eitaa logo
کوثر ولایت kosarvaliyt 🕊
67 دنبال‌کننده
659 عکس
248 ویدیو
39 فایل
ا✍️﷽ کوثر ولایت @kosarvaliyt 🕊 🕊 کانالی برای #اهل_علم_و_معرفت #یا_اباصالح_المهدی_ادرکنا به باغ خانه تو کوثرے بهشتےبود که بر ولاےتو دلبسته بودصبح الست ارسال هرپیام،قطره ای از دریای محاسن ومعارف قرآن و اهلبیت«ع»است.🍏 خادم؛پیشنهادے؛سخنـے؛انتقادے↙ @MSafad
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام بر شما 🎉🌺🌙عید 🎉🌺🌙سعید 🎉🌺🌙فطر 🎉🌺🌙بر شما 🎉🌺🌙دوستان 🎉🌺🌙عزيز 🎉🌺🌙و 🎉🌺🌙خانواده 🎉🌺🌙محترمتان 🎉🌺🌙مبـــارک 🎉🌺🌙و فرخنده 🎉🌺🌙بــــــاد
molody-eyd-fetr1.mp3
9.39M
🌸🍃﷽ا🌸🍃 محمود کریمی الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
🌸🍃﷽ا🌸🍃 ورود بن عقیل (علیه‌السّلام) به کوفه استقبال مردم و بیعت با ایشان، خیانت و شکستن عهد و پیمان دعوت كوفيان از علیه‌السلام و ارسال نامه‌هاي بي‌شمار و درخواست از آن جهت رفتن به كوفه و برعهده گرفتن رهبري قيام بر ضد يزيد بن معاويه، پسرعمويش بن عقيل علیه‌السلام را با نامه‌اي به سوي كوفيان اعزام كرد. روز پنجم شوال سال ۶۰هجری وارد شهر كوفه گرديد. و در خانه مختار بن ابي‌عبيده ثقفي كه از شيعيان مبارز و از مخالفان سرسخت بني‌اميه بود، سكونت گزيد. شيعيان مخلص  دسته دسته به سوي وي شتافته و به وي خيرمقدم گفتند. هنگامي كه گروهي از آنان در حضور مسلم علیه‌السلام اجتماع مي‌كردند، وي نامه علیه‌السلام را براي آنان مي‌خواند و مردم به خوبي گوش فرا داده و از شوق ديدار قريب الوقوع آن حضرت، مي‌كردند. پس از آمادگي نسبي مردم مسلم بن عقيل علیه‌السلام از آنان براي امام حسين علیه‌السلام بيعت گرفت و تعداد هيجده هزار تن  در نخستين روزهاي ورود مسلم با وي بيعت كردند. مسلم بن عقيل علیه‌السلام نامه‌اي به محضر علیه‌السلام نوشت و از امام حسين علیه‌السلام درخواست نمود كه به سوي كوفه حركت كند. از آن سو هواداران بني‌اميه و طرفداران يزيد بن معاويه، همانند عبدالله بن مسلم حضرمي، عماره بن عقبه و عمر بن سعد كه از صاحب نفوذان كوفه بودند، براي يزيد بن معاويه نامه‌هايي به شام ارسال كرده و او را از وضعيت كوفه و بيعت شيعيان با مسلم بن عقيل علیه‌السلام آگاه نمودند و از وي درخواست كردند كه به جاي نعمان بن بشير، عامل وي در كوفه كه با قيام مسلم بن عقيل علیه‌السلام برخورد جدي نمي‌كند، شخص ديگري بفرستد كه داراي عزمي قوي و اراده‌اي راسخ باشد و در برخورد با مخالفان حكومت، شدت و خشونت به خرج دهد. يزيد بن معاويه پس از مطالعه نامه هواداران خود در كوفه و مشورت با 🖤سرجون مسيحي، تصميم گرفت عبيدالله بن زياد عامل خويش در بصره را با حفظ سمت به حكومت كوفه نيز منصوب كند تا با قساوت و شدتي كه در وي وجود دارد، قيام مسلم بن عقيل علیه‌السلام و شيعيان و محبان اهل بيت علیهم‌السلام را در كوفه سركوب كند. الارشاد (شیخ مفید)، ص ۳۸۱ «وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ» ۱_به جهت نقش مهم و کلیدی او در (علیه‌السّلام) و یارانش ۲_و همین طور ریشه های فاسد پدری و مادری او، علاوه بر ذکر نام او، نام پدر زنازاده او ( زیاد) و نام مادر زناکار او ذکر شده است، تا یکی از علت های اعمال زشت او که همان 🖤پلیدی نسبی و خانوادگی اوست روشن شود. الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
