eitaa logo
لب المیزان
5.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
169 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۱۷ ⁉️سلام نظر شما در مورد مستند عجیب بانو قدس و این تحلیل از مستند چیست؟ تحلیل مستند: مستند بانوقدس تصویر متفاوتی از خانواده امام خمینی ارائه می‌دهد. تفاوت همسر امام در مذهب و سیاست به وضوح توسط مستندساز تبلیغ می‌شود. بانو مذهبی بود اما نه آنقدر که قم و نجف را دوست داشته باشد و بلکه به قول عروسش مدرن بود و بیشتر علاقمند به تهران و پاریس بود. بانو نسبت به انقلاب هم دیرباور و کم‌اشتیاق است. فرزند امام، سید مصطفی هم شباهت‌هایی به مادر دارد؛ آنجا که وقتی امام اعتراضات به مصطفی به خاطر تحصیل دخترش در مدارس جدید را بیان می‌کند، پاسخ می‌شنود که من مصطفی هستم و ایشان روح‌الله! همسر مصطفی هم مانند بانو از خانواده‌ای مرفه است و جلوی دوربین غیرچادری است. اما این تنها نکته مهم مستند نیست. نکته مهم دیگر تسلیم بودن بانوست. صدای او در مستند شنیده می‌شود که اصلاً دعا نمی‌کردم! این ویژگی نه از مذهبی نبودن او بلکه از تسلیم بودن اوست که سالها برخلاف میلش با تسلیم زندگی کرد. در مستند می‌شنویم که ایشان بعد از ارتحال امام و وفات سید احمد مدام تکرار می‌کرد: دیدی آن قهقهه کبک خرامان حافظ که ز سر پنجه شاهین قضا غافل بود خواست مصطفی رزاق‌کریمی بیان شفاف تفاوت‌هاست و تحمل تفاوت‌ها به دلیل حاکمیت عشق. عشق زیاد میان بانو و امام و بين مصطفی و همسرش. آنچه که راز باقی ماند این است که اصرار و اشتیاق امام برای این ازدواج چه بود؟ اما در هر حال با دیدن این مستند می‌بینیم که چگونه عشق تفاوت‌ها را نادیده می‌گیرد و سختی‌ها را آسان کرده و انسان را تسلیم می‌کند. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: مستند مذکور را ندیده‌ام. ولی اینطور که شما میفرمایید باید قابل تأمّل باشد از آن جهت که حضرت امام خمینی بنا نداشتند که به جهان جدید پشت کنند، بلکه بنا داشته‌اند با هویت قدسی در همین جهان حاضر باشند. موفق باشید    🌐http://lobolmizan.ir/quest/35217 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۱۸ ⁉️ با سلام در مطالعه کتاب ارزشمند از برهان تا عرفان حضرتعالی هستم در بخش حرکت جوهری «موضوع انتقال تخت ملکه سبأ» اشاره فرمودید با وقوف بر حرکت جوهری، جدید بودن عالم ماده مکشوف می‌شود که خداوند هر لحظه عالم ماده ایجاد میفرماید، حال انسانی که در حال تزکیه نفس است با وحدت به مبادی عالم کثرت نزدیک می‌شود و در آن تصرف می‌کند.... حال سوال اینست که استقرار در وحدت، _طبق برهان حرکت جوهری _مگر جایی برای حضور کثیر باقی میگذارد؟؟ معلوم است که جنابعالی در بیان این نکته به افق بس بالاتر توجه دارید و به ما نیز نمایان میکنید؟ چون وحدت، کثرت باقی نمی‌گذارد! منظور از تصرف همین موضوع است؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! کثرت‌ها همین اموری می‌باشند که مطابق امکاناتی که در ذات خود دارند؛ به ظهور آیند هرچند واسطه و تعلّقی نسبت به مبانی خود دارند و هر اندازه بتوانیم در مبادیِ آنها حاضر شویم، کثرت‌ها در اختیار ما خواهند بود. موفق باشید  🌐http://lobolmizan.ir/quest/35218 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۱۹ ⁉️ با سلام و احترام استاد میخواستم ازتون یک سوال بپرسم ببخشید اگه من مجرد فیلم های خارجی مثلا کره‌ای ببینم باعث میشه دچار مشکل بشم یا اینکه ایمانم کم بشه ؟ چون وقتی فیلم کره‌ای نگاه میکنم احساس گناه میکنم و وقتی میخوام نماز بخونم یا یکیو توی یک کاری راهنمایی کنم باعث میشه از خودم خجالت بکشم و دیگه اون کارو نکنم و همینطور نمازهامم بی فایده میشه ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: نمی‌دانم چرا با چنین احوالی روبرو می‌شوید؟ در حالیکه هر فیلمی در هر فرهنگ و قومی که ساخته شود مقصد و هدفی را دنبال می‌کند و ما بر اساس اهداف و مقاصد و فرهنگ خود با آنها مواجه می‌شویم، یا می‌پذیریم و یا ردّ می‌کنیم. مهم آن است که با نظر به مسائل و فرهنگ خود با آنها مواجه گردیم تا صرفاً خود را در اختیار آن فیلم‌ها و سریال‌ها قرار ندهیم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35219 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۲۰ ⁉️«یا غفور یا رحیم» سلام استاد بزرگوار. برخی بر این عقیده هستند که بهترین مدل حکومتی این هست که دیندار و غیردیندار در اجتماع آزاد باشند. هر کسی با هر عقیده ای و با هر سبک زندگی آزاد و محترم باشد. مسجد و میخانه آزاد باشد. هر کسی که خواست عبادت کند، به مسجد و حسینیه و... برود، و هر کسی هم که خواست عیش و نوش کند به میخانه‌ و امثال ذلک برود. مذهبی ها محجبه باشند و غیرمذهبی ها بی حجاب. بدون اینکه مزاحم هم باشند. این ها به حکومت های سکولار و لیبرال غربی نظر دارند و برای چنین حکومت هایی جوامع غربی را مثال می زنند. خواستم نظر حضرتعالی را در این رابطه جویا بشم. آیا در چنین جوامعی امکان تجلی امر قدسی و ادامه دینداری حقیقی وجود دارد؟ التماس دعا ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: بحث در این جا است که وقتی افرادی با اکثریت حضورشان در جامعه، بنا داشتند جامعه‌ای را بر مبنای افکار و عقاید خود شکل دهند و مطابق همان افکار و عقاید، قوانینی را تصویب کردند، این حق را دارند که مثلاً افراد مذهبی از آن جهت که متوجه هستند لاابالی‌گری محیط جامعه آنها را جهت ادامه حیات دینی مختل می‌کند؛ مانع آن نوع لاابالی‌گری همان چیزی که اسلام در جامعه اسلامی اعمال می‌کند و مثلاً مانع شراب خواریِ علنی شوند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35220 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۲۱ ⁉️سلام علیکم ورحمة‌ الله جناب استاد، این روزها که پرده از انواع فساد جامعه بیش از پیش کنار رفته و این پرده‌دری در فحشای بیّن ظهوری بس شهوت‌انگیز یافته است، شخصا نفرتی عمیق نسبت به اغلب جامعه در خود حس می‌کنم و این سؤال را از خود می‌پرسم که آیا به راستی شرع مقدس من را مکلف نموده که باید خلق الله را دوست داشته باشم؟ تا کی باید مشغول مخلوق ماند و از خود غافل شد؟ چرا نوح‌وار به ساخت کشتی نجات خود نپردازیم و از این جماعت پرشکایت گریان روی برنتابیم؟ در شرایطی که جرأت مقابله با فساد از بین رفته و مرتبه نهی از منکرمان از انزجار قلبی، تجاوز نمی کند، چگونه می‌توان الفاظ وحدت! و همبستگی و جامعه مسلمین را فهم کرد؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: تصور بنده آن است که واقعاً اینطور نیست. اکثر مردم جامعه ما انسانهای خوبی هستند و باید برخورد ما با آنها دلسوزانه و صمیمی باشد. ملاحظه کردید که رهبر معظم انقلاب در مورد افراد ضعیف الحجاب که هیچ، حتی در مورد آنهایی که کشف حجاب کرده‌اند فرمودند؛ قضیه را نمی‌دانند وگرنه آن کار را نمی‌کردند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35221 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۲۲ ⁉️سلام وعرض خدمت استاد گرامی . استاد پسری ۱۴ ساله دارم که در خانواده نسبتا مذهبی بزرگ شده .بلاخره اهل نماز وهئیت ومسجد هست وکلیات اخلاقیش خوبه الان که به ظاهر ما می‌بینیم گرایشات مذهبی واخلاقی خوبی داره وعلاقه مند به پایه های دینی از اونجا که استاد بلاخره در دنیایی الان وشرایط الان داریم زندگی میکنیم میل به این هم داره که مثلا در جشن تولد های دوستانش هم شرکت کنه ویا با دوستانش بیرون وتفریح بره ولی خوب پدرشون خیلی موافق نیستند وهدفشون اینه که پسرمون رو انسان بزرگی پرورش بدن من با ایشون موافقم ولی خوب دنیای بچهای الان با ما فرق می‌کنه بچه‌ای الان بااینکه میدونن تولد فرهنگ غربه وریشه دینی ندارد این مکان ودورهمی رو دوست دارند من هم اصلا دوست ندارم پسرم یواشکی دوراز چشم پدر کارهایی انجام بده دلم میخواد با پدرش بیش از این