eitaa logo
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
2.6هزار دنبال‌کننده
249 عکس
34 ویدیو
2 فایل
✍️ [ آدمی] سخنی به لفظ در نمی‌آورد، جز آنکه فرشته نگاهبانی نزد او حاضر است [و آن را می‌نویسد] (ق - 18) 📝یادداشت‌های زهرا محسنی‌فر راه ارتباطی: @z_mohsenifar https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺️از سراب "خاورمیانه‌ی جدید" و سرِکاریِ "معامله‌‌ی قرن" رسیدند به عادی‌سازی روابط با کوتوله‌ی شیخ‌نشین! نکُشید ما را ابرقدرت‌ها! این پیوند عربی-عبری شاید پایانی بر بازی کودکانه‌ی "قهرقهر تا روز قیامت" باشد اما نمی‌تواند باعث آشتی بزرگان آمریکا با ترامپ در انتخابات پیشِ رو شود تا هوادارانش در مینیاپولیس و پورتلند قیامت به پا کنند. متحده‌ی عِبری که غیرت عربی را قورت داده و شرافت اسلامی را قی کرده، روابط نامشروعش را علناً در بوق و کرنا می‌کند تا شاید در حیاط‌خلوت ایران به او پُست ژاندارمی بدهند. 🔻نه بندر زیبای دبی از عاقبت بندر ایمن است و نه بیمه‌گر قابل اعتمادی است. پیوندی که عاقدش شیطان بزرگ باشد، حتما در آینده نمایش آتش‌بازی خواهد داشت. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔺️در حالی که طرح ایرانی بُته جقّه روی پیراهن منچسترسیتی می‌درخشد، طرح‌های اجق وجق غربی روی البسه‌ی ریچ‌کیدزهای ایرانی زار می‌زند! آوازه‌ی هنر ایرانی گویی مثل صدای دُهل از دور خوش است و آنچه خود داریم باید از بیگانه تمنّا کنیم. چندهزارسال فرهنگ غنی را رها کرده و چشممان به آشغال‌های تولیدی راهزنان فرهنگ در هزاره سوم است. تا وقتی که با لب و لوچه‌ی آویزان، سؤالِ "از غرب برایمان چه آورده‌ای" را از مارکوپولوهای دیپلماسی می‌پرسیم، همان کوتوله‌های لی‌لی‌پوتی باقی خواهیم ماند. 🔻 ایرانی-اسلامی، دعوتی است برای تبدیل داشته‌های متروکه به دارایی‌های جاری. در شِعب ابیطالبِ فرهنگ، گردنه‌ی اُحدِ سبک زندگی ایرانی-اسلامی را به طمع ضایعات غنیمت‌گونه‌ی دشمن، رها نکنیم. ✍زهرامحسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴 انیمیشن، وقتی تخیل فانتزی انسان غربی را روی پرده آورد، معلوم بود که کارش به پرده‌دری می‌کشد. کارتون، کودکِ درون را مخفیانه پای جعبه‌ی جادو نشاند تا چشم و گوشش را به دنیای بزرگسالان باز کند. والت دیزنی، وقتی سیندرلا را می‌ساخت، لنگه کفشِ حیا را در خانه‌ی فطرت گم کرد تا معصومیتِ کودکانه را یک لنگه‌پا کند. دیوهای کارتونی، برای بردن کودکیِ کودکان دلبر ما آمدند. در سرزمین عجایبِ دیزنی، آلیس‌ها در خواب غفلت به آرزوهایشان می‌رسند. دیزنی‌لند، مدینه‌‌ی فاضله‌ای است که برای پینوکیوهای ساده‌لوح ساخته‌اند تا در آن شهرِ اسباب‌بازی‌ها آنقدر در لذت بازی‌های ممنوعه سر و گوش بجنبانند که درازگوش شوند. 🔻وقتی هنر پویانمایی به دست انسان‌نماها بیفتد، عجیب نیست که عقده‌های جنسی خود را در معرض دید معصومانه‌ی کودکان قرار دهند. در جنگی که قربانیانش کودکانند، کدام اسلحه در دست ماست؟ در سرزمین یخبندان شبیخون فرهنگی، "ململ" را به جنگ "الیسا و آنا" فرستاده‌ایم! ✍زهرا‌محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
