eitaa logo
کنشگران
236 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.2هزار ویدیو
508 فایل
@Mojtabatabesh1371 جهت انتقاد ، پیشنهاد و ارتباط بیشتر در خدمتم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آنتی سکولار
🗳 برکات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری! 💢 4 نکته‌ای که باید بدانیم 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
دموکراسیِ نه! مدتهاست سیر مردم‌سالاری ایجابی (رأی به بایدها) در ایران به سمت مردم‌سالاری سلبی (رأی به نبایدها) رفته است. این‌بار هم درصد بالایی از آرای پزشکیان، نه به طیف جلیلی بود؛ درصد بالایی از آرای جلیلی هم، نه به طیف پزشکیان بود! نه‌ها وقتی تند و رادیکال می‌شود سر از خشونت‌های نامقدس درمی‌آورد. https://eitaa.com/Habibollah_Babai https://virasty.com/Habibollah_Babai/1720385614504152639
🗂 سبد ایده های عملیاتی ماه محرم ▪️سامانه های مجازی ماه محرم▪️ 🏷 یاقوت 🏷 حماسه هیأت 🏷 اپلیکیشن هیئت آنلاین 🏷 بزرگترین بانک مداحی محرم 🏷 سامانه ها خدماتی ماه محرم 🏷 بررسی ظرفیت های مجازی در ایام محرم ▪️ایده های کنشگری و میدانی▪️ 🏷 نوجوان عاشورایی 🏷 بسته ایده بخش محرم 🏷 ایده هایی برای ماه محرم 🏷 ده فرمان برای هیئت داری 🏷 آداب حضور کودکان در هیأت 🏷 فعالیت اجتماعی هیات ها 🏷 بیانات رهبری درباره آداب مداحی 🏷 مجموعه ایده های هیات و محرم 🏷 مجموعه ایده های هیات و محرم2 🏷 شیوه نامه برگزاری مراسم عزاداری 🏷 72 پیشنهاد محرمی برای هیئت ها 🏷 اصول و سیاستهای یک هیأت کودک 🏷 توزیع جغرافیایی ۱۱ هزار هیات تهران 🏷 الگوی فقرزدایی هیاتی برپایه خانواده 🏷 مجموعه ایده جهت طراحی دکور هیات 🏷 حال‌وهوای محرم را چطور به خانه بیاوریم 🏷 عزاداري سالار شهيدان در کشورهاي جهان ▪️ایده های عملیاتی همسنگران▪️ 🏷 ایده های | ایسنا 🏷 ایده های | ویرگول 🏷 ایده های | کاردستی 🏷 ایده های | مسجدی 🏷 ایده های | مسجدنا 🏷 ایده های | مسجد ایده 🏷 ایده های | صالحین برخط 🏷 ایده های | پایگاه تخصصی مسجد ▪️مجموعه های طراح کنشگری هیات▪️ 🏷 ایده کنشگری هیات 🏷 تشکل یار تربیتی نخل 🏷 پایگاه جامع محتوایی هیات 🔺کنشگرباشید🔻 مرجع طراحی عملیات های انقلاب اسلامی 🇮🇷 @activism_ideas 💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت ✅ @heyat_co 🌐 www.heyat.co
🖌 راهکار اعتراض رسمی در جمهوری اسلامی، باید به وجود بیاید هر حاکمیتی هر روز هزاران حکم می‌راند و صدهاهزار راضی و ناراضی از افعالش ایجاد می‌شود. اگر راهی رسمی برای اعتراض و پلکانی برای رساندن حرف به کرسی تعریف نشده باشد، ناچار فشار همه این ها یک جا جمع می شود. اگر همه راهها را ببندید سرانجام منفجر می‌شود و فنر درمی‌رود. اما اگر فقط یکی دو راه را باز بگذارید؛ مثلاً واقعاً انتخابات تعیین کننده و مردمی داشته باشید، سرجمع همه اینها می ریزد به همان یک جا. این طراحی، به وضوح، نابهینه است. 1️⃣نتیجه می‌شود مشارکت کم «اعتراضی». بدون این که بشود هر ماجرا را از دیگری جدا کرد. اصلا پیام عدم مشارکت را درست گرفت، و اصلا فهمید که کجا را باید اصلاح کنیم. 2️⃣نتیجه می شود آرایی به نامزد ضعیف، ولی از روی «مخالفت» و اعتراض. 