eitaa logo
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
2.7هزار دنبال‌کننده
275 عکس
44 ویدیو
2 فایل
✍️ [ آدمی] سخنی به لفظ در نمی‌آورد، جز آنکه فرشته نگاهبانی نزد او حاضر است [و آن را می‌نویسد] (ق - 18) 📝یادداشت‌های زهرا محسنی‌فر راه ارتباطی: @z_mohsenifar https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
مشاهده در ایتا
دانلود
"سلام بر تو سلامِ آن کسى که به حُرمتِ تو آشنا و در ولایت تو مُخلص و بى‌ریا است و به سببِ محبّت و ولاى تو به خدا تقرّب جسته و از دشمنانت بیزار است. سلامِ کسیکه قلبش از مصیبت تو جریحه‌دار و اشکش به هنگام یاد تو جارى است. سلامِ کسیکه دردناک و غمگین و شیفته و فروتن است. سلامِ کسیکه اگر با تو در کربلا مى‌بود، با جانش در برابر تیزىِ شمشیرها از تو محافظت مى‌نمود و نیمه جانش را به خاطر تو بدست مرگ مى‌سپرد و در رکاب تو جهاد می‌کرد و تو را بر علیه ستمکاران یارى داده، جان و تن و مال و فرزندش را فداى تو مى‌نمود و جانش فداى جان تو و خانواده‌اش سپربلاىِ اهل‌بیت تو مى‌بود. اگرچه زمانه مرا به تأخیر انداخت و مُقدَّرات الهى مرا از یارىِ تو بازداشت و نبودم تا با آنانکه با تو جنگیدند، بجنگم و با کسانیکه با تو دشمنى کردند خصومت نمایم، (درعوض) صبح وشام برتو مویِه می‌کنم و به جاى اشک براى تو خون گریه می‌کنم، از روى حسرت و تأسّف و افسوس بر مصیبت‌هائى که بر تو وارد شد، تا جائى که از فرط اندوهِ مصیبت و غم و غصّه و شدّتِ حزن جان سپارم". آجرک الله یا بقیة الله... https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هیأت‌های عزاداری‌ امسال با نظم و ترتیب در روضه‌ی سیدالشهدا(ع) آدم می‌کاشتند تا گزک دست رسانه‌ی آدمکش‌ها ندهند. آمیزه‌ی شور و شعورِ هیأتی، دوگانه‌ی جعلی عزاداری-سلامت را شُست و برد تا آش برای بی‌شعورهای عالم خیلی شور شود. هرچه ذره‌بین انداختند تا ذره‌ای انحراف از پروتکل کرونا در هیأت‌های بزرگ ببینند و آن را در بوق و کرنا کنند، چیز چشمگیری عایدشان نشد، تا اینکه مصطفی معین، که مدعی است نمی‌خواهد کسی را به زور به بهشت ببرد، خوراک دندان‌گیری به رسانه‌ی جهنمی هدیه داد. امواج ایران اینترنشنال با امواج کرونا در ایران تقویت و با موج عزاداران حسینی تضعیف می‌شود. مصطفی معین، رئیس شورای عالی نظام پزشکی، بجای تلاش برای کشف داروی کرونا گویی کاسبان کرونا را واکسینه می‌کند. این روزها ایران اینترنشنال اخبار کرونا را با تصویر بک‌گراند هیأت‌های عزاداری‌ رپرتاژ می‌کند تا در ناخودآگاه مردم، تخم انحراف بکارد و فردا که موجی بلند شد، حملاتش به عزای حسینی اوج گیرد و کِشته‌های خود را درو کند. اگر برای شجره‌ی طیبه‌ی آل‌الله (ع) سود نداریم، برای شجره‌ی خبیثه‌ی آل‌سعود کود نباشیم. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔻پینوکیو ساده‌لوح بود و همیشه در مذاکره با گربه نره و روباه مکار کلاه سرش می‌رفت. او یک بار به پدر ژپتو دروغ گفت و دماغش دراز شد. پینوکیو مدتی به شهر فرنگ رفت و آنقدر به بازی‌های آنجا خو گرفت، که درازگوش شد و وقتی برگشت، دُم درآورده بود. 🔺آقای سازندگی! می‌سازی بساز، اما در انتخاب سوژه‌هایت دقت کن تا نقش‌ها را جابجا ترسیم نکنی. گردن جلیلی از مو باریک‌تر است و کُتِ دیپلماسی التماسی، بر قامت او زار می‌زند. ضمنا آنها که چشم دیدن واقعیت‌ِ تقریبا هیچِ را ندارند، به راحتی جای "نامزد" و "نامرد" را عوض می‌کنند! ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔻مشرکان مکه قرآن را سحر نامیدند. سپاه معاویه آن را بر نیزه کرد. پاپ اولین نسخه‌های چاپی قرآن را جمع‌آوری و نابود کرد. پهلوی سوگند به قرآن را از شروط نمایندگی مجلس شورای ملی حذف کرد. سلمان رشدی قرآن را القائات شیطان به پیامبر (ص) دانست (العیاذ بالله). سروش قرآن را خلاصه‌ی تجربه‌‌های فردی و اجتماعی پیامبر (ص) نامید. تری جونز، کشیش‌ مسیحی، قرآن را آتش زد. عده‌ای قرآن را با موسیقی تلفیق کردند و برخی آن را سوژه‌ی کاریکاتور و فکاهی قرار دادند. در طول تاریخ، الفاظ قرآن از گزند دستبرد مصون مانده، اما تحریف معنای آن توسط نامسلمانان و مسلمان‌نماها از زمان رسول‌الله (ص) آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. در قیامت پیامبر (ص) از مهجور بودن قرآن نزد امتش به درگاه الهی شکایت می‌کند. برکت زمانی از زندگی‌ها رفت که قرآن از کنج دل به گوشه‌ی طاقچه‌‌ی خانه‌ها رفت. وقتی که بجای زنگارزدایی از روح، نیازمند غبارزدایی شد. وقتی که زینت عرش الهی وسیله‌ی تزئین سفره عقد شد. وقتی که بجای زنده کردن دلمردگی‌ها آن را برای بدرقه‌ی مُرده‌ها نثار کردیم. 🔺و حالا اولِ بسم‌اللهِ آموزش و پرورش، با حذف نمادهای قرآنی از کتاب‌های درسی همراه شده تا مبادا تصویر کتاب انسان‌ساز، تصوّر اسناد انسانیت‌سوز را مکدر کند. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴 نظم پادگانی دپوی خودروسازها، آشفتگی بازار خودرو را به همراه دارد. احتکارِ شیک، شلیک به سبد درب و داغان اقتصاد خانوار است. تا خودروسازها مردم را پیاده نکرده‌اند، کسی آنها را از خر شیطان احتکار پیاده کند. وقتی مَرکب را با سود مرکّب می‌فروشند، به مردم رکب می‌زنند و وقتی "کار" را به می‌کشانند، لکنته‌ها را قطره‌قطره می‌چکانند. کسی چه می‌داند شاید راه‌حل اصلاح بازار خودرو، تغییر اتوبوسی مدیرانی باشد که از اول انقلاب با یک بلیط سوار شده‌اند و تا ایستگاه ملاقات با ملک‌الموت، خیال پیاده شدن ندارند. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
الیزه، جلیقه‌زردها را نقره‌داغ کرد. عطر پاریس، پشت گوشهای مخملی مهد دموکراسی را داغ کرد. بيروت که روی هوا رفت، مکرون آستین‌های استعمار را بالا زد. پلیس خوب، کُنده‌ی زانو را روی گلوی عروس خاورمیانه گذاشت. شارلی ابدو در توهین به پیامبر اسلام، غلط اضافه کرد. موسیو مکرون، آزادی بیان را در کفرگویی، مقدس شمرد. نوتردام، از خشم آتش گرفت. فرانسه، قبله‌ی آمال سکولارهاست. پناهگاه تروریست‌هاست. همان‌ها که برای ترور شخصیت نبوی، انتحار می‌کنند. آفتاب را انکار می‌کنند. خفاش را به حقیقت خورشید راهی نیست. صبح نزدیک است... ✍زهرا‌ محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
