#نمایشگاه_مجازی_هفته_پژوهش
به مناسبت هفته پژوهش برگزار میگردد:
"ششمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم"
زمان برگزاری: از پنجشنبه 20 آذر 1399 تا شنبه 29 آذر 1399.
نحوه برگزاری: مجازی، به آدرس: http://dte.bz/6erta
🆔 @libisca
#وبینار_تخصصی
گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری مدرسه عالی امیرالمومنین (ع) برگزار میکند:
وبینار "بررسی تطبیقی انتقادی معنویت اسلامی و معنویت مدرن"
ارائه دهندگان: حجج اسلام دکتر محمد کاشیزاده و دکتر مسلم گریوانی.
دبیر علمی: آقای قاسم محمدی.
زمان برگزاری: دوشنبه، 24 آذر 1399، ساعت: 17:30 تا 19:30.
نحوه برگزاری: به صورت مجازی از طریق نرم افزار اسکایپ به آدرس: https://join.skype.com/sjLtsH1En8nk
🆔 @libisca
#کارگاه_آموزشی_مجازی
به مناسبت هفته پژوهش، معاونت پژوهشی دانشگاه قم برگزار می کند:
🔹کارگاه آموزشی مقاله نویسی علمی برای مجلات ISI با تاکید بر حوزههای علوم انسانی
🔻مدرس: دکتر علیرضا اسفندیاری مقدم
⏰زمان: چهارشنبه ۲۶ آذر 1399، ساعت 9 تا 12.
🔻لینک ورود به کارگاه:
http://ve.qom.ac.ir/flh_dcr_meeting
🔸 روابط عمومی دانشگاه قم
@university_of_qom
#کارگاه_آموزشی_مجازی
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار میکند:
کارگاه آموزشی "چگونه استنادها و اثرگذاری علمی مقالات بینالمللی را افزایش دهیم"
مدرس: دکتر علی گزنی – عضو هیئت علمی مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری.
زمان برگزاری: یکشنبه، 30 آذر 1399، ساعت 10 تا 12.
نحوه برگزاری: مجازی. لینک ورود: http://ricest.ac.ir/meeting
🆔 @libisca
#کنفرانس_مجازی
نخستین کنفرانس «مدیریت دگرگونیهای اجتماعی» با همکاری کمیسیون ملی یونسکو ایران، دفتر منطقهای یونسکو در ایران و معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار میشود.
این کنفرانس از اول دی ماه 1399 به صورت آنلاین و از طریق لایو اینستاگرام در صفحه unesco.iran آغاز شده و هر دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۲۱ تا ۲۲ تا نهم بهمن ماه ادامه خواهد یافت.
محورهای همایش عبارت است از: دگرگونیهای اجتماعی از منظر اقتصاد، آموزش عالی، آسیبهای نوپدید، دگرگونیهای جمعیت، محیط زیست، فناوریهای نوین، تغییرات فضای شهری و نابرابریهای اجتماعی با نگاهی ویژه به تاثیرات اجتماعی پاندمی کرونا.
مجموعه مقالات این کنفرانس در کتاب دو زبانه «مدیریت دگرگونی های اجتماعی» منتشر خواهد شد.
به شرکتکنندگان در پایان نشستها گواهی حضور اعطا خواهد شد.
لینک اتصال: www.instagram.com/unesco.iran
علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره تلفن 02122261398 تماس حاصل فرمایند.
🆔 @libisca
ششمین نمایشگاه کتاب حوزه علمیه خراسان
(به صورت مجازی از طریق سایت)
🔹 با ارائه بیش از 7000 عنوان کتاب از 140 ناشر مطرح کشوری
📚درسی و کمک درسی حوزوی؛
📚علوم انسانی و معارف اسلامی؛
👨👩👧👦خانواده، کودک و نوجوان؛
✅ حداقل 20٪ درصد تخفیف تمامی کتابها برای عموم؛
✅ 35 ٪ تخفیف ویژه طلاب خراسان؛
(علاوه بر تخفیف 20 درصدی نمایشگاه)؛
✅ 50 ٪ تخفیف ویژه اساتید حوزه خراسان؛
(علاوه بر تخفیف 20 درصدی نمایشگاه)
📣💐اطلاع بیشتر در لینک زیر:👇
https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
#تازه_های_نشر
فلسفه حقوق در قرآن (مبانی و منابع)/ تالیف سعید داودی/ انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (تهران)/ چاپ اول: 1399/ 346 صفحه.
این اثر، در پی اثبات مبنای صحیح حقوق از دیدگاه قرآن، همراه با نقد دیگر مکاتب حقوقی و بحث از منابع حقوق از دیدگاه قرآن است.
پرسش اصلیِ تحقیق این است که «فلسفۀ حقوق از دیدگاه قرآن در بخش مبنا و منبع حقوق چیست؟» به دنبال آن، در بحث از مبنای حقوق، پرسشهای فرعی شکل میگیرد. برای مثال، آیا قرآن فطرت و حقوق فطری را مبنا میداند یا دریافتهای قطعی عقل و مصالح و مفاسد را یا تشخیص عرف را و یا، فراتر از همۀ این موارد، قرآن کریم مبنای خاص خود را در مبنای حقوق دارد؟ دیدگاههای معروف معاصر در مبانی حقوق کدام است؟ آیا در قرآن، علاوه بر بیان دیدگاه الهی در مبنای حقوق، دیگر مبانی هم مورد اشاره و احیاناً مورد نقد قرار گرفته است؟ بیان قرآن در تبیین مبنای خود بر چه ادلهای استوار است؟ آیا با مبانیِ انسانشناختی و جهانشناختی ارتباطی دارد؟ آیا ضعف درک حقایق هستی و بهویژه جهان پسین از سوی انسان در اتخاذ این مبنا دخیل است؟ و… .
