eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
30هزار ویدیو
36هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
13980612_29242_192k.mp3
3.25M
🔹در مرثیه‌خوانی بایستی به صدق واقعه پایبند بود. درست است كه شما می‌خواهید مستمع خودتان را بگریانید، اما این گریاندن را به وسیله‌ی هنرنمائی در كیفیت بیان واقعه تأمین كنید، نه در ذكر واقعه‌ای كه اصل ندارد. ▪️بیانات در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۸۹/۰۳/۱۳ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
لزوماستفادهازفرصتمداحىبراىترویجمعارفدینموسیقی.mp3
2.63M
🔹تبلیغ معارف دین؛ تبلیغ همان چیزی که این بزرگواران، این نشانه‌های عظمت و فضیلت برای خاطر آن، جانشان را کف دست گرفتند؛ این‌همه رنج بردند؛ این‌همه مصیبت کشیدند؛ حادثه‌ی عاشورا به‌وجود آمد؛ حوادث گریه‌آور صدر اسلام به‌وجود آمد. برای چه بود؟ برای ترویج معارف دین بود. ▪بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام ۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
ãäÈÑÝÕáÈíæÝÇííÓÑÇäÌÇãäÇãååÇíæÝíÇäموسیقی1.mp3
3.85M
🔹حرکت خواص به دنبال خود حرکت عوام را می‌آورد، ماجرای کوفه اینجوریه دیگه، نامه نوشتند به امام حسین، حضرت هم مسلم ابن عقیل را فرستاد، گفت من این را میفرستم اگر خبر داد به من که وضع خوب است، خود من هم خواهم آمد. ▪بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله ( صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• @khamenei_voice @t_manzome_f_r
🇮🇷﷽🇮🇷 به مناسبت 💎سلسله جلسات امر به معروف و نهی از منکر 🔮با حضور جناب استاد احمد نعمتی 🌌هر شب در ایام دهه اول محرم لینک https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97 لینک آرشیو کنفرانس ها @Fedayeen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر آیت الله العظمی شاه آبادی برای اهالی جهنم جهت نجات از آتش جهنم به نقل از فرزندشان مرحوم آیت الله شیخ نصر الله شاه ابادی (ره)
💢شورای بانکی حوزوی، چهار بار جلوی طرح بانکداری مجلس را گرفته است/ خلق پول، فعالیت‌های ربوی و بنگاهداری باید در طرح بانکداری حل شود ✔️حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی 🔹شورای بانکی حوزوی با تلاش همه فعالان حوزوی و دانشگاهی که دارای دغدغه اقتصاد اسلامی هستند چهار بار جلوی طرح بانکداری مجلس را گرفته است، زیرا این طرح‌ها مشکلات مردم را در ارتباط با بانک‌ها حل نمی‌‌‌کرد. همین روزها قرار است این طرح در مجلس مطرح شود. از نمایندگان مجلس می‌‌‌خواهیم از این فرصت تاریخی پس از چهل سال فراز و فرود استفاده کنند و اگر قرار است نظام بانکی اصلاح شود باید مسئله خلق پول، فعالیت‌های ربوی و بنگاهداری در طرح بانکداری حل شود. 