رفیق باشه و پنهان کاری نباشه گاها میگه مامان به بابا چیزی نگو ولی من این رفتا. رو دوست ندارم وقتی هم به همسرم میگم مخالفت میکنن واقعا به نظرم زشته یه پسر در سن بلوغ مثلا به خاطر فلان رفتار پدر گریه کنه ودلخوری بشه پسر من با پدرش خیلی رفیقه باهم باشگاه و هئیت ومسجد ومکانهای مذهبی و تفریح خانوادگی می‌ره ولی خوب گاها نوجوان‌ها این دورهمی تولد دوستانه رو هم دوست دارند . بلاخره نمیشه به دوستانش بگم تولد نگیرید ودعوتش نکنید . لطفا میشه راهنمایی کنید من باید چه کنم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به هر حال باید در عین آگاهی دادن به نوجوانان نسبت به حضورشان در چنین جوامعی که بعضاً روح غربی در آن حاضر است؛ نمی‌توان چندان مانع احساسات آنها و حضور در چنین اجتماعاتی شد. باید به آنها آگاهی داد تا خودشان با حضور در چنین اجتماعاتی آنچه برایشان گفته شده است را تصدیق کنند و یا لااقل به فکر فرو روند تا به مرور برایشان روشن شود. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35222 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۲۳ ⁉️سلام علیکم من واقعا به بن بست رسیدم، از طرفی میدونم اسلام حقه! از طرف دیگه عاشق گناهم! در دوران بچگی وقتی ۶ سالم بود، توسط یک خانم مورد ازار جنسی قرار گرفتم،مدت زیادی این عمل طول کشید، به بلوغ زود رس دچار شدم، شرایط خوبی رو از اونموقع تا الان ندارم، واقعا بریدم! یکی کمکم کنه، چطور میشه عشق به اهل بیت در دل ادم باشه ولی از اون طرف دنبال گناه؟ اصلا میشه درست بشم؟ هی میام اینور بعد یه مدت بخاطر ضعفم میرم اونور، در چندسال اخیر به یک حد از پستی رسیدم ک میخوام تصمیم بگیرم اونوری بشم، چون دیگه نا امید شدم از خودم... واقعا بیش از هزاران بار در حال این رفت و امدم، مسخره ام، نا میزونم! نمیدونم چیکار کنم، از این ور نمیتونم حق رو انکار کنم، چند روزی ک میخوام بیخیال بشم واقعا عذاب میکشم و نمیتونم انکارش کنم، اهل بیتو نمیتونم خدارو نمیتونم اسلامو نمیتونم انکار کنم، دید فسلفی طوری به زندگی دارم ولی عمل کمی! ناچیز نا مقدار! خیلی دچار گناه شدم...، لطفا چاره ای راهی جلوی پام بذارید! من نمیدونم باید چیکار کنم...، اینو میدونم پتانسیل خوبی دارم... و میتونم کمکی بکنم در این راه ولی تا وقتی خودم پستم چطور؟ لطفا کمکم کنید. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به هر حال، همین که بحمدلله متوجه آثار تخریبی گناه می‌باشید که چگونه ما را از حضور متعالی خود در نزد خود از یک طرف، و از حضور در محضر حضرت حق باز می‌دارد؛ جای امیدواری است جهت حضور در جاده‌ای که سراسر صفا و اطاعت  است تا آنجایی که به لطف الهی، انسان از گناه متنفر می‌شود.  چگونه ممکن است که انسان تا آن جا راه را رها کند و به بیراهه قدم  زند که ستایش گر قاتل عمر خود شود، وقتی هر آنچه معنای زندگی را از او می رُباید را دوست می دارد؟ مشتاق اموری می‌شود که بر سرگردانی او می‌افزاید و خواهان چیزهایی است که نیست، آری! چیزهایی که نیستند و جاودانگی را از او می‌رُبایند و چون احساس جاودانگی را از دست داد ، چه اندازه در بودن خود احساس پوچی می‌کند. این‌جا است که همه راه‌ها برای او بن‌بست است، زیرا اصیل‌ترین راه که تماشای خود می‌باشد به عنوان بنده، حضرت ربّ العالمین را گم کرده است، راهی که هم اکنون او را تا بیکرانه ترین حضور حاضر می کند و معنا می‌بخشد و با حضور در آن ساحت  به جای آن که از رفتن فرار کند به راحتی رنج رفتن را که همه زندگی است به جان می‌خرد. رنجی که در هر قدمی که برمی‌دارد زندگی را به او نشان می‌دهد. دوریِ این رفتن ها چه اندازه دردناک است هرچند با راحتی و رفاه همراه باشد. راحتی‌های پوچ و بی‌ثمر. این است راز نیست‌انگاری، راز بودن‌های سرد و بی‌ثمر به جهت فرار از رفتن که شأن حضور در حقیقت است. این‌جا است که بایدباحضور در تاریخ توحیدی که با انقلاب اسلامی شروع شد و احساس و شور معنوی که به سراغ انسان می‌آید، از نیست‌انگاریِ این دوران عبور کرد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35223 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