شیخ‌نشین دیگری به غده‌ی سرطانی آلوده شد. شیطان بزرگ، روی سر روابط نامشروع، قند می‌سابد. را یکبار پهلوی شوهر داده بود. پادشاه‌های لخت، "هر مسلمان، یک سطل آب" را کنار گذاشتند و "هر شیخ‌نشین، یک گاوشیرده" را برگزیدند. غریق مدیترانه، به خس و خاشاک خلیج فارس چنگ می‌زند. بحران دستاورد، بحرین را پای کمپین انتخاباتی ترامپ قربانی کرد تا گاوچران، از اسب چموش قدرت نیفتد. زمین‌خوار بلندی‌های جولان برای فرار از کابوسِ با خاک یکسان شدن، با کوتوله‌های خلیج‌فارس یه‌قل‌دو‌قل بازی می‌کند. دشمنان ایران، از موضع نفاق به موضع کفر تغییر ماهیت می‌دهند. مگسک روی خالِ هدف قفل می‌شود و چشم‌ها دیگر دودو نمی‌زند. فصل برگ‌ریزان اما شروع شده و اینبار رأی‌های ترامپ را وسط پاییز می‌شمارند. حوالی روز مبارزه با استکبار جهانی. حول و حوش ١٣ آبان. و در آن روز ایران نبرد آمریکا با بزرگترین دشمن خود، یعنی مردمش، را از دور نظاره خواهد کرد. ✍زهرا‌ محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴شاخ و شانه کشیدن‌های مجازی یا کرسی‌های داغ آزاد‌ اندیشی؟! جایگاه نقد عدالتخواهی کجاست؟ 🔺عده‌ای زیر پر و بال جریان را می‌گیرند. جماعتی خارج از گودِ آن می‌نشینند. برخی به پر و پای آن می‌پیچند. گروهی کُرک و پر آن را می‌ریزند. بله مبانی باید چکش‌کاری شود، دستیِ افراط‌کاری را باید کشید، چشم ظاهرگرایی را باید بست اما نقد را نباید با هفت‌تیرکشی اشتباه گرفت. 🔹️آقایان! کارخانه‌ تولید برچسب را مهر و موم کنید. اگر انبار مازاد دارید، بگذارید برای برچسب زدن به محکومان مفسد تا آنها را در جامعه انگشت‌نما کنید. در بازارِ درهم و برهم شبکه‌های مجازی و جلوی چشم دزدان عدالت، مدال‌های عدالت‌خواهی را که بر سینه‌ی دیگران می‌بینید، عیار سنجی نکنید. عدالت‌خواهان را در سیاهچاله‌ی استوری‌ها، سینه‌ی دیوار نگذارید. 🔹️انگ‌ها را بگذارید برای انگل‌هایی که بچه‌های انقلاب را با کلیدواژه‌ی عدالت به جان هم انداخته‌اند. اگر ماشین عدالت‌خواهیِ یک جریان نیاز به پایین آوردن موتور دارد، لطفا ابتدا تا تعمیرگاهِ "مناظرات علمی" بکسل کنید. در شوسه‌زار پر دست‌انداز مطالبه‌گری، ترمز عدالت‌خواهی را نکشید. به عقب بر نگردید مگر برای مرور و استحکام مبانی. جریان‌های سوخته اول انقلاب را نبش قبر نکنید مگر برای عبرت‌آموزی. پایین و بالای شهر را بهم نیاورید مگر برای زیر و زبر کردن بالانشینان دون‌مایه. 🔻فضای کشور گنجایش پرخاش رسانه‌ای را ندارد. اگر زور در بازو دارید، را که مطالبه‌ی رهبری است، مطالبه کنید. بستر اینجاست. اینجا می‌توان زیرِ یک‌خم مبانی عدالت‌ورزی مدعیان را گرفت و پشت تفکرات التقاطی را به خاک مالید. بستر "نقد" سازنده را به نسیه ندهید. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
خیلی دیر به واقعیت فضای مجازی پی بردیم و ماهیت آن برای ما آشکار شد. فضای مجازی بستر مزاج‌شناسی، ذائقه‌سازی و هاضمه‌سوزی است. سرآشپزهای سایبری، مزه‌ی دهان ملت‌ها را می‌فهمند، لقمه‌های چرب و نرم تعارف می‌کنند و تا چشم بهم بزنی، قورتت می‌دهند. تا وقتی روی سفره‌ی اجنبی نشسته‌ایم، بلع و هضم و جذب و دفع ما غیرارادی است. برای حفظ تمامیتِ ارضی، گُردان‌گُردان خون داده‌ایم اما در گردنه‌ی سوق‌الجِیشی مجازی، شبیخون خورده‌ایم. در زمين مجازیِ دشمن، بازی می‌کنیم و بازی می‌خوریم تا توپ ضعف و انفعال همیشه در سرزمین حقیقی ما بوده و دستِ برتر و دسته‌ی بهتر همواره در اختیار دشمن ما باشد. در هزاره‌ی سوم، "داده" عنصر قدرت‌ساز و "اطلاعات"، زیربنای هژمونی است. اگر دیروز قشون‌کشی وسیله‌ی استعمار کهنه بود، امروز "داده‌کاوی" ابزار استعمار نوین است. دیروز ستون پنجم راپورت