eitaa logo
کانال کمیل
234 دنبال‌کننده
27 عکس
17 ویدیو
1 فایل
کانال کمیل نماد مقاومت تا پای جان است اینجا محلی است برای طرح دغدغه هایم حسین کمیلی. فعال فرهنگی. مشهد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 شعر سید اعلا امیری(شاعر افغانستانی) در سوگ شهادت این همه سیل که از چشم خراسان می‌ریخت اشک بوده‌است که اینگونه ز چشمان می‌ریخت پس عجب نیست که این‌بار چرا در مشهد غصه بیش از همه‌ی خطه‌ی ایران می‌ریخت با خبر بود حرم وقتی که پٰر می‌شد صحن از چنان حزن که در هیکل باران می‌ریخت آخرش درشب میلاد عجب قیمت یافت گوهری دیده که در محضر سلطان می‌ریخت خاطرت هست که بر گونه فشاندی اول؟ بعد از لای محاسن که به دامان می‌ریخت به گمانم که به آغوش رضا افتادی قطعه های بدنت وقتی که از جان می‌ریخت 🔸 ستاد فرهنگی هنری بزرگداشت شهید جمهور 🔴 👇 @bidariymelat
اسکان مردمی زائران تشییع سید الشهدای خدمت در مشهد الرضا (ع) شماره هماهنگی ۰۹۹۸۲۲۰۱۴۰۰ درصورتی که گروه های مردمی مشهدی توان میزبانی از زائران را دارند با شماره ۰۹۱۵۶۲۱۱۵۴۵ تماس حاصل نمایند. ♦️شماره کارت واریز وجه جهت اسکان و اطعام زائرین
6273817010119091
بنام گروه جهادی رضوی ستاد مردمی بزرگداشت سید الشهدای خدمت مشهدالرضا (ع)
🔴برای ایران چهارم؛ برای رویای سه هزارساله ی سرزمین میانه 🖌حسین مهدیزاده 1⃣ از 2⃣ 🔻 اسم ملتی است که در تاریخ بشر شکل گرفته است و به این ایران، ایران بزرگ یا بقول اروپایی ها پرشیا یا همان و یا حتی شهر خالی می گفتند. زند (قبیله) ها و ویس (دهکده) های زیادی که بین هزار تا چند هزار سال قبل از این، در سرزمین های ایران بزرگ زندگی میکردند، حدود 2500 سال قبل، نمی دانیم که به چه دلیلی، سرجمع پذیرفتند که به جای اینکه هر کدام یک شهر باشند، یک واحد یکپارچه باشند و هر کدام از این مدنیت ها، شهربانی و درون آن قدرت مرکزی باشند! 🔻من هنوز متوجه نشدم که چرا این مدنیت ها با هم شدند!؟ البته می فهمم که هیچ وقت زور برای یکپارچگی به این طولانی و عمق که برای ایرانیت رخ داده است کافی نیست، چه اینکه وقتی پس از 200 سال مقدونی این نظام را متلاشی کرد، این مردم بین هفتصد تا هزار سال دوباره تلاش کردند تا دوباره در دوره یکپارچه شوند و البته اینبار این طرح از درون شکست خورد چرا که فرهنگ ایرانی دوره میانه برای وحدت بخشی کم مایه بود. 🔻اما برویم سراغ سوالهای اصلی تر؛ ایران از کجا تا کجاست؟ وقتی می گوییم ایران، می دانید ایران کجاست و به کجا اَنیران گفته میشده؟ خیلی خلاصه جواب می دهم، ایران، از جلگه های رود سند شروع میشده و بعد در سرزمین های بین پنج دریای عمان، خزر، سیاه، مدیترانه و سرخ عمق پیدا می کرده و تا شمال آفریقا، یعنی مصر و جلگه رود نیل هم ادامه پیدا می کرده. 🔅ما تا به امروز سه بار ایران ساخته ایم: 1⃣ایران اول به پایتختی زاگرس تا شوش تا مدائن تاسیس شد. 2⃣ایران دوم یا همان ایران معروف به دوره میانه، ایرانی است که پس از حمله اسکندر هزار سال تلاش کرد تا مجددا همه این جغرافیای آرزومند را دور هم جمع کند، این تلاش به نخبگی و ممکن شد و بود که پایتخت فرهنگی ما شد. پس از شکست این تلاش، شاهنامه و باقی مانده از این دوره را به نظم درآورد. یادتان هست که شاهنامه فردوسی که دشمن اصلی رستم بود کجا بود؟ بله! . توران همان آسیای میانه است که مشکل ما ایرانیان با آنها این است که هستند. دیو و دئوس و ذئوس از یک ریشه هستند و ما با آن بت پرستی که در شرق و غرب عالم در جریان بود مخالف بودیم. البته توران در دور سومی که مردم این منطقه یک دست شدند به ما پیوست! 🔻اما یک دقتی کنید که این ایران بزرگ اسمش چیست؟ آیا هنوز هم هویت مشترکی دارد؟ اروپایی های استثمارگر، که خود را نقطه پرگار عالم می دانستند، همه ما را خاور یعنی شرق نامیدند و آمریکا را باختر و غرب. اما اگر به جغرافیای انسانی کره زمین نگاه کنید، واقعیت این است که دقیقا این منطقه ای که از آن حرف زدیم، «سرزمین های میانه» جغرافیای انسانی است! 🔻اینجا میانه شرق و غرب است، اینجا میانه شمال و جنوب است! اینجا تنها یک اسم دارد: ، بدون هیچ پسوند و پیشوندی! به یک معنای استعاری، همینها هستند که وسط هستند و زندگی شرق و غرب و شمال و جنوب! و اگر شاهد صادق و باشیم، می توانیم راوی درستی ها و ارزشمندی های همه طرفین برای همدیگر باشیم. می توانیم واسطه شویم تا همه با هم مراوده و تعامل و معامله خیرخواهانه کنند! 🔻اینجا تنها جایی است که اگر قبول کند و و نگاه درستی را انتخاب کند، می تواند رابطه شرق و غرب و شمال و جنوب عالم را تراز کند. اینجا جایی است که می تواند آن تعادلی را که عدل است و منافع کسی را بر دیگری ترجیح نمی دهد، را به جهانیان معرفی کند. بقیه اگر بخواهند هم چنین باشند! بقیه خودشان یک کفه ترازو هستند و کی، کفه می تواند تراز بشود؟ چه شرق و چه غرب، اگر بخواهند نقش تراز را بازی کنند، منافع شان را تحمیل خواهند کرد. 3⃣ اگر خوب دقت کنید ایران بزرگ، همین سرزمین میانه و وسط، در دور سوم نامش شده است جهان اسلام! اگر از کلیت این سرزمین سوال کنید، باید به کلیت جغرافیای آن نگاه کنید. این کلیت بیش از هزار و چهارصد سال است که اسمش سرزمین اسلام است و شدیدا هم فرهنگ اسلام را پذیرفته! تازه اسلام، توران را هم مسلمان کرده! چقدر ما ایرانیان با تورانیانِ «دیوپرست» جنگیدیم و موفق نشدیم و نشد که نشد! می دانید که ما ایرانیان، تازی ها را جزء خودمان می دانستیم، و پس از اینکه فرّه ایزدی را از دست داد، تازی هایمان به قدرت رسیدند، اما توران، دیگری و دشمن ما بود. مشکل توران بود! اما دور سوم و در دور اسلام توران و حتی شبه جزیره هم راه درست و جای خود را پیدا کردند و به این یکپارچگی بزرگ پیوستند! 📌 لینک قسمت دوم: https://eitaa.com/social_theory/2454 🆔 @social_theory
🔴برای ایران چهارم؛ برای رویای سه هزارساله ی سرزمین میانه 🖌حسین مهدیزاده 2⃣ از 2⃣ 🔻شوربختانه، اسلام به دست افتاد؛ معنایی از جنس همان چیزی که ما ایرانیان آن را غلط و ظلم یافته بودیم و به خاطر همین نیز از دل کنده بودیم و دروازه شهرهایمان را به سوی تازی هایمان باز کرده بودیم و شاید داستان پناه بردن از جمشیدی که فره ایزدی را از دست داده، به شاه تازی، استعاره همین تجربه تلخ تاریخی باشد. 🔻ما ساکنین سرزمین های شرقی تر که پهلوانان -عناصر فرهنگی دوران دوم- در میان ما بودند، با خلافت سر ناسازگاری گذاشتیم و کم کم راه پیامبر اسلام را برگزیدیم! بقیه سرزمینها اما، کم کم ایران را فراموش کردند، مرکزی ها و غربی ها، حتی عرب شدند! شام و مصر را نگاه کنید! اینها برای خودشان هویت تمدنی در دوران باستان داشتند، اما حالا عرب هستند و استیلای خلافت را پذیرفتند، چنانچه سابقا در مقابل ها هم مقاومت نکرده بودند و تسلیم شده بودند! 