eitaa logo
حوزه علمیه کوثر
356 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
352 فایل
☎️تلفن : ۳۶۲۵۰۶۶۰_۰۲۱ معاونت آموزش : @m_zafar معاونت فرهنگی : @zahra0451 معاونت پژوهش : @kosar_nori
مشاهده در ایتا
دانلود
وصیت # شهید #مهدی_ثامنی 🌷 هر سال محرم یادی از ما کنید... به یادش صلوات https://eitaa.com/kosar_varamin/5
🔻چگونه آینده یک کشور را پیش بینی کنیم؟ 🔹اگر می خواهید بدانید کشوری توسعه می یابد یا نه، اصلا سراغ فناوری کارخانه و ابزاری که استفاده میکند نروید؛ اینها را به راحتی می توان خرید یا دزدید یا کپی کرد. 🔹برای دیدن توسعه بروید به دبستان‌ها و پیش دبستانی‌ها! ببینید آنجا چگونه بچه ها را آموزش می‌دهند، مهم نیست چه چیزی آموزش می‌دهند، بلکه ببینید چگونه آموزش می‌دهند! 🔹اگر کودکان شما را پرسشگر، خلاق، صبور، دارای روحیه گفتگو , تعامل ودارای روحیه مشارکت و کار تیمی بار آورند , اینها انسانها وشخصیت هایی خواهند شد که میتوانند توسعه ایجاد کنند. 👤داگلاس نورث/ برنده نوبل اقتصاد پ. ن : به نظرتون خاله های و های مدرسه به بچه های ما چی یاد می دن ؟؟ https://eitaa.com/kosar_varamin/5
خداوند برخلاف حكمتش، خواسته احدي را اجابت نمیكند! در نيايش هاي امام_سجاد علیه اسلام، اين سخن وجود دارد كه خدايا! با آن كه همه چيز در هستي، تابع اراده تو و بي‏نياز از فرمان لفظي توست، اما هرگز دعاها و نيايش‏هاي ما حكمت تو را تغيير نمي‏دهد. يعني اگر چه اموري مانند عبادت، توسّل، دعا، اقرار_به_گناه و...، وسيله انسان براي حركت به سوي خداست و فراهم آوردن وسيله نيز از فرمان هاي صريح خداي سبحان است كه: (يا أيّها الّذين آمنوا اتّقوا اللّه وابتغوا إليه الوسيلة)[1]، اما هيچ يك از اين وسايل، باعث نمي‏شود كه خدا برخلاف حكمتش، خواسته احدي را جابت كند: (ويا من لاتبدّل حكمته الوسائل)[2]. پس تمام كارهاي خداوند، زير مجموعه حكمت او و حكمت الهي نيز زير مجموعه اوست. يعني خداوند چون عليم است، حكيمانه عمل مي‏كند. از اين رو خداي سبحان، جريان خلافت و جانشيني خويش را از راه ، آغاز كرد و تعليم اسماي الهي را سر لوحه اين كار حكيمانه خود قرارداد كه: (وعلّم آدم الأسماء كلّها)[3]. پس راه خلافت الهي، راه علم به اسماي حسناي خداوند است و اگر كسي علم به اسما داشت، خليفه خدا مي‏شود. اما صرف علم به الفاظ و مفاهيم و اصطلاحات، مستلزم خلافت خدا نيست وگرنه شيطان هم از چنين علمِ لفظي و مفهومي، برخوردار بود، امّا از خلافت الهي بهره‏اي نداشت؛ [1] ـ سوره مائده، 35. [2] ـ صحيفه سجّاديه، دعاي 13. [3] ـ سوره بقره، آيه 31 حضرت آیت الله جوادی آملی مدظله العالی صورت و سيرت انسان در قرآن - صفحه 265 https://eitaa.com/kosar_varamin/5
#اهمیت_حفظ_زبان 🌹شیخ رجبعلی خیاط(ره): تمام نور معنوی و فیوضاتی که انسان از عبادات و زیارات کسب می کند با نیشی که بوسیله #زبان به دیگران می زند ، نابود می شود. https://eitaa.com/kosar_varamin/5
✨میرزا جواد آقا ملڪی تبریزی: 👈شخصی به محضر رسول اڪرم (ص) آمد و از فقر خود شڪایت ڪرد. حضرت به او فرمود : هر وقت داخل خانه ات شدی ①← سلام ڪن هرچند ڪسی در خانه نباشد ②← بر من صلوات بفرست. ③← سپس سوره قل هو الله احد را یڪ مرتبه بخوان ، تا فقرت برطرف شود. 💠 آن مرد چنین ڪرد و چیزی نگذاشت ڪه آن قدر رزق و روزی اش زیاد شد ڪه به همسایگانش نیز ڪمڪ مالی می ڪرد. 📚اسرار الصلاه، میرزا جواد آقا ملڪی تبریزی، ص۲۶۲ https://eitaa.com/kosar_varamin/5
