eitaa logo
خوش نامها | حوریه بزرگی
78 دنبال‌کننده
32 عکس
21 ویدیو
1 فایل
گاه‌نوشته‌هایی از جنس نقد فرهنگِ سلبریتی و روایت‌هایی از جهانِ بدیلش که در آن خوش‌نام‌ها طلایه‌دارند. پذیرای نظرات، نقدها و پیشنهادهای شما هستم: @Hbozorgi12
مشاهده در ایتا
دانلود
✈️ *کاشان، آمل، زنجان؛ یک پیوند شیعی* 💡 اولین برخورد من با ابیات کتیبه‌ی ایوان نجف -مثل خیلی از دیگران- در این تضمین زیبای سید حمیدرضا برقعی در چهارپاره «خانه پدری» بود: باز هم در شکوه ایوانت مستم، آشفته‌‌ام، پریشانم دارم آن شعر روی ایوان را جای اذن ورود می‌خوانم: *«زائران درگهت را بر در خلد برین می‌ دهند آواز طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِین»* ❓ اما شاعر این بیت کیست و چگونه چنین شرفی یافته است؟🤔 👈 او شاید تنها شاعر پارسی‌گوی عهد قدیم است که بعد از مرگش به دستور حاکم وقت، آرامگاهی باشکوه برای او ساخته می‌شود. اولجایتوی مغول بنای اولیه بر روی مزار این شاعر شیعی را به سبک همان بارگاهی می‌سازد که برای مزار خودش ساخته بود... 📝 متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید: 👇 http://azsarnevesht.ir/post/696 =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= 📌 @azsarnevesht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اگر فرهنگ سلبریتی، پا به زندگی‌ات بگذارد، تو را به مبتذل‌ترین شکل ممکن از انسانیت دور می‌کند، تو می‌شوی موجودی فرومایه که به چیزی فکر نمی‌کنی جز نمایش لذت‌های دم‌دستی که لاکچری و باارزش می‌پنداری. ♦️بزرگترین خیانتِ قدرتِ هوشمندِ صمیمی -که به واسطه رسانه‌ها در همه ابعاد جهان بیرون و درون ما ریشه کرده - اسارت عشق‌ورزی و آزادیِ حقیقی است... 🌱و چه زیبا سرود مولانا: دل و جان به آب حکمت ز غبارها بشویید هله تا دو چشم حسرت سوی خاکدان نماند نه که هر چه در جهانست نه که عشق جان آنست جز عشق هر چه بینی همه جاودان نماند ره آسمان درونست پر عشق را بجنبان پر عشق چون قوی شد غم نردبان نماند 🆔 @khosh_namha
46.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 از اصفهان تا نجف... 🔸هدیه ویژه مولا علی (ع) برای شما دوستدارانِ دوستان امیرالمونین (ع) 🌱 خوش نامها، زندگان حقیقی تاریخ اند... @khosh_namha
🔻قدرتِ هوشمندِ صمیمی؛ از استثمار تا رهاییِ زیبایی ✍ حوریه بزرگی 🔸قدرتِ هوشمندِ صمیمی، معنایی نو و جذاب از به ما ارائه می‌دهد. او میل به زیبایی و کمال‌طلبی را که در وجودِ همۀ ماست، با به استثمار می‌کشد. خودبهینه‌سازی یعنی به روز رسانی دائمی و پی‌درپیِ بدن، به‌شیوهای معین، برای شبیه سازی خود به شُهرگانِ دنیای رسانه. 🔸بدن‌های تشدیدشده سلبریتی‌ها، هفت روز هفته و 24 ساعته زیرنظر است و در سراسر زندگی روزمره ما منتشر شده است تا بدانجا که بهینه‌سازیِ بدن، به امری طبیعی و هنجاری بدل شده است. در این مسیر، به‌تدریج، ما تبدیل به پرستندگان بدن خود می‌شویم. بدنی که دیگر، بودن یا داشتنش حداقل کارکرد را برای ما دارد و غایتِ نسبتِ ما با بدنمان، لذت بردن حداکثری از آن است. 🔸 ما زمانی از بدنمان لذت می‌بریم که دربارۀ آن می اندیشیم و آن را با بدن‌های دیگر، به‌خصوص بدن‌های الگو، مقایسه می‌کنیم. قدرتِ هوشمندِ صمیمی، از طریق رسانه‌، امکان مقایسۀ بدن‌ها با یکدیگر را در جزئی‌ترین حالت‌ها فراهم می‌کند؛ و آن هنگام که نیاز و عشق به زیباییِ معهودِ رسانه‌ای در وجودت غلیان کرد، در جهانِ واقعیِ روزمره، امکان رفع نیازت فراهم است، کافی است سری به بزنی تا بیش از پیش، شبیه به چیزی شوی که بارها دیده‌ای. 