4⃣حالا بعد از دو هزار و پانصد سال از شروع ایران و هزار و چهارصد و پنجاه سال از اسلام، یک ، یک اسلام دیگری، یک کورسویی از رفتار مشترک بین ساکنین سرزمین های میانه دوباره در حال رخ نمایان کردن است. این بار، این احیاء، زنده به افکار و ایده سیاسی و اجتماعی و مجاهدت و پهلوانی و ایثار همین طرفداران اهلبیت است که می خواهند به سبک ولایت و فتوت و اخوت -البته با نسخه و نقشه و طرح و شریعتی که از اهلبیت یاد گرفته اند، در یکی از پیچیده ترین دوران های جامعه پردازی تاریخ بشر، دوباره را احیا کنند و روایت مشترکی برای این مردم از هم گسیخته و ناامید و به استثمار رفته توسط غربیان و شرقیان ایجاد کنند! لابد می پرسید با کدام شواهدی دفعتاً چنین ادعای غریب می کنی؟! چون دارم با این دو چشم کوچکم چیزهای بزرگ و باور نکردنی می بینم! می بینم که یک خراسانی و سیستانی و سِندی، به فرمان یک زاگرسی برای نجات کنعانیهای اسیر شده به دست صلیبی ها در بیت مقدِس، در کنار مدیترانه، جهاد می کنند! یک کارمانیایی، برای نجات بین النهرینی ها در بغداد کشته می شود! یک یمنی از باب المندب، برای نجات مسلمانان بیت مقدِس، تجارت غرب و شرق را به گرو میگیرد، بلکه در اقیانوس هند، کشتی رومی های صلیبی را با موشک غرق میکند! 🔻و امروز هم از شبه قاره هند، تا توران تا قفقاز تا کنار مدیترانه، برای شهادت پارت و پارس و ماد عزای عمومی اعلام کرده اند! 🔻 این نشانه های غریب، نشانه های چیست اگر نشانه های احیاء چهارم نیست!؟ اینها نشانه های و احیاء نیست! کسانی که چنین می گویند، آگاهانه دروغ می گویند تا حقیقت مخفی شود! اینها رویاشان ایرانی تر نیست از آنهایی که را می پرستند و انتخاب هزار و چهارصد سال اخیر ایرانیان و ساکنین سرزمین میانه را «انتخابی در پرانتز» معرفی می کنند؟ اینها ایرانی تر نیستند از کسانی که در سرزمین‌های میانه، سودای غربی شدن و شرقی شدن دارند و فرش قرمز زیر پای آنها پهن می کنند و در مقابل، ساتراپی های ایران و ایالت های اسلامی را با نژادپرستانه ترین تعابیر، عقب مانده و دشمن خطاب می کنند و با آنها رفاقت نمیکنند؟! دشمن بودن آنها واضح نیست؟! 🔆ایران چهارم، اینبار با مشارکت همه شهربانی هایش، در حال تولد است! همان «بعثت الاسلام من جدیدٍ»! همان «امت وسط»! همان «سرزمین های افسانه ای میانه»! همانی که هنوز فقط می دانیم که با مقاومت و «نه شرقی، نه غربی» در حال آغاز شدن است! اینها نشانه های غریب یک تولد نیست؟! 📌 لینک قسمت اول https://eitaa.com/social_theory/2453 🆔 @social_theory
برای اخلاص به یاد رئیسی عزیز یادم هست یک بنده خدایی، بعد از اینکه مشخص شده بود رئیسی عزیز از تولیت آستان، به قوه قضائیه خواهد رفت می‌گفت ببین چقدر بد عمل کرده که امام رضا ع از بهشت خودش و توفیق خادمی خودش بیرونش کرده و داره می‌ره یک جایی که محل مراجعه همه کثیفی ها و نارسایی های نظام است!! او به ضعف در اخلاص رئیسی ریطش میداد!! از تعبیر و نوع نگاهش، متحیر و البته ناراحت شدم 😔😯🤔 نگاه ظاهرگرایانه ای که خیلی هم رایج است متاسفانه... گفتم چرا نمیگی امام رضا ع آماده اش کرد برای برداشتن چنین بار بزرگ و مهمی؟! چرا خدمت به امام رضا ع رو محدود کردی به حرم امام رضا و آستان قدس؟!؟ مگر شوخی است به سرانجام رسیدن مشکلات چنان قوه مهمی در جمهوری اسلامی ؟!؟ این روزها زیاد نقل شده است که چطور به دستور ولی، آن مسوولیت را پذیرفته است... اخلاص رئیسی یک اخلاص تنزه طلبانه، ظاهرگرایانه، مسوولیت گریز‌ و راحت طلبانه نبود. رئیسی بصیرت داشت و یقین داشت که جمهوری اسلامی حرم است. پیچیده ترین نوع اخلاص، در جایی است که وجهه اجتماعی فرد مطرح باشد. می‌توانست به التماس دعا گفتن های همه، بخاطر توفیق خادمی حرم حضرت رضا ع دل خوش کند و بهانه ای بتراشد و بماند اما خودش را وقف خدمت به حرم اصلی می دانست، می دانست خیمه این حرم که نباشد چیزی از حرم های اهل بیت هم نمی‌ماند. کسی که اندکی از وضعیت سطح اخلاقی عموم مسوولین، مطلع باشد که چگونه دو‌دو تا چهارتا های دنیوی دارند، میفهمد که گوهر اخلاص رییسی حقیقتا در آن سطح، بسیار بسیار مغتنم بود و چرا خدا چنین قیامتی را برای فقدانش در دل ها برپا کرد... ان الذین آمنوا و عملوالصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا... 👈 مخلص، بی موضع و بی جبهه و بی طرف نیست، اما در دوستی ابدی و دشمنی ابدی با افراد نیست. مخلص، مبنایش تشخیص وظیفه است. مخلص حق گراست. 👈مخلص ممکن است در تشخیص وظیفه اشتباه کند اما همان هم از سر تکلیف گرایی است. مخلص لحظه ای که فهم جدید پیدا کند تصمیمش را عوض میکند و بخاطر حرف دیگران، تکلیف و رضای خدا را رها نمی‌کند. 👈مخلص قدرت طلب نیست، حرص قدرت ندارد، برای قدرت دست و پا نمی‌زند اما راحت طلب و مسوولیت گریز‌ هم نیست. 👈مخلص، طعنه ها و لجن پراکنی ها را بررسی میکند اگر به خودش میخورد می‌ گذرد، اگر به مکتب بخورد موضع میگیرد. @komeilihosein
«این رییس مودب و متواضع» خاطره من از زمان ریاست بر سازمان بازرسی کل کشور من دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان بودم و سر پر شوری داشتم. یک بار یکی از مبلغینی که آمده بود دانشگاه و ما با ایشان بسیار صمیمی شده بودیم، از اقوام خیلی نزدیک آقای رییسی از کار درآمد. خبر شد که ما دنبال دعوت رییس سازمان بازرسی کل کشور به دانشگاه هستیم و دنبال رابط میگردیم، شماره خانه آقای رییسی در تهران را به ما داد، آن موقع ها موبایل نبود و گفت زنگ بزنید به خودش! گفتم ایرادی ندارد؟! گفت نه زنگ بزنید ولی نگید از من گرفتید 🙊 من هم صبح یک روز تعطیل، زنگ زدم اتفاقا خود آقای رییسی گوشی را برداشت گفتم فلانی هستم از زاهدان دانشگاه سیستان و بلوچستان تماس میگیرم میخواهیم شما رو دعوت کنیم برای پاسخ‌گویی... خیلی آرام تشکر کرد و گفت اگر ایرادی ندارد با دفتر تماس بگیرید و هماهنگ کنید. آخر صبحت گفت شماره دفتر را دارید؟!؟ همانجا با خنده و شوخی گفت بگو کسی که شماره خانه را دارد مگر می شود شماره دفتر را نداشته باشد ؟! و در همین حد تذکر داد. همینقدر مودبانه و متواضعانه... رحمت خدا بر این مرد الهی... @komeilihosein
✳️وزیرخارجه کودکان‌ غزه ❤️وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال @Thirdintifada
🔰 مستضعفان حاشیه‌نشین، قدرشناس شهید جمهور 🔻محفل وحدت‌بخش قرآنی به یاد شهدای خدمت، با همکاری روحانیت، مسجدی‌ها و فعالان فرهنگی-اجتماعی شیعه و سنی، ایرانی و مهاجر 🔸شنبه، ۵خرداد۱۴۰۳ 🔹مسجد حضرت ابوالفضل (ع) محله قلعه‌خیابان (باب الرضا علیه‌السلام) مشهد 🆔 @Hablollahir