🌸🍃﷽ا🌸🍃 با  و  در راه خدا بخشیده نمی‌شود بلکه باید ۱_ جبران شود ۲_ یا صاحب‌حق آن را ببخشد: شب عاشورا علیه السلام به یارانش فرمود: فردا شهید می‌شویم، هر کس بدهکار است من راضی نیستم در لشکر من باشد. پرداخت بدهی از حمایت حسین مهم‌تر است. این حدیث خیلی مهم است. شب عااشورا علیه السلام فرمود: یارانی بهتر از شما خدا خلق نکرده، بهترین آدم‌های هستی، آمدند جانشان را فدا کنند، در عین حال امام حسین فرمود: اگر بدهکارید، بروید بدهی‌تان را بدهید. «لا يُقاتِلَنَّ مَعي رَجُلٌ عَلَيْهِ دَيْنٌ» . (علیه السلام) می ‌فرماید: اَوَّلُ قَطْرَةٍ مِنْ دَمِ الشَّهيدِ كَفّارَةٌ لِذُنُوبِهِ اِلاَّ الدَّيْنِ فَاِنَّ كَفّارَتَهُ قَضاءُهُ من لا یحضره الفقیه، ج ۳، ص ۱۸۳ اولين قطره خون شهيد كفاره گناهان اوست مگر بدهيها، كه كفاره آن اداى آن است. عليه السلام : جَعَلَ اللّهُ سُبْحانَهُ حُقُوقَ عِبادِهِ مُقَدِّمَةً لِحُقُوقِهِ فَمَنْ قامَ بِحُقُوقِ عِبادِ اللّهِ كانَ ذلِكَ مُؤَدِّيًا اِلَى اْلقِيامِ بِحُقُوقِ اللّهِ. شرح غررالحكم ، ج ۳، ص ۳۷۰ خـداونـد مـتعال ، حقوق بندگانش را مقدمه و زمينه ساز حقوق خود قرار داده است . پس آن كه حقوق بندگان خدا را ادا نمايد، حقوق الهى را نيز ادا خواهد كرد. الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
🌸🍃﷽ا🌸🍃 (علیه‌السلام): همانا براى استغفار ، درجه عليّين قرار داده شده است و آن (استغفار) نامى است كه شش معنا در بر دارد: ۱_ پشيمانى از گذشته؛ ۲_ تصميم بر ترك هميشگى آن؛ ۳_ بازگرداندن حقوق خلايق به آنان ؛ ۴_ ادا كردن حقّ هر عمل واجب كه حقّ آن را ضايع كرده اى؛ ۵_ اين كه گوشت برآمده از مال حرام را با اندوهها آب كنى، چندان كه پوست به استخوان چسبد و ميان آن دو گوشتى تازه رويد ؛ ۶_ آن كه سختى طاعت را به تن بچشانى چنان كه شيرينى معصيت را به كام او ريخته بودى. آن گاه [پس از همه اين مراحل ]بگويى: . 🌴 الاستِغفَارُ دَرَجةُ العِلِّيّينَ ، و هُو اسمٌ واقعٌ على سِتَّةِ مَعـانٍ : أوّلُها النـدمُ علـى ما مضى ، و الثّاني العَزْمُ على تَرْكِ العَوْدِ إلَيهِ أبَدا ، و الثّالثُ أنْ تُؤدّيَ إلى المَخْلوقينَ حُقوقَهُم ··· و الرّابعُ أنْ تَعْمِدَ إلى كُلِّ فَريضةٍ علَيكَ ضَيَّعْتَها فتُؤدّيَ حَقَّها ، و الخامسُ أنْ تَعْمِدَ إلى اللَّحمِ الَّذي نَبَتَ على السُّحتِ فتُذيبَهُ بالأحْزانِ حتّى تُلْصِقَ الجِلدَ بالعَظمِ و يَنْشَأ بَينَهُما لَحمٌ جديدٌ ، و السّادسُ أنْ تُذيقَ الجِسمَ ألَمَ الطّاعةِ كما أذَقتَهُ حَلاوةَ المَعصيةِ ، فعند ذلكَ تقولُ : أستَغْفِرُ اللّه َ . الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
🌸🍃﷽ا🌸🍃 قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰٓ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ. (آیه ۵۳) بگو: ای بندگان من كه [با ارتكاب گناه‌] بر خود زیاده روی كردید! از رحمت خدا نومید نشوید، یقیناً خدا همه گناهان را می‌آمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است؛ علیه السلام؛ اين حديث را از از صلي الله عليه و آله و سلم براي من نقل فرمودند: در قسمت آخر شب و از اول ، را به آسمان دنیا می‌فرستد و به او دستور می‌دهد که بگوید: آیا سائلی هست که به او عطا کنم؟ کننده‌ای هست که از او بپذیرم؟ کننده‌‌ای هست که او را بیامرزم؟ ای کسی که طالب خیر هستی ؛ ای کسی که طالب شر و بدی هستی، از بدی خود دست بکش. این را تا ادامه می‌دهد و چون سپیده بدمد، آن فرشته به جای خود در ملکوت آسمان برمی‌گردد». شیخ صدوق، الامالی، ص ۴۱۱ «إِنَّ اللهَ تَبَارکَ وَتَعَالَى يُنْزِلُ مَلَكاً إِلَى السَّمَاءِ الدُّنْيَا كُلَّ لَيْلَةٍ فِي الثُّلُثِ الْأخِيرِ وَلَيْلَةَ الْجُمُعَةِ فِي أوَّلِ اللَّيْلِ. فَيَأْمُرُهُ فَيُنَادِي: هَلْ مِنْ سَائِلٍ فَأُعْطِيَهُ؟ هَلْ مِنْ تَائِبٍ فَأَتُوبَ عَلَيْهِ؟ هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ فَأَغْفِرَ لَهُ؟ يَا طَالِبَ الْخَيْرِ! أَقْبِلْ، وَيَا طَالِبَ الشَّرِّ! أَقْصِرْ. فَلا يَزَالُ يُنَادِي بِهَذَا حَتَّى يَطْلُعَ الْفَجْرُ. فَإِذَا طَلَعَ الْفَجْرُ عَادَ إِلَى مَحَلِّهِ مِنْ مَلَكُوتِ السَّمَاء».  🤦😭 اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَهْتِكُ الْعِصَمَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ النِّقَمَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُغَيِّرُ النِّعَمَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَحْبِسُ الدُّعَاءَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ الْبَلاَءَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي كُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتُهُ وَ كُلَّ خَطِيئَةٍ أَخْطَأْتُهَا ... الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃﷽ا🌸🍃 🍃 🌹🧕 🎥عشق ۹۸درصدی! آیا زنی پیدا میشه که بگه شوهر من ۹۸ درصد دوست داشته باشه و ۲درصد دیگری را دوست داشته باشه؟!!! ... تو چرا بدحجاب در خیابان.....؟!!!؟؟؟؟ استاد الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
🌸🍃﷽ا🌸🍃 وقتي احترام به پدر و مادر را بازگو مي كند، براي گرامي داشت مقام زن، نام مادر را جداگانه و بالاستقلال طرح مي كند. مي فرمايد: (وَوَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ إِحْسَانًا) احقاف، ۱۵ و انسان را نسبت به پدر و مادرش به احسان سفارش كرديم. (وَقَضَىٰ رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوٓا إِلَّآ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَآ أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَآ أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا) اسراء، ۲۳ پروردگار تو مقرّر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر خود احسان كنيد. و در جاي ديگر احسان به پدر و مادر را در كنار عبادت حق ياد مي كند: (أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ )    لقمان، ۱۴ شكرگزار من و پدر و مادرت باش. اما با همه اين تجليل هاي مشترك، وقتي مي خواهد از زحمات پدر و مادر ياد كند، از زحمت سخن مي گويد، نه از زحمت پدر، آنجا كه مي فرمايد: ( حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهًا وَوَضَعَتْهُ كُرْهًا وَحَمْلُهُ وَفِصَالُهُ ثَلَاثُونَ شَهْرًا ) احقاف،۱۵ سي ماهه مادر را مي شمارد، كه: دوران بارداري، زايمان، و دوران شيرخوارگي براي مادر دشوار است. و همه اينها را به عنوان شرح خدمات مادر ذكر مي كند. در اين بخش قرآن، حتي اشاره اي هم به اين موضوع نيست كه: پدر زحمت كشيده است. بنابراين، آيات قرآن كه در مورد شناسي از والدين آمده است بر دو قسم است: ۱_ قسم حق شناسي مشترك پدر و مادر را بيان مي كند. ۲_ آياتي است كه مخصوص حق شناسي مادر است. 📗زن در آينه جلال و جمال، ص۱۷۸ الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
