eitaa logo
لَعلنَا
134 دنبال‌کننده
57 عکس
2 ویدیو
21 فایل
تاملاتی طلبگی در مسیر اعتلای ایران اسلامی ( امید است این نوشته ها زمینه ای در ما ایجاد نماید برای تفکر و عزم)(این یادداشت ها هر چند بعضا جهت عام می توانند داشته باشند لکن بیشتر ناظر به فضای فرهنگی شهر زرین شهر است) یاسر مرکزی
مشاهده در ایتا
دانلود
خون دل. ۱۴۰۲.۸.۲۴.mp3
36.78M
سلسله جلسات گفتگو پیرامون کتاب "خون دلی که لعل شد" جلسه ششم ۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
سلسله نشست های گفتگو با محوریت کتاب: ✅ خون دلی که لعل شد ..‌ ✅ «إنّ مع الصّبر نصراً» (خاطرات رهبر معظم انقلاب از دوران انقلاب و مبارزات...) جلسه هفتم چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ حوزه علمیه امام خمینی(ره)
خون دلی ک لعل شد۱۴۰۲۰۹۱۵.mp3
49.6M
سلسله جلسات گفتگو پیرامون کتاب "خون دلی که لعل شد" موضوع بحث : عالم شهادت چگونه عالمی است؟ جلسه هفتم ۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
خون دلی که .._1.m4a
36.58M
سلسله جلسات گفتگو پیرامون کتاب "خون دلی که لعل شد" موضوع بحث : خواندن این کتاب چه تاثیری بر انقلابی گری ما دارد؟ جلسه هشتم ۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
خون دل ۲۹ آذر.mp3
52.28M
سلسله جلسات گفتگو پیرامون کتاب "خون دلی که لعل شد" موضوع بحث : یاس رسل و انقلابی گری جلسه نهم ۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
سلسله نشست های گفتگو با محوریت کتاب: ✅ خون دلی که لعل شد ..‌ ✅ «إنّ مع الصّبر نصراً» (خاطرات رهبر معظم انقلاب از دوران انقلاب و مبارزات...) جلسه دهم چهارشنبه ۶ دی ماه۱۴۰۲ ساعت ۴۵ : ۱۵ حوزه علمیه امام خمینی(ره)
خون دلی که لعل شد ۱۰.m4a
40.25M
سلسله جلسات گفتگو پیرامون کتاب "خون دلی که لعل شد" موضوع بحث : جمع سادگی و کیاست جلسه دهم ۶ دی ماه ۱۴۰۲
به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت 🇮🇷حاج قاسم سلیمانی🇮🇷 برگزار می گردد: نشست گفتگو با محوریت کتاب : 📚از چیزی نمی ترسیدم📚 چهارشنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۴۵ : ۱۵ حوزه علمیه امام خمینی (ره)
خون دلی که لعل شد ۱۱.m4a
28.67M
همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم موضوع بحث : (شهادت حاج قاسم نفحه الهی) رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إنّ لِرَبِّكُم في أيّامِ دَهرِكُم نَفَحاتٍ، فَتَعَرَّضُوا لَهُ لَعَلَّهُ أن يُصِيبَكُم نَفحَةٌ مِنها فلا تَشقَونَ بَعدَها أبدا
انقلاب ِ زبان پیرامون بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مداحان می خواستم در باب جلسه ای که با دوستان ِخانه طلاب برقرار شد چند جمله ای بنویسم. جلسه با محوریت بیانات اقا با مداحان در سالروز میلاد حضرت زهرا «سلام علیها» بود. اما حقیقتا نوشتن سخت است. چون ما وقتی می نویسیم غالبا قصد داریم چیزی را توضیح داده و از ابهام بیرون آوریم. حال آنکه این سخنرانی در نهایت وضوح و آشکارگی بود. پس می توان به نوع دیگری از نوشتن فکر کرد. گاهی باید نوشت تا ببینیم چه نسبتی و چه فهمی از متن روبرو داریم. من آنچه که در مواجهه با این سخنرانی برایم رخ داده است را در چند جمله خلاصه می کنم؛ @khanehtolab
🖌 انقلاب امام در واقع انقلاب در زبان ِ دین بود. نه اینکه امام دین جدیدی آورده باشد اما او توانست زبان دین را به صحنه بیاورد. شاید اینکه در برخی روایات در باب حضرت ولی عصر (عج) گفته شده : "یَاتِی بِدِینٍ جَدید" به همین معنای زبانی مراد باشد. 🖌زبان ابزار و وسیله ای نیست که ما بخواهیم با آن معانی را منتقل کنیم. اساساً آدمی چیزی غیر از زبان نیست. و در زبان است که هست و شدنش رخ می دهد. به معنایی دیگر در زبان است که انسان با همه چیز نسبت می گیرد و جهان خویش را می سازد. وقتی زبان پریشان و بی بنیاد باشد ، آدمی آواره است و راهی به آینده برای رفتن نمی یابد. 🖌تکلیف ما روشن است. مساله ما زبان است. و اینکه چگونه می توان زبان انقلاب اسلامی را جستجو و به صحنه آورد. به مدد زبان است که می توان مسائل مان را طرح کنیم و امکان گفت و گو و تفکر را فراهم آوریم. بار دیگر فرازی از این بیانات رهبری را با هم مرور کنیم : « در زمان ما، بزرگ‌ترین کسی که «جهاد تبیین» کرد امام راحل بود، و بزرگ‌ترین کاری که با «جهاد تبیین» انجام گرفت، کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. امام راحل با «جهاد تبیین» کاری کرد که دیگران با هیچ وسیله‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، نه می توانستند بکنند، نه امیدش را داشتند که بکنند؛ امام با زبان و با منطق [این کار را کرد]؛ «جهاد تبیین» این است. [امام] از روز اوّل نهضت شروع کرد به حرف زدن، تا روزی که آمد اینجا در بهشت زهرا گفت من تو دهن این دولت میزنم و دولت تعیین می کنم؛ همه با «جهاد تبیین» بود. با «جهاد تبیین» چه کار کرد؟ با «جهاد تبیین» حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدّانه‌ی سلطنتی ارثی را ازاله کرد و حکومت مردم‌سالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد؛ مسئله‌ی «جهاد تبیین» این است، اهمّیّتش این است. خب این درس فاطمه‌ی زهرا «سلام الله علیها» است که در طول زمان ادامه پیدا کرد و رسید به امام بزرگوار. در زمان مبارزات روحانیّت و نهضت روحانیّت، جریان های دیگری بودند که تلاش می کردند، کار می کردند، دوندگی می کردند، با سلاح وارد میدان می شدند، [امّا] هیچ کار نتوانستند بکنند؛ یا سرکوب شدند یا منحرف شدند.» یاسر مرکزی @khanehtolab