چرا نادان؟ ظاهراً فرماندار انقلابی و مکتبی و ولایی است! حرف بیخودی هم نمی زند، میگوید به غیرمجازها کار دارم و به مجازهای متخلف... خب حرف درستی است، اما: 👈 نمی فهمد که دارد با کدام خط همنوایی می کند! جاهل است به اینکه این حرفها خوراک چه کسانی می شود؟ راستی خوراک چه کسانی می شود؟ کسانی که ذره ای اعتقادی به اشتراکات این دو ملت ندارند. ذره ای اعتقادی به امت ندارند. 👈ظاهراً دغدغه امنیتی دارد ولی نمی فهمد که دارد مسأله را به عرصه عمومی می کشاند! و معلوم نیست تبعات چنین حساسیت آفرینی ای چه باشد؟! اگر عده ای به خاطر تحریک تو به جان مجاز و غیر مجاز بیفتند و اتفاقی بیفتد، خوشحالی که مردم ری را بیدار کردی؟!؟ تو واقعا با این حد فهم و کنترل بر هیجانات، رییس شورای تامین آنجا هستی ؟!؟ 👈و ضرایب اهمیت را نمی فهمد. این جنس مقایسه و خط مقدم تعریف کردن مسأله اتباع مثل جنگ تحمیلی و جنگ با دشمن! ناشی از بی مبنایی و جهل اوست. خواسته اهمیت را بالا ببرد اما عملا از دایره تعادل خارج شده و نفهمیده که تزلزل اخلاق و بنیان خانواده که ایرانی و غیرایرانی ندارد. این مسأله راهکار امنیتی ندارد و حقیقتا خام اندیشی است که گمان کنیم با حل مسأله اتباع، به وضعیت اخلاقی و فرهنگی و دینداری جامعه تهران کمک خواهد شد!! احتمالا برعکس است... 👈و مهمتر از همه نمی فهمد که تبعات چنین اظهارنظرهایی روی اکثریت مطلق جامعه متدین و همراه مهاجر چیست و چطور دل آنها را چرکین می‌کند و آنها را ناامید می‌کند جامعه مهاجری که این روزها اکثرشان در فقدان شهید جمهور ما گریستند و غصه خوردند، کاش می‌فهمید... 💥من قائل به ساماندهی هستم @komeilihosein
رییس دولت و الگوی سیاست ورزی مستقل از باندهای قدرت و ثروت جلیلی، عضو باندهای قدرت و ثروت موجود کشور نیست و نمی‌خواهد باشد لذا الگوی سیاست ورزی او هم متفاوت از اکثر نامزدهاست. تا میدان سیاست ورزی موجود را نشناسیم قطعا متوجه نمی شویم که این استقلال، در حد یک معجزه است. نزدیک انتخابات، در یک لایه پشت آن چیزی که مردم می بینند، بازار توزیع کیک منافع و سهم در قدرت، بسیار داغ است!! و حتی در همین نیروهای به اصطلاح انقلابی هم در حال انجام است: 👈از وعده وزارتخانه دادن به جریانات و افراد مختلف و حتی مذاهب و اقوام (که گاهی خبرهای آن لو رفته و منتشر شده) 👈رایزنی برای جذب و قبول کمک های هنگفت نجومی از سرمایه گذاران و جریانات مالی در ازای وعده های تسهیل فعالیت!! در آینده 👈تفاهم با جریانات صنفی برای پای کار آوردن بدنه رای آن جریان صنفی در ازای وعده های مشخص صنفی 👈تعامل و جلب حمایت برخی نهادهای حاکمیتی در ازای وعده تثبیت و ارتقای منافع آن نهادها در آینده و صورتهای مختلف و متعدد دیگر... اما جلیلی یک خط قرمز دارد که بر سر منافع شخصی و گروهی و جریانی با هیچ کس وارد مذاکره نمی شود. نتیجه این رفتار سیاسی، عدم بهره مندی از حمایت های مالی هنگفتی است که ذکر شد لذا طراحی الگوهای سیاست ورزی مومنانه و شفاف مبتنی بر مشارکت آحاد مردم که در آن هیچ گونه وامدار شدن و وابسته شدن به صاحبان قدرت و ثروت وجود ندارد، یک ضرورت است. انتخابات به هر حال خرج دارد و چنین فردی جز با روش های مردمی، رای نمی آورد. @komeilihosein
