eitaa logo
خوبان
651 دنبال‌کننده
10هزار عکس
8.3هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با ادمین:https://eitaa.com/Khoban7
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ رهبر که معصوم نیست، شاید اشتباه کنه ❗️_ من با این حرف‌های رهبری قانع نشدم ❗️_ آدم‌ها رو نباید بت کنیم و.... ⁉️شاید شما هم این جملات را شنیده باشید و یا برای خودتان سؤال و شبه باشد. ⚪️ پاسخ به این سؤالات رو از زبان آیت الله حائری شیرازی رضوان الله علیه بشنوید، چقدر زیبا توضیح دادند: آیت الله حائری شیرازی رضوان الله علیه: ⛔️ درست است علماء معصوم نیستند، اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین و . وقتی گفته می‌شود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است. ⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من .* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سال‌ها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام خمینی رضوان الله علیه فرمودند صلح می‌کنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند. ⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائب شان را در عالِم وارسته خود می‌بینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان می‌دهند. ⛔️ امام فرمودند: وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است. ⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی علیه السلام از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی علیه السلام با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک» یعنی اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در می‌آید. اشاره به این که آن‌ها که برای امیرالمؤمنین علیه السلام ناز می‌کردند، در مقابل حجاج ابن یوسف ثقفی تسلیم صددرصد بودند. عبدالله بن عمر که با امیرالمؤمنین علیه السلام بیعت نکرد، وقتی خشونت حجاج بن یوسف ثقفی را دید شبانه برای بیعت به‌سوی او شتافت و با انگشت پای او بیعت کرد. وقتی نافذالحکم بودن امیرالمؤمنین علیه السلام را گرفتی، تسلیم استکباری مانند حجاج می‌شوی ⛔️ ابراز_قانع_نشدن ، غیر از قانع نشدن است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است. ما هزار سال صبر کرده‌ایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمی‌کنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام رحمة الله علیه فرمود «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام رضوان الله علیه فرمود صلح، مردم تردید نکردند؛ چون می‌خواستند در آخرِ شبِ غیبت، سپیده_ظهور را ببینند. —————————— *اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⁉️ چرا این قدر به آینده نظام امیدوارند؟! ❇️ اگر خسته یا مایوس شدین، این کلیپ حال خوب کن رو ببینید... ♦️ اختلاس‌_مالی یا اهتمام کاری! ‼️ لاکچری بازی آقازاده‌ها یا جانبازی آزاده‌ها ♦️ کمیت دشمنان یا کیفیت دوستان! ‼️ آقازاده‌های ژنتیک یا خمینی‌زاده‌های ایدئولوژیک 🌷اللھم‌عجل‌ݪوݪیڪ‌اݪفࢪج‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ⚪️ ظهور بسیار نزدیک است 🌄 نشر زیاد به خاطر خشنودی و ظهور آقا امام زمان (عجل الله ) با صلوات بر محمد و آل محمد 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹💦🌷🌹💦🌷🌹💦🌷 🌹اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌴 صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات: ┄✦🌷✦༻‌﷽‌༺‌‌‌✦🌷✦┄ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹 ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏِ⚪️ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ⚪️ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🌹ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته. ⚪️الهی 🌹یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد ⚪️یا عالیُ بِحَقِّ علی 🌹یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه ⚪️یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن 🌹یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن ⚪️عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🌴با معارف قرآن بیشتر آشنا شویم🌴 🌷سوره یوسف آيه 26-27 🌼 🌴 26- قَالَ هِىَ رَاوَدَتْنِى عَن نَّفْسِى وَشَهِدَ شَاهِدٌ مِّنْ أَهْلِهَآ إِن كَانَ قَمِيصُهُ قُدَّ مِن قُبُلٍ فَصَدَقَتْ وَهُوَ مِنَ الْكَاذِبِينَ 🌴 27- وَ إِن كَانَ قَمِيصُهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ فَكَذَبَتْ وَ هُوَ مِنَ الصَّادِقِينَ 🌹ترجمه: ⚪️ (یوسف) گفت: او خواست كه از من (برخلاف میلم) كام گیرد و شاهدى از خانواده زن، شهادت داد كه اگر پیراهن یوسف از جلو پاره شده، پس زن راست مى گوید و او از دروغگویان است. (زیرا در این صورت او وهمسر عزیز، از روبرو درگیر مى شدند و پیراهن از جلو چاك مى خورد.) و اگر پیراهن او (یوسف) از پشت پاره شده، پس زن دروغ گفته و او از راستگویان است. 🌹نکته ها: ⚪️ در برخى روایات، شاهد را كودكى معرّفى كرده اند كه مثل عیسى علیه السلام در گهواره به سخن آمد، ولى چون سند محكمى ندارد، نمى توان به آن اعتنا كرد. امّا بهتر است شاهد را یكى از مشاوران عزیز بدانیم كه فامیل همسر و داراى هوش و ذكاوت بود و همانند عزیز مصر، شاهد این اتّفاق گردید، و الاّ اگر خود شاهد اصل ماجرا بود، معنى نداشت كه به صورت جمله شرطیه، شهادت دهد و بگوید: «اِن كان...». یوسف، ابتدا سخنى نگفت و شاید اگر همسر عزیز حرفى و تهمتى نمى زد، یوسف حاضر نمى شد آبروى او را بریزد و بگوید: «هى راودتنى» گاهى برخى از پاكان در معرض تهمت قرار گرفته اند، در میان زنان، پاك دامن تر از حضرت مریم علیه السلام نبود، امّا او را متّهم به ناپاكى كردند، در میان مردان نیز كسى به پاكى یوسف یافت نمى شد، به او هم نسبت نارواى زنا دادند. امّا خداوند متعال در هردو مورد به بهترین وجه پاكى آنان را ثابت نمود. 🌺 در داستان یوسف علیه السلام، پیراهن او نقش آفرین است، در این جا؛ پارگى پیراهن از پشت، دلیل بى گناهى او و كشف جرم همسر عزیز گردید و در جاى دیگر؛ پاره نشدن پیراهن موجب كشف جرم برادران او گردید. زیرا بعد از انداختن یوسف به چاه، وقتى برادران پیراهن او را آغشته به خون كرده و به پدر نشان دادند و گفتند: یوسف را گرگ خورده است، پدر پرسید: پس چرا پیراهن او پاره نشده است؟! در پایان داستان نیز، پیراهنِ یوسف، وسیله ى بینا شدن چشم پدر گردید. 🌹پيام ها: ⚪️ 1- متّهم باید از خود دفاع و مجرم اصلى را معرفى كند. حضرت یوسف علیه السلام در برابر جمله «ما جزاء مَن اراد باهلك سوءً» با گفتن «هِىَ راودتنى»، پاسخ مناسبى به زلیخا داد. 🌹 2- كسى كه در مقام قضاوت است باید شكایت شاكى و دفاع متهم را بشنود و مدارك را بررسى كند و سپس نظر دهد. (در این ماجرا همسر گفت كه یوسف سوء قصد داشته، «اراد باهلك سوء» یوسف تهمت را رد كرد و گفت: «هى راودتنى» شاهد نیز علامت صدق و كذب را از راه پاره شدن پیراهن جلو تا پشت سر مطرح كرد) ⚪️ 3- دفاع از بى گناه، واجب است و سكوت در همه جا زیبا نیست. «شهد شاهد» 🌷 4- كمك به روشن شدن حقیقت، كارى پسندیده است. «و شهد شاهد»* 🌹 5 – خداوند متعال از راهى كه هیچ انتظارش نمى رود، افراد را حمایت مى كند. «شهد شاهد من اهلها» ⚪️ 6- آن جا كه خداوند متعال بخواهد، بستگان مجرم علیه او شهادت مى دهند. «شهد شاهد من اهلها» ⛔️ 7- در شهادت و داورى، مراعات حسب، نسب، موقعیّت و خویشاوندى متّهم، جایز نیست. «شهد شاهد من اهلها» ⚪️ 8 - شهادت خویشان علیه یك دیگر، سبب اطمینان بیشترى مى شود. «شاهد من اهلها»* ♦️ 9- در قضاوت، بیش از توجّه به گفته هاى شاكى و متهم، به بررسى مدارك و اسناد توجّه شود. «قالت ما جزاءُ... قال هى راودتنى... شهد شاهد... ان كان قمیصه...»* ⚪️ 10- در قضاوت، هر جرمى كارشناس نیاز دارد. «شهد شاهد... ان كان قمیصه...»* ♦️ 11- در جرم شناسى از آثار ظریف به جاى مانده، مجرم شناخته و مسایل كشف مى شود. «ان كان قمیصه...» ⚪️ 12- قاضى مى تواند بر اساس قرائن، حكم كند. «ان كان قمیصه قُدّ من قُبُل فصدقت و هو من الكاذبین» ♦️ 13- بكارگیرى روش هاى جرم شناسى براى تشخیص جرم و مجرم، لازم است. «ان كان قمیصه قدّ من دبر...»
26-27.mp3
5.15M
🌷تفسیر سوره یوسف آیه 26-27 (صوتی) استاد قرائتی حفظه الله🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠مقام معظم رهبری: ✅شبهه مثل موریانه است ⚠️دشمن به این موریانه‌ها دل بسته 🚨شبهه‌زدایی از ذهن مخاطبین را جدّی بگیرید. 👈 شبهه مثل موریانه است؛ دشمن به این موریانه‌ها دل بسته. شبهه ویروس است، مثل همین ویروس کرونا؛ وقتی که وارد شد، خارج شدنش مشکل است، جزو بیماری‌های مسری هم هست، سرایت هم میکند. البتّه اینکه گفتم «بعضی‌ها در مقابل تیر و شمشیر ایستادند، در مقابل شبهه نتوانستند بِایستند»، در این یک مقداری هم دنیا طلبی نقش دارد؛ این را هم نباید از نظر دور داشت. (دیدار با ائمه جمعه/ مرداد۱۴۰۱)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀استوری 🌹امام خامنه ای حفظه الله: 🌷فقل حسبی الله علیه توکلت🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهید مرتضی مطهری رضوان الله علیه: 🌴اسلام برای امر به معروف و نهی از منکر چه ارزشی قائل است❓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ پیش افتادن سهوی مأموم از رکوع امام جماعت ♦️س ۶۳۵۵: اگر مأموم سهواً پيش از امام جماعت به ركوع رود، در این صورت می تواند منتظر باشد تا امام به رکوع برسد؟ ✅ج: باید سر از ركوع بردارد و دوباره همراه با امام به ركوع رود و نماز را با امام جماعت تمام كند و نمازش صحيح است و اگر برنگشت نمازش صحيح است، ولی فرادی است. ⁉️ مالیدن دست‌ها به صورت بعد از قنوت 🔷 س ۶۳۵۵: آیا مالیدن دست ها به صورت بعد از قنوت در حال نماز، موجب بطلان آن می گردد، و در صورتی که نماز را باطل کند، آیا معصیت و گناه محسوب می شود؟ ✅ ج: کراهت دارد ولی نماز را باطل نمی کند. ⁉️ سجده بر مهر سیاه و چرک شده ♦️ س ۶۳۵۴: آیا سجده بر مهر که سیاه و چرک شده، به طوری که لایه ای از چرک روی آن را پوشانده و مانع چسبیدن پیشانی روی مهر است، اشکال دارد؟ ✅ ج: اگر چرک روی مهر به مقداری باشد که حائل بین پیشانی و مهر شود، سجده و نماز باطل است.
⛔️ حکم استعمال مواد مخدر: 📌استعمال مواد مخدر و استفاده از آن ها با توجه به آثار سوءشان از قبیل ضررهای شخصی و اجتماعی قابل ملاحظه ای که بر استعمال آن ها مترتّب می شود، حرام است. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹حکمت شماره88🌹 🌴 و حَكَي عَنْهُ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الْبَاقِرُ (عليه السلام)أَنَّهُ قَالَ: كَانَ فِي الْأَرْضِ أَمَانَانِ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ وَ قَدْ رُفِعَ أَحَدُهُمَا فَدُونَكُمُ الْآخَرَ فَتَمَسَّكُوا بِهِ أَمَّا الْأَمَانُ الَّذِي رُفِعَ فَهُوَ رَسُولُ اللَّهِ (صلي الله عليه وآله)وَ أَمَّا الْأَمَانُ الْبَاقِي فَالِاسْتِغْفَارُ قَالَ اللَّهُ تَعَالَي وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ. ⚪️ قال الرضي: و هذا من محاسن الاستخراج و لطائف الاستنباط. 🌷و درود خداوند متعال بر او امام باقر (علیه السلام) از حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) نقل فرمود: 🌷🌷دو چیز در زمین مایه امان از عذاب خداوند متعال بود، یكی از آن دو برداشته شد، پس دیگری را دریابید و بدان چنگ زنید، اما امانی كه برداشته شد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بود، و امان باقی مانده، استغفار كردن است، خدای بزرگ به رسول خدا فرمود: (خدا آنان را عذاب نمی كند در حالی كه تو در میان آنانی، و عذاب شان نمی كند تا آن هنگام كه استغفار می كنند.) 🌸 (این روش استخراج نیكوترین لطایف معنی، و ظرافت سخن از آیات قرآن است)