eitaa logo
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
2.6هزار دنبال‌کننده
280 عکس
45 ویدیو
2 فایل
✍️ [ آدمی] سخنی به لفظ در نمی‌آورد، جز آنکه فرشته نگاهبانی نزد او حاضر است [و آن را می‌نویسد] (ق - 18) 📝یادداشت‌های زهرا محسنی‌فر راه ارتباطی: @z_mohsenifar https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
مشاهده در ایتا
دانلود
١۵ دقیقه ملاقات با آقا روح‌الله کافی بود تا جلال بار دنیا و آخرت خود را ببندد. کتاب "غربزدگی" اش را که روی میز آقا دید، به شوخی گفت: "شما هم از این خزعبلات می‌خوانید؟!" به لبخندی پاسخ داد: "آنچه ما بنا داریم بگوییم، شما در اینجا نوشته‌اید". نفَس ولی خدا، دامن جلال را گرفت و او را که تا مرز پوچی رفته بود، چون خسی به میقات بیت‌اللّه برد و خار چشم غربزدگان کرد. نیم قرنِ پیش بود که نیم‌قرن کتاب زندگی آقای آل‌احمد بسته شد اما امروز برایش پرونده باز می‌کنند. جلال با ساواک چه صنمی داشت که تیتر گل‌درشت را چنان در چشم مخاطب می‌کنند تا جای جلال و جلاد عوض شود؟! مگر جلال چه داغی بر پیشانی جریان روشنفکری گذاشت که با زادمرگش هرساله داغ غربگرایان تازه می‌شود؟! https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
تصمیم امیرالمؤمنین (ع) به پذیرش "حکمیت"، تصمیمی مدبرانه بود، اما آنها که حکمیت را به او تحمیل کردند، با مخ در جهنم‌اند. تصمیم امام حسن (ع) به پذیرش "صلح" معاویه، تصمیمی عاقلانه بود اما آنها که او را ناچار به پذیرش صلح کردند، همنشین دوزخی ابوموسی اشعری‌ شدند. تصمیم امام رضا (ع) به پذیرش "ولایتعهدی"، تصمیمی دوراندیشانه بود، اما آنها که امام را در جایگاه ولایتعهدی نشاندند، همنشین دوزخی معاویه شدند. تصمیم امام خمینی بر پذیرش "قطعنامه ۵٩٨" تصمیمی مدبرانه بود اما آنها که جام زهر را به امام خوراندند، بعدها "برجام" را به امام خامنه‌ای تحمیل کردند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴جرقه‌های طومارپیچ 🔸در مقابل سپاهیان ابوسفیان، مدینه در لاک دفاعی فرو رفته، در حلقه‌ی محاصره‌ی نظامی گرفتار شده و در موضع ضعف قرار داشت. در جدال سنگی سخت با کلنگ پیامبر (ص) برای حفر خندق، سه جرقه‌‌ی پیاپی برخاست و قوه‌ی عاقله‌ی عالم را به مکاشفه برد تا فتح ایران و روم و یمن را در آن آتش‌پاره‌ها ببیند و پیروانش را به گسترش اسلام بشارت دهد. منافقین اما در دل، او را نیشخند می‌زدند که محاصره‌ی نظامی کجا و فتح امپراطوری‌ها کجا! آنچه پیامبر (ص) در جرقه‌های کلنگ دید، منافقین در بدر و احد و خندق ندیدند. 🔸آتش جنگ تحمیلی تازه فروکش کرده بود و ایران کشوری جنگ‌زده بود که امام خمینی (ره) به امپراطوری بلوک شرق نامه نوشت و آینده‌ی شوروی و کمونیسم را عبرتِ موزه‌ی تاریخ سیاسی جهان دانست. لابد کمونیست‌های وطنی در آن روز به سخره می‌گفتند انقلابی جنگ‌زده کجا و فروپاشی یک ابرقدرت کجا! امام، صدای خورد شدن استخوان‌های مارکسیسم را در هیاهوی عالم به وضوح شنیده بود. آنچه امام در خشت خام مکاتب مادی دید، گورباچف در آینه‌ی ابرقدرتی ندید. 🔸در چنبره‌ی کارزار فشار حداکثری و در اوج سخت‌ترین تحریم‌های بشری علیه ملت ایران، امام خامنه‌ای سرنوشت آمریکا را همان سرنوشت کشتی تایتانیک دانست که غرق خواهد شد. لیبرال‌هایی که رو به کدخدا سجاده می‌اندازند، به استهزاء در این گفته می‌نگرند که فشار تحریم اقتصادی کجا و پیش‌بینی غرق شدن ینگه‌ دنیا کجا! یقینا آنچه امام خامنه‌ای در جرقه‌های شورش داخلی آمریکا می‌بیند، غرب‌پرستان در ثبات مهد لیبرال دموکراسی نمی‌بینند. 🔺در پرتو جرقه‌‌ای، می‌توان طومار نظامات عالم را در هم پیچیده دید یا به اشارت نگاهی در هم پیچید. نظام تربیت الهی، دیده‌ها را تیزبین می‌کند. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