🔸حال پرسش مهم این است که آیا برای پیروان فرهنگ سلبریتی و پرستندگان بدن های بهینه شده، رستاخیز جان معنادار است؟ بی‌شک، پاسخ منفی است! بهینه‌سازی فیزیکی، هر روز برای پیروانش شگفتانه های جدید دارد و شیوه هایی نو برای جوان ماندن و رسیدن به بدنی ایده‌ئال و جذاب‌تر ارائه می‌کند؛ فرایند خوداستثماگری با اشتیاق توسط پیروان پیگیری می‌شود و بدین‌سان چرخه باطل ارائه - مصرف همواره فعال است تا چرخ اقتصاد نئولیبرال بچرخد. 🔸اما حکایت رستاخیزِ جان، حکایتی همیشه زنده در طول تاریخ است. آدم هایی که خسته از لذت‌های مُدام به دنبال فرصتی برای رهایی اند و کم نیستند خوش‌نام‌هایی که به‌سبب پایداری‌شان در تاریخ، زنده مانده‌اند و زیبایی را در آیینه کمال معنادار کرده‌اند و از خودبهینه‌سازی به رسیده‌اند. 🌱 صِیانة ماشِطة در عصر فرعون و امتداد تاریخی آن در در عصر انقلاب اسلامی یکی از همان حکایتهاست که دعوت میکنم مشروح آن را در این (لینک) بخوانید. 🔹و مولوی چه زیبا در دفتر دوم مثنوی حکایت اسارت و رهایی آدمی را بیان می‌کند: چند بازی عشق با نقشِ سَبو بگذر از نقش سبو، رُو آب جو صورتش دیدی ز معنی غافلی از صدف دُرّی گزین، گر عاقلی‏ این صدف‌های قوالب در جهان گر چه جمله زنده‏‌اند از بحر جان‏ لیک، اندر هر صدف نبوَد گُهَر چشم بُگشا در دلِ هر یک نگر @khosh_namha
14.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻شبکه های اجتماعی فرصت خلوت واقعی را از ما گرفته اند، اما خیلی هوشمندانه و صمیمانه! 🌱امروز فرصت خوبی است که اگر در محافل دعا توفیق شرکت داشتیم، تمرین خلوت گزینی واقعی کنیم؛ به نظرم کنار گذاشتن گوشی و خواندن ادعیه از روی کتاب می تواند یکی از مقدمات این تمرین باشد... @khosh_namha
♦️لذت‌بردن را بیاموزیم و با لذت زندگی کنیم! ✍️ حمید احتشام‌کیا 🔹 حتما شنیده‌اید که می‌گویند: «فلسفه زندگی، لذّت‌بردن است»؛ این یعنی آنچه به زندگی ما معنا می‌دهد، رنگ و طعم می‌دهد و خلاصه به زندگی ما رونق می‌دهد، «لذّت» است؛ اما شاید کمتر درباره فرهنگ لذّت‌بردن شنیده باشید. پس بیایید در این یادداشت درباره «فرهنگ لذّت» بیشتر بدانیم. 🔹 در فرهنگ اسلامی لذّت منتاظر با قوای ادراکی انسان و متناسب با شئونات نفس، به انواع و اقسامی تقسیم شده است. یکی از آنها لذّت‌های معطوف به حس است. مثلا حس چشایی در انسان زمینه‌ساز لذّت‌‌ خوردن و نوشیدن است یا مثلا قوه جنسی زمینه‌ساز لذّت و تمتع جنسی است. لذّت شنیدن موسیقی دل‌نشین، لذّت دیدن سیمای خوش، لذّت خوابی راحت و ... . 🔹 بعضی از لذّت‌ها معطوف به قوه‌ی وهم و خیال است، مانند: لذّت حاصل از تحسین و تمجید دیگران، لذّت شُهرت، لذّت قدرت، لذّت غیبت، لذّت فخرفروشی، لذّت جاه و مقام و خلاصه لذّت‌های بی‌شمار نفسانی. 🔹بخش دیگری از لذّت‌ها معطوف به قوه عقل و عقلانیت انسان است. مثل لذّت دانستن، لذّت کشف حقیقت، لذّت کمک به هم‌نوع، لذّت قبول مسئولیت، لذّت مناجات و عبادت و خلاصه لذّت بندگی. 🔹لذّت، موتور پیشران زندگی انسان است و بالاترین و بارزش‌ترین لذّت متصور در فرهنگ اسلامی، لذّت ملاقات با خداست. اما در جامعه امروز، فقط طیف خاصی از لذّت‌ها به عنوان معنای زندگی در حال روایت‌ است؛ یعنی لذّت شهرت و لذّت شهوت. 