🔸در جلسه‌‌ای که با حجت‌الاسلام بحرینی داشتیم، تعریفی از بانک بر اساس مبانی نظام سرمایه داری ارایه دادند که ما بر اساس مبانی نظام اقتصادی اسلامی آن را قبول نداریم. وی بیان می‌‌‌کند که بانک، همزاد خلق پول است که ما بر این تعریف نقد کامل داریم. بانک بر اساس نظام سرمایه داری همزاد رباخواری و خلق پول است. ما تعریف خود را بر اساس مبانی اسلامی داریم و بر اساس آن، مدل ارایه دادیم و قانون آن را نیز نوشتیم. ما می‌‌‌گوییم بانک نهادی است که وظیفه‌اش ارایه خدمات پولی و تجهیز منابع پولی و مالی مردم و تخصیص آن به بخش واقعی اقتصاد است. این تعریف با رباخواری و خلق پول همزاد نیست. 👈 ادامه مطلب: https://b2n.ir/t90698 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢خطوط قرمز سه‌گانه شورای بانکی حوزوی نسبت به طرح قانون بانک مرکزی 🔹رئیس گروه اقتصاد مرکز تحقیقات اسلامی مجلس عدم ممانعت از«خلق پول توسط بانک‌های غیر دولتی»، «بنگاه داری بانک‌ها» و «حیله‌های ربا» را از ایرادات اساسی شورای بانکی حوزوی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به طرح قانون بانک مرکزی دانست و گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم این اشکالات را در بررسی طرح قانون بانک مرکزی مورد توجه جدی قرار دهند. 🔸حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی خاطرنشان کرد: کسب درآمدهای هنگفت از طریق خلق پول توسط بانکهای غیر دولتی و استفاده از این ثروت‌ها در فعالیت‌های مضر و غیرمفید برای اقتصاد کشور، هیچ توجیه عقلی و شرعی ندارد. اینکه بانک‌های غیر دولتی از طریق قدرت خلق پول، بر اساس منافع سهام‌داران خود تصمیم بگیرند به نظر ما یک ماده فسادی در اقتصاد است که باید ریشه کن شود، بر همین اساس، ما در قانون پیشنهاد کردیم که بانک‌های غیردولتی اجازه خلق پول نداشته باشند و اصرار داریم نمایندگان محترم به این پیشنهاد رأی دهند. 👈 بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/f82803 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢تبویب جدید فقه لازم است/ مباحثات شورای نگهبان فیش‌بندی و به ابواب سنتی فقه تبدیل شود ✔️استاد شیخ محمد سند: 🔹۳۰ سال قبل پیشنهاد دادم که مباحثات شورای نگهبان فیش‌بندی و به ابواب سنتی فقه تبدیل و به زبان عربی هم انجام شود در این صورت عروه الوثقی زمان ما خواهد بود زیرا تمامی مباحث مستحدثه در آن مورد توجه است. نوشتار و تبویب جدید فقه لازم است گرچه کار سختی است. 🔸ابزار دیگر آگاهی داشتن حوزویان از اخبار و تحولات علمی روز دنیاست و خودبخود سبب می‌شود تا فقه ما با مسائل روز درگیر و انسان سراغ ریشه‌های فقه برود و خواهیم دید کمبودی وجود ندارد و می‌توان با عالم شدن به زمانه مشکلات را حل کنیم. 🔹قانون جعفری در مشروطه به زبان فارسی نوشته شده است و اگر کانونی قانونمند در قم و نجف تشکیل داده شود و روحانیون و قانون‌دانها در آن باشند و همین قوانین به زبان‌های مختلف ترجمه شود، قوانین شیعه جعفری قابل ارائه به مجامع بین‌المللی و جهان اسلام خواهد بود. کما اینکه تاثیرپذیری قوانین فرانسه از آرای برخی عالمان شیعه را می‌بینیم. 