هدایت شده از لب المیزان
🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🏴 🏴السلام علیک یا روح الله (ره) 🍁معرفی استادطاهرزاده 🍁باموضوع (ره) 🔻 🌐https://lobolmizan.ir/category/51?tab=posts&inner_tab=book 🔻 🌐https://lobolmizan.ir/category/51?&tab=posts&inner_tab=leaflet 🔻 🌐https://lobolmizan.ir/category/51?tab=posts&inner_tab=spost 🌐https://lobolmizan.ir/category/51?tab=quests&inner_tab=all-quest 🔻 🌐https://lobolmizan.ir/category/51?tab=sounds کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh 🏴 🏴 🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴
🏴 بمناسبت‌رحلت‌امام‌خمینی(ره) 🎙امام‌خمینی‌وظرفیت‌بشرجدیــد باحضـور‌استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 📆 زمان:شنبــه۱۳خردادساعت۲۰ 🌐 مکان:قم خیابان گلستان نبش کوچه ۱۴ خانه‌مصلحــان 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔻 اطلاعیه🔻 🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🔸به استحضار می رساند جلسه شنبه شب تفسیر قرآن مورخ ۱۳ خرداد برگزار نمی شود. 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🏴 وصیت نامه امام خمینی (ره) 🌐https://lobolmizan.ir/leaflet/433 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
وصیت نامه امام.pdf
1.03M
🏴 وصیت نامه امام خمینی (ره) 🌐https://lobolmizan.ir/leaflet/433 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۲۴ ⁉️سلام استاد در صوت برهان صدیقین فرمودید بعد از اینکه عقل انسان متوجه معقول شد، آرام آرام با یکسری ادب و آدابی آماده‌ی ارتباط با حقیقت می‌شود. می‌شود آن ادب و آداب را بفرمایید چیست‌؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همان رعایت تقوا از یک طرف، و توجه نکردن به توهّمات از طرف دیگر و میدان‌ندادن به آنها می‌باشد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35224 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۲۵ ⁉️شب که راز بودنت را پوشید-باد که ساز دیدنت را سر داد-ابر که شوق خنده ات را بارید-من که شعر ماندنت را خواندم-لبهایم را می خندیدی چشمانم را می باریدی-در رویایت می چرخیدم آوازم را می رقصیدی-ما در انتظار مهتاب ماندیم-ما شبیه هم ترانه ای خواندیم. خدایا مارا از شاکرین زندگی که داری عطا می کنی ، قرار ده و با جذبه ات مارا حیران ساز و عشق را معنا فرما . اصحاب عشق را رنجی عظیم در پیش است 💌 ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! اصحاب عشق را رنجی در راه است وقتی پای در مسیر تواضع می‌گذارند تا از کمترین بودن‌هایی که آنها را جدا از حضرت محبوب نگه داشته؛ آزاد شوند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35225 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۲۶ ⁉️خیلی جلوی خودمو گرفتم نگم اما بهترین لحظه لحظه حیرت بزرگیه که با جذبه الهی برای سالک پیش میاد باور نکردنی ترین حالت که هیچ مانندی نداره و بی اختیاریه که جذبه الهی فقط به اراده الهیه و نه به اراده غیر ، اینطور نیست کسی بخواد جذب حق تعالی بشه این والاترین فقط به امر و اراده اوست و اینطور نیست کسی فکر کنه با اعمالش به چنین چیزی میرسه چون مطلقا به اراده خداست حتی جناب سعدی شیرازی با اون همه سعی و کوششی که کردند هیچ وقت عارف نبودند. جناب مولوی در حالت عجیبی که در جذبه داشتند سرودند:چه دانستم که این سودا مرا زین سان کند مجنون-دلم را دوزخی سازد دو چشمم را کند جیحون-چه دانستم که سیلابی مرا ناگاه برباید-چو کشتی ام دراندازد میان قلزم پرخون-زند موجی بر آن کشتی که تخته تخته بشکافد-که هر تخته فروریزد ز گردش‌های گوناگون-نهنگی هم برآرد سر خورد آن آب دریا را-چنان دریای بی‌پایان شود بی‌آب چون هامون-شکافد نیز آن هامون نهنگ بحرفرسا را-کشد در قعر ناگاهان به دست قهر چون قارون-چو این تبدیل‌ها آمد نه هامون ماند و نه دریا-چه دانم من دگر چون شد که چون غرق است در بی‌چون-چه دانم‌های بسیار است لیکن من نمی‌دانم- که خوردم از دهان بندی در آن دریا کفی افیون. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: و در همین رابطه خداوند به پیامبر خود فرمود به همه انسانها: «قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَٰلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ» بگو ای پیامبر آنچه موجب شادی و دلگرمی شما خواهد شد فضل و رحمت الهی است پس لازم است به امید فضل و رحمت او قدم در راه گذارید و بدان شاد باشید، این برای شما بسیار بهتر است از آن چیزهایی که جمع می‌کنید و می‌خواهید با آنها دلخوش باشید. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35226 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۲۷ ⁉️با سلام و ادب. ۹ ماه پیش برای طلب حل مشکلم به زیارت قبر یکی از علما رفته بودم. آنجا با آقای حدود ۶۰ ساله آشنا شدم که تقریبا ۲ ساعتی که آنجا بودیم او هم آنجا مشغول عبادت بود. با او در مورد مشکلم صحبت کردم و گفت که شاگرد یکی از عرفا بوده و اگر دستوراتی را که می گه برای ۸ ماه عمل کنم زمینه حل مشکل مهیا می شه. دستورات در حد بیداری بین الطلوعین و تلاوت قرآن بود.و ذکر و ورد این ها نبود. پولی هم از ما نخواست. چند وقت یکبار هم زنگ می زد و خبر ما را می گرفت در حد آرامش تون چطوره و ...حرف خاصی نمی زد. تا اینکه بعد از۸ ماه گفت که اگر اجازه بهش بدن(؟؟؟) میاد منزل ما و باید قربانی کنیم و اطعام بدیم و مجلس روضه بگیریم. و انجام شد. شب روضه به ما گفت که مهمان ها در راه هستند و باید در آپارتمان را باز بگزاریم و حضرت زهرا سلام الله علیها در این مجلس وارد می شود. و خودشان یک سخنرانی کوتاه کردند بعد یک زیارت عاشورا و یک روضه کوتاه و اطعام و مجلس تمام. وقتی مهمان ها می خواستند بروند به یکی که فرزند کوچک داشتن گفته بود با شما حرف خصوصی دارم و بهشون گفته بود در مجلس حضرت زهرا بر سر فرزند شما دست کشیده و او جزو یاران خاص اقا امام زمان عج الله خواهد بود. بعد هم همسر آن خانم ناراحت شده که چرا با همسرم حرف زدی. بعد از روضه به ما گفتند که انرژی بعضی از مهمان ها آنقدر منفی بود که زمینه شفا و اثر بخشی از جلسه رفت!. بعد هم خداحافظی کرد و فرداش رفت. در این ۲ روزی که در منزل ما بودند سیگار پشت سیگار. تا اینکه پسرم که ۹ سال داره بهشون گفت آقا سیگار خوب نیست و گفتند برای دفع استرس می کشند!. هر کس هم منزل ما می آمد سریع صفات او را می گفتند. و به قول خودشان لازم نبود حرف بشنوه، ذهن را می خواند. می گفتند تهمت جن‌گیر بهشون زدند ولی این اثرات نور اعمال خوب است. نمازشان را می خواندند و خیلی به اهل بیت ارادت داشتند. ولی به نظرم یک جای کار می لنگه. بهشون گفتم اینکه انرژی بعضی پائین بود که دلیل نیست خلاصه انسان معصوم زاده که نذارم چرا جلسه خصوصی برگزار نکردید؟ ولی حرف درستی نزدند. استاد احساس می کنم طرف مریض روانی بود که با این ژست ها می خواستند ادای آدم های بزرگ را دربیاورند ولی همسرم معتقدند من اشتباه می کنم .لطفا راهنمایی مان کنید. واقعا حیرت زده ام که این کی بود؟ جن‌گیر، مریض؟ از طرفی فهمیدیم انگار خانواده هم طردشون کرده و آخرش شغل او را هم نفهمیدم ولی از هر شغلی حرف می زدی، تجربه داشت. ما چقدر خسارت روحی خوردیم که ۸ ماه به حرف او بودیم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به هر حال این افراد از مسیری که مسیر اهل بیت و علمای راستین است، فاصله گرفته‌اند. ممکن است توانایی‌هایی یا از طریق نفس خود و یا جنیّان منحرف پیدا کنند، ولی ما چرا راه و روش اسلام را دنبال نکنیم و در سختی‌ها که ممکن است برایمان پیش آید شکیبایی و صبر پیشه نکنیم تا در شخصیت خود متعالی شویم؟ موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35227 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