🔴بطلمیوس، زمین را مرکز کائنات می‌دانست. ماکیاول، قائل بود که هدف، وسیله را توجیه می‌کند. فروید، همه‌
وقتی فروید روان‌درمانی را پایه‌گذاری کرد، ملقمه‌ای از تجربه‌محوری و مهملات ذهنی را برای سرک کشیدن به عالم درون بکار برد. او سوار بر خرکی سودای فتح ماه داشت. عقل منقطع از وحی بجای گره‌گشایی، عقده‌گشایی می‌کند. فروید، عقده‌ی جنسی را مرض همه‌گیر نوع بشر و ریشه‌ی تمام بیماری‌های روان‌تنی معرفی کرد تا مکاتب سکولار از خداخواسته به پشتوانه‌ی این عقبه‌ی تئوریک، در بهره‌برداری از قوه‌ی شهوت برای حکمرانی بر انسان‌های بی‌مایه، بدمستی کنند. ایده‌ی "سقط جنین ایمن"، محصول روابط جنسی نا ایمن و باقیات‌الفاسدات فروید است. ایمان که سقوط کند، سقط ایمن به یک حق تبدیل می‌شود. روزهای جهانی بشر غربی، روزگار انسانیت را سیاه کرده است. در محکمه‌ای که شیطان قاضی است، حق عیاشی جانیان بر حق حیات جنین برتری دارد. غربی، سالهاست فضولات خود را به فرهنگ عامه‌ی ما پمپاژ می‌کند. رشد آمار سقط جنین در ایران، نسبتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارد. مرزبانان فرهنگ، سرِ چشمه‌ی فاضلاب غرب را اگر به بیل نبندند، از این منجلاب با پیل هم نمی‌توان گذشت. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
وقتی سیاست‌های اقتصادی دولت به جهت وزش باد بستگی دارد، یعنی کسی روی عرشه‌ی اقتصاد، سکانداری نمی‌کند. زلزله‌ی بی‌تدبیری آنگاه که اقیانوس نقدینگی را به تلاطم درآورَد، سونامی تورم ساحل آرامش مردم را در هم می‌کوبد تا خانه و ماشین و اموالشان را حباب‌وار بالا و پایین کند. به گور کریستف کلمب خندید اگر بتواند بر ناوگان بی‌سُکان و بی‌سکون اقتصاد ما ناخدایی کند. لعن و نفرین خدا بر کدخدای دهکده‌ی جهانی که سرچشمه را به بیل بسته اما اگر کلاهمان را قاضی کنیم، زیر پایمان سفره‌ی آب اقتصاد مقاومتی است. چنگی به خاکمان نزدیم تا پنجه به آب حیات، تر کنیم. تخمی نکاشتیم تا کِشتی درو کنیم... ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
نیکان در نعمتند و ولی‌نعمتند. آنها که از منیّت بریدند، امنیت آفریدند. دیروز دست‌هایی به تلخی افتاد تا امروز دست‌هایی به شادی بلند شود. نازنین‌هایی از دنیای ما رفتند تا امروز بتوانیم به دنیایی ناز بفروشیم. در بوم نقاشی غیرت، خون آنها رنگین‌تر از پرچم پیروزی‌ ماست. حماسه‌ از دلِ سختی‌ می‌جوشد و آرزو به همت جامه‌ی عمل می‌پوشد. خودباوری پیش‌نیاز خدایاوری است. دست‌به‌یکی‌ها در مقابل یکدستی‌ها محکوم به شکستند. عُدّه‌ی بیشتر گاهی مقابل عِدّه‌ی کمتر، کم می‌آورد. پول مصنوع بشر است و اراده، محصول او. در بازار صنعتگران، تنها اهل اراده به محصول می‌رسند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