3️⃣و نتیجه می شود قماری بی‌دلیل برای حاکمیت، بر سر بزرگترین پیچ تعیین کلّ سیاست‌های کشور، به ثمنِ بخسِ قرار ندادنِ راهی برای اعتراض. 💥هیچ وقت فکر کرده اید چرا نامزدها همه وقتی وارد فرایند انتخابات می‌شوند، به سمت «معترضین» غش می کنند؟ مگر ضدّ نظامها بیشترند؟ مگر بی حجابها، یا اغتشاشگران 78، یا شکست خوردگان انتخابات 88 یا... بیشترند که همیشه در هر مناظره‌ای نامزدها باید هوایشان را داشته باشند؟ 💯دلیلش این است که آنها «تجمیع» شده اند. به خاطر همین عدم امکان دیگری برای اعتراض رسمی، و جدا شدن هر طیف معترض از دیگری به تبع مسئله مورد اعتراضش. وگرنه می‌شد در هر زمینی، هر نامزد برای رأیش هم که شده حساب و کتاب کند و یک طرف را بگیرد، محکم و شفاف. 💥هیچ وقت فکر کرده اید چرا این ضد نظامها اصرار دارند که اکثریتند در حالی که اینگونه نیستند؟ 💯 به خاطر اینکه کلّ سبد رای خودشان، و سبد عدم مشارکت را به نام خود می زنند، درحالی که اینگونه نیست. حتی سبد رای خودشان هم مال خودشان نیست. بخش زیادی از آن مربوط به تسویه حساب با طرف مقابل اینها و حاکمیتی است که طرفی را توصیه می کند، اما رای دهنده به آن اعتراض دارد و جای دیگری را پیدا نکرده که دیده شود. جمهوری اسلامی باید فکری برای قالب اعتراض رسمی بکند. 👤 محمد خلیلی ----------------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
🔸 از رئیس جمهور منتخب چه بخواهیم؟! دکتر عبدالکریمی -از حامیان او که روی استقلال ایران خوب ایستاده است- از او در مقابل آمریکا خواست.۱ دکتر مومنی و راغفر -از حامیان و هردو از مخالفان سیاست های تعدیل اقتصادی و گران سازی ارز و انرژی و...- از او تحقق بخشی از وعده هایش را خواستند!۲ از نادر نامزدهایی بود که صریحا از حق بودن(مقابل کالایی شدن) آموزش و بهداشت گفت ؛ گرچه در نظر مشاوران طرفدار سیاست بازار آزادش اینها هم استثناء از بازار آزاد نیستند! مطالبه تحقق این وعده ها و هم وعده های مربوط به محرومان و مستضعفان، عاقلانه ترین و بهنگام ترین کار است؛ قبل از اینکه سیاستهای تعدیل بازتولید و ادامه یابد؛ و قبل از اینکه کابینه دولت آینده همه از اقتصاددان های بازار آزاد سرمایه داری و طرفداران تعدیل اقتصادی بسته شود. چنانچه دیدیم دکتر پزشکیان، بالاجمالی است که تفصیل دهنده هایش او را تعیّن می دهند و خود از آن تعبیر به: "من متخصص نیستم هرچه متخصصین گفتند"؛ می کرد. آنهایی که در سلب، افراط نکرده و الان هم مشغول مقصر کیست؟ نیستند؛ زودتر -حتی ۵۰٪ رای نداده- را دریابند! .................... ۱. https://eitaa.com/m_ghanbarian/5072 ۲. https://fa.shafaqna.com/news/1837945/ 📝 محسن قنبریان ۱۸تیر۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