51.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 ویژه برنامه رحلت امام خمینی(ره) 🔹 گفتگو با 🔹 در معرض عطایی که با حضرت امام خمینی(ره) به ظهور آمد 📆 ۱۴ خرداد ماه ۱۳۹۹ 🔹 ویدئوی با کیفیت این برنامه را از طریق لینک زیر دریافت کنید https://aparat.com/v/CM4l5 @soha_sima
امام خمینی و سلوک در تقدیر توحیدی زمانه.mp3
47M
. 🎙 امام خمینی و سلوک در تقدیر توحیدی زمانه ▪️گفتگو به مناسبت ایام رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی با محوریت کتاب: "امام خمینی و سلوک در تقدیرتوحیدی‌زمانه" اثر: شنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ @soha_sima
هدایت شده از مطالب ویژه
ویژه برنامه ارتحال حضرت امام خمینی ره.mp3
16.33M
👈ویژه برنامه ارتحال حضرت امام خمینی رحمت الله علیه 🔹با حضور 🔖 عنوان بحث : انقلاب اسلامی وگشایش تاریخی 📞به صورت ارتباط تلفنی در شبکه چهار سیما 📆 یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> 🌼-|@matalebevijeh -------------------------<><>
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 📚 ⬅️ 📗کتاب: انقلاب اسلامی و چگونگی تحقق آينده دين داری ما 📄۳۲۸صفحه ✍ استاد اصغر طاهرزاده 🔅این کتاب ، ادامه مباحث کتابِ " انقلاب اسلامی ، طلوع جهانی بین دو جهان " است لینک این جلسات https://lobolmizan.ir/sound/835 ⭕فهرست 🔅گفتگوی اول توحيد بشرِ آخرالزمانی 🔅گفتگوی دوم ظهور زبان اصيل در هويت تاريخی 🔅گفتگوی سوم چشم به راهِ جهانی که در پيش است 🔅گفتگوی چهارم فلسفه‌ای در شأن «حضور در جهانی بين دو جهان» 🔅گفتگوی پنجم زندگی با خود، ولی در گستره «وجود» 🔅گفتگوی ششم ريشه يأسِ تاريخی جوانان ما و آينده زلال آن‌ها 🔅گفتگوی هفتم انسان و حضور نزد خود، عين حضور در عالَم 🔻دانلود کتاب 🌐https://lobolmizan.ir/book/882 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 📚 ⬅️ 📗کتاب: انقلاب اسلامی و چگونگی تحقق آينده دين داری ما 📄۳۲۸صفحه ✍ استاد اصغر طاهرزاده 🔅قسمتی از مقدمه مؤلف🔅 باسمه تعالي 🍀۱- در تکمیل و تفصیل کتاب «انقلاب اسلامی؛ طلوع جهان بین دو جهان» و با نظر به آینده‌ای که انقلاب اسلامی مقابل ما گشوده است؛ با کتابِ روبه‌روی خود مواجه هستید تا در عین تأکید بر بشری که بشر دیروز نیست، روشن شود این بشر می‌تواند با نحوه‌ای از دین‌داری در عالم حضور یابد که از یک طرف سخت پای‌بند به ایمان و اعتقاداتش باشد و در عین حال بتواند آزادی را در خود تجربه کند و توانسته باشد «آزادی» و «اصل الزام» را جمع کند. در این رابطه در عین تأکید بر مقدمات چهل و نُه‌گانه کتاب «انقلاب اسلامی؛ طلوع جهانی بین دو جهان»، امید است مقدمات این کتاب نیز متذکر افقی باشد که خوانندگان محترم باید در دل مباحث این کتاب مدّ نظر داشته باشند. البته عنایت داشته باشید که مقدمات کتابِ روبه روی شما، متذکر روح کلی کتاب است و بدین لحاظ ممکن است در ابتدای امر مطالب آن به راحتی برای خوانندگان محترم روشن نباشد، به همین جهت پیشنهاد می‌شود با نگاهی گذرا بر روی مقدمات، به مطالعه هفت جلسه پیش رو بپردازید تا هدف کلی کتاب روشن شود و پس از آن چنانچه به مقدمات رجوع شود ان شاالله به جمع بندی مفیدی دست می‌یابید. 🌿🌷🌿 🍀۲- سخن در آن است که برای شناخت جهان جدید و فهم پذیرکردنِ جهان جدید، فهم اجتماعی ما از خود در هویتی دین‌دارانه، نیاز به معرفت تازه‌ای از خود و از دین‌داری دارد، تا توقف تاریخی نداشته باشیم و بتوانیم انقلاب اسلامی و ایران را در جهان جدید ببینیم. آن نوع معرفت که مبنای حضورِ ما در «جهان بین دو جهان» است، معرفتی است که در عین نقد نسبت به موقعیت امروزین‌مان، متوجه‌ افق‌های تازه‌ای است که از طریق انقلاب اسلامی پدید آمده است. 