eitaa logo
لیلاگودرزی روانشناسی اسلامی مثبت گرا
1هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
16 فایل
کد پروانه اشتغال سازمان نظام روانشناسی:۱۴۱۸۸۹۹ سایت👇 https://besoyearamesh.ir/ ✅مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانگر ✅مشاور خانواده وقت مشاوره👈 ۰۹۳۵۵۸۲۲۵۴۲ @Summer دعوت در کارگاهها همایشها: ۰۹۳۹۶۳۳۹۱۷۶ سوابق ومهارتها @goudarzi_rezomeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عصاره ی همه ی دعاها از زبان امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام https://eitaa.com/joinchat/4039180486C10d723a6a3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمعه ها به نیت سلامتی وفرج مولایمان امام مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف برآورده شدن حاجات 🙏 شفای بیماران 🙏 تلاوت صفحه ی ۱۳۸ قرآن مجید⚘️🙏
تفسیر صفحۀ ۱۳۸ قرآن کریم - سورۀ انعام - آیات ۸۲ - ۸۳ - تفسیر نور: «کسانی که ایمان آورده و ایمانشان را به ستم و شرک نیالودند، آنانند که برایشان ایمنی (از عذاب) است و آنان هدایت یافتگانند* این (نوع استدلال) حجّت ماست که در برابر قومش به ابراهیم دادیم، هر کس را که بخواهیم (و شایسته بدانیم) به درجاتی بالا می‌‏بریم. همانا پروردگارت حکیم و داناست (و بر اساس علم و حکمت مقام انسان‏‌ها را بالا می‌‏برد).» نکته‌های سورۀ انعام - آیات ۸۲ - ۸۳: آیات قبل دربارۀ توحید و شرک بود و این آیات به منزلۀ جمع‌بندی آیات گذشته است، چنان که امام علیه‌السّلام فرمود: مراد از ظلم در این آیه شرک است. (تفسیر نورالثقلین) در بعضی روایات مراد از ظلم را شک و تردید گرفته‌اند. (تفسیر نور الثقلین کافی، ج ۲، ص ۳۹۹) البتّه شک گاهی غیراختیاری و مقدّمۀ تحقیق است؛ ولی گاهی جنبۀ بهانه و تشکیک دارد؛ که این نوع دوّم، ظلم است. (تفسیر راهنما) امام باقر علیه‌السّلام فرمود: این آیه دربارۀ حضرت علیه‌السّلام نازل شد که لحظه‌ای در طول به سراغ شرک نرفت. (بحار، ج ۲۳، ص ۳۶۷) کلمۀ «لَبْسٍ» به معنای پوشاندن است. بنابراین چون فطری است، نابود شدنی نیست؛ بلکه غبارهایی آن را می‌‏پوشاند. پیام‌های سورۀ انعام - آیات ۸۲ - ۸۳: ۱.✅️ آفت ایمان، و شرک و به سراغ رهبران غیر الهی رفتن است. «آمَنُوا وَ لَمْ یَلْبِسُوا إِیمانَهُمْ بِظُلْمٍ» ۲. ✅️حفظ ایمان، مهم‌تر از خود ایمان است. «لَمْ یَلْبِسُوا إِیمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ» ۳.✅️ امنیّت و هدایت واقعی، در سایۀ ایمان و است. «آمَنُوا»«لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ» (نه مؤمنانِ ظالم، هدایت یافته‌اند و نه عدالت‏‌خواهان بی‌‏ایمان) ۴. ✅️تا ایمان خالص نباشد، دلهره است. «وَ لَمْ یَلْبِسُوا» «بِظُلْمٍ» «لَهُمُ الْأَمْنُ» ۵. ✅️علم و حکمت دو شرط لازم برای تدبیر و است. «إِنَّ رَبَّکَ حَکِیمٌ عَلِیمٌ» (با توجّه به اینکه کلمۀ «ربّ» در لغت به معنای مدیر و مربّی آمده است) ۶.✅️ موحّدی که با برهان و دلیل در برابر انحراف‌‌های جامعه بایستد، دارای درجاتی است. «دَرَجاتٍ» ۷.✅️ درجات الهی، حکیمانه به افراد داده می‌شود. «نَرْفَعُ دَرَجاتٍ» «حَکِیمٌ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن و ترجمه حدیث امام علی علیه السلام وَ سُئِلَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنْ قَوْلِ اَلرَّسُولِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ "غَيِّرُوا اَلشَّيْبَ وَ لاَ تَشَبَّهُوا بِالْيَهُودِ فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: إِنَّمَا قَالَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ ذَلِكَ وَ اَلدِّينُ قُلٌّ، فَأَمَّا اَلْآنَ وَ قَدِ اِتَّسَعَ نِطَاقُهُ وَ ضَرَبَ بِجِرَانِهِ، فَامْرُؤٌ وَ مَا اخْتَارَ و سؤال كردند از آن حضرت از مفهوم گفته رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله : «موى سپيد را تغيير دهيد و خود را شبيه يهود ننماييد» پرسيدند، آن حضرت فرمود: پيامبر اين سخن را وقتى فرمود كه شمار اهل دين اندك بود، اما امروز كه سفره اسلام گسترده شده، و استوار و پابرجا گشته، مرد است و اختيارش _نهج البلاغه، ترجمه: حجت الاسلام حسین انصاریان
شرح حکمت 17- محدثی.mp3
3.78M
مو را رنگ بزنیم یا نه؟❌️ شرح حکمت 17🌱 استاد _
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همش میخای غصه بخوری؟ روانشناس:مائده اسماعیلی فرستادن مطالب با لینک https://eitaa.com/joinchat/4039180486C10d723a6a3