🔹در جامعه‌های سنتی پرسشی مطرح بود که علم بهتر است یا ثروت؟ می‌دانید مقصود اصلی این سؤال چیست؟ منظور این بود آیا لذّت دانایی بهتر است یا لذّت دارایی. طرح چنین پرسشی در بین گذشتگان و پاسخ‌هایی که داده شده، نشانه وجود انواع جریان‌های لذّت‌طلب بوده، اما طرح چنین پرسشی در جامعه امروز ازآن‌رو مضحک و مسخره است که فقط یک جریان از لذّت‌طلبی (یعنی لذّت‌های نفسانی) در حال روایت است. 🔹در فرهنگ اسلامی، ترک لذّت‌های شهوانی و نفسانی خود یک جریان لذّت‌طلبانه تلقی شده است، تا آنجا که استاد سخن، سعدی شیرازی این‌چنین سروده است: «اگر لذّت ترک لذّت بدانی، دگر شهوت نفس، لذّت نخوانی» در فرهنگ اسلامی از شیرینی ذکر خدا و أولیای خدا (و ما أحلی أسمائکم)، حلاوت مناجات (إلهي أذِقني حَلاوَةَ مُناجاتِك)، لذّت دانایی (أيْنَ المُلُوك و أيْنَ ابْناءُ المُلُوك)، لذّت ایمان (حلاوةُ الإیمانِ)، لذّت صبر، لذّت عفو و بخشش، لذّت کار و تلاش، لذّت کسب روزی حلال، لذّت تشکیل خانواده، لذّت احترام و ادب‌ورزی و سایر لذّت‌های معقول سخن‌ها گفته‌اند. 🔹بی‌شک و تردید انسان باید با لذّت زندگی کند. زندگی سراسر لذّت است. حتی رنج‌هایش و تحمل دردهایش می‌تواند لذیذ باشد، مشروط بر آنکه لذّت‌بردن را منحصر در لذّت‌های نفسانی و شهوانی ندانیم. در جامعه امروز به‌ویژه در فضای مجازی فقط یک نوع از لذّت‌جویی در حال روایت است و فقط همین نوع از لذّت‌طلبی به‌مثابه معنای زندگی نقش‌آفرینی می‌کند. باید نوع دیگر لذّت‌طلبی نیز فرصت روایت‌شدن پیدا کند. نباید اصل لذّت را انکار کرد. باید لذّت‌های عقلانی و انسانی را روایت کرد. باید قصه‌های آنها را شنید و به گوش و هوش دیگران نیز رساند. https://eitaa.com/ghalayaane_ghalam
🔺دوگانه مستوریت و خودافشاگری در عصر شهرت (بخش اول) ✍ حوریه بزرگی 🔸 ما وارد عصر شهرت شده‌ایم. این را می‌توان از شکل گرفتن دغدغه عمومی برای دیده شدن فهمید. دیده شدن و شهرت می‌تواند برای صاحبش قدرت و ثروت بیاورد، از همین رو امروزه بخش قابل توجهی از مردم به دنبال کشف راه‌هایی هستند که دیده شوند و بتوانند از رهگذر معروف شدن به نان و نوایی برسند. 🔸در این میان شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبر امکان‌های ویژه‌ای برای همگان فراهم کرده است تا شانس دیده شدن خود را بیازمایند. از همین روست که ما از عصر ستاره‌های سینمایی عبور کرده ایم و با خرده سلبریتی‌های ده دقیقه‌ای روبه‌روییم. در عصر شهرت لازم نیست شما برای معروفیت شایستگی یا مهارت خاصی داشته باشید، بلکه می‌توانی با یک کلیپ ده دقیقه‌ای که برخوردار از «اصول دیده شدن رسانه‌ای» باشد به شهرت برسی. 🔸ساختار شبکه‌های اجتماعی بر افشاگری و آشکارگی استوار است و مستوریت، حریم نگه داشتن و گمنامی مفاهیمی غریب و بی مشتری هستند. تو به میزانی که به قانون طلایی خودافشاگریِ همه‌جانبه وفادار باشی بیشتر می‌توانی توجه‌ها را به سوی خود جلب کنی. زنان سلبریتی در سر این طیف قرار دارند، چرا که امر جنسی همواره با سطحی از مستوریت و نهفتگی همراه است و، چون آشکار شود بیشترین توجه‌ها را به دنبال خواهد داشت، این موضوع در کشور‌هایی که بافت فرهنگی دینی دارند، از شدت بیشتری برخوردار است. 