🌸🍃﷽ا🌸🍃 يك سلسله مسؤوليت هاي پرورشي به عهده است كه مرد، از آن محروم است، زن حداقل سي ماه يك سري مسؤوليت هايي دارد كه مرد ندارد. خداي سبحان و دين، وظايف و دستورات و راهنمايي هايي در ظرف سي ماه براي مادر مقرر نموده و با او گفته است، اين سي ماه عبارت است از: حداقل دوران حمل شش ماه ـ و اكثر آن نُه ماه مي باشد ـ و دو سال نيز دوران شيرخوارگي كودك كه روي هم سي ماه مي شود. (وَالْوَالِدَاتُ يُرْضِعْنَ أَوْلَادَهُنَّ حَوْلَيْنِ كَامِلَيْنِ ) و مادران شير مي دهند فرزندانشان را دو سال كامل. در اين سي ماه كه كودك از تغذيه مي كند، مسؤول حفظ دو نفر است و دو تكليف دارد. يكي براي خود و ديگري براي كودك. پدر، در اصلِ نطفه موظف است حلال بخورد و اگر بعداً مبتلا به حرام شد ارتباط تنگاتنگي با پرورش كودك ندارد، زيرا غذاي حرام پدر در جهاز گوارشي پدر هضم مي شود، امّا غذاي مادر در دستگاه گوارشي او تبديل به شير مي شود و كودك تغذيه مي كند، او موظف است به كودك حلال بدهد و خود حلال بخورد، اين در مورد تغذيه جسماني. در غذاي روحاني نيز چنين است، اگر مرد خاطره بدي، خيال و هوس بدي در سر بپروراند خود را مي سوزاند، خيال گناه و خاطره تلخ در درون مرد عليه خود اوست، امّا خيال باطل و حرام و انديشه گناه و خاطرات تلخ براي زن، عليه دو نفر خواهد بود. حال بايد پرسيد آيا اين، عظمت زن نيست؟ اين مسؤوليتي نيست كه ذات اقدس اله به زن داده است؟ به زن فرمود: مسؤوليت در حفظ خاطرات و انديشه ها و افكار و عقايد و اخلاقت بيش از مرد است، مرد يك نفر را مي سوزاند و تو دو نفر را، تو مسؤول دو نفري، از اين رو مواظب افكار و انديشه هايت باش. زيرا كه بسياري از مسائل از راه انديشه به فرزند مي رسد. 📗زن در آينه جلال و جمال، ص۱۸۰ الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
🌸🍃﷽ا🌸🍃 دروني ؛ زيرا  «انَّ الْمُصَلِّی یُنَاجِی رَبَّهُ؛ نمازگزار با پروردگارش مي كند».         من لا یحضره الفقیه، ج۱، ص۲۱۰ از اين رو نماز جز رازگويي نيست. نماز، محفوف به دو نيايش است؛ زيرا نماز گزار با به نماز مي رود و با نيايش آن را مي كند. پس قبل و بعد نماز جز نيايش نيست و اين از آن روست كه بنده‌ي كامل همان است كه با مناجات قوام و خو گرفته و جانش با نيايش هاي نماز درهم آميخته باشد. 📒رازهاي نماز، ص۱۵۶ الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ 🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
             🌸🍃﷽ا🌸🍃 قدر و منزلت، اجر و رسالت را فقط   می داند و می تواند بیان و ادا  کند: وَمَآ أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ من از شما بر ابلاغ رسالتم هیچ پاداشی نمی‌خواهم، پاداش من‌ فقط برعهده پروردگار جهانیان است. سوره شعراء (آیات: ۱۸۰ ،۱۶۴ ،۱۴۵  ،۱۲۷ ۱۰۹) در مراسم عروسی، پیرمردی در گوشه سالن تنها نشسته بود که داماد جلو آمد و‌ گفت: سلام استاد خیلی خوش آمدید، آیا مرا می‌شناسید؟ معلم بازنشسته پاسخ داد: خیر عزیزم فقط می‌دانم مهمان دعوتی از طرف داماد هستم داماد ضمن معرفی خود گفت: چطور آخه مگه میشه منو فراموش کرده باشید؟ یادتان هست سال‌ها قبل ساعت گران قیمت یکی از بچه‌ها گم شد و شما فرمودید: باید جیب همه دانش‌آموزان را بگردید و همه باید رو به دیوار بایستیم و من که ساعت را دزدیده بودم از ترس و خجالت خیلی ناراحت بودم که آبرویم را می‌برید، ولی شما ساعت را از جیبم بیرون آوردید ولی تفتیش جیب بقیه‌ی دانش‌آموزان را تا آخر انجام دادید و تا پایان آن سال و سال‌های بعد در آن مدرسه هیچ کس موضوع دزدی ساعت را به من نسبت نداد و هیچ کس هم خبردار نشد استادگفت: باز هم شما را نشناختم! ولی واقعه را دقیق یادم هست، چون من موقع تفتیش چشم‌هایم را بسته بودم! ، دانش‌آموزان را بزرگ می‌نماید!✅ 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
             🌸🍃﷽ا🌸🍃             سلام الله علیه: ۱_ التَّعْظِیمُ لَهُ وَ التَّوْقِیرُ لِمَجْلِسِهِ (او را بزرگ داری و جایگاهش را ارج نهی) ۲_ وَ حُسْنُ الِاسْتِمَاعِ إِلَیْهِ وَ الْاِقْبَالُ عَلَیْهِ (و خوب به حرف های او گوش دهی و تمامی حواست متوجه او باشد) ۳_ وَ اَن لَا تَرْفَعَ عَلَیْهِ صَوْتَکَ (و صدایت را در نزد او بلند نکنی) ۴_ وَ لَا تُجِیبَ اَحَداً یَسْاَلُهُ عَنْ شَیْ‌ءٍ حَتَّى یَکُونَ هُوَ الَّذِی یُجِیبُ (و پاسخ کسی که از او سئوالی کرده است را ندهی تا اینکه او خودش جواب آن را بدهد) ۵_ وَ لَا تُحَدِّثَ فِی مَجْلِسِهِ أَحَداً (و در نزد او با کسی صحبت مکن) ۶_  وَ لَا تَغْتَابَ عِنْدَهُ أَحَداً (و از کسی هم غیبت منما) ۷_ وَ اَنْ تَدْفَعَ عَنْهُ اِذَا ذُکِرَ عِنْدَکَ بِسُوءٍ. (و آنگاه که از او در نزد تو بدی گفتند ، از او دفاع کن) ۸_ وَ اَن تَسْتُرَ عُیُوبَهُ (و عیب های او را پنهان سازى و خوبى هاى او را آشکار سازى) ۹_  ولا تُجالس له عدوّاً. ( با دشمن او نشست و برخاست نکنى) ۱۰_ ولا تُعادى له ولیاً، ( با دوستان او دشمنى نکنى) فإذا فعلت ذلک شهدتْ لک ملائکه الله بانّک قصدته وتعلمت علمه لله جلّ اسمُه لا للناس». اگر چنین کردى فرشتگان خدا گواهى مى دهند که تو براى خدا نزد او علم آموخته اى نه براى مردم.       (علیه‌السّلام) 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
             🌸🍃﷽ا🌸🍃 حسن صیقل گوید: از (علیه‌السّلام): درباره آنچه مردم روایت می کنند که: (یک ساعت بهتر از عبادت یک شب است ). پرسیدم و گفتم: چگونه بیندیشد؟ : از خرابه یا خانه‏ ای که می گذرد بگوید: ساکنین ت کجایند؟ سازندگان ت کجایند؟ چرا سخن نمی گوئى؟ اصول کافى ج۳ ص: ۹۱ روایة:۲، باب تفکر ... قَالَ: يَمُرُّ بِالْخَرِبَةِ أَوْ بِالدَّارِ؛ فَيَقُولُ أَيْنَ سَاكِنُوكِ؟! أَيْنَ بَانُوكِ؟! مَا بَالُكِ لَا تَتَكَلَّمِینَ؟! 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
             🌸🍃﷽ا🌸🍃 خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم ): هر دو نفر مسلمانی که از همدیگر قهر کنند و سه روز بر آن حال بمانند و با هم آشتى نکنند هر دو از اسلام بیرون روند، و میانه آنها پیوند دوستى دینى نباشد، پس هر کدام از آن دو به سخن گفتن با برادرش گرفت، او در روز حساب پیشرو به باشد. اصول کافى، ج۴ ص:۴۵ روایت:۵ ، باب قهر کردن و جداییاز برادر مؤمن أَيُّمَا مُسْلِمَيْنِ تَهَاجَرَا فَمَكَثَا ثَلَاثاً لَا يَصْطَلِحَانِ إِلَّا كَانَا خَارِجَيْنِ مِنَ الْإِسْلَامِ وَ لَمْ يَكُنْ بَيْنَهُمَا وَلَايَةٌ فَأَيُّهُمَا سَبَقَ إِلَى كَلَامِ أَخِیهِ كَانَ السَّابِقَ إِلَى الْجَنَّةِ يَوْمَ الْحِسَابِ‏. 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
