eitaa logo
کرسی های آزاد اندیشی و گام دوم انقلاب
68 دنبال‌کننده
57 عکس
10 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
233.5K
7. مرحله پنجم شکل گیری نتیجه در معنای فقهی
653.8K
8. جمع بندی پاسخ به شبهه تکلیف و نتیجه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خدا سلام علیکم نشست چهاردهم فقه انتخابات (تکلیف یا نتیجه) موضوع: حل تناقض نمایی در کلام امام خامنه ای درباره تکلیف یا نتیجه
💠 هیچ تنافی ای بین تکلیف #گرایی و نتیجه #نگری نیست؛ تکلیف را با نگاه به نتیجه، به گونه ای مدیریت کنیم که حتی المقدور به نتیجه برسیم.
1️⃣ تبیین شبهه تناقض در کلام امام خامنه ای درباره تکلیف و نتیجه ✅امام خامنه ای در یک جا می گویند که: «آن چیزی که امام را وادار میکرد که علی‌رغم همه این حرفها، امیدش را از دست ندهد و به حرکت خود ادامه دهد، الهی بود. او معتقد بود که این انقلاب را یک دست غیبی هدایت و پشتیبانی میکند و ما کار خود باشیم.» ۳۶۸/۰۳/۱۸. 📚 در اینجا ایشان صراحتاً می گویند که باید به دنبال انجام تکلیف الهی باشیم و «نباید به دنبال نتیجه کار خودمان باشیم». ✅ امام خامنه ای در بیانی دیگر صراحتاً می گویند که ما باید به دنبال نتیجه باشیم 🌹👈 «... تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به بود؛ بودند. گفت که ما ؟!». ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
2️⃣ پاسخ به شبهه تناقض نمایی 📚 از نظر فقهی به صورت صد در صد ثابت شد که تکلیف بر نتیجه مقدم است و نمی توان تکلیف را به سبب این که به فلان نتیجه نمی رسیم یا به بهمان نتیجه نامطلوب می رسیم، رها کرد. اما تبیین کلام امام خامنه ای چیست؟ ما سه دیدگاه درباره رابطه تکلیف و نتیجه داریم: ✅👈 آ. افراط: نتیجه مهمتر از تکلیف است و اساساً تکلیف برای انجام نتیجه است و اگر نتیجه محقق نشود، انجام تکلیف لغو است و حتی اگر سبب تحقق نتایج نادرست شود، انجام تکلیف حرام است. ✅👈ب. تفریط: تکلیف بر نتیجه مقدم است و نتیجه هیچ اثری در بحث تکلیف ندارد و کلا باید آن را نادیده گرفت. ✅👈 ج. دیدگاه درست: تکلیف قطعا اصل است و هرگز نمی توان تکلیف را به سبب نتیجه رها کرد، اما در انجام تکلیف، باید به گونه ای عمل کرد که به نتیجه برسیم؛ نه این که در عمل به تکلیف، اصلا به نتیجه نظر نداشته باشیم، به آن نیندیشیم و در پی تحقق آن نباشیم. لکن اگر با همه این امور، نتیجه محقق نشد، ما شکست نخورده ایم، چون به تکلیف عمل کرده ایم. 🌹👈پس بحث امام خامنه ای ناظر به تقدم نتیجه بر تکلیف یا تعیین کننده بودن نتیجه نیست، بلکه میگویند که توجه به نتیجه و در پی تحقق آن بودن، سبب می شود که ما «روش انجام تکلیف» را به خوبی و متناسب انتخاب کنیم. همین و بس.
