eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.9هزار عکس
30هزار ویدیو
35.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
5.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅خطیب نماز جمعه تهران: در مورد خبرها تحقیق کنید، هر خبری درست نیست. @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅خطیب نماز جمعه تهران:ادبیات فحش،‌ هتاکی، اهانت، ادبیات یک جامعه اسلامی نیست. @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
◀️ در نمازجمعه 24 خرداد تهران : 🔸 اظهارات مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن، اظهارات یک رهبر خردورز، زیرک و هوشیار بود و ما به چنین رهبر بزرگی می بالیم. 🔸 ترامپ به دنبال رای در انتخابات ریاست جمهوری است. رای ترامپ به این گره خورده که ایران را به پای میز مذاکره مجدد بکشاند. 🔸 نمی‌گویم هر بدحجاب و بی‌حجابی عامل دشمن است، بلکه گاهی نمی‌دانند، توجه ندارند و در میدان دشمن بازی می‌کنند. @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅خطیب نماز جمعه تهران: رای ترامپ به این گره خورده که بتونه ایران را پای میزمذاکره مجدد بکشاند و این آرزو را به گور خواهد برد. #نمازجمعه24خرداد #نماز_جمعه_تهران @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
متن خطبه های 98.3.24.docx
31.8K
✍️فایل متن خطبه های نمازجمعه تهران به امامت آیت الله خاتمی #نمازجمعه24خرداد #نمازجمعه_تهران @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
حجة الاسلام والمسلمین سید حسن معین شیرازی.mp3
13.29M
🔊فایل صوتی سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران حجة الاسلام والمسلمین سید حسن معین شیرازی، با موضوع "قسمت نهم سبک زندگی دانشمندان اسلامی " . #نمازجمعه24خرداد #نمازجمعه_تهران @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
خطبه 1.mp3
14.97M
🔊فایل صوتی خطبه های نمازجمعه تهران (خطبه اول) به امامت آیت الله خاتمی #نمازجمعه24خرداد #نمازجمعه_تهران @vadegahmomenan
🔸از: استاد عزیز، حجت الاسلام والمسلمین حسینیان. (عضو هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم) 🔸با عنوان: 🔸پیشنهاد میکنم: مطالعه این مطلب را از دست ندهید. 👇👇👇👇 @monir_ol_din
بسمه تعالی "اندیشه مقاومت در لایه انسان شناسی" *محمدجعفر حسینیان* 🔸اندیشه مقاومت از مسائل اساسی است که در مبانی فلسفی خودمان به آن می پردازیم. ۱- اساس این اندیشه به حالت پایداری روحی و استحکام در ملکات اخلاقی در روح و جان انسان بازگشت میکند که سبب میشود انسان در راه تکامل انسان قدم برادرد و همواره بتواند حرکت هایی را انجام بدهد که با جهتگیری فطری که جهتگیری بندگی خداوند متعال است، همسو باشد. ۲- اندیشه مقاومت یعنی اینکه انسان که بر روی جهت بندگی همواره پایداری بکند تا بتواند به یک تعین روحی برسد که همان ملکات اخلاقی است که اگر آن ملکات برای انسان ایجاد شود، آن وقت مقاومت برای انسان شیرین می شود. ۳- مقاومت همواره روحیه هایی را در درون انسان ایجاد می کند که او بتواند رشد و کمال را در درون خودش حس کند و به تدریج بی توجه به انتظاراتی شود که از محیط پیرامون به انسان دیکته می شود. ۴- انسان برای اینکه تاثیرگذار بر محیط باشد و برای اینکه تاثیر پذیری اش از محیط پیرامون به حداقل برسد باید به اندیشه مقاومت روی بیاورد و این اندیشه چیزی نیست جز دست یابی به یک‌توانمندی که انسان را به آن‌کمالاتی که در نظر دارد برساند. @monir_ol_din
0JOrb.jpg
110.2K