🗂 عنوان | «حافظه تاریخی ایرانیان» ✍🏻 سرمقاله دبیر تحریریه 📍 تاریخ همچون موجودی غیرقابل توصیف است که همواره خود را تن‌آورده می‌کند و تغییر وتضایف در آن دائمی است و مردمی که در بستر آن زندگی می‌کنند، همواره تغییرات را درک کرده و سپس فراموش می کنند تا برای حوادث دیگر جایی برای ثبت و درج داشته باشند. امروزه با ظهور جدید پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها در کوچکترین مقیاس‌ها، همچون تراشه‌های سیلیکونی ریز مقیاس، بازهم محدودیتی برای حفظ داده‌های بزرگ وجود دارد. پس ما که در زمان تسلط فناوری بر انسان هستیم این محدودیت را متوجه می شویم. درک این کرانمندی برای ثبت اطلاعات، درکی به وسعت تاریخ است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔸انسان چون مدنی است امورات خود را به صورت جمعی پیش برده است. انسان در طول تاریخ خود، دائم در حال یک نیز هست. این تجربه جمعی که مبتنی بر و کردن رویدادها و اتفاقات جمعی است پس از شکل‌گیری مناسبات جدید همچون بار معنایی دیگری نیز یافته است، چرا که ساخت ملیت جدید موجب اتمسفر سیاسی ـ اجتماعی مشترک نیز شده است. 🔹با ظهور رسانه‌ها این مشترک تقویت شده است. از طریق رسانه‌ها افراد به دنیاهای یکدیگر نزدیک شده‌اند و اخبار تحولات سیاسی و اجتماعی ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف هم به آن افزوده شد. یک ملت یک سرمایه عظیم برای آن‌هاست که آن‌ها در پیچاپیش لحظات دشوار پیشرو رهنمون می‌سازد و در واقع می‌تواند به عنوان بخشی از هویت آن ، موجب استعلای آن گردد. 🔸 ما مسلمانان به کرات از این حافظه تاریخ رنج برده‌ایم. توصیه پیامبر اکرم (ص) به پاره جکر بودن دختر مبارکشان که تنها چندماه بعد از رحلت پیامبر(ص) در خاطر مردم نماند. از پیمان‌شکنی مردم و فراموشی بیعت مردم با علی بن ابی‌طالب(ع). از فراموش کردن کید و مکر معاویه در صفین و... تا فراموش کردن نامه هایی که کوفیان نوشتند و چند روز بعد فراموش کردند و در مقابل او ایستادند. هر برگ مملو از این تجربه‌ها و عهد‌هایی که مایه نشدند و گویی این جامعه دریافتی از حافظه تاریخی خود ندارد. 🔹 در ایام محرم هستیم و محرم برای ما یک حیات دوباره است و از آن جایی که هروز ٍ و همه جا است، در پرونده جدید می‌خواهیم به بازخوانی حادثه عاشورا با رویکرد مسئله « _تاریخی» بپردازیم که چه شد در کمتر از 60 سال مردم از بیعت با علی ابن ابی‌طالب (ع) به شهادت فرزندش رسیدند... 🔸مسئله حافظه‌تاریخی، فقط یک موضوع تاریخی نیست بلکه نقطه‌عطف زمانه جدید ما نیز هست. به ویژه در صد سال اخیر، فراز و فرودهای جامعه ایرانی بسیار اهمیت داشته است. از آنرو که در از طریق دستکاری و اختلال در سیستم حافظه تاریخی یک ملت آن را می‌کند و به بردگی می‌کشاند سزاست که بیشتر به این مهم بپردازیم. از زحمت یک ملت برای و نتیجه‌ای که به باد رفت و فراموشی دست استعمار انگلیس و شوروی در ایجاد تفرقه و بعدها نیز مصدق در 28 خرداد و... همه این‌ها می‌توان مطمع نظر باشد. 💢به نظر تیم اتاق فکر رسانه فکرت، بعد از برگزاری یک پرشور شاید بی‌جهت نباشد که این مسئله کلیدی را باز کنیم و اندکی پیرامون آن به بحث پرداخته و وضعیت جامعه اکنونی خود را مورد پرسش قرار دهیم. همه این‌ عوامل موجب شده در پرونده جدید جاری به بررسی مفهوم حافظه تاریخی در امتداد تاریخ از عاشورا و صدر اسلام تا تاریخ صدساله اخیر و نیز در نهایت به وضعیت حافظه تاریخی جامعه ایرانی بپردازیم... مطالعه کامل یادداشت در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