می‌داد تا آتش بریزند و امروز ریپورت‌ها آن طرفِ فایروال‌ها روی میز دشمن است. "شبکه‌ی ملی اطلاعات"، محدودیت نیست، مصونیت است. آسانسور پلتفرم‌های وطنی است اما سانسور آزادی‌های مدنی نیست. دسترسی هیتلرهای مجازی را با هدف اخاذی ویرانگر اطلاعاتی، فیلتر می‌کند. در بوران حوادث ناگوار، بهمن‌های عظیم شُبهه را تبدیل به برف شادی می‌کند. تفکری که از کود انسانی تا مدیر، به دنبال واردات است و از جو بایدن تا کری به دنبال ارتباطات است، را انزوای سایبری می‌پندارد و خودکفایی مجازی را لابد در حد آفتابه و آبگوشت بُزپاش می‌داند. ، جلوی طرح‌های قلابی را بگیرد و برای مطالبه‌ی رهبری، طرحی نو بریزد. ✍ @lafzeghalam
١۵ دقیقه ملاقات با آقا روح‌الله کافی بود تا جلال بار دنیا و آخرت خود را ببندد. کتاب "غربزدگی" اش را که روی میز آقا دید، به شوخی گفت: "شما هم از این خزعبلات می‌خوانید؟!" به لبخندی پاسخ داد: "آنچه ما بنا داریم بگوییم، شما در اینجا نوشته‌اید". نفَس ولی خدا، دامن جلال را گرفت و او را که تا مرز پوچی رفته بود، چون خسی به میقات بیت‌اللّه برد و خار چشم غربزدگان کرد. نیم قرنِ پیش بود که نیم‌قرن کتاب زندگی آقای آل‌احمد بسته شد اما امروز برایش پرونده باز می‌کنند. جلال با ساواک چه صنمی داشت که تیتر گل‌درشت را چنان در چشم مخاطب می‌کنند تا جای جلال و جلاد عوض شود؟! مگر جلال چه داغی بر پیشانی جریان روشنفکری گذاشت که با زادمرگش هرساله داغ غربگرایان تازه می‌شود؟! https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
تصمیم امیرالمؤمنین (ع) به پذیرش "حکمیت"، تصمیمی مدبرانه بود، اما آنها که حکمیت را به او تحمیل کردند، با مخ در جهنم‌اند. تصمیم امام حسن (ع) به پذیرش "صلح" معاویه، تصمیمی عاقلانه بود اما آنها که او را ناچار به پذیرش صلح کردند، همنشین دوزخی ابوموسی اشعری‌ شدند. تصمیم امام رضا (ع) به پذیرش "ولایتعهدی"، تصمیمی دوراندیشانه بود، اما آنها که امام را در جایگاه ولایتعهدی نشاندند، همنشین دوزخی معاویه شدند. تصمیم امام خمینی بر پذیرش "قطعنامه ۵٩٨" تصمیمی مدبرانه بود اما آنها که جام زهر را به امام خوراندند، بعدها "برجام" را به امام خامنه‌ای تحمیل کردند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴جرقه‌های طومارپیچ 🔸در مقابل سپاهیان ابوسفیان، مدینه در لاک دفاعی فرو رفته، در حلقه‌ی محاصره‌ی نظامی گرفتار شده و در موضع ضعف قرار داشت. در جدال سنگی سخت با کلنگ پیامبر (ص) برای حفر خندق، سه جرقه‌‌ی پیاپی برخاست و قوه‌ی عاقله‌ی عالم را به مکاشفه برد تا فتح ایران و روم و یمن را در آن آتش‌پاره‌ها ببیند و پیروانش را به گسترش اسلام بشارت دهد. منافقین اما در دل، او را نیشخند می‌زدند که محاصره‌ی نظامی کجا و فتح امپراطوری‌ها کجا! آنچه پیامبر (ص) در جرقه‌های کلنگ دید، منافقین در بدر و احد و خندق ندیدند. 🔸آتش جنگ تحمیلی تازه فروکش کرده بود و ایران کشوری جنگ‌زده بود که امام خمینی (ره) به امپراطوری بلوک شرق نامه نوشت و آینده‌ی شوروی و کمونیسم را عبرتِ موزه‌ی تاریخ سیاسی جهان دانست. لابد کمونیست‌های وطنی در آن روز به سخره می‌گفتند انقلابی جنگ‌زده کجا و فروپاشی یک ابرقدرت کجا! امام، صدای خورد شدن استخوان‌های مارکسیسم را در هیاهوی عالم به وضوح شنیده بود. آنچه امام در خشت خام مکاتب مادی دید، گورباچف در آینه‌ی ابرقدرتی ندید. 