روزنامه در اظهار نظری عجیب گفته : « سیاه پوش کردن شهر، خودکشی را افزایش می‌دهد! تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوشخراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت بخش عاشوراست...موافقان سیاه‌پوشی می‌گویند: مخالفان سیاه‌پوشی همان وهابیون سعودی هستند. در پاسخ باید گفت که اتفاقاً این خود وهابیون هستند که رنگ سیاه را برای خود برگزیده‌اند. گروه‌هایی مثل طالبان و داعش و جبهه النصره که ریشه وهابی دارند، در رنگ سیاه غوطه می‌خورند و حتا پرچم داعش سیاه است...سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است».... چنین اظهاراتی از فساد طلبانی که خود را اصلاح طلب می نامند بعید نیست . وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿ سوره بقره . ۱۱﴾ اما نکته جالب این است که چقدر حب مردم نسبت به اهل بیت سلام الله برایتان سنگین آمده که نتواستید ذات خبیث خود را پنهان کنید و سر مگویتان را فاش کردید . فکر می کنم نیاز نباشد به شما ثابت کنیم که در اسلام پوشیدن لباس مشکی کراهت دارد اما سیاه پوشی برای عزای علیه السلام نه تنها کراهت ندارد بلکه نشانه عزادار بودن است .. اما این که پرچم سیاه اباعبدالله علیه السلام را با پرچم سیاه داعش مقایسه می کنید و آن را بدعت می خوانید اتفاق عجیبی نیست ، بلکه تکرار تاریخ فقط به فاصله ۱۴۰۰ سال است ، ابن مرجانه هم با تبلیغات رسانه ای مانع از یاری رساندن مردم به سبط پیامبر صلی الله شد و حسین علیه السلام را بدعت گذار خواند ، از نظر او خداپرستی برای جامعه خطرناک بود و می خوارگی و بوزینه پرستی یزید مایه شادی و نشاط جامعه . شما هم به تبع از سخنوران توجیه گر و گناه طلب ۱۴۰۰ سال قبل خوب بلدید بدیها و بدعتهای خودتان را درست و حق و حقیقت را منفور نشان دهید . اگر کسی برقصد شاد است اما سینه زن حسین علیه السلام غمگین و افسرده .. همیشه صدای رقص و آوازتان بلند است ، در ترانه هایتان مشکی نه تنها غم نمی آورد بلکه رنگ عشق است اما اگر این رنگ برای عزای علیه السلام استفاده شود باعث خودکشی می شود ... اگر یک درصد احتمال دهیم که مشکی باعث خودکشی است پس باید دیوار خانه ها و شهر های برخی کشورهای اروپایی ، آمریکا ، چین و کره سیاه پوش باشد که آمار خودکشی شان روند افزاینده دارد . خودتان را خسته نکنید . ما که می دانیم و خودتان بهتر از ما می دانید که این همه دست و پا زدن ها فقط برای دشمنی است ، آن هم دشمنی با حسین علیه السلام ... ✍ https://eitaa.com/kosar_varamin/5
عالمی طائر دربار شه بی کفن است🌷 آفتابی ست که روشنگر هر انجمن است💜 این حسینی که زداغش دل وجان پر مِحَن است هر دوشنبه به خدا زائر قبر حسن است السلام علیک یا امام حسن مجتبی (ع) https://eitaa.com/kosar_varamin/5
نماد خوش شانسی؟!!! ✍استادرائفی پور: یه سوال مگه امام (ع) در گودال به شهادت نرسیدن،پس باید محل دفن حضرت هم همون گودال باشه.اونایی که رفتن کربلا میدونن بین محل گودال و ضریح مطهرفاصله هست.چرا؟ تو کربلا یه عده اومدن گفتند نه،براین پیکر باید اسب تاخته شه. این "باید"رو کی تعیین کرده بود؟(نقش یهود در حادثه کربلا) تو گودال نمیشد اسب تاخت.