3️⃣ بازخوانی مجدد کلام امام خامنه ای: اکنون در کلام امام خامنه ای که در نگاه نخست نتیجه را مهمتر از تکلیف می داند نگاه کنید: ✅👈 «امام فرمودند ما دنبال هستیم. آیا این معنایش این است که امام نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟! امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان نبود؟ [امام قطعاً به دنبال نتیجه بودند، اما مسأله این است که هیچ منافاتی بین تکلیف گرایی و به دنبال نتیجه بودن نیست] حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضد تکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ [اما معنایش این نیست که به تحقق نتیجه اصلاً نظر نداشته باشند و به آن نیندیشد و به دنبال دست یابی به آن نباشند] و الّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به بود؛ بودند. گفت که ما ؟! یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ ... بنابراین، این که تصور کنیم معنایش این است که ما باشیم، نگاه درستی نیست. ... بنابراین تکلیف‌گرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست می‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههای مشروع و میسّر، برنامه‌ریزی کند. ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
4️⃣تطبیق کلام امام خامنه ای در بحث انتخابات ✅👈آ. تکلیف ما در بحث انتخابات، «در پی انتخاب اصلح بودن» است؛ ✅👈ب. نتیجه انجام تکلیف: انتخاب شدن نامزد اصل (نتیجه مثبت) و دچار نشدن به دو دستگی (رهایی از نتیجه منفی) ✅👈 ج. تقدّم قطعی تکلیف بر نتیجه و لزوم حرکت در پی انتخاب اصلح ✅👈د. روش و برنامه ریزی ما در عمل به تکلیف باید به گونه ای باشد که حتی المقدور نتیجه مثبت به وجود آید و از نتیجه منفی در امان باشیم. 🚨👈اما اگر به نتیجه مثبت نرسیدیم و حتی نتیجه منفی هم رخ داد، ما شکست نخورده ایم، چون به تکلیف عمل کرده ایم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خدا سلام 📚فقه انتخابات؛ روش شناخت اصلح 1️⃣ روش شناسی قرآنی انتخاب اصلح 🌕 «فَبشِّر عبادِ الذین اولئک الذین هَداهم الله و اولئک هم اولوا الألباب» زمر 17 و 18. 🌻پس بشارت بده بنده «های» مرا که گوش فرا می دهند به سخن؛ پس پی میگیرند برترینش را آنان کسانی هستند که خداوند هدایت شان کرده و آنان صاحبان خردها هستند. 👈هم وظیفه گویندگانی که فکر می کنند اصلح هستند و قول شان «احسن» است و هم وظیفه شنوندگان، این است که بستر «هدایت الهی» را فراهم کنند تا «خردورزی» را در جامعه رشد دهند و جامعه را شایسته بشارت الهی کنند (فبشر عباد)؛ نه این که بستر گویه واگویه ها و دو دستگی ایجاد شود؛ یعنی باید جلسات برای (اصلح) را فراهم کنند. 🚨راه بهینه، این نیست که بروم و با این یک نفر یا آن چند نفر دیدار بکنم و آنان از من حمایت کنند؛ راه این است که: 1. ✅👈 (ادعای اصلح بودن و دلایل آن) از سوی نامزدهای گوناگون، در طرح بشود؛ نه با ای از افرادی که جداجدا با آنها دیدار کرده ایم 2. ✅👈 آن جمع، دارای صلاحیت و توانایی برای «اِتّباع احسن» باشند؛ یعنی: 👈آ. باشند (شناخت وظایف نماینده و معیارهای ولیّ فقیه)؛ 👈ب. باشند (شناخت کافی از فردی که باید با معیارها سنجیده شود) 🚨لذا شایسته نیست که به گونه غیرجمعی و با افرادی که تخصصی کافی در ندارند، مطالب دقیق تخصصی مطرح شود. 🍇 تفاوت با 👈جمع یعنی مجموعه ای از افرادِ به هم مرتبط؛ مانند خوشه انگور. 