🏴 لا حول و لا قوه الا بالله
ای حیدر کرار ما ، ای صاحب اعجاز ما ، راز نهان این جهان ، ای راوی بیان ما ، ان خطبه البیان ما ، کامل شدند دهگانه ها ، ظاهر بسی نشانه ها ، هفت سال گذشت ای حضرتم ، از اخرین بیان و ان نشانه ها، عبرت نشد بر ظالمان ، نادم نگشتند غاصبان ، پاسخ نیاز باطلان ، اتمام نما این وقفه را، باطل نما این شبهه را ، سالک هنوز در رنج و حصر غاصبین ، مانع بسی در راه دین ، معاندان در اتفاق ، مومن به شک و انفعال ، یاری نما ای صاحب اعجاز و دین .
ای ان صراط مستقیم رها بکن سالک ز حصر ظالمین ، با لطف رزاق کریم ، با رجعت گنجینه های این زمین ، تطهیر شود مشرق زمین ، یاری نما ای صاحب برهان و دین ، نیاز دین ورود کنند مولاء امیرالمومنین ، رجعت کنند ان آل پاک و طاهرین .
🏴 امیر المومنین علیه السلام در پیش بینی حوادث سالهای نود و چهار الی ظهور صاحب الزمان در خطبه البیان ؛
و قصم القسم ، و سدم السدم ، و نال الزاهب، و داب الدائب، و نجم ثاقب ، و زور القرآن ، و احمر الدیران، و سدس السرطان، و ربع الزبرقان، و ثلث الحمل، و ساهم زحل ، و اقل الفرار، و منع الوجار، و اثبت الاقدار، و کملت العشره، و سدس الزهره ، و عمرت الغمره ، و ظهرت الافاطس، و توهم الکساکس، و تقدمتهم النفایس، فیکدحون الحرائر، و یملکون الجزائر، و یحدثون کیسان، و یخربون خراسان، و یصرفون الحلسان، و یهدمون الحصون، و یظهرون المصون، و یقتطفون الغصون، و یفتحون العراق، و یحجمون الشقاق بدم یراق فعند ذلک ترقبوا خروج صاحب الزمان علیه السلام .
سوگند خدای لایزال در اجتماع وُ شور شوند سحابی وُ ستارگان (و سدم السدم ششم اردیبهشت نود و چهار ) ، توفیق کند مسلوب خطبه البیان ، در رعب وُ در وحشت شوند معاند وُ محاربان ، ظاهر شود طارق شبی در آسمان ( مرداد ماه 1394)، قرآن زر و زیور کنند( نمایشگاه قران شهریور 1394) ایرانیان ، پس نجم الثاقب حادث گردد و فروردین بر ثلث شود و منتظران را بشارت ظهور گردد (و ثلث الحمل ) و اردیبهشت بر ربع شود ( و ربع الزبرقان )و حسنی سخن کند و در پنجم تیر ماه ( و سدس السرطان )وضعیت شهرالرضا را بر آزاده گان آشکار نماید و زحل محو گردد (1394) و منع الوجار نهمین نشانه از نشانه های دهگانه ایرانیان در فاجعه منا حادث گردد و گفته ها به اثبات رسد و با غارت ایرانیان دهگانه ها کامل گردند ( و کملت العشره 1395) و زهره به تسدیس رسد ( شب قدر 1396 و لنبلونکم مشیت گردد ) و سختی فراگیر شود (1396 الی این زمان و عمرت الغمره ) و آزاده گان ظاهر گردند ، و کابوس ظالمان را فرا گیرد و مرگ سوغات گردد ( یا هدایایی نفیس اهدا گردد ) و دختران وُ حرائر به دادخواهی آیند و تحدید حدود اراضی به بررسی آید و نیکان خانه نشین خروج نمایند و خراسان ویران آشکار گردد و صالحان قیام کنند و سازمان های معاند ویران نمایند و آشکار کنند آنچه باقی و پنهان گشته ، پس شاخساران قطع و عراق را فتح نمایند و سپس مردمان شاهد به ظهور صاحب الزمان علیه السلام خواهند شد .
🏴 لا حول و لا قوه الا بالله
ای صاحب قضاوت شکرانه ات نشاید
لطف و تفقدی کن بر صاحب رسالت
مالک به فقر و ذلت ، ان غاصبان در محنت
ریاکار و معاند بر قدرتند و حشمت
دانی چه گوید صاحب از مانع و مصائب
تکلیف چگونه ممکن بر این وصی و مالک
اراده کن ای خالق شاهد شوند خلائق
بر قدرت و جلالت بر میل و ان توانت
خیر الرازقینی پروردگار قادر
بر پا بفرما مالک باز منتی است از خالق
عودت حق کن خالق یاری شوند خلائق
ای صاحب سخاوت شکرانه ات نشاید
🏴 از رسول معظم صلی الله علیه و آله نقل شده است، که فرموده اند :
فلا یبقی اهل بیته حتی یبعث الله رأیة من المشرق سوداء من نصرها نصره الله و من خذلها خذله حتی یأتوا رجلاً اسمه کاسمی فیولیه امرهم فیویده الله و ینصره.