چشم، زبان اهل دل است و گوش، شامّه‌ی اهل خلوت. چشم‌سفیدی، سیاه‌دلی می‌آورد و هرزه‌گوشی، هرزه‌گردی. دیده که دریده شد، گوش از سروش بریده می‌شود. نگاه که خرج گناه شد، گوش به حرف حق بدهکار نمی‌شود. در محفل ساده‌دلان، چشم و گوش بسته‌ها، دست و دل بازترند؛ دست و بال پُرترند. آنها که از دیده بریدند، به شهود ابرار رسیدند و آنها که به شنیده تن ندادند، به شنود اسرار رسیدند. حسین جان! دیده‌آلوده‌ایم و به بارگاه سِترت راهمان نمی‌دهند؛ آهمان نمی‌دهند... نکند گوش به فرمانت نبودیم که نوای "هلا بیکم یا زوّار" را از ما گرفتند. چه سرّی است که وقتی نیازِ بَدان به فزونی است، ناز خوبان افزون است. ما به تو محتاج‌تر شده‌ایم و تو از ما در حجاب‌تر. ویروسی پابوسی‌ات را از ما گرفت؛ اما، نکند این دل تو بود که از ما گرفت! به لطافت صبح مشّایه قسم که: لطفی که کرده‌ای تو به من مادرم نکرد ای مهربان‌تر از پدر و مادرم حسین این روزهایم اشک پرده‌دری می‌کند و بغض، رسواگری. ای آبروی هر دو عالم، ما آفت‌زدگان عافیت‌سوخته را به نگاهی بخر، به نوایی بِبَر. کشتی شکستگانیم، ای باد شرطه برخیز باشد که باز بینیم، دیدار آشنا را ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
به بهانه‌ی بازگشت پیکر ٨ شهید مدافع حرم بر حسب ظاهر شهدای ، امتیازاتی بر شهدای دفاع مقدس دارند، از آن جمله: - عقل معاش، محرّک و عقل معاد مقوّم دفاع از وطن است اما دفاع از حرم، مصدّع عقل معاش و مستلزم عقل معاد است. ارتفاع جغرافیای جبهه مقاومت بلندتر از افق جغرافیای وطن است. - بساط زرق و برق زندگی در ایرانِ دهه‌ی شصت، هنوز گسترده نبود و بازار حُبّ مال و مقام در آن روزها کساد بود. در دهه‌ی نود اما زندگی‌ها فرا‌خ‌تر و چشمک زدن‌های دنیا بیشتر شد تا دل‌‌بریدن‌ها سخت‌تر از جان دادن‌ها باشد. جنگ تحمیلی موضع جبر بود و جنگ با تکفیری موضع اختیار. - به برکت شبکه‌های اجتماعیِ بی در و پیکر، مدافعان حرم آماج نیش و کنایه‌‌ی دوستان و طعن و تهمت‌ و ترور شخصیت‌ دشمنان شدند. هم‌قطاران دفاع مقدسیِ آنها، اما کمتر از این سنگ‌ها به پیشانی و خون‌ها به جگر دیدند. در روزگار افسران جنگ نرم، شهید جنگ سخت شدن، کار آسانی نیست. - مدافعان وطن، سربازان امام خمینی (ره) بودند و مدافعان حرم، سربازان امام خامنه‌ای. ولایتمداری در عهد وصی، بسی دشوارتر از پا‌به‌رکابی در عهد ولی است. امام، انقلاب را معماری کرد و رهبری آن نهال نوپا را آبیاری. در دوران ریزش‌های اساسی خواص، رویش بلباسی‌ها از معجزات ولایت است. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
٣١ سال پس از پایان جنگ تحمیلی، از لحاظ شاخص‌های عملکردی در رتبه ٣١ ام استان‌های کشور قرار گرفت! استانی که زیرساخت‌هایش در جنگ زیر و زبر شد، امروز مدیریتش از آخر، اول است! صف دشمنان نتوانست خوزستان را ساقط کند اما امروز به همت دوستان، خوزستان به تَهِ صف مدیریتی کشور سقوط کرده. این عملکرد نیست، عمل‌نکرد است. خوزستان خلأ مدیریت دارد؛ خلأیی که مملو از ترک فعل‌هاست. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔺️در حالی که تورم، ترمز بریده و دولت با دنده‌ی خلاص حرکت می‌کند، دوقطبی‌سازی‌های جعلی تیر خلاص به سرمایه‌ی اجتماعی می‌زند. امروز جنگ و صلح، دوراهی تصمیم‌ گرفتن نیست، بیراه گفتن است. وقتی از سیاست چماق و هویج در درس نگرفتیم، طبیعی‌ست که با سیاست چوب و پیاز و سکه ما را بزنند؛ هم چوبِ تحریم را بخوریم، هم پیازِ گرانی اشکمان را درآورد و هم دارایی‌هامان بلوکه شده و به یغما برود. مؤمن از سوراخ غرب دوبار گزیده نمی‌شود و اگر شد، باید از ریسمان سیاه و سفید مذاکره-معیشت بترسد، نه اینکه از ترس مرگ، خودکشی کند و اگر بناست خودکشی کند دیگر حق ندارد از عقلانیت دم بزند. گره‌ی دیپلماسی با گره زدن نان به گفتگو با شیطان باز نمی‌شود. وقتی گره‌ی معیشت به دست گشوده می‌شود، چرا باید برای گشایش‌های موهومیِ برجام‌های جدید دندان تیز کرد؟ دندان لق مذاکره را اگر نکشیم، یک لقمه‌ی راحت از گلویمان پایین نخواهد رفت. 🔻عاقل به اشاره‌ای شیرفهم می‌شود اما اوضاع شیرتوشیر این روزها نشان می‌دهد که امیدی به تدبیر دولت بست‌نشسته نیست. ✍زهرا‌ محسنی‌فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔺️"تف سر بالا"، نهایتش خاطر نظام را مکدّر می‌کند اما آنها که مکرّر دنبال "رحِم اجاره‌ای" هستند، برای نظام خطر دارند و معلوم نیست آبستن چه فتنه‌ی نامشروعی باشند. اگرچه سونوگرافی بصیرت، نطفه‌ی آشوب‌های رنگی را با تصاویر سیاه و سفید هم تشخیص می‌دهد اما بر بومِ‌رنگی سیاستِ آنها که شورش علیه جمهوریت را در کارنامه دارند، لکه ننگی باقی خواهد ماند. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
جنوب سیستان و بلوچستان سالهاست کمبود آب آشامیدنی سالم دارد. این را تمام مسئولان این استان شهادت می‌دهند و با وجود غرق شدن کودکانی که برای تأمین آب به هوتک‌ها می‌روند یا مورد حمله گاندوها قرار می‌گیرند، هیچ‌گونه سندی برای تأیید این واقعیت تلخ نیاز نیست. موضوع، اثبات شده است و نمی‌توان صورت‌مسأله را با تشکیک در خودکشی یک زن، به حاشیه برد. 🔻لطفا با همین سرعت و اهتمامی که به فرع ماجرا پرداخته‌اید، با مسببین بحران آب در سیستان که اصل موضوع است نیز برخورد کنید. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
جان‌به‌لب‌شده‌ها حق دارند لب به گلایه باز کنند و طبیعی‌ست که کارد‌به‌استخوان‌رسیده‌ها از عصبانیت خونشان درنیاید. اما تنها به‌سیم‌آخرزده‌ها قید اخلاق را می‌زنند و ترمز‌بریده‌ها حد و حدود نگه نمی‌دارند. دل‌درگرونظام‌‌داده‌ها، راه و چاه را به دولت نشان می‌دهند و پای‌کار‌انقلاب‌ایستاده‌ها از دولت کار می‌کشند. اگر اضطرار مجوز اکل میت باشد، استیصال، هرگز مجوز نیست. آبرو، بومرنگ نیست که بیخ ریش صاحبش برگردد. تیری است که وقتی از چله کمان رفت، رفت. تیغ نقد اگر سازنده باشد، چه حاجت به نیش تخریب و تهمت! مملکت ارث پدر محرومین است و آنکه لباس کارگزاری می‌پوشد، برای خدمت‌رسانی دندش‌ نرم است. اگرچه شرافتِ مکان به صاحب‌مکان است و حُرمت امامزاده به متولی، اما در قاموس خدمتگزاری، جایگاه‌ها باید مورد احترام باشند؛ هم از طرف مردم و هم از جانب جایگاه‌داران. حرمت‌نشناسی یکی از این دو، مجوز بی‌حرمتی دیگری نیست. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
در این میزانسن ناشیانه، او عقده را جایگزین غیرت، شیعیان غالی را جایگزین باورِ جمهورِ شیعه و نیاز حاکمیت به "دیگری" را جایگزین واقعیت متقن تاریخی کرده است. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
در این میزانسن ناشیانه، او عقده را جایگزین غیرت، شیعیان غالی را جایگزین باورِ جمهورِ شیعه و نیاز حاک