🔸 زن در فرهنگ اسلامی ـ ایرانی با حیا، عفت و پوشش گره خورده است و زنان سلبریتی به عنوان وفادارترین‌ها به فرهنگ شهرت، در طی این سال‌ها بیشترین تأثیر را در تغییر مرز‌های کنشگری جنسی زنان ایرانی داشته‌اند. ارائه خودِ عاطفی در قالب روابط صمیمی و آزاد با همکاران و طرفدارانشان مرحله نخست خودافشاگری بوده است. سلبریتی به حکم سلبریتی بودنش اجازه دارد با همگان ارتباط صمیمانه و نزدیک برقرار کند و این رفتارش به سبب آنکه در بستر فرهنگ شهرت و با پوششی جذاب اتفاق می‌افتد، کمتر معنای قبیحی از آن دریافت می‌شود و می‌تواند با ایجاد هژمونی لذت، تلخی بر هم زدن امر خصوصی و عمومی را به شیرینی بدل کند. در گام‌های بعدی ارائه خودِ جنسی به کمک خودِ عاطفی می‌آید. 🔸خودافشاگری جنسی در تاریخ شهرت از اهرم‌های پرقدرت دیده شدن بوده و همچنان است. در عصر رسانه‌های مدرن، مدونا آغازگر این مسیر بوده است. پیشتر از او برای اولین بار زنان ایتالیایی در قرن چهاردهم در بداهه نمایش‌ها که نوعی تئاتر خیابانی بود، به انجام حرکات اروتیک پرداختند و قبح این گونه اعمال و اختصاصی بودنش برای روسپی‌ها و کنیزان را به مدح و عملی هنرمندانه بدل کردند. فرهنگ شهرت، در ایران نیز فرهنگی زنده و پویاست و آنچه تاکنون گفته شد، در دوره‌های مختلف حضور ستارگان سینمایی از دهه ۷۰ تا بلاگر‌ها و خرده سلبریتی‌های اینترنتی در سال‌های اخیر قابل پیگیری و تطبیق است. 🔸حال این سؤال مهم مطرح می‌شود که فرهنگی که با خودافشاگری و محو مرز میان زندگی شخصی و حضور عمومی گره خورده است، مواجهه‌اش با حجاب چگونه است؟ ما از یکسو با اصول دینی و فلسفه حجاب روبه‌روییم که از عدم جذابیت و خودجلوه‌گری می‌گوید و از سوی دیگر با عصر شبکه‌های اجتماعی و شهرت که همگان را به خودبرندسازی و دیده شدن فرامی‌خواند. 🔸بررسی نوع کنشگری زنان سلبریتی اعم از سلبریتی‌های سنتی که غالباً زنان بازیگر سینمایی هستند و سلبریتی‌های اینترنتی اعم از حجاب استایل‌ها و اینفلوئنسر‌ها تا واینر‌ها (بلاگر طنز) حاکی از آن است که خودآگاه یا ناخودآگاه اینان وفادار به اصول دیده شدن رسانه‌ای هستند؛ اصولی که در فرایندی نرم و کاملاً ذهنی و شناختی کنشگر فعال و هوادارانش را به سمت سبک خاصی از نگرش، گرایش و کنش سوق می‌دهد، باورمندان و علاقه‌مندان به این سبک زندگی در فرایندی تدریجی حساسیت ارزشی‌شان نسبت به مفاهیمی، چون حیا، خویشتنداری جنسی، پوشش، جلوه گری و... تغییر یافته و نظام معنایی جدیدی برساخت می‌شود. @Khosh_namha
چون شکفتی پیِ زر، زود به بازار شدی بس کن ای شاهد بازاری و جانم مازار گل‌ که عطار بجوشاندَش آخر در دیگ او ز عطار بترسد، تو بترس از ستار @khosh_namha
🔺 دوگانه مستوریت و خودافشاگری در عصر شهرت (بخش دوم) ✍ حوریه بزرگی 🔸 در بخش اول یادداشت از برساخت نظام معنایی جدید در بستر فرهنگ نوپدید شهرت سخن گفتیم. در این نظام معنایی جدید، همان‌طور که در کنشگری سلبریتی‌ها بار‌ها دیده‌ایم، امر دینی از جمله حجاب نیز به مسلخ نمایشی شدن و مصرف و در نهایت تقویت برند سلبریتی سوق داده می‌شود. سلبریتی‌ها کمتر پیش می‌آید که ادعای بی دینی کنند یا خدا را منکر شوند بلکه اتفاقاً با بیانی انسان دوستانه، خود را مدافع حقوق زنان و آزادی در انتخاب نوع پوشش معرفی می‌کنند، اما نکته ظریفی که کمتر به آن توجه می‌شود، تعهد ایدئولوژیک آنان به یک دین جدید و به تبع آن، سوق دادن پیروانشان به یک سبک خاص پوششی و کنشی است. 