🌿🌷🌿 🍀۳- آن نوع حضوری که انقلاب اسلامی بنا دارد در این تاریخ در آن واقع شود، با نقد و بازخوانیِ گذشته با محوریت حضور تاریخی انقلاب اسلامی همراه است، بدون آن‌که گذشته‌ خود را نفی کنیم و یا در رجوع به متفکرانِ خِرد مدرن از نقد آن‌ها غافل باشیم. این می‌تواند نقشه‌ای کلّی باشد برای فهمِ امروزین خود و در همین رابطه تلاش بر آن است تا روشن شود از چه افقی می‌توانیم به آنچه در نظر داریم، نزدیک شویم و با دیگر افراد و افکار تعامل داشته باشیم و متفکرانه آن‌ها را در «جهانِ بین دو جهان» جای دهیم؟...... 🌷طاهرزاده🌷 🔻دانلود کتاب 🌐https://lobolmizan.ir/book/882 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 📚 ⬅️ 📗کتاب: انقلاب اسلامی و چگونگی تحقق آينده دين داری ما 📄۳۲۸صفحه ✍ استاد اصغر طاهرزاده 🔅مقدمه🔅 باسمه تعالي ✅۱- پس از طرح سلسله مباحث «انقلاب اسلامی؛ طلوع جهانی بین دو جهان» لازم آمد تا استاد طاهرزاده جهت مبانی معرفتی بحث مطرح شده، نکات بیشتری را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهند، در چنین فضایی بود که مباحث «انقلاب اسلامی و چگونگی تحقق آينده دين‌داری ما» شکل گرفت. در این کتاب خواننده‌ محترم با چند موضوع مهم روبه‌رو خواهد بود؛ از جمله آن موضوعات‌، نظری است که بشر جدید به خویشتن خویش دارد و باید متوجه باشد خویشتن خود را در بستری از سنت‌های اصیل عالم احساس کند تا در عین جوابگویی به یقینی که در درون خود به دنبال آن است، به نوعی توهّم‌زدگی که عموماً فرهنگ مدرنیته گرفتار آن است، دچار نشود. 🌿🌷🌿 ✅۲- خواننده‌ محترم در این کتاب با موضوع «آینده» با نگاهی خاص روبه‌رو می‌شود، از آن جهت که آینده سوبژه‌ای صرفاً ذهنی نیست، بلکه حضوری است در راستای گستردگی انسان و در دل این موضوع با امر بسیار مهمِ «جاودانگی»، در عین حضورِ تاریخی خود روبه‌رو می‌شود، امری که متأسفانه عموماً مورد غفلت قرار می‌گیرد که چگونه انسان می‌تواند در آینده وجود خود حاضر باشد و جاودانگی خود را احساس کند. 🌿🌷🌿 ✅۳- توصیه مؤکد ما آن است که خوانندگان محترم در مواجهه با موضوعات مطرح‌شده در کتاب، متوجه باشند با متنی روبه‌رو هستند که انتظار می‌رود مواظب باشند پیش‌فرض‌های ذهنی آن‌ها نکات مطرح‌شده را به حجاب نبرد، از آن جهت که نه می‌توان مطالب مطرح‌شده در کتاب را صرفاً امر فلسفی به روش قیاسی دانست و نه امری عرفانی به روش شهودی که نوعی دوگانگی بین شاهد و مشهود باشد. گویا عقل و قلب در گستره‌ وجود انسان به صحنه آمده تا انسان، خود را بیابد ولی در عالَمی که همه اسمای الهی در آن به ظهور آمده و هر کس می‌تواند خود را فراسوی دوگانگیِ سوبژه و ابژه احساس کند. 🌿🌷🌿 ✅۴- در این کتاب استاد طاهرزاده معارفی را با خواننده در میان می‌گذارند که در دل آن معارف قرار است حیات معنوی و اجتماعی جدیدی با بشر جدید در میان گذاشته شود تا هشدارباشی به جریان‌های فرهنگی باشد که تلاش دارند در امور فرهنگی فعالیت کنند و به مخاطبان خود بصیرت‌هایی را متذکر شوند جهت کمک به زندگی و تفکر در جهان جدید، از این جهت این کتاب برای کسانی مفید خواهد بود که پذیرفته باشند مواجهه‌ ما با متفکران غرب، مواجهه‌ای فکری می‌باشد و نه نفی و طرد آن‌ها و بنا بر آن است تا در چنین جهانی راهی که انقلاب اسلامی مقابل ما قرار داده، تبیین شود. 🌿🌷🌿 ✅۵- فلسفه در غرب، همساز و هماهنگ با رخدادهای اجتماعیِ آن دیار به صحنه آمد و در آن رخداد‌ها شرکت کرد، در حالی‌که در دیار ما نه آن‌طور که شایسته‌ فلسفه اسلامی بود، فلسفه اسلامی در رخداد انقلاب و آینده‌ای که در پیش دارد، شرکت کرد و نه ما برای فهمیدن جهان مدرن و کاربردی‌کردنِ خرد مدرن، برای جهان خود از آن‌ها به صورت انضمامی استفاده کردیم و متأسفانه برای ما فلسفه‌دانی امری تفننی شد. استاد طاهرزاده سعی دارند نشان دهند چه اندازه برای حضور در آینده‌ای که انقلاب اسلامی در پیش دارد، نیاز به فهم فلسفه اسلامی از یک طرف و ورود به متن فلسفه‌ معاصر غرب از طرف دیگر هست تا روشن شود اولاً: انقلاب اسلامی با کدام معرفت و زبان می‌تواند ادامه یابد و ثانیاً: حیات اجتماعی ما در این زمان، صرفاً با دانابودن به فلسفه‌ اسلامی یا فلسفه غرب، به تفکر مطلوب دست نمی‌یابد. 