و اشک،‌ سلام الله علیها، اسم اعظم عشق است و این حسین (ع) است که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی عشق ایستاده تا هرکه را به سلاح بُکاء مجهز شد، در حریمش پناه دهد. دیشب هلال روی ماه حسین(ع) را با چشم مسلح دیدیم، آنگاه که شتابان می آمد تا به جزر و مد عشق در دل ذرات عالم طوفان به پا کند. باز این چه شورش است که در جان عالم است... ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔺️"تهران تا غیزانیه"، روایت روانِ توسعه‌ی نامتوازنی است که بر ردای بلندبالای جمهوری اسلامی، ترکیبی ناموزون و وصله‌ای ناجور است. آنچه که به این زخمِ کاری نیشتر می‌زند این است که ثروتِ زیرپای غیزانیه‌ها تا زعفرانیه‌ها می‌رود اما رویِ‌گنج‌نشینان، رویِ گنج را نمی‌بینند تا عده‌ای دِنج‌نشین شوند و آنها کوخ‌نشین باقی بمانند. آب در کوزه‌ی آنهاست و هنوز فریاد العطششان بلند است. از "تهران تا غیزانیه"، هزار کیلومتر راهِ نرفته است. آنچه صدای محرومیت را به فرمانیه می‌‌رساند، رسانه‌ی متعهد است. مستند انقلابی با مستندهای قلابی فرق می‌کند. سوژه‌های مثبتِ هجده شاید بهانه‌ی خوبی برای مستندسازی با چاشنی اروپاگردی باشد اما چه کسی برای آنها که به دنبال جرعه‌ای آب می‌گردند، مستند می‌سازد؟ 🔻وقتی در برهوت مطالبه گری، رسانه‌های آن‌ورِ آبی از آب گل‌آلود غیزانیه ماهی تفرقه می‌گیرند، مستندهایی چون "تهران تا غیزانیه" اجازه نمی‌دهند قابله‌های فتنه‌انگیزی، دایه‌ی دلسوزتر از مادر شوند. وقتی رسانه‌ ملی با بستن پایش‌‌ها و ثریاها و جهان‌آراها، به رسانه‌‌ی ملکه پاس روی تور می‌دهد، مستندسازان انقلابی مستقل باید حملات پشت‌خط‌زن‌های پشت‌پرده را دفع کنند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
موسی (ع) سی روز به طور رفت تا عبادت کند و خدا مأموریتش را تا چهل روز تمدید کرد. وقتی برگشت قومش خداپرستی را بوسیده و کنار گذاشته و گوساله می‌پرستیدند. عُزیر نبی (ع) در سفر بود که خسته به گوشه‌ای آرمید تا لختی بیاساید. چشم که باز کرد، صد سال گذشته بود اما آب و غذایش سالم مانده بود. به چهل روز قومی فاسد شد و به صد سال غذایی سالم ماند. نگاه داشتن ایمان، بسی دشوارتر از نگه داشتن نان است. ثابت کردند که هیچ زمان ایمانشان را به حساب و کتاب خدا و اعتقادشان را به جمهوری اسلامی از دست نمی‌دهند، اما آیا مسئولین توانستند در این هفتاد روز به حساب "نان‌بُرِ"شان برسند؟ ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هنوز به تکلیف نرسیده بود اما آن شب تکلیف همه را مشخص کرد. هم سن و سال‌هایش در کوچه‌های مدینه مشغول بازی بودند و او در بیابان، حیثیت مرگ را به بازی گرفته بود. لباس رزم در قد و قواره‌ای نبود که او را سخت در آغوش گیرد. آن شب قاسم قرار نداشت، آخر با پدر قول و قرارهایی داشت. قاسم، یک سر و گردن بالاتر از مرگ ایستاده بود وقتی که در تلخ‌ترین شب تاریخ از دولبش عسل می‌چکید. آنگاه که زمین کارزار از خون عاشقان لاله‌زار شده بود، قاسم‌بن‌الحسن (ع) از کُشته، پُشته می‌ساخت. قصه‌ی قاسم هم به سر رسید و چه رازها در سردادگی عاشقان است. ماه روی قاسم که شکافت، خورشید حسین (ع) حادثه را بر نتافت و از گوشه‌ی آسمان کربلا سراسیمه به وسط میدان شتافت. جمع کردن پاره‌ی تن برادر کار راحتی نبود