🔸در چنبره‌ی کارزار فشار حداکثری و در اوج سخت‌ترین تحریم‌های بشری علیه ملت ایران، امام خامنه‌ای سرنوشت آمریکا را همان سرنوشت کشتی تایتانیک دانست که غرق خواهد شد. لیبرال‌هایی که رو به کدخدا سجاده می‌اندازند، به استهزاء در این گفته می‌نگرند که فشار تحریم اقتصادی کجا و پیش‌بینی غرق شدن ینگه‌ دنیا کجا! یقینا آنچه امام خامنه‌ای در جرقه‌های شورش داخلی آمریکا می‌بیند، غرب‌پرستان در ثبات مهد لیبرال دموکراسی نمی‌بینند. 🔺در پرتو جرقه‌‌ای، می‌توان طومار نظامات عالم را در هم پیچیده دید یا به اشارت نگاهی در هم پیچید. نظام تربیت الهی، دیده‌ها را تیزبین می‌کند. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
وقتی فروید روان‌درمانی را پایه‌گذاری کرد، ملقمه‌ای از تجربه‌محوری و مهملات ذهنی را برای سرک کشیدن به عالم درون بکار برد. او سوار بر خرکی سودای فتح ماه داشت. عقل منقطع از وحی بجای گره‌گشایی، عقده‌گشایی می‌کند. فروید، عقده‌ی جنسی را مرض همه‌گیر نوع بشر و ریشه‌ی تمام بیماری‌های روان‌تنی معرفی کرد تا مکاتب سکولار از خداخواسته به پشتوانه‌ی این عقبه‌ی تئوریک، در بهره‌برداری از قوه‌ی شهوت برای حکمرانی بر انسان‌های بی‌مایه، بدمستی کنند. ایده‌ی "سقط جنین ایمن"، محصول روابط جنسی نا ایمن و باقیات‌الفاسدات فروید است. ایمان که سقوط کند، سقط ایمن به یک حق تبدیل می‌شود. روزهای جهانی بشر غربی، روزگار انسانیت را سیاه کرده است. در محکمه‌ای که شیطان قاضی است، حق عیاشی جانیان بر حق حیات جنین برتری دارد. غربی، سالهاست فضولات خود را به فرهنگ عامه‌ی ما پمپاژ می‌کند. رشد آمار سقط جنین در ایران، نسبتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارد. مرزبانان فرهنگ، سرِ چشمه‌ی فاضلاب غرب را اگر به بیل نبندند، از این منجلاب با پیل هم نمی‌توان گذشت. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
وقتی سیاست‌های اقتصادی دولت به جهت وزش باد بستگی دارد، یعنی کسی روی عرشه‌ی اقتصاد، سکانداری نمی‌کند. زلزله‌ی بی‌تدبیری آنگاه که اقیانوس نقدینگی را به تلاطم درآورَد، سونامی تورم ساحل آرامش مردم را در هم می‌کوبد تا خانه و ماشین و اموالشان را حباب‌وار بالا و پایین کند. به گور کریستف کلمب خندید اگر بتواند بر ناوگان بی‌سُکان و بی‌سکون اقتصاد ما ناخدایی کند. لعن و نفرین خدا بر کدخدای دهکده‌ی جهانی که سرچشمه را به بیل بسته اما اگر کلاهمان را قاضی کنیم، زیر پایمان سفره‌ی آب اقتصاد مقاومتی است. چنگی به خاکمان نزدیم تا پنجه به آب حیات، تر کنیم. تخمی نکاشتیم تا کِشتی درو کنیم... ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
نیکان در نعمتند و ولی‌نعمتند. آنها که از منیّت بریدند، امنیت آفریدند. دیروز دست‌هایی به تلخی افتاد تا امروز دست‌هایی به شادی بلند شود. نازنین‌هایی از دنیای ما رفتند تا امروز بتوانیم به دنیایی ناز بفروشیم. در بوم نقاشی غیرت، خون آنها رنگین‌تر از پرچم پیروزی‌ ماست. حماسه‌ از دلِ سختی‌ می‌جوشد و آرزو به همت جامه‌ی عمل می‌پوشد. خودباوری پیش‌نیاز خدایاوری است. دست‌به‌یکی‌ها در مقابل یکدستی‌ها محکوم به شکستند. عُدّه‌ی بیشتر گاهی مقابل عِدّه‌ی کمتر، کم می‌آورد. پول مصنوع بشر است و اراده، محصول او. در بازار صنعتگران، تنها اهل اراده به محصول می‌رسند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
