eitaa logo
آیت الله کمیلی خراسانی
3.2هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
122 ویدیو
16 فایل
کانال رسمی حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی آدرس سایت: https://komeily.com آدرس فروشگاه: https://anwartohid.ir/store/ ادمین پاسخ به سئوالات: @anwartohid_info ادمین فنی: @anwartohid
مشاهده در ایتا
دانلود
اعمال شب و روز عاشورا .pdf
509.5K
صلی الله علیك یا سیدنا المظلوم یا اباعبدالله... 🏴 اعمال شب و روز عاشورا 🏴 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 🖤 ◼️از حضرت امام باقر علیه‌السلام پرسیده شد که در روز عاشورا چگونه به همدیگر تسلیت بگوییم؟ ☑️ حضرت فرمودند: بگوئید: ⭐️أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ(ع) 📚کامل الزیارات؛ ص ۱۷۵ ◼️عاشورای حسینی تسلیت 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✨﷽✨ ✍ حضرت آیت‌الله کمیلی خراسانی «حفظه‌الله تعالی» 💔عاشورا روز عشق الهی است. ◼️امروز روز عشق الهی و روز توجه به خداوند است. ◻️حضرت امام حسین علیه‌السلام شهید راه خدا بود. ◼️این سرمشقی است برای همگی ما تا تمام توجهات روحی، معنوی، ظاهری و باطنی خود را به سوی آن هدف یعنی خداوند متعال متمایل سازیم. 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
doa_asharat_tarjomeh.pdf
625.1K
🔖متن دعای عشرات ☑️ از جمله مستحبات روز عاشورا خواندن دعای عشرات است. 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
قرائت دعای عشرات.MP3
6.66M
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» 💠 موضوعات: 👇 ☑️ قرائت دعای عشرات ⏱مدت زمان ۰۰:۱۳:۵۲ 📀 حجم فایل: ۶.۴ مگابایت 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
MNB_01_SHBE9_1_1440_V.mp3
9.14M
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» در محرم الحرام ۱۴۴۰ ه.ق ☑️ موضوع سخنرانی : مقتل خوانی از کتاب مقاتل المعصومین 📅 تاریخ: ۱۴۴۰/۰۱/۰۸ ه.ق ⏱مدت زمان ۰۰:۳۰:۲۶ 📀 حجم فایل: ۸.۷ مگابایت 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ ⏺ فرازی از دعای حضرت امام صادق علیه السلام در روز عاشورا: ◼️ ... وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ فَرَجَنا بِهِمْ، فَإِنَّكَ ضَمِنْتَ إِعْزازَهُمْ بَعْدَ الذِّلَّةِ، وَ تَكْثِيرَهُمْ بَعْدَ الْقِلَّةِ، وَ إِظْهارَهُمْ بَعْدَ الْخُمُولِ يا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. ◻️ خداوندا! در فرج آل محمد علیهم السلام تعجیل کن؛ و همچنین در گشایش کار ما به واسطه فرج آن‌ها، همانا تو ضمانت کرده‌ای که پس از دوران ذلت، سربلند و عزیز خواهند گشت و عدّه‌ کمِ آن‌ها بسیار خواهد شد، و پس از دوران گمنامی و بی‌نشانی، آشکار خواهند شد! ای مهربان‌ترین مهربانان! 📚 الإقبال الأعمال (ط - الحديثة)، ج‏۳، ص۶۹. 🏴 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
MNB_SHABE_10_MOHARM_1444.MP3
14.44M
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» 💠 موضوعات: 👇 ◾️نحوه تسلیت گفتن شیعیان به یکدیگر در روز عاشورا ◽️ توجه به مراقبات شب و روز عاشورا ◾️نحوه احیاء گرفتن شب عاشورا ◽️معنای گناه غیبت ◾️آیا در تمام مناسبت‌های سال می‌شود زیارت عاشورا خواند؟ ◽️مفهوم عاشورا ◾️زیارت مطلقه و مخصوصه ◽️نکاتی در خصوص زیارت عاشورا ◾️شکر در نعمت و مصیبت ◽️وصیت و دلدارى حضرت امام حسین علیه السّلام به حضرت زینب کبرى علیها السّلام در شب عاشورا از روی مقتل ◾️شعرخوانی (قرائت شعری از عمان سامانی با مطلع پس زجان بر خواهر استقبال کرد تا رخش بوسد، الف را دال کرد) 📅 تاریخ: یک‌شنبه- ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ مصادف با ۱۴۴۳/۰۱/۰۹ ه.ق ⏱مدت زمان ۰۰:۴۰:۰۵ 📀 حجم فایل: ۱۳.۸ مگابایت 🔖 ۱۴۴۴ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
MNB_SHABE_11_MOHARM_1444.MP3
8.42M
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» 💠 موضوعات: 👇 ◾️کربلا میعادگاهی از ازل تا ابد ◽️ وضعیت خیمه‌ها ◾️حکمت بیماری حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام ◽️اتفاقاتی که در خیمه‌ها افتاد ◾️شعری از حضرت امام حسین علیه‌السلام ◽️تعریف عرفا از غربت و عزلت ◾️انواع غربت ◽️مصائب وارد شده بر اهل بیت علیهم‌السلام ◾️شعرخوانی با مطلع بر حربگاه چون ره آن كاروان فتاد ◽️روضه‌خوانی 📅 تاریخ: دوشنبه- ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ مصادف با ۱۴۴۳/۰۱/۱۰ ه.ق ⏱مدت زمان ۰۰:۲۳:۲۲ 📀 حجم فایل: ۸ مگابایت 🔖 ۱۴۴۴ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦.