وقتی که پازدن‌هایش زمین کربلا را با دل حسین (ع) یکجا خراش می‌داد. الا لعنة الله علی القوم الظالمین... https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔺️قرار بود به عقب بر نگردیم اما از لیبرال‌دموکراسی پرت شدیم به دوران ملوک‌الطوایفی! سعدی، تهران‌نشین نبود و "چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار" را هم لابد برای بنی‌آدمِ شیراز سروده بود! یوسف (ع) مصرنشین هم لابد باید حل مشکل تولید گندم کنعان را به خود بنی اسرائیل می‌سپرد تا همه از گرسنگی بمیرند. وقتی هیأت دولت، شش ماه است که قرنطینه خانگی را جدی گرفته و از تهران خارج نمی‌شود، بقیه‌ی قوا باید با تمام قوا حصرِ محرومینِ دور از پایتخت را بشکنند و به مشکلاتشان رسیدگی کنند. 🔻بجای ، به نمایندگانِ پای کار تولید می‌پرند. مملکت را قفل زده‌اند و می‌گویند سرقفلی ماست، کسی نزدیک نشود. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
علی اکبر که به میدان رفت، یک تنه میمنه را به میسره آورد و دریای سپاه دشمن را به پیچ و تاب درآورد. در آن بازار آهنگری در میان معرکه‌ی فولاد، دست و بازوی یداللهی‌اش، صنعتگری می‌کرد. هر ضربت شمشیر علی که پایین می آمد طنین لا حَولَ و لا قُوّةَ إلّا باللَّه حسین(ع) بود که به آسمان می رفت. آنچنان برگریزانی به پا کرد که خلوتی و تُنُکی در شجره‌ی خبیثه پدیدار آمد. تشنگی را بهانه کرد تا برای آخرین بار به دیدار آفتاب رود. سرمست از چشمه‌ی خورشید به میدان آمد در حالی که رخساره برافروخته بود. تو گویی ابراهیم خلیل‌الرحمان (ع) بود که به منجنیق عذاب اندرافتاده و در آتش نمرودیان گرفتار آمده. اشبه‌الناس به رسول‌الله (ص) به میدان رفته بود و گرد و خاک معرکه چون خوابید، دشت پر از پیمبر شده بود. چشم آفتاب از هزار تکّه‌ی آینه مکدّر شد، آنگاه که نوه‌ی حیدر کرّار، به سنگ و نعل و سنان، مکرّر شد. علی اکبر رفت تا بعد از او برای همیشه خاک بر سر دنیا شود. ‌ ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهارپایه خوانی سید حمیدرضا برقعی در سوگ علمدار کربلا. این حماسه سرایی باشکوه را در تاسوعای حسینی از دست ندهید. التماس دعا https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴وقتی می‌توان بحران ساخت، چرا باید تدبیر بخرج داد؟! 🔺️توسعه‌نیافتگی، ام‌الامراض است. خوزستانِ ثروتمند، از فقر مفرطِ زیرساخت‌های شهری و روستایی رنج می‌برد. آب، فاضلاب، برق، هوا، مسکن و... گاه و بیگاه سوژه‌ی بحران‌های جدید می شود. در این میان، هیچ زخمی کاراتر از مدیریت وصله‌پینه‌ای نیست. سرطان بدخیم ناکارآمدی مدیران، خوزستان را در وضعیت شیمی‌درمانی قرار داده. اینکه هر موضوعی را بتوان کانون یک بحران جدید کرد، کار ساده‌ای نیست که برخی مسئولین منطقه‌ای انصافا در آن تبحر دارند. مشکل امنیتی ندارد اما بی‌تدبیری‌ها، امنیت آن را تهدید می‌کند. می‌توان دایرة‌المعارفی از بی‌تدبیریِ متولیان امر در خوزستان نوشت و جهت تدریس در رشته‌های مدیریت به عنوان درس عبرت بکار برد تا مدیران آینده به شیوه‌ی لقمان، مدیریت را از نامدیران بیاموزند. یک قانون نانوشته در اینجا حاکم است: "وقتی می‌توان بحران ساخت، چرا باید تدبیر بخرج داد؟!" 