پیکر مطهر رو از گودال بیرون کشیدند بردند یه محل صاف و هموار و ده اسب که بهشون نعل زده بودندبراین پیکر تاختند... واین چهل اسب به عنوان تبرک از پای اسبهاجدا میشه. بعدها که در دوره قاعونی بغدادمیشه مرکز یهودیان، نواده های همین اشقیا این نعل اسبها رو با افتخار درخونه هاشون میزدند که ما از هموناییم اینا بعدها کوچ کردند به شبه جزیره ایبری در اسپانیا و همین سنت رو هم باخودشون بردندو نعل اسب رو کردند نمادخوش شانسی... حالا یه عده از مردم خودمونم نا آگاهانه نعل اسب رو به عنوان نماد خوش شانسی استفاده میکنن!!! آیت الله جوادی آملی: تبرک جستن به نعل اسب از موهومات بعد از حادثه کربلاست.به این جهت که این اسبها نعوذاً بالله بر آدمهای خارج از دین تاختند پس با ارزش میباشند.چنانچه برخی فرق اسلامی دهه اول ماه محرم را جشن میگیرند و متاسفانه فرهنگ ناشایست نعل اسب به میان مردم ما هم رواج یافته. ابو ریحان بیرونی: ستم هایی که بر حسین بن علی کردنددر هیچ ملتی با بدترین افراد نکردند. او را با شمشیر ونیزه و سنگ باران از پای در اوردند سپس اسب بر بدنش تاختند... بعضی از این اسبها به مصر رسید.بعضی مردم این نعل اسبها را کندند و برای تبرک بر در خانه های خود نصب کردندواین عمل در میان مردم مصر سنتی شد که بعد از ان هر کسی بالای در خانه خود نعل اسب نصب میکرد... در تاریخ آمده : یزید (علیه لعنه) در عصر عاشورا بعد از به شهادت رساندن امام حسین (ع)و یارانش دستور داد اسب ها ( که نعل تازه شده بودند) را بر بدن شهدای کربلا تازاندند . یزیدیان این روز را روز برکت و پیروزی نام نهادند که در زیارت عاشورا هم به آن اشاره می شود (...یوم تبرکت بهی بن امیه و ....)و برای افتخار بر این پیروزی (قتل خاندان مطهر پیامبر )و رواج تفکر شیطانی خودنعل اسبهای خود را کندند و در سراسر شهر ها و کشورها گرداندند...شهر به شهر و کشور به کشور به نشانه ی پیروزی . در شامات در عراق در قسطنطنیه در روم در ایران و در سراسر جهان مدرن 1400 سال قبل... و این شد سبب آنکه در سرتاسر جهان از 1400 سال پیش تاکنون نعل اسب را نشانه ی برکت و شانس و پیروزی می دانند  اين به اروپا هم رسيد شايد این اعتقاد از اسپانیا به اروپا رسیده (اندلس قدیم)به اندلسی ها هم از امویان این اعتقادرسیده؛ امویان به عنوان تبرک نعل اسب نگه میداشتن اما اروپایی ها چون معنی تبرک رونمی دونستن میگفتن شانس میاره حالا امویان این اعتقادو از کجا آورده بودن ؟ تو عاشورا بعداین که 10 تا اسب روی پیکر امام حسین (ع) تاختتند 40 تا نعل اسب ها رو به عنوان تبرک در آوردن و بین خودشون تقسیم کردن این نعل ها رو از خونه هاشون آویزون می کردن و بعد از مدتی به عنوان یک شیء با ارزش به هم می فروختند ، تا اینکه تقلبی این نعلها هم اومد و کم کم آویزون بودن یه نعل تو خونه ها یهو رسم شد. ‌https://eitaa.com/kosar_varamin/5
⭕️رهبرانقلاب، صبح امروز: 👈 تا آمریکا توبه نکند و به برجام برنگردد، هیچ مذاکره‌ای اتفاق نمی‌افتد؛ نه در ، نه غیر آن! https://eitaa.com/kosar_varamin/5
⚜ 💫حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: ⚡️قرائت "سورۀ مبارکۀ توحید" برابری میکند با ثلث قرآن ، ⬅️هر کسِ با ایمان "سورۀ مبارکۀ توحید "را با نیّت خالص و توجّه به خدا و معنی آن بخواند، خداوند متعال گوشت او را بر آتش دوزخ حرام کند. 📚خواص القرآن،صحفه ۲۳۱ https://eitaa.com/kosar_varamin/5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیش بینی شگفت انگیز استاد درباره سخنان روحانی و ایجاد دوگانه حجاب و حقوق کارگران 📷 ببینید و نشر دهید https://eitaa.com/kosar_varamin/5
همسرش میگفت: به خاطر شهادت همسرم گریه نمی کنم ولے به خاطر وضعیت #حجاب جامعه ناراحتم و گریه می کنم.. #شهیدمسلم_خیزاب #کوچه_شهید https://eitaa.com/kosar_varamin/5