🌿🌷🌿 ✅۶- فلسفه، در دانشگاه اسیر نظمی شده که امکان تحرک مستقل از آن گرفته شده و بیشتر گرفتار حوزه کارمندیِ اساتید است و از این جهت نمی‌تواند در چنین جهانی که ما با انقلاب اسلامی وارد آن شده‌ایم، اثرگذار باشد و اساساً آشنایی با متون فلسفی مادامی که ندانیم می‌خواهیم با فلسفه اسلامی و فلسفه غرب به چه هدفی برسیم، فلسفه ورزیدن نیست. از این جهت باید گفت در این‌جا آن‌هایی که اسیر آن نوع نظم دانشگاهی نیستند، امکان تحرک بیشتری جهت امر فوق دارند. 🌿🌷🌿 ✅۷- استاد طاهرزاده در این کتاب و در مباحث اخیر خود، نشان داده‌اند چگونه می‌توان فلسفه اسلامی و فلسفه غربی را به متن جامعه آورد و نسبت به هدفی که در پیش داریم از آن بهره جست، تا معلوم شود از نظر تفکر، در چه جهانی باید حاضر باشیم، آن هم به کمک فلسفه اسلامی و در خلال فلسفه‌های غربی، در این صورت در عین جهانی‌بودن، از خرد قومی و دینی خود غفلت نخواهیم کرد. امید است توانسته باشیم در این امر قدمی در راستای اعتلای اهداف مقدس انقلاب اسلامی و فرهنگ این جامعه برداشته باشیم. 🌷گروه فرهنگي الميزان🌷 🔻دانلود کتاب 🌐https://lobolmizan.ir/book/882 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۲۸ ⁉️سلام و عرض احترام استاد به دنبال چند منبع معتبر و موثق و هم چنین یکسری کتب برای مطالعه بیشتر راجع به معرفت النفس و مبانی این موضوع هستم برای نوشتن مقاله پایانی سطح ٢ حوزه لطف می فرمایید از راهنمایی تون بهره مند شوم. با توجه به اینکه بیشتر مبانی این موضوع شهودی هست آیا بنده می توانم در حد یک مقاله کوتاه ، مطالب نظری با ذکر منابع و عدله های اثبات شده گرد آوری کنم؟ پیشنهاد شما چیست؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: مباحث معرفت نفسِ آیت الله حسن‌زاده و کتاب «عیون نفس» ایشان و جلد هشتم اسفار جناب ملاصدرا در این مورد می‌توانند کمک کنند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35228 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۲۹ ⁉️سلام و ارادت جناب استاد طاهرزاده ی بزرگوار ببخشین ۱: میشه نماز یکشنبه ذالقعده رو هرروز خوند ۲: میشه کلا نمازش رو بدون غسل خوند ۳: میشه روز قبلش مثلا شنبه غسلش بگیریم و بعد یکشنبه نمازش رو بخونیم ۴:بنده شاغلم اذان صبح ساعت ۲:۲۹ من اگر بخوام نماز شب بخونم و نماز صبح دیگه کششی برای بیداری بین الطلوعین ندارم باید چیکار کنم ممنون بابت راهنمایی تون ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ظاهراً فقط در یکی از روزهای یکشنبه این ماه باید خوانده شود. حال اگر هر یکشنبه آن ماه رجاءً خوانده شود ان شاءالله برکات خود را دارد. 2- آری! در امور مستحب چنین اجازه‌هایی هست.3- نیاز نیست 4- ارحج، نماز واجب صبح است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35229 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄ 🌸 🌸استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۵۲۳۰ ⁉️سلام علیکم استاد بزرگوار، کسی که صوت های شمارو دنبال می کند شاگرد شما محسوب می‌شود در نزد خداوند منان؟ سوال دیگرم اینکه جناب علامه حسن زاده آملی رحمت الله علیه فرمودند خدایا همه از تو چیزی خواهند حسن از تو می‌خواهد که چیز نخواهم، این چگونه با ادعونی استجب لکم جمع می‌شود ممنونم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: منظور استاد، دنیاخواستن است و آنچه که در آیه فوق مطرح است متذکر آن است که او را بخوانیم که در نیایش‌هایمان او را با نظر رحمتش مدّ نظر قرار می‌دهیم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/35230 🔻کانال لب المیزان ‌ 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan