#نهج_البلاغه
🌸و الْجَزَعُ مِنْ أَعْوَانِ الزَّمَانِ
💠جزع و بى تابى به حوادث دردناک زمان کمک مى کند»
✍️اشاره به این که گذشت زمان قواى انسان را تدریجاً تحلیل مى دهد و هر نفسى قدمى به سوى مرگ است; ولى جزع و بى تابى سبب تشدید آثار آن مى شود اى بسا عمر هفتاد ساله را به نصف تقلیل مى دهد، بنابراین همان گونه که صبر و شکیبایى با حوادث تلخ مى جنگد و انسان را در برابر آنها استوار مى دارد جزع و بى تابى به کمک آن حوادث مى شتابد و آثار آن را در وجود انسان عمیق و عمیق تر مى سازد.
📚 #حکمت ۲۱۱
______________
🌱کانال اختصاصی علامه طباطبایی🌱
@allame1001
https://eitaa.com/joinchat/2523988014C59c02fdb37
⚡️ فلسفه (حکمت) در طول وحی است، نه در عرض وحی.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«آیا برای حل معضلات علمی باید به دانشمند رجوع كرد؟ بله.
آیا نیاز داریم به هوشمندی؟ بله.
آیا نیاز داریم به محاسبات نظری؟ بله.
آیا نیاز داریم به شهود؟ بله.
ولی آیا اینها مستقل از انبیاء هستند؟ هرگز.
بلكه معیار صحتشان به تبع وحی تعریف میشود.
گاهی کسانی، سه طبقهٔ مرجع و موازی در کنار انبیاء تعریف میکنند: عرفا، فلاسفه و دانشمندان. عرفا طبقهٔ مرجع در شهودند؛ فلاسفه طبقهٔ مرجع در علوم عقلی و علوم نظری هستند؛ و دانشمندان هم طبقهٔ مرجع در كارآمدیهای علمی هستند.
این نحوه طبقهبندی پذیرفتنی نیست. ما طبقه موازی در کنار انبیاء تعریف نمیكنیم. اینها باید در طول انبیاء قرار بگیرند. در دستگاه حق، همه اینها زیرمجموعه انبیا تعریف میشوند.
البته آن دستگاه منطقی كه میخواهد صحت را كنترل كند باید حتماً منطقش به حجیت و به تبعیت از وحی برسد. معنای این حرف آن نیست كه همه علوم، نقلی بشود. علم دینی این نیست كه در آیات و روایات بگردیم و یك گزارهای پیدا كنیم که در باب مسائل علوم باشد و بعد بگوییم این گزاره دینی است. معیار دینی بودن این است كه جریان فرهنگ دین و زبان دین در حوزه علوم وارد شود.» (۱۳۸۴)
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
#حکمت_کاربردی
☑️ @mirbaqeri_ir
آیت الله #مجتهدی ره: دیدید بعضیها میخواهند دو رکعت نماز صبح بخوانند انگار یک کوه پشت آنها افتاده. گناه زیاد سنگینی میآورد و هرچه آنها را صدا میکنید مثل اینکه بختک روی آنها افتاده است، اینها همه بر اثر گناهان زیاد است.
______________
🌱کانال اختصاصی علامه طباطبایی🌱
@allame1001
https://eitaa.com/joinchat/2523988014C59c02fdb37
علامه طباطبایی ره: هرگاه در میان مشکلات قرار گرفتید، سیل صلوات به راه اندازید زیرا آن سیل حتما مشکلات را با خود میبرد.
______________
🌱کانال اختصاصی علامه طباطبایی🌱
@allame1001
https://eitaa.com/joinchat/2523988014C59c02fdb37
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓از کجا بفهمیم هنوز خدا ما رو رها نکرده و دوستمون داره...
#حجت_الاسلام_فاطمی_نیا
✅بسیار دقیق و زیبا حتما ببنید و به کسانی که دوستشان دارید ارسال کنید.
🆔@eshgh_bazi_khoda
متن توقیع امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به شیخ مفید رحمه الله در بحار الانوار جلد ۵۳ صفحهی ۱۷۵👇👇👇👇
@laelahaellahu
«۷»
[الإحتجاج]: ذُکِرَ کِتَابٌ وَرَدَ مِنَ النَّاحِیَةِ الْمُقَدَّسَةِ حَرَسَهَا اللَّهُ وَ رَعَاهَا فِی أَیَّامٍ بَقِیَتْ مِنْ صَفَرٍ سَنَةَ عَشْرٍ وَ أَرْبَعِمِائَةٍ عَلَی الشَّیْخِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ النُّعْمَانِ قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُ وَ نَوَّرَ ضَرِیحَهُ ذَکَرَ مُوصِلُهُ أَنَّهُ تَحْمِلُهُ مِنْ نَاحِیَةٍ مُتَّصِلَةٍ بِالْحِجَازِ نُسْخَتُهُ لِلْأَخِ السَّدِیدِ وَ الْوَلِیِّ الرَّشِیدِ الشَّیْخِ الْمُفِیدِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ
النُّعْمَانِ أَدَامَ اللَّهُ إِعْزَازَهُ مِنْ مُسْتَوْدَعِ الْعَهْدِ الْمَأْخُوذِ عَلَی الْعِبَادِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ أَمَّا بَعْدُ سَلَامٌ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمَوْلَی الْمُخْلِصُ فِی الدِّینِ الْمَخْصُوصُ فِینَا بِالْیَقِینِ فَإِنَّا نَحْمَدُ إِلَیْکَ اللَّهَ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَ نَسْأَلُهُ الصَّلَاةَ عَلَی سَیِّدِنَا وَ مَوْلَانَا نَبِیِّنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ نُعْلِمُکَ أَدَامَ اللَّهُ تَوْفِیقَکَ لِنُصْرَةِ الْحَقِّ وَ أَجْزَلَ مَثُوبَتَکَ عَلَی نُطْقِکَ عَنَّا بِالصِّدْقِ أَنَّهُ قَدْ أُذِنَ لَنَا فِی تَشْرِیفِکَ بِالْمُکَاتَبَةِ وَ تَکْلِیفِکَ مَا تُؤَدِّیهِ عَنَّا إِلَی مَوَالِینَا قِبَلَکَ أَعَزَّهُمُ اللَّهُ بِطَاعَتِهِ وَ کَفَاهُمُ الْمُهِمَّ بِرِعَایَتِهِ لَهُمْ وَ حِرَاسَتِهِ فَقِفْ أَمَدَّکَ اللَّهُ بِعَوْنِهِ عَلَی أَعْدَائِهِ الْمَارِقِینَ مِنْ دِینِهِ عَلَی مَا نَذْکُرُهُ وَ اعْمَلْ فِی تَأْدِیَتِهِ إِلَی مَنْ تَسْکُنُ إِلَیْهِ بِمَا نَرْسِمُهُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ نَحْنُ وَ إِنْ کُنَّا ثَاوِینَ بِمَکَانِنَا النَّائِی عَنْ مَسَاکِنِ الظَّالِمِینَ حَسَبَ الَّذِی أَرَانَاهُ اللَّهُ تَعَالَی لَنَا مِنَ الصَّلَاحِ وَ لِشِیعَتِنَا الْمُؤْمِنِینَ فِی ذَلِکَ مَا دَامَتْ دَوْلَةُ الدُّنْیَا لِلْفَاسِقِینَ فَإِنَّا یُحِیطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِکُمْ وَ لَا یَعْزُبُ عَنَّا شَیْ ءٌ مِنْ أَخْبَارِکُمْ وَ مَعْرِفَتُنَا بِالزَّلَلِ الَّذِی أَصَابَکُمْ مُذْ جَنَحَ کَثِیرٌ مِنْکُمْ إِلَی مَا کَانَ السَّلَفُ الصَّالِحُ عَنْهُ شَاسِعاً وَ نَبَذُوا الْعَهْدَ الْمَأْخُوذَ مِنْهُمْ وَراءَ ظُهُورِهِمْ کَأَنَّهُمْ لا یَعْلَمُونَ إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاءُ فَاتَّقُوا اللَّهَ جَلَّ جَلَالُهُ وَ ظَاهِرُونَا عَلَی انْتِیَاشِکُمْ مِنْ فِتْنَةٍ قَدْ أَنَافَتْ عَلَیْکُمْ یَهْلِکُ فِیهَا مَنْ حُمَّ أَجَلُهُ وَ یُحْمَی عَلَیْهِ مَنْ أَدْرَکَ أَمَلَهُ وَ هِیَ أَمَارَةٌ لِأُزُوفِ حَرَکَتِنَا وَ مُبَاثَّتِکُمْ بِأَمْرِنَا وَ نَهْیِنَا وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ... وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ اعْتَصِمُوا بِالتَّقِیَّةِ مِنْ شَبِّ نَارِ الْجَاهِلِیَّةِ یَحْشُشُهَا عَصَبٌ أُمَوِیَّةٌ تَهُولُ بِهَا فِرْقَةً مَهْدِیَّةً أَنَا زَعِیمٌ بِنَجَاةِ مَنْ لَمْ یَرُمْ مِنْهَا الْمَوَاطِنَ الْخَفِیَّةَ وَ سَلَکَ فِی الطَّعْنِ مِنْهَا السُّبُلَ الرَّضِیَّةَ إِذَا حَلَّ جُمَادَی الْأُولَی مِنْ سَنَتِکُمْ هَذِهِ فَاعْتَبِرُوا بِمَا یَحْدُثُ فِیهِ وَ اسْتَیْقِظُوا مِنْ رَقْدَتِکُمْ لِمَا یَکُونُ مِنَ الَّذِی یَلِیهِ سَتَظْهَرُ لَکُمْ مِنَ السَّمَاءِ آیَةٌ جَلِیَّةٌ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلُهَا بِالسَّوِیَّةِ وَ یَحْدُثُ فِی أَرْضِ الْمَشْرِقِ مَا یَحْزُنُ وَ یُقْلِقُ وَ یَغْلِبُ مِنْ بَعْدُ عَلَی الْعِرَاقِ طَوَائِفُ عَنِ الْإِسْلَامِ مُرَّاقٌ یَضِیقُ بِسُوءِ فِعَالِهِمْ عَلَی أَهْلِهِ
الْأَرْزَاقُ ثُمَّ تَتَفَرَّجُ الْغُمَّةُ مِنْ بَعْدِهِ بِبَوَارِ طَاغُوتٍ مِنَ الْأَشْرَارِ یُسَرُّ بِهَلَاکِهِ الْمُتَّقُونَ الْأَخْیَارُ وَ یَتَّفِقُ لِمُرِیدِی الْحَجِّ مِنَ الْآفَاقِ مَا یَأْمُلُونَهُ عَلَی تَوْفِیرِ غَلَبَةٍ مِنْهُمْ وَ اتِّفَاقٍ وَ لَنَا فِی تَیْسِیرِ حَجِّهِمْ عَلَی الِاخْتِیَارِ مِنْهُمْ وَ الْوِفَاقِ شَأْنٌ یَظْهَرُ عَلَی نِظَامٍ وَ اتِّسَاقٍ فَیَعْمَلُ کُلُّ امْرِئٍ مِنْکُمْ مَا یَقْرُبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنَا وَ لِیَتَجَنَّبَ مَا یُدْنِیهِ مِنْ کَرَاهِیَتِنَا وَ سَخَطِنَا فَإِنَّ امْرَأً یَبْغَتُهُ فَجْأَةٌ حِینَ لَا تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ وَ لَا یُنَجِّیهِ مِنْ عِقَابِنَا نَدَمٌ عَلَی حَوْبَةٍ وَ اللَّهُ یُلْهِمُکَ الرُّشْدَ وَ یَلْطُفُ لَکُمْ بِالتَّوْفِیقِ بِرَحْمَتِهِ نُسْخَةُ التَّوْقِیعِ بِالْیَدِ الْعُلْیَا عَلَی صَاحِبِهَا السَّلَامُ هَذَا کِتَابُنَا عَلَیْکَ أَیُّهَا الْأَخُ الْوَلِیُّ وَ الْمُخْلِصُ فِی وُدِّنَا الصَّفِیُّ وَ النَّاصِرُ لَنَا الْوَفِیُّ حَرَسَکَ اللَّهُ بِعَیْنِهِ
الَّتِی لَا تَنَامُ فَاحْتَفِظْ بِهِ وَ لَا تُظْهِرْ عَلَی خَطِّنَا الَّذِی سَطَرْنَاهُ بِمَا لَهُ ضَمِنَّاهُ أَحَداً وَ أَدِّ مَا فِیهِ إِلَی مَنْ تَسْکُنُ إِلَیْهِ وَ أَوْصِ جَمَاعَتَهُمْ بِالْعَمَلِ عَلَیْهِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ.