✿﷽✿ ⏺ ابیاتی از حضرت امام حسین علیه السلام: ◾️شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی ◽️شیعیان من! هنگامی که آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید. ◾️اَوْ سَمِعْتُم بِغَـــــریبٍ اَوْ شَهیدٍ فَانْدُبُونی ◽️ویاهنگامی که ازغریبی یا شهیدی خبری شنیدید، برمن ندبه کنید. ◾️فـَاَنا السِّبْطُ الَّذی مِنْ غَیْرِ جُــرْمٍ قَتِلُونی ◽️من، نواده [پیامبر] هستم که مرا بی گناه کشتند. ◾️وَ بِجَرد الخَیْـلِ بَعْد القَتْلِ عَمْداً سَحِقُونی ◽️و پس از آن از روی عمد، مرا پایمال سم اسبان کردند. ◾️لَیْتَکُم فی یَوْمِ عاشــورا جمیـعاَ تَنْظُرونی ◽️ای کاش، همگی در روز عاشورا بودید و می‌دیدید. ◾️کَیْفَ اِسْتَسْقی لِطِفْـلی فَاَبوا اَن یّرْحَمُونی ◽️که چگونه برای کودک خردسالم،آب خواستم و آنان رحم نکردند. ◾️وسقوه سهم بغــــی عوض الماء المعین ◽️و به جای آب، با تیر جفا او را سیراب کردند. ◾️یا لرزئ مصاب هدّ ارکان الحجون ◽️وه! چه فاجعه غم انگیز و دردناک که براثر آن کوه‌های بلند مکه به لرزه درآمد. ◾️ویلهم قد جرحوا قلب، لرسول الثقلین ◽️وای بر آنها که با این کار خود، قلب مبارک رسول را جریحه دار کردند. ◾️فالعنواهم ماستطعتم شیعتی فی­کل حین ◽️ای شیعیان من هرچه توان دارید در هر زمان آنها را لعنت کنید.   📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦.
MNB_SHAHADAT_EMAM_SAJAD_1444.MP3
12.8M
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» 💠 موضوعات: 👇 ◾️اقوال وارد شده در تاریخ شهادت حضرت امام سجاد علیه‌السلام ◽️ تعریف حق‌ النفس، حق‌ الناس و حق‌ الله ◾️شرح وقایع شهادت حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام ◽️ از وصایای حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام به حضرت امام باقر علیه‌السلام ◾️دعایی که حضرت امام سجاد علیه‌السلام در هنگام شهادت به کرات می‌خواندند ◽️شرح دعای ۳۸ صحیفه سجادیه در‌ عذرخواهى از‌ مظالم بندگان ‌و‌ کوتاهى کردن در‌ اداى حقوق آنان ‌و‌ در‌ طلب آزادى خود از‌ آتش دوزخ ◾️روضه‌خوانی 📅 تاریخ: پنج‌شنبه- ۱۴۰۱/۰۵/۲۰ مصادف با ۱۴۴۳/۰۱/۱۳ ه.ق ⏱مدت زمان ۰۰:۳۵:۳۳ 📀 حجم فایل: ۱۲.۲ مگابایت 🔖 ۱۴۴۴ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦.
MNB_SHABE_17_MOHARAM_01.MP3
11.06M
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» 💠 موضوعات: 👇 ◻️توحید و معرفت خدا از لسان مبارک حضرت امام حسین علیه‌السلام ◾️حدیثی از حضرت امام حسین علیه‌السلام در مورد توصیف ذات حضرت احدیت ◽️ اشاراتی راجع به توحید پروردگار ◾️از ادعیه و مناجات حضرت سید الشهداء علیه‌السلام ◻️نقل داستان اسلام آوردن راهب مسیحی به وسیله سر مطهر حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) 📅 تاریخ: یک‌شنبه- ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ مصادف با ۱۴۴۳/۰۱/۱۶ ه.ق ⏱مدت زمان ۰۰:۲۶:۱۹ 📀 حجم فایل: ۱۰.۵ مگابایت 🔖 ۱۴۴۴ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦.
