eitaa logo
کنشگران
236 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.2هزار ویدیو
507 فایل
@Mojtabatabesh1371 جهت انتقاد ، پیشنهاد و ارتباط بیشتر در خدمتم
مشاهده در ایتا
دانلود
14020303_43533_128k.mp3
3.2M
🔹برای مجلس دو شأن قائلید، شأن قانونگذاری و شأن نظارت... امّا شأن قانونگذاری خیلی بالاتر از مسئله‌ نظارت است؛ اصل مسئله برای مجلس، قانونگذاری است. ▪️بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ 🎶صوت‌های تاریخی سیاسی👇 🆔 @historysvoic
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
Invitation.pdf
118.8K
📃 نامه ای به محضر حضرات آیات اعرافی، اراکی و میرباقری ▫️مسیری که از امروز تا قله باقی مانده و باید پیمود، نصب نرم افزار اسلامی روی سخت‌افزارهایی است که در این مدت به دست آورده‌ایم. چه، اگر روی سخت‌افزارهای خود، نظامات فکری منبعث از تمدن غرب را نصب کنیم، خروجی‌اش، بلاتردید یک انسان مطلوب غربی خواهد بود، نه یک انسان مطلوب اسلامی. ▫️در افق تمدنی انقلاب اسلامی، ساحات مختلف حیات بشری، صوری دارند که در طول 45 سال گذشته با اهتمام نخبگان حوزوی و دانشگاهی، بخشی طراحی شده‌اند و بخشی فرآیند تکوین خود را طی می‌کنند. لکن آنچه تحصیل شده، آنگونه که باید در دستور کار ساختارهای اجرایی کشور قرار نگرفته است. ▫️برای رقم زدن این تحول اساسی، کشور نیازمند شخصیتی در راس قوه مجریه است که ضمن شناخت دقیق نسخه‌های سرمایه‌داری، به نسخه‌های برآمده از انقلاب اسلامی اشراف و اعتقاد راسخ داشته باشد و با شجاعت و درایت درصدد اجرای آنها برآید. ▫️برخلاف آنچه معمول و رایج شده، مقام ریاست جمهوری مقام اجرا به معنی پیمانکاری نیست؛ چه، اساسا دولت طبق سیاست های کلی اصل 44 از فعالیت‌های پیمانکاری منع شده است! مقام ریاست جمهوری، مقام طراحی و تشخیص و تصمیم است و لذا فردی با این مختصات باید در راس قوه مجریه قرار گیرد. ▫️به همین جهت، به عنوان شاگردی کوچک در مکتب انقلاب اسلامی، از شما بزرگواران که عمری را صرف مبارزه فکری با نظام سرمایه‌داری و طراحی نظامات اسلامی کرده‌اید، تمنا دارم پا به عرصه بگذارید و در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، داوطلب شوید. ما نیازمند بازگشت فضیلت به عرصه رقابت هستیم. @syjebraily
بسه تعالی هر انتخاباتی سایه هایی از اسامی بزرگ بر سرش دارد که البته کاندیدا هم نمی شوند اما آن سایه ها، در رنگ نهایی انتخابات و منتخب و ماموریتش موثر می شوند. قد بلند شهید جمهور آیت الله رئیسی اولین سایه بلندی است که بر این انتخابات سایه افکنده. از سوی دیگر بلندنظری این شهید بزرگوار، بعد از سالها، فاصله قم و تهران را کم کرده و از همان ساعات اولیه آرام گرفتن بدن رئیس جمهور شهید، از سوی کنشگران سیاسی تهران، پیامهایی مبنی بر دعوت از علمای قم، به گوش رسید. موجهای توئیتری این دعوت ها هم نشان می دهد که بدنه انقلابی با اعتماد و امیدواری به این دعوتها نگاه می کنند و احساس می کنند که ردا و کفش شهید جمهور، بیش از هر کسی بر قامت علمای دین برازنده است. فارغ از اینکه فکر می کنم تاکنون معلوم شده است که علمای قم، قصد حضور در پاستور را ندارند، اما این امید مجدد به حوزه را نباید بی جواب گذاشت و علمای اعلام و طلاب عزیز باید با گامی بلندتر در آنچه رئیس چهاردهم جمهور به سوی آن برود نقش آفرینی کنند. این روزها از حوزه توقع نمی رود که فقط از یک نامزد حمایت کند. به شکرانه این رجوع مجدد، حوزه علمیه باید در کشف