🔴خرده‌نقدی به درشتگویی دخانچی! 🔺شیوه‌ی نظریه‌پردازی دخانچی شبیه زیگموند فروید است؛ کنار گذاشتن روش علمی و تکیه به تراوشات فکری. برای فروید، جرقه‌های ذهنی حکم قطعیات عینی را داشت. خیالبافی متهورانه، عنصر اصلی ساخت نظریات فروید بود از این رو او به تعبیرخواب علاقه‌ی خاصی داشت. زیگموند با پایه‌گذاری روان‌درمانی، بی‌ربط‌ها را باربط می‌کرد تا انسان منقطع از وحی را با مالیخولیا هیپنوتیزم کند. فروید برای انسانِ نشسته بر لبه‌ی هزاره‌ی دوم، حرف جدید داشت، نه حرف صحیح. شهوتِ ذهنِ تنوع‌طلب، بدیع بودن را به منیع بودن ترجیح می‌دهد. آنچه دخانچی از رابطه‌ی "قدرت" و "مادر" گفته، شبیه چیزی است که فروید به آن "عقده‌ی ادیپ" می‌گفت؛ سرخوردگی کودک در رقابت با والدِ همجنس برای تصاحب والدِ غیرهمجنس! پیامد این عقده‌های خیالی، تحکیم عقده‌گشایی جنسی در حاکمیت سیاسی غرب معاصر است. عقده‌ی شیعیانِ (به اصطلاح غالی) از برخورد خشن حاکمیت (پدر) با قربانی (مادر)، چیزی است که دخانچی سعی در ارتباط آن با شیوه‌ی حکمرانی سیاسی شیعه دارد. در این میزانسن ناشیانه، او عقده را جایگزین غیرت، شیعیان غالی را جایگزین باورِ جمهورِ شیعه و نیاز حاکمیت به "دیگری" را جایگزین واقعیت متقن تاریخی کرده است. 🔻ترکیب "میزانسن"، "میخ و پهلو"، "شیعیان غالی"، "روانپریشی" و "تحمیق"، صحنه‌آرائی بدیعی است که جای واقعیت منیع را گرفته. دخانچی با "اهریمن‌سازی" از "غالیان" (بخوانید خُرزوخان) برای معرفی مقصر توسعه‌نایافتگی، میخ خود را به پهلوی اندیشه فرو کرده و خود به آنچه منتقد است، متّصف شده. قرار دادن شرح سیاسی حدیث کسا در مقابل واقعه‌ی"میخ در پهلو"، تداعی‌کننده‌ی دوگانه‌ی اسلام رحمانی-اسلام طالبانی است که دخانچی اگرچه خود را سمت اسلام رحمانی نشان داده اما سلسله‌ی علما و قاطبه‌ی عامه‌ی شیعه را با خشونتی تکفیرگونه نواخته است. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
یمن، دکان عطاری الهی است و آنها که شامّه به منجلاب دنیا نیالوده‌اند، بوی خدا را از صنعاء و عَدَن استشمام می‌کنند. عقیق سرخ یمن، سکه‌ی عشق نبوی است که بر رکاب انگشتریِ آنها که در رکاب شهادت علوی هستند، ضرب شده. اُویس‌های پیامبر ندیده‌‌ی یمن، پیامبر را بر دیده نشاندند تا دریدگان عالم را از چشم بشریت بیندازند. خاطر پیامبر را پابرهنگان صُفّه‌نشین عزیز داشتند و شکمبارگان سفره‌نشین، سنّت او را از خاطر بردند و ذلیل شدند. خادم حرم نبوی، حرمت‌شناسان‌ صعده‌اند و خائن به آیین احمدی، حرمت‌شکنان سعودی‌. فضیلت مجاهدان، یمنِ جنگ‌زده را امروز مدینه‌‌ی فاضله‌ی مقاومت کرده تا پیوندش با اُم‌ّالقرای جهان اسلام، شیاطین شهرفرنگ را به گوساله‌های سامری حجاز، پیوند بزند. آزادی بیان، دم خروسی است که از زیر پالتوی جنتلمن‌های تروریست عیان شده و مردان خدا زیر سایه‌ی اهل کساء از اسارت اوطان به آزادی روان رسیده‌اند. 🔺پ.ن: تصاویر مربوط به اجتماع میلیونی یمنی‌ها در بزرگداشت پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) در شهرهای صنعاء، صعده، الحدیده، الحزم و بیضاء است. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
🔴در حالی که کارگران هفت‌تپه برای رسیدن به مطالباتشان باید از هفت‌خوان رستم بگذرند، متهمان پرونده‌ی ه