👈مجموعه یعنی تعدادی از افراد که لزوما پیوند جمعی ندارند اما در یک موقعیت قرار دارند؛ مانند دانه های جداشده از خوشه انگور. ✅ از نظر کارکرد، تفاوت زیادی بین جمع و مجموعه است: 🕌 مثال شرعی خواندن یک رکعت نماز جماعت با نُه نفر دیگر، ثوابش بیش از خواندن هزار رکعت نماز جماعت با یک نفر دیگر است. چرا؟ چون افراد که به تعداد خاصی برسند، تأثیرات متفاوتی تولید می شود. 🌐 مثالی عادی یک نفر ممکن است بتواند صد نفر را تکی تکی یا حتی دو تا دو تا حریف باشد، اما نتواند همزمان حریف هجوم یک جمع 20 نفره باشد. یعنی جمع زدن افرادِ جدا جدا، غیر از جمع بودن افراد است. 🗳 تطبیق مساله بر محل بحث ♻️ حتی اگر صد نشست دوستانه و چند نفره شکل بگیرد، ارزش یک جلسه ای ندارد که: 👈اولاً به گونه عمومی و با افراد نسبتاً زیادی باشد؛ 👈ثانیاً موافقانِ متخصص (آگاه به معیار و عیار) و نیز مخالفانِ آگاه هم در جلسه باشند؛ 👈ثالثاً دستور جلسه، مشخص باشد تا جمع مذکور با آمادگی کافی به جلسه بیایند؛ 👈رابعاً جوّ جلسه بر گفتگوی علمی و آزاد باشد؛ نه به گونه محفل دوستانه و همراه با برخی ملاحظات. 3️⃣ فرق برآیند نظر جمع و برآیند نظر تک تک افراد ✅اگر در جلسه ای مناسب، افراد موافق و مخالف قوی، بتواند بدون ملاحظات دوستانه، استدلال های ما بر اصلح بودن را بررسی کنند و یک گفتگوی استخوان دار جمعی با تبادل نظر همه جانبه شکل بگیرد و بعد پاسخ قانع کننده بیان شود، آنگاه می توان گفت که نتیجه به دست آمده، نتیجه جمعی است؛ وگرنه تک تک یا چند نفر چند نفر با هم نشستن و گفتگو کردن، نمی تواند شأنیت یک جلسه بهینه را داشته باشد. 💐 اکتفا به نشست ها و تبادل نظرات دوستانه، برای نپذیرفتن یک نشست تخصصی، شایسته به نظر نمی رسد. چه بسا در این خلال، خود نامزدها نیز به نکاتی متفطن بشوند. کمینه اینکه در معرض پندار عدم حضور در سنجش علمی قرار نمی گیریم 2️⃣ روش شناسی عرف عادی انتخاب اصلح در جهان؛ زورآزمایی اجتماعی یا زورآزمایی تخصصی؟ ✅ برای تعیین کُشتی گیر برتر در شهر یا کشور یا جهان، چه می کنند؟ یارکشی اجتماعی و طرفدار جمع می کنند؟ یا در میدان تخصصی با حضور داورهای خبره، زورآزمایی تخصصی می کنند؟ 🚨👈 پیروی از روش غیرفقهی، بستر اختلاف و شکاف اجتماعی است؛ خوب بدانیم و شاکر نعمت فقه باشیم تا خود و مردم مان را اهل بشارت الهی بگردانیم و به هدایت الهی برسیم: «فبشر عباد ...» 🌻اگر بهینه و ایمانی عمل کنیم، باید در بزنگاهها، بیشتر بشود؛ نه این که باشیم: «إن الذین سیجعل لهم الرحمن » مریم، 96. آنان که ایمان آوردندو نیکوکاری کردند، رحمان برای آنان مودت قرار می دهد؛ 🌻 یکی از مصادیق نیکوکاری، عمل به همین آیه قرآن است: «فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه» 👈اگر جلساتی باشد که امکان و برای یک فراهم باشد، به هدایت خدایی می رسیم: ✅ «فبشر عبادِ الذین یستمعون القول فیتّبعون أحسنه اولئک الذین هداهم الله». 🚨👈مخاطب این عرائض هستند که اگر روش بهینه را رها کنند و رخ دهد، نزد خداوند و مردم مسوولند! @korsihaye_azad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام 🌹فواید 🌻 يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا 🌻 اتَّقُوا اللَّهَ 🌻 وقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا 🌻يصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ 🌻ويَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُم احزاب، 70 و 71 💐ای کسانی که ایمان آورده اید 💐خداپروایی کنید 💐 و گفتار استوار را 💐 [این]، می کند 💐 و را. 👄سخن بهتر از سکوت است پس بگوییم؛ اما را! 🚨 اما سخن : 👈 می تواند عامل جدال حرام و گناهان دیگری شود. 👈 و نیز کارها را فاسد کند. 🌻پیامبر خدا (ص) فرمودن: ایمان بنده درست نمی شود، مگر اینکه قلبش درست شود و قلبش درست نمی شود مگر این که زبانش درست شود: ... وَ لاَ يَسْتَقِيمُ قَلْبُهُ حَتَّى يَسْتَقِيمَ لِسَانُهُ. زبان مهمترین ابزار خودسازی است نه مهمترین ابزار خودسوزی. 🌹 @korsihaye_azad
📚 فقه #روش_انتخاب اصلح ✅ عناصر روش قرآنی برای اتباع احسن: 1️⃣ کسانی باشند؛ 2️⃣ قول ها ارائه شود؛ 3️⃣ به آن گوش بسپرند 4️⃣ این افراد دارای صلاحیت شناخت قول احسن باشند 5⃣ قول احسن (نامزد اصلح) را پی بگیرند 🌕 امیرالمؤمنین ع دنبال تو می گردد: 📚 #کجایند کسانی که ... قرآن خواندند پس آن را برگرفتند: و قَرَءوا القرآن فَأَحکموه! همانا شیطان راههایش را برای شما آسان می کند و می خواهد که دینتان را بند به بند، بگلسد و به جای همبستگی، گسستگی به شما بدهد و با گسستگی، فتنه را. پس از #دو_به_هم زنی های شیطان و دمیدن های وی روی برگردانید و خیرخواهی را از کسی که آن را به شما هدیه کرده اید بپذیرید و آن را نگهدارید.» نهج البلاغه: 177 و 178 🌕 #کجایند...؟ به علی پاسخ بدهیم و راه انتخاب احسن را از قرآن بگیریم و به کار ببریم. ✅ امیرالمؤمنین در خطبه 176: 👈 «از سخن خدا بهره ببرید ... و از آن برای خود، خیرخواهی بجویید و 👈 دیدگاه های خودتان را با آن متهم کنید (اتَّهِموا علیه آرائَکم) ... و همانا مردم دو گونه اند: یا پیرو شریعت و یا آورنده بدعت (مُتَّبِعٌ شِرعَةً و مبتدِعٌ بدعةً) ... بپرهیزید از رنگ عوض کردن در دین خدا؛ همانا: 👈 #اتحاد در حقی که ناخوش می دارید، بهتر است از 👈#اختلاف در باطلی که دوست می دارید: ✅ فإنّ جماعةً فیما تَکرهون من الحق، خیر من فَرقة فیما تُحبون من الباطل». 💐 انتخاب اصلح تکلیف است ✏️ @korsihaye_azad
🌹سلام به خادمان این مجاهدت دشوار 🌼 ان شاء الله خدایمان کمک کند تا راه درست را بیابیم و بعد هم به حق چنگ بزنیم؛ وگرنه بر صورت و آبروی هم چنگ خواهیم زد. 🌹باور کنیم که در راه نادرست نمی شود درست رفت و به هدایت الهی هم رسید! ✅ راه قرآن: «استماع قول» + «اتّباع احسن»؛ به فرموده امیرالمؤمنین کجایند کسانی که قرآن را بخوانند و آن را به کار ببرند؟ 🌼 گرم گل نرگس باشیم تا باشیم و هستند کسانی که نیستند @korsihaye_azad
🌻 یلدا بزرگترین شب است؛ و شب بزرگترین آرزوی مؤمن، تا در خلوت آن با خدا مناجات کند: «يَا ابْنَ عِمْرَانَ كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ يُحِبُّنِي فَإِذَا جَنَّهُ اللَّيْلُ نَامَ عَنِّي أَ لَيْسَ كُلُّ مُحِبٍّ يُحِبُّ خَلْوَةَ حَبِيبِه‏» وسائل‏الشيعة، ج 7، ص 77. ای موسی بن عمران! دروغ گفت آن که پنداشت مرا دوست دارد، اما آنگاه که شب او را فراگرفت، مرا رها کرد و خوابید! آیا هر دوستداری، خلوت کردن با محبوب خود را دوست ندارد؟ ✅ شب یلدا، طولانی ترین فرصت برای دوستی و خلوت کردن با خداوند است؛ و براستی که بهار مؤمن در زمستان است. و بهاری ترین هنگامه آن، شب یلدا، یعنی بزرگترین فرصت خلوت با خداوند است! یلدا را می توان «نوشب» نامید؛ شبی دلنشین تر از نوروز: «الشتاء ربيع المؤمن قصر نهاره فصامه و طال ليله فقامه». إرشادالقلوب، ج 1، ص 91. نیز به همین مضمون در الأمالي للصدوق، ص 237 و وسائل‏ الشيعة، ج 10، ص 414. زمستان، بهار مؤمن است؛ روزهایش برای روزه، کوتاه است و شبهایش برای مناجات، بلند است». و سلام بر قامت بلند شبهای زمستان، و بر قامت بلندترین شب؛ یلدا که برای هیچ کس با معنا تر از حضرت مهدی ارواحنا فداه نیست! چه قیامی می کند امشب مهدی ما! شاید حضرت زرتشت هم بدین سان، شعله های شوقش به حضرت الله را در این شب بلند زمستانی به خنکای مناجات می سپرده است؛ و بعد آرام ارام یلدا از مناجات تهی شده است.  معاشران! دو سه رکـعت نـمـاز، ناز کنید «شبی خوش است بدین، قصه اش دراز کنید» @korsihaye_azad
ابرفقه رابطه.mp3
645.4K
🌹فرازی از قرائت قرآن☝️ با تفسیر کوتاهی درباره #رابطه و #ولایت 🌻«يا أیها الذین آمنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوا الله لعلکم تفلحون» آل عمران،200 📚 اصبروا یعنی صبر بورزید. صابروا یعنی همدیگر را به شکیب ورزی یاری کنید. و رابطوا یعنی همدیگر را به برقراری ارتباط یاری کنید. 🌻طبق مبانی روشن دینی و تأکید «امیرتعقل» مهمترین حوزه ای که باید مورد ارتباط گیری باشد، حوزه حیاتی یعنی عقل جامعه (ولیّ امر) می باشد و کانون ارتباطات، امام جماعت و امام جامعه است؛ بنابراین روایات زیادی با این معنا آمده است؛ مانند: «رابطوا امامکم». 💠اما این آیه ناظر به افراد حزب اللهی نیست؛ ناظر به عموم اهل ایمان است که دچار ضعف های جدی در ایمان هستند. ✅ بنابراین به جای واژه #ولایت و نزدیک بودن و پذیرش عقلی امام، از واژه «ربط» یعنی #بستن چیزی به چیز دیگر، استفاده کرده است و بعد هم تأکید کرده است که این صبر و مصابره و مرابطه، کافی نیست و باید با تقوا همراه شود؛ یعنی ممکن است که رابطه ای (بستنی) باشد که با تقوا همراه نباشد و بعد هم فرموده است: امید است که به رستگاری برسید ✅👈اما درباره امت حزب الله می گوید: «و من #یتول الله و رسوله و الذین آمنوا فإن حزب الله هم الغالبون» مائده 56 و نیز در آیه 22 مجادله: «الا ان حزبَ الله هم المُفلحون». حزب الله #بی_تردید_غالب و #بی_تردید_رستگار است. چون «ولایت پذیر» است. دیگر تکرار تقوا ضرورت ندارد؛ زیرا کُنده و جوهره تقوا و سخت ترین مصداق تقوا، ولایتمداری است 💐با ولیّ امر (خامنه ای) باشیم تا باشیم؛ چون هستند کسانی که نیستند زنده و برازنده ظهور باشیم 🌻 #ابرفقه
بابا نوئل، عروسکی که بزرگان کودک را بازی می دهد هر روز که از خیابان رد می شویم دهها آگهی تبلیغاتی، مثل چراغ قرمزی بر سر راه مان سبز می شود؛ که به بهانه تبریک میلاد، رهگذران را به همه چیز میخواند به جز آنچه مسیح می خواهد! مسیح جان! می بینی چطور تو را فراموش کرده ایم؟ تو تنها کسی هستی که روز تولدت را در روز روشن و جلوی چشم همگان با یک عروسک جا زنی کرده اند و به جای تو، بابانوئل را در شهر، آذین بسته اند! مسیح زنده است و از آسمان به ما نگاه می کند و منتظر روزی است که ما آماده استقبال از وی در خانه و محله و شهرمان باشیم. تا آن روز، گناه ظلم به کودکان فقیر و گرفتار خشونت، بر گردن کسانی است که آماده آمدن مسیح نیستند. بابانوئل تنها پدری است که هیچ گاه برای کشته شدن هیچ یک از فرزندانش گریه نکرده است؛ او همیشه می خندد، حتی در مراسم قتل کودکان مسیحی در سوریه میتوانم