"احتجاج: مکتوبی در اواخر ماه صفر سال ۴۱۰ از ناحیه مقدسه امام زمان علیه السّلام به شیخ مفید محمّد بن محمّد بن نعمان قدس اللَّه روحه رسید. رساننده آن مکتوب گفته است که آن را از ناحیه ای متصل به حجاز آورده. مضمون توقیع این است: این مکتوبی است برای برادر با ایمان و دوست، رشید ابی عبداللَّه محمّد بن محمّد بن نعمان، شیخ مفید ادام اللَّه اعزازه که از جمله پیمانهایی است که به ودیعت نهاده شده و از بندگان خدا اخذ گردیده است.
بسم اللَّه الرحمن الرحیم. سلام بر تو ای دوست مخلص در دین که در اعتقاد به ما با علم و یقین امتیاز داری. ما شکر وجود تو را به پیشگاه خداوندی که جز او خدایی نیست برده و از ذات بی زوالش مسألت مینماییم که رحمت پیاپی خود را بر آقا و مولی و پیغمبر ما، محمّد و اولاد طاهرین او صلوات الله علیهم فرو فرستد، و به تو که پروردگار توفیقاتت را برای یاری حق مستدام بدارد، و پاداش تو را با سخنانی که از جانب ما میگویی، با صداقت افزون گرداند. اعلام میداریم که به ما اجازه داده شده که تو را به شرافت مکاتبه مفتخر سازیم و موظف بداریم که آنچه به تو مینویسیم، به دوستان ما که نزد تو میباشند برسانی. خداوند آنها را به طاعت خود عزیز بدارد و با حفظ و عنایات خود، مشکلات آنها را برطرف سازد.
خداوند تو را با امداد خود بر دشمنانش که از دینش بیرون رفته اند، پیروز گرداند و در رسانیدن به کسانی که اطمینان به آنها داری، به طرزی که ان شاء اللَّه مینویسیم عمل کن.
هر چند ما در جایی منزل کرده ایم که از محل سکونت ستمگران دور است و این هم به علتی است که خداوند صلاح ما و شیعیان با ایمان ما را تا زمانی که دولت دنیا از آن فاسقان میباشد در این دیده است، ولی در عین حال از اخبار و اوضاع شما کاملا آگاهیم و چیزی از آن بر ما پوشیده نمی ماند.
ما از لغزشهایی که از بعضی شیعیان سرمی زند، از وقتی که بسیاری از آنها میل به بعضی از کارهای ناشایسته ای نموده اند که نیکان گذشته از آنها احتراز مینمودند و پیمانی که از آنها برای توجه به خداوند و دوری از زشتیها گرفته شده و آن را پشت سر انداخته اند، اطلاع داریم. گویا آنها نمی دانند که ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم، و اگر جز این بود، از هر سو گرفتاری به شما رو میآورد و دشمنان شما، شما را از میان میبردند.
تقوا پیشه سازید و به ما اعتماد کنید، و چاره این فتنه و امتحان را که به شما رو آورده است از ما بخواهید؛ امتحانی که هر کس مرگش رسیده باشد، در آن نابود میگردد و آن کس که به آرزوی خود رسیده باشد، از ورطه آن به سلامت میرود. آن فتنه و امتحان، علامت حرکت ما و امتیاز شما در برابر اطاعت و نافرمانی ماست. خداوند هم نور خود را کامل میگرداند، هر چند مشرکان نخواهند.
با چنگ زدن به تقیه، از افروختن آتش جاهلیت بپرهیزید که خاشاک آن تعصبهای اموی گونه است و امتی هدایت شده از آن میهراسند، و من ضامن نجات کسانی هستم که از این حوادث به مخفی گاهها نگریزد و در طعنه زدن به این فتنه ها، به راههای مورد پسند برود. چون ماه جمادی الاولی سال جاری فرا رسید، باید از آنچه در آن ماه روی میدهد، عبرت بگیرید، و از آنچه بعد از آن واقع میشود، از خواب غفلت بیدار شوید.
عن قریب علامت آشکاری از آسمان برای شما پدید میآید و نظیر آن در زمین نیز ظاهر میگردد که مردم را اندوهگین میکند و به وحشت میاندازد.
آنگاه مردمی که از اسلام خارج شده اند، بر عراق مسلط میگردند و به واسطه سوء اعمال آنها، اهل عراق دچار ضیق معیشت میشوند. سپس این محنت با مرگ یکی از اشرار از میان میرود و از مردن او پرهیزکاران خیراندیش خشنود میگردند، و مردمی که از اطراف عالم آرزوی حج بیت اللَّه دارند، به آرزوی خود میرسند و به حج میروند.