🔸 پل هیلاس و همکارش لیندا وودهد، این فرایند تسخیر و استحاله امر دینی در فرهنگ سلبریتی را نوعی جابه‌جایی در احساسات دینی به سمت «فردگرایی بیانی» و «چرخش سوژه‌ای» می‌نامند. در فرهنگ سلبریتی، سلبریتی در مقام سوژه مختاری است که میان منابع دینی و غیردینی گزینه‌های خود را دارد و این منابع در فرهنگ حل شده‌اند. در این فرایند سوژه احساس نمی‌کند با مرز‌های سنت محدود می‌شود، بلکه او در راستای هدف و ساخت برند خود به هر چیزی که بخواهد اعم از امر دینی یا غیردینی متوسل می‌شود و در چنین شرایطی تمایز میان گفتمان‌های سکولار و دینی فرو می‌پاشد. در چرخش سوژه‌ای مردم دیگر خود را در رابطه با فرمان‌های استعلایی نمی‌بینند بلکه آنچه مهم و استعلایی است خود فرد و اموری مانند «آگاهی، ذهن، خاطرات، عواطف، احساسات، شور و حال، تجربه‌های بدنی، رؤیاها، حس‌ها، وجدان درونی و گرایش‌ها هستند». 🔸 با استحاله امر دینی، سؤال «چگونه می‌توانم رستگار شوم» به سؤال «چطور می‌توانم حس خوبی در مورد خودم داشته باشم» بدل می‌شود؛ در این میان، سلبریتی‌ها به عنوان نمایندگی شایسته برای مشاهده و تجربه امکان‌های مختلف «انسان دارای حال خوب» پرستش می‌شوند، در واقع دنبال کردن و پرستش سلبریتی، پرستش خودِ نفسانی است که نیازش به دین و امر استعلایی را از طریق دنبال کردن و پرستش خدایگان و بت جدیدش (سلبریتی) تأمین می‌کند. 🔸 حال می‌توان کشف حجاب تعداد قابل توجهی از زنان سلبریتی و پیروانشان را از منظری جدید دید، اینان حس خوب و رستگاری را در وفاداری گزینشی به اصول سنت و مدرنیته می‌دانند. امر استعلایی و حکم دینی پوشش در این فضا معنادار نیست، چون خداوند و امر او تا جایی قابل پذیرش است که حال خود نفسانی را خوب کند و خود نفسانی در فرهنگ سلبریتی بر پایه اخلاق لذت و ارائه خودِ عاطفی و خودِ جنسی است، در چنین فضای اندیشه‌ای و کنشی، جایی برای سخن گفتن از ضرورت حجاب و مدح خویشتنداری و حیا نمی‌ماند و به بیان بهتر، این نظام واژگانی و معنایی مورد پذیرش و ادراک قرار نمی‌گیرد. 🌱 اما راه‌حل چیست؟ ما نیاز به گفتگو داریم؛ سلبریتی‌ها و قائلان به فرهنگ سلبریتی با حضور همه جایی رسانه‌ای‌شان پیوسته از خود، آرمان‌ها و جهان مطلوبشان سخن می‌گویند و بی توصیف چرخه خسته‌کننده و بی‌پایان «خرید، نمایش، مصرف»، اکنونِ لحظات پر زرق و برق زندگی‌شان را با همگان به اشتراک می‌گذارند و ما با توصیف پیاپی باید‌ها و نباید‌ها و لذت فردا، کمتر از چرخه پرنشاط اکنونِ «عفت، زندگی، آرامش» می‌گوییم و آن را به اشتراک می‌گذاریم. ما ضرورت دارد از جهان آرمانی‌مان و تجربه‌های منحصربه فردمان در قالب هنرمندانه بسیار سخن بگوییم که این نیاز جهان هنری امروز است، چرا که به قول مرحوم علی صفایی حائری (ره) «هنر برای ماندن ناچار است از سرگرمی و تفنن و لذت و تنوع به آگاهی و بیداری و تحرک و تعهد روی بیاورد که آینده هنر جز این نمی‌تواند باشد، که انسان فردا سرگرمی را همچون اشک خسته‌ای از گوشه چشمش به زمین می‌ریزد». 👈 مطالعه بخش اول یادداشت @khosh_namha