ماموریت های دولت جدید برای مردمی شدن واقعی تر نظام، برای انسانی تر شدن اقتصاد کشور، برای صف بندی کردن با سرمایه سالاری داخلی و خارجی، برای مبارزه با سرکوب دانش و صنعت توسط خام فروشهای نوکیسه، برای احیاء کرامت کارگر و معلم و... برای برادرانه تر شدن روابط، بین دلبستگان به آرمان امت اسلامی، مقتدر تر شدن جبهه مقاومت در مقابل با غده سرطانی اسرائیل... برای رسیدن به دولتی مقتدر به حرفش حرف باشد و موشک حامی کودکان فلسطینش با بورسش تهدید و سرکوب نشود.... باید حرفهای واضح تری بزند. حوزه به پشتوانه خون شهید جمهور و اخلاق بی نهایت او، باید اخلاق فاسدی که از سال 88 بر انتخابات های کشور حاکم شد و جامعه را دو شقه کرد را اصلاح کند. برای این کار خیلی باید دوندگی کرد، و همه طلاب می دانند که به جای اینکه سودای پاستور رفتن بزرگان را در سر داشته باشد، باید به فکر طرح هایی درست و کارآمد برای همان تحول آفرینی باشد که رهبر معظم انقلاب در 21 اردیبهشت 1400 یعنی یکماه قبل از انتخاب شهید جمهور به آن تاکید کردند. به عنوان یک طلبه کوچک و تماشاچی، بر روح شهید جمهور عزیز درود می فرستم که چنین آبرویی را مجددا برای حوزه و طلاب با اخلاص و کم توقع آن ایجاد کرد. و صد امید که علما و طلاب ما این فرصت را مغتنم بشمارند و با اخلاص تمام آن را در خدمت اسلام هزینه کنند و از روح این شهدی عزیز در این راه مدد بگیرند. حسین مهدیزاده 7 خرداد 1403 🆔 @social_theory
18.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعلام نامزدی برای نایب رییسی مجلس اولویت‌هایی برای تحول مجلس وجود دارد که تکلیف می‌کند .... اهل لابی و رایزنی محفلی با نمایندگان نیستم. چون تشخیص نمایندگان، محور است نه زدوبندهای سیاسی. @dr_izadkhah
🔻انتخابات ریاست جمهوری موجب شده انقلابی ها از انتخاب هیئت رئیسه مجلس غافل شوند. بعد از تلاش پدرخوانده های سیاسی برای رای نیاوردن چهره های مستقل انقلابی که با شکست مواجه شد یک لابی گسترده شکل گرفته از بیرون و درون مجلس که نماینده های مستقل در مجلس ضعیف بمانند و قدرت اثرگذاری نداشته باشند! بعد از نماز صبح به نماینده شهرتان پیامک بزنید، درخواست رای دادن بکنید و این کلیپ eitaa.com/m_amin_rezai/4638 را بفرستید @m_amin_rezai
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
3⃣1⃣ مستند از شهید رئیسی عزیز 🎬 مستند ققنوس و اژدها - روایتی از سفرسید ابراهیم رئیسی به چین 🔗 B2n.ir/y94194 🎬 مستند صدای ایران – روایتی از سفر سید ابراهیم رئیسی به نیویورک 🔗 B2n.ir/p70689 🎬 مستند ما می‌توانیم - یک سال با سید ابراهیم رییسی 🔗 B2n.ir/g14809 🎬 مستند اول انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی 🔗 B2n.ir/j37633 🎬 مستند دوم انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی 🔗 B2n.ir/a69875 🎬 مستند تهران – کاراکاس 🔗 B2n.ir/s46828 🎬 مستند 60 ساعت در نیویورک 🔗 B2n.ir/w18908 🎬 مستند سفر دوازدهم – روایتی از سفر سید ابراهیم رئیسی به اندونزی 🔗 B2n.ir/h08734 🎬 مستند سفر به سرزمین عمان 🔗 B2n.ir/p76222 🎬 مستند بهار بهارستان – روایتی از سفر سید ابراهیم رئیسی به شهرستان بهارستان 🔗 B2n.ir/m09102 🎬 مستند میدان دیپلماسی - سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مقر سازمان ملل 🔗 B2n.ir/a71461 🎬 مستند زمین بازی - روایت سفر سید ابراهیم رئیسی به قزاقستان 🔗 B2n.ir/f37257 🎬 مستندهم‌سایه ؛ گزارش سفر سید ابراهیم رئیسی به قطر 🔗 B2n.ir/w50238 (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
