که "اسلام را وارونه اش" کرده بود، و سیدالشهدا به داد اسلام رسید، سید الشهدا اسلام را نجات داد.» (صحیفه امام، ج8،ص525) 🔸امام در این سخنرانی، خیال همراهان و انقلابیون را راحت "نمیکند" که ما هرچه کنیم، امام حسینی هستیم؛ بلکه برعکس هشدار و تذکر میدهد که مراقبت کنیم که مبادا یزیدی شویم *⭕️«صحبت در این است که با عمل ما مکتب ما دفن بشود. یعنی حالایی که ما‌‎ ‌‏جمهوری اسلامی پیدا کردیم و هیاهو کردیم که ما ظلم نمی خواهیم، ما "عدالت"‌‎ ‌‏میخواهیم، حالا ما که اُولی هستیم به اینکه این عدالت را اجرا بکنیم، اُولی هستیم به‌‎ ‌‏اینکه اعوجاجات را مستقیم کنیم؛ خدای نخواسته از ما عملی صادر بشود که بر خلاف‌‎ ‌‏"مجاری عدالت" است، انحراف است، اگر اینطور شد، جمهوری اسلامی شکست‌‎ ‌‏میخورد.‏‌ اگر این جمهوری اسلامی شکست خورد، اسلام مدفون می شود؛ دیگر خیال نکنید‌‎ ‌‏بعدها شما بتوانید دوباره یک کاری انجام بدهید. مسئولیت یک همچو مسئولیتی است.‌‎ ‌‏مسئولیت یک مسئولیتی است که انبیا و اولیا و همه خونشان را دادند برای حفظ این. و‌‎ ‌‏همه برای حفظ مکتبشان خونهایشان را دادند ـ چه انبیای سابق و چه نبی اکرم ـ که همه‌‎ ‌‏تاریخش را میدانید، همه چیزشان را دادند برای اینکه حفظ بشود این مکتب و یک‏ وقت اعوجاجی در آن پیدا نشود.»* 🔸ای کاش این هشدار و تذکر امام همیشه پیش چشم باشد. برای امام نظام سیاسی جمهوری اسلامی مهم بود، اما مهمتر از آن، حفظ آبروی اسلام بود. سخنرانی ۱۷تیر ۵۸را باید خواند، «نباید»های امام را هم باید دید. همان هشدارهایی که در تریبونها و منبرهای حکومتی جمهوری اسلامی جایی ندارد! 🚩gera.حسینیه🏴 @geranegar
هدایت شده از gera
🌷بیاد مرحوم استاد حکیمی از معدود راویان اصل و واقعیت وجودی علی و عدالت و حکومت علوی و حسین و انقلاب حسینی، در برابر قرائتهای دروغین و انواع و اقسام "علی" و "حسین"های جعلی و ساختگی! 🔵معیاری برای راستی‌آزماییِ عدالت‌خواهی مسئولان هنگامی که مردمان نزد امام علی«ع» آمدند و خواستند تا با عثمان‌بن عفان سخن گوید، امام نزد او رفت. پس عثمان به او گفت: «از مردم بخواه که به من مهلتی بدهند تا از بی‌عدالتی‌ها جلوگیری کنم». 💢علی «ع» چنین پاسخ داد: «آنچه در مدینه است مهلتی نمی‌خواهد، و آنچه بیرون مدینه است، مهلت، به اندازه رسیدن دستور تو به آنجاست» 🔸این کلام انقلابی، هشداری است برای حکومت‌هایی که عملی کردن عدالت و اصلاح روابط اقتصادی و جلوگیری از بی‌عدالتی‌های مالی را به تأخیر می‌اندازند و می‌گویند: «هنوز وقت اقدام درباره این امور نرسیده است، هر وقت فرصت مناسب رسید اقدام خواهیم کرد.» این چگونگی برخلاف روش انقلابی و اسلامی علی‌بن‌ابی‌طالب است. .ج۳،ص۳۵۶ 🚩gera.حسینیه🏴 @geranegar