🔺بُرش، لازمه‌ی قضاوت‌های دشوار است و بریدن، عاقبت پرونده‌های کشدار. تمام‌کنندگی، هنر مصلحانِ باپشتکار و تمامیت‌خواهی، شگرد مفسدان باپشتوانه است. دانه‌درشت‌هایی که بیت‌المال را رُفتند، پرونده‌کُلُفت‌اند و خُرده‌کارگرانی که به زندان رفتند، مگر چه گفتند؟ خصوصی‌سازی، ویژه‌خواری برنمی‌دارد و آنکه پشت فرمان اقتصاد نشسته، باید با برداشتن رأس فساد نشان دهد فرمان دست کیست. 🔻ضرب‌الاجل اگر لُوث شود، تهدیدها مضحک می‌شوند و وعده‌ اگر فوت شود، امیدواری‌ها مشکل. برای خلع‌ید مفسدان نباید دست‌دست کرد و از پاپی شدن مجرمان نباید پاپس کشید. مختومه کردن پرونده‌ها، حواشی را خاتمه می‌دهد و حاشیه‌سازان را از حاشيه‌ی امن به متن عدالت می‌کشاند. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
ترامپ غول مرحله‌ی آخر نیست که با دخیل بستن به غول چراغ جادوی بایدن بتوان دخلش را آورد. بایدن هم چندان علیه‌السلام نیست که اگر نفرینش دامن ترامپ را گرفت، علیه اسلام شرّی به‌پا نکند. آن یکی داغ سردار بر دلمان گذاشت و این یکی چیزی در کاسه‌مان نخواهد گذاشت. ترامپ عصاره‌ی فضولات و بایدن استاد فضول‌های آمریکاست. دوئل کاکل‌طلا با خواب‌آلود برای ما برنده ندارد اما بازنده‌ی آن حتما آمریکاست. آنها که از این انتخابات انتظار فرج می‌کشند، مدت‌هاست در رسیدگی به مشکلات مردم در غیبت کبری به سر می‌برند. دنیا اگر بر پاشنه‌ی عدل نچرخد از عطسه‌ی بزی پست‌تر است. اگر عطسه‌ی ترامپ قمارباز یا خلسه‌ی بایدن سیاست‌باز بورس ما را بالا و پایین کرد، باید پرتقال‌فروش عادل را در اقتصاد پیدا کنیم. امشب، شام‌آخر آمریکاست و نان‌عشای ربانی همان ایالت‌ها هستند که تکه‌تکه شده‌اند تا روح مجسمه‌ی آزادی پیش چشم شیطان مجسم از کالبد لیبرال دموکراسی خارج شود. تایتانیک، در شورش امواج غرق شد تا در حسرت به گل نشستن، آب از سر بگذراند. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴کارتونیست و تروریست، دو روی یک سکه! 🔸فرقه‌های انحرافی منتسب به اسلام نظیر داعش که عمدتا دستپخت استعمار کهنه و نوین هستند، خشونت را به عنوان سمبل اسلام به دنیا معرفی کرده و با جنگ و خونریزی ناحق بر چهره رحمانی این دین آسمانی، چنگ کشیده‌اند. به همان اندازه که خشونت محکوم است، اهانت نیز مذموم است. شاید انتظار بیجایی است که پدرخوانده‌های داعش، به حمایت از پیامبر رحمت (ص) اهانت را در کنار خشونت محکوم کنند و از آزادی بیان برای دمیدن در هیزم تفرقه و نفرت استفاده نکنند. آنکه با کشیدن کاریکاتور، ترور شخصیت می‌کند روی دیگر سکه‌ی همانی است که با کشیدن اسلحه، ترور شخص می‌کند. آنها که در تفرقه‌افکنی کار و بارشان سکه شده، این تشابه را به خوبی می‌فهمند اما پرده‌ی آزادی بیان را روی واقعیت می‌کشند تا آزادانه و بدون مزاحم به کشیدن نقشه‌های استعماری خود مشغول باشند. 🔸اسلام در اروپا گسترشی فزاینده دارد و مفاهیم عدالت، آزادی و برابری را به چالش کشیده است. سرمایه‌داری مدرن با شناخت دقیق از مبانی اسلام، آن را برای توده‌های مردم الهام‌بخش دیده و نگران آن است که این مفاهیم از خار در چشم و استخوان در گلو به اسب تراوایی تبدیل شود که به یکباره قدعلم کرده و سفره‌ی بهره‌کشی غرب از انسان‌ها را لگدمال کند. 