💠شهید حاج محمد ابراهیم همت : 🌷سفارشم به ملت تداوم بخشیدن به و استعانت به درگاه خداوند است تا این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عج) وصل نماید. https://eitaa.com/kosar_varamin/5
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه هفتگی نیمسال اول ۹۹_۹۸ مدرسه علمیه کوثر ورامین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 #جمعه خود را معطر به عطر #صلوات کنید 🌸 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم https://eitaa.com/kosar_varamin/5
#خانوادگی_شهید_شدن_چه_صفایی_دارد پسر اول گفت : مادر جون برم جبہـہ ؟ گفت : برو عزیزم ... رفت و والفجر مقدماتـے شہید شد ! #شہـید_احمد_تلخابـے پسر دوم گفت : مادر ، داداش ڪہ رفت من هم برم ؟ گفت : برو عزیزم ... رفت و عملیات خیبر شہـید شد ! #شہـید_ابوالقاسم_تلخابـے همسرش گفت : حاج خانم بچہ ‌ها ڪہ رفتند ، ما هم بریم تفنگ بچہ ‌ها روی زمین نمونہ ، رفت و والفجر 8 شہـید شد ! #شہـید_علے_تلخابـے مادر بہ خدا گفت : همہ دنیام رو قبول ڪردے ، خودم رو هم قبول ڪن رفت و در حج خونین شہـید شد ! #شہـیده_ڪبرے_تلخابے #درود_بر_همـہ_ے_بانـوان_زینبـے #خانوادگی_شهید_شدن_چه_صفایی_دارد✨🕊🌷 خدایا نصیبمان کن #شهید #شهدا https://eitaa.com/kosar_varamin/5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نوشته های کال ما
خوب نگاهم کن . غریبه نیستم . روزگاری هم شهری بوده ایم . هم کلاسی. هم ولایتی. با تمام کوچکی ام کوچ کردم تا از آن سوی دود و باروت برایت لبخند سوغات بیاورم . سر #کوچه که رسیدم قید نگاه عاشقانه ی مادر و کمر تا خورده ی پدر را زدم. قید تمام بازی های کودکانه و دوچرخه و توپ سه لایه ام را. حتی قید نگاه ملتمسانه ی خواهرم سمیه را . خوب نگاهم کن. غریبه نیستم کوچ کردم تا راه بلدت شوم .شدم. نشان گرفتم و راه بلدت شدم. اما نمی دانم چرا با نشان #شهادت که برگشتم فکر کردی غریبه ام! خوب نگاهم کن، ببین ،من پسر همین شهرم. #کوچه_شهید #م_رمضانی @navashtahayekallmaa
مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ورامین: طلاب در صحنه های مختلف اجتماعی حاضر باشند سرکار خانم فاضله، طاهره شاکری مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ورامین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص مهمترین رسالت طلبگی گفت: مهمترین رسالت طلبگی قرار دادن بشریت در مسیر تقوا و عبودیت است. وی در ادامه با بیان اینکه طلاب در انجام این رسالت باید به مهارت و فنون تبلیغی مجهز شوند، اظهار داشت: کسی می تواند در امر تبلیغ موفق باشد که در کنار کسب علوم دینی از تهذیب نفس و خودسازی غفلت نکند. شاکری با اشاره به هجمه های اعتقادی دشمنان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، ابراز کرد: امروز یکی از مهمترین رسالت های حوزه علمیه و طلاب مقابله با شبهات و هجمه های اعتقادی دشمنان در فضای مجازی است و تنها راه مقابله با این اقدامات خثمانه تولید محتوای دینی متناسب با ذائقه مخاطبان است که باید توسط حوزویان انجام شود. مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ورامین با بیان اینکه طلبه در دوران تحصیل طلبگی باید معارف حقه را با دقت و صحیح درک کند و در نهایت دلسوزی و امانت داری معارف الهی را به مردم ابلاغ کند، اظهار داشت: طلاب با تاسی به مکتب نبوی حریصانه