هر مردی از شما باید به آنچه که به وسیله دوستی ما به آن تقرب میجست عمل کند. و از آنچه مقام او را پست میگرداند و خوشایند ما نیست اجتناب نماید، زیرا خداوند به طور ناگهانی انسان را برانگیخته میکند، آن هم در وقتی که توبه سودی به حال او ندارد و پشیمانی او را از کیفر ما نجات نمی دهد. خداوند تو را به رشد و کمال الهام بخشد و با لطف خود به رحمت واسعه خود توفیق دهد.
نسخه توقیع به دست بلند مرتبه حضرت علیه السلام:
این نامه ما به توست، ای برادر و دوست و کسی که در محبت ما با اخلاص و باصفایی! و در نصرت ما حق وفاداری را به جای میآوری! خداوند تو را با چشمی که نمی خوابد حفظ فرماید. این نامه را حفظ کن و کسی را از خط ما که در این سطور است و آنچه ضمانتش نموده ایم باخبر مساز، و آن را به افراد مورد وثوقت بده و جماعتشان را به عمل به آن وصیت نما ان شاء الله، و صلوات خدا بر محمد و خاندان طاهرینش باد! -. احتجاج: ۴۹۷ -
**[ترجمه]
بزرگی.mp3
2.92M
💢بزرگی
♦️ عاقبت فردی کافر اما مهربان
♦️ آیا مهربانی و صفات اخلاقی، ما را به بهشت و نعمت های بهشتی میرساند⁉️
[ حجت الاسلام عالی ]
@eitaa_Ostadaali
وابسته.mp3
3.55M
💢ماجرای مراجعه ی درویش به ملا احمد نراقی
[ حجت الاسلام عالی ]
@eitaa_Ostadaali
🔰اوصی رسول الله -صلی الله علیه وآله - علیا - علیه السلام - فقال له:
یا علی! ثلاث فرحات للمؤ من فی الدنیاء لقاء الاخوان، و الافطار من الصیام، و التهجد من آخر اللیل
رسول خدا (صلی الله علیه وآله) به علی (علیه السلام) وصیت نمود: ای علی! در این دنیا سه چیز برای مؤ من سرور آفرین است:
1⃣ دیدار برادران دینی ؛
2⃣ افطار روزه دار در پایان روزه ؛
3⃣ عبادت در ساعات آخر شب.
📔(اعلام الدین فی صفات دیلمی، ص ۱۳۳، بحارالانوار، ج ۷۴، ص ۳۵۲).
______________
🌱کانال اختصاصی علامه طباطبایی🌱
@allame1001
https://eitaa.com/joinchat/2523988014C59c02fdb37
هدایت شده از حاج آقا
استاد امامی (حفظهالله):
انسان وقتی بالغ شد ابتدای تولد اوست. بلوغ یعنی فهمیدن. آن وقتی که تنبه پیدا می کند و می فهمد که آدم یک جانی دارد و بدون جان نیست مثل بدن انسان که جانی دارد و آن را حرکتش می دهد، همین طور هم جانِ جان عالم عبارت از ذات اقدس اله و اوست که گرداننده این عالم است و عالم بدون او هیچ است نه این که مرده باشد، معدوم است، لذا وقتی که به او توجهی پیدا می کند، این ابتدای تولد انسان است که آن را ملکوت می گویند. ملکوت یعنی باطن عالم است. وقتی که به ملکوت عالم راه پیدا می کند آن موقع ابتدای تولد است.
ّتا آدم به ملکوت توجه پیدا نکند بالغ نیست. این که می گویند بالغ شده معنایش همین ایت، نه این که پانزده سالش بشود. بلوغ یعنی آن موقعی که رشد عقلی هم پیدا کرده است. بعد از رشد عقلی آن وقت یک توجهی پیدا می کند به ملکوت عالم. آن توجه ابتدای تولد انسان است. در هر توجهی به ذات اقدس اله آن غذای انسانی را که عبارت از غذای مغز و غذای لبّ انسان باشد، انسان ارتزاق می کند، مثلا در هر نوبت که به نماز می ایستد یعنی خوراک مغزی به مغزش می دهد.