💠 چرا سعید جلیلی؟ ✍ مهدی محمدآبادی (طلبه و فعال جهان اسلام) 🔹 متاسفانه بخش مهمی از شایستگی‌های دکتر برای ریاست‌جمهوری، در رسانه‌ها و توسط احزاب و در نتیجه حتی بین دوستداران ایشان سانسور شده است. به همین خاطر است که گفت‌وگوهای انتخاباتی دربارهٔ جلیلی، پر شده از بحثهای فرسایشی و شبهات بی‌پایه. 🔸 در ادامه به ۱۰ مورد از مهمترین این شایستگی‌ها -بر اساس شناخت خودم- اشاره می‌کنم: ۱. حرف نو انقلاب (یعنی جمع اسلامیت و جمهوریت) را خیلی خوب فهمیده و در عمل هم با تمام وجود برای آن مایه گذاشته است. لذا در یازده سالی که ظاهراً هیچ مسئولیت اجرایی نداشته، شب و روز نشناخته و را به نمونهٔ موفق و قابل گسترشی از مردمی‌سازی حکمرانی اسلامی تبدیل کرده است. ۲. به ماموریت و امکانات قانونی جایگاه ریاست‌جمهوری اشراف کم‌نظیری دارد و به بهره‌وری حداکثری از آن در خدمت به مردم فکر کرده است؛ مثال بارزش «هفت فرمان روز اول». ۳. او -به گواهی همکارانش- به‌شدت پرکار است؛ اما کورکورانه نمی‌دود؛ در پی بهینه‌سازی حکمرانی است؛ لذا پیش از هر اقدامی، بر گیروگرفت‌های ماشین سنگین دولت و راهکار ترمیم و به حرکت درآوردن آن اشراف پیدا کرده است (ر.ک. روایت ماشین دولت). ۴. با وجود اینکه سالها جزء مدیران ارشد نظام بوده، اما همچنان متعبد به اسلام ناب امام و رهبری است و در این مسیر، صریح و صادقانه و بدون تزلزل و التقاط و نفاق و تحجر حرکت کرده است. ۵. از معدود سیاستمدارانی است که سیاسی‌بازی نمی‌کند؛ به ظرفیت تمام نخبگان اعتقاد و اعتماد دارد، آن هم با نگاه فراجناحی و دور از گروه‌گرایی و بدون گرفتار شدن در حلقهٔ بستهٔ بله‌قربان‌گویان. ۶. از نقاط درخشان حیات سیاسی او این است که برخلاف عده‌ای از مدیران ارشد کشور، نه‌فقط در فتنه‌های ۸۸ و ۴۰۱ و برجام نلغزید، بلکه بازوی تبیینی و عملیاتی رهبر عزیز انقلاب هم بود. ۷. در دام تهران‌زدگی و مرکززدگی نیفتاده است و از دارایی‌های طبیعی و انسانی نقاط دوردست کشور نیز شناخت عینی و کم‌نظیری دارد. ۸. فهم عمیقی از موقعیت تاریخی و تمدنی و جغرافیایی ایران اسلامی دارد؛ البته فقط حرفش را نمی‌زند؛ بلکه برای نقد کردن این سرمایه برای ارتقای مادی و معنوی زندگی مردم، آن هم در تعامل با همسایگان و تمام جهان غیرمستکبر، طرح و برنامه و تجربه دارد. ۹. در عین اینکه فکر راهبردی دارد، اما به‌شدت به قانون اساسی و اسناد بالادستی نظام مسلط و پایبند است؛ لذا با ادبیات «تایید، تکمیل و تصحیح» بر ارتقای چرخهٔ ادارهٔ کشور در چارچوب فرآیندهای قانونی و با کمک به منابع انسانی موجود (و نه زدن زیر میز) تاکید دارد. ۱۰. علیرغم دست پُری که از اطلاعات پشت‌پرده دارد، اما اهل کار بی‌حاشیه و فکورانه است و صرفا بر مبنای تشخیص اولویت‌ها حرکت می‌کند. در این مسیر، مقهور جوسازی رسانه‌ها و احزاب و حتی دوستانش هم نمی‌شود؛ نمونه‌اش انصراف از انتخابات ۱۴۰۰ بعد از سخنرانی رهبری و با استدلال کمک به رای بالاتر شهید رییسی بود که علیرغم خشم فعالان ستاد و هوادارانش انجام داد. 🔹 در پایان و برای شکستن سانسوری که ابتدا از آن گفتم، از دیگر طرفداران دکتر جلیلی که اهل فکر و قلم هستند نیز تقاضا دارم که هرکدام به زبان خود استدلال کنند: «چرا سعید جلیلی؟» 🔺@mahdi_muhamadabadi