✿﷽✿ 💠 توصیف ذات حضرت احدیت در کلام حضرت امام حسین علیه‌السلام 👤نافع بن ازرق، رهبر فرقه ازارقه خوارج به امام حسین علیه السلام عرض کرد: «خدایی را که می پرستی برای من توصیف کن!» ⭐️امام حسین علیه السلام فرمود: ◻️یا نافِعُ مَنْ وَضَعَ دینَهُ عَلَی الْقِیاسِ لَمْ یزَلِ الدَّهْرُ فِی الالتِباسِ مائِلًا ناکباً عَنِ الْمِنْهاجِ ظاعِناً بِالْاعْوِجاجِ ضالّاً عَنِ السَّبیلِ قائِلًا غَیرَ الْجَمیلِ یابْنَ الازْرَقِ اصِفُ الهی بِما وَصَفَ بِهِ نَفْسَهُ لایدْرَک بِالْحَواسِ، وَلا یقاسُ بِالنّاسِ قَریبٌ غَیرُ مُلْتَصِق، وَبَعیدٌ غَیرُ مُسْتَقْصی یوَحَّدُ، وَلا یبَعَّضُ مَعْرُوفٌ بِالْآیاتِ مَوْصُوفٌ بِالْعَلاماتِ لا الهَ الا هُوَ الْکبیرُ الْمُتَعالُ؛ ◼️ای نافع! هرکس دین خود را بر قیاس بسازد همواره در اشتباه است و در راه به صورت افتد، به اعوجاج و کژی کوچ کند، گمراه گردد و سخنان نازیبا گوید. ◼️ای پسر ازرق! من خدایم را وصف می کنم به آنچه او خود را وصف فرموده است. او به حواس ادراک نشود و به مردم قیاس نگردد. نزدیک است اما به چیزی چسبیده نیست، دور است اما دوری نجسته (دوری و نزدیکی خداوند مانند دوری و نزدیکی موجودات دیگر نیست. دوری و نزدیکی او با حواس مادی قابل درک نمی باشد) او یگانه است و تبعیض، تجزیه و ترکیب در او راه ندارند، و به نشانه ها شناخته شده و به علامت ها وصف گردیده است؛ غیر از خداوند بزرگ و بلند مرتبه، خدایی نیست. 👤ابن ازرق گریست و گفت: «ما احْسَنَ کلامَک»؛ چقدر نیکو است کلام تو! ⭐️امام حسین علیه السلام فرمود: «به من رسیده که تو بر پدر و برادرم و بر من گواهی به کفر می دهی!» 👤ابن ازرق گفت: «امّا وَاللهِ یا حُسَینُ لَئِنْ کانَ ذلِک لَقَدْ کنْتُمْ مَنارَ الاسْلامِ وَ نُجُومَ الاحْکامِ»؛ یا حسین! اگر این ناسزا از من صادر شده، به خدا سوگند! به یقین، شما چراغ اسلام و ستارگان احکام خدایید.[۱] یعنی مردم باید از انوار علوم و معارف شما روشنی بجویند و در تاریکی ها به ستاره های وجود شما هدایت گردند 📚پی نوشت: [۱] سمو المعني؛ ص ۱۴۸؛ به نقل از تاريخ دمشق؛ ج ۴، ص ۳۲۳. 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠توحید و معرفت خدا از لسان مبارک حضرت امام حسین علیه‌السلام ⭐️عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمَا : أَيُّهَا اَلنَّاسُ اِتَّقُوا هَؤُلاَءِ اَلْمَارِقَةَ اَلَّذِينَ يُشَبِّهُونَ اَللَّهَ بِأَنْفُسِهِمْ يُضٰاهِؤُنَ قَوْلَ اَلَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ اَلْكِتَابِ بَلْ هُوَ اَللَّهُ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَ هُوَ اَلسَّمِيعُ اَلْبَصِيرُ. لاٰ تُدْرِكُهُ اَلْأَبْصٰارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ اَلْأَبْصٰارَ وَ هُوَ اَللَّطِيفُ اَلْخَبِيرُ اِسْتَخْلَصَ اَلْوَحْدَانِيَّةَ وَ اَلْجَبَرُوتَ وَ أَمْضَى اَلْمَشِيَّةَ وَ اَلْإِرَادَةَ وَ اَلْقُدْرَةَ وَ اَلْعِلْمَ بِمَا هُوَ كَائِنٌ لاَ مُنَازِعَ لَهُ فِي شَيْءٍ مِنْ أَمْرِهِ وَ لاَ كُفْوَ لَهُ يُعَادِلُهُ وَ لاَ ضِدَّ لَهُ يُنَازِعُهُ وَ لاَ سَمِيَّ لَهُ يُشَابِهُهُ وَ لاَ مِثْلَ لَهُ يُشَاكِلُهُ لاَ تَتَدَاوَلُهُ اَلْأُمُورُ وَ لاَ تَجْرِي عَلَيْهِ اَلْأَحْوَالُ وَ لاَ تَنْزِلُ عَلَيْهِ اَلْأَحْدَاثُ وَ لاَ يَقْدِرُ اَلْوَاصِفُونَ كُنْهَ عَظَمَتِهِ وَ لاَ يَخْطُرُ عَلَى اَلْقُلُوبِ مَبْلَغُ جَبَرُوتِهِ لِأَنَّهُ لَيْسَ لَهُ فِي اَلْأَشْيَاءِ عَدِيلٌ وَ لاَ تُدْرِكُهُ اَلْعُلَمَاءُ بِأَلْبَابِهَا وَ لاَ أَهْلُ اَلتَّفْكِيرِ بِتَفْكِيرِهِمْ إِلاَّ بِالتَّحْقِيقِ إِيقَاناً بِالْغَيْبِ لِأَنَّهُ لاَ يُوصَفُ بِشَيْءٍ مِنْ صِفَاتِ اَلْمَخْلُوقِينَ وَ هُوَ اَلْوَاحِدُ اَلصَّمَدُ مَا تُصُوِّرَ فِي اَلْأَوْهَامِ فَهُوَ خِلاَفُهُ لَيْسَ بِرَبٍّ مَنْ طُرِحَ تَحْتَ اَلْبَلاَغِ وَ مَعْبُودٍ مَنْ وُجِدَ فِي هَوَاءٍ أَوْ غَيْرِ هَوَاءٍ هُوَ فِي اَلْأَشْيَاءِ كَائِنٌ لاَ كَيْنُونَةَ مَحْظُورٍ بِهَا عَلَيْهِ وَ مِنَ اَلْأَشْيَاءِ بَائِنٌ لاَ بَيْنُونَةَ غَائِبٍ عَنْهَا لَيْسَ بِقَادِرٍ مَنْ قَارَنَهُ ضِدٌّ أَوْ سَاوَاهُ نِدٌّ لَيْسَ عَنِ اَلدَّهْرِ قِدَمُهُ وَ لاَ بِالنَّاحِيَةِ أَمَمُهُ اِحْتَجَبَ عَنِ اَلْعُقُولِ كَمَا اِحْتَجَبَ عَنِ اَلْأَبْصَارِ وَ عَمَّنْ فِي اَلسَّمَاءِ اِحْتِجَابَهُ عَمَّنْ فِي اَلْأَرْضِ قُرْبُهُ كَرَامَتُهُ وَ بُعْدُهُ إِهَانَتُهُ لاَ يُحِلُّهُ فِي وَ لاَ تُوَقِّتُهُ إِذْ وَ لاَ تُؤَامِرُهُ إِنْ عُلُوُّهُ مِنْ غَيْرِ نَوْقَلٍ وَ مَجِيؤُهُ مِنْ غَيْرِ تَنَقُّلٍ يُوجِدُ اَلْمَفْقُودَ وَ يُفْقِدُ اَلْمَوْجُودَ وَ لاَ تَجْتَمِعُ لِغَيْرِهِ اَلصِّفَتَانِ فِي وَقْتٍ يُصِيبُ اَلْفِكْرُ مِنْهُ اَلْإِيمَانَ بِهِ مَوْجُوداً وَ وُجُودَ اَلْإِيمَانِ لاَ وُجُودَ صِفَةٍ بِهِ تُوصَفُ اَلصِّفَاتُ لاَ بِهَا يُوصَفُ وَ بِهِ تُعْرَفُ اَلْمَعَارِفُ لاَ بِهَا يُعْرَفُ فَذَلِكَ اَللَّهُ لاَ سَمِيَّ لَهُ سُبْحَانَهُ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَ هُوَ اَلسَّمِيعُ اَلْبَصِيرُ . ◼️ای مردم، از این جماعت خارج شده از دین (مارقین) که خدای یگانه را با خود قیاس می کنند بر حذر باشید، اینان گفتارشان شبیه به سخن افرادی از اهل کتاب است که کافر شدند، بلکه او خدای یگانه است که چیزی همانند او نیست، و اوست شنوا و بینا، چشمها او را در نیابد و او چشمها را دریابد، و اوست لطیف (ریزین و باریکدان) و آگاه [به ظاهر و باطن]. ◻️وحدانیّت و جبروت را مخصوص خود ساخته [هیچ کس جز او در آن دخالتی ندارد] و مشیّت و خواست و قدرت و علم بر هر آنچه شدنی است به اجرا درآورده، در حیطه قدرتش نه بدخواهی دارد که ستیزه جوئی کند، و نه همتائی که با او برابری کند و نه مخالفی که به کشمکش پردازد. نه هم نامی دارد که شبیه او باشد، و نه مانندی که به او ماند. نه دست خوش حوادث گردد، و نه بر او تغییر و تحوّل اثر گذارد، و نه هیچ پدیده ای در وی راه یابد وصف کنندگان از درک صفات و حدّ و کنه عظمت او ناتوانند [هیچ شارحی توان آن ندارد که به حقیقت عظمت صفات وی برسد] «۱» و اندازه جبروت و بزرگی او بر هیچ دلی خطور نمی کند، زیرا او در هیچ صفت همتائی ندارد، نه دانشمندان در پرتو علم و دانش او را دریابند، و نه اندیشمندان به یاری فکرشان وی را درک کنند. و لکن توسّط تصدیق، آن هم از روی ایمان به غیب میتوان به آنکه او هست پی برد. ◻️چون خدا به هیچ صفت مخلوقات وصف نمی شود، او یگانه است و بی نیاز، آنچه در خیال و وهم از او تصوّر شود خلاف آن است، آنکه در زیر وصف و بیان و درک «۲» گنجانده شود پروردگار نیست، و آن چیزی که در هوا یا غیر آن یافت شود معبود [و در خور پرستش] نیست. ◼️او در هر چیزی وجود دارد ولی نه در بند و حصار آن، و از هر چیزی جدا است ولی نه آن گونه که از آن پنهان باشد، آن کس که مخالفی با او مقایسه شود و همتائی با او برابری کند؛ قادر و توانا نیست، قدمت او زمانی و گذشت روزگار نیست، و خدا در همه جا هست و توجّه به او سوی مخصوصی ندارد (به هر سو که روی آرید خدا همان جا است). ◻️از خرد و عقل نهان است، همچنان که از دیدگان ناپیدا، و ناپیدائی
او از آسمانیان مانند ناپیدائیش از اهل زمین است. نزدیکی به خدا کرامت است، و دوری از او حقارت. نه «فی» [که ظرف زمان و مکان است] در او جای دارد، و نه کلمه «إذ» (گاه) او را در زمان محصور و محدود می سازد و نه «إن» (اگر) [که نشانه تردید در کلام است] او را ملزم [نه در بند مکان است و نه محدود به زمان، و نه در قید تردید و اگر]. ◼️رفعت مقام او بدون صعود و فراز، و حضور او بی هیچ جابجائی است. نیست و نابود را بیافریند، و بود را از صحنه هستی بیرون برد. جز او را در یک زمان دو صفت نباشد. اندیشه به همان ایمان به بودن او تواند رسید، و اعتقاد به همان محض وجود اوست نه به صفتی جز در وجود او، او خود خالق صفات است