قسم بخورم که حضرت مسیح بر مصائب کودکان یتیم و بی خانمان و کودکان بدون پدر و مادر پرورشگاه ها گریه می کند با مریم مهربان؛ که خسته شده است از بس که فقط مجسمه سنگی کودکی عیسی را در میدان شهر و کلیساها در آغوش گرفته است و سر پا ایستاده است. حتی قلب مجسمه مریم هم سنگی نیست؛ می خواهد خم شود و یتیمانی که برای سال نو فقط دردهای تازه دارند را بغل کند و کودکان گرفتار ترور و خشونت را در آغوش بفشرد و مادرانه نوازش کند ای کاش در روز میلاد تو، مردم رُم منتظر میلاد دوباره بودند و وعده آمدنت را به همدیگر تبریک بگویند! راستی اگر کسی فقط تولدت را تبریک بگوید ولی زندگیت را انتظار نکشد، آیا ادامه ترا بر صلیب پسندیده است؟ رم 25 دسامبر 2015
✅ Jesus and Muhammad not only brought a message, they were also messengers: when the time will come, Jesus Christ will come with the descendant of Muhammad, the Mahdi. We must transmit teachings faithful to the truth to our children, we are obliged to satisfy their real needs, not to deceive them with legends like Santa Claus. ✅👉 At this time of the year, when we walk down the street, we see dozens of advertisements that, wishing "Merry Christmas", invite passers-by to anything but what Jesus Christ would like. 🔸 O Messiah! Can you see how we forgot you? You are the only one who, on your birthday, in full daylight and under the eyes of everyone, has been replaced with a puppet, that Santa Claus that hangs throughout the city. How much time wasted putting decorations, inventing songs and acting on Santa Claus - a figure invented by human beings - instead of devoting time to the Messiah that God created from the pure womb of the noble Mary for our salvation. 🔸The Messiah is alive and looks at us from heaven and is waiting for the day when we are ready to welcome him into our home, our neighborhood and our city, and we will desire, with his help and guidance from the Savior of the Universe, to fill the world with justice and goodness. Until that day, the oppression against poor children who suffer violence will be on the shoulders of those who are not ready for the coming of the Messiah. All this advertising for Santa Claus will not make him the father of the children of the world, in fact he would be the only father who has never cried for the killing of his children. He always laughs, even when Christian children are being killed in Syria by Isis and the Wahabis. ✅ I can instead swear that the Messiah cries for the pains of the orphans, homeless children and children living in orphanages, and also the noble Mary, perhaps tired of carrying that Jesus, always a child ... her statue would like to bend and embrace orphans, who for the new year can not do anything but renew their sufferings, and pick up and caress the children who suffer from terrorism and violence. 🔸How would it be beautiful oh Jesus, if on the day of your birth people were waiting for your new birth and exchange wishes for the promise of your return. Who is merely exchanging greetings for your birth, but is not waiting for your return, is not as if he was satisfied with your being on the cross? 🔹Hujjatulislam Dr. A. Emami, Rome
