eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.4هزار عکس
29.2هزار ویدیو
35.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
d8f4221f3718e9962054c24b92b8911f22281261-144p_۰۷۰۸۲۰۲۲.mp3
2.89M
🔴 " مثل عمو جون منی " 🎙 حاج محمود کریمی ------------------------------------------- http://eitaa.com/joinchat/466223116C8fecb58dd7 -------------------------------------------
◼️قال الحسین علیه السلام: «إِنّ حُبّنَا لَتُسَاقِطُ الذّنُوبَ كَمَا تُسَاقِطُ الرّيحُ الْوَرَقَ». ◾️امام حسين (علیه السلام) فرمود: «محبّت ما اهل بيت سبب ريزش گناهان است، چنان‏كه باد، برگ درختان را مى‏ريزد». 📎(حياة الامام الحسين، ج ۱ ص۱۵۶ ) 🏴تاسوعای حسینی تسلیت باد ✅ eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ splus.ir/safir_channel سروش
🔶 حضرت عباس «علیه السلام» : 🔹 به خدا سوگند حتی اگر دست راستم را هم قطع کنید، تا ابد از دین و امام دفاع می‌کنم. 📚 بحارالانوار ج۴۵ ص۶۱ ------------------------------------------- http://eitaa.com/joinchat/466223116C8fecb58dd7 -------------------------------------------
2000183424_۰۷۰۸۲۰۲۲.mp3
1.96M
🔴 " روضه ابالفضل " 🎙 شهید مرتضی ❤️ 👉 ------------------------------------------- http://eitaa.com/joinchat/466223116C8fecb58dd7 -------------------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 ماه بنی هاشم ... 🎙 شهید «ره» ------------------------------------------- http://eitaa.com/joinchat/466223116C8fecb58dd7 -------------------------------------------
ef3e66d419e87dce210a6e806a6d730c13251146-240p_۰۷۰۸۲۰۲۲.mp3
4.19M
🔴 " مقام ابالفضل العباس " 🎙 آیت اللّٰه ❤️ 👉 ------------------------------------------- http://eitaa.com/joinchat/466223116C8fecb58dd7 -------------------------------------------
دیپلماسی دولت صادرات به کشورهای آسیای میانه را ۴۰ درصد افزایش داد معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: با دیپلماسی فعال منطقه‌ای دولت در یکسال گذشته صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای آسیای میانه تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
مداحی گیلکی - میثم مطیعی.mp3
4.98M
🔊 | مداحی گیلکی میثم مطیعی برای حضرت علی اصغر «ع» ------------------------------------------- http://eitaa.com/joinchat/466223116C8fecb58dd7 -------------------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ چند روضه از جلسات شب‌ها ⬇️⬇️
ر میرباقری 8-5-401.mp3
1.65M
🎵 🔸آیت الله | روضه ⏱۸ مرداد ۱۴‌۰۱
ر-ميرباقري-9-5-1401.mp3
1.86M
🎵 🔸آیت الله | روضه ⏱۹مرداد ۱۴‌۰۱
ر ميرباقري10-5-1401.mp3
1.51M
🎵 🔸آیت الله | روضه ⏱۱۰مرداد ۱۴‌۰۱
ر-ميرباقري 11-5-1401.mp3
2.77M
🎵 🔸آیت الله | روضه ⏱۱۱مرداد ۱۴‌۰۱
02) روضه1، حجة الاسلام استاد میرباقری.mp3
13.13M
🎙 استاد میرباقری 🔺 ۱۴۰۱ 🔰 هیئت ثارالله قم
03) روضه1، حجة الاسلام استاد میرباقری.mp3
15.63M
🎙 استاد میرباقری 🔺 ۱۴۰۱ 🔰 هیئت٥ ثارالله قم
04) روضه1، حجة الاسلام استاد میرباقری.mp3
19.96M
🎙 استاد میرباقری 🔺 ۱۴۰۱ 🔰 هیئت ثارالله قم
🔮 مجموعه پیام‌های مکتب عاشورا ♨️ پیام نهم: یاری دادن امام(ع)، نجاتِ خودمان‼️ ✅ نه خدا به یاری ما نیاز دارد و نه وَلیِّ خدا! یاریِ امام زمان(عج)، یعنی پیوستن به او برای نجات خودمان! 🔺 @RooyinDezh