پس، باقی نماند اهل بیتش تا اینکه خداوند برانگیزد پرچم سیاهی را از مشرق ( خراسان ) هر کس او را یاری کند خداوند را نصرت نموده و هرکس او را رها سازد (یاری اش ننماید) خداوند او را خوار می کند. صاحب پرچم سیاه خود را به کسی می رساند که همنام من است . آنگاه آن حضرت آنان را زیر پرچم ولایتش جای می دهد و خداوند هم او را تأیید می فرماید و نصرت می دهد .
🏴 امام جعفر صادق علیه السلام ؛
وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ
بناچار بیازمایم شما بندگان را بشیء من الخوف به مقداری و چیزی از ترس از ملوک ( املاک) بنی عباس در پایان زمامداریشان والجوع وگرسنگی به خاطر بالا بودن قیمتها ونقص من الاموال و مالها (یعنی) فساد تجارتها والانفس وجان ها (یعنی) مرگ سریع والثمرات ومحصولات (یعنی) کم شدن کشاورزی وکمبود برکت محصولات وبشرالصابرین یعنی بشارت ده مردمان را به ظهور صاحب الزمان علیه السلام .
🏴 امام جعفر صادق علیه السلام ؛
هر گاه دیدی، حق بمیرد و طرفدارانش نابود شوند؛ ظلم و ستم فراگیر شده است؛ قرآن فرسوده و بدعتهایی از روی هوا و هوس، در مفاهیم آن آمده است؛ دین خدا توخالی شده، همانند ظرفی که آن را واژگون سازند؛ طرفداران و اهل باطن بر اهل حق پیشی گرفتهاند؛ کارهای بد آشکار شده و از آن نهی نمیشود و بدکاران بازخواست نمیشوند، مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا کنند، شخص بدکار دروغ گوید و کسی دروغ و نسبت ناروای او را رد نمیکند؛ بچهها به بزرگان احترام نمیگذارند؛ قطع پیوند خویشاوندی شود؛ بدکاران را ستایش کنند و او شاد شود و سخن بدش به او بر نگردد؛ نوجوانان پسر همان کنند که زنان میکنند؛ زنان با زنان ازدواج کنند؛ انسانها اموال خود را در غیر اطاعت خدا مصرف میکنند و کسی مانع نمیشود، افراد با دیدن کار و تلاش نامناسب مؤمن، به خدا پناه میبرند؛ مداحی دروغین از اشخاص، زیاد شود، همسایه همسایه خود را اذیت میکند و از آن جلوگیری نمیشود؛ کافر به خاطر سختی مؤمن، شاد است؛ شراب را آشکار را میآشامند و برای نوشیدن آن کنار هم مینشینند و از خداوند متعال نمیترسند؛ کسی که امر به معروف میکند خوار و ذلیل است؛ آدم بدکار در آنچه آن را خداوند دوست ندارد، نیرومند و مورد ستایش است؛ اهل قرآن و دوستان آنها خوارند، راه نیک بسته و راه بد باز است؛ خانه کعبه تعطیل شده و به تعطیلی آن دستور داده میشود؛ انسان به زبان میگوید، ولی عمل نمیکند؛ مؤمن خوار و ذلیل شمرده شود؛ بدعت و زنا آشکار شود؛ مردم به شهادت و گواهی ناحق اعتماد کنند؛ حلال
حلال حرام شود و حرام حلال شود؛ دین بر اساس میل اشخاص معنی شود و کتاب خدا و احکام آن تعطیل میشود؛ جرأت بر گناه آشکار میشود و دیگر کسی برای انجام آن منتظر تاریکی شب نگردد؛ مؤمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش؛ ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج شود؛ سردمداران به کفر نزدیک شوند و از نیکو کاران دور شوند؛ والیان در قضاوت رشوه بگیرند، آشکارا قمار بازی میشود؛ مشروبات الکلی به طور آشکار بدون مانع خرید و فروش میشود؛ در گفتن سخن باطل و دروغ با هم رقابت کنند؛ مسجد طلاکاری شود؛ حج و جهاد برای خدا نیست؛ آلات موسیقی و لهو و در مدینه و مکه آشکار میشود؛ علایم آسمانی آشکار شوند و کسی نگران نشود؛ پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد و پدر و مادرش را نفرین کند و از مرگشان شاد شود؛ به وسیله شراب بیمار را مداوا و برای بهبودی آن را تجویز کنند؛ خواندن اول وقت نمازها را سبک بشمارند؛ مسجدها پر است از کسانی که از خدا نترسند و غیبت هم کنند؛ برای اذان و نماز مزد میگیرند.