نوزادی که از مادرش متولد می شود حیوان متولد می شود. بعد هم یک تولد شیطانی دارد که شیطنت می کند و بعد یک تولد عقلی هم دارد که آن وقتی است که عاقل می شود و توجه ای به امور پیدا می کند. آن وقت یک مقداری هم که در عقل پیش رفت، آن موقع توجه پیدا می کند به خداوند تبارک و تعالی و آن هستی غیر متناهی که عقل و جان انسان پرتوی از او هستند. وقتی به او توجه پیدا کرد ابتدای تولد انسان است.
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
استاد امامی (حفظهالله):
آدم وقتی معتدل شد آدمی بالغ می شود. کسی که به زوج دنیایی توجه می کند بالغ حیوانی است. بلوغ آدمی آن وقتی است که توحید پیدا می کند. وقتی فهمید بنده خداوند تبارک و تعالی است، از این جا به بعد آدم می شود. و آن وقت مزاجش معتدل است. وقتی خلاف فرمان خداوند تبارک و تعالی عملی کردیم، بدانیم که مریضیم و تب دار و باید خود را معالجه کنیم. ما اگر بدنمان تب داشته باشد این طرف و آن طرف می رویم تا دکتری پیدا کنیم و به تب بر متوسل می شویم، اما اگر تب آدمی پیدا کردیم دنبال درمانش نمی رویم، چرا؟ چون آن را متوجه نیستیم. باید این را بفهمیم و بدانیم که این توحید است که تب آدمی را می برد و او را معتدل می کند.
پناهگاه فاطمی
@tohideahadi
@laelahaellahu
#آیت_الله_بهاءالدینی
🔰نیکی هایمان را می دهند به کسی که غیبتش را کردیم...
🆔@eshgh_bazi_khoda
#انسانیت تنها چیزی است
که ارزش بالیدن دارد. پـول
مقــام ، زیبایی و چیزهایی
از این دست ، همه برچسب
هــای بـی ارزشـی هستنـــد
بالنـدگان بـه آنهـا ، تنهـا می
خـواهنـــد که #کمبود هـای
انسانی خـود را پنهان کـنند
#چراغ انسـانیـت رو تــوی
دلامــون روشــن کنـیــم تـا
دنیـایی بهتـر و انسـانی تـر
داشته باشیم
❖ کانال نُکتِه هایِ ناب
eitaa.com/joinchat/345899012Cfc1b7bcd50
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیخ بهایی در کشکول نقل می کند که هارون الرشید به جناب امام موسی بن جعفر (علیه السلام) نوشته و از حضرت خواسته که مرا به عبارتی کوتاه موعظه و اندرز بنما، حضرت به ایشان نوشت :« کل ما تراه عینک ففیه موعظة » هر چه را که چشمانت می بیند از کلمات وجودی نظام هستی، در آن موعظه است، از تدبیر و وحدت صنع که خداست دارد خدایی می کند.
منبع: شرح_فصوص_الحکم/ ج۱، ص۱۸۸
حضرت علامه حسن زاده آملي
@shakhehtoba
🔰#آیت_الله_شاه_آبادی می فرمودند:
«در نوافل شب، به مقام شامخ حضرت زهرا سلام الله علیها توجه کنید و بدانید که استمداد گرفتن از آن حضرت، موجب ترقی و قرب معنوی می شود و خداشناسی انسان را زیاد می کند. همچنین قبل از اذان صبح، صلوات حضرت زهرا سلام الله علیها را بفرستید.»
🔰صلوات حضرت فاطمه زهرا(س)
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَ بِدَمِ أَوْلَادِهَا اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَى فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَى أُمِّهَا خَدِيجَةَ الْكُبْرَى صَلَاةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ أَبِيهَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَام.
#نماز_شب
🆔@eshgh_bazi_khoda
🌹"حرم دل را بپایید ..."🌹
علامه حسن زاده:
◆ اگر دو نفر مدتى با هم نشستند و باهم مأنوس بودند، لهجه و نشست و برخاست آنها در همديگر تأثير مى كند. نفس انسان خيلى زود خو مى پذيرد و با هر كس همنشين شده به خوى وى در مى آيد. چند صباحى همنشين آن سو شويم مراقبت كنيم و مواظب باشيم، كشيك نفس بكشيم و حرم دل را بپاييم آن گاه اگر نورانى و روحانى بوديم نورانى تر و روحانى تر مى شويم.
چون او از خويش فانى گشته بود🍂
آن زمينـى آسمـانى گشتـه بـود🍂