چشم، زبان اهل دل است و گوش، شامّه‌ی اهل خلوت. چشم‌سفیدی، سیاه‌دلی می‌آورد و هرزه‌گوشی، هرزه‌گردی. دیده که دریده شد، گوش از سروش بریده می‌شود. نگاه که خرج گناه شد، گوش به حرف حق بدهکار نمی‌شود. در محفل ساده‌دلان، چشم و گوش بسته‌ها، دست و دل بازترند؛ دست و بال پُرترند. آنها که از دیده بریدند، به شهود ابرار رسیدند و آنها که به شنیده تن ندادند، به شنود اسرار رسیدند. حسین جان! دیده‌آلوده‌ایم و به بارگاه سِترت راهمان نمی‌دهند؛ آهمان نمی‌دهند... نکند گوش به فرمانت نبودیم که نوای "هلا بیکم یا زوّار" را از ما گرفتند. چه سرّی است که وقتی نیازِ بَدان به فزونی است، ناز خوبان افزون است. ما به تو محتاج‌تر شده‌ایم و تو از ما در حجاب‌تر. ویروسی پابوسی‌ات را از ما گرفت؛ اما، نکند این دل تو بود که از ما گرفت! به لطافت صبح مشّایه قسم که: لطفی که کرده‌ای تو به من مادرم نکرد ای مهربان‌تر از پدر و مادرم حسین این روزهایم اشک پرده‌دری می‌کند و بغض، رسواگری. ای آبروی هر دو عالم، ما آفت‌زدگان عافیت‌سوخته را به نگاهی بخر، به نوایی بِبَر. کشتی شکستگانیم، ای باد شرطه برخیز باشد که باز بینیم، دیدار آشنا را ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
به بهانه‌ی بازگشت پیکر ٨ شهید مدافع حرم بر حسب ظاهر شهدای ، امتیازاتی بر شهدای دفاع مقدس دارند، از آن جمله: - عقل معاش، محرّک و عقل معاد مقوّم دفاع از وطن است اما دفاع از حرم، مصدّع عقل معاش و مستلزم عقل معاد است. ارتفاع جغرافیای جبهه مقاومت بلندتر از افق جغرافیای وطن است. - بساط زرق و برق زندگی در ایرانِ دهه‌ی شصت، هنوز گسترده نبود و بازار حُبّ مال و مقام در آن روزها کساد بود. در دهه‌ی نود اما زندگی‌ها فرا‌خ‌تر و چشمک زدن‌های دنیا بیشتر شد تا دل‌‌بریدن‌ها سخت‌تر از جان دادن‌ها باشد. جنگ تحمیلی موضع جبر بود و جنگ با تکفیری موضع اختیار. - به برکت شبکه‌های اجتماعیِ بی در و پیکر، مدافعان حرم آماج نیش و کنایه‌‌ی دوستان و طعن و تهمت‌ و ترور شخصیت‌ دشمنان شدند. هم‌قطاران دفاع مقدسیِ آنها، اما کمتر از این سنگ‌ها به پیشانی و خون‌ها به جگر دیدند. در روزگار افسران جنگ نرم، شهید جنگ سخت شدن، کار آسانی نیست. - مدافعان وطن، سربازان امام خمینی (ره) بودند و مدافعان حرم، سربازان امام خامنه‌ای. ولایتمداری در عهد وصی، بسی دشوارتر از پا‌به‌رکابی در عهد ولی است. امام، انقلاب را معماری کرد و رهبری آن نهال نوپا را آبیاری. در دوران ریزش‌های اساسی خواص، رویش بلباسی‌ها از معجزات ولایت است. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
٣١ سال پس از پایان جنگ تحمیلی، از لحاظ شاخص‌های عملکردی در رتبه ٣١ ام استان‌های کشور قرار گرفت! استانی که زیرساخت‌هایش در جنگ زیر و زبر شد، امروز مدیریتش از آخر، اول است! صف دشمنان نتوانست خوزستان را ساقط کند اما امروز به همت دوستان، خوزستان به تَهِ صف مدیریتی کشور سقوط کرده. این عملکرد نیست، عمل‌نکرد است. خوزستان خلأ مدیریت دارد؛ خلأیی که مملو از ترک فعل‌هاست. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔺️در حالی که تورم، ترمز بریده و دولت با دنده‌ی خلاص حرکت می‌کند، دوقطبی‌سازی‌های جعلی تیر خلاص به سرمایه‌ی اجتماعی می‌زند. امروز جنگ و صلح، دوراهی تصمیم‌ گرفتن نیست، بیراه گفتن است. وقتی از سیاست چماق و هویج در درس نگرفتیم، طبیعی‌ست که با سیاست چوب و پیاز و سکه ما را بزنند؛ هم چوبِ تحریم را بخوریم، هم پیازِ گرانی اشکمان را درآورد و هم دارایی‌هامان بلوکه شده و به یغما برود. مؤمن از سوراخ غرب دوبار گزیده نمی‌شود و اگر شد، باید از ریسمان سیاه و سفید مذاکره-معیشت بترسد، نه اینکه از ترس مرگ، خودکشی کند و اگر بناست خودکشی کند دیگر حق ندارد از عقلانیت دم بزند. گره‌ی دیپلماسی با گره زدن نان به گفتگو با شیطان باز نمی‌شود. وقتی گره‌ی معیشت به دست گشوده می‌شود، چرا باید برای گشایش‌های موهومیِ برجام‌های جدید دندان تیز کرد؟ دندان لق مذاکره را اگر نکشیم، یک لقمه‌ی راحت از گلویمان پایین نخواهد رفت. 🔻عاقل به اشاره‌ای شیرفهم می‌شود اما اوضاع شیرتوشیر این روزها نشان می‌دهد که امیدی به تدبیر دولت بست‌نشسته نیست. ✍زهرا‌ محسنی‌فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔺️"تف سر بالا"، نهایتش خاطر نظام را مکدّر می‌کند اما آنها که مکرّر دنبال "رحِم اجاره‌ای" هستند، برای نظام خطر دارند و معلوم نیست آبستن چه فتنه‌ی نامشروعی باشند. اگرچه سونوگرافی بصیرت، نطفه‌ی آشوب‌های رنگی را با تصاویر سیاه و سفید هم تشخیص می‌دهد اما بر بومِ‌رنگی سیاستِ آنها که شورش علیه جمهوریت را در کارنامه دارند، لکه ننگی باقی خواهد ماند. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
جنوب سیستان و بلوچستان سالهاست کمبود آب آشامیدنی سالم دارد. این را تمام مسئولان این استان شهادت می‌دهند و با وجود غرق شدن کودکانی که برای تأمین آب به هوتک‌ها می‌روند یا مورد حمله گاندوها قرار می‌گیرند، هیچ‌گونه سندی برای تأیید این واقعیت تلخ نیاز نیست. موضوع، اثبات شده است و نمی‌توان صورت‌مسأله را با تشکیک در خودکشی یک زن، به حاشیه برد. 🔻لطفا با همین سرعت و اهتمامی که به فرع ماجرا پرداخته‌اید، با مسببین بحران آب در سیستان که اصل موضوع است نیز برخورد کنید. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
جان‌به‌لب‌شده‌ها حق دارند لب به گلایه باز کنند و طبیعی‌ست که کارد‌به‌استخوان‌رسیده‌ها از عصبانیت خونشان درنیاید. اما تنها به‌سیم‌آخرزده‌ها قید اخلاق را می‌زنند و ترمز‌بریده‌ها حد و حدود نگه نمی‌دارند. دل‌درگرونظام‌‌داده‌ها، راه و چاه را به دولت نشان می‌دهند و پای‌کار‌انقلاب‌ایستاده‌ها از دولت کار می‌کشند. اگر اضطرار مجوز اکل میت باشد، استیصال، هرگز مجوز نیست. آبرو، بومرنگ نیست که بیخ ریش صاحبش برگردد. تیری است که وقتی از چله کمان رفت، رفت. تیغ نقد اگر سازنده باشد، چه حاجت به نیش تخریب و تهمت! مملکت ارث پدر محرومین است و آنکه لباس کارگزاری می‌پوشد، برای خدمت‌رسانی دندش‌ نرم است. اگرچه شرافتِ مکان به صاحب‌مکان است و حُرمت امامزاده به متولی، اما در قاموس خدمتگزاری، جایگاه‌ها باید مورد احترام باشند؛ هم از طرف مردم و هم از جانب جایگاه‌داران. حرمت‌نشناسی یکی از این دو، مجوز بی‌حرمتی دیگری نیست. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