28.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ یکی از اقدامات خوب جشنواره فجر امسال اینه که هر روز رو به نام یکی از هنرمندان فقید اختصاص دادن. 🔺دیدن چهره بازیگرانی که سالها، همراه با نقش هاشون خندیدی، گریه کردی، در فکر فرو رفتی و غم و شادی رو تجربه کردی و الان با همه شهرتشون جز خاطراتشون چیزی ازشون باقی نیست، عبرت برانگیزه. 🌱شاد باد روح مولوی که اینچنین نیکو می سراید احوال ما را: مرگ یک یک می‌برد وز هیبتش عاقلان را رنگ و سیما می‌رود مرگ در ره ایستاده منتظر خواجه بر عزم تماشا می‌رود مرگ از خاطر به ما نزدیکتر خاطرِ غافل، کجاها می‌رود تن مَپرور، زانک قربانیست تن دل بپرور، دل به بالا می‌رود چرب و شیرین کم ده این مردار را زانک تن پرورد، رُسوا می‌رود چرب و شیرین ده ز حکمت روح را تا قوی گردد که آن جا می‌رود @khosh_namha
16.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻خودشیفتگی به سبک فرهنگِ سلبریتی نتیجه ای ندارد جز تلاش بی پایان برای جوان ماندن و رسیدن به بدنی ایده ئال. خودبهینه سازی مستمر از طریق کلوپ های ورزشی و کلینیک های زیبایی پیشنهاد فرهنگ سلبریتی به شماست برای مشغول ماندنِ همیشگی به تن، نارضایتی مستمر از خود و محرومیت از تجربه آرامشِ روحانی در قالب تن طبیعی خدادادی... @khosh_namha
15.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 و تاریخ در ایستگاه آخرالزمانیش این شبها و روزها، روایتگر صحنه هایی عجیب از دلدادگی و عشق یارانِ منجی موعود در سراسر سیاره رنج است. کودکانی که شهید نشده اند، اما دارندگان مقام شهادتند و شاهدانی برای تمایز حق از باطل. 🌱 و درست در آن هنگامه که ظلمات به اوج می‌رسد و نفوس شیطانی در پی استثمار عشقِ حقیقی با نام و نشان های مجازی اند، حقیقت از دل مجاز رخ می نماید و چه شورانگیز است تماشای این انفجار نور در ایام اللّه دهه فجر انقلاب اسلامی. @khosh_namha
📣 دانشکدهٔ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با مشارکت پژوهشکدهٔ فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می‌کنند: «نخستین همایش ملی فرهنگ شهرت؛ تحولات هنر، رسانه و جامعه» 🔻محور‌های همایش: ۱) رسانه‌های جمعی و فرهنگ شهرت ۲) رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و فرهنگ شهرت ۳) فرهنگ و شهرت ۴) هنر و فرهنگ شهرت ۵) سیاستگذاری سلبریتی‌ها و فرهنگ شهرت ۶) سواد رسانه‌ای و فرهنگ شهرت ۷) گروه‌های جنسیتی و نسلی و شهرت ۸) مرجعیت فکری و رفتاری سلبریتی‌ ۹) فرهنگ هواداری ۱۰) دین و شهرت ▫️مهلت ارسال چکیده: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ▫️مهلت ارسال اصل مقالات: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ▫️تاریخ برگزاری همایش: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ 🌐 جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به https://clbconf.ut.ac.ir مراجعه فرمایید. @clbconf_ut @rcica_ir @khosh_namha
🔺مناظره با موضوع «سلبریتیسم» 🔺با حضور نادر جعفری و احسان شاه قاسمی 📍جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۳۰، شبکه چهار سیما @khosh_namha
به نام نیک تو خواجه فریفته نشوم که نام نیک تو دام است و زرق مر نان را کسی که دام کند نام نیک از پی نان یقین بدان تو که دام است نانْش مر جان را @khosh_namha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹| میلاد با سعادت کشتی نجات بشریت و روز پاسدار بر همه دوستداران حقیقت مبارک باد. از روی حسین تا نقاب افکندند در عالمِ عشق انقلاب افکندند تبریک به طوفان زدگان غم و درد کشتی نجات را به آب افکندند @khosh_namha