نه آنکه با آنها تعریف شود، و به اختیار او علوم شناخته می شود نه آنکه او با آن ابزار شناخته شود، پس این خدای بی همتا و بی مانندی می باشد- پاک و منزّه است-، اوست شنوا و بینا. __________________________ 📚پی‌نوشت (۱) یعنی وصف خداوند تنها از مجرا و مسیر خود او- تعالی ذکره- ممکن است. (۲) مرحوم علّامه مجلسی در معنی «بلاغ» و موارد تصحیف آن: «تلاع» و «نقاع» بیاناتی دارند، پس هر کس در پی آن است برای اطّلاع به کتاب بحار الانوار ج ۴ ص ۳۰۱ و ۳۰۲ مراجعه فرمایید. العقول / ترجمه جعفری، ص۲۲۶ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠آخرین مناجات حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام هنگامی که حضرت سیدالشهدا (ع) با بدن غرق به خون از پشت اسب به زمین افتادند، این چنین با خدای خویش مناجات می کرد: ◻️صَبراً عَلی قَضائِکَ یا رَبِّ، لا إلهَ سِواکَ یا غِیاثَ المُستَغیثین، ما لی رَبُّ سِواکَ وَ لا مَعبُودُ غَیرَکَ، صَبراً عَلی حِلمِکَ، یا غیاثَ مَن لا غیاثَ لَهُ، یا دائماً لا نَفادَ لَهُ، یا مُحیِیَ المُوتی، یا قائماً عَلی کُل نَفسِ بِما کَسَبَت، اُحکَم بَینی وَ بَینَهُم وَ اَنتَ خَیرُ الحاکمین؛  ◼️در برابر قضای تو صبر می کنم، ای پروردگار من! معبودی جز تو نیست، ای پناه بی پناهان! ای خدایی که ابدی و دائمی هستی و مردگان را زنده می کنی، ای آگاه و شاهد و ناظر بر تمام کردار و افعال مخلوقات! تو خود میان من و این گروه حکم کن که تو بهترین حکم کنندگانی.   📚منبع: ۱.مقرم، مقتل الحسین (ع): ۳۸۳. 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠 داستان اسلام آوردن راهب مسیحی به وسیله سر مطهر حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) ◻️لَمّا جاؤوا بِرَأسِ الحُسَينِ عليه السلام و نَزَلوا مَنزِلاً يُقالُ لَهُ قِنَّسرينَ، اطَّلَعَ راهِبٌ مِن صَومَعَتِهِ إلَى الرَّأسِ فَرَأى نورا ساطِعا يَخرُجُ مِن فيهِ ويَصعَدُ إلَى السَّماءِ. فَأَتاهُم بِعَشَرَةِ آلافِ دِرهَمٍ و أخَذَ الرَّأسَ و أدخَلَهُ صَومَعَتَهُ فَسَمِعَ صَوتا و لَم يَرَ شَخصا قالَ: طوبى لَكَ و طوبى لِمَن عَرَفَ حُرمَتَهُ. فَرَفَعَ الرّاهِبُ رَأسَهُ و قالَ : يا رَبِّ بِحَقِّ عيسى تَأمُرُ هذَا الرَّأسَ بِالتَّكَلُّمِ مَعي. ◼️فَتَكَلَّمَ الرَّأسُ وقالَ: يا راهِبُ أيَّ شَيءٍ تُريدُ؟ قالَ: مَن أنتَ ؟ قالَ: أنَا ابنُ مُحَمَّدٍ المُصطَفى و أنَا ابنُ عَلِيٍّ المُرتَضى و أنَا ابنُ فاطِمَةَ الزَّهراءِ و أنَا المَقتولُ بِكَربَلاءَ أنَا المَظلومُ أنَا العَطشانُ، فَسَكَتَ . فَوَضَعَ الرّاهِبُ وَجهَهُ عَلى وَجهِهِ فَقالَ: لا أرفَعُ وَجهي عَن وَجهِكَ حَتّى تَقولَ: أنَا شَفيعُكَ يَومَ القِيامَةِ . ◻️فَتَكَلَّمَ الرَّأسُ فَقالَ : اِرجِع إلى دينِ جَدّي مُحَمَّدٍ صلى الله عليه و آله. فَقالَ الرّاهِبُ : أشهَدُ أن لا إلهَ إلَا اللّه ُو أشهَدُ أنَّ مُحَمَّدا رَسولُ اللّه ِفَقَبِلَ لَهُ الشَّفاعَةَ. فَلَمّا أصبَحوا أخَذوا مِنهُ الرَّأسَ وَالدَّراهِمَ فَلَمّا بَلَغُوا الوادِيَ نَظَرُوا الدَّراهِمَ قَد صارَت حِجارَةً. ◻️هنگامى كه سر حسين عليه السلام را آوردند و در منزلى به نام قِنَّسرين فرود آمدند، راهبى از دِيْرش به سوى سر حركت كرد و نورى را ديد كه از دهان آن ساطع بود و به آسمان مى رفت. راهب ده هزار درهم به آنان (نگهبانان) داد و سر را گرفت و به درون دِيرش برد و بدون آن كه شخصى را ببيند صدايى شنيد كه مى گفت: «خوشا به حالت ! خوشا به حال آن كه قَدر اين سر را شناخت!». راهب سرش را بلند كرد و گفت: پروردگارا! به حقّ عيسى به اين سر بگو كه با من سخن بگويد. سر به سخن آمد. ◼️ و گفت: «اى راهب ! چه مى خواهى؟». گفت: تو كيستى؟ گفت: «من فرزند محمّدِ مصطفى و پسر علىِ مرتضى هستم. پسر فاطمه زهرا و مقتول كربلايم. من مظلوم و تشنه كامم» و ساكت شد. راهب صورت به صورتش نهاد و گفت: صورتم را از صورت تو بر نمى دارم تا بگويى: «من شفيع تو در روز قيامت هستم». سر به سخن در آمد و گفت: ◻️«به دين جدّم محمّد درآى». راهب گفت: گواهى مى دهم كه خدايى جز خداوند نيست و گواهى مى دهم كه محمّد پيامبر خداست. آن گاه حسين عليه السلام پذيرفت كه شفاعتش كند. صبحدم آن قوم سر و دِرهم ها را گرفتند و چون به وادى رسيدند ديدند كه درهم ها سنگ شده است. ⭐️نکته: قِنَّسرين شهرى در شام به فاصله يك روز راه از حَلَب در مسير حِمْص و نزديك عواصم است كه تا سال ٣٥١ قمری آباد و پُر جمعيّت بوده است؛ امّا پس از غلبه روميان و قتل ساكنان شهر، اهالى آن جا ترسيدند و در شهرها پراكنده شدند. 📚منبع: المناقب، ابن شهر آشوب، ج ٤ ص ٦٠ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
MNB_SHABE_18_MOHARAM.MP3
13.42M
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» 💠 موضوعات: 👇 ◾️شرح دو حدیث با موضوع مشیئت و اراده ◽️ اختلاف مراتب ایمانی در نفوس بشر ◾️داستان حمید بن قحبطه و ذکر برخی قیام‌های بعد از قیام کربلا ◻️رابطه توبه با رحمت واسعه الهی و غفران الهی ◾️معنای ازاله و دفع مقامات ائمه علیهم السلام که در زیارت عاشورا آمده: «و لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکم وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها» ◽️ذکر واقعه دلخراش روز ۲۶ محرم سنه ۱۴۴ در عصر منصور دوانیقی 👇 🌐http://ketaab.iec-md.org/TAARIKH/waqaaye-ol-ayyaam_qomi_07.html ◾️روضه‌خوانی 📅 تاریخ: دوشنبه- ۱۴۰۱/۰۵/۲۴ مصادف با ۱۴۴۴/۰۱/۱۷ ه.ق ⏱مدت زمان ۰۰:۳۷:۱۶ 📀 حجم فایل: ۱۲.۸ مگابایت 🔖 ۱۴۴۴ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ ⭐️حدیث مربوط به ◼️أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ الْبَرْقِيِّ عَنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ عَنْتَرَةَ الشَّيْبَانِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ قَالَ جَاءَ رَجُلٌ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَخْبِرْنِي عَنِ الْقَدَرِ. ◻️ قَالَ ع بَحْرٌ عَمِيقٌ فَلَا تَلِجْهُ ◼️ قَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَخْبِرْنِي عَنِ الْقَدَرِ ◻️ قَالَ ع طَرِيقٌ مُظْلِمٌ فَلَا تَسْلُكْهُ ◼️ قَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَخْبِرْنِي عَنِ الْقَدَرِ ◻️قَالَ ع سِرُّ اللَّهِ فَلَا تَكَلَّفْهُ ◼️قَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَخْبِرْنِي عَنِ الْقَدَرِ ◻️فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع أَمَّا إِذَا أَبَيْتَ فَإِنِّي سَائِلُكَ أَخْبِرْنِي أَ كَانَتْ رَحْمَةُ اللَّهِ لِلْعِبَادِ قَبْلَ أَعْمَالِ الْعِبَادِ أَمْ كَانَتْ أَعْمَالُ الْعِبَادِ قَبْلَ رَحْمَةِ اللَّهِ ◼️ قَالَ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ بَلْ كَانَتْ رَحْمَةُ اللَّهِ لِلْعِبَادِ قَبْلَ أَعْمَالِ الْعِبَادِ ◻️فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع قُومُوا فَسَلِّمُوا عَلَى أَخِيكُمْ فَقَدْ أَسْلَمَ وَ قَدْ كَانَ كَافِراً قَالَ ◼️وَ انْطَلَقَ الرَّجُلُ غَيْرَ بَعِيدٍ ثُمَّ انْصَرَفَ إِلَيْهِ فَقَالَ لَهُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَ بِالْمَشِيَّةِ الْأُولَى نَقُومُ وَ نَقْعُدُ وَ نَقْبِضُ وَ نَبْسُطُ ◻️ فَقَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ إِنَّكَ لَبَعْدُ فِي الْمَشِيَّةِ أَمَا إِنِّي سَائِلُكَ عَنْ ثَلَاثٍ لَا يَجْعَلُ اللَّهُ لَكَ فِي شَيْ‏ءٍ مِنْهَا مَخْرَجاً أَخْبِرْنِي أَ خَلَقَ اللَّهُ الْعِبَادَ كَمَا شَاءَ أَوْ كَمَا شَاءُوا ◼️فَقَالَ كَمَا شَاءَ ◻️قَالَ ع فَخَلَقَ اللَّهُ الْعِبَادَ لِمَا شَاءَ أَوْ لِمَا شَاءُوا ◼️فَقَالَ لِمَا شَاءَ ◻️قَالَ ع يَأْتُونَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كَمَا شَاءَ أَوْ كَمَا شَاءُوا ◼️قَالَ يَأْتُونَهُ كَمَا شَاءَ ◻️ قَالَ ع قُمْ فَلَيْسَ إِلَيْكَ مِنَ الْمَشِيَّةِ شَيْ‏ءٌ ◼️مردى به نزد اميرمؤمنان حضرت على (عليه السلام) آمد و عرض كرد: اى امير مؤمنان! به من از قَدَر خبر بده؟ ◻️آن حضرت فرمودند: قدر، درياى عميقى است، پس در آن قدم مگذار (كه غرق مى‏شوى). ◼️ دوباره پرسيد: اى امير مؤمنان! به من از قَدَر خبر بده؟ ◻️آن حضرت فرمودند: راه تاريكى است، در آن مسير مرو. ◼️دوباره پرسيد: اى امير مؤمنان! به من از قَدَر خبر بده؟ ◻️آن حضرت فرمودند: راز الهى است، خود را به زحمت نينداز. ◼️(و براى بار چهارم پرسيد:) اى امير مؤمنان! به من از قَدَر خبر بده؟ ◻️آن حضرت فرمودند: الان كه اين سؤال را رها نمى‏كنى، من از تو مى‏پرسم كه آيا رحمت خداوند براى بندگان، قبل از اعمال بندگان مى‏باشد و يا اين كه اعمال آنها قبل از رحمت الهى است؟ ◼️ آن مرد به امام (عليه السلام) عرض كرد: رحمت خداوند به بندگان، قبل از اعمال بندگانش است. ◻️ آن حضرت (به كسانى كه آن جا حاضر بودند) فرمودند: برخيزيد و با برادر خود سلام كنيد، زيرا بعد از آن كه كافر بود، اسلام آورد. ◼️آن مرد، كمى فاصله گرفت و سپس برگشت و به امام عرض كرد: اى امير مؤمنان! آيا به همان خواست اولى مى‏ايستيم، مى‏نشينيم، مى‏بنديم و باز مى‏كنيم؟ ◻️حضرت فرمودند: (الان) تو بعد از خواست (الهى) هستى. اما من سه سؤال از تو مى‏پرسم كه خداوند چاره‏اى براى تو نگذاشته است: به من بگو كه آيا خداوند بندگان خود را آن طور كه خواسته است، يا آن طور كه مردم خواستند، آفريده است؟ ◼️ آن مرد جواب داد: آن طور كه خداوند خودش خواسته است. ◻️آن حضرت فرمودند: آيا خداوند براى آن چه خودش خواسته، بندگان را آفريده يا به خاطر آن چه مردم مى‏خواهند؟ ◼️آن مرد جواب داد: به خاطر آن چه خداوند خواسته است. ◻️و (دوباره) آن حضرت فرمودند: آيا آن طور كه خداوند مى‏خواهد مردم را در روز قيامت مى‏آورد يا آن طور كه مردم مى‏خواهند؟ ◼️ آن مرد جواب داد: آن طور كه خداوند مى‏خواهد، مردم را مى‏آورد. ◻️امام (عليه السلام) فرمودند: برخيز كه هيچ (عملى) از خواست (الهى) در تو نيست. 📚منابع: إحقاق الحق (الملحقات) ج۳۲ ص۱۶۵؛ كتاب التوحيد للصدوق ص۳۷۴و ۳۷۵و (ط مؤسسة النشر الإسلامي) ص۳۶۵ و ۳۶۶ وبحار الأنوار ج۵ ص۱۱۰ و ۱۱۱ ونور البراهين ج۲ ص۳۱۲ و ۳۱۳ وموسوعة أحاديث أهل البيت للنجفي ج ۹ص۸۱ والفصول المهمة للحر العاملي ج۱ ص۲۵۳ . 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ ⭐️حدیث مربوط به ◻️قالَ اَميرُالمُؤمِنين عليه السلام: اَوْحَى اللّه ُ اِلى داوُودَ: يا داوُودُ! تُريدُ وَ اُريدُ وَ لايَكُونُ اِلاّ ما اُريدُ ، فَاِنَ اَسْلَمْتَ لِما اُريدُ اَعْطَيْتُكَ ما تُريدُ وَ اِنْ لَمْ تُسْلِمْ لِما اُريدُ اَتْعَبْتُكَ فيما تُريدُ وَ لا يَكُونُ اِلاّ ما اُريدُ.  ◼️اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: خداوند متعال به حضرت داود عليه السلام وحى فرمود: اى داود! تو مى‌خواهى، من هم مى‌خواهم ، ولى جز آنچه من مى‌خواهم نمى‌شود. پس اگر تسليم آنچه من مى‌خواهم بشوى، آنچه را هم تو مى‌خواهى عطايت مى كنم. امّا اگر تسليم آنچه من مى‌خواهم نشوى، در آنچه خودت مى‌خواهى تو را به رنج مى‌افكنم و جز آنچه هم كه من بخواهم نخواهد شد. 📚[توحيد صدوق، ص ۳۳۷.] 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
MNB_SHABE_19_MOHARAM.MP3
12.69M
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» 💠 موضوعات: 👇 ◽️برخی ویژگی‌های عصر ظهور ◾️ ذکر برخی احادیث و روایات متکثر مربوط به شخصیت شریف حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف از کتاب نوادر الاخبار نوشته مرحوم فیض کاشانی ◽️ معنای ازاله و دفع مقامات ائمه(ع) که در زیارت عاشورا آمده «و لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها» چیست؟ ◾️مقتل‌خوانی 📅 تاریخ: سه‌شنبه- ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ مصادف با ۱۴۴۴/۰۱/۱۸ ه.ق ⏱مدت زمان ۰۰:۳۵:۱۳ 📀 حجم فایل: ۱۲.۱ مگابایت 🔖 ۱۴۴۴ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