🔻خوزستان بحران مدیریت دارد. برای حل مشکل یک کارخانه یا یک روستایش باید از تهران کمک برسد تا مشاور رئیس‌جمهور به طعنه نمایندگان تهران‌نشین را از دخالت در مشکلات خوزستان برحذر دارد. فاضلاب یک منطقه‌ی حاشیه‌ای اهواز، سوژه‌ی رسانه‌های معاند می‌شود. خانه‌های ، به یکباره موضوع شماره یک کشور می‌شود. وقتی در حل مشکل یک روستای کوچک عاجزند، چگونه بر گستره‌ی استان خوزستان با بیش از ۴ میلیون جمعیت مدیریت می‌کنند؟ در این وانفسا، چه کسی بحران مدیریت خوزستان را مدیریتِ بحران خواهد کرد؟ ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
"سلام بر تو سلامِ آن کسى که به حُرمتِ تو آشنا و در ولایت تو مُخلص و بى‌ریا است و به سببِ محبّت و ولاى تو به خدا تقرّب جسته و از دشمنانت بیزار است. سلامِ کسیکه قلبش از مصیبت تو جریحه‌دار و اشکش به هنگام یاد تو جارى است. سلامِ کسیکه دردناک و غمگین و شیفته و فروتن است. سلامِ کسیکه اگر با تو در کربلا مى‌بود، با جانش در برابر تیزىِ شمشیرها از تو محافظت مى‌نمود و نیمه جانش را به خاطر تو بدست مرگ مى‌سپرد و در رکاب تو جهاد می‌کرد و تو را بر علیه ستمکاران یارى داده، جان و تن و مال و فرزندش را فداى تو مى‌نمود و جانش فداى جان تو و خانواده‌اش سپربلاىِ اهل‌بیت تو مى‌بود. اگرچه زمانه مرا به تأخیر انداخت و مُقدَّرات الهى مرا از یارىِ تو بازداشت و نبودم تا با آنانکه با تو جنگیدند، بجنگم و با کسانیکه با تو دشمنى کردند خصومت نمایم، (درعوض) صبح وشام برتو مویِه می‌کنم و به جاى اشک براى تو خون گریه می‌کنم، از روى حسرت و تأسّف و افسوس بر مصیبت‌هائى که بر تو وارد شد، تا جائى که از فرط اندوهِ مصیبت و غم و غصّه و شدّتِ حزن جان سپارم". آجرک الله یا بقیة الله... https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هیأت‌های عزاداری‌ امسال با نظم و ترتیب در روضه‌ی سیدالشهدا(ع) آدم می‌کاشتند تا گزک دست رسانه‌ی آدمکش‌ها ندهند. آمیزه‌ی شور و شعورِ هیأتی، دوگانه‌ی جعلی عزاداری-سلامت را شُست و برد تا آش برای بی‌شعورهای عالم خیلی شور شود. هرچه ذره‌بین انداختند تا ذره‌ای انحراف از پروتکل کرونا در هیأت‌های بزرگ ببینند و آن را در بوق و کرنا کنند، چیز چشمگیری عایدشان نشد، تا اینکه مصطفی معین، که مدعی است نمی‌خواهد کسی را به زور به بهشت ببرد، خوراک دندان‌گیری به رسانه‌ی جهنمی هدیه داد. امواج ایران اینترنشنال با امواج کرونا در ایران تقویت و با موج عزاداران حسینی تضعیف می‌شود. مصطفی معین، رئیس شورای عالی نظام پزشکی، بجای تلاش برای کشف داروی کرونا گویی کاسبان کرونا را واکسینه می‌کند. این روزها ایران اینترنشنال اخبار کرونا را با تصویر بک‌گراند هیأت‌های عزاداری‌ رپرتاژ می‌کند تا در ناخودآگاه مردم، تخم انحراف بکارد و فردا که موجی بلند شد، حملاتش به عزای حسینی اوج گیرد و کِشته‌های خود را درو کند. اگر برای شجره‌ی طیبه‌ی آل‌الله (ع) سود نداریم، برای شجره‌ی خبیثه‌ی آل‌سعود کود نباشیم. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔻پینوکیو ساده‌لوح بود و همیشه در مذاکره با گربه نره و روباه مکار کلاه سرش می‌رفت. او یک بار به پدر ژپتو دروغ گفت و دماغش دراز شد. پینوکیو مدتی به شهر فرنگ رفت و آنقدر به بازی‌های آنجا خو گرفت، که درازگوش شد و وقتی برگشت، دُم درآورده بود. 