🏴 لا حول و لا قوه الا بالله
🏴 امام جعفر صادق علیه السلام ؛
ولنَبْلُوکمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ مِنْ مُلُوکِ بَنِی فُلَانٍ فِی آخِرِ سُلْطَانِهِمْ وَ الْجُوعِ بِغَلَاءِ أَسْعَارِهِمْ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ قَالَ: کَسَادُ التِّجَارَاتِ وَ قِلَّهًُْ الْفَضْلِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَنْفُسِ قَالَ: مَوْتٌ ذَرِیعٌ وَ نَقْصٍ مِنَ الثَّمَراتِ قِلَّهًِْ رَیْعِ مَا یُزْرَعُ و بشر الصابرین .
امام صادق علیه السلام ؛ با ترس از سلاطین بنیفلان (بنیعباس)؛ و گرسنگی بهسبب گرانی نرخها و کاهش مال، بهوسیلهی کسادی وضع تجارت و بازار و کمی سود؛ و کاهش جانها، به مرگهای عمومی و سریع؛ و کاهش محصول، به کمی غلّه و زراعت.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۷۴۲
کمال الدین، ج۲، ص۶۴۹/ الإرشاد، ج۲، ص۳۷۷/ الغیبهًْ للنعمانی، ص۲۵۰/ کشف الغمهًْ، ج۲، ص۴۶۲/ نورالثقلین/ البرهان
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
با احترام بسیار تفسیر و برداشتی عامیانه و روان منطبق با بحران های در راه ایران و جهان اسلام ، همچنین مستند به احادیث مهدوی بسیار چون خطبه البیان امیرالمؤمنین علیه السلام و مزین به نشانه های دهگانه خراسان تقدیم مومنان و اندیشمندان میگردد .
سید امیر احمد خدابخش سالک خطبه البیان امیرالمؤمنین علیه السلام
🏴 هر اینه بیازماییم مومنان را با ترس از غصب املاک بنی عباس ( ش. ش. 110) در اواخر دورانشان و گرسنگی بدلیل گرانی ، و نابودی مایملک مردمان بدلیل فساد در امور اقتصادی ، و مرگ سریع ( سفید و سرخ ) بدلیل کشتار و گسترش بیماریهای مسری ، و کاهش ثمرات کشاورزی بدلیل کاهش برکات الهی ، بلایای طبیعی و بارندگی های
کاهش برکات الهی ، بلایای طبیعی و بارندگی های نابهنگام و بشارت ده صابران را به ظهور صاحب الزمان علیه السلام .
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
بدیهی است پروردگار مهربان به مخلوق و بنده اش ظلمی ننموده و نخواهد نمود مگر بر اقوام و تمدن هایی که با امر صریح و موعود خدای خود مخالفت نموده و حرام او را حلال نمودند ، قوم ثمود از انجام فرمان الهی در خصوص ناقه ای موعود تمرد نمود پس بسان تمدن های عظیمی چون فراعنه ، مردمان ظالم پمپی و اقوام عاد و لوط در اندک زمانی با مرگی سخت دنیا را ترک و از تمدن های ایشان جز ویرانه ای باقی نماند لذا مسئولان امور را توصیه دارد تا از مشتعل نمودن خشم الهی دوری جسته ، به حق سخن ، به عدالت رفتار و صبر پیشه نمایند که خداوند قادر ، جباری سریع الحساب است .
¤¤¤ به یقین آزمایش میکنیم ¤¤¤
(بقره/ ۱۵۵)
🏴 امیرالمؤمنین علیه السلام ؛
إِنَ اللَّهَ یَبْتَلِی عِبَادَهُ عِنْدَ الْأَعْمَالِ السَّیِّئَهًِْ بِنَقْصِ الثَّمَرَاتِ وَ حَبْسِ الْبَرَکَاتِ وَ إِغْلَاقِ خَزَائِنِ الْخَیْرَاتِ لِیَتُوبَ تَائِبٌ وَ یُقْلِعَ مُقْلِعٌ وَ یَتَذَکَّرُ مُتَذَکِّرٌ وَ یُزْدَجَرُ مُزْدَجَر.
🏴 امام علی علیه السلام ؛ خداوند بندگان گناهکار خود را با کاستن بهرههایش، جلوگیری از نزول برکات و بستن در گنجهای خیر، آزمایش میکند؛ شاید که توبهکنندهای بازگردد، گناهکاری دل از معصیت بکند؛ پندگیرندهای پند گیرد و بازدارندهای راه نافرمانی را بر بندگان خدا ببندد.
📚 تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۷۴۰
نورالثقلین/ مستدرک الوسایل، ج۶، ص۲۰۱
🏴 امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام ؛
«الم احسب الناس ان يترکوا ان يقولوا آمنا و هم لا يفتنون».
«آيا مردم خيال ميکنند که اگر بگويند: ايمان آورده ايم، در معرض امتحان قرار نميگيرند».
📚 ارشاد مفيد/ ص360