احکام شرعی ویژه انتخابات از پایگاه دفتر مقام معظم رهبری: س۶. عمل به تکلیف مقدم است یا رسیدن به نتیجه؟ چگونه می توان هم به تکلیف عمل کرد و هم به دنبال نتیجه مطلوب بود؟ ج. تکلیف گرایی منافاتی با دنبال نتیجه قانونی و شرعی بودن ندارد هر چند در انجام تکلیف تحقق نتیجه نیز مورد توجه است. 📚📚📚📚ا📚📚📚📚 انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی است 👈تکلیف گرایی + نتیجه نگری
احکام ویژه انتخابات از پایگاه دفتر امام خامنه ای: س ۸. وظیفه روحانیون و خواص در قبال شناساندن فرد اصلح چیست؟ آیا از لحاظ شرعی تکلیفی بر عهده آنها می باشد؟ ج. به ویژه و علما وظیفه دارند با افراد اصلح را با شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند و مردم را در انتخاب درست یاری دهند. عدم دخالت است؛ دخالت بدون بصیرت و هم خطرناک است. 📚📚📚📚ا📚📚📚📚 انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی است 👈تکلیف گرایی + نتیجه نگری
نُه دی، ترتیل آیه مقطعه: «الم» علمدار یعنی الم دار یعنی عَلَم معنایش دقیقا همان «ألَم» است و «دار» هم یعنی خانه، نه؛ یعنی دار علَمدار یعنی درد یعنی دار یعنی دردِ دار یعنی درددار علمدار یعنی ابوالفضل «علمدار» یعنی سید مجتبی الم دار درد جانبازی الا لا یحمل هذا العَلَم الا اهلُ البصر الصبر کسی علمدار می شود که اهل بصیرت و صبر باشد نه آنکه برای قدرت، با ملک ری نامزد کرده باشد کسی علمدار می شود که درد را زیسته باشد اصلا خود خود «الم» باشد؛ «الف» «لام» «میم» ظاهرش را نبین که «عباس» به هم پیوسته است او یک کلمه مقطعه است «الم»دار است عباس نافذ البصیره بود عباس صبر کرد بر این که آب نیاورد، با این که می توانست قوانین خلقت را در هم بریزد و آب که هیچ اقیانوس بیاورد عباس صبر می کند تا قیامت در برابر هجوم آبها در حایر قبرش هنوز صدای العطش در گوشه های «حزین» در گوش علمدار به «نوا» می آید نُه دی روز بصیرت است در واقع روز عباس است تاسوعا است: «در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند علمدار کجایی، علمدار کجایی» «این فتنه گران راه عزادار تو بستند علمدار کجایی؛ علمدار کجایی» چقدر زیبا است که عباس یک «الم» مقطعه بود به خدا من نمی دانستم که پاره های تن عباس بعد از ۱۴۰۰ سال در نه دی ایران دور هم جمع می شوند عباس عجب قامتی داشت؟ پنج میلیون نفر از شرق تا غرب و شمال تا جنوب تهران، تنش را برای ام البنین بازآفرینی کردند؛ یعنی عباس را پنج میلیون قسمت کرده بودند در عاشورا؟! به خاطر ملک ری؟ وای از دل ام البنین نه دی به شوق حسین اما همه تن عباس بود علمدار باید بصیر و صبور باشد علمدار یعنی الم دار «الم» رمزترین آیه قرآن است؛ یعنی «الف لام میم» که تا حالا تفسیرش را به این خوبی نخوانده بودیم عباس کلمه خدا بود یک آیه مقطعه که هیچ کس او را درست تلاوت نکرده است جز کربلا و جز نه دی نه دی همه قطعه های تن عباس دور هم جمع شدند عباس صبور است عباس بصیر است نه دی کلاس بصیرت است بعد از هشت ماه صبر در برابر فتنه لحظه هاتان عباسی حضرت عباسی ابوالفضل امامی برشا- ۹ دی ۹۸ 🇮🇷 @abarin