در این میزانسن ناشیانه، او عقده را جایگزین غیرت، شیعیان غالی را جایگزین باورِ جمهورِ شیعه و نیاز حاکمیت به "دیگری" را جایگزین واقعیت متقن تاریخی کرده است. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴خرده‌نقدی به درشتگویی دخانچی! 🔺شیوه‌ی نظریه‌پردازی دخانچی شبیه زیگموند فروید است؛ کنار گذاشتن روش علمی و تکیه به تراوشات فکری. برای فروید، جرقه‌های ذهنی حکم قطعیات عینی را داشت. خیالبافی متهورانه، عنصر اصلی ساخت نظریات فروید بود از این رو او به تعبیرخواب علاقه‌ی خاصی داشت. زیگموند با پایه‌گذاری روان‌درمانی، بی‌ربط‌ها را باربط می‌کرد تا انسان منقطع از وحی را با مالیخولیا هیپنوتیزم کند. فروید برای انسانِ نشسته بر لبه‌ی هزاره‌ی دوم، حرف جدید داشت، نه حرف صحیح. شهوتِ ذهنِ تنوع‌طلب، بدیع بودن را به منیع بودن ترجیح می‌دهد. آنچه دخانچی از رابطه‌ی "قدرت" و "مادر" گفته، شبیه چیزی است که فروید به آن "عقده‌ی ادیپ" می‌گفت؛ سرخوردگی کودک در رقابت با والدِ همجنس برای تصاحب والدِ غیرهمجنس! پیامد این عقده‌های خیالی، تحکیم عقده‌گشایی جنسی در حاکمیت سیاسی غرب معاصر است. عقده‌ی شیعیانِ (به اصطلاح غالی) از برخورد خشن حاکمیت (پدر) با قربانی (مادر)، چیزی است که دخانچی سعی در ارتباط آن با شیوه‌ی حکمرانی سیاسی شیعه دارد. در این میزانسن ناشیانه، او عقده را جایگزین غیرت، شیعیان غالی را جایگزین باورِ جمهورِ شیعه و نیاز حاکمیت به "دیگری" را جایگزین واقعیت متقن تاریخی کرده است. 🔻ترکیب "میزانسن"، "میخ و پهلو"، "شیعیان غالی"، "روانپریشی" و "تحمیق"، صحنه‌آرائی بدیعی است که جای واقعیت منیع را گرفته. دخانچی با "اهریمن‌سازی" از "غالیان" (بخوانید خُرزوخان) برای معرفی مقصر توسعه‌نایافتگی، میخ خود را به پهلوی اندیشه فرو کرده و خود به آنچه منتقد است، متّصف شده. قرار دادن شرح سیاسی حدیث کسا در مقابل واقعه‌ی"میخ در پهلو"، تداعی‌کننده‌ی دوگانه‌ی اسلام رحمانی-اسلام طالبانی است که دخانچی اگرچه خود را سمت اسلام رحمانی نشان داده اما سلسله‌ی علما و قاطبه‌ی عامه‌ی شیعه را با خشونتی تکفیرگونه نواخته است. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
یمن، دکان عطاری الهی است و آنها که شامّه به منجلاب دنیا نیالوده‌اند، بوی خدا را از صنعاء و عَدَن استشمام می‌کنند. عقیق سرخ یمن، سکه‌ی عشق نبوی است که بر رکاب انگشتریِ آنها که در رکاب شهادت علوی هستند، ضرب شده. اُویس‌های پیامبر ندیده‌‌ی یمن، پیامبر را بر دیده نشاندند تا دریدگان عالم را از چشم بشریت بیندازند. خاطر پیامبر را پابرهنگان صُفّه‌نشین عزیز داشتند و شکمبارگان سفره‌نشین، سنّت او را از خاطر بردند و ذلیل شدند. خادم حرم نبوی، حرمت‌شناسان‌ صعده‌اند و خائن به آیین احمدی، حرمت‌شکنان سعودی‌. فضیلت مجاهدان، یمنِ جنگ‌زده را امروز مدینه‌‌ی فاضله‌ی مقاومت کرده تا پیوندش با اُم‌ّالقرای جهان اسلام، شیاطین شهرفرنگ را به گوساله‌های سامری حجاز، پیوند بزند. آزادی بیان، دم خروسی است که از زیر پالتوی جنتلمن‌های تروریست عیان شده و مردان خدا زیر سایه‌ی اهل کساء از اسارت اوطان به آزادی روان رسیده‌اند. 🔺پ.ن: تصاویر مربوط به اجتماع میلیونی یمنی‌ها در بزرگداشت پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) در شهرهای صنعاء، صعده، الحدیده، الحزم و بیضاء است. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648