🔸حسین (ع) آمد تا به بشریت رسم دلدادگی و عاشقی بیاموزد، 🔹او آمد تا معنای مرگ را دیگرگون کند، 🔸او آمد تا راز زندگی، زنده ماندن، و شریانِ حیات در روح تاریخ را برملا کند، 🔹او آمد تا حماسه و عرفان را درهم آمیزد، 🔸حسین (ع) همان تجلی «فَدَیناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ» است و تو چون به آستانه تامّل در وجودش نزدیک شوی، حیرانی و شعف را تجربه خواهی کرد، 🔸 او تو را دست خالی باز نمی‌گرداند، چونان که فطرس را ناامید نکرد، او اگر چه «وِتْرَ الْمَوْتُورَ» است؛ اما دستگیر همگان است و در کشتی هدایتش برای همه جا هست، 🌱حسین جان (ع) تو ما را یاری ده که یاریگرِ آن وجود «شَّرِيدُ اَلطَّرِيدُ اَلْفَرِيدُ اَلْوَحِيدُ» باشیم... @khosh_namha
🔸شاید خیلی از ما، وقتی نام عباس (ع) را می‌شنویم، نخستین تصویری که در ذهن‌مان تداعی می‌شود، مقام سقایی و فداکاری ایشان برای رساندن آب به کودکانِ تشنه خیام است. 🔹 عباس (ع) اما، فرزند ساقیِ کوثر است و سقایت را از پدر بزرگوار خویش به نیکویی به ارث برده است؛ او ساقیِ آبِ حیات و تسکین دهنده عطش همه آرزومندانِ وصول به حقیقت است. 🔸 عباس (ع) را، صاحب مقامات عرفانیِ «صدق»، «صفا» و «همت» دانسته‌اند؛ چنانچه محمدحسین غروی اصفهانی (مشهور به کمپانی) از فلاسفه شیعه قرن چهاردهم، در دیوانش در وصف مقام عظیم‌الشان عباس (ع) چنین می‌سراید: ای به محیط وفا نقطه‌ی ثابت قدم نسخه ی صدق و صفا، دفتر جود و کرم همت والای تو برده زعنقا سبق جز به تو زیبنده نیست قبّه‌ی قاف قِدم ✅ در مقام صدق، سالک به رمز خلقت و سر عبودیت پی برده و حق را در تمام مظاهر خلقت به عیان مشاهده می‌کند. ✅ در مقام صفا، انتسابِ اتصال اعمال به حق و مفاهیم اخبار به عیان به سالک نشان داده می‌شود. ✅ در مقام همت، سالک از توجه به درجات وسزای اعمال منصرف شده و از جانب صفات به ذات توجه داده می‌شود. ✅ عنقا در ادبیات عرفانی، نماد نایابی است و به معنای مرغی بسیار بزرگ است که در کوه قاف آشیان دارد. ✅ قِدم در مقابل حدوث است و به معنای موجودی است که وجودش متأخر از دیگری یا مسبوق به عدم نباشد. 🌹| میلادِ ساقیِ آبِ حیات مبارک. 🔻پ.ن: اگر تمایل داشتید درباره مقامات معنوی حضرت عباس (ع) بیشتر بدانید به این لینک مراجعه کنید. @khosh_namha
🌱 یا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِكْشِفْ كَرْبى بِحَقِ اَخْیكَ الْحُسَیْنِ @khosh_namha
✅ مرکز آموزش تخصصی انجمن جامعه شناسی ایران برگزار می کند: مجموعه نشست های کتاب خوان علوم اجتماعی ♦️نشست۲: نقد و بررسی کتاب «میدان شهرت در ایران» تالیف احسان شاه قاسمی ▪️با حضور: احسان شاه قاسمی مریم کهن سال نودهی داود طالقانی علی مومنی ▪️دبیر نشست: مسعود زمانی مقدم 🔸پنجشنبه، ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🔸محل برگزاری: تهران، یوسف آباد، خیابان ۶۳، پلاک ۲، طبقه ۲ 🔸برای شرکت در این نشست با شماره ۰۹۳۳۷۹۹۲۷۵۹ تماس بگیرید. @khosh_namha
