فصل هشتم.pdf
448.3K
📕«نظام امنیتی- دفاعی، برگرفته از منظومه فکری مقام معظم رهبری، (مدظله العالی) #منظومه_فکری_جلد_دوم @kooyesimorgh
گزارش تحلیلی.pdf
429K
✍«فشار آمریکا به ایران هیچ دستاوردی نداشته است» #گزارش_تحلیلی @kooyesimorgh
❇️#بحر_در_کوزه 🔸 معنویت و اخلاق 🔵 معنویّت به معنی برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، توکّل، ایمان در خود و در جامعه است، و اخلاق به معنی رعایت فضلیتهایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و دیگر خلقیّات نیکو است. معنویّت و اخلاق، جهتدهندهی همهی حرکتها و فعّالیّتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است؛ بودن آنها، محیط زندگی را حتّی با کمبودهای مادّی، بهشت میسازد و نبودن آن حتّی با برخورداری مادّی، جهنّم میآفریند. 🔵 شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار میآورد؛ این، بیگمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد یافت. اخلاق و معنویّت، البتّه با دستور و فرمان به دست نمیآید، پس حکومتها نمیتوانند آن را با قدرت قاهره ایجاد کنند، امّا اوّلاً خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی در این باره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوهی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمیها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند. 🔵 ابزارهای رسانهای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هماکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهرهگیری از این ابزارها را به چشم خود میبینیم. دستگاههای مسئول حکومتی در این باره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد. و این البتّه به معنی رفع مسئولیّت از اشخاص و نهادهای غیرحکومتی نیست. در دورهی پیش رو باید در این بارهها برنامههای کوتاه مدّت و میان مدّت جامعی تنظیم و اجرا شود؛ انشاءاللّه. 🆔 @kooyesimorgh 💠 فرازهایی از بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری در 1397/11/22
✳️#در_محضر_رهبری 🔴 راه مقابله با جمود و تحجّر در حوزه علم و فرهنگ ✅ سؤال: بزرگترین مشکل دانشگاههای ما، جوّ جمود و تحجّر در حوزة علم و فرهنگ ناب اسلامی است. به نظر شما این جوّ جمود را چگونه میتوان از بین برد؟ 🔸خب، بسیار مطلب مهم و قابل توجّهی است. البتّه من در اینکه این بزرگترین مشکل ما باشد، تردید دارم؛ امّا بلاشک جمود و تحجّر هر جا باشد، یک مشکل است و راه از بین بردنش هم این است که شما- که دانشجو هستید- به کیفیّت فکری خودتان در زمینة دانش و معرفت، هر چه میتوانید، بیفزائید. هر یک نفر از شما وقتی که اهل دانش، فرهنگ، فرزانگی و روشنفکریِ فرهیختگی است، میتواند این مفاهیم را در عمل گسترش بدهد، یعنی درست نقطة مقابل جوّ جمود و تحجّر. اگر بخواهیم با جمود بجنگیم، جنگ با جمود اینجوری است، جنگ فرهنگی است. جنگ با جمود، جنگ شمشیری نیست، چون از مقوله فرهنگ است، آن هم نوعی فرهنگ است، فرهنگِ بسته است؛ لذا بایستی با روشهای فرهنگی با آن مقابله کرد. به نظر من دانشجوها میتوانند در این زمینه مؤثّر باشند. 🆔 @kooyesimorgh 💠 بیانات در جمع دانشجویان دانشگاه تهران 1377/02/22
گزارش جلسه.pdf
397.7K
👥«نقد و بررسی کتاب دموکراسیها چگونه میمیرند ، دکتر ابراهیم متّقی» #جلسات_گفتمان @kooyesimorgh
❇️ #بحر_در_کوزه 🔸 سبک زندگی 🔵 تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بیجبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همهجانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است. 🆔 @kooyesimorgh 💠 فرازهایی از بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری در 1397/11/22
✳️#در_محضر_رهبری 🔴 درخواست خاطراتی از جوانی مقام معظّم رهبری(مدظلهالعالی) ✅ سؤال: آقاجان! از جوانی خود بگوئید. 🔸 جوانیهای ما به یک معنا جوانیهای خیلی پرهیجان و پرماجرایی بوده، به یک معنا هم از آن جوانیهایی نیست که آدم حسرتش را بخورد. جوانی شماها، جا دارد که انسان وقتی نداشته باشد، حسرتش را بخورد. شماها در دوران آزادی. در دوران جولان فکر، در دوران بروز استعدادها زندگی میکنید. دورة ما، جوانی ما اینجوری نبود عزیزان من! من به همین دانشگاه آمدم، جلو این دانشکدة حقوق منتظر یک برادری بودم که با هم قرار داشتیم. شاید به قدر ده دقیقه من اینجا منتظر ایستادم و احساس کردم که با چشم سوءظن دارد به من نگاه میشود، از طرف عناصری که همه جا پر بودند؛ عناصر ساواکی و مأمورین اطّلاعاتی و حراستی- آن روز حراستهای دانشگاهی بود- چون من دانشجو که نبودم. لابد با خود میگفتند این آقای معمّم اینجا جلوی دانشکدة حقوق با چه کسی کار دارد؟ چه کار دارد؟ هدفش چیست؟ نبادا کار سیاسی بکند. شاید سالهای اواخر دهة 40 یا اوایل دهة 50 بود؛ درست یادم نیست. اتّفاقاً در همین هنگام مرحوم ریاضی یزدی که با ما خیلی دوست بود، به ما رسید- شاعر نسبتاً خوبی بود که در دانشکدة پزشکی کارمند بود، اخیراً دیدم دیوانش هم چاپ شده است- و بعد از سلام و علیک گفت: شما مسجد دانشگاه را دیدهاید؟ من تا آن موقع این مسجد را ندیده بودم. گفت برویم من مسجد را به شما نشان بدهم. به نظرم همین جاها بود؛ حالا من درست یادم نیست. احتمال میدهم که مسجد وضعش تغییر کرده؛ چون آنجا کتیبههایی بود که رویش شعر نوشته شده بود. ما را آورد پهلوی آن کتیبهها و گفت این شعرها را ببین. بنا کرد به خواندن شعرها. بعد که شعرها را خواندیم و به آخرش رسیدیم، دیدیم شعرها مال خود ایشان است! خدا رحمتش کند. ما را آورده بود که اینها را ببینیم! به هر حال ما از شعرهای ایشان خیلی استفاده کرده بودیم، این هم یک نمونة دیگرش بود. بنابراین فضا، فضای سوءظن و فضای خطرناکی بود. من که در میدان مبارزه بودم و زندان رفته بودم، حتّی به قدر ده دقیقه جلوی دانشکده حقوق که میایستادم، مورد فشار نگاه سوءظنآمیز مأمورین و... بودم. بنابراین آن دوره، زندگی تلخ بود. 🆔 @kooyesimorgh 💠 دیدار در جمع دانشجویان دانشگاه تهران 1377/02/22
گزارش تحلیلی.pdf
470.6K
✍«اولین نشست کابینه ترامپ در سال ۲۰۱۹ ؛ نمایش پوستر ضدایرانی» #گزارش_تحلیلی @kooyesimirgh
فصل هفدهم.pdf
448K
📕«فصل هفدهم، از خلاصه مباحث انسان 250 ساله» #انسان_250_ساله @kooyesimorgh