دلسوز هدایت مردم باشند. وی با تاکید بر اینکه طلبه در مسیر طلبگی با سختی ها و ناملایمات فراوانی روبرو می شود که باید در برابر آنان صبور و شکیبا باشد، عنوان کرد: طلبه مهذب و خودساخته اگر با سختی و دشواری روبرو شود آزرده خاطر نمی شود حتی از آن سختی لذت برده و می داند که هر کاری انجام می دهد برای کسب رضای الهی است و بسیار ارزشمند است. مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر ورامین با بیان اینکه طلاب برای ایفای نقش طلبگی باید تلاشی مجدانه داشته و در صحنه های مختلف اجتماعی حاضر باشند، گفت: لازم است طلاب در حفظ هویت طلبگی کوشا باشند و اجازه ندهند برخی افکار و فضاهای مسموم آنان را از این هویت دور کنند؛ هویت طلبگی در رفتار و کردار ظاهری و باطنی طلبه آشکار می شود. شاکری بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه برای حرکت جامعه بیان کرد و ادامه داد: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان هستند و طلاب جوان به عنوان پرچمداران انقلاب باید در تحقق محورهایی که رهبر معظم انقلاب ترسیم فرمودند تلاش کنند. http://rasanews.ir/fa/news/621120/%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%AD%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D8%B6%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%AF
اولین جلسه درس اخلاق ( نشست پژوهشی ) با محوریت تحریفات عاشورا سخنران ؛ حجت الاسلام شیخ مهدی ابراهیمی
حوزه علمیه کوثر
اولین جلسه درس اخلاق ( نشست پژوهشی ) با محوریت تحریفات عاشورا سخنران ؛ حجت الاسلام شیخ مهدی ابراهی
متن اولین جلسه نشست پژوهشی حجت الاسلام مهدی ابراهیمی مبلغ دینی و استاد حوزه در اولین جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه کوثر ورامین که با محوریت نشست پژوهشی ( تحریفات عاشورا و سیدالشهدا ( ع) ) برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا و ماه محرم الحرام و تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت : قیام سیدالشهدا جزء پر اختلاف ترین وقایع تاریخی شیعی است و از شهادت سیدالشهدا ( ع) تا نوشته شدن اولین مقتل ۶۱ سال فاصله است . حجت الاسلام مهدی ابراهیمی با اشاره به ماجرای دامادی حضرت قاسم ( س) گفت : امام حسن مجتبی ( ع) پیش از شهادت فرمودند : « یکی از حق های فرزند بر والد این است که برای او همسر خوب اختیار کند » به همین دلیل فاطمه را برایش خطبه می کنم تا این حق او بر گردنم نماند . و ایشان پیش از شهادت یکی از دختران امام حسین ( ع) که ظاهرا فاطمه صغیره است را برای حضرت قاسم خطبه می کنند و این موضوع در تاریخ ثابت شده است . وی ادامه داد ؛ اما نکته مهم این است که آیا سیدالشهدا ( ع) در روز عاشورا برای حضرت قاسم ( س) عروسی برپا کردند ؟ حجت الاسلام ابراهیمی افزود : آنچه از تاریخ بر می آید این است که حضرت سیدالشهدا ( ع) فقط دست قاسم را در دست فاطمه صغیره گذاشت و فرمود این حقی است که پدرت بر عهده من نهاده است . و سخنی از برپایی عروسی وجود ندارد . حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اهمیت واقعه عاشورا اظهار داشت : شاید بتوان گفت بعضی مجموعه روایات از نگاه تاریخی و از نظر سند ضعیف باشد یا قوی ، کم نقل شده باشد یا زیاد ، در حقیقت مسیر کربلا و در حقیقت نقل وقایع کربلا به عنوان روضه چیزی کم نمی کند بلکه در بسیاری وقایع شدت مظلومیت را زیاد می کند . این استاد حوزه با