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). ــــــــــــــــ (داستانک‌ونکات‌ناب) دانابی شو؛ دانا شو!👇👇 📚 @dastanak_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چرا تاسوعا را منتسب به حضرت ابوالفضل العباس (ع) می‌کنند؟ 🔹آیت الله عبدالله فاطمی نیا درباره انتساب تاسوعای حسینی به حضرت ابوالفضل(ع) اشاره دارد که شاید یکی از دلایلش این باشد که عصر تاسوعا امام حسین(ع) به ایشان گفت: «بنفسی انت» (جانم به قربانت) امشب را از این جماعت مهلت بگیر. 🔹 دلیل دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد این است که شمر ملعون در این روز برای ایشان امان نامه آورد که قمر بنی هاشم او و فرستنده امان نامه را لعنت کرد. 👇👇👇 🆔 @hadanair 🖥 http://hadana.ir
تئوری‌پردازی کرنش مقابل فرعون و تظاهر به پیروی از موسی(ع)! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 محمد سروش محلاتی در سخنرانی 1401.5.15 در خصوص فرعون‌ستیزی و نفی عبودیت سیاسی و اجتماعی گفته: «اعتقاد به الوهیت در سطح مبدأ برای نظام آفرینش کفایت نمی‌کند باید این اعتقاد در مقام عمل انسان را موحد کند و موحد کیست؟ کسی است که در برابر غیر خدا سر تسلیم فرود نمی‌آورد، خضوع نمی‌کند.مشکل فرعون این نبود که کسی نباید مبدأی برای نظام آفرینش قائل شود، او می‌گفت دیگران باید بدانند که زندگی دنیایی‌شان در اختیار من است اختیاردار او من هستم طبق نظر و فرمان من باید عمل کند.» مخاطبان هوشمند معنای کنایات زهرآگین محمد محلاتی را به خوبی می‌فهمند و مصادیق «فرعون» و «استبداد» و.. را از نگاه انحرافی وی درک می‌کنند چه آن‌که «عوض کردن جای جلاد و شهید» یکی از کارویژه‌های جریان تحریف و تخریب نظام اسلامی است اما در هر صورت؛ این‌که فردی تئوریسین پرستش و عبودیت فرعونِ زمان، یعنی ایالات متحده آمریکا باشد و در شب تاسوعا به یک‌باره به یاد فرعون‌ستیزی حضرت موسی(ع) بیفتد امری بسیار عجیب است. شاید ارائه توضیحات در خصوص سیره و عمل‌کرد محلاتی برای مخاطبان فرهیخته، تحصیل حاصل باشد چه آن‌که امروز همه ریختِ سیاسی امثال محلاتی را می‌شناسند و تبار طبقاتی‌شان را می‌دانند اما از آن‌جا که امروز بازار تعویض جلاد و شهید پررونق شده است، تنها سه نمونه از تئوری‌پردازی‌های محمد محلاتی را که در مقام مفتی-مبلغ به نفع آمریکاپرستان/فرعون‌پرستان ارائه کرده بود، یادآوری می‌کنیم تا عیار صداقت امثال این آقا را بسنجیم. نمونه اول: درس بده‌بستان با شمر و یزید از عاشورا! هنوز خاطره تلخ تحریفات عاشورایی حسن روحانی را از یاد نبرده‌ایم. او در سال 1394 با قلب حقایق مسلم، عاشورا را نماد مذاکره دانست. طبیعی است که مذاکره، آن هم با سبک و سلوک امثال حسن روحانی و محمدجواد ظریف، چیزی جز بده‌بستان (و به تعبیر دقیق‌تر: بده‌نستان) نیست. این سخنان با انتقاد وسیع علما و فضلای حوزوی مواجه شد و در این معرکه، محمد محلاتی نقش خود را نشان داد و به دفاع از رئیس‌جمهور متبوع خود پرداخت و همان انگاره تحریف‌آمیز را تثبیت کرد. به‌راستی محمد محلاتی که آن روز دم از کرنش و سازش در برابر فرعون زمان می‌زد نمی‌دانست که قرآن کریم آیات فرعون‌ستیزی هم دارد؟! نمونه دوم: تئوری‌بافی در برابر سخنان استکبارستیزانه رهبری مقام معظم رهبری در تاریخ 1399.12.4 در دیدار با اعضای مجلس خبرگان فرمودند:« طرفهای مقابل، این چهار کشور -یعنی سه کشور اروپایی