🔺آقای سازندگی! می‌سازی بساز، اما در انتخاب سوژه‌هایت دقت کن تا نقش‌ها را جابجا ترسیم نکنی. گردن جلیلی از مو باریک‌تر است و کُتِ دیپلماسی التماسی، بر قامت او زار می‌زند. ضمنا آنها که چشم دیدن واقعیت‌ِ تقریبا هیچِ را ندارند، به راحتی جای "نامزد" و "نامرد" را عوض می‌کنند! ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔻مشرکان مکه قرآن را سحر نامیدند. سپاه معاویه آن را بر نیزه کرد. پاپ اولین نسخه‌های چاپی قرآن را جمع‌آوری و نابود کرد. پهلوی سوگند به قرآن را از شروط نمایندگی مجلس شورای ملی حذف کرد. سلمان رشدی قرآن را القائات شیطان به پیامبر (ص) دانست (العیاذ بالله). سروش قرآن را خلاصه‌ی تجربه‌‌های فردی و اجتماعی پیامبر (ص) نامید. تری جونز، کشیش‌ مسیحی، قرآن را آتش زد. عده‌ای قرآن را با موسیقی تلفیق کردند و برخی آن را سوژه‌ی کاریکاتور و فکاهی قرار دادند. در طول تاریخ، الفاظ قرآن از گزند دستبرد مصون مانده، اما تحریف معنای آن توسط نامسلمانان و مسلمان‌نماها از زمان رسول‌الله (ص) آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. در قیامت پیامبر (ص) از مهجور بودن قرآن نزد امتش به درگاه الهی شکایت می‌کند. برکت زمانی از زندگی‌ها رفت که قرآن از کنج دل به گوشه‌ی طاقچه‌‌ی خانه‌ها رفت. وقتی که بجای زنگارزدایی از روح، نیازمند غبارزدایی شد. وقتی که زینت عرش الهی وسیله‌ی تزئین سفره عقد شد. وقتی که بجای زنده کردن دلمردگی‌ها آن را برای بدرقه‌ی مُرده‌ها نثار کردیم. 🔺و حالا اولِ بسم‌اللهِ آموزش و پرورش، با حذف نمادهای قرآنی از کتاب‌های درسی همراه شده تا مبادا تصویر کتاب انسان‌ساز، تصوّر اسناد انسانیت‌سوز را مکدر کند. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴 نظم پادگانی دپوی خودروسازها، آشفتگی بازار خودرو را به همراه دارد. احتکارِ شیک، شلیک به سبد درب و داغان اقتصاد خانوار است. تا خودروسازها مردم را پیاده نکرده‌اند، کسی آنها را از خر شیطان احتکار پیاده کند. وقتی مَرکب را با سود مرکّب می‌فروشند، به مردم رکب می‌زنند و وقتی "کار" را به می‌کشانند، لکنته‌ها را قطره‌قطره می‌چکانند. کسی چه می‌داند شاید راه‌حل اصلاح بازار خودرو، تغییر اتوبوسی مدیرانی باشد که از اول انقلاب با یک بلیط سوار شده‌اند و تا ایستگاه ملاقات با ملک‌الموت، خیال پیاده شدن ندارند. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
الیزه، جلیقه‌زردها را نقره‌داغ کرد. عطر پاریس، پشت گوشهای مخملی مهد دموکراسی را داغ کرد. بيروت که روی هوا رفت، مکرون آستین‌های استعمار را بالا زد. پلیس خوب، کُنده‌ی زانو را روی گلوی عروس خاورمیانه گذاشت. شارلی ابدو در توهین به پیامبر اسلام، غلط اضافه کرد. موسیو مکرون، آزادی بیان را در کفرگویی، مقدس شمرد. نوتردام، از خشم آتش گرفت. فرانسه، قبله‌ی آمال سکولارهاست. پناهگاه تروریست‌هاست. همان‌ها که برای ترور شخصیت نبوی، انتحار می‌کنند. آفتاب را انکار می‌کنند. خفاش را به حقیقت خورشید راهی نیست. صبح نزدیک است... ✍زهرا‌ محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