پس از روشنشدن مبنای حقوق از دیدگاه قرآن، جای این پرسش است که راه دستیابی به این مبنا (= منبع یا منابع حقوق) چیست؟ مثلاً اگر مبنا فطرت باشد، چگونه میتوان آن را کشف کرد تا تبدیل به قاعدهای حقوقی شود؟ آیا راه کشف آن تنها عقل است و اگر عقل است محدودۀ درک عقل و ورود به کشف تا کجاست؟ آیا عقلِ قطعی تنها ملاک این تشخیص است یا درکِ ظنی نیز در این فرایند معتبر است؟ آیا عقل توان درک همهگونه مقررات را در تمام ابعاد زندگیِ بشر دارد یا تنها به کلیات از قواعد ــ با توجه به مبنا ــ دسترسی دارد؟ اگر مبنای حقوق ارادۀ حکیمانۀ شارع باشد، راه کشف این اراده چگونه است؟ آیا قرآن راه کشف این مبانی را بیان کرده است؟ در صورت مثبتبودن، چه راههایی را مشخص کرده است؟ در این میان، آیا تفاوتی میان فرقههای مختلف اسلامی در منابع حقوق قرآن و در حقیقت اسلام وجود دارد؟ منابع مورداتفاق و منابع مورداختلاف کداماند؟ به عبارت دیگر، منابع واقعی و منابع ادعاییِ کشف مبنای حقوق، قواعد و مقررات حقوقیِ اسلام چیست؟
#فلسفه_حقوق_در_قرآن
#اسلام_و_حقوق
🆔 @libisca
#تازه_های_نشر
جهان و جهاندار/ تالیف عباس اکبر/ انتشارات کتابسرا (تهران)/ چاپ اول: 1399/ 317 صفحه.
در این کتاب کوشش شده است داستان چند تن از شخصیت هایی که در سال 1773 در منزلی واقع در خیابان "یودن گاسه" شهر فرانکفورت آلمان دور هم جمع شده بودند تا طرح هایی به منظور ایجاد حکومتی جهان شمول تشکیل دهند به رشته تحریر در آورده شود.
لازم به یادآوری است که اشخاصی که در این کتاب از آنها نام برده شده به هیچ ملتی وابستگی ندارند. این افراد نه چپ، نه راست و نه حتی لیبرال بودند اما برای پیشبرد اهدافشان از تمام ارگان ها و سازمان های دولتی استفاده می کردند و امروز نیر همین رویه را دنبال می کنند. از ویژگی های این افراد، گم کردن رد پا برای به بیراهه کشاندن مقامات دولتی است و برای نیل به اهداف خود از تمام مذاهب، چه مسیحی، چه یهودی و چه بی دین بهره می برند. محققین این گروه را "ایلومیناتی" نام گذاشته اند، ("روشن ضمیران"). عناوین دیگری نیز به آنها نسبت داده شده است، نظیر برادر بزرگ، دولت نامرئی، مردان خاکستری، دولت مخفی و غیره.
اقدامات این گروه به سه هزار سال پیش از مسیح می رسد و مورخان مبداء آن را در بین النهرین دانسته اند. آنچه در گذشته رخ داده است، امروز نیز با همان شرایط در حال انجام شدن است. این گروه مخفی کل جهان را تحت تسلط خود دارد و جنگ مخفی آنها طوری طراحی شده است تا ملل دنیا تحت استبداد قرار گیرند.
فرقه ایلومیناتی از بانفوذترین گروه ها می باشند و اعضای خود را از میان نخبگان انتخاب می کنند که به طور موروثی و به اصطلاح قبیله ای جایگزین می شوند و زندگی دوگانه ای دارند که یک روی آن آشکار و روی دیگر از انظار پنهان است.
از گروه های مهم این فرقه می تواند از استور، بوندی، کالینز، دوپن، فریمن، کندی، لی، راکفلر، رشیلد، کروپ و راسل نام برد. مرونژین ها از اهمیت زیادی برخوردارند زیرا خانواده سلطنتی اروپا را تشکیل می دهند.
#دولت_پنهان
#دولت_مخفی
🆔 @libisca
#تازه_های_نشر
زنان نامرئی: افشای سوگیری دادهها در دنیایی طراحی شده برای مردان/ تالیف کارولین کریادو – پرز؛ ترجمه نرگس حسنلی/ انتشارات برج (تهران)/ چاپ اول و دوم: 1399/ 404 صفحه.
دادهها، بخش جداییناپذیر جهان مدرن هستند. از توسعه اقتصادی تا مراقبتهای پزشکی، آموزش و سیاستهای اجتماعی برای تخصیص منابع و تصمیمات حیاتی بر اعداد تکیه کردهایم. اما دادهها در نسبت دادن جنسیت شکست خوردهاند. این کتاب، نمایانگر چگونگی طراحی جهان پیرامون ما براساس پیشفرضهای مردانه است. هر صفحه این کتاب حاوی واقعیتها و دادههایی است که حاکی از شکاف دادههای جنسی، پیشداوریها و نقاط کور در جهانی است که برای او توسط مردان ساخته شده است. این شکافها در دانش و درک ما چه به صورت عمدی و چه به صورت غیرعمدی منجر به تبعیضات سیستماتیک علیه زنان میگردد و زنان هزینه این پیشداوریها را با وقت، پول و اغلب زندگی خود پرداخت میکنند.
#تبعیض_جنسیتی_علیه_زنان
#قلمرو_مردان
#جریان_سازی_جنسیتی
#داده_کاوی
🆔 @libisca