هدایت شده از فکرت
31.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 | 🔖برگ دهم ☑️ امید، محصول تغییرات اجتماعی 👤مجتبی نامخواه، سردبیر مجله نامه جمهور ▫️امید بیش از آنکه نتیجه وضع موجود باشد محصول طلب وضع موعود است و اگرچه ممکن است در مسیر حرکت اجتماعی نیز بخشی از این طلب‌ها محقق شوند. و در واقع شاید بتوان گفت تغییر منشأ امید است و تغییر اجتماعی است که می‌تواند بخش‌های مختلف جامعه را برای وصول به وضع مطلوب امیدوار کند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
الهیات اجتماعی آیت الله خامنه‌ای ج۱.mp3
48.58M
📌 الهیات اجتماعی آیت الله العظمی خامنه‌ای سخنرانی حجة الاسلام سید مهدی موسوی قم. سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ جلسه اول: ماهیت شناسی الهیات اجتماعی ۱. ادوار الهیات در تمدن اسلامی ۲. نقش سید جمال‌الدین اسدآبادی در پایه گذاری الهیات اجتماعی ۳. سه اشکال وارده بر دستگاه‌های الهیاتی پیشین ۴. سه راهبر اساسی در الهیات اجتماعی ۵. تعریف الهیات اجتماعی نزد متفکران انقلاب اسلامی و تفاوت آن با الهیات اجتماعی در مسیحیت ۶. معرفی آثار آیت الله خامنه‌ای در الهیات اجتناعی °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1120
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای لو رفته از اسپیس معاندان یکی از اکانت ها اعتراف میکنه که صاحب ۵ تا اکانت بظاهر مذهبیه. هدف این ملعون بدجلوه دادن وجهه افراد مذهبی هست. حتی با درست کردن اکانت افغانستانی قصد ایجاد شکاف بین ملت ایران و افغانستان را هم دارن. حتما گوش کنید تا اینا را بهتر بشناسید. @BisimchiMedia
هدایت شده از پویش سواد رسانه‌ای
🔴سال ۸۴ ما دانش آموز بودیم. این ۸ نفر نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودند. یک نفرشان فوت کرد. یک نفر حصر شد. بعد ۲۰ سال تقریبا مابقی کماکان شناسنامه به دست منتظر ثبت نام انتخابات‌اند. بچه‌های ما الآن دانش آموز شده‌اند. ✍ گرفتار شدیم از دست این عشق کاندیدا... 🔸🔹🔸🔹 ☑️ کانال پویش سواد رسانه ای ➡️ @ResanehEDU
📿رجال مذهبی از دید شورای نگهبان! درابلاغ جدیدش رجال مذهبی را چنین تعریف کرده است:"رجالی هستند که آگاهی لازم به دین اسلام و مذهب تشیع داشته و تدین و تقیدشان به انجام شعائر و مناسک دینی در زندگی فردی و اجتماعی از برجستگی ویژه ای برخوردار باشد به گونه ای که در میان مردم به این خصوصیت شناخته و مشهور باشند"(ماده۱ بند۱) در ماده۲ هم معیار ارزیابی را "فعالیت های مذهبی" "از قبیل مکتوبات، سخنرانی ها و اعلام مواضع" شمرده است. ⬅️خلاصه اینکه: رجال مذهبی(مناسب ریاست جمهوری) بنظر این شورا: ۱.در ساحت نظری: داشتن آگاهی های مذهبی است که در مکتوبات و سخنرانی ها و اعلام مواضع بروز می کند. ۲.در ساحت عملی: تقید به شعائر و مناسک دینی در زندگی فردی و اجتماعی است به گونه ای که در میان مردم به اینها مشهور باشد! البته این تعریف مکنون همه این سالها از رجل مذهبی بوده که الان اعلان شده است. ❓آیا خود مذهب و مفسر بی نظیر آن دردوره معاصر -یعنی امام خمینی- همین تفسیر را دارد؟! ❓تعریف به تقید به مناسک و شعائر و اشتهار به آنها برای مذهبی بودن کافیست؟! این تراز مذهبی است که انقلاب، زنده اش کرد؟! ❗️مناسک و شعائر، تعریف و مصادیق روشنی دارند. عدالتخواهی، مواسات و همدردی با مردم، مساوات و شراکت در درد مردم و مانند اینها در تعاریف