شیخ‌نشین دیگری به غده‌ی سرطانی آلوده شد. شیطان بزرگ، روی سر روابط نامشروع، قند می‌سابد. را یکبار پهلوی شوهر داده بود. پادشاه‌های لخت، "هر مسلمان، یک سطل آب" را کنار گذاشتند و "هر شیخ‌نشین، یک گاوشیرده" را برگزیدند. غریق مدیترانه، به خس و خاشاک خلیج فارس چنگ می‌زند. بحران دستاورد، بحرین را پای کمپین انتخاباتی ترامپ قربانی کرد تا گاوچران، از اسب چموش قدرت نیفتد. زمین‌خوار بلندی‌های جولان برای فرار از کابوسِ با خاک یکسان شدن، با کوتوله‌های خلیج‌فارس یه‌قل‌دو‌قل بازی می‌کند. دشمنان ایران، از موضع نفاق به موضع کفر تغییر ماهیت می‌دهند. مگسک روی خالِ هدف قفل می‌شود و چشم‌ها دیگر دودو نمی‌زند. فصل برگ‌ریزان اما شروع شده و اینبار رأی‌های ترامپ را وسط پاییز می‌شمارند. حوالی روز مبارزه با استکبار جهانی. حول و حوش ١٣ آبان. و در آن روز ایران نبرد آمریکا با بزرگترین دشمن خود، یعنی مردمش، را از دور نظاره خواهد کرد. ✍زهرا‌ محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴شاخ و شانه کشیدن‌های مجازی یا کرسی‌های داغ آزاد‌ اندیشی؟! جایگاه نقد عدالتخواهی کجاست؟ 🔺عده‌ای زیر پر و بال جریان را می‌گیرند. جماعتی خارج از گودِ آن می‌نشینند. برخی به پر و پای آن می‌پیچند. گروهی کُرک و پر آن را می‌ریزند. بله مبانی باید چکش‌کاری شود، دستیِ افراط‌کاری را باید کشید، چشم ظاهرگرایی را باید بست اما نقد را نباید با هفت‌تیرکشی اشتباه گرفت. 🔹️آقایان! کارخانه‌ تولید برچسب را مهر و موم کنید. اگر انبار مازاد دارید، بگذارید برای برچسب زدن به محکومان مفسد تا آنها را در جامعه انگشت‌نما کنید. در بازارِ درهم و برهم شبکه‌های مجازی و جلوی چشم دزدان عدالت، مدال‌های عدالت‌خواهی را که بر سینه‌ی دیگران می‌بینید، عیار سنجی نکنید. عدالت‌خواهان را در سیاهچاله‌ی استوری‌ها، سینه‌ی دیوار نگذارید. 🔹️انگ‌ها را بگذارید برای انگل‌هایی که بچه‌های انقلاب را با کلیدواژه‌ی عدالت به جان هم انداخته‌اند. اگر ماشین عدالت‌خواهیِ یک جریان نیاز به پایین آوردن موتور دارد، لطفا ابتدا تا تعمیرگاهِ "مناظرات علمی" بکسل کنید. در شوسه‌زار پر دست‌انداز مطالبه‌گری، ترمز عدالت‌خواهی را نکشید. به عقب بر نگردید مگر برای مرور و استحکام مبانی. جریان‌های سوخته اول انقلاب را نبش قبر نکنید مگر برای عبرت‌آموزی. پایین و بالای شهر را بهم نیاورید مگر برای زیر و زبر کردن بالانشینان دون‌مایه. 🔻فضای کشور گنجایش پرخاش رسانه‌ای را ندارد. اگر زور در بازو دارید، را که مطالبه‌ی رهبری است، مطالبه کنید. بستر اینجاست. اینجا می‌توان زیرِ یک‌خم مبانی عدالت‌ورزی مدعیان را گرفت و پشت تفکرات التقاطی را به خاک مالید. بستر "نقد" سازنده را به نسیه ندهید. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