             🌸🍃﷽ا🌸🍃 (علیه‌السّلام): همانا چون بنده‏ اى را خواهد و آن بنده گناهى مرتکب شود خدا دنبالش او را کیفرى دهد و استغفار را به یاد او اندازد، و چون براى بنده‏ اى بدى خواهد و او گناهى کند خدا دنبالش نعمتى به او دهد تا استغفار را از یاد او ببرد و با آن حال ادامه دهد، و این است گفتار خداى عزوجل: (به تدریج و آهستگى آنها را غافلگیر کنیم از راهی که ندانند) سوره اعراف آیه ۱۸۲ یعنى: به سبب (دادن) نعمت هنگام (ارتکاب) گناهان. اصول کافى ج 4 ص: 189 روایت: ۱، باب استدراج إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً فَأَذْنَبَ ذَنْباً أَتْبَعَهُ بِنَقِمَةٍ وَ يُذَكِّرُهُ الِاسْتِغْفَارَ وَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ شَرّاً فَأَذْنَبَ ذَنْباً أَتْبَعَهُ بِنِعْمَةٍ لِيُنْسِيَهُ الِاسْتِغْفَارَ وَ يَتَمَادَى بِهَا وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لا يَعْلَمُونَ بِالنِّعَمِ عِنْدَ الْمَعَاصِی‏. 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
         🌸🍃﷽ا🌸🍃 (علیه‌السّلام) :   مردگان خود را زیارت کنید، به راستى آنها از شما خرسند می‌شوند. هر یک از شما پس از برای آنها خود را سر قبر طلب کند. الکافی، ج ۳، ص ۲۳۰        🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
    🌸🍃﷽ا🌸🍃 یحیی‌بن‌ابی‌القاسم : از (علیه السلام) درباره‌ی تفسیر آیه‌ی: الم ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدیً لِلْمُتَّقِینَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ      /۳،۲،۱ سؤال کردم. فرمود: مقصود از الْمتَّقُونَ در این آیه، علی (علیه السلام) هستند و الْغَیْبُ، (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و دلیل من بر این گفتار، آیه‌ی: وَ یَقُولُونَ لَوْلاَ أُنزِلَ عَلَیْهِ آیَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَیْبُ لِلهِ فَانْتَظِرُواْ إِنِّی مَعَکُم مِّنَ المُنتَظِرِینَ است.           / ۲۰ خداوند عزّوجلّ [در قرآن]، را به نام بیان کرد و همان [و دلیل] است و این گفتار، کلام خداوند است که می‌فرماید: وَ جَعَلْنَا ابْنَ مَرْیَمَ وَ أُمَّهُ آیَةً؛    /۵۰ (ما فرزند مریم و مادرش را آیه و نشانه‌ی خود قرار دادیم. که [آیه] معنای حجّت و دلیل است.) 📒تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۴۰  📚بحار الأنوار، ج۵۲، ص۱۲۴ ... الْمُتَّقُونَ شِیعَهًُْ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ الْغَیْبُ فَهُوَ الْحُجَّهًُْ الْغَائِبُ وَ شَاهِدُ ذَلِکَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ ... 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
    🌸🍃﷽ا🌸🍃   خَلَقَ اللَّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِلْمُؤْمِنِينَ          عنكبوت (آیه ۴۴) خدا آسمان‌ها و زمین را به حق آفرید؛ یقیناً در این [آفرینش‌] نشانه‌ای [بر توحید، ربوبیت و قدرت خدا] برای مؤمنان است. 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