👈 گزارش نشست «فلسفه حقوق جزا از دیدگاه اسلام و غرب»: https://b2n.ir/u65587 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🔖 بسته ویژه به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری 🔘 شیخ فضل‌الله نوری؛ شهید پیوند دین و قانون/ محسن اسماعیلی: https://b2n.ir/j98956 🔘 ولایت فقیهان از دیدگاه شیخ فضل الله نوری و نقد دیدگاه مخالف/ علی احمدی‌خواه: https://b2n.ir/f93983 🔘 ویژگی‌های نظام سیاسی مطلوب در آرای شیخ فضل‌الله نوری/ سید محمدجواد قربی: https://b2n.ir/s30127 🔘 «ولایت فقهاى جامع الشرایط» در نگاه شیخ فضل‌الله نوری/ علی ابوالحسنی منذر: https://b2n.ir/p30241 🔘 سه‌گام تا شناخت اندیشه سیاسی شیخ فضل‌الله نوری/ مظفر نامدار: https://b2n.ir/f10924 🔘 خطر شیخ ابراهیم زنجانی‌ها همیشه وجود دارد!/ محمدصادق ابوالحسنی: https://b2n.ir/k28073 🔘 ساختارهای مشروطیت در بلاد غربی و تحقیر فرهنگی اسلامی/ محمد صالحی: https://b2n.ir/n27830 🔘 مشروطه در ذات خود غیر مشروع بود/ حمید پارسانیا: https://b2n.ir/r82593 🔘 تفاوت روحانیت مشروطه‌خواه و مشروعه‌خواه/ احمد رهدار: https://b2n.ir/q15781 🔘 در چالش شرع و قانون باید کدام سو ایستاد؟/ محسن اسماعیلی: https://b2n.ir/m03604 🔘 نکاتی درباره اعدام شیخ فضل‌الله: https://b2n.ir/p56137 🔘 معمای مشروعه، مغازله کفر و ایمان/ یحیی نوری وکیل‌آباد: https://b2n.ir/u40343 🔘 قانون‌گذاری در آرای «شیخ فضل‌الله نوری» و «میرزای نائینی»/ سیدجواد ورعی: https://b2n.ir/t52854 🔘 خوانشی نو از «حدیث نامکرر مشروطه»/ محمدحسن رجبی، موسی حقانی: https://b2n.ir/m35565 🔘 اسباب اختلاف بین مواضع آخوند با شیخ فضل‌الله/ محمدصادق ابوالحسنی: https://b2n.ir/y25233 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فلسفه عزاداری امام حسین و تهجمات دشمن.mp3
4.76M
🎙 بفرمایید سخنرانی 🔹 فلسفه عزاداری و تهاجمات دشمن 🔸 استاد سلیمانیان ✅ هنگام کپی، از لینک دانشنامه استفاده شود @daneshnameh1399
هدایت شده از مُستَبین
معرفی یک کانال علمی در موضوع مقتل امام حسین(ع): فقط در تلگرام https://t.me/maghtalvshahdatolhossein با عنوان: مقتل امام حسین(ع) بر پایه منابع معتبر 👇👇 بررسی گزارش های ورود امام حسین(ع) به کربلاء (۱): بنابر گزارش ابومخنف، امام حسین(ع) در مسیر از سمت چپ کوفه حرکت می کردند و در طی راه، سعی در متفرق کردن همراهانشان داشتند که هربار حر و لشکریانش مانع می شدند و به همین ترتیب از پگاه تا نیمروز به همین منوال طی طریق کردند تا به محدوده نینوی رسیدند. در اینجا بود که پیکی از جانب ابن زیاد رسید و نامه ابن زیاد را به حر تسلیم کرد که به او دستور داده بود بر امام سخت گیرد و حضرت را بر مکانی بدون پناهگاه و بی آب فرود آورد (تاريخ الطبري ج٥ ص ٤٠٨). در روایت دینوری آمده است که هرگاه امام به سوی بادیه میل می کردند، حر مانع می شد پس اندک مسیری را به سمت راست رفتند (احتمالا با منع حر از حرکت ایشان به سمت چپ و سوی بادیه، حضرت مجبور به حرکت در خلاف جهت قبل گشتند) و همین طور مسیر را پیمودند تا پیک ابن زیاد سر رسید (الأخبار الطوال ص٢٥١). امام و اصحابشان در واکنش به اقدام حر که قصد داشت آنها را در همان مکان مجبور به توقف کند، از وی خواستند که به آنان اجازه دهد در یکی از قریه های اطراف، نینوی، غاضریه