خیلی دیر به واقعیت فضای مجازی پی بردیم و ماهیت آن برای ما آشکار شد. فضای مجازی بستر مزاج‌شناسی، ذائقه‌سازی و هاضمه‌سوزی است. سرآشپزهای سایبری، مزه‌ی دهان ملت‌ها را می‌فهمند، لقمه‌های چرب و نرم تعارف می‌کنند و تا چشم بهم بزنی، قورتت می‌دهند. تا وقتی روی سفره‌ی اجنبی نشسته‌ایم، بلع و هضم و جذب و دفع ما غیرارادی است. برای حفظ تمامیتِ ارضی، گُردان‌گُردان خون داده‌ایم اما در گردنه‌ی سوق‌الجِیشی مجازی، شبیخون خورده‌ایم. در زمين مجازیِ دشمن، بازی می‌کنیم و بازی می‌خوریم تا توپ ضعف و انفعال همیشه در سرزمین حقیقی ما بوده و دستِ برتر و دسته‌ی بهتر همواره در اختیار دشمن ما باشد. در هزاره‌ی سوم، "داده" عنصر قدرت‌ساز و "اطلاعات"، زیربنای هژمونی است. اگر دیروز قشون‌کشی وسیله‌ی استعمار کهنه بود، امروز "داده‌کاوی" ابزار استعمار نوین است. دیروز ستون پنجم راپورت می‌داد تا آتش بریزند و امروز ریپورت‌ها آن طرفِ فایروال‌ها روی میز دشمن است. "شبکه‌ی ملی اطلاعات"، محدودیت نیست، مصونیت است. آسانسور پلتفرم‌های وطنی است اما سانسور آزادی‌های مدنی نیست. دسترسی هیتلرهای مجازی را با هدف اخاذی ویرانگر اطلاعاتی، فیلتر می‌کند. در بوران حوادث ناگوار، بهمن‌های عظیم شُبهه را تبدیل به برف شادی می‌کند. تفکری که از کود انسانی تا مدیر، به دنبال واردات است و از جو بایدن تا کری به دنبال ارتباطات است، را انزوای سایبری می‌پندارد و خودکفایی مجازی را لابد در حد آفتابه و آبگوشت بُزپاش می‌داند. ، جلوی طرح‌های قلابی را بگیرد و برای مطالبه‌ی رهبری، طرحی نو بریزد. ✍ @lafzeghalam
١۵ دقیقه ملاقات با آقا روح‌الله کافی بود تا جلال بار دنیا و آخرت خود را ببندد. کتاب "غربزدگی" اش را که روی میز آقا دید، به شوخی گفت: "شما هم از این خزعبلات می‌خوانید؟!" به لبخندی پاسخ داد: "آنچه ما بنا داریم بگوییم، شما در اینجا نوشته‌اید". نفَس ولی خدا، دامن جلال را گرفت و او را که تا مرز پوچی رفته بود، چون خسی به میقات بیت‌اللّه برد و خار چشم غربزدگان کرد. نیم قرنِ پیش بود که نیم‌قرن کتاب زندگی آقای آل‌احمد بسته شد اما امروز برایش پرونده باز می‌کنند. جلال با ساواک چه صنمی داشت که تیتر گل‌درشت را چنان در چشم مخاطب می‌کنند تا جای جلال و جلاد عوض شود؟! مگر جلال چه داغی بر پیشانی جریان روشنفکری گذاشت که با زادمرگش هرساله داغ غربگرایان تازه می‌شود؟! https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
تصمیم امیرالمؤمنین (ع) به پذیرش "حکمیت"، تصمیمی مدبرانه بود، اما آنها که حکمیت را به او تحمیل کردند، با مخ در جهنم‌اند. تصمیم امام حسن (ع) به پذیرش "صلح" معاویه، تصمیمی عاقلانه بود اما آنها که او را ناچار به پذیرش صلح کردند، همنشین دوزخی ابوموسی اشعری‌ شدند. تصمیم امام رضا (ع) به پذیرش "ولایتعهدی"، تصمیمی دوراندیشانه بود، اما آنها که امام را در جایگاه ولایتعهدی نشاندند، همنشین دوزخی معاویه شدند. تصمیم امام خمینی بر پذیرش "قطعنامه ۵٩٨" تصمیمی مدبرانه بود اما آنها که جام زهر را به امام خوراندند، بعدها "برجام" را به امام خامنه‌ای تحمیل کردند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴جرقه‌های طومارپیچ 🔸در مقابل سپاهیان ابوسفیان، مدینه در لاک دفاعی فرو رفته، در حلقه‌ی محاصره‌ی نظامی گرفتار شده و در موضع ضعف قرار داشت. در جدال سنگی سخت با کلنگ پیامبر (ص) برای حفر خندق، سه جرقه‌‌ی پیاپی برخاست و قوه‌ی عاقله‌ی عالم را به مکاشفه برد تا فتح ایران و روم و یمن را در آن آتش‌پاره‌ها ببیند و پیروانش را به گسترش اسلام بشارت دهد. منافقین اما در دل، او را نیشخند می‌زدند که محاصره‌ی نظامی کجا و فتح امپراطوری‌ها کجا! آنچه پیامبر (ص) در جرقه‌های کلنگ دید، منافقین در بدر و احد و خندق ندیدند. 