🔸امپراطوری رسانه‌ای غرب، آگاهی را بر مردم حرام کرده و قرائت‌های یک‌طرفانه و مغرضانه را به خورد ذهن‌های بی‌خبر از هرجا می‌دهد. نفرت ظاهری نسبت به ادیان الهی، نتیجه‌ی مهندسی افکار عمومی است، غافل از آنکه روح یکتاپرستی با مهندسی قلب‌ها، محبت باطنی را به معماری باشکوه جوامع غربی تبدیل خواهد کرد. انتظار می‌رود جوامع نخبگانی غرب، دست آیین‌ستیزان را در دست‌درازی به ساحت پیامبر اسلام (ص) برای آحاد غرب‌نشینان رو کرده و اجازه ندهند خداناباوران برای دوری جوامع و انسان‌ها از یکدیگر، بیش از این زیر بازی کنند. 🔸از نگاه انسانی اسلام، مردم غرب در انتخاب آیین و سبک زندگی مختار و محترمند اما بی‌احترامی به مقدسات سایر ادیان و مذاهب در هیچ آیین منصفانه‌ای پذیرفته شده نیست. احساسات و حساسیت‌های دین‌باوران باید محترم شمرده شود و از تحریک گسل‌های فرهنگی و اعتقادی به بهانه‌ی واهی آزادی بیان باید اجتناب کرد. 🔻غرب در سراشیبی انحطاط است. این گزاره بیش از آنکه یک پیش‌بینی باشد، یک واقعیت مستدل است. تاریخ‌خوانده‌ها، طومارها دیده‌اند که پیچیده شده. اقتصاددانان، سرمایه‌ها دیده‌اند که بر باد رفته. جامعه‌شناسان، اجتماعات دیده‌اند که پراکنده شده. غرب بر لبه‌ی تاریخ زوال نشسته و دیر یا زود سکندری خواهد خورد. تکلیف ما در این اضمحلال، عبرت‌آموزی است. امروز غربزدگی بیش از آنکه روشنفکری باشد، بی‌کلّه‌گی است. به طناب پوسیده‌ی غرب هرکه دست‌آویزد، از دست می‌رود. ✍زهرا محسنی‌فر ✅ با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🔺گوش‌های ما مخملی نیست که دست چدنی را زیر دستکش مخملی نبینیم. دست سردار نمک داشت و سفره‌ی امنیتش همه را نمک‌گیر کرده بود اما انقلاب ما دو واحد نمک‌شناسی به مسئولان بدهکار است. آزموده را آزمودن خطاست اما لیبرال‌ها در اعتماد به غرب، سردار آزمون و خطا شده‌اند. آن یکی شمشیر پولادین را از رو بسته بود و این یکی با پنبه سر می‌برد. شاهین ترازوی بصیرت، یک کیلو پنبه را با یک کیلو پولاد میزان می‌کند. چوب خدا مثل عصای موسی بی‌صداست. بر گُرده‌ی فرعون نه، بر کمر نیل می‌زند. آمریکا در شکاف ایالت‌ها غرق خواهد شد. دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجد و دو دوست در یک دل. باید کند دندان لق دوستی با جمهوری‌خواه و دموکراتی را که برای فرمانروایی بر سرزمین پادشاهان لخت، دست به یقه شده‌اند. گرگ، گرگ است؛ از هر طرف که بخوانی. آنها که به زیارت شیطان بزرگ امید دارند، نایب‌الزیاره‌ی کوتوله‌های شیخ‌نشین هم باشند. 🔻وقتی نبض تالار شیشه‌ای سعادت‌آباد به پشم گرگ‌های وال‌استریت بند است، عجیب نیست که بورس به پیشواز برنده‌ی آبی کاخ سفید، فرش قرمز پهن کند. حافظه‌ی تاریخی ما، تورم نقطه‌به‌نقطه نیست که امروز را فول اچ‌دی نشان دهد و دیروز را برفکی. برجام، سیبل تاریخی برای نقطه‌‌زنی اهل عبرت است. تا بوده، نان بازو خورده‌ایم اما قصه‌ی نان «جو» همان داستان «گندم ری» است. به غیرخدا هر که امید بست، با کدخدا بست و به خدا هر که امید داشت، ناامید نشد. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
🔴چرا برجام آخرین تجربه‌ی اعتماد به غرب نخواهد بود؟ 🔻اگر تصور می‌کنید پس از تجربه‌ی تلخ #برجام، دیگ
🔺🔺بازخوانی یادداشت ۴ ماه پیش کانال؛ فشار بر معیشت مردم تا قبول مذاکره مجدد با آمریکا ادامه خواهد داشت!
«هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در انسان‌ها». خانم‌معلم گرمه‌ای از روی تخت بیمارستان، تعهد را با رسم شکل بر تخته‌ی جان ما کشید و دست از جان کشید. نه نشان شوالیه داشت و نه فن‌پیج اختصاصی. از پرداخت مالیات هم معاف نبود. نشان تعهد در بی‌نشانی است و شهرت هنرمند در گمنامی است. تعلیم مجازی، مجاری تربیت را بسته است، اما مرحومه ، پرورش حقیقی را در بودجه‌بندی آموزش مجازی‌اش جا داد. این شعبده نیست، ترجمان هنر متعهد است. امروز کلاسش تعطیل شد تا آنها که برای مدیریت ضعیف باید پای تخته‌ی سین‌جیم بیایند، جیم بزنند و به تعطیلات بروند. ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
حذف فیزیکی اهل حق، حماقت همیشگی اهل باطل است. درختی که در کشتزار معرفت الهی ریشه بدواند، به ضربه‌ی تبر بت‌های بزرگ، شاخ و برگ نو می‌گستراند. میراث‌دار خاندان بزرگ آنیلی از ارث محروم شد تا میراث ماندگار خمینی کبیر شود... ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
لفظ قلم | زهرا محسنی‌فر
حذف فیزیکی اهل حق، حماقت همیشگی اهل باطل است. درختی که در کشتزار معرفت الهی ریشه بدواند، به ضربه‌ی ت
مغناطیس انقلاب خمینی، قطب‌های جغرافیایی را بهم ریخت. بلوک شرق و غرب شکاف خورد تا «لاشرقیة و لاغربیة» در مرز خاور و باختر سربرآورد. پیر جماران، عصای موسوی خود را در حوضچه‌ی تمدن غرب تکان داد تا لجن‌های اومانیسم رو بیایند و سردمداران لیبرالیسم پیش چشم غرب‌باوران از رو بروند. اما دم مسیحایی روح‌الله گرم که به اراده‌ی قلب سلیمش مرده زنده می‌کرد و در کارخانه‌ی انسان‌سازی‌اش، صنعتگری می‌نمود. اکسیر عشق خمینی، پیاله‌های مس وجود را به زرّ ناب پالوده کرد و بیابان تشنه‌ی فطرت را به آب حیات آلوده! زکزاکی‌ها را خمینی از سیاه‌لشگری ازلی به کنشگری ابدی رساند. آنیلی‌های چشم‌آبیِ چشم‌‌و‌دل‌سیر، اسیر گوشه‌چشم او شدند تا به آزادگی رسیدند. دارالقرار خمینی، ادواردو را از فِراری فَراری داد تا حسن‌عاقبت حیات را با حسن‌عافیت فیات معاوضه کند. بازی دنیا مالک یوونتوس را بازی نداد تا بازی مافیا، برچسب گل‌به‌خودی را روی پیشانی او بچسباند. حذف فیزیکی اهل حق، حماقت همیشگی اهل باطل است. درختی که در کشتزار معرفت الهی ریشه بدواند، به ضربه‌ی تبر بت‌های بزرگ، شاخ و برگ نو می‌گستراند. میراث‌دار خاندان بزرگ آنیلی از ارث محروم شد تا میراث ماندگار خمینی کبیر شود. امام ما سلطان صادرات انقلاب بود و امام‌دیده‌های امام‌نچشیده‌ سلطان واردات شدند. هنوز هم جنگ ما جنگ فقر و غناست. ادواردوی اشراف‌زاده‌ی بنده‌ی خدا شرافت دارد به آقازاده‌های ژن‌خوب بنده‌ی اشرفی. اخلاص، برگ برنده‌ی امام‌شناسان است و اختلاس، گرین‌کارت خدانشناسان. امام‌زادگان انقلابی اهل نجابتند و نجیب‌زادگان قلابی اهل جیب‌بری. فاصله از تفکر امام، فاصله‌ی طبقاتی می‌آورد و چسبیدن به غرب، از هم‌گسستگی اجتماعی. دیروز نگاه جهان به پیر جماران بود و امروز نگاه دگردیسان به واشنگتن‌دی‌سی! https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
قلم قاضی بغداد که بر زمین افتاد، بهلول فرصت را غنیمت شمرد و گفت: «جناب قاضی کلنگت را بردار!» قاضی نگاه عاقل اندر سفیهی به بهلول کرد که مشاعرت کجا رفته؟! قلم کجا و کلنگ کجا؟! بهلول که همیشه پاسخی کوبنده در آستین داشت، گفت: «با این قلم و احکامی که نوشته‌ای، چه خانه‌ها که بر مردم خراب نکردی. خانه‌خراب! بردار آن کلنگت را». «خیر دنیا و آخرت شما در رسیدگی به حال محرومان است» این را امام پابرهنگان گفت. اگر بر سر یقه‌سفیدهای اهل ساخت‌و‌پاخت آوار نشد، اما خانه‌به‌دوشان بی‌خانمان را آواره کرد، جایش لب کوزه است نه در کتاب قانون. کارگزاری که چشم به دهان اهل قدرت داشته باشد و ناله‌ی محرومان در او اثر نکند، به فتوای من بر او نماز بخوانید. آه مظلوم، خشک و تر نمی‌شناسد و دامن‌گیر است. عدالت، اگر با سلطانِ ترک‌فعل‌ها دست‌به‌یقه شد، عدالت است و الّا گریبانگیری از قربانیان ترک فعل، ضعیف‌کشی است. اگر جنبه‌های انسانی در اجرای احکام جایی ندارد، ربات‌ها مجریان گوش‌به‌فرمان‌تری هستند. بله قانون بد، بهتر از بی‌قانونی است، اما اجرای بدِ قانونِ بد را کجای دلمان بگذاریم؟! https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648