             🌸🍃﷽ا🌸🍃 🌹 در  کتاب مقدس عهدین عبارت(پسر انسان) بار در انجیل و ملحقات آن (عهد جدید) آمده است که فقط سی مورد آن با مسیح(علیه‌السّلام) قابل تطبیق است. و اما مورد دیگر از نجات دهنده ای سخن میگوید که در و پایان روزگار خواهد کرد و حضرت عیسی(علیه‌السّلام) نیز با او خواهد آمد از جمله: (و کمرهای خود را ببندید، های خود را بدارید. 🍏 به حال آن غلامان که ایشان چون آید، ایشان را یابد. پس شما نیز باشید، زیرا در ساعتی که گمان نمی برید پسر انسان می آید.)  🍎            ، باب ۱۲ مطابقت انجیل لوقا با 🌹 وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ... وَ أَصْلِحْ لي في ... /۱۵ ...رسول خدا دوباره برای دخترش پیام فرستاد: « ، ولایت و وصایت را در او قرار خواهد داد». فاطمه (سلام الله علیها) برای پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) پیام مجدّد فرستاد که دراین‌صورت خواهم بود.... ۱_...فَلَوْ لَا أَنَّهُ قَالَ أَصْلِحْ لِی فِی ذُرِّیَّتِی لَکَانَتْ ذُرِّیَّتُهُ کُلُّهُمْ أَئِمَّهًًْ وَ لَمْ یَرْضَعِ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) مِنْ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) ... الکافی، ج۱، ص۴۶۴ ۲_ علیّ‌بن‌ابیطالب (علیه السلام) هنگام ازدواج با (سلام الله علیها) عرض کرد: «یا رَبِّ أَوْزِعْنِی أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتِی أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَ عَلی والِدَیَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لِی فِی ذُرِّیَّتِی». رسول خدا (صلی الله علیه و آله) گفت: فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ {النَّبِیُ} (صلی الله علیه و آله) آمِینَ آمِینَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ وَ یَا خَیْرَ النَّاصِرِین. کوفی، ص۴۱۳ ۳_ (أَصْلِحْ لِی فِی ذُرِّیَّتِی): فَمِنْهُمُ الْأَئِمَّهًُْ (علیهم السلام) وَاحِدٌ فَوَاحِدٌ فَثَبَّتَ اللَّهُ بِهِمْ حُجَّتَهُ. ، ج۲، ص۲۹۸ ۴_فَقَالَ لَهَا إِنَّ رَبِّی جَاعِلُ الْوَصِیَّهًِْ فِی عَقِبِهِ فَقَالَتْ نَعَمْ... کامل الزیارات، ص۵۶ 🍏يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ آنان مى‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولى خدا نور خود را كامل مى‌كند هر‌چند كافران خوش نداشته باشند. امام کاظم (علیه السلام): ... قَالَ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الْأَدْیَانِ عِنْدَ قِیَامِ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) لِقَوْلِ اللَّهِ عزّوجلّ وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ بِوَلَایَهًِْ الْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف)‌. ، ج۱، ص۴۳۲؛ ج۱ ص۱۹۵ (علیه‌السّلام) 🍎 در تفسیر این آیه شریفه:     هَل یَنظُرُونَ الا السَاعَهَ ان تَاتِیَهُم بَغتَهً وَ هُم لایَشعُروُنَ.                   آیا چشم به راه چیزی جز آن ساعتند که ناگاه و بیخبرشان بیاید؟ : مراد از ساعت، ساعت قیام (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است بحار، ج ۲۴، ص ۱۶۴، ح ۴.     حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف): و دور از انتظار فرا می رسد: ما به یکباره و ناگهانی فرا می رسد و در آن زمان و بازگشت برای کسی سودی ندارد و پشیمانی از گناه کسی را از کیفر ما نجات نمی بخشد. ‌...فَإِنَّ أمرَنا بَغتَةٌ فُجأَةٌ حينَ لا تَنفَعُهُ تَوبَةٌ ولا يُنجيهِ مِن عِقابِنا نَدَمٌ عَلى حَوبَةٍ. احتجاج، ج۲، ص ۴۹۸ بحار ج ۵۳، ص ۱۷۶ 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