اشاره به هدف نقل روضه و نقل وقایع عاشورا بیان داشت : نقل وقایعی که بر سیدالشهدا ( ع) رفته در حقیقت برای بیان هدف اصلی سیدالشهدا( ع) از قیام ، که نشان دادن مقابله با ظلم و بدعتهای یزید بود . وی ادامه داد : در هیچ روایتی نیامده که وقایع کربلا را مو به مو نقل کنیم و بدانیم سیدالشهدا ( ع ) چه کردند بلکه آنچه مهم است نشان داده هدف قیام سیدالشهدا ( ع ) است . این مبلغ دینی گفت : گاهی اوقات به اسم نگاه علمی به واقعه کربلا ظلم می شود . مهدی ابراهیم گفت : طبق روایت امام رضا علیه السلام در نقل وقایع کربلا باید شؤون امام معصوم ( ع) حفظ شود . ابراهیمی ادامه داد : چرا که بین رد و اثبات روایات اگر کسی بخواهد نگاه دقیق داشته باشد دچار وسواس فکری می شود و از اصل هدف نقل تاریخ کربلا باز می ماند . حجت الاسلام ابراهیمی ضمن بیان اهمیت روضه خوانی گفت ؛ آنچه از روضه خوانی بر ما امر شده است در حقیقت اشک بر سیدالشهدا ( ع ) است . این مبلغ دینی ضمن بیان این شبهه که می گویند تحریک و تهییج عواطف مردم فایده ندارد بیان داشت : درست است که عقل مایه اصلی انسان برای پیشرفت است اما چیزی که در انسان وجود دارد و بسیار اهمیت دارد ، احساسات است و انسان را نمی توان موجود تک بعدی عاقلِ محض دید و احساس را در او لحاظ نکرد . وی افزود : اگر چه جایگاه احساسات پایین تر از عقل است اما اگر احساسات درست استفاده شود و در مسیر صحیح حرکت کند ، به موتور محرکه عقل به سمت پیشرفت تبدیل خواهد شد . ابراهیمی گفت : البته باید تاکید کنیم که تمامی این سخنان را به قرینه بیان می کنیم که می دانیم دروغ بستن به معصوم ( ع ) هم گناه است و هم از اصلی ترین ویژگیهای تحریف است و سخن ما اولا: در مورد مسایلی است که در حد شؤون امام است و ثانیا: ذکر مسایلی که در تاریخ آمده چه ضعیف السند باشد چه نباشد . مهدی ابراهیمی گفت : حقیقت تحریف قیام امام حسین ( ع ) و واقعه عاشورا آنجاست که عده ای بخواهند رفتار امام حسین ( ع) را به نفع خودشان مصادره کنند مثل این که می گویند امام حسین در واقعه کربلا نه فقط جهاد کرد بلکه مذاکره هم کرد . وی افزود : این گونه تحریفات برای توجیه رفتارهای سیاسی غلط خودشان است . چرا که مذاکره یعنی کوتاه آمدن از حق ، و امام حسین ( ع) هیچ گاه از حق کوتاه نیآمد. حجت الاسلام ابراهیمی گفت : تحریف این است که یک امر اصولی را فدای یک امر فرعی کنیم مثلا بگوییم امام حسین ( ع) کشته نماز است . چرا که نماز فرع دین است و آیا با عقل جور است که امام معصوم به بدترین شکل به شهادت برسد و نوامیسش به اسارت برود برای نماز . وی افزود : حسین ( ع) امام است و امامت اصل اصول دین است و نماز فرع دین ، پس این که بگوییم حسین ( ع) برای نماز کشته شد تحریف قیام عاشورا و مصادره به مطلوب است . حجت الاسلام ابراهیمی در پایان گفت : بسیار درست است که در مقابل تحریف و انحرافات قیام عاشورا بایستیم فقط باید تحت تاثیر کلام دیگران قرار نگرفت و با نگاه منصفانه وقایع را بررسی کرد چرا که گاهی به اسم نگاه علمی انصاف فراموش می شود .
💎جرعه ای از نهج البلاغه 🔹نحوه ی حساب رسی خداوند 📜 از آن حضرت سؤال شد: خداوند چگونه حساب مردم را با این همه جمعیت مى رسد؟ فرمود: همان گونه که با این جمعیت رزقشان مى دهد. پرسیدند: در حالى که خدا را نمى بینند چگونه به حساب آنها مى رسد؟ فرمود: همان گونه که آنان را روزى مى دهد در حالى که او را نمى بینند. حکمت 300 https://eitaa.com/kosar_varamin/5