🎙 در محضر حضرت «حفظه الله» 💠 موضوعات: 👇 ◽️برخی ویژگی‌های عصر ظهور ◾️ ذکر برخی احادیث و روایات متکثر مربوط به شخصیت شریف حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف از کتاب نوادر الاخبار نوشته مرحوم فیض کاشانی ◽️ معنای ازاله و دفع مقامات ائمه(ع) که در زیارت عاشورا آمده «و لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها» چیست؟ ◾️مقتل‌خوانی 📅 تاریخ: سه‌شنبه- ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ مصادف با ۱۴۴۴/۰۱/۱۸ ه.ق ⏱مدت زمان ۰۰:۳۵:۱۳ 📀 حجم فایل: ۱۲.۱ مگابایت 🔖 ۱۴۴۴ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠 برخی ویژگی‌های عصر ظهور ◻️الإمامُ عليٌّ عليه السلام: لَو قَد قَامَ قائمُنا لأَنْزَلَتِ السَّماءُ قَطْرَها و لأخْرَجَتِ الأرضُ نَباتَها و لَذَهَبتِ الشَّحْناءُ مِن قلوبِ العِبادِ، و اصْطَلَحَتِ السِّباعُ و البَهائمُ حتّى تَمشيَ المرأةُ بينَ العِراقِ إلى الشّامِ لا تَضَعُ قَدَمَيْها إلاّ علَى النَّباتِ و على رأسِها زِينَتُها (زِنْبيلُها) لا يُهَيّجُها سَبُعٌ و لا تَخافُهُ. ◼️امام على عليه السلام: اگر قائم ما قيام كند، آسمان بركت‌هاى خود را فرو مى‌ريزد و زمين گياهانش را مى‌روياند و كينه و دشمنى از دل‌هاى بندگان رخت برمى‌بندد و درندگان و چرندگان باهم مى‌سازند، تا آنجا كه زنِ زيور (/زنبيل) به سر، عراق را تا شام مى‌پيمايد و جز بر سبزه‌ها گام نمى‌نهد و هيچ درنده‌اى آشفته و هراسانش نمى‌كند. 📚 ۱۰ / ۱۰۴ / ۱ - ج ۲ ص ۲۵۴- ص۶۶ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠 برخی ویژگی‌های عصر ظهور ⭐️ (ع) ◻️أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْجُمْهُورِ اَلْعَمِّيُّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْجُمْهُورِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ سَمَاعَةَ عَنْ أَبِي اَلْجَارُودِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: إِذَا خَرَجَ اَلْقَائِمُ مِنْ مَكَّةَ يُنَادِي مُنَادِيهِ أَلاَ لاَ يَحْمِلَنَّ أَحَدٌ طَعَاماً وَ لاَ شَرَاباً وَ يَحْمِلُ مَعَهُ حَجَرَ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ وَ هُوَ وِقْرُ بَعِيرٍ فَلاَ يَنْزِلُ مَنْزِلاً إِلاَّ نَبَعَتْ مِنْهُ عُيُونٌ فَمَنْ كَانَ جَائِعاً شَبِعَ وَ مَنْ كَانَ ظَمْآنَ رَوِيَ وَ رَوِيَتْ دَوَابُّهُمْ حَتَّى يَنْزِلُوا اَلنَّجَفَ مِنْ ظَهْرِ اَلْكُوفَةِ. ◼️ هنگامی كه حضرت قائم (عج) از مكه ظهور كند، منادی او ندا می‌كند: متوجه باشید كسی همراه خود غذا و آب حمل نكند و با آن حضرت سنگ موسی (ع) است… پس هر جا فرود آید، از آن سنگ چشمه‌هایی می‌جوشد كه هر كس گرسنه باشد، سیر می‌شود و هركس تشنه باشد، سیراب می‌شود و همین طور چهارپایان آن‌ها سیرآب می‌شوند تا از پشت كوفه وارد نجف می‌شوند. 📚الغيبة (للنعمانی)- جلد۱ -صفحه۲۳۸   📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦
✿﷽✿ 💠 برخی ویژگی‌های عصر ظهور ◻️الْعِلْمُ سَبْعَةٌ وَ عِشْرُونَ حَرْفاً فَجَمِیعُ مَا جَاءَتْ بِهِ الرُّسُلُ حَرْفَانِ، فَلَمْ یَعْرِفِ النَّاسُ حَتَّى الْیَوْمِ غَیْرَ الْحَرْفَیْنِ، فَإِذَا قَامَ الْقَائِمُ ع أَخْرَجَ الْخَمْسَةَ وَ الْعِشْرِینَ حَرْفاً فَبَثَّهَا فِی النَّاسِ، وَ ضَمَّ إِلَیْهَا الْحَرْفَیْنِ حَتَّى یَبُثَّهَا سَبْعَةً وَ عِشْرِینَ حَرْفاً ◼️علم، بیست و هفت حرف است. همه آنچه تا به امروز رسولان الهی آورده اند، تنها دو حرف است و مردم بیش از این دو حرف نمی دانند. هرگاه قائم ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ قیام کند، بیست و پنج حرف دیگر را به اضافه آن دو حرف ارائه و در میان مردم اشاعه و آموزش می دهد. 📚مختصر البصائر، ص ۳۲۰ 📱 آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی👇 🌐 https://yek.link/komeilyir/ ◦◦◉✿ ✿◉◦◦