♦️چرا در انتخابات ۱۴۰۳پیروز نشدیم؟! (یادداشت اول) 🔸شکست بخاطر رای قومیتی؛ تقلیل ماجراست! 🔻۱: آمار بین رای آقای رییسی و روحانی در سال ۹۶ نشان می‌دهد با آنکه آقای روحانی ترک نبود در استان‌های ترک‌نشین دو برابر رای داشته مثلا در آذربایجان شرقی آقای روحانی ۱.۲۸۱۰۰۰ میلیون و آقای رییسی ۶۶۲۰۰۰ در آذربایجان غربی آقای روحانی ۱۰۳۰۰۰۰۰ میلیون آقای رییسی ۴۷۳۰۰۰ هزار یعنی کمتر از نصف در سایر استان‌های غربی ( ترک و کرد نشین) هم همین است با اینکه آقای روحانی ترک و کرد نبود. 🔻2. در سال 88 آقای موسوی از شهر خامنه (شبستر) ترک بود. بر ایده «فرزند آذربایجان و ترک و داماد لرستان» نیز تاکید جدی می‌شد اما در نهایت در استان‌های ترک‌نشین هم آرا به نفع آقای احمدی‌نژاد شد! مثلا در تبریز آقای موسوی 419 و آقای احمدی‌نژاد 435 در استان آذربایجان غربی آقای موسوی 839 هزار و آقای احمدی‌نژاد 1.131 هزار در آذربایجان شرقی و اردبیل هم آقای احمدی‌نژاد تقریبا مساوی با آقای موسوی رای داشت حتی در شهر شبستر که آقای موسوی از آن منطقه بود آقای موسوی 39 و آقای احمدی‌نژاد 37 هزار رای را آورده است و این نشان می‌دهد آقای احمدی‌نژاد بر ایده رای قومیتی غلبه کرد. 🔻۳: در انتخابات ۱۴۰۰ آقای رئیسی در نسبت با ۱۴۰۳ آقای جلیلی در همین استان‌های ترک و‌ کرد نشین تقریبا دو برابر آقای جلیلی رأی آورده است. بخشی از آن بخاطر عدم رقیب جدی و بخشی بخاطر جامعیت و گفتمان سیدمحرومان شهید رئیسی بود. 🔹در سه استان آذربایجان غربی ، شرقی و اردبیل فاصله رأی آقای جلیلی با پزشکیان ۲.۹۵۶ میلیون بود دقیقا آقای پزشکیان با ۲.۸۵۰ میلیون بیشتر از دکتر جلیلی پیروز شد. اما بررسی سال ۸۸ دوگانه موسوی-احمدی‌نژاد و حتی نسبت رأی شهید رئیسی در ۱۴۰۰ با آقای جلیلی در این استان‌ها نشان می‌دهد مسأله فقط رأی قومی نیست. دو اقدام می‌توانست مانع این مسأله شود. ☑️ ۱:آقای جلیلی دوگانه محرومین- اشراف را نمایندگی می‌کرد، تلاشی شد در حمایت از کارگران، روستایی‌ها و..این ایجاب ماجرا بود اما وجه سلبی ماجرا آنجور که باید شکل نگرفت. حلقه اصلی ستاد آقای پزشکیان اعضای دولت روحانی بودند که جز طبقه اشراف و مرفه هستند. به این پرداخته نشد. این را مقایسه کنید با آن جمله آقای احمدی‌نژاد که «در مقابل من آقای موسوی فقط نیست، آقای هاشمی و...