سنتی و متداول نه مناسکند و نه شعائر! ❓اما آیا بدون اینها فرد نسبت صدق با مذهب دارد؟! ❓آیا مسأله دهه های اخیر ما کاهش مناسک و شعائر در رجال سیاسی است یا فاصله طبقاتی با مردم و به تعبیر روایات "تجبّر" و"غمص الناس"[=مردم را چیزی حساب نکردن]؟! ❗️با همین تعریف است که تایید مکرر مرفهین با تظاهر به اشرافیت و خوی بالانشینی، خلاف معیار تلقی نشده است؛ چون تألیفات مذهبی دارند، احیانا جلسه روضه دارند و بعضا در جمعه و عید فطر به نماز مسلمین حاضر میشوند! 🔅تفسیر امام خمینی: امام بعض تجملات کاخهای موجود را از محرمات و کاخ نشینی را ناسازگار با ادعای مسلمانی می دید: "این تزییناتی که الان در این کاخ ها موجود است علاوه بر اینکه بسیاری اش یا بعضی اش از محرمات است و حتما باید دولت توجه کند به آن؛ دولتی که می گوید اسلامی است -وهستند- نباید تحت تاثیر واقع بشود و هرطوری سابق بوده... حالا هم همان فرم باشد پس شما چکاره اید؟! تو که می گویی مسلمان هستم!"(۵۷/۱۲/۱۵)(دقت کنید) 🔺امام خوی کاخ نشینی را موجب انحطاط فرد می دانست:"آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد،آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم...آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا میشود!"(۶۲/۱/۱) ❓چگونه عامل انحطاط فرد و مرتبطین، نزد شورای نگهبان مخل به رجل مذهبی بودن تلقی نشده است؟! ❗️مسأله این دهه های ج.ا اشرافیت مذهبی است که موجب انحطاط شده است و متاسفانه هیچ جایی در تعریف شورای نگهبان ندارد! 🔸امام شاید به این روایات نظر داشت: *امیرالمومنین در مذمت والی اش که فقط یک بار بر سفره رنگین اشراف نشسته بود نوشت:"هیهات که هوای نفس برمن چیره شود و آزمندیم مرا به انتخاب طعام های لذیذ بکشد در حالیکه که شاید در حجاز و یمامه کسی باشد که هیچ امیدی به یک قرص نان ندارد و طعم سیری را نچشیده باشد.چگونه شب را با شکم سیر بخوابم در حالیکه در اطرافم شکم های گرسنه و جگرهای تشنه باشد...آیا به این خشنود باشم که امیر مومنانم خوانند، ولی در سختی های روزگار شریک مردم نباشم؟!"(نامه ۴۵) *وقتی شهروند معمولی(عاصم بن زیاد) را به استفاده از حلالها و طیبات سفارش کرد، درباره مثل خود فرمود:"خداوند بر پیشوایان عادل واجب کرده که زندگی خود را در سطح مردم ضعیف و تهیدست قرار دهند،تا فقر مستمندان آنان را دچار اندوهی هلاکتبار نکند"(خطبه۲۰۹) ❓چرا این معیار های محکم، مستحبی و به انتخاب مردم گذاشته شده اما مکتوبات و سخنرانی ها نشانه رجل مذهبی بودن قلمداد شده است؟! 🔺امام برای شرایط اعضای شورای انقلاب از این هم بالاتر رفته است. به آیت الله نوری همدانی از جمله شرایط می نویسد: "۵.از سرمایه داران و معروف به سرمایه داری نباشند"!(آذر۵۷/صحیفه امام ج۵ص۱۵۱) احتمالا اینجا هم نظر مبارکشان به مثل این روایات بوده است: *امام باقر(ع):"از شیعیان ما نیست کسی که ۱۰۰هزار، نه ۵۰هزار، نه ۴۰هزار[درهم] جمع کند..."(سرائر ج۳ص۵۶۵) *امام صادق(ع):"مال ۴۰۰۰درهم است،۱۲۰۰۰درهم کنز وگنج است. ۲۰هزار از حلال جمع نمیشود. صاحب ۳۰هزار، هلاک شده و از شیعیان ما نیست کسی که ۱۰۰هزاردرهم جمع کند"(تحف العقول ص۳۷۷) این روایات را اقلا در انباشت ثروت نه ثروت در گردش و تولید ملاحظه کنید. سالهاست کسی جرات خواندن این روایات را ندارد! ❗️اینها را در رجل مذهبی لحاظ نکردیم که کاندیدهای میلیارد دار خلاف معیار دانسته نشدند! 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۲/۱۹ ☑️ @m_ghanbarian