🔸مطلبی از آیت الله شیخ جواد فاضل لنکرانی در کانال «اجتهاد» پیرامون «فقه مقاومت» خواندم. علیرغم اینکه به کانال ارتباط مستقیم ندارد، اما به جهت اطلاع دوستان عزیز در این کانال نقل می کنم. 👇👇👇 ✔ آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی: 🔺 حوزه‌های علمیه باید فرمایش رهبری در مورد مقاومت را عمیقاً دنبال کنند، آیات قرآن در مقاومت، روایات در مقاومت، دین به نحو کلان در مقاومت چه می‌گوید؟ و اینکه فقه در مقاومت چه می‌گوید؟ 🔺 بحث مقاومت در بحث جهاد ذبی، جهاد ابتدایی، دفاع، امر به معروف و نهی از منکر و حتی لزوم تشکیل حکومت اسلامی، این‌ها را باید یک فقیهی بحث کند. مقاومت واجب است، چقدر وجوب دارد؟ بر همه واجب است یا بر یک عده خاصی واجب است، به نحو کفایی است یا غیر کفایی؟ 🔺 من یکی از چیزهایی که در فرمایشات امام دیدم، همین روزها هم دیدم و قبلاً ندیده بودم اینکه ایشان می‌فرماید حفظ نظام اسلامی بر هر کسی، اولاً می‌گویند از اوجب واجبات است و بعد هم یک چیز دیگری دارند که می‌گویند واجب عینی است، این خیلی عجیب است، یعنی مسئله را مهم می‌کند، باید امام را بیشتر بشناسیم. به نقل از کانال اجتهاد؛ https://eitaa.com/ijtihad
📝 محمد(صالح) متقیان 🔸؛ آیا طرح صحیح است؟ 🔺 اگر مقاومت یک امر واقعی با آثار واقعی باشد، روشن است که، نظامات فلسفی که مدعی تحلیل و تفسیر واقعیت هستند باید پیرامون آن بحث و نظر داشته باشند. اما اگر کسی ادعا نماید که مقاومت یک امر واقعی نیست بلکه اعتباری است، او نیز برای اثبات این ادعا باید اقامه دلیل نماید و اثبات فلسفی کند که مقوله مقاومت یک امر اعتباری است. با این وصف، هیچ فیلسوفی نمی تواند از پرداختن به مقوله مقاومت صرف نظر نماید و حداقلی ترین ابراز نظر همان است که، آیا مقاومت واقعی است یا اینکه اعتباری و وهمی است؟ 🔸؛ کدام دستگاه فلسفی می تواند از بحث کند؟ 🔺با توجه به اینکه، موضوع مقاومت از سری موضوعات انسانی است، هر دستگاه فلسفی که مدعی تحلیل ابعاد آن است باید برخوردار از ظرفیت باشد. و نیز از آنجا که این موضوع در مقیاس جامعه نیز طرح می شود آن دستگاه فلسفی باید برخوردار از ظرفیت نیز باشد. مگر اینکه یک دستگاه فلسفی بر اعتباری بودن مقوله مقاومت و انکار هر گونه انسان شناسی و جامعه شناسی اصرار نماید. یا اینکه یک دستگاه فلسفی پرداختن به موضوع مقاومت را مخالف با شمولیت خود و ورود در مسائل جزئی بداند. اما این نکته را باید لحاظ نمود که، هر مکتب فلسفی که مدعی تحلیل امور واقعی است باید مبانی و قواعد لازم برای تحلیل هر امر واقعی را در درون خود داشته باشد. هر چند به صورت مستقیم به موضوعات جزئی تری مانند مقاومت نپردازد. این مطلب ادامه دارد..... @monir_ol_din
📝 محمد(صالح) متقیان 🔸 ؛ آیا "فلسفه اسلامی" میتواند درباره بحث کند؟ 🔺 با توصیفاتی که از خصوصیت دستگاه فلسفی گفته شد - انسان شناسی و جامعه شناسی- این احتمال به ذهن می آید که مکاتب سه گانه فلسفه اسلامی قدرت تبیین را دارند. این احتمال را باید در دو مرحله جداگانه مورد بررسی قرار داد. 🔸؛ آیا با فلسفه اسلامی میتوان پیرامون بحث نمود؟ 🔺هرچند انسان شناسی فلسفه اسلامی از ظرفیت های برجسته ای برخوردار است، اما قدرت تبیین فلسفه مقاومت را ندارد. چرا که، تصویر نهایی که مبتنی بر انسان شناسی فلسفی به دست می آید، است با فقدان تصویری روشن از حالات قلبی انسان. پرواضح است که، یکی از ابعاد وجودی و غیرقابل انکار از پیکره انسان است و حال اینکه، تفسیری وافی و کافی از این حقیقت در علم النفس فلسفه اسلامی ارائه نشده است. حال اینکه موضوع محوری حالات قلبی انسان است. 🔺دیگر اینکه، مقوله یکی از مقولاتی است که در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته است و ذیل قوه نظری انسان نقش آفرینی میکند. این بدان معناست که عنصر ذیل تصور و تصدیق عمل میکند.‌ و از آنجا که تصور و تصدیق در انسان یک مکانیزم غیراختیاری است، یعنی آنچه تصور میکند و تصدیق میشود بدون اعمال اختیار انسان است و انسان بالجبر والضروره می اندیشد. 🔚 نتیجه اینکه با عدم نقش آفرینی و در نفس شناسی فلسفه اسلامی، تفسیر فلسفی کامل و جامعی از موضوع مقاومت به دست داده نمی شود‌. این مطلب ادامه دارد..... @monir_ol_din