با آقازاده‌هایشان هستند.» برای مردم حس نماینده محرومین_ جریان اشراف کاملا شکل گرفت خصوصا که خاطره خوبی از دوره قبل هم بواسطه مسکن مهر و... داشتند. این احساس در کل جامعه عمومی شد و در استان‌های غربی بر ایده « فرزند آذربایجان و ترک و داماد لرستان » غلبه کرد. در انتخابات ۱۴۰۳ هم ادبیات حمایت از فقرا آقای پزشکیان هم عدم تلاش جدی برای ایجاد دوگانه از سمت آقای جلیلی مانع شکل‌گیری این دوگانه شد. حتی آقای پزشکیان که بسیاری از اشراف و کارتل‌های اقتصادی در پشت صحنه ستاد او بودند و میلیاردها هزینه کردند در ویترین در بین بخشی از جامعه مدافع محرومین هم معرفی شد! شکل‌گیری این ایده می‌توانست تا حدی رأی قومیتی را بشکند چنانکه در ۸۸ حتی در تبریز و شبستر منطقه تولد آقای موسوی مانع شکل‌گیری آن شد اما آقای دکتر جلیلی نتوانست این دوگانه را به شکل محسوس ایجاد کند. ☑️۲. علاوه بر ایده محرومین_اشراف برای شکستن مسأله قومیت(در یادداشت دیگر مفصل نمایندگی محرومین را می‌نویسم) وقتی مشخص شد استان‌های غربی بواسطه قومیت و سایر مسایل به دکتر پزشکیان رغبت جدی دارند باید روی چند استان که مزیت نسبی ما بود تمرکز بیشتری می‌شد مثل سه خراسان، اصفهان، قم و... تا رای استان‌های غربی را بشکند در حالی که این اتفاق رقم نخورد. به عنوان مثال در آذربایجان شرقی که مزیت آقای پزشکیان بود آقای جلیلی ۲۹۱ هزار رای و آقای پزشکیان ۱.۶۷۲ میلیون رای آورد در حالی که در خراسان رضوی که مزیت آقای جلیلی بود آقای جلیلی ۱۶۹۶۰۰۰ میلیون و آقای پزشکیان ۱۰۸۰۰۰۰ میلیون رای آورد. این یعنی از نقاط مزیت استفاده نکردن و الا در ۱۵ استان آقای جلیلی و ۱۶ استان آقای پزشکیان جلو بود و این یعنی یک تساوی نسبی، با این تفاوت آقای دکتر پزشکیان در نقاط مزیت مثل استان‌های غربی(ترک و کردنشین) فاصله‌اش با دکتر جلیلی بسیار معنا دار بود. ادامه دارد... ✍ ایتا | بله | تلگرام | توییتر | اینستاگرام
🔴ببینید و از خود بپرسید ما چه کرده‌ایم؟ 🔹کشور آمریکاست، فیلم‌ساز پای کار حجاب آمده است تا احساسات و نگرش مردم و زنان را نسبت به حجاب تصحیح کند. بسیار مناسب است که به مناسبت ساخت و انتشار چنین مستندی از خود بپرسیم به راستی بعد از جنبش زن زندگی آزادی، بعد از ایجاد دو دستگی و شکاف اجتماعی، بعد از تمسخر و تحقیر زنان متدین ایرانی توسط سلبریت‌های داخلی و خارجی، ما از ظرفیت هنر برای ترمیم این همه احساسات منفی جامعه چه بهره‌ای بردیم؟ ▪️چندین فیلم و مستند در راستای افزایش همدلی و الگوسازی از زیست عفیفانه ساخته و یا کلید زده شد و تلاش کردیم در هنجاریابی نوجوانان به کمک آنها بیاییم. متاسفانه غفلت‌های عجیبی در زمینه کار فرهنگی برای حجاب و ترمیم عواطف جامعه انجام شد و نتیجه‌ی غفلت را در تحریم انتخابات دوره اول ریاست جمهوری، رای‌های اعتراضی و رای‌های عجیب ترس از مخاطب دیدیم، افرادی که به آقای پزشکیان رای دادن تا آقای جلیلی نیاید یا بالعکس که این نوع کنشگری سیاسی مردم باید به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و با ظرفیت هنر و آثار فاخر اجتماعی ترمیم شود. 💢البته نگارش این یادداشت به معنای نفی نارضایتی اقتصادی مردم نیست اما مشخص کردن سهم آن از معضلات فرهنگی هدف این نوشتار نیست. ✍عالیه سادات @koodakanetamadonsaz