             🌸🍃﷽ا🌸🍃 لاله های واژگون دشت ما سربه زیر و مهربانند ای اشک در چشمانشان جمع می شود در تواضع رو به تو خم می شوند صبدم تسبیح ذکر تو کنند ذکر یا هو، قل هو کنند شاد و خندان مهربان و عاشقند عاشق و شاکر از خودند ای لاله های واژگون هر چه بینیم در جهانت آیتی است کاش ماهم لاله عاشق شویم در گویان رو به محرابت شویم سربه زیر و عاشق و دیوانه وار روبه ای جانان کنیم اشک چشمانم چه سیلی پرفروغ پر کند سجاده ام را در 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
             🌸🍃﷽ا🌸🍃 و از دعای زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) « ...وَ عَلَى مَشَايِخِنَا بِالْوَقَارِ وَ السَّكِينَةِ «... خدایا! بر پيران متانت و آرامش وَ عَلَى الشَّبَابِ بِالْإِنَابَةِ وَ التَّوْبَةِ و بر جوانان بازگشت و توبه وَ عَلَى النِّسَاءِ بِالْحَيَاءِ وَ الْعِفَّةِ و بر وَ عَلَى الْأَغْنِيَاءِ بِالتَّوَاضُعِ وَ السَّعَةِ و بر ثروتمندان فروتنى و گشادگى وَ عَلَى الْفُقَرَاءِ بِالصَّبْرِ وَ الْقَنَاعَةِ و بر تنگدستان شكيبايی و قناعت وَ عَلَى الْغُزَاةِ بِالنَّصْرِ وَ الْغَلَبَةِ و بر جنگجويان نصر و پيروزى وَ عَلَى الْأُسَرَاءِ بِالْخَلاصِ وَ الرَّاحَةِ و بر اسيران آزادى و راحتى وَ عَلَى الْأُمَرَاءِ بِالْعَدْلِ وَ الشَّفَقَةِ و بر حاكمان دادگسترى و دلسوزى وَ عَلَى الرَّعِيَّةِ بِالْإِنْصَافِ وَ حُسْنِ السِّيرَةِ و بر زيردستان انصاف و خوش رفتارى تفضّل فرما وَ بَارِكْ لِلْحُجَّاجِ وَ الزُّوَّارِ فِي الزَّادِ وَ النَّفَقَةِ و حاجيان و زيارت كنندگان را در زاد و خرجى بركت ده وَ اقْضِ مَا أَوْجَبْتَ عَلَيْهِمْ مِنَ الْحَجِّ وَ الْعُمْرَةِ و آنچه را بر ايشان از حج و عمره واجب كردى توفيق اتمام عنايت كن بِفَضْلِكَ وَ رَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ» به فضل و رحمتت اى مهربان ترين مهربانان». 📗«مصباح» كفعمى 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
             🌸🍃﷽ا🌸🍃 (علیه‌السلام): ثلاثٌ مِن المُرُوَّةِ فی السَّفرِ: بَذلُ الزّادِ وَ حُسنُ الخُلقِ وَ الم‍ِزاحُ فی غَیرِ المَعاصی. سه خصلت در سفر نشانة مروّت و جوانمردی است: ۱_ توشه و ساز و برگ خود را در اختیار همسفران قرار دادن؛ ۲_ اخلاق و رفتار خوش داشتن؛ ۳_ و مزاح و شوخی‌های خالی از گناه. خصال، ج ١، ص ١٥٧ 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌
             🌸🍃﷽ا🌸🍃 بلبلی برگ گلی خوش رنگ در منقار داشت و اندر آن برگ و نوا ناله‌های زار داشت گفتمش در عین این ناله و فریاد چیست گفت ما را در این کار داشت اگر ننشست با ما نیست جای اعتراض کامران بود از گدایی عار داشت در نمی‌گیرد نیاز و ناز ما با حسن دوست خرم آن کز نازنینان بخت برخوردار داشت خیز تا بر کلک آن جان افشان کنیم کاین همه نقش عجب در گردش پرگار داشت" 🌹 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓  🕊 🕊 eitaa.com/kosarvaliyt ┗━━🌺🍃━━━━━━━┛‌