14.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬🎬 اینجا ایران است‌؛ صدای حیات پرشور خانواده ایرانی را از جشنواره فجر می‌شنوید! 🎥 مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر دیروز در حالی برگزار شد که صحنه‌های خانوادگی زیبا و پرتعدادی داشت! خانواده ایرانی در طول چند دهه گذشته متاثر از فضای جامعه و فرهنگ‌های مهاجم، دستخوش تغییرات زیادی گردیده و متفکرین و اندیشمندان کشور، دل‌نگران چگونگی موجودیت خانواده در ایرانِ آینده، از زوایای مختلفی به آن پرداخته‌اند. برخی وضعیت خانواده را بحرانی خوانده و به مثابه موجودی که تمامی کارکردهای خود را از دست داده، آن را در آستانه‌ی انحلال می‌دانند و برخی دیگر خانواده را مانند موجودی مقاوم و پویا، در حال بازتولید نقش‌های هویتی‌اش تعریف می‌کنند. 🎥 در میان تمام گمانه‌زنی‌ها، اختتامیه فجر چهل و دوم، صحنه‌های زیبایی از هویت خانوادگی ایرانیان را به تصویر کشید که نشان از استحکام جدی پیوندها و عمق آن در لایه‌های مختلف مردمی دارد. ادامه👇 @nehzatezanan
A celebrity is a person who works hard all of their life to become well known, and then wears dark glasses to avoid being recognized. فرد آلن، کمدین مشهور آمریکایی میگه: سلبریتی همه عمرش رو برای شناخته شدن به سختی کار می کند و سپس برای شناخته نشدن، از عینک تیره استفاده می کند! @khosh_namha
❇️ معجزۀ مثنوی در پاریس 🔸کیست که در این تنهایی و غربت، در این میدان گلادیاتوربازی، من اسیر را نیرویی می‌تواند داد که با این غول وحشی و هار و آدمخوار بتوانم مقابله کنم و رامش سازم؟ بی‌تردید مثنوی را از مشهد خواستم. تنها روح عظیمی که در کالبد ضعیف ما می‌دمد و ما را در برابر هجوم و حملۀ این مغول متمدن که درونها را قتل‌عام می‌کند، آسیب‌پذیر می‌سازد و روئین‌دل. همچون کودک ضعیفی که در کنار پهلوانی از اهل محل یا آشنا و خویشاوند خود حرکت کند و از هیچ آجانی، سگ هاری، دزدی، چاقوکشی، قلدر قداره‌بندی نهراسد و حتی در دلش همه را تحقیر کند و یال و کوپال و شاخ و شانه کشیدن و درجه و نشان و دم و دستگاه و اِهن و تُلپشان را به مسخره گیرد. من که شبها را با مولانای کبیر سرکرده بودم، صبح که بر مارکس و هگل و نیچه و سارتر و سوربون و کُلژدوفرانس و اساتید محترم و فرهنگ معتبر و تمدن طلایی و باد و برودهای فرنگی گذر می‌کردم، نگاهی عاقلانه و لبخندی بزرگوارانه و رفتاری اشرافی و احساسی شاهزاده‌مآب و نجیب‌زاده‌وار داشتم. در برابر این بورژواهای پرافادۀ تازه به دوران رسیده‌ای که یقه‌های سفت‌آرو گردنشان را شق نگه داشته و مدام جیبشان را تکان می‌دهند تا جرنگ جرنگ پولهای خرده‌شان را به گوش خلق‌الله برسانند، و چه چندش‌آور است تماشای این منظره که می‌بینی بچه ایرانی‌ها و بچه هندی‌ها و بچه مسلمان هایی که استعمار، شناسنامه‌شان را دزدیده و جیبشان را خالی کرده و این اصیل‌زاده‌های اشرافی را حقیر، فقیر و گدا بارآورده و با جیب خالی به آنجا آمده‌اند، بر این نو کیسه گردن شق جیب جرنگ جمع شده‌اند و با گوش هایی تیز و نگاه هایی خیره و دهن هایی وا، مسحور تماشای وی شده‌اند و به این موسیقی حقیر بازاری با تأمل و جذبۀ صوفیانه گوش سپرده‌اند و دستپاچه‌اند که زودتر برگردند و کرامات او را برای ملت خویش حکایت کنند. 📚دکتر علی شریعتی، کویریات، مولوی غیبت همه را جبران می‌کند (۱۳۵۵). 🆔@Hayate_Shaerane
🔴 حجاب استایل ها، یکی از گونه های اثرگذار سلبریتی های اینترنتی در طی سالهای اخیر بوده اند، آیا حجاب استایل ها مروج حجاب اند یا مخرب آن؟ ✅ امشب، در برنامه تلویزیونی خیابان آزادی، در مورد این موضوع گفتگو خواهد شد. ️ @khosh_namha