یا شفیه فرود آیند (تاريخ الطبري ج٥ ص٤٠٨_٤٠٩، أنساب الأشراف ج٣ ص ١٧٦، الأخبار الطوال ص٢٥٢). اما حر با اشاره به اینکه ابن زیاد فرستاده اش را به عنوان مرصد بر او گماشته این پیشنهاد را غیر قابل قبول دانست. در اینجا زهیر بن قین به امام پیشنهاد آغاز پیکار می دهد اما حضرت نمی پذیرند. اما زهیر به امام پیشنهاد می دهد که به یکی از قرای حصینه اطراف که در کنار ساحل فرات واقع است بروند و اگر لشکر حر از رفتن به آن مکان منع کردند با آنان کارزار کنند زیرا کارزار با گروه های بعدی که پس از آن خواهند آمد دشوار تر خواهد بود (تاريخ الطبري ج٥ ص ٤٠٩). در نامه ابن زیاد تأكيد گردیده بود که امام را از فرود در قریة حصینة و نزدیک آب بازدارند. اما زهیر دقیقا پیشنهاد فرود در قریه ای با چنین ویژگی را عنوان می کند. در روایت طبری از ابومخنف تنها اشاره شده که امام از نام آن قریه می پرسند و چون نام آن عقر بود می فرمایند: اللهم انی اعوذ بک من العقر. و سپس در آن منطقه فرود می آیند (همان). اما در این گزارش به درگیری و کشمکش امام و سپاه حر در هنگام فرود اشاره نشده است در حالیکه مناسبات دو طرف، این درگیری را اقتضاء می کرده است. اما در گزارش دینوری به جزئیات بیشتری اشاره شده است. در گزارش وی امام از حر می خواهند که اندک مسافت دیگری را بپیمایند و سپس فرود آیند. حر نیز از سر ناچاری موافقت کرده و اندک مسیری را می پیمایند. اما در اثناء مسیر، آنگاه که به نزدیکی فرات می رسند، حر و اصحابش مقابل امام ایستاده و ایشان را از ادامه راه باز می دارند و حر می گوید: در این مکان فرود آی که فرات به شما نزدیک است: انزل بهذا المكان فالفرات منك قريب (الأخبار الطوال ص ٢٥٢). باید توجه شود که در طول مسایرت امام و اصحابشان با حر و لشکریانش، مختصر درگیری ها و تندی هایی بین دو طرف اتفاق افتاده بوده و هیچ یک از دو طرف موفق به اعمال رأي و نظر خویش به طور کامل نشدند. در اینجا نیز امام کاملا برخلاف فرمان ابن زیاد قصد توقف در قریه ای حصینه و نزدیک آب داشتند و حر نتوانست از حرکت امام جلوگیری کند. اما با رسیدن حضرت به مکانی نسبتا مطلوب، حر شدت عمل را بیشتر کرد و مانع از ادامه حرکت امام و یارانشان گردید. امام پس از ممانعت حر، از نام آن مکان سوال کردند و در پاسخ به ایشان عرض شد: کربلاء ! حضرت فرمودند: ذات کرب و بلاء ! و سپس خاطره ای از پدرشان هنگام رفتن به سوی صفین را بیان کردند که حضرت امیرالمؤمنين(ع) هنگام عبور از آنجا، از نام آن سرزمین پرسیده و سپس فرمودند: هاهنا محط رکابهم و هاهنا مهراق دمائهم: اینجا محل فرود آمدن رکاب آنها و محل ریخته شدن خونهای آنهاست. پس از ماجرا از حضرت سوال گردید و ایشان فرمودند: ثقل لآل بیت محمد(ص) ینزلون هاهنا (الأخبار الطوال ص ٢٥٣). و سپس امام حسین(ع) بعد از بازگو کردن کلام پدر بزرگوارشان فرمان داده و بار و بنه خویش را در همانجا فرود آوردند. در یادداشت بعدی به روایت های دیگر از فرود امام به کربلاء اشاره خواهد شد.
هدایت شده از مُستَبین
مروری بر زندگانی امام حسین 2.pdf
68.4K
بخش دوم زندگانی امام حسین(ع)