🔸آتش جنگ تحمیلی تازه فروکش کرده بود و ایران کشوری جنگ‌زده بود که امام خمینی (ره) به امپراطوری بلوک شرق نامه نوشت و آینده‌ی شوروی و کمونیسم را عبرتِ موزه‌ی تاریخ سیاسی جهان دانست. لابد کمونیست‌های وطنی در آن روز به سخره می‌گفتند انقلابی جنگ‌زده کجا و فروپاشی یک ابرقدرت کجا! امام، صدای خورد شدن استخوان‌های مارکسیسم را در هیاهوی عالم به وضوح شنیده بود. آنچه امام در خشت خام مکاتب مادی دید، گورباچف در آینه‌ی ابرقدرتی ندید. 🔸در چنبره‌ی کارزار فشار حداکثری و در اوج سخت‌ترین تحریم‌های بشری علیه ملت ایران، امام خامنه‌ای سرنوشت آمریکا را همان سرنوشت کشتی تایتانیک دانست که غرق خواهد شد. لیبرال‌هایی که رو به کدخدا سجاده می‌اندازند، به استهزاء در این گفته می‌نگرند که فشار تحریم اقتصادی کجا و پیش‌بینی غرق شدن ینگه‌ دنیا کجا! یقینا آنچه امام خامنه‌ای در جرقه‌های شورش داخلی آمریکا می‌بیند، غرب‌پرستان در ثبات مهد لیبرال دموکراسی نمی‌بینند. 🔺در پرتو جرقه‌‌ای، می‌توان طومار نظامات عالم را در هم پیچیده دید یا به اشارت نگاهی در هم پیچید. نظام تربیت الهی، دیده‌ها را تیزبین می‌کند. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
وقتی فروید روان‌درمانی را پایه‌گذاری کرد، ملقمه‌ای از تجربه‌محوری و مهملات ذهنی را برای سرک کشیدن به عالم درون بکار برد. او سوار بر خرکی سودای فتح ماه داشت. عقل منقطع از وحی بجای گره‌گشایی، عقده‌گشایی می‌کند. فروید، عقده‌ی جنسی را مرض همه‌گیر نوع بشر و ریشه‌ی تمام بیماری‌های روان‌تنی معرفی کرد تا مکاتب سکولار از خداخواسته به پشتوانه‌ی این عقبه‌ی تئوریک، در بهره‌برداری از قوه‌ی شهوت برای حکمرانی بر انسان‌های بی‌مایه، بدمستی کنند. ایده‌ی "سقط جنین ایمن"، محصول روابط جنسی نا ایمن و باقیات‌الفاسدات فروید است. ایمان که سقوط کند، سقط ایمن به یک حق تبدیل می‌شود. روزهای جهانی بشر غربی، روزگار انسانیت را سیاه کرده است. در محکمه‌ای که شیطان قاضی است، حق عیاشی جانیان بر حق حیات جنین برتری دارد. غربی، سالهاست فضولات خود را به فرهنگ عامه‌ی ما پمپاژ می‌کند. رشد آمار سقط جنین در ایران، نسبتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارد. مرزبانان فرهنگ، سرِ چشمه‌ی فاضلاب غرب را اگر به بیل نبندند، از این منجلاب با پیل هم نمی‌توان گذشت. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
وقتی سیاست‌های اقتصادی دولت به جهت وزش باد بستگی دارد، یعنی کسی روی عرشه‌ی اقتصاد، سکانداری نمی‌کند. زلزله‌ی بی‌تدبیری آنگاه که اقیانوس نقدینگی را به تلاطم درآورَد، سونامی تورم ساحل آرامش مردم را در هم می‌کوبد تا خانه و ماشین و اموالشان را حباب‌وار بالا و پایین کند. به گور کریستف کلمب خندید اگر بتواند بر ناوگان بی‌سُکان و بی‌سکون اقتصاد ما ناخدایی کند. لعن و نفرین خدا بر کدخدای دهکده‌ی جهانی که سرچشمه را به بیل بسته اما اگر کلاهمان را قاضی کنیم، زیر پایمان سفره‌ی آب اقتصاد مقاومتی است. چنگی به خاکمان نزدیم تا پنجه به آب حیات، تر کنیم. تخمی نکاشتیم تا کِشتی درو کنیم... ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648