و آمریکا- در این حرفهایی که این روزها میزنند و در بیانیّه‌ای که صادر کرده‌اند، ادبیّاتی که به کار برده‌اند ادبیّات مستکبرانه، از موضع بالا حرف زدن و طلبکارانه و غیر منصفانه است. ... جمهوری اسلامی تا مدّت طولانی‌ای به همه‌ی آنچه تعهّد کرده بود، بر اساس تعلیم اسلام که باید به تعهّدات عمل کرد، عمل کرد؛ بعد وقتی دید که آنها این جوری عمل میکنند، آن یکی که خارج شد، دیگران هم با او همراهی کردند، «فَانبِذ اِلَیهم عَلیٰ سَواٰء»؛این هم قرآن است، [میگوید] خب تو هم رها کن.حالا در عین حال دولت محترم ما رها نکردند» محمد محلاتی در این مقطع نیز، که اندیشه‌های استکبارپرستانه را در خطر می‌دید، وارد عمل شد و مطالبی را گفت که با پاسخ در خور علما و فضلای حوزوی مواجه شد: https://eitaa.com/rozaneebefarda/7225 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7226 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7229 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7230 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7231 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7232 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7238 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7241 https://eitaa.com/rozaneebefarda/7247 نمونه سوم: تفسیر مغرضانه مرجعیت معظم تقلید مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در تاریخ 1400.8.1 با برخی مقامات سیاسی کشور دیدار داشتند و هم‌چون گذشته نصایح خود را به سمع مسئولین رساندند اما متأسفانه جریان رسانه‌ای غرب‌گرا که بارها ثابت کرده به ضوابط اخلاق رسانه‌ای هیچ تعهدی ندارد با تحریف سخنان آن مرجع بزرگوار تقلید، ناجوانمردانه ایشان را هم‌سو با مواضع غرب‌گرایانه خود جلوه داد. در این میان محمد سروش محلاتی نیز تلاش کرد از آب گل‌آلود ماهی بگیرد و زمینه را برای هضم در نظام فرعونی فراهم کند. گفتنی است این تلاش‌های تحریف‌آمیز نیز با پاسخ درخور فضلای حوزوی مواجه شد: https://eitaa.com/rozaneebefarda/10054 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10058 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10065 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10067 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10069 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10074 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10077 https://eitaa.com/rozaneebefarda/10092 @rozaneebefarda
نقد%20شبهه.docx
30.9K
پاسخی به شبهات جدید دشمنان اسلام به داستان عاشورا و نقد قرائت اموی از قیام سید الشهدا علیه السلام این مخالفان سعی دارند امام حسین علیه السلام را دشمن ایرانیان نشان دهند. پاسخ از: حجت الاسلام دکتر محمدرضا 📌همراه با اضافه کردن متن شبهه و جوابی کاملتر 👇👇 🌻 @ahlebait110
🏴 امام علیه السلام فرمود: خدا حضرت را رحمت کند! حقا که امام (ع) را بر خویشتن مقدم داشت و جان خود را فدای آن حضرت نمود تا اینکه دستهای مبارکش قطع شد. خدای مهربان در عوض دستهای عباس‏ علیه السّلام دو بال‏ به وی عطا کرد تا بوسیله آنها در با ملائکه پرواز نماید. کما اینکه این نعمت را نیز به جعفر بن ابی طالب عطا کرد. را نزد خداوند منزلتی‏ است ‏که در روز قیامت همه‏ بر آن رشک‏ می ‏برند. 📚شیخ صدوق، امالی، ص۴۶۲. 👇👇 🌻 @ahlebait110